Pidivadlo
<< Komu se smějete? | Křižovatky >>
William Mastrosimone
Krajní meze
Premiéra: 6.3.2013. Překlad: Marta Ljubková. Výprava: Jozef Hugo Čačko. Režie: Martin Vokoun.
1:45 | Poslední uvedení: rok 2014.
1:45 | Poslední uvedení: rok 2014.
Psychologický thriller. Žena zneškodní ve svém domě muže, který ji chtěl znásilnit – ale co s ním dál? Uvěří jí policie, když vlastně k ničemu nedošlo? Hra, která vás ani na chvíli nenechá vydechnout, klade závažné otázky – smíme brát právo do vlastních rukou? Kdy se násilník stává obětí? Do jaké míry lze spoléhat na ostatní a kdy jenom na sebe?
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (2)
HODNOCENÍ REDAKCE:
Pavel Širmer 70 %
(zadáno: 25.6.2014, počet hodnocení: 1639)
přínosný / zajímavý komentář
Thriller má ambici nabídnout něco více než napětí, slibované tímto žánrem především. Režijně i herecky zdařilá inscenace v Pidivadle zmíněnou ambici využívá. Diváci se tak mohou stát svědky dramatu, které na příkladu ženy napadené sexuálním násilníkem nastoluje otázky postavení oběti a zločince. Nejtěžší party T. Braunová a A. Vacula zvládli bez významných zaváhání, přesvědčivá byla i B. Jánová. Jen V. Hásková se zcela nevyhnula úskalím, k nimž role svádí, některé Patriciiny vlastnosti zbytečně karikovala.
Jiří Landa 70 %
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.(zadáno: 22.3.2013, počet hodnocení: 2895)
přínosný / zajímavý komentář
Výborná hra, kterou režie dobře uchopila. Velkou příležitost v roli Raula využil A. Vacula. Už jen kvůli jeho výkonu stojí inscenace za zhlédnutí. Vacula dokáže být za sympaťáka, svůdce, záhy se promění v psychopatického násilníka, aby se v momentě převtělil v roztomilého klučinu a posléze v trýzněnou oběť, přičemž ani na chvíli nepřestává být zdatným manipulátorem. Dobře si vedly i V. Hásková a B. Jánová, o poznání hůře se s nelehkou úlohou Marjorie vyrovnala T. Braumová. Od své postavy si nechávala značný odstup, což ji situovalo spíš do role pozorovatelky než hybatelky dění.