Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona]
<< Richard III. | Testosteron >>
libreto: Hugh Wheeler
hudba a texty písní: Stephen Sondheim
Sweeney Todd: Ďábelský lazebník z Fleet Street
Premiéra: 2.2.2023 | 3:00
Podle divadelní adaptace Christophera Bonda. Překlad a dramaturgie: Hana Nováková. Scéna: David Bazika. Kostýmy: Marta Roszkopfová. Choreografie: Jana Burkiewiczová. Dirigenti: Marek Prášil, Adam Sedlický. Režie: Juraj Čiernik.
Tomáš Novotný / Lukáš Vlček, Hana Fialová / Michaela Horká / Soňa Jungová (understudy), Tadeáš Hoza / Radek Melša / Adam Živnůstka (understudy), Alžbeta Bartošová (původně také Patricia Janečková), Lukáš Adam / Tomáš Krpec / Matyáš Walder (understudy), Gustáv Beláček / Pavel Klečka, Václav Morys / Titusz Tóbisz, Veronika Prášil Gidová / Eva Zbrožková, Tomáš Savka / Peter Svetlík, Jaroslav Rusnák, Roberta Battistini / Denisa Bílá / Tereza Dostalová / Natálie Marie Dragonová / Lenka Háčková / Jarmila Hašková / Soňa Jungová / Eliška Kuběnová / Jana Kurečková / Dagmar Mimrová / Sandra Nováková / Ilona Piskořová / Natálie Podškubková / Alžbeta Trembecká / Martina Vaculová / Lenka Vaňkátová / Miroslava Vavrušová,
Radim Bierski / Roman Cimbál / Pavel Divín / Adam Grygar / Josef Lekeš / Jiří Jan Malášek / Lukáš Moravec / Aleš Pirnos / Jaroslav Rusnák / Jiří Siuda / Tomasz Suchanek / Daniel Tomáš / Ondřej Vaňkát / Matyáš Walder / Ariel Zmuda / Roman Žiška / Adam Živnůstka...
Muzikálový thriller s prvky černé komedie z prostředí londýnské spodiny, kde nic není zadarmo a spravedlnost bere každý do vlastních rukou. Sweeney Todd touží po pomstě. A právem: zákeřný soudce ho před lety svévolně připravil o manželku, dítě i svobodu. Nyní se Sweeney vrací a obnovuje živnost holiče a lazebníka. Kam ale někteří z jeho zákazníků mizí? A proč se náhle začalo dařit obchodu s masovými pirožky, který provozuje Sweneeyho sousedka paní Lovettová...?
14! Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
71 %
71151000
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Po | 18:30 | zrušeno | |||
3.5. | Pá | 18:30 | Muzikál | vstupenky | |
25.5. | So | 18:30 | Muzikál | vstupenky | |
26.5. | Ne | 15:00 | Muzikál | vstupenky | |
5.6. | St | 18:30 | Muzikál | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Redakční blogy
Sweeney Todd se konečně mstí i na velkém jevišti | Lukáš Dubský
Uživatelské blogy
Ostravský masakr nabroušenou břitvou | Emanuel Flame
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(19.2.2023, Josef Herman) (3.2.2023, Radmila Hrdinová) (3.2.2023, Milan Bátor) (10.7.2023) (13.3.2023)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (16)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
9.5.2023 | 1127 hodnocení
+ souhlasím
75%. Nové nastudování Sondheimova nelehkého muzikálu se v NDM povedlo. Náročná hudební partitura prověřila orchestr, obtížné pěvecké party zase sólisty i company. Velkou devízou nového nastudování jsou pěvecké výkony, skvěle obsazené jsou hlavní role. L.Vlček okouzlí svým barytonem a jeho Sweeney je postava, která má vývoj. M.Horká dokázala plně využít komediální potenciál postavy paní Lovettové. Činoherní pasáže jsou o něco slabší než hudební čísla, výkony některých herců ve vedlejších rolích nejsou úplně stoprocentní (T.Tóbisz). (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
HawkeyeSaw 70 %
13.1.2024 | 221 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace vybízí ke srovnání s předešlou plzeňskou verzí, která - byť na menší scéně - nastavila laťku vysoko. Ostrava díky uvedení díla na velké scéně nabízí hlubší hudební prožitek díky velkému orchestru a početné company. Také jednotlivé sólové výkony jsou silné a působivé. Scéna ale už moc funkční není, hlavně zřejmě režijním nedostatkem není dobře využitá a ve druhé půlce prostorově už velmi nesrozumitelná. Ač dominující pásový dopravník přináší několik scénicky efektních situací, každé lidské tělo se nakonec dostává do pekárny jinou cestou a i samotná pec se zjevně mezi scénami přemisťuje v prostoru tam, kde je zrovna zapotřebí.
