Studio Hrdinů

online rezervace, eVstupenka poskytovány slevy pro studenty zvýhodněné předplatné stránka divadla na Facebooku
Nejbližší představení:
16.12. (Po) 20:00 Stiller
17.12. (Út) 20:00 Zdání klame
16.01. (Čt) 20:00 Kacířské eseje
18.01. (So) 20:00 Pár vzkazů veškerenstvu
19.01. (Ne) 20:00 Dílo
Nejbližší představení:
16.12. (Po) 20:00
Stiller
17.12. (Út) 20:00
Zdání klame
16.01. (Čt) 20:00
Kacířské eseje
18.01. (So) 20:00
Pár vzkazů veškerenstvu
19.01. (Ne) 20:00
Dílo
Adresa: Dukelských hrdinů 47, Praha 7 (Veletržní palác) [zobrazit na mapě]
[tram 6-17 Veletržní palác]
Pokladna: jednu hodinu před začátkem představení
Začátky: 20.00
Připravuje se:
Kacířské eseje - Jan Patočka, Miroslav Bambušek (leden, koprodukce s Mezery, o.s.)
Ferrante fever. Příběhy žen. - Elena Ferrante, Iga Gańczarczyk, Magda Stojowska (březen)
Nakročeno k derniéře:
Pár vzkazů veškerenstvu (leden 2020)
Dílo (leden 2020)
O slavnosti a hostech (únor 2020)
Stiller (duben 2020)
Mimo zápis
Ceny vstupenek:
300 Kč
Poznámky a upozornění:
  • Studio Hrdinů se nachází v podzemním podlaží Veletržního paláce - Národní galerie. Přístup prostředním vchodem z ul. Dukelských hrdinů.
  • Předprodej vstupenek probíhá v síti GoOut a v kavárně U Hrdinů na adrese Dukelských hrdinů 26, přímo naproti Veletržnímu paláci (denně od 16 hod.).
  • Vstupenky nejsou místenkami.
  • Předplatné: volné za 2500 Kč (1500 Kč pro studenty) s kreditem deseti vstupenek (s platností 1 rok od zakoupení).

ARCHIV INSCENACÍ

Zpět na aktuální inscenace

Série bezdůvodných aktů - Ondřej Novotný  (1:40x)
Premiéra: 10.10.2017. Dramaturgie: Ondřej Novotný. Scéna: Adéla Součková, Ondřej Synek. Kostýmy: Anna Vránová. Hudba: Zuzanna Skolias, Antonis Skolias. Režie: Eva Rysová.
Poslední uvedení: říjen 2018.
Dramatická báseň o nicotě, v níž se přízračná a absurdní atmosféra snoubí se sklony pro jazykový experiment. Opulentní hostina je záminkou k manipulaci, mocenskému boji i naivnímu hledání dobra, pravdy, krásy. V komorní atmosféře luxusní vily hledáme kořeny vlastní nicotnosti, nihilismu prorůstajícímu do všech společenských vrstev, rodinných vazeb i buněk lidského organismu, pátráme po příčinách zdánlivě bezdůvodného a zbytečného zla. Milujeme toho, kdo nás nemiluje, můžeme se mstít i nechat si transplantovat hlavu. Jídelna, obývák i bazén se proměňují v bitevní pole, které můžeme ovládnout nebo se nechat sežrat. Útržky křivd jako předehra k tanci smrti...
Buňka číslo - Petra Hůlová  (1:15x)
Premiéra: 13.1.2017. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Michal Pěchouček, Jan Hladil, Tereza Hrzánová, Pavel Karous. Hudba: Dominik Gajarský, Richard Ayres. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
První uvedení ve formě work-in-progress v prosinci 2016.
Poslední uvedení: únor 2018.
„Hořké lamento“, inspirované postavou lucemburského spisovatele Manderscheida a jeho zkušeností z návštěvy Prahy, která již neexistuje. Země je zmítána občanským konfliktem, pocit bezradnosti prohlubují uprchlíci v Bělé. Odkud jsme vyšli? Kde jsme? Kam se ubíráme? Tři ženy, intelektuálky bytující ve svérázné klauzuře, předkládají anamnézu země, nabízejí lidu svou interpretaci současnosti. Ptají se, jak uchopit češství, jaké je naše místo v Evropě, kam se emancipovala naše společnost. Stejně jako zbytek české elity mají za to, že pracují pro vlast. Něco podstatného o nich samých jim však uniká...
