Premiéry

Září 2020 | Léto 2020 | Červen 2020 | Květen 2020 | Březen 2020 | Únor 2020 | Leden 2020 | Prosinec 2019 | starší 


foto: Tino KratochvilNoc pastýřů dramatika a scenáristy Josefa Boučka líčí právě střet génia jak s nechápavým okolím, tak s existenčními podmínkami, v nichž mimořádný skladatel stěží zvládá uživit rodinu z chudičkého učitelského platu. Ryba se potýká s posměšky vesničanů, nenaplněným citem k mladé obdivovatelce Pavle, odporem jeho hlavního protihráče, myšlenkově rigidního faráře Kašpara Zachara – ale především s vlastní tvrdohlavostí, neústupností a neochotou slevit z absolutních nároků na sebe sama. I těm, kteří jej podporují (ať je to rodina správce Tichého, jeho vlastní žena či idealistický kaplan Česaný), to tak Ryba mnohdy neulehčuje, neboť ne každou pomoc chce nebo umí přijmout. Dokáže všechny tyto rozpory a konflikty smířit magická „noc pastýřů“, v níž poprvé zazní vpravdě andělská hudba Rybova Hej, mistře!? Nadčasové drama o boji talentu s mocí, sváru myšlenkové otevřenosti a omezenosti, o síle ducha a hudby a o vzniku České mše vánoční nastuduje v Městském divadle Brno režisér Petr Gazdík (dodejme pro zajímavost, že v její předchozí brněnské inscenaci v roce 1985 ztvárnil jako desetiletý roli jednoho z Rybových žáků). Do role Jana Jakuba Ryby byl obsazen Milan Němec. Dále hrají Alena Antalová, Jan Mazák, Robert Jícha, Svetlana Janotová, Ladislav Kolář, Jana Gazdíková, Viktor Skála, Jana Musilová, Karel Mišurec, Tomáš Sagher, Erika Kubálková, Adam Gazdík nebo Josef Gazdík, Eva Jedličková, Monika Světnicová, Jakub Przebinda a Jiří Mach. Inscenace bude uváděna na Činoherní scéně MdB.
premiéra: 19.9.2020 | foto: Tino Kratochvil
foto: archiv Komorního divadla KalichKomedie TIK TIK upoutá diváky hned na začátku svou neobvyklostí i živým humorem. V čekárně psychiatra se setkávají tři muži a tři ženy, různého věku, zaměstnání, osudu. Spojuje je stejný problém: trpí „tikem“, chcete-li obsedantní neurózou, s kterou se těžko žije. Starší vydavatel chrlí v nevhodnou dobu sprostá slova, taxikář vše přeměňuje v čísla, žena si stále ze strachu před bakteriemi myje ruce, druhá kontroluje kabelku a žije ve stresu, že zapomněla vypnout plyn, zamknout byt, mladý muž nesmí stoupnout na čáru a dívka, která opakuje své koncové věty. Všichni věří v pomoc světoznámého odborníka, u kterého se museli objednat dlouho předem. Jenže ten se omluvil za zpoždění letadla a také jeho následná cesta autem znamená časové zdržení. Pacienti překonávají zábrany a seznamují se vzájemně se svými „tiky“. Během dlouhého čekání hrají i „monopoly“ a nakonec se sami pokusí o skupinovou terapii, při které své obsese dramaticky a za fandění těch druhých alespoň na chvíli překonávají. Do komických situací probleskuje snaha o vzájemnou pomoc a pocit, že nejsou se svými problémy sami se proměňuje v přesvědčení, jak důležité je najít v sobě odvahu navázat přátelství, možná i lásku… Autor bravurně ovládá proměny nálad, humor, který neomylně vyvolává smích, a nakonec i dojetí nad lidmi, kteří potřebují lidský vztah. Nápaditě zvládl i překvapivý závěr hry. Svými netradičními postavami připravil velké herecké příležitosti pro Terezu Kostkovou, Kristýnu Frejovou, Evu Josefíkovou, Josefa Poláška, Václava Knopa, Jaromíra Noska. Režisérem inscenace je Jakub Nvota.
