Švandovo divadlo [velký sál]

Kabaret Winton

Premiéra: 22.10.2022 | 1:45x
Dramaturgie: Martina Kinská. Výprava: Marek Cpin. Hudba: Ivan Acher. Pohybová spolupráce: Tomáš Rychetský. Režie: Martin Františák.
Silný příběh dvou sester o hledání domova i vlastní krve navzdory dějinám. Nicholas Winton a jeho spolupracovníci během prvních osmi měsíců roku 1939 dostali 669 dětí z pomnichovského Československa. Rodiny zachráněných dětí zpravidla skončily v koncentračních táborech. Ester její rodiče také poslali do Anglie a sami s mladší dcerou Hanou zůstali v Československu. Nikdy se už neviděli. Ester vyrostla u pěstounů a nyní už má dospělou dceru. A přece se jednoho dne v roce 1988 umanutě rozhodne se do Československa vypravit. Ke svému překvapení zde potkává osoby, které považovala za mrtvé. Na její cestě ji doprovází dcera, která až zde odkrývá příběh své matky. Nikdy o něm nechtěla mluvit. Až teď, v jakémsi podivném hotelu, kde (zdá se) vůbec neplatí zákonitosti času ani prostoru...
Švandovo divadlo
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
62 %
62221000
Hodnocení redakce
Jan Pařízek 70 % Tip Jan Pařízek
Michal Novák 70 %
Iva Bryndová 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
24.2.19:00Anglické titulkyvstupenky
2.3.Čt19:00vstupenky
10.3.19:00vstupenky
24.2.19:00 vstupenky
Anglické titulky
2.3.Čt19:00 vstupenky
10.3.19:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (25)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek  70 %  Tip Jan Pařízek
18.1.2023 | 841 hodnocení
+ souhlasím
Hodně zajímavá inscenace, jenž ve mě v konečném důsledku zanechává nemalý dojem. Forma kabaretu je zde dosti chytlavá a pokud člověk úplně neřeší jistou absurditu celého začátku, kdy není příliš jasné, jaký mají dané scény vlastně význam, tak ho to nakonec určitě zasáhne. Povedlo se zde opravdu moc pěkně připomenout a oživit onu nelehkou dobu a celý proces s přesunem dětí. Už jen za to jsem moc rád, ale navíc k tomu se ještě hodně povedla celá hudebně-pěvecko-pohybová složka, jenž výsledný zážitek o to prohlubuje. Ze všech aktérů pak vyzdvihuji hlavně výborný výkon M. Hanuše, který do toho dává hodně a je to vidět. 75%
Michal Novák  70 %
28.12.2022 | 1114 hodnocení
+ souhlasím
65 % Inscenaci nelze upřít působivé obrazy a výbornou práci s divadelní zkratkou. Naznačují pečlivou znalost tématu a k vykreslení hrůzné situace často stačí dvě slova, jeden pohled (aneb když dlouho nezapomenete podání dramatického momentu Bohdanou Pavlíkovou). Pulzuje to dobovou náladou, nebezpečí je explicitně komentováno skrze „vlastenecké“ postoje a prostor opanuje žoviálnost kabaretiéra Kašpara (výkon Miroslava Hanuše bude asi hodně komentován, je to trefa do typu a naplno využívá hercovu komplexnost). Střih, časový skok, kabaretní rámec se ztratil, i kouzlo dobrého scénáře. V závěrečné pasáži však potěší bravurní herectví Dany Syslové.
Iva Bryndová  70 %
9.11.2022 | 401 hodnocení
+ souhlasím
75% - Inscenace, jejíž synopse dle mého názoru skutečnosti úplně neodpovídá a které se bohužel nepodařilo úplně ideálním způsobem navázat dvě poměrně odlišné její části dohromady. I tak mě nicméně zasáhla velmi, nejvíce první polovina odehrávající se v kabaretním rámci ve třicátých letech a skvělé herecké výkony Dany Syslové, Bohdany Pavlíkové a Sáry Lutovské. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
BarboraSalome  50 %
19.1.2023 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel se jedná o průměrnou inscenaci. Přitom takové téma. Začátek se hrozně vleče a občas u zpěvu není rozumět ani slovu. Vše zůstalo v půli cesty.
Terezak  70 %
18.1.2023 | 67 hodnocení
+ souhlasím
Má to dobrou atmosféru, scénu a kostýmy. A taky to má pár hluchých míst a trochu rozvleklý závěr. A skvělého Hanuše a Jaškówa. Stojí za vidění.