Aperolka 70 %
21.6.2023 | 48 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Oproti plzeňské inscenaci je ostravský Sweeney Todd výpravnější a sborové scény jsou působivé. Na druhou stranu komorní plzeňská atmosféra nabízí větší blízkost, interakci a silnější emoce. V ostravském obsazení dominuje herecky i pěvecky skvělá Michaela Horká, výborný výkon podal také Lukáš Vlček v titulní roli. Za poněkud nešťastné považuji obsazení obou záporáků operními pěvci, kteří byli bohužel v činoherních pasážích nepřesvědčiví a nebylo jim ani příliš rozumět.
RaB 50 %
16.5.2023 | 360 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Budu vyčnívat z místních hodnocení, ale mě představení nebavilo - zejména z režijních důvodů. Emoce z toho nejdou žádné, vztah Mrs. Lovett a Todda jen naznačen.
T. Novotný nemá na tak velkou roli charisma a pěvecky také na hranici. Nejhůře z výkonů dopadá A. Bartošová, která naivní mladou dívku nehraje - tváří se nepřítomně až arogantně (navíc hlasově nestačí). Z výkonů dobří R. Melša, T. Savka a M. Horká a sbor.
Průšvih je ale scéna - vůbec se nemění - nejsou tak rozdělené dějové linky u soudce, u Lovett, u Todda - stále stejná kovová konstrukce. Hudební nastudování je ale skvělé.
T. Novotný nemá na tak velkou roli charisma a pěvecky také na hranici. Nejhůře z výkonů dopadá A. Bartošová, která naivní mladou dívku nehraje - tváří se nepřítomně až arogantně (navíc hlasově nestačí). Z výkonů dobří R. Melša, T. Savka a M. Horká a sbor.
Průšvih je ale scéna - vůbec se nemění - nejsou tak rozdělené dějové linky u soudce, u Lovett, u Todda - stále stejná kovová konstrukce. Hudební nastudování je ale skvělé.
Anwen 80 %
13.3.2023 | 18 hodnocení
+ souhlasím
85% Viděno 11.3.22 U muzikálů je alternace vším a tentokrát jsem hned napoprvé měl štěstí - Novotný, Fialová, Adam, Savka, všichni odvedli bezchybnou práci, pěvecky to bylo skvělé, v Myronovi se asi vyměnil zvukař, protože konečně přestalo být pravidlem, že orchestr naprosto zvukově přebíjí herce a jejich projevu nejde rozumět. Jen i přes rozsáhlou výpravu, technické složitosti mi nějak chybělo to wow. Role žebračky byla hrozně afektovaná, zvuk ?varhan? ohlašující smrt příliš hlasitý? Inscenace za to nemůže, ale NDM bych doporučila fakt zasáhnout proti stále většímu nešváru mobilů a chytrých hodinek během představení, u Todda to byl extrém.
Avlis 80 %
12.3.2023 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Máme moc rádi film Sweeney Todd s J.Deppem a tak jsme se moc těšili a byli zvědavi,jak se nám bude líbit muzikál v divadle a navíc s písněmi v češtině.A musíme říct,že se to tvůrcům nadmíru povedlo.Ústřední dvojice T.Novotný a H.Fialová byli úžasní.Novotný má opravdu velké charisma a Fialová krom úžasného zpěvu,předvedla svůj komediální talent.Jediné,co nám vadilo,byl příliš hlasitý a rušivý zvuk sirény a pak nepříjemný zápach z kouře, který vycházel z komínu pekárny na pirožky.Ale jinak velké díky za skvělý divadelní zážitek a můžeme jen všem doporučit.
Viděno po půl roce: Vlček výborný, ale M.Horká na Fialovou hlasově zdaleka nemá.
Viděno po půl roce: Vlček výborný, ale M.Horká na Fialovou hlasově zdaleka nemá.
Kavěna 90 %
11.3.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Úžasné představení. Skvělý výkon herců hlavně Míši Horké úžasné svoji roli nastudovala a dotáhla skvělé do konce. Také Lukáš Vlček nezklamal.
