Studio Hrdinů

online rezervace, eVstupenka poskytovány slevy pro studenty zvýhodněné předplatné
Nejbližší představení:
08.09. (Út) 20:00 Molyneuxova otázka
09.09. (St) 20:00 Macocha
12.09. (So) 20:00 Oči v sloup
14.09. (Po) 20:00 Pan Theodor Mundstock
15.09. (Út) 20:00 Pan Theodor Mundstock
Nejbližší představení:
08.09. (Út) 20:00
Molyneuxova otázka
09.09. (St) 20:00
Macocha
12.09. (So) 20:00
Oči v sloup
14.09. (Po) 20:00
Pan Theodor Mundstock
15.09. (Út) 20:00
Pan Theodor Mundstock
Adresa: Dukelských hrdinů 47, Praha 7 (Veletržní palác) [zobrazit na mapě]
[tram 6-17 Veletržní palác]
Pokladna: jednu hodinu před začátkem představení
Začátky: 20.00
Připravuje se:
Pig Boy 1986-2358 - Gwendoline Soublin (říjen 2020)
Nakročeno k derniéře:
Modrovous - Naděje žen (říjen 2020)
Mimo zápis (listopad 2020)
Ceny vstupenek:
300 Kč
Poznámky a upozornění:
  • Studio Hrdinů se nachází v podzemním podlaží Veletržního paláce - Národní galerie. Přístup prostředním vchodem z ul. Dukelských hrdinů.
  • Předprodej vstupenek probíhá v síti GoOut a v kavárně U Hrdinů na adrese Dukelských hrdinů 26, přímo naproti Veletržnímu paláci (denně od 16 hod.).
  • Vstupenky nejsou místenkami.
  • Předplatné: volné za 2500 Kč (1500 Kč pro studenty) s kreditem deseti vstupenek (s platností 1 rok od zakoupení).

Repertoár

Pig Boy 1986-2358 - Gwendoline Soublin  (připravuje se)
Premiéra: 23.10.2020. Překlad: Petr Christov. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: BCAA system. Hudba: Dominik Gajarský. Režie: Linda Dušková.
Dystopická hra z blízké budoucnosti o lidech a prasatech. Tři části, tři různé dramatické formy, tři perspektivy a tři příběhy o hledání lidskosti na nečekáných místech.
Ferrante Club - Elena Ferrante, Iga Gańczarczyk, Magda Stojowska
Premiéra: 12.6.2020. Dramaturgická spolupráce: Linda Dušková. Výprava: Zuzana Krejzková. Hudba: Petr Zábrodský. Choreografie: Tereza Ondrová. Režie: Iga Gańczarczyk, Magda Stojowska.
Projekt vycházející z literárního fenoménu díla Eleny Ferrante, autorky-přízraku, jejíž románová tetralogie „Geniální přítelkyně“ získala věhlas na celém světě. Vedle tématu konstruovaní ženské totožnosti vylíčené s výjimečnou upřímností, tedy bez anestezie a opomíjeni citlivých i stydlivých zkušeností, cyklus bolestivě vypraví o rozporné potřebě společenského povýšení. Inscenace se soustředí na zvláštní mechanismus přátelství žen, ve kterém jsou rivalita a vzájemná fascinace hnacím motorem hledání „lepšího života“ – seberealizace, vzájemného dokazovaní si svých schopností, talentu a zároveň jsou i určitým ohrožením, protože narušují konvence a obecně přijímané normy. Další perspektivou jsou společensko-kulturní souvislosti Polska a Česka...
Kacířské eseje - Jan Patočka, Miroslav Bambušek  (1:35x)
Premiéra: 16.1.2020. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Zuzana Krejzková. Hudba: Vladimír Franz. Režie: Miroslav Bambušek.
Koprodukční inscenace Studia Hrdinů a Mezery, o.s.
