Redakce

Helena Grégrová

redakční zkratka: heg

souhrnná stránka redakceVolby

Hodnocení

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 21.6.2018)
Ulity - Divadlo na Vinohradech: 80 %
75 %. Autorkou hry zdařile a věrohodně vykreslené mikrokosmy sedmi postav, které tápou ve vztazích k ostatním a okolnímu světu, neboť zápasí s pochopením sebe samých a hledáním smyslu existence, skýtají vděčné herecké příležitosti a koření je sympaticky ironický humor, který rozehrané situace nikterak neshazuje, naopak účelně podporuje jejich vyznění i tragikomický nádech. Hra, která se na Vinohradech šťastně p(r)otkala s empatickým vkladem celého inscenačnímu týmu. Tyhle Ulity jsou zkrátka pro můj divacký naturel jak ulitý! ;)
(zadáno: 17.6.2018)
Vítejte v Thébách - Národní divadlo: 80 %
75 %. Značně nelichotivý, velmi trefný obraz politických nešvarů, jejichž pokřivený kód jeví se nezničitelný navzdory tisíciletým zkušenostem. Po všech stránkách precizní inscenace zatraceně aktuálního textu se vzácně vyrovnanými hereckými výkony a silnou výpovědní hodnotou, z níž by vnímavému divákovi mělo přinejmenšim zatrnout. Tleskám a v zádech mi mrazí z položených znepokojivých otázek.
(zadáno: 10.6.2018)
Dracula - Jihočeské divadlo Č. Budějovice: 80 %
Zdařilou adaptací románu Brama Stokera proudí šmrncovní šťáva, čímž zdaleka nemám na mysli jen tu životadárnou červenou. :) Oceňuji do detailu promyšlenou práci s prostorem a souhru všech inscenačních složek - scénografie, kostýmy i hudba působivě dokreslují a podtrhují atmosféru příběhu. Vše umocňují i velmi dobré herecké výkony a jemný, nepodbízivý humor optimálně vyvážující hororové pasáže. Škoda jen, že titulní postava neoplývá větší dávkou démonična a úplné finále nezpečetí efektnější tečka. Každopádně se však jedná o nadstandardní počin v rámci letních divadelních open air produkcí.
(zadáno: 30.5.2018)
Harold a Maude - Divadlo na Vinohradech: 70 %
M. Adamczyk je Harold! Blízká je mi hra zejména a právě pro tuto postavu, která se ve vinohradské verzi potkala s protaganistou mých diváckých snů. Jako vystřiženou z katalogu matek, kvůli kterým nepáchat demonstrativní sebevraždy by byl hřích, s přehledem vystihla svou figuru i S. Postlerová. Také pro trio naturelově odlišných nevěst našla adekvátní klíč Š. Vaculíková. Škoda jen, že Maude H. Maciuchové doplácela místy na zvláštní hlasové manýry herečky, což zejména v emočně vypjatějších okamžicích působilo poněkud rušivě. Katazní slzu jsem ale otřela, výpovědní šmrnc inscenace nepostrádá.
(zadáno: 27.5.2018)
Tatínek 002 - LokVar: 80 %
Pokračování příběhu o jedné povedené rodince nás opět rozverně a hravě přesvědčí o nezpochybnitelné důležitosti tatínka, ale hlavně také o tom, jak je fajn, když dokážeme držet při sobě, i kdyby si na nás brousila zuby sebevětší velryba z modrého Černého moře. A nejen ta! Příkladnému hereckému nasazení budiž standartou propocená košile Petera Vargy. ;)
(zadáno: 25.5.2018)
Margaritě... - OLDstars: 90 %
To takhle jednoho večera vystoupáte na půdu Werichovy vily, překročíte hranici mezi hledištěm a jevištěm, zapomenete, že pozorujete známou hereckou tvář interpretující naučený text a devadesát minut patří jen Margaritě a vám. Ona vám s bezprostřední autenticitou svěří svůj příběh, do vyprávění nenásilně přidá recept jak se za žádných okolností nevzdávat, a vy jí visíte na rtech a fandíte jejímu nadhledu, vítaně nakažlivému optimismu a chuti žít. Další ze spanilých monodramatických jízd v repertoáru OLDstars.
