Zpráva
Mozaika vztahů. Znovusjednocení Korejí od prosince v Rokoku
vydáno: 30.11.2018
Znovusjednocení Korejí: nová inscenace Městských divadel pražských navzdory svému názvu neodkazuje k aktuálnímu politickému dění na Dálném východě, tématem hry francouzského dramatika Joëla Pommerata je láska. Respektive její různé podoby a formy...
„Díváme se na ni takovým muším okem, nemáme jeden koncentrovaný pohled, ale kaleidoskop pohledů z různých stran a úhlů,“ uvedl k formě hostující slovenský režisér Eduard Kudláč.
Místo celistvého příběhu jde o sled dvacítky vzájemně nesouvisejících scén, ve kterých pouhá desítka herců ztvární v jednom večeru dvaapadesát postav. „Každý jiný dramatik by z jednotlivého příběhu napsal samostatnou hru. Tady skoro námět na celovečerní text proletí mnohdy během pár minut jako takový emocionální koncentrát,“ vysvětlil dramaturg Městských divadel pražských Michal Zahálka, který hru z roku 2013 i přeložil: „Upřímně mi podle názvu nejdřív nepřipadala jako nejlákavější titul, ale to jsem netušil, že to znovusjednocení v názvu znamená ohromnou metaforu, že nejde o žádné politické drama.“
Dana Batulková, která ve hře ztvárňuje několik postav, k titulu hry poznamenala: „V jednom dialogu říká muž, že když se poznal s ženou, bylo to, jako by se znovu potkaly dvě oddělené poloviny. Že to bylo tak krásné, jako by se znovu spojily tyto dvě země.“
Mnohovrstevnatý text o lásce milenecké, vyhaslé, rodičovské, patologické, náhodné a jiné je Pommeratovou nejúspěšnější hrou, o čemž svědčí jak získané ceny (např. cena deníku Le Figaro), tak místo v repertoáru významných divadelních scén (berlínský Deutsches Theater, budapešťský Katona Színház). Českou premiéru bude mít 8. prosince v Rokoku.
zdroj zprávy: Lucie Korbeliusová
„Díváme se na ni takovým muším okem, nemáme jeden koncentrovaný pohled, ale kaleidoskop pohledů z různých stran a úhlů,“ uvedl k formě hostující slovenský režisér Eduard Kudláč.
Místo celistvého příběhu jde o sled dvacítky vzájemně nesouvisejících scén, ve kterých pouhá desítka herců ztvární v jednom večeru dvaapadesát postav. „Každý jiný dramatik by z jednotlivého příběhu napsal samostatnou hru. Tady skoro námět na celovečerní text proletí mnohdy během pár minut jako takový emocionální koncentrát,“ vysvětlil dramaturg Městských divadel pražských Michal Zahálka, který hru z roku 2013 i přeložil: „Upřímně mi podle názvu nejdřív nepřipadala jako nejlákavější titul, ale to jsem netušil, že to znovusjednocení v názvu znamená ohromnou metaforu, že nejde o žádné politické drama.“
Dana Batulková, která ve hře ztvárňuje několik postav, k titulu hry poznamenala: „V jednom dialogu říká muž, že když se poznal s ženou, bylo to, jako by se znovu potkaly dvě oddělené poloviny. Že to bylo tak krásné, jako by se znovu spojily tyto dvě země.“
Mnohovrstevnatý text o lásce milenecké, vyhaslé, rodičovské, patologické, náhodné a jiné je Pommeratovou nejúspěšnější hrou, o čemž svědčí jak získané ceny (např. cena deníku Le Figaro), tak místo v repertoáru významných divadelních scén (berlínský Deutsches Theater, budapešťský Katona Színház). Českou premiéru bude mít 8. prosince v Rokoku.
zdroj zprávy: Lucie Korbeliusová
Další zprávy
Dítě v Dlouhé 2024 - vítězové
(Divadlo v Dlouhé, 18.4.2024)
Požár slavného dramatika Schimmelpfenniga se poprvé představí na české scéně, navíc s choreografií někdejší členky Les Ballets de Monte-Carlo
(Divadlo J. K. Tyla Plzeň, 17.4.2024)
LATERNA FEST 2024 - Druhý ročník mezinárodního festivalu multižánrového divadla na Nové scéně
(Národní divadlo, 16.4.2024)
Ježíš je na Tinderu – Jeden z nejkontroverznějších světových režisérů Rodrigo García poprvé v Česku!
(Městská divadla pražská, 16.4.2024)
IHOPEIWILL přináší naději v atmosféře obav z budoucnosti – premiéra 22. 4. v divadle PONEC
(PONEC - divadlo pro tanec, 15.4.2024)
Dojemný inspirativní příběh ženy, která i přes postupující nemoc touží zůstat sama sebou
(Východočeské divadlo Pardubice, 11.4.2024)
Divadlo Bolka Polívky zahájí v Bílém domě premiérou inscenace Sága aneb Vizovský zázrak
(Divadlo Bolka Polívky, 11.4.2024)