premiéra: 16.9.2020 | foto: archiv Komorního divadla Kalich
foto: Patrik BoreckýInscenace, která divákům emocionálně i fakticky přibližuje podmínky nejhůře placené práce a upozorňuje na neviditelné členy naší společnosti. Novinářka Saša Uhlová pracovala pod změněnou identitou na nejhůře placených pracovních místech: v nemocniční prádelně, v závodě na zpracování kuřat, jako pokladní v supermarketu, v továrně na výrobu sladidel i v třídírně odpadu. Měsíce sledovala, jaké mzdy zaměstnanci skutečně dostávají, a na vlastní kůži zažila pracovní podmínky lidí, které společnost přehlíží, přestože jsou pro její fungování nepostradatelní. Tyto zkušenosti popsala v reportážích, které knižně vyšly pod názvem Hrdinové kapitalistické práce a byly také zpracovány v dokumentárním filmu Apoleny Rychlíkové Hranice práce. Režisér Michal Hába vychází z dokumentárních materiálů Saši Uhlové a zpracovává je do podoby brechtovského politického divadla. Inscenace vznikla v rámci koprodukční spolupráce s Volksbühne Berlin jako součást mezinárodního projektu POST-WEST. Na scée divadla Komedie hrají Johana Schmidtmajerová, Vanda Šípová, Halka Třešňáková, Ivana Uhlířová a Jindřich Čížek.
premiéra: 14.9.2020 | foto: Patrik Borecký
foto: Patrik BoreckýOkázalý ohňostroj. Hansi Christianu Andersenovi se právě v Kodani dostává pocty za jeho dílo. Při děkovné řeči, doprovázené autorským čtením, se ovšem zaplete do několika podrobností své pohádky. Otázka je nasnadě – psal to vůbec on? Jaké tajemství skrývá dřevěná bedna, kterou má od stropu zavěšenu ve své půdní pracovně? A co až se Andersen potká s Charlesem Dickensem, který střeží na svém panství velice obdobného „kostlivce ve skříni“? Po loňském filmovém triumfu Tří billboardů kousek za Ebbingem, které mu vynesly mj. Zlatý glóbus za nejlepší scénář, přichází dramatik Martin McDonagh s nekorektní černou komedií s překvapivě „neirským“ námětem, ve které dojde i na cestování časem. Dějová linka zvěrstev belgického kolonialismu v africkém Kongu je pak neotřelou příležitostí k tomu, aby se hrálo o současné Evropě a kulturních vlivech napříč kontinenty. Tyla evropská kultura vždy jen z evropských zdrojů? Horká novinka premiérovaná v říjnu 2018 v londýnském Bridge Theatre. Česká premiéra proběhne v divadle Reduta v režii Michala Vajdičky. Hrají Michal Bumbálek, Anna Bangoura, Petr Kubes, Isabela Smečková Bencová, Vojtěch Blahuta, Tomáš David, Martin Sláma a další.
premiéra: 11.9.2020 | foto: Patrik Borecký
foto: archiv Městského divadla Mladá BoleslavOsobitá „rekonstrukce“ jedné z veřejných lekcí zpěvu, které počátkem 70. let dávala slavná sopranistka Maria Callas na newyorské Juilliard School vybraným žákům. Výjimečná žena, výjimečná umělkyně, operní diva, která zažila úplný vrchol i pád až na dno... - Maria Callas. Přijďte na hodinu zpěvu a života, kde ve své velké činoherní premiéře vystoupí Dagmar Pecková v roli Marii Callas. Spojení, které poodhrne oponu světa opery. Exkluzivní zážitek na prknech MDMB v režii Petra Mikesky. Dále hrají Veronika Bajerová, Malvína Pachlová, Petr Mikeska, Zdeněk Dočekal a Matěj Vejdělek.
premiéra: 11.9.2020 | foto: archiv Městského divadla Mladá Boleslav
foto: archiv Divadla F.X.ŠaldyČinohra Divadla F. X. Šaldy se dlouhodobě stará o zpřístupňování klasické literatury a současně hledá náměty spojené s významnými osobnostmi našeho kraje. Tuto dramaturgickou linii ideálně naplňuje právě Vesnický román (1867) Karoliny Světlé, jedné z největších českých spisovatelek. Romantický příběh hluboké lásky statečné Sylvy a ušlechtilého Antoše, svázaného v nešťastném pragmatickém manželství, se odehrává na jižním úbočí Ještědu. Krajina se v románu stává takřka jednající postavou a propojuje citové bouře lidí, srostlých s drsnými horami. Vesnický román se na divadelní scénu dostane vůbec poprvé a inscenaci vytvoří jeden z nejvýraznějších českých režisérů Martin Františák, umělecký šéf Švandova divadla, spojený s úspěšnou érou Národního divadla v Brně. Vesnický román se na divadelní scénu dostane vůbec poprvé a inscenaci vytvoří jeden z nejvýraznějších českých režisérů Martin Františák. Titulní roli ztvární Barbora Bezáková. Dále hrají Jan Jedlinský, Jana Hejret Vojtková, Markéta Tallerová, Karolína Baranová, Tomáš Impseil, Martin Stránský, Tomáš Váhala, Václav Helšus, Štěpánka Prýmková, Eliška Jansová a Michaela Foitová.