(zadáno: 16.5.2018)
Hrdinové - Divadlo v Rytířské: 70 %
Příběh tří válečných veteránů, v nichž chlapecké a chlapácké ozvěny duše svádí boj s tělesnými neduhy stáří, je kromobyčejně lidský. Na terase domova důchodců vedou neúnavně každodenní slovní přestřelky plné jízlivého pošťuchování, kořeněného současně potřebnou dávkou laskavého humoru. Fakt, že se tihle pánové hledali, až se našli, neboť se vzájemně doopravdy potřebují víc, než si chtějí přiznat, podtrhne náhlé vzplanutí pro společný cíl hodný hrdinů jejich formátu i jímavá katarzní tečka. Herecky trefnému uchopení postav dominuje Petr Kostka, jeho morous Gustav je vysloveně k zulíbání. ;)
(zadáno: 16.5.2018)
Amazonky - Lenka Vagnerová & Company: 80 %
75 %. Souhlasně podtrhuji vše kladné v ostatních hodnoceních a doplním, že absolutně nezkrotná energie, kterou čtveřice neuvěřitelných Amazonek magnetizuje každou vteřinu originální performance, nevymizí zdaleka se závěrečným potleskem. Vydatný náboj jsem si odnesla z hlediště s sebou a sama jsem zvědavá, jak dlouho tuhle bojovnou sílu budu upouštět.
(zadáno: 14.5.2018)
Vinnetou - Divadlo A.Dvořáka Příbram: 60 %
65 %. Tah a cílení inscenace na parodickou aktualizační branku je zřejmý, originalita zásahů vychází ovšem místy přece jen poněkud sporadicky. Notoricky známý příběh o přátelství rudého gentlemana a bledé tváře bere do hry v tomto případě tak nějak víc zajíců, než stihneme lapit krtků. :) Nemohu říct, že bych opouštěla hlediště nespokojená, ale pocit, že dějová zápletka mohla být korunována trefnější pointou, se vkrádá.
(zadáno: 9.5.2018)
Misery - Studio DVA divadlo: 70 %
Přenesení kultovní knihy a filmu na divadelní prkna zdálo se mi až do dnešního večera takřka nepředstavitelné. A ejhle, heuréka, funguje to. Míra "zjemnění", tedy okamžiky, kdy je zapotřebí hororový punc odlehčit úsměvnými nádechy, vychází textu a očekávatelnému různorodému potenciálu publika vstříc šťastným směrem. Zlata Adamovská pro roli Annie očividně dýchá a Petr Štěpánek ji každopádně nenechává ve štychu. Misery v tomto inscenačním podání by rozhodně neměla co nejdéle zemřít. ;)
(zadáno: 8.5.2018)
Kauza pražské kavárny - Švandovo divadlo: 60 %
65 %. Autorská inscenace herců Švandova divadla se k tématu rozdělení současné české společnosti vyjadřuje sympaticky svéráznou formou, jíž dominuje hravá nadsázka a trefně ironizující humor. Žádný nešvar zde není násilně dosloven, jde se cestou inspirativních náznaků, nementoruje se, zaujmutí stanoviska je ponecháno na divákovi. Interpretační verva všech protagonistů je odzbrojující, hodina v jejich společnosti není rozhodně promarněným časem.