Ostravacka 70 %
22.2.2023 | 108 hodnocení
+ souhlasím
Při prvním zhlédnutí se mi moc líbila H. Fialová a R. Melša. Bohužel si myslím, že pánové G. Beláček a T. Tóbisz se kvůli jejich opernímu zpěvu nezřetelné výslovnosti do muzikálu nehodí.
Z mého druhého zhlédnutí a musím vyzdvihnout L. Vlčka, který dokázal Sweeneyho perfektně herecky vystihnout, dle mého názoru má větší charisma než jeho alternant. Vynikající byla také M. Horká (zasloužená nominace na Thálii), která dokázala své postavě vtisknout především vtip. Vyzdvihla bych také skvělou E. Zbrožkovou. Hudebně mě z muzikálu zaujalo bohužel jen asi 3 písně, zbytek mi připadal až disharmonický, proto mi 2 návštěvy stačily.
Z mého druhého zhlédnutí a musím vyzdvihnout L. Vlčka, který dokázal Sweeneyho perfektně herecky vystihnout, dle mého názoru má větší charisma než jeho alternant. Vynikající byla také M. Horká (zasloužená nominace na Thálii), která dokázala své postavě vtisknout především vtip. Vyzdvihla bych také skvělou E. Zbrožkovou. Hudebně mě z muzikálu zaujalo bohužel jen asi 3 písně, zbytek mi připadal až disharmonický, proto mi 2 návštěvy stačily.
Martin21 80 %
5.2.2023 | 456 hodnocení
+ souhlasím
Netradiční, avšak skvělé téma pro muzikál. Inscenace je hereckým koncertem pro postavu Paní Lowettové. Hana Fialová opět dokazuje, že je špicou ostravského ansáblu. Přeji jí nominaci na Thálii za tento bravurní herecko-pěvecký výkon. Místy delší prodlevy, ale dá se odpustit díky dalším povedeným složkám inscenace. Sweeney určitě stojí za výlet do NdM.
Guildenstern 70 %
3.2.2023 | 437 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Plzeňské nastudování je přece jen kompaktnější a vyznačuje se jedinečnou atmosférou. To ostravské, ačkoliv má i hlušší místa, se nicméně může pochlubit zajímavou scénou, kostýmy a hlavně skvělými výkony sólistů, sboru i orchestru. L. Vlček je chodící charisma, M. Horká postavu skvěle propracovala herecky a komickým talentem dává Sweeneymu šťávu, její styl zpívání ale už hraničí s manýrou. Intonační přesnost T. Hozy je odzbrojující, potěší i L. Adam v přesvědčivé kreaci. Je to dlouhé a náročné dílo, rozhodně ne pro každého, ovšem když se na něj naladíte, dostanete opravu hodně krásné muziky v profi balení!
Fedorocko 80 %
3.2.2023 | 746 hodnocení
+ souhlasím
Velkolepá premiéra se strhujícími výkony, nejen obou hlavních představitelů.
Písně určitě nebudou,snad kromě jediné, námětem pro denní pobrukování,ale to ani nebylo cílem. Scéna zajímavě řešená, jednoduchá, ale účelná.
Tradičně mé hodnocení je sníženo za délku. Vše co trvá nad tři hodiny je pro mě už navíc.
Nadšení publika, ohromné množství květin a ovace ve stoje si ale učinkující a všichni zainteresovaní rozhodně zasloužili.
Písně určitě nebudou,snad kromě jediné, námětem pro denní pobrukování,ale to ani nebylo cílem. Scéna zajímavě řešená, jednoduchá, ale účelná.
Tradičně mé hodnocení je sníženo za délku. Vše co trvá nad tři hodiny je pro mě už navíc.
Nadšení publika, ohromné množství květin a ovace ve stoje si ale učinkující a všichni zainteresovaní rozhodně zasloužili.
HawkeyeSaw 70 %
13.1.2024 | 221 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace vybízí ke srovnání s předešlou plzeňskou verzí, která - byť na menší scéně - nastavila laťku vysoko. Ostrava díky uvedení díla na velké scéně nabízí hlubší hudební prožitek díky velkému orchestru a početné company. Také jednotlivé sólové výkony jsou silné a působivé. Scéna ale už moc funkční není, hlavně zřejmě režijním nedostatkem není dobře využitá a ve druhé půlce prostorově už velmi nesrozumitelná. Ač dominující pásový dopravník přináší několik scénicky efektních situací, každé lidské tělo se nakonec dostává do pekárny jinou cestou a i samotná pec se zjevně mezi scénami přemisťuje v prostoru tam, kde je zrovna zapotřebí.
