Studio Hrdinů
Franz Kafka, Katharina Schmitt, Jakub Režný
Zpráva pro Akademii
Premiéra: 22.2.2018 | 1:00x
V adaptaci použity texty a parafráze textů Charlese Darwina a Simone de Beauvoir. Překlad povídky: Vladimír Kafka. Dramaturgie: Jakub Režný. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Patricia Talacko. Hudba: Nick Gill. Režie: Katharina Schmitt.
Poslední uvedení: září 2019.
Poslední uvedení: září 2019.
Inscenace podle povídky Franze Kafky o tom, co se nazývá civilizace z pohledu opice. Přednáška Opičky před vědeckou obcí. Popis procesu sebeoptimalizace. Situace, která pro Opičku nemá jiné východisko než nemilosrdnou adaptaci...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (16)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 40 %
31.12.2018 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Pokus přetavit krátkou povídku v na její možnosti příliš dlouhou inscenaci. Režisérka Katharina Schmitt se scénografem Pavlem Svobodou se snaží, nasazení Zuzany Stivínové je obdivuhodné... Ale prostě to nestačí.
Helena Grégrová 70 %
25.4.2018 | 1709 hodnocení
+ souhlasím
65 %. Originální a pozoruhodné zkoumání hranic divadelních prostředků mě, spolu s fenomenální woman´s body show Zuzany Stivínové, oslovilo nejvíce. Odnesla jsem si ale současně i dostatek podnětů k zamyšlení nad tématem manipulace a limitů osobní svobody jedince. Komplexně neotřele působivé.
Lukáš Holubec 50 %
1.3.2018 | 744 hodnocení
+ souhlasím
Pokud by se tvůrčí tým držel pouze Kafkovy povídky, trvalo by představení odhadem třetinu výsledného času. Ve Studiu Hrdinů si však s inscenací pohráli, a tak vznikla vizuálně nabitá, ale přespříliš natahovaná hra, jež díky svému pojetí samotný text odsouvá na druhou kolej. A protože nápaditá scéna, kouř či projekce nestačí na kvalitní a zaznamenáníhodnou inscenaci, zůstává jediný důvod pro návštěvu Zprávy pro Akademii. Tím důvodem je Zuzana Stivínová. Její precizní a detailní hra s hlasem, pohyby a celkový fyzický fond jest energií, kterou české divadlo potřebuje. Dobrá "Zpráva pro Diváky".
Pavel Širmer 50 %
1.3.2018 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
55%. Povídka Franze Kafky je pro jevištní ztvárnění tvrdým oříškem. Je sympatické, že se tvůrci nevydali cestou pouhého přeříkání předlohy a její ilustrace. V inscenaci je z mála textu krátké povídky užito jen torzo obohacené dalšími zdroji. Nadstavbou mají být ještě mimoslovní prostředky. Nesnadný text herci zdatně uchopili a Z. Stivínová navíc projevila značné fyzické nasazení v náročné pohybové složce. Jednotlivé užité vnějškové prvky se divákovi mohou nebo nemusí spojit v ucelenou výpověď, vycizelovaná forma s výraznými scénickými nápady však patrně zaujme více než obsahová stránka.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Michal1982 70 %
24.9.2019 | 169 hodnocení
+ souhlasím
Zuzana Stivínová a její perfektní herectví. Zdatně ji sekunduje Ivan Lupták. Zajímavé pojetí Kafkovy povídky... Bavilo mě to...
Ba-jo 90 %
25.2.2018 | 242 hodnocení
+ souhlasím
Hodně pohybová a vizuální podívaná bez zbytečných slov. Obdivuhodný a fyzicky náročný výkon Zuzany Stivínové, které výtečně "sekunduje" Ivan Lupták. Neotřelé, silné, Kafka...
Jirkan 70 %
25.2.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
24.2. 2018: Nejprve krátká instalace v prostoru, pak přesun do sálu, ze kterého máte pocit klece, ale zároveň určité nadčasovosti nebo (tak trochu trapné) televizní show a před vámi v mlze opice - člověk a vy ji zastihnete, když si holí celé tělo... Spíše fyzické divadlo... Málo se mluví, hodně se jedná a jak se jedná! Zuzana Stivínová mne svým pojetím role a fyzickou schopností fascinovala. Vyhnula se možným klišé, které se mohou nabízet. Její závěr, kdy neví jak tomu všemu uniknout a... je silný. Ivan Lupták má na tom všem též velký podíl. (Trochu něco jiného a trochu fascinace).
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.