premiéra: 11.9.2020 | foto: archiv Divadla F.X.Šaldy
foto: Jiří KottasZnamenitá komedie kolem požáru Národního divadla... Příběh je inspirován skutečnou událostí – požárem Národního divadla. Tragédie! Co čert nechce, vznikla z toho znamenitá komedie, ve které se zřetelně zrcadlí i česká povaha. Zároveň hodně muziky! Hravě ironický příběh, který propojuje historická fakta a dobové souvislosti s fiktivním lidským osudem, s radostmi i strastmi, jež mladý, pohledný a odvážný hasič Čeněk zažívá v průběhu let stavby Národního divadla. Jímavě rozverný příběh o hrdinovi, kterého si historie připomíná jako toho, jehož vlastní pohřeb, pořádaný za účasti hasičských sborů právě v den vznětí Národního divadla, tj. 12. srpna 1881, se stane příčinou fatálního zpoždění pražských hasičů, pročež „Národní“, ovšem i shodou dalších nepříznivostí, lehne popelem. Půvabnou hříčku o Češích a české povaze inscenuje hostující slovenský režisér Peter Oravec. Účinkují Jiřina Vacková, Václav Helšus, Kryštof Mende, Miroslav Novotný, Martin Janouš, Lenka Šebek Loubalová, Lumíra Přichystalová, Renata Rychlá, Jan Bradáč, Martin Bohadlo, Jan Večeřa, Veronika Soumarová a Dominik Renč.
premiéra: 10.9.2020 | foto: Jiří Kottas
foto: archiv Divadla v CeletnéPůvabná komedie o ženách. Den po pohřbu Catherine se její nejbližší kamarádky vydávají na golfové hřiště, kam s ní posledních čtrnáct let chodily. K Margo, Tate a Connie se přidává i Dory, Catherinina kamarádka z Kanady, kterou zbylé ženy potkaly teprve na pohřbu. Mezi jednotlivými odpaly a jamkami spolu ženy probírají všednosti i nevšednosti svých životů s nadhledem či (ne)potlačovanými poznámkami. Každá z žen se vyrovnává s životními nástrahami po svém, ale řeší to společně a rozličnými názory, ať už se týkají lásky, dětí či kariéry. A možná si i vzpomenou na svou zesnulou kamarádku... Na jevišti se setkáte s Evou Elsnerovou, Jitkou Nerudovou, Ilonou Svobodovou a Monikou Zoubkovou. Inscenaci připravil režisér Jakub Špalek.
premiéra: 10.9.2020 | foto: archiv Divadla v Celetné
foto: tMartin ŠpeldaHana Burešová věnuje nové nastudování Bez roucha památce režiséra Jiřího Menzela, který tuto hru uvedl v české premiéře (Činoherní klub, 1986). Dnes už klasická komedie na téma, jak se dá i nedá dělat divadlo. V první části sledujeme průběh poslední generální zkoušky před premiérou bulvární frašky Sardinky, sardinky! a ve druhé její devadesátou reprízu ze zákulisí. Pot, slzy i krev teče z herců zájezdové společnosti. A poteče i z našich herců. Proč, proboha, proč?! Vždyť je to jen divadlo. V režii Hany Burešové zepředu i zezadu hrají Helena Dvořáková, Klára Sedláčková-Oltová, Eva Hacurová nebo Marie Poulová, Štěpánka Fingerhutová, Marek Němec, Ondřej Rychlý, Jan Vondráček, Jiří Wohanka, Miroslav Zavičár a Daniel Deutscha nebo Mikuláš Krutský.