Aperolka 70 %
21.6.2023 | 48 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Oproti plzeňské inscenaci je ostravský Sweeney Todd výpravnější a sborové scény jsou působivé. Na druhou stranu komorní plzeňská atmosféra nabízí větší blízkost, interakci a silnější emoce. V ostravském obsazení dominuje herecky i pěvecky skvělá Michaela Horká, výborný výkon podal také Lukáš Vlček v titulní roli. Za poněkud nešťastné považuji obsazení obou záporáků operními pěvci, kteří byli bohužel v činoherních pasážích nepřesvědčiví a nebylo jim ani příliš rozumět.
RaB 50 %
16.5.2023 | 360 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Budu vyčnívat z místních hodnocení, ale mě představení nebavilo - zejména z režijních důvodů. Emoce z toho nejdou žádné, vztah Mrs. Lovett a Todda jen naznačen.
T. Novotný nemá na tak velkou roli charisma a pěvecky také na hranici. Nejhůře z výkonů dopadá A. Bartošová, která naivní mladou dívku nehraje - tváří se nepřítomně až arogantně (navíc hlasově nestačí). Z výkonů dobří R. Melša, T. Savka a M. Horká a sbor.
Průšvih je ale scéna - vůbec se nemění - nejsou tak rozdělené dějové linky u soudce, u Lovett, u Todda - stále stejná kovová konstrukce. Hudební nastudování je ale skvělé.
T. Novotný nemá na tak velkou roli charisma a pěvecky také na hranici. Nejhůře z výkonů dopadá A. Bartošová, která naivní mladou dívku nehraje - tváří se nepřítomně až arogantně (navíc hlasově nestačí). Z výkonů dobří R. Melša, T. Savka a M. Horká a sbor.
Průšvih je ale scéna - vůbec se nemění - nejsou tak rozdělené dějové linky u soudce, u Lovett, u Todda - stále stejná kovová konstrukce. Hudební nastudování je ale skvělé.
Anwen 80 %
13.3.2023 | 18 hodnocení
+ souhlasím
85% Viděno 11.3.22 U muzikálů je alternace vším a tentokrát jsem hned napoprvé měl štěstí - Novotný, Fialová, Adam, Savka, všichni odvedli bezchybnou práci, pěvecky to bylo skvělé, v Myronovi se asi vyměnil zvukař, protože konečně přestalo být pravidlem, že orchestr naprosto zvukově přebíjí herce a jejich projevu nejde rozumět. Jen i přes rozsáhlou výpravu, technické složitosti mi nějak chybělo to wow. Role žebračky byla hrozně afektovaná, zvuk ?varhan? ohlašující smrt příliš hlasitý? Inscenace za to nemůže, ale NDM bych doporučila fakt zasáhnout proti stále většímu nešváru mobilů a chytrých hodinek během představení, u Todda to byl extrém.
Avlis 80 %
12.3.2023 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Máme moc rádi film Sweeney Todd s J.Deppem a tak jsme se moc těšili a byli zvědavi,jak se nám bude líbit muzikál v divadle a navíc s písněmi v češtině.A musíme říct,že se to tvůrcům nadmíru povedlo.Ústřední dvojice T.Novotný a H.Fialová byli úžasní.Novotný má opravdu velké charisma a Fialová krom úžasného zpěvu,předvedla svůj komediální talent.Jediné,co nám vadilo,byl příliš hlasitý a rušivý zvuk sirény a pak nepříjemný zápach z kouře, který vycházel z komínu pekárny na pirožky.Ale jinak velké díky za skvělý divadelní zážitek a můžeme jen všem doporučit.
Viděno po půl roce: Vlček výborný, ale M.Horká na Fialovou hlasově zdaleka nemá.
Viděno po půl roce: Vlček výborný, ale M.Horká na Fialovou hlasově zdaleka nemá.
Kavěna 90 %
11.3.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Úžasné představení. Skvělý výkon herců hlavně Míši Horké úžasné svoji roli nastudovala a dotáhla skvělé do konce. Také Lukáš Vlček nezklamal.