(zadáno: 4.5.2018)
Válka - Divadlo F.X.Šaldy Liberec: 70 %
75 %. Liberecká inscenace výmluvně zobrazuje destrukční dopad války na lidské duše a jakkékoli kladné životní hodnoty prostřednictvím síly vyprávěného příběhu jedné rodiny. Dusivá atmosféra by se v něm dala krájet, zintenzivňuje se účinně každou vteřinou. Oslovila mě promyšlená režijní koncepce a působivé herecké výkony v čele s Michaelou Foitovou, která postavu dívky přinucené předčasně dospět ztvárnila mimořádně autenticky a vybavila ji současně i dojemnou neutuchající snahou ochraňovat si své křehké dětské sny. Tleskám!
(zadáno: 1.5.2018)
Je úchvatná! - Divadlo Na Jezerce: 60 %
65 %. Inscenace velmi zdařile následuje lidské tóny příběhu, hraje se především o nezdolné touze jít za svým snem. Redukce postav a děje dodává celku vítaný spád, ale přece jen poněkud oslabuje vyznění intenzity vztahu Florence a Cosmy, a částečně pak také i onen umanutý, šmrncovně vášnivý drajv hlavní postavy. Osobité kouzlo jí ale Jitka Sedláčková i přesto propůjčit dokázala, název hry bych na základě jejího hereckého výkonu pozměnila na "Je dojemná!".
(zadáno: 25.4.2018)
Zpráva pro Akademii - Studio Hrdinů: 70 %
65 %. Originální a pozoruhodné zkoumání hranic divadelních prostředků mě, spolu s fenomenální woman´s body show Zuzany Stivínové, oslovilo nejvíce. Odnesla jsem si ale současně i  dostatek podnětů k zamyšlení nad tématem manipulace a limitů osobní svobody jedince. Komplexně neotřele působivé.
(zadáno: 15.4.2018)
Élektra - Divadlo v Dlouhé: 70 %
75 %. Působivě přímočará inscenace, v níž síla nezvratitelných osudových předurčení, zrady, viny a trestu rezonuje především silou slov pronášených bez patetických kudrlinek, což umocňuje jejich nadčasovost. Nadčasovost nebezpečí nad bezprávím přivíraných očí. Výborné Eva Hacurová a Petra Špalková.
(zadáno: 13.4.2018)
Moje velká ryba - Divadlo Viola: 70 %
75 %. Nenapodobitelný cit Oty Pavla pro poetické okamžiky zachyceného příběhu a zvukomalebnost jazyka českého potkal a neminul v Miroslavu Donutilovi vypravěče potřebně souznících kvalit. Prchavé okamžiky dětství a naděje chytá divák spolu s nimi lačně do sítí, aby odcházel s pocitem úlovku, který má dar nezaměnitelné vůně života.
(zadáno: 30.3.2018)
Slepá láska - Divadlo U Valšů: 60 %
65 %. Křehký a dojemný příběh, jehož sílu intimita deníkových záznamů o jedné dávné velké lásce účinně podtrhuje. Těžištěm náhodného mezigeneračního p(r)otkání se je kvalitní text hry a empatický herecký vklad. Tleskám zejména Carmen Mayerové a Elišce Jansové, které dokázaly propůjčit svým postavám adekvátní punc autenticity. Škoda jen, že mně režijní taktovka přišla místy poněkud nedůsledná, neb pasáže, kdy jsem tušila výzvu použít kapesník k otření slz, zůstaly nakonec bez nutnosti ho hledat. Divácká spokojenost ale každopádně převažuje a řadí inscenaci do kolonky: Je určitě dobré vidět.
(zadáno: 30.3.2018)
Idiot - Městská divadla pražská: 70 %
75 %. Čistá, důvěřivá duše knížete Myškina poskakující jako pingpongový míček mezi povrchní, egoistickou společností zmítanou převážně nízkými a mrzkými pudy. Záživná a živá inscenace zdařile pracuje s gradační atmosférou, každou vteřinou zintenzivňující otázku: Kdo je tady doopravdy idiot? A dovede naivita hlavního hrdinu někam dál než k sebezničující trýzni? Herecký výkon Aleše Bílíka by rozhodně neměl minout nominační příčky divadelních anket!
