Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]
<< Oddací list | Prasklej svět >>
Martin McDonagh
Pan Polštář
Premiéra: 28.10.2023 | 3:05
Překlad: Klára Vajnerová. Dramaturgie: Simona Petrů. Scéna: Jakub Peruth. Kostýmy: Anna Havelková. Hudba: Tomáš Dalecký, Tomáš Ráliš. Choreografie: Karolina Gilová. Režie: Tomáš Ráliš.
Černá groteska o hranici mezi snem a realitou, odpovědnosti za slovo, moci a manipulaci. Elektrizující výpověď o násilí, za které odmítáme nést odpovědnost. Protože jde přece jen o to odvyprávět příběh, nebo ne? Katurian je spisovatel, který žije v totalitě a ve své fantazii. Jeho povídky jsou temné, velmi temné, plné zločinů. Ale jsou to jen vraždy na papíře, nestaly se, nic jimi nemyslel, jen je napsal. Co když se ale najednou skutečně stanou? Nebo jde jen o náhodnou podobnost s výplody jednoho vyšinutého pisálka? To by zajímalo vyšetřovatele, kteří ho právě vyslýchají...
14! Termíny představení
18.12. | Po | 19:00 | KLUB DIVÁKŮ PRVNÍ ŘADA | vstupenky | |
31.12. | Ne | 17:00 | Silvestrovské představení | vstupenky | |
11.1. | Čt | 19:00 | vstupenky | ||
31.1. | St | 19:00 | vstupenky | ||
10.2. | So | 19:00 | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová 80 % 

31.10.2023 | 1619 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85 %. McDonagh v Panu Polštářovi záměrným překračováním únosné míry brutality popisovaného násilí vyvádí diváka z komfortní zóny letargie a otevírá zásadní otázky týkající se mj. limitů svobody tvorby, ale i svobodomyslnosti obecně, tenké hranice mezi realitou krutého světa a fikcí, či přesněji bezbřehostí fantazie a snů. Jak chápat definici šťastně prožitého života a je v něm vůbec prostor pro adekvátní happy end? Do působivých detailů promyšlená inscenace MDP výborně pracuje s atmosférou, napětím a gradací, dějové zvraty mají plynulý spád. Maximálně soustředěným hereckým výkonům dominuje v každé vteřině obdivuhodně autentický Aleš Bílík.
Iva Bryndová 80 % 

31.10.2023 | 511 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85% McDonaghova bravurní hra se v MDP dočkala velmi zdařilé inscenace. J.Peruth na jevišti vytvořil efektní zašlý pokojík, kde se celý příběh odehrává. Pouze zřídka jej doplňuje minimalistická, ale i o to působivější hudba, jež mě zaujala zejména v první polovině, a v hlavní řadě jej táhnou mimořádné herecké výkony všech obsazených pánů, kteří dokonale balancují mezi naprostou depresí a černočernou groteskou s tak temnou nadějí v závěru. Katurian A.Bílíka je skvěle propracovanou studií člověka rozpolceného mezi dennodenní realitou, minulostí a svou až patologickou fantazií spisovatele a T.Havlínek, R.Kalvoda i T.Dalecký mu výborně sekundují.
Jan Pařízek 80 % 