Ostravacka 70 %
22.2.2023 | 108 hodnocení
+ souhlasím
Při prvním zhlédnutí se mi moc líbila H. Fialová a R. Melša. Bohužel si myslím, že pánové G. Beláček a T. Tóbisz se kvůli jejich opernímu zpěvu nezřetelné výslovnosti do muzikálu nehodí.
Z mého druhého zhlédnutí a musím vyzdvihnout L. Vlčka, který dokázal Sweeneyho perfektně herecky vystihnout, dle mého názoru má větší charisma než jeho alternant. Vynikající byla také M. Horká (zasloužená nominace na Thálii), která dokázala své postavě vtisknout především vtip. Vyzdvihla bych také skvělou E. Zbrožkovou. Hudebně mě z muzikálu zaujalo bohužel jen asi 3 písně, zbytek mi připadal až disharmonický, proto mi 2 návštěvy stačily.
Z mého druhého zhlédnutí a musím vyzdvihnout L. Vlčka, který dokázal Sweeneyho perfektně herecky vystihnout, dle mého názoru má větší charisma než jeho alternant. Vynikající byla také M. Horká (zasloužená nominace na Thálii), která dokázala své postavě vtisknout především vtip. Vyzdvihla bych také skvělou E. Zbrožkovou. Hudebně mě z muzikálu zaujalo bohužel jen asi 3 písně, zbytek mi připadal až disharmonický, proto mi 2 návštěvy stačily.
Martin21 80 %
5.2.2023 | 456 hodnocení
+ souhlasím
Netradiční, avšak skvělé téma pro muzikál. Inscenace je hereckým koncertem pro postavu Paní Lowettové. Hana Fialová opět dokazuje, že je špicou ostravského ansáblu. Přeji jí nominaci na Thálii za tento bravurní herecko-pěvecký výkon. Místy delší prodlevy, ale dá se odpustit díky dalším povedeným složkám inscenace. Sweeney určitě stojí za výlet do NdM.
Guildenstern 70 %
3.2.2023 | 437 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Plzeňské nastudování je přece jen kompaktnější a vyznačuje se jedinečnou atmosférou. To ostravské, ačkoliv má i hlušší místa, se nicméně může pochlubit zajímavou scénou, kostýmy a hlavně skvělými výkony sólistů, sboru i orchestru. L. Vlček je chodící charisma, M. Horká postavu skvěle propracovala herecky a komickým talentem dává Sweeneymu šťávu, její styl zpívání ale už hraničí s manýrou. Intonační přesnost T. Hozy je odzbrojující, potěší i L. Adam v přesvědčivé kreaci. Je to dlouhé a náročné dílo, rozhodně ne pro každého, ovšem když se na něj naladíte, dostanete opravu hodně krásné muziky v profi balení!
Fedorocko 80 %
3.2.2023 | 746 hodnocení
+ souhlasím
Velkolepá premiéra se strhujícími výkony, nejen obou hlavních představitelů.
Písně určitě nebudou,snad kromě jediné, námětem pro denní pobrukování,ale to ani nebylo cílem. Scéna zajímavě řešená, jednoduchá, ale účelná.
Tradičně mé hodnocení je sníženo za délku. Vše co trvá nad tři hodiny je pro mě už navíc.
Nadšení publika, ohromné množství květin a ovace ve stoje si ale učinkující a všichni zainteresovaní rozhodně zasloužili.
Písně určitě nebudou,snad kromě jediné, námětem pro denní pobrukování,ale to ani nebylo cílem. Scéna zajímavě řešená, jednoduchá, ale účelná.
Tradičně mé hodnocení je sníženo za délku. Vše co trvá nad tři hodiny je pro mě už navíc.
Nadšení publika, ohromné množství květin a ovace ve stoje si ale učinkující a všichni zainteresovaní rozhodně zasloužili.
Fedorocko 80 %
3.2.2023 | 746 hodnocení
+ souhlasím
Velkolepá premiéra se strhujícími výkony, nejen obou hlavních představitelů.
Písně určitě nebudou,snad kromě jediné, námětem pro denní pobrukování,ale to ani nebylo cílem. Scéna zajímavě řešená, jednoduchá, ale účelná.
Tradičně mé hodnocení je sníženo za délku. Vše co trvá nad tři hodiny je pro mě už navíc.
