Diskuse

Studio Ypsilon

Refresh diskuse

Pro napsání příspěvku se musíte přihlásit.

Jan Pařízek (15.2.2011, 23:20:32)  reagovat
zrušené představení - vrácení lístků
Rád bych se podělil o svůj dnešní zážitek z tohoto divadla. Představení Deadline bylo zrušeno z důvodu nemoci - to by samozřejmě nebylo nic divného, onemocnět může každý a kdykoli. Proti tomu nelze nic namítnout.
Nicméně když jsem chtěl vrátit koupené lístky (náhradní představení, které se hrálo jsem již viděl) bylo mi řečeno, že toto zde není možné. Přiznám, že mě to natolik zaskočilo, že jsem nebyl schopen ani pořádně zareagovat. Nejprve jsem myslel, že jsme si nerozumněli, ale bohužel opravdu jsem byl utvrzen, že vrátit je nelze. Jediná možnost je výměna na jiný termín. Ale bohužel z ostatních 3 termínů se mi ani jeden nehodil :-/. I přesto ale nebylo jiné cesty než si na jeden z nich lístky vyměnit. A tak mám nyní vstupenky na termín kdy nemohu jít a musím za sebe shánět náhradu pokud nechci přijít o své peníze - to vše proto, že onemocněl někdo z divadla Ypsilon...to mi opravdu nepřijde zcela v pořádku.
A korunku tomuto všemu učinil kamarád, který přišel na poslední chvíli (asi 7 minut před začátkem). Sdělil jsem mu, že se představení nehraje a ať si lístek vymění u pokladny na jiný termín. Bohužel než se dostal na řadu tak bylo 19:32 - tedy 2 minuty po začátku a pani prodavačka mu řekla, že už mu lístek nemůže vyměnit, nebo systém jí po začátku představení uzamkl možnost výměny...?!? Tomu se snad ani nechce věřit, že je něco takového možné...Jediná šance na výměnu je prý v obchodním oddělení v následující dny od 9 do 15 hodin. Ale překvapivě, kamarád je v tuto dobu v práci a nemůže si jen tak odejít na národní třídu vyměnit si lístek...takže jedině shánět někoho kdo mu tam zajede...Takže nejen, že přijde o peníze, dost možná ani nedostane jiný termín...Kdybych to neviděl, tak bych neuvěřil...
Že se zrušilo představení jsem už zažil mockrát u jiných divadel, ale pokaždé nebyl problém lístky vrátit (a to klidně i po začátku náhradního představení). Bohužel evidentně Studio Ypsilon zastává jinou politiku, což je myslím opravdu škoda, neb si tímto zbytečně kazí svoji pověst...
[Jan Pařízek]
Ilona Smejkalová (16.2.2011, 22:03:37)  reagovat
Re: zrušené představení - vrácení lístků
Milý pane Pařízku,

přečetla jsem si Vaši reakci a ráda bych Vám odpověděla.

Popisujete, co se stalo Vám i Vašemu kamarádovi. V prvním případě s Vámi úplně nesouhlasím, ve druhém se ale upřímně omlouvám.

Studio Ypsilon opravdu vstupné nevrací, činí tak pouze v případě zrušeného (ne vyměněného!) představení. Tato informace je uvedena ve všech tiskových materiálech SY i přímo na vstupence. Uznávám, že na zakoupeném lístku je tato informace napsána mnohem stručněji („zakoupené vstupenky se nevracejí“). A chápu, že málokterý divák v případě zakoupení vstupenky pečlivě sleduje, co je na ní napsáno a detailně se zajímá o obchodní informace. Ale my opravdu tento fakt dopředu sdělujeme, nijak to netajíme.

Rozumějte mi, každé divadlo má nějak nastavený systém vracení vstupenek. A zakoupením vstupenky divák de fakto souhlasí s tímto systémem, s obchodními podmínkami. Dám malý příklad – když jdete na představení LSS na Pražský hrad, také jste předem srozuměn s tím, že pokud bude špatné počasí, vstupné Vám vrátí pouze v případě, že se z inscenace neodehrálo víc jak cca 30 minut. Těžko si pak může divák stěžovat, že viděl jen hodinu představení a zaplatil plnou cenu.

