Zpráva
Festivaly Za dveřmi a Nultý bod přitáhly tisíce diváků
vydáno: 23.7.2012
O víkendu skončil program dvou tradičních pražských divadelních festivalů – Mezinárodního festivalu pouličního divadla Za dveřmi a Mezinárodního festivalu fyzického a tanečního divadla Nultý bod. Společně nabídly během týdenního programu přes dvacítku představení z České republiky i z Evropy a to včetně dvou světových premiér.
„Těší nás, že pouliční divadlo v Praze funguje a stále přináší zážitky a setkání na místa, kde se lidé v běžném životě spíše míjejí,“ komentuje patnácti tisícovou návštěvnost na Václavském náměstí ředitel festivalu Za dveřmi Jakub Vedral a dodává: „Je nám ctí, že jsme tyto jedinečné zážitky mohli tolika lidem nabídnout.“ Na festivalu Za dveřmi mohli Pražané i zahraniční návštěvníci města shlédnout například proslavený polský soubor Teatr Biuro Podrózy s představením CARMEN FUNEBRE či nezadržitelného komika Adriana Schvarzsteina.
Krom toho organizátoři oproti původnímu plánu přidali na program další tři představení pouličního umělce, hudebníka a performera Erica Tarantolu z Francie. „Erica jsme potkali na začátku měsíce na festivalu Ana Desetnica v slovinském Mariboru a tak jsme si ho zamilovali, že okamžitě dostal nabídku přijet i do Prahy,“ vysvětluje jedna z organizátorek festivalu Michaela Holbíková obohacení programu.
Festival Nultý bod zahájil týdenní program nebývalým úspěchem světové premiéry Miřenky Čechové & Tantehorse, která přinesla na jeviště v Celetné téma transgenderu a pohlaví a vysloužila si tak uznání řady divadelních kritiků. „Festival Nultý bod se vlastně tématicky velmi zaobíral letos hranicemi – transgederu či fetiše v představení 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze či hranicemi v podobě stále tabuizovaného tématu Sudet a odsunu tamějších Němců v představení Divadla Continuo: SOUSEDI,“ vysvětluje dramaturgii festivalu jeho umělecký šéf Petr Boháč. Ve světové premiéře uvedl Nultý bod rovněž představení německé performerky Juschky Weigel: JUSCHKA 3D, které vzniklo speciálně pro festival.
Výborné kritické ohlasy na uvedená představení Miřenky Čechové & Tantehorse: S/HE IS NANCY JOE a Spitfire Company: 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze potvrzuje i fakt, že všechna byla vyprodána. Milovníci divadla ale nemusí zoufat – obě dvě představení se vrátí do Prahy hned na přelomu září a října tohoto roku, na začátek nové divadelní sezóny.
Festivaly Za dveřmi a Nultý bod potvrdily, že ne vždy jsou divadelní prázdniny nutností a že česká metropole má díky nim co nabídnout i v těchto měsících. Již nyní začínají organizátoři připravovat další ročník, na který se návštěvníci opět můžou těšit v polovině července.
zdroj zprávy: Adam Ondráček
„Těší nás, že pouliční divadlo v Praze funguje a stále přináší zážitky a setkání na místa, kde se lidé v běžném životě spíše míjejí,“ komentuje patnácti tisícovou návštěvnost na Václavském náměstí ředitel festivalu Za dveřmi Jakub Vedral a dodává: „Je nám ctí, že jsme tyto jedinečné zážitky mohli tolika lidem nabídnout.“ Na festivalu Za dveřmi mohli Pražané i zahraniční návštěvníci města shlédnout například proslavený polský soubor Teatr Biuro Podrózy s představením CARMEN FUNEBRE či nezadržitelného komika Adriana Schvarzsteina.
Krom toho organizátoři oproti původnímu plánu přidali na program další tři představení pouličního umělce, hudebníka a performera Erica Tarantolu z Francie. „Erica jsme potkali na začátku měsíce na festivalu Ana Desetnica v slovinském Mariboru a tak jsme si ho zamilovali, že okamžitě dostal nabídku přijet i do Prahy,“ vysvětluje jedna z organizátorek festivalu Michaela Holbíková obohacení programu.
Festival Nultý bod zahájil týdenní program nebývalým úspěchem světové premiéry Miřenky Čechové & Tantehorse, která přinesla na jeviště v Celetné téma transgenderu a pohlaví a vysloužila si tak uznání řady divadelních kritiků. „Festival Nultý bod se vlastně tématicky velmi zaobíral letos hranicemi – transgederu či fetiše v představení 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze či hranicemi v podobě stále tabuizovaného tématu Sudet a odsunu tamějších Němců v představení Divadla Continuo: SOUSEDI,“ vysvětluje dramaturgii festivalu jeho umělecký šéf Petr Boháč. Ve světové premiéře uvedl Nultý bod rovněž představení německé performerky Juschky Weigel: JUSCHKA 3D, které vzniklo speciálně pro festival.
Výborné kritické ohlasy na uvedená představení Miřenky Čechové & Tantehorse: S/HE IS NANCY JOE a Spitfire Company: 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze potvrzuje i fakt, že všechna byla vyprodána. Milovníci divadla ale nemusí zoufat – obě dvě představení se vrátí do Prahy hned na přelomu září a října tohoto roku, na začátek nové divadelní sezóny.
Festivaly Za dveřmi a Nultý bod potvrdily, že ne vždy jsou divadelní prázdniny nutností a že česká metropole má díky nim co nabídnout i v těchto měsících. Již nyní začínají organizátoři připravovat další ročník, na který se návštěvníci opět můžou těšit v polovině července.
zdroj zprávy: Adam Ondráček
Další zprávy
Švandovo divadlo uvede písničkový retro muzikál o božském zpěvákovi putujícím za snem o dokonalém popu
(Švandovo divadlo, 23.4.2024)
Hádka o umění v divadle Reduta
(Národní divadlo Brno, 22.4.2024)
Dítě v Dlouhé 2024 - vítězové
(Divadlo v Dlouhé, 18.4.2024)
Požár slavného dramatika Schimmelpfenniga se poprvé představí na české scéně, navíc s choreografií někdejší členky Les Ballets de Monte-Carlo
(Divadlo J. K. Tyla Plzeň, 17.4.2024)
LATERNA FEST 2024 - Druhý ročník mezinárodního festivalu multižánrového divadla na Nové scéně
(Národní divadlo, 16.4.2024)
Ježíš je na Tinderu – Jeden z nejkontroverznějších světových režisérů Rodrigo García poprvé v Česku!
(Městská divadla pražská, 16.4.2024)