Hučící třpyt - Petr Borkovec, Petr Krušelnický
Premiéra: 8.11.2016. Hudba: Jana Kozubková, Jan Bárta, Petr Krušelnický. Výprava a režie: Petr Krušelnický.
Poslední uvedení: leden 2017.
Inscenace inspirovaná souborem textů Petra Borkovce „Berlínský sešit“ z knihy „Zlodějíček“, scénický tvar impresionistické, abstraktní a ambientní formy. Doba se nezvratně zrychluje. Dnešní člověk ztrácí možnost zastavit se a vidět věci, které ho obklopují. Ztrácí možnost ponořit se do poetiky všedních věcí a přerušit tak převažující tok myšlení společnosti. Pozvánka tichého pozorovatele do pomíjivých okamžiků tohoto světa, na výlet, na oslavu vnímání času, oslavu toho kdo jsme...
Bílí psi a černý kočky - David Jařab  (1:20x)
Premiéra: 19.3.2016. Dramaturgie: Jan Horák. Kostýmy: Zuzana Formánková. Hudba: Jakub Kudláč. Scéna a režie: David Jařab.
Poslední uvedení: listopad 2017.
Hra o vině a nevině, o předsudcích a empatii, ale především o komplikovanosti těchto entit v kontextu postkoloniálního vývoje světa. Afričan Akin Musa přišel ve své vlasti o ženu a dítě a nyní „v srdci Evropy“ navázal nový vztah s běloškou. Jednoho dne policie našla jeho partnerku mrtvou a Akin spíše než na svůj žal, musí myslet na to, jak se obhájit. Atmosféra v cele předběžného zadržení je o to tíživější, že v proudu vzpomínek a výčitek se zjevuje postava jeho mrtvé africké ženy; jeho vnitřní hlas, který zpochybňuje hodnoty evropského štěstí a úspěchu, za kterými se vydal...
Zápisky Malta Lauridse Brigga / I. část - Rainer Maria Rilke, Kristýna Kosová, Adam Svozil  (1:10x)
Premiéra: 20.9.2015. Překlad předlohy: Josef Suchý. Dramaturgie: Kristýna Kosová, Adam Svozil, Jan Horák. Výprava: Anna Brotánková. Režie: Kristýna Kosová, Adam Svozil.
Poslední uvedení: květen 2016.
Divadelní ztvárnění jednoho ze stěžejních prozaických děl evropské moderní literatury. Fiktivní deníky dánského aristokrata odráží duchovní a existenciální pozici mladého umělce na pozadí rychle se měnícího světa. Snaží se o vyrovnání se s evropským kulturním dědictvím, které je na jednu stranu prodchnuto vědomím následování tradice, zároveň je pro něj však typická tendence k vymezování se vůči ní. Je plný úzkosti plynoucí z nepochopitelného rozporu mezi důvěrně známým světem dětství, který je zakoušen jakožto stále přítomné chybějící, a anonymitou současného velkoměsta...
Marbot - Wolfgang Hildesheimer, Jan Horák, Michal Pěchouček  (1:10x)
Premiéra: 6.3.2015. Překlad románu: Anita Pelánová. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Michal Pěchouček, Dominik Hejtmánek. Kostýmy: Tereza Kopecká, Ondřej Kinský. Hudba: Dominik Gajarský. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Poslední uvedení: říjen 2016.
Literární předloha inscenace rafinovaným přeháněním zpochybňuje princip oidipovského komplexu a vlastně celou pečlivě vytvářenou fikci a jen ještě dál znejisťuje otázky vztahu umění a skutečnosti. Hlavním protagonistou je smyšlená postava venkovského šlechtice a výtvarného kritika-amatéra sira Andrewa Marbota, žijícího v první třetině 19. století, jehož osudový zájem platí otázkám vnímání uměleckého díla, na které pohlíží psychologicky a psychoanalyticky. Důležitým rozměrem je Marbotův incestní vztah s vlastní matkou...
