Rozhovory

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
Byla jsem nejmladší ředitelkou divadla
5.4.2022, rozhovor s: Romana Goščíková
Byla jsem nejmladší ředitelkou divadla
Ředitelka Divadla Radka Brzobohatého Romana Goščíková v rozhovoru vypráví o komediální novince Jsem doma, zlato!, která bude mít tento týden premiéru. Vzpomíná ovšem i na časy, kdy zkoušela a hrála u Jiřího Krejčíka nebo na zbytečné soudní tahanice kolem názvu divadla.
Když se zrodila María, byl Bůh opilý
30.3.2022, rozhovor s: Nina Horáková
Když se zrodila María, byl Bůh opilý
Na konci roku 2021 se poprvé českým divákům představila slavná „tango operita“ María de Buenos Aires argentinského hudebníka Ástora Piazzolly a uruguayského básníka Horacia Ferrery. V příběhu dívky Maríi se setkávají zcela odlišné světy – posvátný a světský. Pro Městská divadla pražská operitu nastudovala choreografka a režisérka Lenka Vagnerová. Roli Maríi, dívky narozené s kletbou na jazyku, alternuje Nina Horáková. Inscenaci mohu diváci vidět v Divadle ABC. Před každou reprízou mohou navíc navštívit lektorský úvod, díky kterému se dozví více informací k samotnému dílu.
Lenošivá hlava často sype nápady
18.3.2022, rozhovor s: Matěj Balcar
Lenošivá hlava často sype nápady
Když jsem s Matějem Balcarem hovořil během prvního lockdownu, říkal mi, že právě pracuje na nové hře Občan první jakosti a píše scénář k filmu Pánský klub, který vznikal podle stejnojmenné hry uváděné v jeho domovském Divadle Na Jezerce. Po dvou letech jsme tedy „hodili řeč“ znovu, protože oba projekty mají těsně před premiérou.
Dva roky s covidem v Dejvickém divadle
1.3.2022, rozhovor s: Martin Myšička
Dva roky s covidem v Dejvickém divadle
Dva roky podivného vytržení, nejistoty, omezení normálního života… Ale také nečekaných poznání, neobvyklých možností, nových uměleckých počinů. To vše (podobně jako všichni ostatní z kulturní a umělecké obce) prožilo a zatím stále prožívá Dejvické divadlo. Martin Myšička je uměleckým šéfem DD právě šestým rokem, ale více než třetinu jeho působení na této pozici poznamenala pandemie, která nemá v současných českých dějinách obdoby. Nejen o jeho zkušenosti se šéfováním v nelehké době je tento rozhovor…
Divadlu jsem se hodil do karet
18.2.2022, rozhovor s: Kryštof Krhovják
Divadlu jsem se hodil do karet
Asi bychom našli jen málo začínajících herců, kteří během prvních dvou sezón u divadla nazkoušeli více než deset inscenací. Pětadvacetiletý Kryštof Krhovják patří mezi ně. Jeho sbližování s hereckou profesí ovšem probíhalo o něco dobrodružněji, než bývá zvykem. Pro své začátky si totiž „vybral“ dobu covidovou. Jeho píle a nadání si i přesto všimla odborná veřejnost, která ho nominovala v Cenách divadelní kritiky na Talent roku.
Čapek v mnohém předběhl dobu
7.12.2021, rozhovor s: Petr Vacek
Čapek v mnohém předběhl dobu
Herec Petr Vacek v posledních letech spojil svoji profesi především s Divadlem Na Jezerce, kde vystupuje hned v několika inscenacích. Navíc pro tuto scénu před třemi roky adaptoval Jirotkova Saturnina a nyní přišel s další novinkou Ze života Čapka, kterou dokonce sám napsal. Hovořili jsme především (ale nejen) o ní.
Herci potřebují pestrost
25.11.2021, rozhovor s: Vojtěch Morava
Herci potřebují pestrost
Divadlo Dokola vzniklo na konci roku 2008, přičemž jeho první inscenací byla pohádka O statečném kováři Mikešovi. Nyní tedy vstupuje do čtrnáctého roku své existence. Ředitel souboru, umělecký šéf a herec Vojtěch Morava prozradil, jaké (nejen) pohádkové plány mají do budoucna. Zároveň jsme se též ohlédli za jeho začátky.
