Pomezí
Lukáš Brychta, Mariana Čížková, Barbora Smolíková & kol.
Climax
Premiéra: 10.5.2023 | 2:15x
uváděno v objektu Za Poříčskou bránou
uváděno v objektu Za Poříčskou bránou
Dramaturgie: Barbora Smolíková, Mariana Čížková. Scéna: Tereza Gsöllhoferová, Eva Justichová. Kostýmy: Eva Justichová. Hudba: Kateřina Coufalová. Choreografie: Lucie Hrzalová. Režie: Lukáš Brychta.
Imerzivní divadelní inscenace odehrávající se ve stejnojmenném klubu. V něm se jednoho večera setká šest postav, které mají společného více, než je na první pohled patrné. Každá se po svém vyrovnává s nároky, které na ně klade začínající dospělost, i s těmi, které na sebe kladou ony samotné. Bojují s vlastní minulostí i budoucností, nebo před ní jen utíkají? A nevede snaha o nezávislost jen k jiným závislostem? Možná zatím neví, kým by se chtěly stát, ale začínají zjišťovat, kým být nechtějí...
Termíny představení
22.5. | St | 19:00 | Za Poříčskou bránou 7 | vstupenky | |
28.5. | Út | 19:30 | Za Poříčskou bránou 7 | vstupenky | |
30.5. | Čt | 19:00 | Za Poříčskou bránou 7 | vstupenky | |
2.6. | Ne | 19:00 | Za Poříčskou bránou 7 | vstupenky | |
11.6. | Út | 19:30 | Za Poříčskou bránou 7 | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 70 %
15.3.2024 | 552 hodnocení
+ souhlasím
Potemnělé místnosti s když už barevnými a zpravidla bodovými světly, nápaditě zařízené; neony, kouř, hlasitá hudba a herci pohybující se neustále přímo mezi diváky. Tedy velmi výrazná výtvarná a hudební složka a vcelku jednoduchý děj. Po volnějším začátku inscenace získává na působivosti, jakmile začnou herci vedle diváků komunikovat i sami mezi sebou, a sledovat jejich příběhy a odhalovat propojení mezi nimi je v takto nekonvenčním prostoru velmi zábavné. Inscenace přináší i celou řadu vážných momentů, postavy řeší dávná traumata i vztahy, nejvýraznější dojem však zůstává především z dokonalé atmosféry, kterou se podařilo navodit.
Lukáš Dubský 80 %
15.10.2023 | 1137 hodnocení
+ souhlasím
85%. Hlavní rámec děje tvoří setkání na párty v ravovém klubu, vztahy mezi šesticí postav jsou provázané, akcentováno je dospívání i téma závislostí. Tato hlavní dějová linka je několikrát přerušena flashbacky, díky kterým se divák může dozvědět něco o minulosti postav. Principy sledování a divácká volnost jsou podobné jako v předchozích projektech Pomezí, nikdy neuvidíte všechno, ale pochopit základy příběhů tentokrát není tak obtížné jako v Musí se žít. Scénograficky je prostor opět zpracován úchvatně, má to atmosféru a herci se v žánru imerzivního divadla pohybují zcela přirozeně. Osobně mě tentokrát nejvíce zaujali M.Machová a J.Jelínek. (více v článku na blogu)
Jan Pařízek 90 %
14.6.2023 | 902 hodnocení
+ souhlasím
Moc pěkná sonda jak do klubového světa, tak do životů dvacetiletých, jenž v daném světě žijí. Jako je již dobrým zvykem, i zde se jedná o výbornou scénografii. Vytvořené prostředí nemá chybu a když k němu přičteme ještě krásně rezonující hudbu, tak máme navozenu opravdu vynikající atmosféru. Samotné postavy jsou rozhodně dobře vykreslené a vztahově mezi sebou zajímavě propojené. Jejich životní příběhy vás dokážou vtáhnout a se zájmem budete sledovat jejich postupný vývoj. Moc pěkná práce též s flashbacky do minulosti, které leccos dovysvětlí. Herecky výborné hlavně duo M. Machová a J. Dudziaková. Celkově od Pomezí další skvělý počin. 85%
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
V_M 20 %
15.4.2024 | 56 hodnocení
+ souhlasím
Toto je naprostý omyl, past na pseudointelektuálního diváka (tj. takového, co chodí spíš málo a na konvenční kusy, a tu má pojednou pocit, že zašel na experiment) a hlavně jeho kapsu. Není v tom nic hlubokého ani experimentálního. Zoufale to klouže po povrchu, hovory jsou plytké a nepřirozené, často na hraně nechtěné komiky (komika záměrná je pak dokonale nepovedená: smáli se jen ostatní herci), příběhy v pozadí jakbysmet. Oceňuju nanejvýš stylizaci a výzdobu prostor a v několika partech i herecké výkony. Nicméně jako celek je to tak špatně vymyšlené a zrežírované, že to potenciál, jejž by to mohlo mít (konceptem, herecky), zcela nenaplňuje.
Emanuel Vít Bon 100 %
13.11.2023 | 30 hodnocení
+ souhlasím
Za posledních 10 let jsem navštívil asi 500 inscenací. Tahle je, zcela určitě, v desítce nejlepších.
Dawson321 90 %
10.11.2023 | 129 hodnocení
+ souhlasím
Působivé představení, kde se na více jak dvě hodiny ocitnete na technoparty v klubu. U vstupu po vás budou chtít občanku a zalepí vám fotoaparát u mobilu. Adaptace filmového snímku je do divadelní podoby zdařile převedená. Herecké výkony jsou silné, jen škoda, že se nedají stihnout všechny pasáže a někdy nevíte, kam přejít, abyste o nic nepřišly. Do Pomezí se určitě ještě na nějaké představení podívám.
Addk 100 %
11.5.2023 | 134 hodnocení
+ souhlasím
Další skvělá imerzivní inscenace - tentokrát scénografie dokresluje atmosféru, ale nekrade Vám pozornost, takže máte více času na sledování postav a v ději se tak lépe zorientujete. Někdy hudba hraje hlasitěji, ale to už v hudebních klubech bývá, proto doporučuji nebát se jít blíž..
Klorel 60 %
11.5.2023 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Je to přesně jako když se divadlo snaží dělat představení o ravu.
Jinak je těžký vyvážit hlasitost hudby, aby prostor nebyl prázdný (což tak lehce působilo) a aby byly slyšet dialogy (což místy nebyly). Z čeho mi lehce tikalo oko, byla hudba na nepovedený repeat a tranzice mezi tracky. Když už to má být klub, tak by to chtělo alespoň líp zaloopovat a mít lepší přechody. Inspirace filmem jasná, čekal jsem trošku víc, když už se to začínalo rozjíždět, tak to skončilo. Pohrání si s interiérem ale bylo pěkné, nejvíc cením ty hajzly:)
Jinak je těžký vyvážit hlasitost hudby, aby prostor nebyl prázdný (což tak lehce působilo) a aby byly slyšet dialogy (což místy nebyly). Z čeho mi lehce tikalo oko, byla hudba na nepovedený repeat a tranzice mezi tracky. Když už to má být klub, tak by to chtělo alespoň líp zaloopovat a mít lepší přechody. Inspirace filmem jasná, čekal jsem trošku víc, když už se to začínalo rozjíždět, tak to skončilo. Pohrání si s interiérem ale bylo pěkné, nejvíc cením ty hajzly:)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.