Nadšení publika, ohromné množství květin a ovace ve stoje si ale učinkující a všichni zainteresovaní rozhodně zasloužili.
Písně určitě nebudou,snad kromě jediné, námětem pro denní pobrukování,ale to ani nebylo cílem. Scéna zajímavě řešená, jednoduchá, ale účelná.
Tradičně mé hodnocení je sníženo za délku. Vše co trvá nad tři hodiny je pro mě už navíc.
Nadšení publika, ohromné množství květin a ovace ve stoje si ale učinkující a všichni zainteresovaní rozhodně zasloužili.
Martin21 80 %
5.2.2023 | 456 hodnocení
+ souhlasím
Netradiční, avšak skvělé téma pro muzikál. Inscenace je hereckým koncertem pro postavu Paní Lowettové. Hana Fialová opět dokazuje, že je špicou ostravského ansáblu. Přeji jí nominaci na Thálii za tento bravurní herecko-pěvecký výkon. Místy delší prodlevy, ale dá se odpustit díky dalším povedeným složkám inscenace. Sweeney určitě stojí za výlet do NdM.
Guildenstern 70 %
3.2.2023 | 437 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Plzeňské nastudování je přece jen kompaktnější a vyznačuje se jedinečnou atmosférou. To ostravské, ačkoliv má i hlušší místa, se nicméně může pochlubit zajímavou scénou, kostýmy a hlavně skvělými výkony sólistů, sboru i orchestru. L. Vlček je chodící charisma, M. Horká postavu skvěle propracovala herecky a komickým talentem dává Sweeneymu šťávu, její styl zpívání ale už hraničí s manýrou. Intonační přesnost T. Hozy je odzbrojující, potěší i L. Adam v přesvědčivé kreaci. Je to dlouhé a náročné dílo, rozhodně ne pro každého, ovšem když se na něj naladíte, dostanete opravu hodně krásné muziky v profi balení!
RaB 50 %
16.5.2023 | 360 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Budu vyčnívat z místních hodnocení, ale mě představení nebavilo - zejména z režijních důvodů. Emoce z toho nejdou žádné, vztah Mrs. Lovett a Todda jen naznačen.
T. Novotný nemá na tak velkou roli charisma a pěvecky také na hranici. Nejhůře z výkonů dopadá A. Bartošová, která naivní mladou dívku nehraje - tváří se nepřítomně až arogantně (navíc hlasově nestačí). Z výkonů dobří R. Melša, T. Savka a M. Horká a sbor.
Průšvih je ale scéna - vůbec se nemění - nejsou tak rozdělené dějové linky u soudce, u Lovett, u Todda - stále stejná kovová konstrukce. Hudební nastudování je ale skvělé.
T. Novotný nemá na tak velkou roli charisma a pěvecky také na hranici. Nejhůře z výkonů dopadá A. Bartošová, která naivní mladou dívku nehraje - tváří se nepřítomně až arogantně (navíc hlasově nestačí). Z výkonů dobří R. Melša, T. Savka a M. Horká a sbor.
Průšvih je ale scéna - vůbec se nemění - nejsou tak rozdělené dějové linky u soudce, u Lovett, u Todda - stále stejná kovová konstrukce. Hudební nastudování je ale skvělé.
HawkeyeSaw 70 %
13.1.2024 | 221 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace vybízí ke srovnání s předešlou plzeňskou verzí, která - byť na menší scéně - nastavila laťku vysoko. Ostrava díky uvedení díla na velké scéně nabízí hlubší hudební prožitek díky velkému orchestru a početné company. Také jednotlivé sólové výkony jsou silné a působivé. Scéna ale už moc funkční není, hlavně zřejmě režijním nedostatkem není dobře využitá a ve druhé půlce prostorově už velmi nesrozumitelná. Ač dominující pásový dopravník přináší několik scénicky efektních situací, každé lidské tělo se nakonec dostává do pekárny jinou cestou a i samotná pec se zjevně mezi scénami přemisťuje v prostoru tam, kde je zrovna zapotřebí.
Avlis 80 %
12.3.2023 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Máme moc rádi film Sweeney Todd s J.Deppem a tak jsme se moc těšili a byli zvědavi,jak se nám bude líbit muzikál v divadle a navíc s písněmi v češtině.A musíme říct,že se to tvůrcům nadmíru povedlo.Ústřední dvojice T.Novotný a H.Fialová byli úžasní.Novotný má opravdu velké charisma a Fialová krom úžasného zpěvu,předvedla svůj komediální talent.Jediné,co nám vadilo,byl příliš hlasitý a rušivý zvuk sirény a pak nepříjemný zápach z kouře, který vycházel z komínu pekárny na pirožky.Ale jinak velké díky za skvělý divadelní zážitek a můžeme jen všem doporučit.