Nesouhlasím s tvrzením, že v jiných divadlech to problém není, zažila jsem divadla, kde se bez problémů lístky vyměňují i ta, kde to opravdu nešlo.

Druhý problém – a za ten se omlouvám – nastal zřejmě včera v momentě, kdy náš počítačový systém tzv. klekl. Bylo již po půl osmé, rezervační systém se uzavřel (nechci Vás zatěžovat podrobnostmi, ale šlo o to, že o půl osmé, kdy začíná představení, se systém automaticky uzavře, pokud mu není dán jiný příkaz) a pokladní (která tuto práci vykonává teprve druhý měsíc a zaučuje se) si se situací neuměla poradit. Samozřejmě, v tuto chvíli padá kritika na její (tedy v zastoupení i moji) hlavu zcela oprávněně. Situace se dala vyřešit i tak, že by si od Vašeho kamaráda vstupenky vzala spolu s telef. kontaktem a vše předala obchodnímu oddělení. Pracovnice obchodního oddělení by se s Vaším kamarádem telefonicky spojila, navrhla by mu termín náhradního představení a nové vstupenky nechala na jeho jméno v pokladně, například… Ale existují i jiná řešení.

Za tento fakt se Vašemu kamarádovi velmi omlouvám. Věřte mi, nejde o žádnou politiku Studia Ypsilon, ale selhání jedné osoby. A možná i nedokonalého počítačového systému…

Nechci, abyste měl pocit, že Studio Ypsilon si svých diváků neváží – proto Vám navrhuji malou kompenzaci. Pokud se vám ani jeden březnový termín představení „Deadline“ nehodí, věnujte březnové vstupenky někomu ze svých blízkých a přijďte na „Deadline“ v dubnu – 6. dubna v 18 hod. Květnové termíny ještě bohužel neznám. platit nic nemusíte, ráda Vám i Vašemu kamarádovi zajistím dvě volné vstupenky. Stačí, když se mi ozvete na e-mail (či pošlete sms se svým kontaktem).

Doufám, že si tuto reakci včas přečtete. Pokud ne, prosím redakci, zda by byla tak laskavá a dopis Vám nepředala (pokud to tedy lze). Děkuji moc předem.

Ilona Smejkalová
tisková mluvčí a manažerka Studia Ypsilon
tel. 777015670
smejkalova@ypsilonka.cz
Jan Pařízek (17.2.2011, 00:05:13)  reagovat
Re: Re: zrušené představení - vrácení lístků
Dobrý den,

děkuji Vám za Vaši reakci i za vysvětlení dané problematiky.

Určitě jsem svým příspěvkem nechtěl říci, že porušujete Vaše obchodní podmínky nebo že na nevrácení vstupného nemáte nárok.
Informaci o tomto jsem si opravdu dopředu nezjistil, z daného textu na vstupence mě to nedošlo a tak jsem byl pak překvapen. Uznávám, že to je i moje chyba. Nicméně jsem tím chtěl hlavně říci, že s tímto přístupem nesouhlasím, ale samozřejmě ho respektuji a nijak nechci naznačit, že na něj nemáte právo.

Ohledně mého vyjádření, že u jiných divadel to problém nebyl: tím nechci říci, že to u všech jiných divadel je jinak. Jen, že jsem zatím u divadel kde se mi toto stalo, s vrácením neměl problém. Ale asi jsem měl i štěstí, že jsem tedy narazil zrovna na divadla, kde to umožňují...

Ohledně systému: zde děkuji za omluvu, chápu, že může dojít k tomu, že systém spadne či přestane komunikovat. Bohužel nastal problém zrovna v nevhodnou chvíli, ale nyní je mi jasné, že s tím asi v danou chvíli nešlo nic dělat. Pokud to nemělo být takto cíleně a v jiných případech by se toto nestalo, pak je to něco jiného.

S pozdravem
Jan Pařízek