Redakce

Helena Grégrová

redakční zkratka: heg

souhrnná stránka redakceVolby

Hodnocení

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 16.5.2018)
Hrdinové - Divadlo v Rytířské: 70 %
Příběh tří válečných veteránů, v nichž chlapecké a chlapácké ozvěny duše svádí boj s tělesnými neduhy stáří, je kromobyčejně lidský. Na terase domova důchodců vedou neúnavně každodenní slovní přestřelky plné jízlivého pošťuchování, kořeněného současně potřebnou dávkou laskavého humoru. Fakt, že se tihle pánové hledali, až se našli, neboť se vzájemně doopravdy potřebují víc, než si chtějí přiznat, podtrhne náhlé vzplanutí pro společný cíl hodný hrdinů jejich formátu i jímavá katarzní tečka. Herecky trefnému uchopení postav dominuje Petr Kostka, jeho morous Gustav je vysloveně k zulíbání. ;)
(zadáno: 16.5.2018)
Amazonky - Lenka Vagnerová & Company: 80 %
75 %. Souhlasně podtrhuji vše kladné v ostatních hodnoceních a doplním, že absolutně nezkrotná energie, kterou čtveřice neuvěřitelných Amazonek magnetizuje každou vteřinu originální performance, nevymizí zdaleka se závěrečným potleskem. Vydatný náboj jsem si odnesla z hlediště s sebou a sama jsem zvědavá, jak dlouho tuhle bojovnou sílu budu upouštět.
(zadáno: 14.5.2018)
Vinnetou - Divadlo A.Dvořáka Příbram: 60 %
65 %. Tah a cílení inscenace na parodickou aktualizační branku je zřejmý, originalita zásahů vychází ovšem místy přece jen poněkud sporadicky. Notoricky známý příběh o přátelství rudého gentlemana a bledé tváře bere do hry v tomto případě tak nějak víc zajíců, než stihneme lapit krtků. :) Nemohu říct, že bych opouštěla hlediště nespokojená, ale pocit, že dějová zápletka mohla být korunována trefnější pointou, se vkrádá.
(zadáno: 9.5.2018)
Misery - Studio DVA divadlo: 70 %
Přenesení kultovní knihy a filmu na divadelní prkna zdálo se mi až do dnešního večera takřka nepředstavitelné. A ejhle, heuréka, funguje to. Míra "zjemnění", tedy okamžiky, kdy je zapotřebí hororový punc odlehčit úsměvnými nádechy, vychází textu a očekávatelnému různorodému potenciálu publika vstříc šťastným směrem. Zlata Adamovská pro roli Annie očividně dýchá a Petr Štěpánek ji každopádně nenechává ve štychu. Misery v tomto inscenačním podání by rozhodně neměla co nejdéle zemřít. ;)
(zadáno: 8.5.2018)
Kauza pražské kavárny - Švandovo divadlo: 60 %
65 %. Autorská inscenace herců Švandova divadla se k tématu rozdělení současné české společnosti vyjadřuje sympaticky svéráznou formou, jíž dominuje hravá nadsázka a trefně ironizující humor. Žádný nešvar zde není násilně dosloven, jde se cestou inspirativních náznaků, nementoruje se, zaujmutí stanoviska je ponecháno na divákovi. Interpretační verva všech protagonistů je odzbrojující, hodina v jejich společnosti není rozhodně promarněným časem.
(zadáno: 4.5.2018)
Válka - Divadlo F.X.Šaldy Liberec: 70 %
75 %. Liberecká inscenace výmluvně zobrazuje destrukční dopad války na lidské duše a jakkékoli kladné životní hodnoty prostřednictvím síly vyprávěného příběhu jedné rodiny. Dusivá atmosféra by se v něm dala krájet, zintenzivňuje se účinně každou vteřinou. Oslovila mě promyšlená režijní koncepce a působivé herecké výkony v čele s Michaelou Foitovou, která postavu dívky přinucené předčasně dospět ztvárnila mimořádně autenticky a vybavila ji současně i dojemnou neutuchající snahou ochraňovat si své křehké dětské sny. Tleskám!
(zadáno: 1.5.2018)
Je úchvatná! - Divadlo Na Jezerce: 60 %
65 %. Inscenace velmi zdařile následuje lidské tóny příběhu, hraje se především o nezdolné touze jít za svým snem. Redukce postav a děje dodává celku vítaný spád, ale přece jen poněkud oslabuje vyznění intenzity vztahu Florence a Cosmy, a částečně pak také i onen umanutý, šmrncovně vášnivý drajv hlavní postavy. Osobité kouzlo jí ale Jitka Sedláčková i přesto propůjčit dokázala, název hry bych na základě jejího hereckého výkonu pozměnila na "Je dojemná!".
