Švandovo divadlo [studio]
kol. (umělá inteligence)
AI: Když robot píše hru
Dramaturgie: David Košťák, Martina Kinská. Scéna: Martin Šimek. Kostýmy: Paulína Bočková. Hudba a režie: Daniel Hrbek.
Projekt Švandova divadla ve spolupráci s MFF UK a DAMU. Online premiéra v únoru 2021.
Projekt Švandova divadla ve spolupráci s MFF UK a DAMU. Online premiéra v únoru 2021.
Jacob Erftemeijer, Denisa Barešová, Andrea Buršová, Petr Buchta, Oskar Hes / Marek Frňka, Tomáš Petřík
Prezentace unikátního projektu uvedeného při příležitosti 100. výročí premiéry hry Karla Čapka „R.U.R.“. Projekt zkoumá, zda umělá inteligence dokáže napsat divadelní hru. Během několika měsíců počítač generoval obrazy ze života robota, který musí čelit radostem a strastem každodenního života. A odkryl nám, jak vnímá základní lidské otázky jako je narození, umírání, touha po lásce, hledání pracovních příležitostí, či stárnutí...
Hodnocení (8)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Studený Čumáček 80 %
(zadáno: 26.2.2021, počet hodnocení: 290)
přínosný / zajímavý komentář
85%
Natolik divnodivné, že to budu potřebovat vidět naživo. Tak krabatě poskládaný text, a ono není bytostně komu ho vytknout. GPT-2? Může se umělá inteligence urazit, protože její vtipy nejsou vtipné a herec, jdoucí cestou, kterou mu předepsala, vypadá jako bionická nápodoba? Tedy přesně tak, jak by měla vypadat, chodit a mluvit představa AI o tom, jak vypadá lidská představa o robotech vyšší úrovně? Moc filosofuju....a on přitom vždycky skončí u blízkosti a sexu. Sám, ztracený, hledající, nechápající, takový robotický Malý princ bez růže ve světě úchylů, Úřadů práce, sexu, smrti...
Natolik divnodivné, že to budu potřebovat vidět naživo. Tak krabatě poskládaný text, a ono není bytostně komu ho vytknout. GPT-2? Může se umělá inteligence urazit, protože její vtipy nejsou vtipné a herec, jdoucí cestou, kterou mu předepsala, vypadá jako bionická nápodoba? Tedy přesně tak, jak by měla vypadat, chodit a mluvit představa AI o tom, jak vypadá lidská představa o robotech vyšší úrovně? Moc filosofuju....a on přitom vždycky skončí u blízkosti a sexu. Sám, ztracený, hledající, nechápající, takový robotický Malý princ bez růže ve světě úchylů, Úřadů práce, sexu, smrti...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.