Národní divadlo [Nová scéna]
Witold Gombrowicz, Ivan Buraj, Jan Kačena
Kosmos
Premiéra: 14.11.2019 | 2:20x
Překlad románu: Erich Sojka. Dramaturgie: Jan Tošovský. Scéna: Antonín Šilar, Františka Králíková. Kostýmy: Kateřina Kumhalová. Hudba: Tomáš Vtípil. Režie: Ivan Buraj.
Poslední uvedení: říjen 2022.
Poslední uvedení: říjen 2022.
Matyáš Řezníček, Petr Reif, Jan Bidlas, Ondřej Pavelka, Jana Boušková / Lucie Brychtová, Jindřiška Dudziaková, Tereza Vilišová / Jana Pidrmanová, Radúz Mácha, Pavla Beretová, Filip Rajmont, Pavlína Štorková...
Adaptace románu oceněného nominací autora na Nobelovu cenu. Hlavní hrdina utíká z domova do zakopanského letoviska, opouští známý svět ukotvený v kosmu souborem soudů a názorů na skutečnost a objevuje svět nový, zaplněný prapodivnými věcmi. Vytvořit z nich nový, logicky uspořádaný systém však může být nad jeho síly...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(9.12.2019, Martin Macháček) (2.12.2019, Josef Meszáros) (23.11.2019, Jan Kerbr) (16.11.2019, Tomáš Šťástka) (0.0.0000, Soňa Hanušová)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (40)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
14.1.2020 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Adaptace Gombrowiczova románu byla na jevišti koncipována převážně jako live cinema specificky pracující se scénou a prostorem. Blízké záběry do tváří herců umožnily divákům vnímat nejmenší detaily a ocenit jejich propracované výkony. Divák se stává svědkem „čehosi“ zvláštně nejednoznačného, neuchopitelného, na samé hranici srozumitelnosti. Na druhou stranu se právě zdánlivá nesrozumitelnost může stát pro někoho fascinující a vybízet k hledání a snaze o pochopení do posledních minut poměrně dlouhého představení. Inscenace uspokojí spíše užší okruh diváků vyhledávající experimenty. I o ty by se měla činohra ND pokoušet.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Viktorie 90 %
11.10.2022 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Experimentování s kamerami se mi líbilo, filosofická stránka představení mne pohltila. Nejpůsobivější mi přišli Matyáš Řezníček a Petr Reif, představitelé Witolda a jeho alter ega.
Opravdu zajímavá inscenace.
Opravdu zajímavá inscenace.
Birter 80 %
11.10.2022 | 200 hodnocení
+ souhlasím
Na to jak jsem se obával, že bude představení zdlouhavé (navíc bez pauzy) jsem byl až překvapen, jak mě filozoficko-poetické myšlenky tolik chytly a že bych rýpání v nich v této formě absurdního dramatu i klidně prodloužil. Skvěle navíc fungoval i humor zejména v podání Ondřeje Pavelky. Děkuji panu Burajovi, že jsem v Gombrowiczovi našel nového zajímavého autora.
Guildenstern 70 %
7.10.2022 | 441 hodnocení
+ souhlasím
Skvěle sehrané představení se sugestivní atmosférou a zajímavou formou na jedné straně; těžko stravitelný odtažitý text, který diváka tak trochu týrá (nejen délkou), na straně druhé. Je to otázka divácké chuti. Já osobně byl více fascinován, než unuděn, proto se přikláním k vyššímu hodnocení. Oceňuji, jak se režijnímu záměru dokázali herci přizpůsobit.
Vencis 80 %
17.5.2022 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Skutečnost, že čtení nebo sledování Gombrowiczových knih/her je často nesnesitelně náročnou činností, nedokáže dramaturgickým, scénografickým a hereckým kvalitám tohoto zpracování v ND ubrat na hodnocení.
Pozoruhodný, místy traumatizující zážitek.
Pozoruhodný, místy traumatizující zážitek.