(zadáno: 25.4.2018)
Zpráva pro Akademii - Studio Hrdinů: 70 %
65 %. Originální a pozoruhodné zkoumání hranic divadelních prostředků mě, spolu s fenomenální woman´s body show Zuzany Stivínové, oslovilo nejvíce. Odnesla jsem si ale současně i  dostatek podnětů k zamyšlení nad tématem manipulace a limitů osobní svobody jedince. Komplexně neotřele působivé.
(zadáno: 15.4.2018)
Élektra - Divadlo v Dlouhé: 70 %
75 %. Působivě přímočará inscenace, v níž síla nezvratitelných osudových předurčení, zrady, viny a trestu rezonuje především silou slov pronášených bez patetických kudrlinek, což umocňuje jejich nadčasovost. Nadčasovost nebezpečí nad bezprávím přivíraných očí. Výborné Eva Hacurová a Petra Špalková.
(zadáno: 13.4.2018)
Moje velká ryba - Divadlo Viola: 70 %
75 %. Nenapodobitelný cit Oty Pavla pro poetické okamžiky zachyceného příběhu a zvukomalebnost jazyka českého potkal a neminul v Miroslavu Donutilovi vypravěče potřebně souznících kvalit. Prchavé okamžiky dětství a naděje chytá divák spolu s nimi lačně do sítí, aby odcházel s pocitem úlovku, který má dar nezaměnitelné vůně života.
(zadáno: 30.3.2018)
Slepá láska - Divadlo U Valšů: 60 %
65 %. Křehký a dojemný příběh, jehož sílu intimita deníkových záznamů o jedné dávné velké lásce účinně podtrhuje. Těžištěm náhodného mezigeneračního p(r)otkání se je kvalitní text hry a empatický herecký vklad. Tleskám zejména Carmen Mayerové a Elišce Jansové, které dokázaly propůjčit svým postavám adekvátní punc autenticity. Škoda jen, že mně režijní taktovka přišla místy poněkud nedůsledná, neb pasáže, kdy jsem tušila výzvu použít kapesník k otření slz, zůstaly nakonec bez nutnosti ho hledat. Divácká spokojenost ale každopádně převažuje a řadí inscenaci do kolonky: Je určitě dobré vidět.
(zadáno: 30.3.2018)
Idiot - Městská divadla pražská: 70 %
75 %. Čistá, důvěřivá duše knížete Myškina poskakující jako pingpongový míček mezi povrchní, egoistickou společností zmítanou převážně nízkými a mrzkými pudy. Záživná a živá inscenace zdařile pracuje s gradační atmosférou, každou vteřinou zintenzivňující otázku: Kdo je tady doopravdy idiot? A dovede naivita hlavního hrdinu někam dál než k sebezničující trýzni? Herecký výkon Aleše Bílíka by rozhodně neměl minout nominační příčky divadelních anket!
(zadáno: 25.3.2018)
Královna Kapeska - Divadlo Hybernia: 70 %
Hravé, nenásilně edukativní libreto a texty písní, sympatický, nepodbízivý humor, náladotvorná pohádková atmosféra, zdařilá výprava, velmi solidní herecké a pěvecké výkony sehraného týmu = opravdu příjemná muzikálová podívaná pro celou rodinu.
(zadáno: 18.3.2018)
Deník zloděje - Divadelní společnost Masopust: 70 %
75 %. Velmi svérázně namixovaná "jevištní báseň", během níž společenský vykořeněnec vede neúnavnou polemiku s Bohem, resp. tím, co člověka přesahuje, a dává tím zároveň všanc své niterné (po)city. Naprosto excelentní, dechberoucí výkon Miloslava Königa přínosně podporuje empatický vklad hudebníka Martina Dohnala. Svého druhu nebývalý divácký zážitek.
(zadáno: 17.3.2018)
Mýcení - Divadlo Na zábradlí: 80 %
75 %. Inscenace pomocí velmi břitkého humoru a ironické nadsázky výstižně pojmenovává snobské manýry, povrchnost, bagatelizaci hodnot, přetvářku a lidskou malost. Během "umělecké" večeře, kde žádnému z hostů téměř nic nezůstane svaté, dochází ke konfrontaci rozličně nabubřelých a zneuznaných eg, servírují se nepříjemné pravdy, ale i candát balatonský! Působivě reflektivní nelichotivý obraz všeobjímající dekadence v bernhardovsky kritickém, nesmlouvavém a naléhavém tónu, s drobnými ozvěnami Havlovy aktovky Vernisáž.
(zadáno: 16.3.2018)
Všechny báječné věci - OLDstars: 90 %
