Experimentální prostor NoD

Lucie Trmíková

Miluji tě jak po smrti

Premiéra: 7.10.2016. S použitím veršů Elsy Lasker-Schülerové a Gottfrieda Bena v překladu Aleny Bláhové a Ludvíka Kundery. Výprava: Igor Korpaczewski, Petra Vlachynská. Hudba: Emil Viklický, Martin Dohnal. Režie: Jan Nebeský.


Inscenace věnována pozoruhodné dvojici Gottfrieda Benna a Else Lasker-Schülerové. Mladý muž z rodiny pastora a o sedmnáct let starší básnířka židovského původu se poznali v Berlíně před rokem 1912. Vzájemné citové vzplanutí bylo krátké, ale poznamenalo je oba na celý život a nalezlo svůj výraz v poezii obou dvou. Jejich příběh ukazuje obtížnost německo-židovské symbiózy a akcentuje paradox vztahu dvou velmi rozdílných osobností – oheň v jejím srdci a led v jeho...
Experimentální prostor NoD
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
-
Hodnocení redakce
Veronika Boušová 90 %
Pavel Širmer 50 %
aktivovat hlídání nových termínů
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

Hodnocení redakce:
Veronika Boušová 90 %
(zadáno: 29.4.2017, počet hodnocení: 276)
Pavel Širmer 50 %
(zadáno: 7.11.2016, počet hodnocení: 1343)
přínosný / zajímavý komentář
Je užitečné si před začátkem v programu přečíst o životech obou pozoruhodných osobností, usnadní to pochopení souvislostí a odkazů. Scénář je pokládán specifickými verši Schülerové a Benna, zhudebněnými živě přítomnými M. Dohnalem a E. Viklickým. Režisér J. Nebeský umocnil scénář svou poetikou, tradičně využíval extravagantní kostýmy a tentokrát i (převážně erotickými) doplňky. Naložení s některými odkazy se může někomu jevit jako vytržené z kontextu či nesrozumitelné. Poetika veršů v této ilustraci spíše zaniká. Na inscenaci je nejpozoruhodnější originálně drsný humor.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.