Zpráva

Festivaly Za dveřmi a Nultý bod přitáhly tisíce diváků
vydáno: 23.7.2012
O víkendu skončil program dvou tradičních pražských divadelních festivalů – Mezinárodního festivalu pouličního divadla Za dveřmi a Mezinárodního festivalu fyzického a tanečního divadla Nultý bod. Společně nabídly během týdenního programu přes dvacítku představení z České republiky i z Evropy a to včetně dvou světových premiér.

„Těší nás, že pouliční divadlo v Praze funguje a stále přináší zážitky a setkání na místa, kde se lidé v běžném životě spíše míjejí,“ komentuje patnácti tisícovou návštěvnost na Václavském náměstí ředitel festivalu Za dveřmi Jakub Vedral a dodává: „Je nám ctí, že jsme tyto jedinečné zážitky mohli tolika lidem nabídnout.“ Na festivalu Za dveřmi mohli Pražané i zahraniční návštěvníci města shlédnout například proslavený polský soubor Teatr Biuro Podrózy s představením CARMEN FUNEBRE či nezadržitelného komika Adriana Schvarzsteina.

Krom toho organizátoři oproti původnímu plánu přidali na program další tři představení pouličního umělce, hudebníka a performera Erica Tarantolu z Francie. „Erica jsme potkali na začátku měsíce na festivalu Ana Desetnica v slovinském Mariboru a tak jsme si ho zamilovali, že okamžitě dostal nabídku přijet i do Prahy,“ vysvětluje jedna z organizátorek festivalu Michaela Holbíková obohacení programu.

Festival Nultý bod zahájil týdenní program nebývalým úspěchem světové premiéry Miřenky Čechové & Tantehorse, která přinesla na jeviště v Celetné téma transgenderu a pohlaví a vysloužila si tak uznání řady divadelních kritiků. „Festival Nultý bod se vlastně tématicky velmi zaobíral letos hranicemi – transgederu či fetiše v představení 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze či hranicemi v podobě stále tabuizovaného tématu Sudet a odsunu tamějších Němců v představení Divadla Continuo: SOUSEDI,“ vysvětluje dramaturgii festivalu jeho umělecký šéf Petr Boháč. Ve světové premiéře uvedl Nultý bod rovněž představení německé performerky Juschky Weigel: JUSCHKA 3D, které vzniklo speciálně pro festival.

Výborné kritické ohlasy na uvedená představení Miřenky Čechové & Tantehorse: S/HE IS NANCY JOESpitfire Company: 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze potvrzuje i fakt, že všechna byla vyprodána. Milovníci divadla ale nemusí zoufat – obě dvě představení se vrátí do Prahy hned na přelomu září a října tohoto roku, na začátek nové divadelní sezóny.

Festivaly Za dveřmi a Nultý bod potvrdily, že ne vždy jsou divadelní prázdniny nutností a že česká metropole má díky nim co nabídnout i v těchto měsících. Již nyní začínají organizátoři připravovat další ročník, na který se návštěvníci opět můžou těšit v polovině července.

zdroj zprávy: Adam Ondráček