Inscenace odkazující k jednomu z nejvýznamnějších děl filozofa Jana Patočky, jenž je také ústřední postavou hry, která se s uměleckou licencí soustředí na poslední etapu života tohoto filozofa, tedy období po sepsání Charty 77. Patočkův postoj k pravdě, svobodě slova a odmítání nevyžádané moci vedoucí ke konfrontaci s mocí která tyto hodnoty potlačuje, je stále aktuální. Inscenace je expresivním, přesto přehledným rejem, v němž se mísí policejní výslechy s poetickými odkazy k Máchovi, Beethovenovi nebo i k Pavlu Zajíčkovi. Nejde o budování hrdinského kultu Jana Patočky, ale o nalezení v jeho díle a životě sílu k tomu, postavit se jakémukoli projevu nesvobody i v současnosti...
15!  v průběhu představení se na jevišti kouří tip redaktora! Tip od redaktora: Lukáš Holubec
Oči v sloup - Jiří Adámek, Klára Hutečková & kol.  (1:10x)
Premiéra: 20.11.2019. Dramaturgie: Klára Hutečková. Výprava: Zuzana Sceranková. Hudba: Ladislav Železný. Pohybová spolupráce: Martina Hajdyla Lacová. Režie: Jiří Adámek.
Autorská hra, v jejímž středu pozornosti je zrak, pohled, tvář lidí pozorujících i pozorovaných. Hra s naší pozorností, vnímáním i tradičním divadelním uspořádáním. Princip znejištění vede ke zbystření pozornosti a netradičním významům. Stovky slov kvůli jediné větě, desítky gest pro jediné „ach“. Herní principy se střídají a proměňují tak, aby divák pokud možno nezapomínal sám na sebe a svoje prožívání...
tip redaktora! Tip od redaktora: Lukáš Holubec
Zdání klame - Thomas Bernhard  (1:00x)
Premiéra: 24.3.2019. Překlad: Jaroslav Bílý, Josef Balvín. Scéna: Eliška Brtnická, Jan Horák, Michal Pěchouček. Kostýmy: Tereza Kopecká. Hudba: Natálie Pleváková. Choreografie: Eliška Brtnická. Dramaturgie a režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Hra tématizující silnou až autobiografickou linii, ve které má hlavní roli umělec zahnaný do lidské i umělecké slepé uličky. Vede zápas s osamělostí a sebezničujícím nedosažitelným perfekcionismem. Interpretace hry záměrně obchází předepsaný dialog stárnoucích bratrů – žongléra a herce. Divák se tu setkává s postavami výrazně mladšího věku – jedna je reálná a reprezentuje svět činohry, druhá symbolická a přichází ze světa fyzického divadla...
Molyneuxova otázka - Katharina Schmitt  (0:55x)
Premiéra: 11.12.2018. Překlad: Viktorie Knotková. Dramaturgie: Jakub Režný. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Martina Stieglerová. Hudba: Michal Rataj. Režie: Katharina Schmitt.
Inscenace vychází z autentických rozhovorů s lidmi, kteří se narodili jako nevidomí, a zabývá se tématem snů nevidomých. Vztahují se k vizuálně založeným myšlenkám? Jak zní? A jak se vytvářejí narativní struktury ve snech lidí, kteří nikdy neviděli a jejichž podvědomí se nevyjadřuje obrazy...?
Modrovous - Naděje žen - Dea Loher  (1:35x)
Premiéra: 26.11.2018. Překlad: Petr Štědroň. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Michal Pěchouček. Kostýmy: Tereza Hrzánová. Hudba: Dominik Gajarský. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Poslední uvedení: říjen 2020.
Velice vzdálená variace Perraultovy pohádky o muži s barevnými vousy, sarkastická parafráze fenoménu vražedných mánií. Variace na téma boje a závislosti na pohlaví, v níž se střídá ironie s patosem a hrůznou poezií scén. Zavražděné ženy hledají lásku „až za hranice“, lásku, pro kterou by zemřely. Ve smrti tedy nacházejí Modrovousovým přičiněním spásu, nacházejí to, co hledaly. Modrovous Heinrich Blaubart je „zcela průměrný, ještě k tomu nesportovní prodavač bot s příjmy, které jsou všechno ostatní, než mimořádné“. Je to muž bez tužeb a zálib, který, aniž by po tom zvlášť toužil, potká sedm žen. Ty jej všechny konfrontují se svojí představou lásky. Představa je na něho příliš intenzivní – a každý vztah tak skončí smrtí...