Vladimír10 40 %
24.11.2021 | 624 hodnocení
+ souhlasím
Burajův Kosmos je po Příliš drahém jedu dalším kusem, v němž se roztrhl pytel s videoprojekcemi. Děj se i zde odehrává z velké části na plátně s tím, že některé aktéry si divák může pořádně prohlédnout až při děkovačce. Zároveň mě mrzí, že se publikum opět nemohlo dívat především na živé herce a bylo nuceno sledovat jejich zploštělé obrázky přenášené několika kamerami ze zázemí Nové scény či interiéru domku stojícího na jevišti. Text jako takový rovněž postrádá smysluplný děj, a proto celá hra vyznívá do prázdna. Pamatovat si budu snad jen ohlušující "hudbu" a solidní výkon O. Pavelky.
Michvon 80 %
10.11.2021 | 194 hodnocení
+ souhlasím
Rozhodně hra, ke které si divák vytvoří silný vztah. Já patřím k té části, kterou to pohltilo, bavilo. Vynikajícím způsobem budovaná atmosféra, dobrá práce s kamerou (i když chvílemi jí pak je možná až moc).
Slamajak 90 %
16.9.2020 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající inscenace, vynikající scénografie a tak dále, perfektní herecké výkony (M. Řezníčkovi pořád nemůžu přijít na chuť, ale byl skvělý, stejně jako J. Bidlas, O. Pavelka, J. Boušková a v miniroli i P. Beretová plus T. Vilišová a J. Dudziaková, které zbožňuju čím dál tím víc). Pro tenhle ideální mix absolutního vytržení, pocitu přemíry skutečnosti, smíchu a pocitu totálního WTF (kam se hrabe nějaký Pynchon) si půjdu znovu.
Tristan 80 %
6.3.2020 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Bravurní Řezníček, Pavelka, Boušková. Skvělá režie hrající si mistrně s detaily, film na divadle, divadlo ve filmu. Souhra všech složek a dokonalá přesnost. Naplňující intelekt. Asociace vedoucí k nemocné mysli, ale možná je jen nemocný svět. Intenzivnost jenž není nutné rozklíčovat úplně. Jedna část mne si intenzivně vzpomněla na vlastních třicet. Mé já se nechce již vracet, o to víc smeká.
Ivo Železný 10 %
26.2.2020 | 282 hodnocení
+ souhlasím
"Gombrowiczův filosofický thriller´ je znepokojivá četba o světě, který ztratil úběžník a kde má v důsledku toho jakýkoliv čin stejnou, totiž žádnou váhu." To je přesné. Prejtové vyjádření o prejtu. Byl to slovní prejt. Pamatujete Monty Pythony: spam, spam, spam. Ale bože, na dvě hodiny dvacet bez přestávky. Úbytek diváků během představení 5+, ale druhý východ z hlediště jsem nesledoval. Kouř byl.
Jerman 50 %
7.1.2020 | 128 hodnocení
+ souhlasím
Nelehkého úkolu převést Gombrowitzův román na scénu se zhostil tandem Buraj/Kačena o něco úspěšnějším způsobem než v případě jich adaptace Frischova Stillera v Studiu Hrdinů. Maximálně je využit princip live cinema s kameramany na scéně, až místy má divák dojem, že je spíše v kině než na divadle. Zaujaly herecké výkony Pavelky, který si vyhraje s textovými novotvary, a Bouškové v rolích majitelů penzionu. Inscenace se však stává postupem času stále temnější a méně srozumitelnou, trvá bez mála dvě a půl hodiny bez pořestávky, divák v závěru stěží ví o čem se hraje a těší se hlavně až to skončí.
Weller 90 %
19.12.2019 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Výborné představení, navíc skutečně originální. Oceňuji skvělé výkony herců, kreativní kulisy a funkční zapojení technologií. Sice delší stopáž (dalo by se ještě trochu prostříhat), ale každopádně vskutku chvályhodný počin!
Národosolsobě 70 %
10.12.2019 | 329 hodnocení
+ souhlasím
efektní a zdlouhavé.
máte divadlo A film - show, don't tell.
máte divadlo A film - show, don't tell.
Suzana 10 %
10.12.2019 | 333 hodnocení
+ souhlasím
za záběry zákulisí, jinak předlouhá komentovaná projekce
Michal1982 60 %
28.11.2019 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Velmi neotřelý koncept, který mě dost bavil. Matyáš Řezníček exceloval. Dále mě zaujal výkon O. Pavelky a J. Bouškové. Druhou část bych přirovnal k takové velké halucinaci. Pro náročného diváka jednohubka...