Dělat festival je rozhodně pozitivní zkušenost
11.11.2021, rozhovor s: Elisa Speváková
Dělat festival je rozhodně pozitivní zkušenost
Před několika týdny proběhl jubilejní 10. ročník Festivalu studentských divadel v Celetné, který si musel dát roční přestávku a tedy počkat na své kulaté výročí. Při této příležitosti jsme si s produkční festivalu Elisou Spevákovou povídaly o tom, jak vlastně takový festival vzniká...
Ostermeier, Pařízek nebo chobotnice s devíti mozky. Festival německého divadla bude exkluzivní
3.11.2021, rozhovor s: Petr Štědroň
Ostermeier, Pařízek nebo chobotnice s devíti mozky. Festival německého divadla bude exkluzivní
Čtvrtstoletí Pražského divadelního festivalu německého jazyka proběhlo v loňském roce online a bez oslav. Nadcházející 26. ročník se chystá v termínu od 15. listopadu do 6. prosince 2021 opět v plném rozsahu. Vedle činoherních inscenací z repertoáru německojazyčných tradičních scén přinese tuzemskou premiéru hry držitele Nobelovy ceny Petera Handkeho na české téma, experimentální novinky nezávislé skupiny Rimini Protokoll nebo autorské čtení vnuka Heinricha Manna a mnoho dalšího. „Předmětem našeho festivalu je aktivní propojování kultur a kulturních vlivů,“ říká nový ředitel a dosavadní šéfdramaturg PDFNJ Petr Štědroň.
Na post-brexitovém Prague Fringe ožije duch Železné lady
28.10.2021, rozhovor s: Steve Gove
Na post-brexitovém Prague Fringe ožije duch Železné lady
Prague Fringe se hrdě označuje za největší a nejstarší divadelní festival v angličtině v rámci kontinentální Evropy. Před dvaceti lety ho založil Skot Steve Gove, který se inspiroval slavnou edinburskou akcí. Za spektakulárním mixem divadla, hudby, poezie a tance se každoročně sjíždějí do Prahy diváci z celého světa. Letošní okleštěný ročník se díky vytrvalosti a vůli zakladatele koná od 2. do 7. listopadu 2021. Pandemii a brexitu navzdory.
Instinkt je nejen o problémech rodinných a intimních
4.9.2021, rozhovor s: Gabriela Pyšná, Petr Štindl
Instinkt je nejen o problémech rodinných a intimních
Divadlo NaHraně uvede 6. a 7. září 2021 na své domovské scéně v Divadle Kampa premiéry dramatu Instinkt skotské autorky Frances Poetové, jejíž tvorba se na českém jevišti zatím neobjevila. „Poprvé“ je ale v případě této inscenace více. V roli babičky Morven diváci uvidí oblíbenou herečku Jaroslavu Pokornou. Se souborem Divadla NaHraně nově navázali spolupráci i představitelka psychologicky náročné hlavní role Gabriela Pyšná a režisér Petr Štindl. Oběma jsme před premiérou položili několik otázek.
Broadwayské nastudování Cabaretu jsem viděl několikrát
2.9.2021, rozhovor s: Jan Fanta
Broadwayské nastudování Cabaretu jsem viděl několikrát
V muzikálu Cabaret, který má dnes premiéru v Divadle Bez zábradlí, Jan Fanta ztvární hlavní postavu mladého amerického spisovatele Cliffa. Hovořili jsme nejen o tomto broadwayském hitu, který dobyl divadelní sály doslova celého světa, ale třeba i o jeho vztahu k herečce a zpěvačce Jitce Molavcové.
Cabaret jsem měl na listu přání
30.8.2021, rozhovor s: Adam Skala
Cabaret jsem měl na listu přání
Do zkoušení muzikálu Cabaret v Divadle Bez zábradlí skočil Adam Skala přímo po hlavě. Na rozhodnutí měl čtyřiadvacet hodin. Nahradil totiž režiséra Radka Balaše, který v průběhu příprav z projektu odstoupil. Na začátku září čeká známý broadwayský hit premiéra.