Mlčky křičet - Lucie Trmíková  (1:30x)
Premiéra: 15.12.2014. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Jan Nebeský, Petra Vlachynská. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Emil Viklický. Texty písní: Robert Geisler. Režie: Jan Nebeský.
Koprodukční projekt Studia Hrdinů a Studia Damúza.
Poslední uvedení: březen 2018 (ve Studiu Hrdinů), říjen 2018 (v jiných prostorách).
Inscenace inspirovaná osobností Simone Weilové (1909-1943), francouzské filosofky, anarchistky, odborářky, učitelky, dělnice, mystičky, židovky bez tóry, marxistky bez partaje, Ježíšovy učednice bez církve. Zapojila se do španělské občanské války, po onemocnění tuberkulózou se v exilu odmítla léčit a jíst, chtěla se podílet na utrpení Francouzů. Byla neklasifikovatelná, nezařaditelná do nějakého systému či církve a přitom jednotná v myšlení a jednání a naprosto autentická touhou po smyslu a hledání pravdy...
Pustina - Pavel Zajíček, Miroslav Bambušek  (1:10x)
Premiéra: 6.10.2014. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Zuzana Krejzková & kol. Hudba: DG 307. Režie: Miroslav Bambušek.
koprodukce Studia Hrdinů a Mezery, o.s.
Poslední uvedení: rok 2016.
Projekt vycházející z libreta, básnické skladby, vzniklé propojením tří základních sbírek básníka Pavla Zajíčka (Přetrženej film, Šedej sen, Kniha moří), které jsou dobovým odrazem autorova vidění světa a otiskem jeho ryzí tvorby.
Říše zvířat - Roland Schimmelpfennig  (1:25x)
Premiéra: 31.8.2014. Dramaturgie: Jan Horák. Kostýmy: Zuzana Formánková, Kamila Polívková. Masky: Ondřej Cibulka. Projekce: Kamila Polívková, Pavel Havrda. Hudba: Ivan Acher. Scéna a režie: Kamila Polívková.
Poslední uvedení: rok 2015.
Hra tematizující vztah herce a postavy (v tomto případě divokého zvířete) a popisující odvrácenou stranu herecké profese. Maska, jako součást každodenní existence jejího nositele, postupně prorůstá do skutečnosti, přestože začíná být nesnesitelnou, už nejde odejmout. Atributy divadelní postavy se stávají neodmyslitelnou součástí osobnosti jejího představitele a naopak. Člověk jedná jako zvíře, zvíře myslí jako člověk a je potřeba si uhájit teritorium a udržet se při životě za každou cenu. Zvířata bojují o příležitost zahrát si v další show. Kdo tohle přežije...?!
Sněhurka - Robert Walser, Elfriede Jelinek  (1:10x)
Premiéra: 13.6.2014. Překlad: Vladimír Tomeš, Barbora Schnelle. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Tereza Beranová, Patricia Talacko. Režie: Kai Ohrem.
Poslední uvedení: květen 2016.
Poetické (post)pohádkové drama, které svým až psychoanalytickým rozměrem velmi současně pojímá mýtus Sněhurky, jakožto „ozdravovacího“ rituálu. Radikální dekonstrukce pohádky, která je stylizovaným filosofickým diskursem mezi heideggerovským lovcem a emancipující se Sněhurkou. Komplexní usmiřovací fantazie vedou ke kolektivnímu vytěsnění traumatu Sněhurky, myslivce a královny...
Krev Wälsungů - Thomas Mann, Katharina Schmitt  (1:00x)
Premiéra: 8.4.2014. Překlad novely: Dagmar Steinová. Dramaturgie: Jakub Režný. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Tereza Šímová-Beranová. Režie: Katharina Schmitt.
Poslední uvedení: září 2017.
