Profil uživatele

Janek777

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jiří Landa: 36 % (8)
Pavel Širmer: 39 % (13)
Michal Novák: 43 % (12)
Lukáš Dubský: 51 % (9)
Jan Pařízek: 52 % (10)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 16.5.2019)
Ahoj, krásko! (Linda) - Divadlo na Vinohradech: 10 %
Linda v nové hře Ahoj,krásko na Vinohradech je slovy její dcery Bridget nůďo.Nejspíš je to tím, že drama se nedá hrát jako nekonečný tv sitcom. Možná až bude Penelope Skinner skutečně 50+, uvidí svět jinak. Co ví v jedenačtyřiceti o životě. Ten má divadlo odrážet. Proč si autorka vymyslela všechny postavy s hlubokými psychickými problémy. Chtěla snad ukázat, co může způsobit gender? Nebo za tu úděsnou nudu nutno poděkovat vinohradským tvůrcům. Jednoduše Linda ničím nezaujme, ani hereckými výkony, ani výpravou, ani režií.Psáno z předpremiery 16.5.2019 Hodnocení 10%.
(zadáno: 6.4.2019)
Andělé v Americe - Městská divadla pražská: 20 %
Slavná hra amerického dramatika T.Kushnera Andělé v Americe v ABC,je předně neúnosně dlouhá.Byly dvě možnosti:uvést oba díly zvlášť,nebo je dát do jednoho večera.Zvolena byla druhá možnost.Chyba.Navíc rozšířena o vstupní besedu s dramaturgy,což kus protáhlo od 17.30h.-22.40h.Za třicet let od vzniku ztratila hra na aktuálnosti.Navíc problémy židů gayů,transvestitů,černochů,mormonů a neukojených manželek v USA byly přemílány v kultuře tisíckrát.Ve hře excelují T.Havlínek,V.Dvořák a F.Březina.O.Havelka tlačí na pilu,co to dá.Katastrofou je E.Salzmanová i amatérský projev M.Donutila.Repríza 5.4.19
(zadáno: 15.3.2019)
Kvítek mandragory - Divadlo Broadway: 10 %
Přestože autoři uvádějí Kvítek mandragory jako muzikál,jedná se o úplně jiný žánr.Sled kabaretních výstupů slepených prostoduchým dějem.Jen aby se nenáročný divák co nejvíce pobavil,nesmí chybět ruská mafie,policie, travesti show,kremace,nemocnice,noční podnik pochybné pověsti.Divačky v pozdním produktivním věku se dostanou do extáze,když si tři protagonisté oblékají punčocháče a učí se chodit na podpatcích.Nevadí,že tři neladící subrety,tu ruské carevny,tu pacientky,tu zpěvačky jsou nesezpívané. Jediným světlým místem je kratičký výstup skvělé Radky Fišarové.Jinak ztráta času.Repríza 14.3.19
(zadáno: 1.3.2019)
Kytice - Národní divadlo: 20 %
Komu nevadí,že uvidí 150kg herečku v povětří,uslyší slovácký folklór,hebrejský lament a saxofon,může být z adaptace nadšen.Erbenova Kytice je čistý romantismus.Nemá tam co dělat ani ztřeštěná Šárka Vandasová,která má zpodobňovat mladičkou Hanu ve Štědrém dnu.Král I.Orozoviče zase poskakuje ve Zlatémm kolovratu jako vystřižený z montypythonovského Spamalotu,zatímco J.Pidrmanová zfoukne současně Dorničku i zlou sestru.Většinou se jedná o deklamování či recitaci z pořadu pro školní mládež.Kultivovanost projevu J.Preissové a F.Němce diváci ocení potleskem na otevřené scéně.Psáno z premiéry 28.2.19
(zadáno: 24.2.2019)
Poslední loď - Městské divadlo Brno: 80 %
Pokud Sting přijede do MdB na představení Poslední lod, může žasnout v němém úžasu.Určitě by měl.Co dokázali z nudného sentimentálního příběhu se sociálním námětem a z nemuzikálové hudby vytěžit,je k neuvěření.Divadlo,jak má být.Se vším všudy.Na diváka se valí pozitivní a očistná energie vycházející z vynikajících výkonů umělců.Těžko říci,kdo je lepší. R.Coufalová,J.Musilová,D.Vitázek A.Slanina,O.Studénka,Z.Junák,S.Slovák? Pochvalu zaslouží i scéna Ch.Weyerse a režie S.Moši.Jen překlad Z.Čtveráčkové se moc nepovedl. Psáno z reprízy 24.2.2017 Hodnocení 80 %.