Tomas22 80 %
15.11.2019 | 89 hodnocení
+ souhlasím
Za mě velmi vydařený kus, který je svou formou celkem neobvyklý v repertoáru ND.
Live cinema koncept me neskutecne bavi! Od zacatku jsem byl vtazen do deje a ackoliv ma predstaveni nezvyklou delku, nenudil jsem se. Hra s detaily, kamerou a vyborne herecke vykony O. Pavelky a M. Reznicka!
Druha pulka je mnohem tezsi na pochopeni a propojeni vsech souvislosti. Misty pusobi jako velka halucinace.
Rozhodne doporucuji!
Psano z druhe premiery (15. 11. 2019)
Live cinema koncept me neskutecne bavi! Od zacatku jsem byl vtazen do deje a ackoliv ma predstaveni nezvyklou delku, nenudil jsem se. Hra s detaily, kamerou a vyborne herecke vykony O. Pavelky a M. Reznicka!
Druha pulka je mnohem tezsi na pochopeni a propojeni vsech souvislosti. Misty pusobi jako velka halucinace.
Rozhodne doporucuji!
Psano z druhe premiery (15. 11. 2019)
Viktorie 90 %
11.10.2022 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Experimentování s kamerami se mi líbilo, filosofická stránka představení mne pohltila. Nejpůsobivější mi přišli Matyáš Řezníček a Petr Reif, představitelé Witolda a jeho alter ega.
Opravdu zajímavá inscenace.
Opravdu zajímavá inscenace.
Birter 80 %
11.10.2022 | 200 hodnocení
+ souhlasím
Na to jak jsem se obával, že bude představení zdlouhavé (navíc bez pauzy) jsem byl až překvapen, jak mě filozoficko-poetické myšlenky tolik chytly a že bych rýpání v nich v této formě absurdního dramatu i klidně prodloužil. Skvěle navíc fungoval i humor zejména v podání Ondřeje Pavelky. Děkuji panu Burajovi, že jsem v Gombrowiczovi našel nového zajímavého autora.
Guildenstern 70 %
7.10.2022 | 441 hodnocení
+ souhlasím
Skvěle sehrané představení se sugestivní atmosférou a zajímavou formou na jedné straně; těžko stravitelný odtažitý text, který diváka tak trochu týrá (nejen délkou), na straně druhé. Je to otázka divácké chuti. Já osobně byl více fascinován, než unuděn, proto se přikláním k vyššímu hodnocení. Oceňuji, jak se režijnímu záměru dokázali herci přizpůsobit.
Vencis 80 %
17.5.2022 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Skutečnost, že čtení nebo sledování Gombrowiczových knih/her je často nesnesitelně náročnou činností, nedokáže dramaturgickým, scénografickým a hereckým kvalitám tohoto zpracování v ND ubrat na hodnocení.
Pozoruhodný, místy traumatizující zážitek.
Pozoruhodný, místy traumatizující zážitek.
Vladimír10 40 %
24.11.2021 | 624 hodnocení
+ souhlasím
Burajův Kosmos je po Příliš drahém jedu dalším kusem, v němž se roztrhl pytel s videoprojekcemi. Děj se i zde odehrává z velké části na plátně s tím, že některé aktéry si divák může pořádně prohlédnout až při děkovačce. Zároveň mě mrzí, že se publikum opět nemohlo dívat především na živé herce a bylo nuceno sledovat jejich zploštělé obrázky přenášené několika kamerami ze zázemí Nové scény či interiéru domku stojícího na jevišti. Text jako takový rovněž postrádá smysluplný děj, a proto celá hra vyznívá do prázdna. Pamatovat si budu snad jen ohlušující "hudbu" a solidní výkon O. Pavelky.
Michvon 80 %
10.11.2021 | 194 hodnocení
+ souhlasím
Rozhodně hra, ke které si divák vytvoří silný vztah. Já patřím k té části, kterou to pohltilo, bavilo. Vynikajícím způsobem budovaná atmosféra, dobrá práce s kamerou (i když chvílemi jí pak je možná až moc).