Hudebně-divadelní adaptace novely z roku 1906, která byla kvůli ve své době skandálnímu obsahu poprvé publikována až patnáct let po svém vzniku. Dvacetiletá dekadentní dvojčata pocházejí z bohaté mnichovské rodiny, Siegmund studuje dějiny umění, Sieglinda čeká na svatbu s úspěšným podnikatelem. Dvojčata se však mnohem raději věnují sobě, lásce k estetice a k hudbě Richarda Wagnera. Společná návštěva Wagnerovy opery končí incestem...
DNArt - Miloš Orson Štědroň
Premiéra: 20.1.2014. Výprava: Lucia Škandíková. Hudba: Miloš Orson Štědroň. Režie: Veronika Riedlbauchová.
Koprodukční inscenace Studia Hrdinů a Omnimusa, o.s.
Poslední uvedení: březen 2014.
Činoherně-hudebně-pohybový autorský projekt inspirovaný moravským rodákem Johannem Gregorem Mendelem, jenž svými pokusy na křížení hrachů jako první odhalil princip genetiky a kódu DNA.
Citový komediant - Jan Horák, Michal Pěchouček  (1:20x)
Premiéra: 2.10.2013. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Michal Pěchouček. Kostýmy: Andrijana Trpković. Hudba: Dominik Gajarský. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Poslední uvedení: listopad 2016.
Apolitický pohled na mýtus Julia Fučíka, člověka obdařeného sociálním temperamentem, který může být inspirující nebo sloužit jako varující příklad zároveň.
Mileniny recepty - Simona Petrů, Kamila Polívková  (koprodukce s Kabinetem múz|1:15x)
Premiéra: 9.9.2013. Úprava a dramaturgie: Jan Horák. Hudba: Roman Zach. Výprava a režie: Kamila Polívková.
Poslední uvedení: únor 2018.
Dialog dvou žen, matky a dcery, inspirovaný skutečnými osudy Mileny Jesenské a Honzy Krejcarové. Rekapitulace životů plných protikladů v kuchyni – centru domova a rodinného života, který ani jedna z nich v harmonické podobě nikdy nepoznala. Neustálý pohyb mezi vznešeností a přízemností, krásou a ošklivostí, luxusem a nedostatkem, ideálem duchovní čistoty i nejnižšími pudy určuje hranice jejich existence na pomezí reality a vysněných představ...
Černá zrcadla - Arno Schmidt, Katharina Schmitt  (1:10x)
Premiéra: 3.4.2013. Překlad novely: Michaela Jacobsen. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Pavel Svoboda. Hudba: Nick Gill. Kostýmy a režie: Katharina Schmitt.
Poslední uvedení: září 2014.
Divadelní podoba stejnojmenné postapokalyptické novely o osamělosti lidského vnímání, zamilovanosti, touze po lidské blízkosti a současně nemožnosti blízkost snášet. Muž přežil zničující 3. světovou válku, už šest let neviděl jiného člověka. Po dlouhém bloudění přírodou a ruinami zaniklé civilizace se setkává se ženou Lízou. Možnost nového začátku dvou posledních lidí na světě ale není jasná. Není zřejmé, zda Líza je skutečná žena nebo ztělesněným přáním osamělého jedince...
Den opričníka - Vladimir Sorokin, Kamila Polívková  (1:15x)
Premiéra: 7.2.2013. Překlad novely: Libor Dvořák. Dramaturgie: Jan Horák. Hudba: Ivan Acher. Výprava a režie: Kamila Polívková.
Poslední uvedení: říjen 2015.
Divadelní podoba kontroverzní novely. Monolog Andreje Daniloviče, mocného a udatného člena osobní gardy všemohoucího všemohoucího panovníka Gosudara, předvádějícího své heroické činy spáchané během jednoho běžného pracovního dne. Bizarní estráda postupně přeroste v přehlídku krutostí a demonstraci absolutní moci, proti které se nelze postavit. Co začalo ranní toaletou a koupelí v páře, skončí ve vychladlé vodě, kde se vznáší bezvládné tělo se psí hlavou...
Církev - Louis-Ferdinand Céline, Jan Horák  (1:10x)
Premiéra: 7.10.2012. Překlad původní hry: Anna Kareninová. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Michal Pěchouček, Dominik Gajarský, Martina Holá. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Poslední uvedení: říjen 2015.