Motivů k odchodu z Violy bylo víc
5.8.2021, rozhovor s: Robert Tamchyna
Motivů k odchodu z Violy bylo víc
Koncem koronavirové sezóny se Robert Tamchyna rozloučil s Divadlem Viola. V rozhovoru například popisuje, jaké k tomu měl důvody, co ho v poslední době hodně trápilo a proč poslední den svého působení v pozici ředitele zavolal právě Josefovi Somrovi. „Nejmenšímu velkému divadlu“ šéfoval posledních 5 let.
Ungelt mi pomohl v hereckém sebevědomí
27.7.2021, rozhovor s: Lucie Štěpánková
Ungelt mi pomohl v hereckém sebevědomí
Prošla si angažmá ve Východočeském divadle Pardubice a Divadle na Vinohradech. Nyní je Lucie Štěpánková na volné noze a úzce spolupracuje zejména s komorními scénami, což jak sama říká „prostě tak vyšlo“. Pravidelně hostuje v Divadle Ungelt, kde bude mít po ročním „kovidovém zkoušení“ premiéru inscenace hry Marshy Norman Dobrou noc, mami.
Uvědomil jsem si, že má život i další hodnoty
28.6.2021, rozhovor s: Pavel Kikinčuk
Uvědomil jsem si, že má život i další hodnoty
Herec Činoherního klubu a spolumajitel plzeňského Divadla Pluto Pavel Kikinčuk v rozhovoru hovoří nejen o chystané premiéře Shafferovy hry Equus, která bude 30. července uvedena v předpremiéře v rámci letního hraní v prostoru Azyl78. Řeč ovšem přišla i na nucenou divadelní pauzu a s čím vším se museli vyrovnávat právě v soukromém Divadle Pluto.
Violu jsem objevil ve svých patnácti letech
7.6.2021, rozhovor s: Robert Tamchyna
Violu jsem objevil ve svých patnácti letech
V rozhovoru se ředitel Divadla Viola Robert Tamchyna zamýšlí nejen nad tím, co nám přinesl pandemický rok, ale i nad postavením komorních scén v současném divadelním světě. Vzpomíná také na nedávno zesnulé Hanu Maciuchovou a Ivanu Brádkovou, jejichž jména byla s Violou neodmyslitelně spjata.
Přežili jsme díky věrným divákům
31.5.2021, rozhovor s: Michal Hrubý
Přežili jsme díky věrným divákům
Když Michal Hrubý před dvaceti lety zakládal Studio DVA, určitě netušil, že si bude dvacetileté výročí připomínat uprostřed pandemie, která celý divadelní svět zastaví. V rozhovoru sice přiznává, že se ho občas zmocňovaly černé myšlenky, nicméně budoucnost vidí díky zájmu diváků optimisticky. Nyní se soustředí především na letní scény. Ta první zahájí provoz 1. června na pražském Výstavišti.
Když se lidé nedomluví, proti viru nic nezmohou
20.5.2021, rozhovor s: Petr Michálek
Když se lidé nedomluví, proti viru nic nezmohou
Ředitel Městského divadla Zlín Petr Michálek připravuje tamní scénu na restart provozu. Soubor bude hrát v červnu v divadelní budově, celý srpen pak v plenéru. S hraním pod širákem mají ostatně zlínští už své zkušenosti z loňska, ačkoli jim letní počasí tak úplně nepřálo.
Rozšiřujeme naši Letní štaci
19.5.2021, rozhovor s: David Šiktanc
Rozšiřujeme naši Letní štaci
Také ústecké Činoherní studio své červnové hraní přesunulo do plenéru. „Diváci se s námi potkají nejen na hradě Střekov a na koupališti v Brné jako vloni, ale nově také ve dvoraně muzea Ústí nad Labem,“ říká umělecký šéf severočeské scény David Šiktanc, který v rozhovoru prozradil i další novinky.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>