14!  
Macocha - Petra Hůlová, Kamila Polívková  (1:45x)
Premiéra: 8.6.2017. Dramaturgie: Matěj Nytra. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Zuzana Formánková. Hudba: Ivan Acher. Režie: Kamila Polívková.
Koprodukční projekt HaDivadla a Studia Hrdinů.
Jevištní podoba románu Petry Hůlové, která se v něm sebereflexivně obrací ke své vlastní masce autorky – analytičky. Revize feministické touhy po nezávislosti, po individuálním právu organizovat si svůj životní monolog, ovšem bez zábran a vědomí následků? Vypravěčka (jako Elfriede Jelinek červené knihovny) stojí v noci na balkóně a shlíží dolů na lidi. Vzpomínky jí unikají a roubují se navzájem. Na dně které lahve se ztratilo dítě, kde vyprchala láska k muži? Jeden Jarda, mlčky stínující v obrazech z minulosti, a před ním pět hereckých hlasů – pět fází života rozpité identity...
Mimo zápis - Ivana Uhlířová, Vojtěch Mašek  (0:55x)
Premiéra: 7.4.2017. Podle deníkových zápisů Paula Klee. Dramaturgie: Eva Prchalová. Výprava: Antonín Šilar. Hudba: Aid Kid, Veronika Linhartová. Režie: Ivana Uhlířová.
Poslední uvedení: listopad 2020.
Scénická koláž z textů a fragmentů deníkových zápisů Paula Klee. Hra zabývající se složitým tématem tvorby, vzniku uměleckého díla, identity, autorství, aktu tvoření, filozofickými otázkami, absurditou a paradoxem lidské existence. Mikrokosmos dvou hrdinů uvězněných ve svých rolích, úkolech, posláních i povoláních. Jejich každodenním údělem je rekonstrukce skutečnosti. Už nevědí, jak dlouho to dělají. Ve chvíli, kdy se vzdávají své snahy, kdy se osvobodí od otroctví každodenních zápisů, pocítí euforii i závrať, součástí jejich experimentu je experiment ukončit...
tip redaktora! Tip od redaktora: Lukáš Holubec
Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny - David Zábranský  (1:20x)
Premiéra: 16.9.2016. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Adriana Černá. Hudba: Ivan Acher. Režie: Kamila Polívková.
Divadelní debut známého českého spisovatele, který se krom tématu „domovina“ zabývá i životním osudem herce a truhláře Stanislava Majera, jakož i příběhem Studia Hrdinů a s ním spojených tvůrců. Co je Česko? Kde Česko začíná a kde končí? Kdo chce v Česku žít? Kdo tady žije, a proč? Cítí se zde Majer a jemu podobní jako doma, či jako v cizině? Za jaké situace by Majer a jemu podobní přijali Česko za svůj domov? Kdo nebo co nese vinu za současnou nechuť Majera a jemu podobných k Česku? Nese vinu za nechuť současný český prezident...?
tip redaktora! Tip od redaktora: Lukáš Holubec
Pan Theodor Mundstock - Ladislav Fuks, Miloš Horanský  (1:30x)
Premiéra: 25.5.2016. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Michal Pěchouček. Kostýmy: Tereza Hrzánová. Hudba: Ivan Acher. Režie: Miloš Horanský.
Autorské a polemické uchopení slavného románu Ladislava Fukse o osudu pražského Žida. „Ludus o zápasu, kletbách, hovorech s Bohem a s láskou Sli a o tréninku, jak vést dialog se smrtí. Směr lágr.“
Skugga Baldur - Sjón, Kamila Polívková, Tereza Hofová  (1:10x)
Premiéra: 26.2.2016. Překlad románu: Helena Březinová. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Zuzana Formánková. Hudba: Ryan van Kriedt, Jón Sæmundur Auðarson. Režie: Kamila Polívková.