(zadáno: 25.3.2018)
Královna Kapeska - Divadlo Hybernia: 70 %
Hravé, nenásilně edukativní libreto a texty písní, sympatický, nepodbízivý humor, náladotvorná pohádková atmosféra, zdařilá výprava, velmi solidní herecké a pěvecké výkony sehraného týmu = opravdu příjemná muzikálová podívaná pro celou rodinu.
(zadáno: 18.3.2018)
Deník zloděje - Divadelní společnost Masopust: 70 %
75 %. Velmi svérázně namixovaná "jevištní báseň", během níž společenský vykořeněnec vede neúnavnou polemiku s Bohem, resp. tím, co člověka přesahuje, a dává tak zároveň všanc své niterné (po)city. Naprosto excelentní, dechberoucí výkon Miloslava Königa přínosně podporuje empatický vklad hudebníka Martina Dohnala. Svého druhu nebývalý divácký zážitek.
(zadáno: 17.3.2018)
Mýcení - Divadlo Na zábradlí: 80 %
75 %. Inscenace pomocí velmi břitkého humoru a ironické nadsázky výstižně pojmenovává snobské manýry, povrchnost, bagatelizaci hodnot, přetvářku a lidskou malost. Během "umělecké" večeře, kde žádnému z hostů téměř nic nezůstane svaté, dochází ke konfrontaci rozličně nabubřelých a zneuznaných eg, servírují se nepříjemné pravdy, ale i candát balatonský! Působivě reflektivní nelichotivý obraz všeobjímající dekadence v bernhardovsky kritickém, nesmlouvavém a naléhavém tónu, s drobnými ozvěnami Havlovy aktovky Vernisáž.
(zadáno: 16.3.2018)
Všechny báječné věci - OLDstars: 90 %
Napadlo by vás na seznam miliónu věcí, kvůli kterým stojí za to žít, napsat kombajny, které nepřejedou žádného zajíce? Ať už odpovíte jakkoli, věřte mi, že chcete spolu s hlavním hrdinou příběhu odkrýt i spoustu dalších podobně inspirativních, křehkých a dojemných položek. Absolutně odzbrojující a v každé vteřině autentický Daniel Krejčík vám z nich namíchá emočně vydatný koktejl - pro váš pláč i pro váš smích. Ring-o-ding!
(zadáno: 14.3.2018)
Tu noc těsně před lesy - Divadlo X10: 70 %
Noc, během níž se bortí zábrany, pravidla i meze a tóny poznání vyznívají jaksi jinak. Získat nebo ztratit? A co když náhle nejschůdnější variantou zdá se únik? Tleskám maximálně autentickému prožitku Michala Balcara.
(zadáno: 9.3.2018)
Kostky jsou vrženy aneb Don Juan a hlavně pocta Jaroslavu Ježkovi - Studio Ypsilon: 60 %
65 %. Tradičně hravě a poeticky působivě svá, hudebně originální a šmrncovně rozpohybovaná ypsilonková koláž skládá tentokrát hold Jaroslavu Ježkovi a v nepřehlédnutelných náznacích i obraz tehdejší doby, zrcadlící i to, co ji spojuje se současností. Škoda jen některých zbytečně natahovaných pasáží v seriálovém pojetí Dona Juana, které přece jen poněkud oslabují spád inscenace. Prémiový dík za zprostředkování setkání s klavírním mágem Tomášem Víškem, jeho virtuozita a civilní vklad do jevištního dění jsou doslova a do tónu kořenícím zjevením!
(zadáno: 7.3.2018)
Paralelní vesmíry - Divadlo NaHraně: 60 %
Souhlasně podtrhuji hodnocení kolegy P. Širmera a dodávám, že hře vysloveně sluší civilní herecké pojetí obou aktérů, které trefně podtrhuje autenticitu okamžiku a pozitivně také umocnilo i všechny mé paralelní divácké prožitky.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>