premiéra: 9.9.2020 | foto: tMartin Špelda
foto: Petr NeubertV neznámé zemi byl svržen král, ten nezemřel, ale stal se hračkou v rukou současných politiků, kteří chtějí národ jenom bavit, například svými přihlouplými reality-show. Jeden už neví, kdy se ocitl v televizním studiu, kde pravda je skoro cokoliv, a kdy má v rukou takovou sílu, že má schopnost změnit dějiny. Nikdo ničemu nerozumí, ale všichni jdou pořád vpřed, protože – jak říká jedna z postav hry – „svět se nemusí zachraňovat, svět se musí bavit“. Můžeme mluvit o mýtu o zrození národa a zrození státu, můžeme mluvit o hroutících se a znovu ustavených diktaturách, ale zrovna tak se můžeme nechat unášet strhující energií proudu textu, jemuž nic není svaté, který čerpá z dějin křesťanství stejně jako ze zasedání OSN, který je svým způsobem dokonalým obrazem našeho složitého, nepřehledného, pažravého světa, v němž ti nejhlasitější mají nejvíc místa, ale v němž se pořád ještě najdou hrdinové, jimž není osud nás všech tak docela lhostejný. Ve hře se objevuje spousta popových písní, okouzlujících novinářek, šarmantních moderátorů a vtipných a chytrých politiků. Protože: i když se mluví o politice a nenapravitelnosti lidského ducha, musí to být hlavně zábava. A ve výsledku je to vlastně hlavně pohádka o jednom království, kde – aby se všichni měli dobře – musí se nejdřív povraždit. V inscenaci režiséra Jana Mikuláška na scéně Stavovského divadla hrají Anna Fialová, Petr Vančura, Robert Mikluš, Zuzana Stivínová, Pavel Batěk, David Matásek, Jiří Panzner a Štěpánka Pencová.
premiéra: 8.9.2020 | foto: Petr Neubert
foto: Tino KratochvilStárnoucí primabalerína, která je na svém posledním turné, panicky se bojí neúspěchu u publika a nečekaně se zamiluje do mladšího muže. Krásný, leč osamělý baron, který zoufale oddaluje osobní bankrot. Těžce nemocný židovský účetní, který touží strávit poslední dny života v luxusu. Pohledná sekretářka snící o kariéře v Hollywoodu. Nevyspalý recepční, netrpělivě očekávající narození syna. A skeptický lékař s těžkým zraněním z první světové války, který všechno to hemžení s vypravěčským nadhledem pozoruje... To je svět luxusního berlínského hotelu roku 1928, jak jej zachytila Vicki Baumová ve svém románu Lidé z hotelu (kromě našeho muzikálu podle něj vznikl už ve 30. letech oscarový film). Svět, v kterém se prolíná láska a beznaděj, zrození i smrt, smích i slzy. Hotel jako místo, kde se protínají lidské osudy, kde cizí lidé žijí své radosti a smutky vedle sebe, se tak stává působivou metaforou našeho pobývání na tomto světě. To vše doplněno skvostnými retro melodiemi, vtahujícími do světa Berlína 20. let. Dílo čtveřice autorů (Maury Yeston je již divákům MdB známý jako autor hudby k muzikálu TITANIC a Nine) je jedním z vrcholů broadwayského muzikálu 80. let – Grand Hotel se na Broadwayi hrál každodenně téměř tři roky, překročil magickou hranici 1000 repríz a byl nominován hned na dvanáct prestižních cen Tony, z nichž pět získal. V režii Stanislava Slováka hrají Lukáš Janota nebo Lukáš Vlček, Ondřej Biravský nebo Jiří Ressler, Jonáš Florián nebo Ondřej Halámek, Patrik Földeši nebo Marco Salvadori, Jan Brožek nebo Tomáš Smička, Robert Rozsochatecký nebo Jakub Przebinda, Marek Kolář nebo Radek Novotný, Zdeněk Junák nebo Ladislav Kolář, Miloslav Čížek nebo Karel Mišurec, Robert Jícha nebo Milan Němec, Marta Matějová nebo Kristýna Daňhelová, Radek Novotný nebo Oldřich Smysl, Kristian Pekar nebo Aleš Slanina, Diana Velčická nebo Pavla Vitázková, Lucie Bergerová nebo Markéta Sedláčková, Martina Severová nebo Lenka Bartolšicová, Libor Matouš nebo Jiří Daniel, Alžběta Janíčková nebo Kristýna Gašperáková, Jan Ludva nebo Jakub Ressler a další.
