Profil uživatele

Jenda.matousek

Volby

Blogy

Začnu pár ryze praktickými věcmi: Na R+J se vyplatí zajít, ačkoli lístky jsou lehce předražené (na muzikál bez orchestru), jak už to bývá v Praze dob.. špatným zvykem. Hraje se ve Fóru Karlín, obrovském, nepříliš divadelním prostoru se spousty míst k sezení. Elevace řad není příliš velká, proto nedoporučuji místa od 15. řady dál a po krajích... Nejlepší je asi střed sedmé řa...
24.9.2015
Předem bych velmi rád zdůraznil, že tvůrcům velice fandím, cením si jejich nadšení pro uvádění nových textů a jejich práce, již na této inscenaci strávili. Rozhodně podle mě stojí za návštěvu a ani se o její návštěvnost neobávám, myslím, že bude velmi populární, takže i přes relativně nízké hodnocení je to svým způsobem zážitek. Rád bych začal klady - hlavním přínose...
12.6.2015
17.4.2015 18:00, Dejdar / Schneiderová / Kopta / Jirešová / Ratajský / Gudasová / Kutheil / Nosek / Zavřel / Synková / Holá / Drábková / Antonio Nejdříve k hercům - obsazení hlavních rolí je asi nejvíce diskutovanou stránkou tohoto muzikálu. Ano, opravdu, M. Dejdar není dobrý zpěvák, interpretace písní je hodně přibližná, T. Kostkovou jsem naštěstí neměl, J. Schneiderová hraje i zp...
18.4.2015
Opravdu není jednoduché na i-divadle zodpovědně a objektivě hodnotit. Samozřejmě nelze všechna má hodnocení dát do řady a srovnávat je (například srovnat procentuálně muzikál v Brně s inscenacemi "staré" Komedie nebo jestli je horší dementní konverzačka, která si na nic nehraje, nebo vážně myšlená rádoby hlubokomyslná srágora). Snažím se v poslední době poznávat i regionální d...
28.12.2014
Hodnocení z předpremiéry 10.9. (Tomeš, Strenáčik, Pleskot, Čiernik, Marek, Vančura, Šoralová, Kaštovský, Doubravová, Kassai, Opava, Křenková, Drábková, Ramba, Štěpánek, Dolinajec) a reprízy 27.9. (Cina, Sklenář, Zonyga, Kříž, Vlas, Vančura, Šoralová, Kaštovský, Cmuntová, Kassai, Opava, Pavlovčinová, Drábková, Ramba, Štěpánek, Dolinajec). Hudba Řekl bych, že se po Johance z...
1.10.2013
Každý fanoušek muzikálu v Praze musel být nadšen, když byly zvěřejněny informace o novém projektu a jeho tvůrčím týmu. Jednotlivá jména vypadala sympaticky a slibovala velmi dobrý zážitek. Zázrak se ale nekoná, celek příliš nefunguje, těžko se mi po představení přicházelo na to, proč vlastně, pokusím se popsat některé myšlenky, nejde ovšem o celistvou recenzi, spíš střípky...
22.11.2011
Přišel jsem se podívat jednoho krásného večera na Letní scénu divadla Ungelt na hru Origami, inzerovanou na tomto portálu, dostatečně připraven a nabuzen na to, co uvidím. Přesto jsem byl trochu zklamán. Důvod je prostý: hra od s Ungeltem spřáteleného španělského dramatika prostě není tak dobrá, jak se umělecký šéf Ungletu M. Hein dušuje. Respektive mohla by být dobrá, kdyby byla troc...
17.7.2010
Jde o první dramatický pokus komentátora a žurnalisty MF Dnes M. Komárka, rozhodně to není špatné, je vidět, že autor umí "psát", ale text trpí jistou nevyvážeností, výborné pasáže střídají nudnější, místy i až trochu nepříjemné; celkově bych představení (80 min.) tak o čtvrt hodiny zkrátil... Moc informací totiž hra neobsahuje - o Knutu Hamsunovi jsem nevěděl předt...
16.6.2010
Určitě sympatický pokus o nezávislý muzikál jako protipól k vesměs otřesným produkcím Hybernie a Broadwaye. Zajímavý příběh, ucházející texty, nápaditá barevná hudba P. Wajsara (talent má mít po kom), která si vypůjčuje prvky tu z opery, tu z lidovky, tu paroduje právě komerční muzikály, ví, co je repetice, leitmotiv... Jen škoda, že se zpívá na half-playback a hudba zní proto do...
14.6.2010
No jo no, typický Landa: výborné melodie, hloupoučké texty a katastrofa ve chvíli, kdy se snaží divákovi sdělovat nějaká svá poselství :-( Kdyby to režíroval někdo jiný než jeho neschopná žena, asi by vybalancoval a zlehčil některé patetické výstupy, které u mě vyvolávaly spíš smích... Režie ovšem představení ubírá pěkných pár procent: samé klišé, patos, bez invence, scény...
11.6.2010
No, těšil jsem se na klasickou klasiku od Pitínského a zas tak klasická bohužel nebyla... Oproti třeba Babičce nebo Našim furiantům se zde vyskytuje dost "vtípků" a trochu křečovitých scén, hlavně co se týče rozjuchaného teenagerského vztahu mezi Radúzem a Mahulenou - tato postava (v podání Pavly Beretové) a její výklad vůbec patří k těm nejslabším článkům inscenace... Je...
11.6.2010
A to bylo sakra o čem? :-D Představení jak z dílny KALDu v DISKu... to že člověk neví v půlce, na čem je, a je napnutý na konec, jak to asi dopadne je naprosto v pořádku... když ale po skončení neví, jak to skončilo, a co hůř, o čem to vlastně celé bylo, už možná trochu zalituje času stráveného v divadle na hře tohoto dramatika... Co byla realita a co fikce? Co se stalo a nestalo? Kdo m...
11.6.2010
Hlavním problémem inscenace je dosti nevyvážené tempo - některá místa jsou dobrá, jindy se zas hra strašně vleče, pěkná jsou hlavně hudební čísla (vesměs staré české šlágry z 60. let) v podání překvapivě dobrých zpěváků a kapely na jevišti! Hlavně ti mladší protagonisté jsou opravdu velmi šikovní a mile překvapí, na nich by měl Jiří Suchý stavět mladý Semafor, tady je je...
4.4.2010
Musím říct, že zajímavý zážitek! I když jsem si nedovedl představit, jak se dá udělat horor na divadle, musím přiznat, že tady se to povedlo velmi dobře! A to hlavně díky zajímavé předloze, citlivé režii O. Brouska, jemuž se podařilo vytvořit opravdu hustou atmosféru, a také díky civilním, ale velmi dobrým výkonům obou herců. Ze začátku je tempo přeci jen o něco pomalejší a p...
4.4.2010