Slamajak 90 %
16.9.2020 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající inscenace, vynikající scénografie a tak dále, perfektní herecké výkony (M. Řezníčkovi pořád nemůžu přijít na chuť, ale byl skvělý, stejně jako J. Bidlas, O. Pavelka, J. Boušková a v miniroli i P. Beretová plus T. Vilišová a J. Dudziaková, které zbožňuju čím dál tím víc). Pro tenhle ideální mix absolutního vytržení, pocitu přemíry skutečnosti, smíchu a pocitu totálního WTF (kam se hrabe nějaký Pynchon) si půjdu znovu.
Tristan 80 %
6.3.2020 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Bravurní Řezníček, Pavelka, Boušková. Skvělá režie hrající si mistrně s detaily, film na divadle, divadlo ve filmu. Souhra všech složek a dokonalá přesnost. Naplňující intelekt. Asociace vedoucí k nemocné mysli, ale možná je jen nemocný svět. Intenzivnost jenž není nutné rozklíčovat úplně. Jedna část mne si intenzivně vzpomněla na vlastních třicet. Mé já se nechce již vracet, o to víc smeká.
Ivo Železný 10 %
26.2.2020 | 282 hodnocení
+ souhlasím
"Gombrowiczův filosofický thriller´ je znepokojivá četba o světě, který ztratil úběžník a kde má v důsledku toho jakýkoliv čin stejnou, totiž žádnou váhu." To je přesné. Prejtové vyjádření o prejtu. Byl to slovní prejt. Pamatujete Monty Pythony: spam, spam, spam. Ale bože, na dvě hodiny dvacet bez přestávky. Úbytek diváků během představení 5+, ale druhý východ z hlediště jsem nesledoval. Kouř byl.
Jerman 50 %
7.1.2020 | 128 hodnocení
+ souhlasím
Nelehkého úkolu převést Gombrowitzův román na scénu se zhostil tandem Buraj/Kačena o něco úspěšnějším způsobem než v případě jich adaptace Frischova Stillera v Studiu Hrdinů. Maximálně je využit princip live cinema s kameramany na scéně, až místy má divák dojem, že je spíše v kině než na divadle. Zaujaly herecké výkony Pavelky, který si vyhraje s textovými novotvary, a Bouškové v rolích majitelů penzionu. Inscenace se však stává postupem času stále temnější a méně srozumitelnou, trvá bez mála dvě a půl hodiny bez pořestávky, divák v závěru stěží ví o čem se hraje a těší se hlavně až to skončí.
Weller 90 %
19.12.2019 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Výborné představení, navíc skutečně originální. Oceňuji skvělé výkony herců, kreativní kulisy a funkční zapojení technologií. Sice delší stopáž (dalo by se ještě trochu prostříhat), ale každopádně vskutku chvályhodný počin!
Národosolsobě 70 %
10.12.2019 | 329 hodnocení
+ souhlasím
efektní a zdlouhavé.
máte divadlo A film - show, don't tell.
máte divadlo A film - show, don't tell.
Suzana 10 %
10.12.2019 | 333 hodnocení
+ souhlasím
za záběry zákulisí, jinak předlouhá komentovaná projekce
Michal1982 60 %
28.11.2019 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Velmi neotřelý koncept, který mě dost bavil. Matyáš Řezníček exceloval. Dále mě zaujal výkon O. Pavelky a J. Bouškové. Druhou část bych přirovnal k takové velké halucinaci. Pro náročného diváka jednohubka...
Tomas22 80 %
15.11.2019 | 89 hodnocení
+ souhlasím
Za mě velmi vydařený kus, který je svou formou celkem neobvyklý v repertoáru ND.
Live cinema koncept me neskutecne bavi! Od zacatku jsem byl vtazen do deje a ackoliv ma predstaveni nezvyklou delku, nenudil jsem se. Hra s detaily, kamerou a vyborne herecke vykony O. Pavelky a M. Reznicka!
Druha pulka je mnohem tezsi na pochopeni a propojeni vsech souvislosti. Misty pusobi jako velka halucinace.
Rozhodne doporucuji!