Marek a Marie  70 %
10.12.2022 | 60 hodnocení
+ souhlasím
Excelentní herecký a taneční výkon M.Hanuše
Gimli35  40 %
2.12.2022 | 168 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Silný příběh o Wintonových dětech? V podání Švandova divadla bohužel spíš banální konverzačka s nepovedenou hudební složkou (Acher, Gellner a Hanuš skvěle fungují každý sám, ale dohromady fakt ne). Přepáleně černobílé dobro a zlo dávají paradoxně vyniknout R. Jaškówovi, jehož okázale odporný uzenář Barták je zdaleka nejzábavnější figurou inscenace. Dobrý výkon podává též D. Syslová coby Mrs. Johnson, naopak vyloženě iritující je uječená Ester K. Mišejkové. Bezradný konec jen dovršuje divácké zklamání.
RaB  40 %
14.11.2022 | 284 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Velice nesourodá inscenace. První část (kabaretní) je ukřičená a uskákaná - herectví zde vůbec není. Navíc Miroslav Hanuš jen exhibuje bez jakékoliv snahy o kulturu (evidentně ho to ale baví).
Druhá část - samotné vyprávění příběhu je již lepší, ačkoliv stále mi zde chyběly emoce a gradace. Příběh Wintonových dětí by šel zpracovat dramatičtěji.
InkaR  50 %
6.11.2022 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Druhá polovina se mi líbila o dost víc než začátek (děj více pochopitelný), ale i tak to nebyl můj šálek čaje.
Teejaa  90 %
4.11.2022 | 16 hodnocení
+ souhlasím
Za mě skvělý kus. Žánr hravého a zpěvného kabaretu perfektně vybalancuje závažnost a ponurost tématu. Autoři na jevišti nepracují s prvoplánovostí. Příběh je lehce čitelný, po druhé třetině hry až možná příliš předvídatelný, ale nic co by nezachránily silné herecké výkony - Syslová, Pavlíková, Mišejková/Lutovská (viděny obě dvě) a Hanuš. Postava samotného Wintona překvapivě mírně upozaděna. Nicméně co slibují anotace a PR, to divák dostane. Díky, skvělé.
Mikika  80 %
3.11.2022 | 51 hodnocení
+ souhlasím
Silný příběh v originálním podání. Ze začátku možná trošku uječeném a hysterickém, ale to bude tím Silvestrem. Vše se vlastně točí kolem malé Ester a snaze zachovat zdání, že je vše v pořádku, i když v roce 1939 už rozhodně ne pro židovskou rodinou Weissových. Winton je tu vlastně jen vedlejší postava, i když důležitá. Po shlédnutí ve vás bude hlodat otázka, jaké to pro Ester muselo být a co všechno si zažila, že se z ní stala ta zapšklá baba z druhé části. Znepokojivé, smutné představení. Kapesníky povinné.
Studený Čumáček  60 %
22.10.2022 | 349 hodnocení
+ souhlasím
57%
Nechalo se den uležet. A názor se příliš nezměnil. Ačkoli jde o nadprůměrný autorský text, herecké výkony jsou na Švanďák až neobvykle rozkolísané. Vysokou úroveň si drží Bohdana Pavlíková a Andrea Buršová, Anežku Šťastnou zatím uložím ke sledování, prostě uvidíme. Miroslav Hanuš zaperlil, jeho výkon na poli stepu a provozování hudby byl na činoherce až obdivuhodný, a jistá dryáčnickost v jeho projevu nebyla na škodu. Robert Jašków naopak poněkud zklamal, jeho hotelový recepční z "Palachova týdne" 1989 modelovaný jako směs omrzelosti a přihlouplého pokusu o lstivost nepřesvědčil. Škoda, rozběh byl pěkný, ale do konce nevydržel...
Applejuice  70 %
20.1.2023 | 297 hodnocení
HawkeyeSaw  60 %
18.1.2023 | 201 hodnocení
Evelynne  20 %
17.12.2022 | 14 hodnocení
Klára Matiasovitsová  70 %
7.12.2022 | 55 hodnocení
MISA2604  60 %
13.11.2022 | 19 hodnocení
Anca.rambo  60 %
12.11.2022 | 100 hodnocení
Astuta  60 %
8.11.2022 | 33 hodnocení
Pasika  70 %
6.11.2022 | 41 hodnocení
Tintera.v  90 %
5.11.2022 | 88 hodnocení
Vladimír10  90 %
4.11.2022 | 526 hodnocení
Petr.trep  30 %
1.11.2022 | 169 hodnocení
LavinieCamui  70 %
30.10.2022 | 653 hodnocení
Matěj Konečný  70 %
23.10.2022 | 162 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.