Redakce

Helena Grégrová

redakční zkratka: heg

souhrnná stránka redakceVolby

Hodnocení

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 21.1.2019)
Krvavý román - LokVar: 70 %
Když Krvavý román LokVar hraje, krev necáká, ale poeticky vlaje! ;)

75 %. Myslím, že Josef Váchal by se bavil spolu s publikem. Potřebné ingredience: hravost, humor, nadsázka, surreálno, romantika a dobrodružný děj zaručeny. Vše v nápadité výpravě s roztomilými detaily. Po všech stránkách osvěžující divácký zážitek.
(zadáno: 10.1.2019)
Jak zabít komika - Divadlo Ungelt: 70 %
Byť je příběh stand-up komika poněkud šablonovitý, trefně zobrazuje destrukční dopady honby za pozlátkem slávy a úspěchu. Nakolik snadno se člověk po nich lačnící může formovat v manipulativní loutku, postupně rezignující na spontaneitu, soudnost a životní zázemí? Cesta od roztomile bezprostředního humoru směřující přímočaře až tam, kde najednou končí veškerá sranda. Empatická režie a vyrovnaný trojlístek hereckých výkonů zdařile podporují přirozenost, zřejmost a intenzitu vyznění inscenace.
(zadáno: 3.1.2019)
Netrpělivost srdce - Národní divadlo: 70 %
Souhlasím s hodnocením Pavla Širmera a dodávám: Působivá souhra všech inscenačních složek skládá příběh o přetenké hranici mezi lidským soucitem a sobeckostí, a předně pak o tom, jak je balanc na jejich ostří, jež brousí převážně milosrdné lži, nebezpečný, ba přímo nemožný. Intenzita potu Radúze Máchy na konci představení je přímo úměrná jeho energickému hereckému nasazení i všem pošetilým krkolomnostem, kterým se Hofmiller ve jménu soucitu odevzdá a propůjčí.
(zadáno: 21.12.2018)
Popelka nazaretská - Divadelní spolek Kašpar: 80 %
Vánoční speciály se Kašparům zkrátka daří! Tentokrát se tak děje prostřednictvím komorního zastavení se nad křehkými verši nejen o zrození Pána Ježíše Krista, které jsou divákovi předány přesně s takovým citem, abychom je slyšeli pilně a neomylně. A rozjímali. Kromě velmi přirozeného přednesu Mileny Steinmasslové a Aleše Petráše musím ještě vyzdvihnout jednoduchý, ale velmi působivý výtvarný doprovod inscenace. A rozhodně též doporučuji nastudovat informace ke vzniku básně a její cestě za čtenáři a publikem.
(zadáno: 18.12.2018)
Hrobníkova dcera (Zjevení) - Divadlo na Vinohradech: 60 %
55 %. Poselství příběhu zůstalo sdělné a přítomné především díky režii a hereckým výkonům. Samotný text hry mi přišel jako klišovitě navařené kaše, z níž se občas nějaká ta myšlenka vynoří, ale nijak hluboce nezasáhne.
(zadáno: 11.12.2018)
Společenstvo vlastníků - Divadlo Vosto5: 90 %
85 %. Dokonalá vizualizace balancu dnešní rádoby civilizované společnosti nad sebedestrukční apokalyptickou propastí prostřednictvím schůze SVJ. Nelichotivé, realistické, trefné a autentické tak, že až mrazí. Co je moje, do toho ti nic není, co je tvoje mě ale enormě zajímá! Soused sousedu vlkem. Chlamst!
(zadáno: 30.11.2018)
Snímek 51 - Divadelní spolek Kašpar: 80 %
Citlivě jevištně poskládaná mozaika okamžiků banálních, zásadních i intimních, zkrátka všech těch, které obnažují až na dřeň podstatu příběhu a divadla samotného. Magické "tady a teď", bez oklik "ale" a "kdyby". Silný divácký zážitek!
(zadáno: 21.11.2018)
Maryša - Divadlo A.Dvořáka Příbram: 70 %
Klasika českého dramatu zpracovaná klasicky, s důrazem na vyznění proneseného slova, obmýšleného i vykonaného činu a jejich osudových následků, tedy bez manýr módních kudrlinek dle trendů našich i světových jevišť, je z diváckého hlediska veskrze osvěžující. Škoda jen, že zejména v první půli inscenace trochu vázne rytmus a dynamičnost, což může být do jisté míry dáno i poněkud úspornou hudební složkou. Herecky poměrně vyrovnaným výkonům zřetelně dominuje trojice Anna Fixová, Tomáš Töpfer a Kateřina Fixová. Jejich postavy jsou čitelné, záživné a plnokrevně voní životem i lidskou umanutostí.
(zadáno: 18.11.2018)
Nymfay - Divadlo Puls: 70 %
Romantická pohádka pro dospělé se špatným koncem? Ó nikoli. Působivý obraz života a lásky v jejich síle, křehkosti, opravdovosti a osudovosti. Divadlo, které prostřednictvím komorních prostředků svede poutavě a originálně vystřihnout velký příběh. Divadlo s čitelným empatickým vkladem, divadlo, se kterým můj puls divácky radostně souzní.