Psano z druhe premiery (15. 11. 2019)
Live cinema koncept me neskutecne bavi! Od zacatku jsem byl vtazen do deje a ackoliv ma predstaveni nezvyklou delku, nenudil jsem se. Hra s detaily, kamerou a vyborne herecke vykony O. Pavelky a M. Reznicka!
Druha pulka je mnohem tezsi na pochopeni a propojeni vsech souvislosti. Misty pusobi jako velka halucinace.
Rozhodne doporucuji!
Psano z druhe premiery (15. 11. 2019)
Vladimír10 40 %
24.11.2021 | 624 hodnocení
+ souhlasím
Burajův Kosmos je po Příliš drahém jedu dalším kusem, v němž se roztrhl pytel s videoprojekcemi. Děj se i zde odehrává z velké části na plátně s tím, že některé aktéry si divák může pořádně prohlédnout až při děkovačce. Zároveň mě mrzí, že se publikum opět nemohlo dívat především na živé herce a bylo nuceno sledovat jejich zploštělé obrázky přenášené několika kamerami ze zázemí Nové scény či interiéru domku stojícího na jevišti. Text jako takový rovněž postrádá smysluplný děj, a proto celá hra vyznívá do prázdna. Pamatovat si budu snad jen ohlušující "hudbu" a solidní výkon O. Pavelky.
Guildenstern 70 %
7.10.2022 | 441 hodnocení
+ souhlasím
Skvěle sehrané představení se sugestivní atmosférou a zajímavou formou na jedné straně; těžko stravitelný odtažitý text, který diváka tak trochu týrá (nejen délkou), na straně druhé. Je to otázka divácké chuti. Já osobně byl více fascinován, než unuděn, proto se přikláním k vyššímu hodnocení. Oceňuji, jak se režijnímu záměru dokázali herci přizpůsobit.
Suzana 10 %
10.12.2019 | 333 hodnocení
+ souhlasím
za záběry zákulisí, jinak předlouhá komentovaná projekce
Národosolsobě 70 %
10.12.2019 | 329 hodnocení
+ souhlasím
efektní a zdlouhavé.
máte divadlo A film - show, don't tell.
máte divadlo A film - show, don't tell.
Ivo Železný 10 %
26.2.2020 | 282 hodnocení
+ souhlasím
"Gombrowiczův filosofický thriller´ je znepokojivá četba o světě, který ztratil úběžník a kde má v důsledku toho jakýkoliv čin stejnou, totiž žádnou váhu." To je přesné. Prejtové vyjádření o prejtu. Byl to slovní prejt. Pamatujete Monty Pythony: spam, spam, spam. Ale bože, na dvě hodiny dvacet bez přestávky. Úbytek diváků během představení 5+, ale druhý východ z hlediště jsem nesledoval. Kouř byl.
Birter 80 %
11.10.2022 | 200 hodnocení
+ souhlasím
Na to jak jsem se obával, že bude představení zdlouhavé (navíc bez pauzy) jsem byl až překvapen, jak mě filozoficko-poetické myšlenky tolik chytly a že bych rýpání v nich v této formě absurdního dramatu i klidně prodloužil. Skvěle navíc fungoval i humor zejména v podání Ondřeje Pavelky. Děkuji panu Burajovi, že jsem v Gombrowiczovi našel nového zajímavého autora.
Michvon 80 %
10.11.2021 | 194 hodnocení
+ souhlasím
Rozhodně hra, ke které si divák vytvoří silný vztah. Já patřím k té části, kterou to pohltilo, bavilo. Vynikajícím způsobem budovaná atmosféra, dobrá práce s kamerou (i když chvílemi jí pak je možná až moc).
Michal1982 60 %
28.11.2019 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Velmi neotřelý koncept, který mě dost bavil. Matyáš Řezníček exceloval. Dále mě zaujal výkon O. Pavelky a J. Bouškové. Druhou část bych přirovnal k takové velké halucinaci. Pro náročného diváka jednohubka...