premiéra: 5.9.2020 | foto: Tino Kratochvil
foto: archiv Komorní scény ArénaV Komorní scéně Aréna bude uvedeno slavné existenciální drama. Beckett v Konci hry vytvořil postapokalyptický obraz zdevastovaného světa, ve kterém dožívají poslední lidé. Ideální prostředí pro to, pokládat si otázky o smyslu a plánu lidské existence. Co lidského má ještě hodnotu, co má smysl udržovat, když prožíváme poslední dny lidstva bez naděje na budoucnost...? A nebyla by to Aréna, kdyby i do takové situace nedokázala dostat také dávku hořkého humoru. Soubor Arény a tvůrčí tým Ivana Krejčího pojal Beckettův Konec hry předně jako absurdní grotesku o konci světa. Do inscenace byli obsazeni Marek Cisovský (Hamm), Vojtěch Lipina (Clov), Dana Fialková (Nell) a Stanislav Šárský (Nagg).
premiéra: 5.9.2020 | foto: archiv Komorní scény Aréna
foto: Igor StančíkAutorský text o Bohuslavovi Martinů navazuje na dramaturgickou linii, jejímž cílem je prohlubovat naše dnešní povědomí o vlastní minulosti v sepětí s blízkým krajem, jeho charakterem a lidmi, kteří spoluvytváří naši historii, ať už v zapomenutém a zaprášeném otisku či s celosvětovým věhlasem. Hra se vydává živě ohledávat osudy světově proslulého skladatele Bohuslava Martinů, započaté v závětří Vysočiny, ve věžní místnosti kostela svatého Jakuba v Poličce. Přibližuje zákruty mysli a některé okolnosti života tohoto skladatele, ve své vlasti zastíněného popularitou Bedřicha Smetany či Antonína Dvořáka. Cesta, jež čítá osobní i autorské touhy a sny, napříč jeho životní poutí. Autorský text připravil pro Horácké divadlo hostující režisér Dodo Gombár, jedna z nejvýraznějších osobností českého divadla, ve spolupráci s dramaturgem Jaroslavem Čermákem. Hrají Jakub Škrdla, Michal Kraus, Josef Kundera, František Mitáš, Lukáš Matěj, Jan Burda, Ondřej Šípek, Šárka Býčková-Čermáková, Klára Anna Satinská, Lenka Schreiberová, Svetlana Hruškociová a Tamara Dikyová.
premiéra: 5.9.2020 | foto: Igor Stančík
foto: archiv Divadla DrakZlá sudička nedostala od královského páru pozvánku na křtiny jejich dcery Růženky. Protože je to ale sudička vytrvalá, nenechá se tím odradit a snaží se za každou cenu dostat dovnitř jinak. Podaří se jí to? Kdo zná tento staletími prověřený pohádkový příběh, ten dobře ví, že ano. Naše inscenace jej vypraví jako maňáskovou grotesku o neodbytnosti osudu, který když vyhodíte dveřmi, vrátí se vám oknem. A to doslova. Vedle sudiček zlých jsou ale naštěstí také sudičky hodné. A po světě se navíc potuluje spousta princů hledajících štěstí, kteří jsou připraveni zakleté princezny ve vhodnou chvíli vysvobodit. Inscenace vycházející z klasických pohádkových námětů jsou nedílnou součástí dramaturgie Divadla Drak. Po úspěšné a oceňované inscenaci O bílé lani či novější O zlaté rybce se nyní na repertoáru Draku po dlouhých letech znovu objevuje také inscenace inspirovaná jednou z vůbec nejslavnějších klasických pohádek, Šípkovou Růženkou. Tento známý příběh o krásné královské dceři stižené kletbou se dočkal bezpočtu zpracování od nejrůznějších tvůrců, které provokuje svou metaforičností a obrazivostí, a pro loutkové divadlo je jako stvořený. Díky své vrstevnatosti navíc dokáže oslovit jak diváky v raně školním věku, tak i ty starší.