Hra o světě odsouzeném k záhubě. Zkušenosti první světové války, chudoba, kolonialismus a antisemitismus daly vzniknout dvěma určujícím ideologiím 20. století. Hrdinou je symbolicky doktor procházející světem, který nelze vyléčit. První část ukazuje život v koloniích, druhá dekadentní meziválečnou společnost v USA, třetí pak Společnost Národů ovládanou lstivými Židy, závěr se odehrává na příkladně chudobném předměstí Paříže.
Sam - Katharina Schmitt  (1:15x)
Premiéra: 27.4.2012. Obnovená premiéra: 22.10.2012. Překlad: Viktorie Knotková. Dramaturgie: Hermann Seeler. Hudební spolupráce: Sára Bukovská. Výprava a režie: Kamila Polívková.
Původně inscenace Pražského komorního divadla, uváděná v Divadle Komedie.
Poslední uvedení: červenec 2012 (v Divadle Komedie), duben 2014 (ve Studiu Hrdinů), rok 2015 (na zájezdě).
Monodrama o smyslu a úloze umění v dnešním světě, poukazující na existenci pravidel, kterým se dlouhodobě a mnohdy nevědomě podřizujeme, abychom své životy učinili alespoň zdánlivě smysluplnějšími a pokusili se získat moc nad rychle plynoucím časem, kterým je náš život vymezen. Sam je umělec, který zkoumá hranice svých možností. Dobrovolně sám sebe uvězní do vlastnoručně vyrobené klece, aby tam strávil jeden rok v naprosté izolaci...
England - Tim Crouch  (1:05x)
Premiéra: 26.11.2009. Obnovená premiéra: 19.12.2012. Překlad: Olga Vlčková. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Patricia Talacko. Hudba: Nick Gill. Režie: Katharina Schmitt.
Původně inscenace MeetFactory.
Poslední uvedení: leden 2012 (v MeetFactory), listopad 2014 (ve Studiu Hrdinů).
Netradičně pojatá inscenace, zabývající se uměním a otázkami transplantací, přesídlení. Mnohavrstevnatý příběh jedné věci uvnitř jiné. Příběh cizího srdce v cizím těle, cizí kultury v kultuře jiné země, divadla v galerii, postavy uvnitř herce, inscenace uvnitř samotného divadelního publika...
Země beze slov - Dea Loher
Premiéra: 12.9.2008. Obnovená premiéra: 21.10.2012. Překlad: Petr Štědroň. Výprava: Tereza Šímová, Patricia Talacko. Hudba: Andreas Stoffels. Režie: Kai Ohrem.
Původně inscenace MeetFactory.
Poslední uvedení: únor 2013.
Působivé monodrama o možnostech umění v dnešním světě. Co může umění v našem světě ztvárnit, způsobit, změnit?
Humanisti - Ernst Jandl
Premiéra: 22.1.2007. Obnovená premiéra: 5.11.2012. Překlad: Zuzana Augustová. Výprava: Jana Preková. Režie: Jan Nebeský.
Nová verze inscenace Pražského komorního divadla, původně uváděné v Divadle Komedie.
Poslední uvedení: rok 2007 (v Divadle Komedie), rok 2013 (ve Studiu Hrdinů).
Satirické a jazykově svébytné pojednání o světě z pohledu dvou „kapacit“, umělce a vědce, veličin oficiální kultury a vzdělanosti.

Zpět na aktuální inscenace


„x“ u časového údaje = představení je hráno bez přestávky
časový údaj o délce představení je pouze orientační
aktualizace údajů:
Snažíme se udržovat informace u každého divadla aktuální, zejména u divadel, která jsou našimi partnery. Ale je možné, že jsme na něco zapomněli nebo nějakou změnu či novinku přehlédli, a proto budeme rádi, když nás na takovou skutečnost upozorníte.
Pokud jste na této stránce nalezli neaktuální informaci nebo některé informace zde dokonce chybí, napište nám, prosím, na e-mail:
aktualizace{@}i-divadlo{.}cz. Předem Vám za tuto spolupráci děkujeme.


Poslední aktualizace: 12.12.2019