Jerman 50 %
7.1.2020 | 128 hodnocení
+ souhlasím
Nelehkého úkolu převést Gombrowitzův román na scénu se zhostil tandem Buraj/Kačena o něco úspěšnějším způsobem než v případě jich adaptace Frischova Stillera v Studiu Hrdinů. Maximálně je využit princip live cinema s kameramany na scéně, až místy má divák dojem, že je spíše v kině než na divadle. Zaujaly herecké výkony Pavelky, který si vyhraje s textovými novotvary, a Bouškové v rolích majitelů penzionu. Inscenace se však stává postupem času stále temnější a méně srozumitelnou, trvá bez mála dvě a půl hodiny bez pořestávky, divák v závěru stěží ví o čem se hraje a těší se hlavně až to skončí.
Tomas22 80 %
15.11.2019 | 89 hodnocení
+ souhlasím
Za mě velmi vydařený kus, který je svou formou celkem neobvyklý v repertoáru ND.
Live cinema koncept me neskutecne bavi! Od zacatku jsem byl vtazen do deje a ackoliv ma predstaveni nezvyklou delku, nenudil jsem se. Hra s detaily, kamerou a vyborne herecke vykony O. Pavelky a M. Reznicka!
Druha pulka je mnohem tezsi na pochopeni a propojeni vsech souvislosti. Misty pusobi jako velka halucinace.
Rozhodne doporucuji!
Psano z druhe premiery (15. 11. 2019)
Live cinema koncept me neskutecne bavi! Od zacatku jsem byl vtazen do deje a ackoliv ma predstaveni nezvyklou delku, nenudil jsem se. Hra s detaily, kamerou a vyborne herecke vykony O. Pavelky a M. Reznicka!
Druha pulka je mnohem tezsi na pochopeni a propojeni vsech souvislosti. Misty pusobi jako velka halucinace.
Rozhodne doporucuji!
Psano z druhe premiery (15. 11. 2019)
Slamajak 90 %
16.9.2020 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající inscenace, vynikající scénografie a tak dále, perfektní herecké výkony (M. Řezníčkovi pořád nemůžu přijít na chuť, ale byl skvělý, stejně jako J. Bidlas, O. Pavelka, J. Boušková a v miniroli i P. Beretová plus T. Vilišová a J. Dudziaková, které zbožňuju čím dál tím víc). Pro tenhle ideální mix absolutního vytržení, pocitu přemíry skutečnosti, smíchu a pocitu totálního WTF (kam se hrabe nějaký Pynchon) si půjdu znovu.
Weller 90 %
19.12.2019 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Výborné představení, navíc skutečně originální. Oceňuji skvělé výkony herců, kreativní kulisy a funkční zapojení technologií. Sice delší stopáž (dalo by se ještě trochu prostříhat), ale každopádně vskutku chvályhodný počin!
Tristan 80 %
6.3.2020 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Bravurní Řezníček, Pavelka, Boušková. Skvělá režie hrající si mistrně s detaily, film na divadle, divadlo ve filmu. Souhra všech složek a dokonalá přesnost. Naplňující intelekt. Asociace vedoucí k nemocné mysli, ale možná je jen nemocný svět. Intenzivnost jenž není nutné rozklíčovat úplně. Jedna část mne si intenzivně vzpomněla na vlastních třicet. Mé já se nechce již vracet, o to víc smeká.
Viktorie 90 %
11.10.2022 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Experimentování s kamerami se mi líbilo, filosofická stránka představení mne pohltila. Nejpůsobivější mi přišli Matyáš Řezníček a Petr Reif, představitelé Witolda a jeho alter ega.
Opravdu zajímavá inscenace.
Opravdu zajímavá inscenace.
Vencis 80 %
17.5.2022 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Skutečnost, že čtení nebo sledování Gombrowiczových knih/her je často nesnesitelně náročnou činností, nedokáže dramaturgickým, scénografickým a hereckým kvalitám tohoto zpracování v ND ubrat na hodnocení.
Pozoruhodný, místy traumatizující zážitek.
Pozoruhodný, místy traumatizující zážitek.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(13.11.2019)
První premiérou této sezony na Nové scéně, navíc českou premiérou, je inscenace románu Witolda Gombrowicze Kosmos. Na nejmladším z jevišť Národního divadla jí bude debutovat současný umělecký šéf brněnského HaDivadla, Ivan Buraj, který je známý svým výrazným rukopisem i silným společenským názorem.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.