(zadáno: 13.2.2019)
Kouzelná země - Národní divadlo: 0 %
Kdo se nechá zlákat titulem hry či plakátem,se zlou se potáže.Adaptace románu Noční práce Jáchyma Topola v režii Jana Mikuláška je pravým opakem. Osudy obyvatel pohraniční vesnice jsou podány,jako by je líčil paranoik. Okořeněny dekadencí,vulgarismy, negací. Do posledního motivu.Matka alkoholička,nechutné onanující dívky v negližé,utopená milenka,trampolína a rozházené matrace,Lilka Ročáková,bába provozující andělíčkářské služby všem vesničankám, figurky primitivních vesničanů, kteří jsou nakonec všichni mrtví.Politická agitka, kde snad lze pochopit jen rusofobní postoj autora.Předpr.13.2.19
(zadáno: 13.1.2019)
Bítls - Městské divadlo Brno: 20 %
Je zvykem jezdit za kvalitním muzikálem do MdB.Bláznivá férie Bítls však kvalitu nemá.Jde o pokleslou lidovou prvoplánovou zábavu se vším, co k ní patří. Včetně laciných hospodských vtípků, zbytečných vulgarismů a nepovedených karikatur jihomoravských venkovanů éry zlatých šedesátek.Vrcholem nevkusu jsou trapně zvolené kulturní odkazy spojující nespojovatelné,od Ferdy Mravence,přes medvídka Pú,Profesionály,brexit, J.Bonda,víly i britskou královnu.Prostě paskvil.Nezachránili to ani A.Slanina či R.Jícha. Bítls v Brně je však veliké zklamání!.Jukeboxový muzikál se nepovedl.Psáno z reprízy 12.1.19
(zadáno: 11.1.2019)
Periferie - Divadlo na Vinohradech: 50 %
Langrova Periferie na Vinohradech se vymyká z přehnané modernosti současných pražských divadel. Není to díky nudné, nehezké scéně, která v žádném případě neevokuje prostředí, ani pro 4 ušmudlané sudičky, představující hlasy a myšlenky, ani kvůli kostýmům z kdovíjakého fundusu. Výjimečný je Franci M.Lambory. Spolu s Anči J.Kotrbaté předvádí mileneckou dvojici, které divák jejich cit věří. Navíc mistrovsky vystřihnou taneční kreace hodné Star Dance. Prostředí necharakterizuje ani Langrova spisovná čeština, kterou pražská galérka určitě ve 20. letech nemluvila. Psáno z reprízy 10.1.2019
(zadáno: 17.12.2018)
Kočky - Národní divadlo moravskoslezské: 90 %
Kdo viděl na českých scénách Cats, dá mi zapravdu, že v ostravském Divadle J.Myrona jsou Kočky nejpovedenější. Scéna, kostýmy, paruky, líčení, režie, choreografie, sbory, orchestr, světla, sound, sólisté i company, prostě vše tvoří skvělý celek. Jen si nemohu zvyknout na český překlad některých kočičích jmen (Rambajz-tágo, Tingl-tangl a Abraka-máryfuk). Samotné představení však právem nadchne.Psáno z reprízy 16.12.2018
(zadáno: 30.11.2018)
Rent - Městské divadlo Brno: 80 %
11. repríza RENTu v MdB na prknech činoherní scény neměla chybu. Hudební doprovod zvládal těžký part stoprocentně, herecké i pěvecké výkony byly standardně na vysoké úrovni. I když dominovali D.Vitázek a A.Slanina, spolu s H.Holišovou, vyrovnali se jim i D.Rymeš a K.Pekar. Jen bylo nutné si zvyknout na poněkud volný český překlad. Přesto se síla myšlenky, že jsme tu jen v nájmu, se z jeviště přímo valila. Očistná duševní lázeň. Psáno z reprízy 29.11.2018
(zadáno: 29.11.2018)
Nová Atlantida - Národní divadlo: 0 %
