Divadlo Járy Cimrmana
Jára Cimrman, Zdeněk Svěrák, Ladislav Smoljak
Cimrman v říši hudby
Premiéra: 3.5.1973 | 2:00
Zdeněk Svěrák (původně také Jaroslav Weigel, Jan Klusák), Miloň Čepelka / Petr Reidinger (původně také Ladislav Smoljak), Robert Bárta (původně Jan Hraběta, Bořivoj Penc, Oldřich Unger, František Petiška), Milan Svoboda / Petr Brukner (původně také Pavel Vondruška, Jan Klusák, Jaroslav Uhlíř), Petr Brukner / Genadij Rumlena (původně také Jaroslav Vozáb)
Osvětový večer s jednoaktovou operou J. Cimrmana. Český inženýr v Indii aneb hra se zpěvy o zlatých českých ručičkách.
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Uživatelské blogy
Jak to vypadá 47 let po premiéře? | divmichal
Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (66)
HODNOCENÍ REDAKCE
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Markéta Nedvědová 100 %
13.5.2017 | 142 hodnocení
+ souhlasím
Dlouho nedostupná Cimrmanova hra dlouho lákala moji představivost. Fragment Cimrman před branami hudby skutečně nemohl stačit. S operetním dílem Járy Cimrmana jsme se seznámili již v Hospodě na mýtince, ale jaký byl vztah mistra a opery? No je to dokonalost sama. Úvodní semináře krásně rozbourává Vondruška, v druhé půlce je pak možnost se pokochat mistrovou jednoaktovou operou Úspěch českého inženýra v Indii. Pouze s genialitou sedmihodinové operety Proso lze srovnat.
Divmichal 100 %
3.8.2020 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Nemám pochopení pro ty, kteří tuto hru hodnotí jako to nejhorší, co vyšlo z hlav dvojice S+S. Viděno na vlastní oči dokonce dvakrát (2019/20) v sestavách Svěrák, Rumlena/Brukner, Reidinger, Bárta a Svoboda. Milan Svoboda sice není v semináři tak výrazný jako býval Pavel Vondruška, ale Pavla Vondrušku dokáže vkusně, nenuceně a dokonce obstojně nahradit a to především při dirigováním samotném, které zase již Pavel Vondruška herecky nedoprovázel. Petr Reidinger mě svým zpěvem zcela ohromil a Zdeněk Svěrák zase hru obohatil místy lehkou textovou úpravou, která trhne pokaždé bránice. Sto možných. (více v článku na blogu)
Divmichal 100 %
3.8.2020 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Nemám pochopení pro ty, kteří tuto hru hodnotí jako to nejhorší, co vyšlo z hlav dvojice S+S. Viděno na vlastní oči dokonce dvakrát (2019/20) v sestavách Svěrák, Rumlena/Brukner, Reidinger, Bárta a Svoboda. Milan Svoboda sice není v semináři tak výrazný jako býval Pavel Vondruška, ale Pavla Vondrušku dokáže vkusně, nenuceně a dokonce obstojně nahradit a to především při dirigováním samotném, které zase již Pavel Vondruška herecky nedoprovázel. Petr Reidinger mě svým zpěvem zcela ohromil a Zdeněk Svěrák zase hru obohatil místy lehkou textovou úpravou, která trhne pokaždé bránice. Sto možných. (více v článku na blogu)
Markéta Nedvědová 100 %
13.5.2017 | 142 hodnocení
+ souhlasím
Dlouho nedostupná Cimrmanova hra dlouho lákala moji představivost. Fragment Cimrman před branami hudby skutečně nemohl stačit. S operetním dílem Járy Cimrmana jsme se seznámili již v Hospodě na mýtince, ale jaký byl vztah mistra a opery? No je to dokonalost sama. Úvodní semináře krásně rozbourává Vondruška, v druhé půlce je pak možnost se pokochat mistrovou jednoaktovou operou Úspěch českého inženýra v Indii. Pouze s genialitou sedmihodinové operety Proso lze srovnat.
Markéta Nedvědová 100 %
13.5.2017 | 142 hodnocení
+ souhlasím
Dlouho nedostupná Cimrmanova hra dlouho lákala moji představivost. Fragment Cimrman před branami hudby skutečně nemohl stačit. S operetním dílem Járy Cimrmana jsme se seznámili již v Hospodě na mýtince, ale jaký byl vztah mistra a opery? No je to dokonalost sama. Úvodní semináře krásně rozbourává Vondruška, v druhé půlce je pak možnost se pokochat mistrovou jednoaktovou operou Úspěch českého inženýra v Indii. Pouze s genialitou sedmihodinové operety Proso lze srovnat.
Divmichal 100 %
3.8.2020 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Nemám pochopení pro ty, kteří tuto hru hodnotí jako to nejhorší, co vyšlo z hlav dvojice S+S. Viděno na vlastní oči dokonce dvakrát (2019/20) v sestavách Svěrák, Rumlena/Brukner, Reidinger, Bárta a Svoboda. Milan Svoboda sice není v semináři tak výrazný jako býval Pavel Vondruška, ale Pavla Vondrušku dokáže vkusně, nenuceně a dokonce obstojně nahradit a to především při dirigováním samotném, které zase již Pavel Vondruška herecky nedoprovázel. Petr Reidinger mě svým zpěvem zcela ohromil a Zdeněk Svěrák zase hru obohatil místy lehkou textovou úpravou, která trhne pokaždé bránice. Sto možných. (více v článku na blogu)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.