Divadelní adaptace románu islandského autora, jenž se řadí k tamním nejosobitějším umělcům současnosti. Moderním jazykem převyprávěná legenda o zákeřném tvoru skugga-baldurovi, kříženci kočky a lišky. Prostý příběh o lovu lišky v exotické oblasti věčného ledu je zároveň básní v próze s ekologickým podtextem a také ho lze vnímat jako filozofické zamyšlení nad odvěkým bojem dobra a zla, zločinu a trestu či soucitu a opovržení. Kromě démonického pastora Baldura je hlavní protagonistkou příběhu Abba, dívka postižená Downovým syndromem, kterou k sobě přijal evropsky vzdělaný přírodovědec a cestovatel Fridrik...
v inscenaci je použito stroboskopických nebo jiných silně zábleskových efektů
Kauza Schwejk - Jaroslav Hašek, Dušan D. Pařízek  (2:15x)
Premiéra: 11.6.2015. Česká premiéra: 26.11.2015. Dramaturgie: Roland Koberg, Sophie Menasse. Kostýmy: Kamila Polívková. Scéna a režie: Dušan D. Pařízek.
První část čtyřdílného koprodukčního projektu Studia Hrdinů, Theater Bremen a festivalu Wiener Festwochen. Premiéra v červnu 2015 ve Vídni, česká premiéra v listopadu 2015 v Praze.
Dosud se rozsah násilí a anarchie vkomponované do Haškova významného románu buď ne zcela dostatečně oceňuje, anebo se přímo ztrácí při překladu nebo výkladu díla. Válečný folklór se ukázal být chytlavější než její realistické vylíčení. Ale co kdyby se Hašek vzal doslova a psychologická studie věčného parazitování (nezáleží na tom, zda jde o Čecha nebo příslušníka jiného národa) by se stala východiskem pro soudní řízení...?
14!  tip redaktora! Tip od redaktora: Lukáš Holubec
Pomocník Walser - Gert Hoffmann, Lucie Trmíková  (1:40x)
Premiéra: 12.11.2013. Podle novely Gerta Hoffmanna „Spisovatel Robert Walser vystupuje z literárního spolku“, textů Roberta Walsera a Walserovských interpretací. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Michal Pěchouček, Dominik Hejtmánek. Režie: Jan Nebeský.
Inscenace vycházející se syntézy textů geniálně literárního outsidera Roberta Walsera a zároveň jeho interpretací. Na první pohled nevzrušivý, jednoduchý a jemný příběh v sobě obsahuje univerzální téma složitosti lidské existence, nemožnosti dosažení ideálu i zlo, které má kořeny v hlouposti.
náš tip! Tip od redaktorů: Lukáš Holubec, Michal Novák, Pavel Širmer Tip od redaktorů: Lukáš Holubec, Michal Novák, Pavel Širmer Tip od redaktorů: Lukáš Holubec, Michal Novák, Pavel Širmer
Stiller - Max Frisch, Ivan Buraj, Jan Kačena  (1:45x) (inscenace již byla stažena z repertoáru)
Premiéra: 13.5.2019. Překlad románu: Bohumil Černík. Dramaturgie: Jan Kačena. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Zuzana Formánková. Hudba: Pavel V. Boika. Režie: Ivan Buraj.
Poslední uvedení: červen 2020.
Dramatizace klíčového románu poválečné literatury, který je předzvěstí konce „velkého subjektu“ a který pojednává o člověku, jenž utekl z vlastního já. Na švýcarských hranicích zadrží policie muže identifikovaného jako známého curyšského sochaře Anatola Ludwiga Stillera. Muž svou totožnost tzv. identitu odmítá a tvrdí, že je Mr. White – navíc občan USA (kovboj). Vyšetřování pokračuje...

ARCHIV INSCENACÍ


„x“ u časového údaje = představení je hráno bez přestávky
časový údaj o délce představení je pouze orientační
aktualizace údajů:
Snažíme se udržovat informace u každého divadla aktuální, zejména u divadel, která jsou našimi partnery. Ale je možné, že jsme na něco zapomněli nebo nějakou změnu či novinku přehlédli, a proto budeme rádi, když nás na takovou skutečnost upozorníte.
Pokud jste na této stránce nalezli neaktuální informaci nebo některé informace zde dokonce chybí, napište nám, prosím, na e-mail:
aktualizace{@}i-divadlo{.}cz. Předem Vám za tuto spolupráci děkujeme.


Poslední aktualizace: 29.6.2020