Originální, nový typ divadla vytvořeného Jiřím Adámkem a realizovaného v jeho kuse Nová Atlantida na Nové scéně nadchne asi málokoho. Od divadla očekávám divadlo. Ne trapnou politickou agitku, v níž se aktéři bezmyšlenkovitě a zmateně plouží po scéně. Nejspíš mají vyjádřit zmatenost autora, který si neví rady nejeni s životem v současnost, ale ani s divadlem. Tak ať nepíše a nerežíruje hry. Nová Atlantida, hraná bez přestávky, aby diváci z poloprázdného hlediště neutekli, se nedá vydržet. Už aby jí spláchla devátá vlna. Psáno z reprízy 28.11.2018
(zadáno: 18.11.2018)
Plukovník Švec - Národní divadlo: 10 %
Plukovník Švec aneb jak si 13 chlapů hraje na válku. Školní představení pro gymnázia v rámci občanské nauky. Zřejmě u příležitosti stoletého výročí. Nechyběli ani hoši od Zborova. Snad jen uvědomělá recitátorka angažované poezie. Je škoda energie, kterou skvělí herci, pánové Švehlík, Kaňkovský, Orozovič, Batěk, svým výkonům dali. Nadřeli se i fyzicky jako sokolové - cvičenci i ve vojenské choreografii.Zbytečně. Vše vyznělo trapně. Styděl jsem se za ně, že se k nečemu takovému propůjčili. Můj dědeček byl totiž legionář, nositel osmi vyznamenání. Repríza 17.11.2018
(zadáno: 25.10.2018)
Sňatky z rozumu - Divadlo na Vinohradech: 30 %
Dramatizace 2dílů Neffovy pentalogie se J.Vedralovi nepovedla.Není snadné ustát srovnání se skvělou literární předlohou ani s jedinečným tv seriálem.Divadelní prkna tíhu originálu neunesla.Jakby mohla.Umělecké prostředky nejsou zvoleny právě šťastně.Blednička v podání S.Rojkové hru rámuje naprosto nesmyslně.Stejně nevhodné se zdá 11almar na scéně,komentáře vypravěče Satoranského,který jako většina herců předvádí několik postav.Herci jsou stále oblečeni do stejných kostýmů,ač představují různé postavy.Rozsáhlá sága se smrskla na několik epizod,ale hra se stejně vleče.Je bez emocí,nudná.25.10.18
(zadáno: 22.10.2018)
Legenda jménem Holmes - Hudební divadlo Karlín: 40 %
Legenda jménem Holmes, aneb jak Pejsek s Kočičkou vařili dort. Operetka, fedrpuše, nohaté sboristky, tyrolské jódlování, keltský dupák, alpský vodopád z J.Bonda, Marry Poppins, velkolepé melodie, broadwayské chorografie v českém provedení, vleklý děj, až nuda vs. profesionální přístup pánů Kumžáka, Holého a Janoty, jejich maximální nasazení. Špatně vystavěný příběh, s nímž muzika nekoresponduje, to je Holmes. Nic víc. A to je škoda. Psáno z reprízy 21.10.2018 Hodnocení 40%
(zadáno: 20.10.2018)
Trhák - Divadlo Broadway: 0 %
Je pan Ticháček hrdina?Za hrdinu se považuji já,že jsem vydržel celé představení.Takovou hrůzu jsem ještě neviděl.Muzikál Trhák je nezdařilý pokus adaptovat kultovní film.Tvůrci neúmyslně vytvořili parodii parodie, což ve výsledku nutně muselo skončit fiaskem.Pokleslá zábava hodná totalitního televizního Silvestra.Hloupá,trapná.Větš.divák je však spokojen.Na vlastní oči vidí p.Cardu,pí Morávkovou,p.Etzlera,pí Kubelkovou a další.Nikomu nevadí,že herecké a pěvecké výkony jsou nahrazeny samoúčelnými vulgarismy a pitvořením se. Hlavně,že diváci zaplatí tučné vstupné.20.10.2018 18 hodin Hodnoc.0 %
(zadáno: 12.10.2018)
Doktor Ox - Divadlo Hybernia: 20 %