(zadáno: 11.11.2018)
Trhák - Divadlo Broadway: 60 %
Inscenace, která si na nic nehraje. Neparoduje neparodovatelné, nesnaží se překonat nepřekonatelné. Svůj filmový předobraz poměrně zdařile dějově převádí do zákulisí vzniku muzikálového "trháku", bere si na paškál nešvary rychlokvaškových produkcí a nebojí se současně místy jít i cestou sympatického sebeshazování. Této polohy se nejvděčněji zhostila Dana Morávková, její štábem šikanovaná herečka nemá chybu. Souhrnně vzato u mě příjemné divácké pocity každopádně převažují nad těmi rozpačitými.
(zadáno: 2.11.2018)
Červenec - Divadelní spolek Kašpar: 70 %
Hry Ivana Vyrypajeva se vyznačují tím, že nejsou rozhodně tvořeny s kalkulem masové podbízivosti. Naopak, divák krom nutnosti soustředění dává všanc nemálo z obnažení svého nitra, pokud chce děj adekvátně odprožít. Jakkoli si v daném případě bude přát, aby v jeho životě žádný takový červenec nikdy nenastal, otázky, které si odnese, by ho měly svést posunout. Tleskám odvaze divadla hru nasadit a hlavně pak interpretační přesvědčivosti Ilony Svobodové. Autorův striktní požadavek, aby text ztvárnila žena, je zásadní, neb jen tak lze docílit kýženého efektu kontrastu drsných slov a něžných úst.
(zadáno: 22.10.2018)
Žítkovské bohyně - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
75 %. Silný příběh o tom, že nejen s rodovým předurčením a se stíny minulosti lze svádět nerovný boj, neb své nezanedbatelné nese také kontext doby, je vyprávěn prostřednictvím silných divadelních prostředků. Působivá symbolika děj neznepřehledňuje, orientaci v časoprostorových střizích napomáhají promítané letopočty. Tísnivou atmosféru, místy až zastavující divácký dech, podtrhuje zpěv Eriky Stárkové, který se dotýká bran nebeských i pekelných zároveň. Tereza Dočkalová opětovně potvrdila, že šíří talentu si s 360 stupni nevystačí, příjemně překvapil Jakub Albrecht.
(zadáno: 13.10.2018)
Neskonalá - Divadlo NaHraně: 70 %
Dva autoři osobitého stylu. Dva svébytné poetické světy. Dva empatičtí interpreti. Nepřeberně tesknot. Nepřeberně nadějí. A nepřeberně dozvuků v divákově duši.
(zadáno: 4.10.2018)
Všechny báječný věci - Západočeské divadlo v Chebu: 80 %
Mé druhé setkání se Všemi báječnými věcmi (prvně mě více než oslovila inscenační verze OLDstars) dopadlo opět na výbornou. I zde vše stojí a padá s autentickým šarmérstvím hereckého představitele a jeho schopností vytvořit podmínky neopakovatelné iluzi, že pouze a právě nám zatoužil dojemně a přesvědčivě vyložit, proč stojí za to jít za všech okolností životem dál. Interaktivní zapojení diváků jsem tentokrát okusila na vlastní kůži a mohu jen doufat, že můj "výkon" neohrozil ostatním příliš zážitek z představení. Roli psycholožky Klepetkové jsem se každopádně snažila dát maximum. ;)
(zadáno: 26.9.2018)
Poslední sezení u doktora Freuda - Divadlo v Řeznické: 60 %
65 %. Hra pokládá prostřednictvím dvou mentálních autorit řadu zajímavých konfrontačních otázek ateismu, víry a smyslu životních hodnot, přičemž nestraní, nementoruje a disponuje současně i sympaticky jemným a nepodbízivým humorem. Herecké pojetí je účelně civilní, postrádala jsem ale důslednější režijní práci s rytmizací jevištní akce a gradací dialogu. Kdyby zpočátku oba muži o svých postojích a pravdách polemizovali více jiskrněji a důrazněji a smířlivější tóny, signalizující vzájemný respekt a pochopení, by měly pozvolnější ráz, tah na mou diváckou branku by byl intenzivnější.
(zadáno: 25.9.2018)
Po konci světa - SpoluHra: 80 %
75 %. Typický příklad inscenace, kdy jevištní výkony povýší obsah hry a dají téměř zapomenout na předvídatelný vývoj děje, čímž ovšem nechci nikterak shazovat sílu samotného příběhu, který koření velmi specifický styl černého humoru. Svérázné citové vzplanutí až za hranici apokalypsy jsem si emočně dosyta odprožila a tleskám empatické souhře obou protagonistů. ..a obdivně dodávám, že Daniel Krejčík mě nepřestává oslovovat nebývalou šíří hereckého talentu. Už teď se těším, čím překvapí příště.