Viděno po půl roce: Vlček výborný, ale M.Horká na Fialovou hlasově zdaleka nemá.
Viděno po půl roce: Vlček výborný, ale M.Horká na Fialovou hlasově zdaleka nemá.
Ostravacka 70 %
22.2.2023 | 108 hodnocení
+ souhlasím
Při prvním zhlédnutí se mi moc líbila H. Fialová a R. Melša. Bohužel si myslím, že pánové G. Beláček a T. Tóbisz se kvůli jejich opernímu zpěvu nezřetelné výslovnosti do muzikálu nehodí.
Z mého druhého zhlédnutí a musím vyzdvihnout L. Vlčka, který dokázal Sweeneyho perfektně herecky vystihnout, dle mého názoru má větší charisma než jeho alternant. Vynikající byla také M. Horká (zasloužená nominace na Thálii), která dokázala své postavě vtisknout především vtip. Vyzdvihla bych také skvělou E. Zbrožkovou. Hudebně mě z muzikálu zaujalo bohužel jen asi 3 písně, zbytek mi připadal až disharmonický, proto mi 2 návštěvy stačily.
Z mého druhého zhlédnutí a musím vyzdvihnout L. Vlčka, který dokázal Sweeneyho perfektně herecky vystihnout, dle mého názoru má větší charisma než jeho alternant. Vynikající byla také M. Horká (zasloužená nominace na Thálii), která dokázala své postavě vtisknout především vtip. Vyzdvihla bych také skvělou E. Zbrožkovou. Hudebně mě z muzikálu zaujalo bohužel jen asi 3 písně, zbytek mi připadal až disharmonický, proto mi 2 návštěvy stačily.
Aperolka 70 %
21.6.2023 | 48 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Oproti plzeňské inscenaci je ostravský Sweeney Todd výpravnější a sborové scény jsou působivé. Na druhou stranu komorní plzeňská atmosféra nabízí větší blízkost, interakci a silnější emoce. V ostravském obsazení dominuje herecky i pěvecky skvělá Michaela Horká, výborný výkon podal také Lukáš Vlček v titulní roli. Za poněkud nešťastné považuji obsazení obou záporáků operními pěvci, kteří byli bohužel v činoherních pasážích nepřesvědčiví a nebylo jim ani příliš rozumět.
Anwen 80 %
13.3.2023 | 18 hodnocení
+ souhlasím
85% Viděno 11.3.22 U muzikálů je alternace vším a tentokrát jsem hned napoprvé měl štěstí - Novotný, Fialová, Adam, Savka, všichni odvedli bezchybnou práci, pěvecky to bylo skvělé, v Myronovi se asi vyměnil zvukař, protože konečně přestalo být pravidlem, že orchestr naprosto zvukově přebíjí herce a jejich projevu nejde rozumět. Jen i přes rozsáhlou výpravu, technické složitosti mi nějak chybělo to wow. Role žebračky byla hrozně afektovaná, zvuk ?varhan? ohlašující smrt příliš hlasitý? Inscenace za to nemůže, ale NDM bych doporučila fakt zasáhnout proti stále většímu nešváru mobilů a chytrých hodinek během představení, u Todda to byl extrém.
Kavěna 90 %
11.3.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Úžasné představení. Skvělý výkon herců hlavně Míši Horké úžasné svoji roli nastudovala a dotáhla skvělé do konce. Také Lukáš Vlček nezklamal.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(30.1.2023)
Groteskní hororová komedie z pera Stephena Sondheima (1930–2021) a Hugha Wheelera (1912–1987) Sweeney Todd: Ďábelský lazebník z Fleet Street je jedním z nejznámějších a nejuznávanějších muzikálů na světě. V Národním divadle moravskoslezském (i v Ostravě) bude mít dílo z roku 1979 premiéru 2. února. Poprvé v Česku je diváci uvidí na velké scéně s velkým ansámblem a orchestrem! Muzikál Národního divadla moravskoslezského tak pokračuje v uvádění top děl světového repertoáru.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.