Napadlo by vás na seznam miliónu věcí, kvůli kterým stojí za to žít, napsat kombajny, které nepřejedou žádného zajíce? Ať už odpovíte jakkoli, věřte mi, že chcete spolu s hlavním hrdinou příběhu odkrýt i spoustu dalších podobně inspirativních, křehkých a dojemných položek. Absolutně odzbrojující a v každé vteřině autentický Daniel Krejčík vám z nich namíchá emočně vydatný koktejl - pro váš pláč i pro váš smích. Ring-o-ding!
(zadáno: 14.3.2018)
Tu noc těsně před lesy - Divadlo X10: 70 %
Noc, během níž se bortí zábrany, pravidla i meze a tóny poznání vyznívají jaksi jinak. Získat nebo ztratit? A co když náhle nejschůdnější variantou zdá se únik? Tleskám maximálně autentickému prožitku Michala Balcara.
(zadáno: 9.3.2018)
Kostky jsou vrženy aneb Don Juan a hlavně pocta Jaroslavu Ježkovi - Studio Ypsilon: 60 %
65 %. Tradičně hravě a poeticky působivě svá, hudebně originální a šmrncovně rozpohybovaná ypsilonková koláž skládá tentokrát hold Jaroslavu Ježkovi a v nepřehlédnutelných náznacích i obraz tehdejší doby, zrcadlící i to, co ji spojuje se současností. Škoda jen některých zbytečně natahovaných pasáží v seriálovém pojetí Dona Juana, které přece jen poněkud oslabují spád inscenace. Prémiový dík za zprostředkování setkání s klavírním mágem Tomášem Víškem, jeho virtuozita a civilní vklad do jevištního dění jsou doslova a do tónu kořenícím zjevením!
(zadáno: 7.3.2018)
Paralelní vesmíry - Divadlo NaHraně: 60 %
Souhlasně podtrhuji hodnocení kolegy P. Širmera a dodávám, že hře vysloveně sluší civilní herecké pojetí obou aktérů, které trefně podtrhuje autenticitu okamžiku a pozitivně také umocnilo i všechny mé paralelní divácké prožitky.
(zadáno: 5.3.2018)
Habaďůra - Divadlo A.Dvořáka Příbram: 80 %
Všechny energetické pilulky a nápoje světa musí v zahanbeném úžasu poblednout nad tím, jak neuvěřitelně šmrncovní, zábavný a divácky pozitivně nabíjející komediální koktejl se v Příbrami podařilo připravit. Nasazení všech hereckých protagonistů je opravdu odzbrojující (pot z košile Jana Konečného bych po skončení inscenace nechtěla ždímat). ;) Ještě teď obdivně tleskám faktu, že se žádnému z nich během toho gradujícího gejzíru bláznivých a absurdních situací ani jednou nezamotala myšlenka, prostor, úd nebo jazyk. Bránice vítaně nešetřící podívaná.
(zadáno: 4.3.2018)
Pane, vy jste vdova! - Jihočeské divadlo Č. Budějovice: 50 %
Legendární filmová komedie klade divadelni adaptaci jisté nástrahy, především v podobě rychlých střihů a kouzla detailu i trikových efektů. Přes zjevnou tvůrčí snahu o jejich zdolání zůstala budějovická inscenace někde na půli cesty. Některé scény působí přece jen poněkud těžkopádně a ne všechny gagy jsou adekvátně vypointovány. Herecky tentokrát jednoznačně dominuje dámská část obsazení, zaujmou zejména N. Drabiščáková jako neurotická režisérka, V. Hlaváčková, uvěřitelně ztvárňující všechny postavy střídající se v těle Evelyny Kelettiové a D. Bambasová graciézním podáním vražedkyně Stubové.
(zadáno: 2.3.2018)
Misantrop - Činoherní studio Ústí nad Labem: 40 %
Při repríze v Divadle v Celetné jsem byla namísto svébytné inscenace spíše svědkem jakési natahované etudy na téma "herci jsou unaveni". :/
(zadáno: 28.2.2018)
Pusťte Donnu k maturitě! - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
75 %. Tentokrát se pod F. X. Palbou neřízených tvůrčích střel ocitla naše zlatá dobrá euforická léta devadesátá. A do terče všemožných vzpomínek se mířilo důvtipně, nadsázka fungovala na 90210 procent. :) A těch pubertálních idolů jak na orloji! :) Divácky jsem se zkrátka potěšila a definitivně utvrdila v tom, že zabodneme-li prst do libovolné encyklopedie, tak pak na jakékoli heslo náhoda padne, Tomáš Dianiška a jeho parta ho s originalitou sobě vlastní více než záživně jevištně uchopí.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>