(zadáno: 18.9.2018)
Dobří chlapci - Divadlo Na zábradlí: 70 %
75 %. Tento způsob dávkování obsahu divadelní hry je mi velmi sympatický. Pozvolna mě škádlí a pošťuchuje, náhle poněkud přitvrdí, abych ke konci byla profackována odrazem nelichotivé reality pokrytectvím prolezlé současné společnosti. A namísto roz(h)řešení si odnáším spoustu otazníků a bláhovou naději, že nad všechny pokřivené a zneužitelné ideologie je uklízečka, která se špíny v Augiášově chlévě dneška jen tak nezalekne, respektive, že možná snad existuje cesta jak z toho všeobjímajícího marastu ven.
(zadáno: 17.9.2018)
Čtyři světové strany - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Pro autora Rolanda Schimmelpfenniga specifickou atypickou formu dramatického textu se v inscenaci Divadla v Dlouhé podařilo přednést jako komorní jevištní báseň složenou z variantně repetetivních střípků ozvěn čtyř příběhů čtyř postav, které do blíže nespecifikovaného města doputovaly v jeden den ze čtyř světových stran. Jedna z nich přinesla vitr, druhá déšť, třetí sníh, čtvrtá bouři. Napětí intimní atmosféry pozvolně směřující k prolnutí jejich osudů působivě podpořilo ovšem pět stěžejních "živlů": režie, herecké výkony, scénografie, hudba a filmové dotáčky. Veskrze poetická podívaná!
(zadáno: 13.9.2018)
Amerikánka - Jatka78: 90 %
85 %. V rozhovorech přiznaná fascinace Viktora Tauše skutečným osudem dívky, se kterou se život nikterak nemazlil, je výslednému tvaru inscenace jednoznačně pozitivním přínosem. Silný příběh je tak prostřednictvím detailně promyšlené režie vyprávěn s účelnou naturalistickou přímočarostí, jejíž autentický nádech násobí obdivuhodná herecká symbióza Terezy Voříškové a Elišky Křenkové ruku v ruce s působivou hudební složkou. Tohle je divadlo blízké mému diváckému naturelu - hladí proti srsti, jitří emoce a zážitek spolu s probuzenými otázkami nenechá jen tak odeznít.
(zadáno: 9.9.2018)
Slovácko sa nesúdí - Divadelní spolek Kašpar: 70 %
65 %. Inscenace se specifickou náladou záživných historek, které voní životem a také po švestkách a révě. Neradno je soudit, ale raději do posledního slova a loku spolu s interprety odprožít. Autenticky navozená atmosféra sousedské vzájemnosti vás uvítá hned při vstupu a vybídne ke koštu, který má dar pozitivně naladit a případné problémy a únavu nechat přede dveřmi.
(zadáno: 29.8.2018)
Eigengrau - Divadlo Kolowrat: 50 %
(zadáno: 22.8.2018)
Hraběnka, aneb Zámek v Čechách - Divadlo Palace: 80 %
75 %. Divadelní adaptace, která veskrze důstojně následuje svůj filmový předobraz, se v Divadle Palace potkala s empaticky naladěnými tvůrci. Silný příběh, konfrontující na pozadí společensko-politicky vymknuté doby lidské slabosti i ušlechtilosti a nezlomnost ducha, vzbuzuje citelnou rezonanci diváckých emocí, které gradují spolu s dějem. A neříkejte mi, že se nezamilujete do herecké kreace Davida Novotného - já bych si "jeho" Aloise na oslavu životního návratu neváhala předplatit. ;)
(zadáno: 15.8.2018)
Freddie - Divadlo Radka Brzobohatého: 80 %
75 %. Je to absolutně nezpochybnitelné: Show must go on! A snad vážně nejvíc o tom věděl on. ;) Přeji Freddiemu co nejdelší život s tímto šmrncovní energií nadupaným muzikálem, vzpomínajícím na legendární ikonu a nebývalý talent na vlně příjemné nadsázky, s poměrně věrohodně namixovanou dávkou svůdné okázalosti, kterou vyvažuje pokoru nemíjející sebezpytné zpětné zrcátko té divoké jízdy. A i když se místy o slovo opravdu přihlásí klišé, činí tak poměrně cudně a tiše, neb nesmrtelnými hity převálcováno.
(zadáno: 11.8.2018)
Vězeň na Druhé Avenue - agentura Harlekýn: 10 %
Proč Simona Stašová několik posledních let propůjčuje svým divadelním postavám nepochopitelnou dávku očividné nepřirozenosti: mluví převážně nosem (až huhlá), nesmyslně protahuje konce vět, nemá pod kontrolou koordinaci pohybů a místy přehrává tak, že si nos neutírá židlí, ale spíše obývací stěnou? Já už na to snad raději ani nechci nalézt odpověď. :/
(zadáno: 9.8.2018)
Proměna - Švandovo divadlo: 60 %

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>