premiéra: 5.9.2020 | foto: archiv Divadla Drak
foto: Patrik BoreckýStěžejní dílo světové literatury se vrací po půl století na pražská jeviště a spolu s ním celá škála postav, procházejících jednou z rozhodujících kapitol evropských dějin. Rozmařilá aristokratická společnost a její deziluze ve válečném šílenství, hledání pravdy a smyslu života, ztráta ideálů i nevinnosti. A také láska, lehkomyslnost a touha po opravdovosti. Idealista Pierre Bezuchov s očima a srdcem dokořán, racionální a energický Andrej Bolkonskij, mladičká Nataša Rostovová, vypočítaví sourozenci Anatol a Helena Kuraginovi, oddaná Marie Bolkonská nebo horlivý Nikolaj Rostov, to jsou zástupci generace, jejíž životy a vztahy se osudově proměňovaly spolu s postupem Napoleonovy armády. Co člověk musí milovat a co nenávidět? A jaká síla tomu všemu vládne? Přátelství, láska a smrt na pozadí požáru světa. Divadelní adaptace slavné románové epopeje Lva Nikolajeviče Tolstého bude uvedena na scéně Divadla ABC v režii Michala Dočekala. Hrají Tomáš Havlínek, Viktor Dvořák, Kateřina Marie Fialová, Zdeněk Piškula, Marie-Luisa Purkrábková, Filip Březina, Sára Affašová, Jan Vlasák, Agáta Červinková, Tereza Slámová, Evellyn Pacoláková, Milan Kačmarčík, Dana Batulková, Diana Toniková, Martin Donutil, Tomáš Milostný, Stanislav Lehký a Šimon Bilina.
premiéra: 4.9.2020 | foto: Patrik Borecký
foto: archiv Národního divadla BrnoV budapešťském zábavním parku se stojí fronty na kolotoče – a také na Lilioma, vyvolávače, který je pro místní paničky větším lákadlem, než samotné atrakce. Je to rváč a frajer, který si nenechá nic líbit a nemusí nikomu nic dokazovat. Nebo se to jen zdá? Když se zamiluje do služky Julči, odejde nejen z lunaparku, ale také od majitelky kolotoče, vdovy Muškátové. Brzy se však ukáže, že v „normálním“ životě nedokáže fungovat. Jeho neústupnost a egoismus roztočí kolo událostí, dobrých i zlých, kterého ho doženou až k nebeské bráně. Využije příležitost polepšit se, vrátit se zpět na zem a zkusit to ve svém životě ještě jednou? Hra klasika maďarské literatury, Ference Molnára (1878–1952), zpopularizovaná muzikálovou verzí Rodgerse a Hammersteina Carousel, se na česká jeviště vrací po dlouhých 40 letech. Příběh z periferie předválečné Budapešti je uveden v novém překladu Jiřího Zemana a v režii kmenového režiséra Mahenovy činohry Štěpána Pácla.
premiéra: 4.9.2020 | foto: archiv Národního divadla Brno
foto: KIVAScenáristu Jaroslava Žváčka a režiséra Jana Prušinovského pojí spolupráce ve filmu (Kobry a užovky), v televizi i v divadle. Nyní poprvé vstupují na scénu Zábradlí s původním textem na téma: Může ošklivý člověk beze škol dosáhnout životního štěstí? Říká se, že kdo se snaží, dosáhne, čeho chce; ale proč se snažit, když to nikdo neocení? Mladý kluk, kterému se podle jeho vzhledu přezdívá Zombík, dostane šanci, leč promění se v monstrum, které nejenže pokouše ruku, která ho krmí, ale ještě tou utrženou rukou všem nafackuje. Roli Zombíka ztvární Jiří Černý. Dále hrají Jiří Vyorálek, Barbora Bočková, Jana Plodková, Petr Čtvrtníček a Kateřina Císařová.
premiéra: 3.9.2020 | foto: KIVA
foto: archiv RockOpery PrahaRockOpera Praha rozšířila svoji antickou sérii o operu Trója. Navazuje s ní na své už klasické tituly Antigona, Oidipus Tyranus a 7 proti Thébám. Postavu krále Agamemnóna ztvární Kamil Střihavka. Zpěvačka, libretistka a ředitelka RockOpery Praha Pavla Forest si zahraje věštkyni Kassandru. Atraktivní obsazení zahrnuje také Jana Toužimského, Jana Tláskala, Danielu Gildenlöw Langrovou, Helenu Kubelkovou a další. Režie opery o svárech mezi antickými bohyněmi a také mezi nápadníky překrásné Heleny, které vyústí ve válečný konflikt, se ujala Irina Andreeva, známá i díky svému působení ve fenomenálním Teatru Novogo Fronta. RockOpera Praha navíc do spolupráce zapojila i skupinu scénického a historického šermu Burdýři.
premiéra: 1.9.2020 | foto: archiv RockOpery Praha