Proč se režisér Zelenka pustil do zpracování povídky J.Vernea?Vytvořit opravdu kvalitní muzikál je nesmírně těžké. Když chybí slušné libreto, autor hudby napíše scénickou hudbu a choreograf to s choreografií přežene, nevzejde z toho nic dobrého.Zvláště,zahalí to autoři do roušky politické předvolební agitky, tak vznikne trapas.Smeknout nutno před M.Poštou, P.Ryšavým,L.Randákem,T.Smičkou,jak se jim podařilo z takového blábolu vytěžit maximum. Mile překvapila K.Brožová. Katastrofou byl naopak výkon J.Korna,D.Hořínkové i A.Hryce.Ten v českém muzikálu ani neumí česky,ani zpívat ani hrát.Hodn.20%
(zadáno: 14.8.2018)
Večer tříkrálový aneb Cokoli chcete - Letní shakespearovské slavnosti: 30 %
Když režisérka vezme podtitul Shakespearovy komedie doslova,vznikne paskvil.Prezentují se herci,kteří si nevědí rady s textem.Olivie K. Trnkové amatérsky deklamuje.M.Šteindler, N.Boudová, J.Carda, M. Pechlát a T.Měcháček předvádějí silvestrovkou estrádní tv show.Viola M.Timkové je tak slabá,že vrcholem jejího hereckého umění je,že se v závěru hry převlékne do ženského kostýmu.Není to málo?Kusu nepomůže ani výtvarná stránka.Scéna je pojata jako dvě lodní paluby.Proč ? A kostýmy ? Shakespeare je renesance,jestli to S.Z.Hanáková neví.Takže doporučuji zavřít oči a poslouchat jen text.Rep.13.8.18
(zadáno: 13.6.2018)
Vítejte v Thébách - Národní divadlo: 10 %
Pokud M.Buffini napsala to,co ve Stavovském vidíme,měli by na ni bohové antického Řecka poslat fúrie.Politická agitka hodná 50 let umocněná genderovým mindrákem.Ujetý kus,kde aktéři jen křičí a řvou.Hrát buď není co,nebo to neumí.Nejenže nepředvádějí žádné herecké výkony,ale kromě Štěpničky nezvládají ani hereckou mluvu.Něměl by někdo říct E.Salzmannové, D.Matáskovi i R.Máchovi,že řvaní se nerovná hraní?Hlavní motivy her režis.je tradičně akvárium,mikrofón,střelba a rozházený nepořádek.V Thébách si užil na max.A asexuální nahotinky.Je to odporné až hnusné.A poselství?Marně byste ho hledali.10%
(zadáno: 15.5.2018)
Spamalot - Městské divadlo Brno: 100 %
Stalo se již zvykem,že pokud chce vidět příznivce muzikálové tvorby kvalitu,musí do MdB. O Spamalotu to platí vrchovatou měrou. Kvalitní britský originál je v Brně přizpůsoben domácím reáliím v duchu Monty Pythovovského humoru. Vynikající režie S.Slováka a profesionální výkony L.Vlčka, A.Slaniny, H. Holišové, D.Vitázka, D.Rymeše, O.Halámka i company, doplněné výtrvarnou složkou zaručují mimořádný umělecký zážitek. Dílo korunují výkony orchestru vedeného D.Tužem. Psáno z reprízy 12.5.2018 Hodnocení 100%.
(zadáno: 2.5.2018)
Na dotek - Divadlo Na Maninách: 10 %
Divad.hra Na dotek sleduje příběh dvou párů - fotografky Anny,lékaře Larryho,neúspěšného spisovatele Dana a striptérky Alice,kteří reprezentují současné Londýňany.V pojetí divadla Broadway se jedná o sondu do chorobopisu pacientů psychiatrické kliniky.Všichni jsou předvedeni jako lidské trosky deviantů,bez morálky a bez lásky.Kus je nad síly režiséra Pánka i seriálových aktérů P.Baťka a J. Ježkové. Snad jen T.Havlínek má občas co říci.Katastrofou je ovšem herecký výkon A.Stropnické.Není divu, že i díky obsazení,je divadlo poloprázdné.Snad v sokolovně v Horní Dolní bude mít hra úspěch.Hodn.10%.
(zadáno: 29.4.2018)
Něco za něco - Divadlo pod Palmovkou: 10 %
Myslí-li si někdo,že Shakespeara nelze pokazit, ať je do divadla PP na komedii Něco za něco. Skvostný překlad M.Hilského zcela zanikne díky upravě,hudebnímu výběru a režii světově proslulého režiséra. Poselství, které veliký Alžbětinec do svých her vložil, se ztratí v pocitu hnusné oplzlosti, jež čiší z režisérova záměru. Travesti, nafukovací panna, dildo, mučící klády, alektrické křeslo, planeta opic a pobřežní hlídka. Vznikl nechutný paskvil.Hodnocení 10 %.
(zadáno: 19.3.2018)
Představ si... - Městské divadlo Brno: 80 %
P.Gazdík se ujal úkolu přenést muzikál Imagine This z londýn.West Endu do Brna.Převzal až na pár detailů (místo mini kolotoče-Pandořina skříňka) scénu i výpravu,takže se zdají obě verze podobné.Nikoli pěvecky a herecky.K.Daňková byla nepřesvědčivá,M.Havelkovi se role nezdařila!Kam se poděl talent A.Slaniny?Nesedí mu role záporáka?Zklamala i I.Vaňková.Skvěle se svých rolí zhostil L.Vlček,exceloval opět D.Vitázek.Orchestr pod vedením D.Kalouska,ok.Nadčasové téma svobody a porobení národa znásobené divadlem na divadle přesto rezonuje více ze záznamu z New London Theatru.Repríza 17.3.18. Hodn.80 %
(zadáno: 13.1.2018)
Ženy na pokraji nervového zhroucení - Divadlo Na Fidlovačce: 80 %
Ženy na pokraji nervového zhroucení Na Fidlovačce se mimořádně povedly,přestože chybí živý orchestr.Není divu, vždyť Pepa I.Pazderkové je kopií broadwayské verze do posledního detailu (až na ten zpěv).Také výprava napodobuje originál.Kus oživuje rádoby iberský temperament zdárně parodovaný karikaturami ženských typů mezi nimiž vyniká půvabá V.Chaloupková.V komedii exceluje taxikář L.Pečenky,svůj telent předvede L.Adam,bohatou muzikálovou zkušenost nezapře L.Vlček.Ženské představitelky Lucíe a Candely trapně přehrávají,až se jim publikum směje.Zábava je zaručena.13.1.2018 (hodnocení 80 %)
(zadáno: 26.11.2017)
Maryša - Národní divadlo: 10 %
Maryša v negližé. Hra si nezaslouží zneuctění, jakého se jí dostalo na prknech ND.Je zkrácena, smrskne se na hodinu čtyřicetpět bez přestávky,aby diváci neutekli.Škrtání na úkor logiky děje.Přenést děj do současnosti nelze.Na moravském venkově se dnes nežije jako v 19.st..Herci recitovali scénické poznámky,aby divák poznal,že není v nahrávacím studiu,ale v selské jizbě,v hospodě,ve mlýně? A laciný efekt s moukou! Místo hereckých výkonů hystericky křičící herci,zmítající se v křečích na zemi mezi papírovými kelímky.Psáno z 2.premiéry 24.112017
(zadáno: 10.11.2017)
Noční sezóna - Národní divadlo: 10 %
Noční sezóna ve Stavovském divadle se nepovedla.Autorka nám sděluje,že bez mámy to nejde.To ale všichni víme.Členové rodiny jsou mírně řečeno pošahaní.Nelze se divit,že matka od nich odešla.Chtěl jsem z divad.odejít též.Divat se na L.Polišenskou,její dvě bláznivé sestry a též na přisprostlého otce,se nedá.Škoda umění J.Preissové,že musí hrát v takové hře!Situaci nezachránil ani pohledný I.Orozovič.Autorka asi trpěla nedostatkem lásky,ale z její hry Vám zbude pocit hnusu,dekadence a cynismu.Režisér chce být nekonformní za každou cenu,ale do hloubky myšlenky to má na míle daleko.Předprem.8.11.17

Další stránky hodnocení: 1 2 >