30.10.2023 | 881 hodnocení
+ souhlasím
Jedna z nejlepších her M. McDonagha, ne-li vůbec ta nejlepší. Přiznám, že se jen těžko ubráním srovnání s pro mě geniálním zpracováním Činoherního klubu. Ale i to zdejší rozhodně obstálo a opět vtáhne diváky do tohoto úžasného příběhu. K větší dokonalosti by myslím prospělo určité zkrácení, neb jsou tam pasáže, kde se až moc mluví a ztrácí to na atmosféře. Nebál bych se též použít více hudby na zdůraznění těch klíčových míst. Rozhodně jde však stále o silný divácký zážitek, kterému napomáhají výtečné herecké výkony A. Bílíka a T. Havlínka. Mile rád doporučuji, inscenace co zanechá nemalý dojem.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Domi.Mac 80 %
8.12.2023 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé. Mé první setkání s touto hrou, která snad každého musí emočne otřást. Má pozornost byla zaměřena celou dobu na fantastické herecké výkony. Bilíka jsem poprvé viděna v takhle náročné roli a byl dokonalý. Havlínek a Kalvoda klasicky dobří a Dalecký je pro mě nový objev. Brutální, ale neskutečně napínavé a zábavné. 80%
Neherec 100 %
1.12.2023 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Nejlepší hra mojí letošní divadelní sezóny. Po první půlce máte pocit, že je vše uzavřené, ale Martin McDonagh překvapuje až do konce. Výkony herců naprosto bravurní.
Fekete 90 %
30.11.2023 | 102 hodnocení
+ souhlasím
85%. Videno 30.11.2023, 4 rada. 185 min + 15 min satna.
Rozporuplne, krasne zpracovane a spickove odehrane. Do prestavky drsne depresivni a cernocerne drama vcetne verohodneho nasili na detech (i pan Polstar nabizi detem sebevrazdy aby nebyly v dalsim zivote nestastne). Neni to pro kazdeho a chapu ty kteri odesli o prestavce. Pote uz jen vydychavani a ulevny a trefny cerny humor. Exceluje A. Bilik ktery neopustil jeviste. Hudebni doprovod presny a adekvatni. Zdanlive dlouhe, uteklo to ale jako voda. Dekuji a tleskam
A to treti zavrazdene dite ? Bylo v domecku za studnou s dvemi zelenymi prasatky, rika detektiv Ariel s lopatou pres rameno.
Rozporuplne, krasne zpracovane a spickove odehrane. Do prestavky drsne depresivni a cernocerne drama vcetne verohodneho nasili na detech (i pan Polstar nabizi detem sebevrazdy aby nebyly v dalsim zivote nestastne). Neni to pro kazdeho a chapu ty kteri odesli o prestavce. Pote uz jen vydychavani a ulevny a trefny cerny humor. Exceluje A. Bilik ktery neopustil jeviste. Hudebni doprovod presny a adekvatni. Zdanlive dlouhe, uteklo to ale jako voda. Dekuji a tleskam
A to treti zavrazdene dite ? Bylo v domecku za studnou s dvemi zelenymi prasatky, rika detektiv Ariel s lopatou pres rameno.
Vladimír Rogalewicz 40 %
16.11.2023 | 777 hodnocení
+ souhlasím
Hra založená na krutosti a násilí na dětech, které se zde explicitně předvádí. Autor v této hře podle mne překročil etické hranice a její uvádění považuji z morálního hlediska za sporné (alespoň v našem kulturním kontextu). Nicméně ve srovnání s Vajdičkovou inscenací,se kterou v Praze hostovalo Slovenské národní divadlo v roce 2005,působí pojetí MDP přeci jen méně drsně (inscenaci Činoherního klubu jsem neviděl,byl jsem z představení SND natolik otřesen,že jsem nechtěl zážitek opakovat). Po inscenační stránce se provedení v MDP příliš nepovedlo, působí značně amatérsky (režie, herecké výkony), místy je zdlouhavé, asi by pomohlo i více hudby.
Skubanek 80 %
15.11.2023 | 47 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Náročný kousek. Asi nejsurovější dílo, které jsem zatím viděla. Rozhodně ve vás vyvolá a zanechá silné pocity a podněty k přemýšlení. Nedoporučuji slabším povahám, je to plné násilí na dětech a to ne každý zvládne. Zasáhne to dle mého názoru i silnější povahy.
Karel Toman 60 %
2.11.2023 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Určitě je to jedna z povedenějších inscenací v Rokoku. Ale... Je dlouhá a zdlouhavá. Chybí silnější hudba. Je téměř bez tolik nezbytného černého humoru, ve kterém je McDonagh mistr, takže v inscenací vyniká především hrůza a násilí. Retrospektivy jsou zobrazeny (nezáměrně) trapně. Herci jsou dobří, ale každý hraje něco jiného. Nejlepší a nejpřesnější je asi Tomáš Havlínek, naopak Aleš Bílík je se svou psychologickou a prožívací polohou dost mimo žánr.
Studený Čumáček 80 %
30.10.2023 | 383 hodnocení
+ souhlasím
Velmi specifické, vysoce depresivní a přitom tak plné naděje, a to jen ve čtyřech hercích! Aleš Bílík v hlavní roli skvělý, Tomáš Havlínek úžasně mluvný a elegantní, Radim Kalvoda občas i k zulíbání ve víru své osobní emocionální bouře a Tomáš Dalecký nádherně zrcadlí a ani o chlup nepřehrává, takže opravdu lahůdka.
Michalmusek 100 %
30.10.2023 | 303 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dle mého názoru nejlepší představení, které MDP právě uvádějí. V této hře se střídá humor a mráz běhající po těle. Největší poklona patří panu Bílíkovi, neboť kromě toho, že to zahrál fantasticky, tak navíc z jeviště neslezl po celou dobu hry - 3 hodiny, a myslím že je to v současné chvíli jeho nejlepší role. Duo Havlínek a Kalvoda se postarají o tu humornou stránku a jsou zde též dokonalí. A všem přeji ať se hra udrží mnoho let na repertoáru.
Braddy 80 %
29.10.2023 | 161 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Asi nejpropracovanější a dějově hodně komplikovaná hra od McDonagha. Aleš Bilík je ve své roli perfektní a věříte mu každý prožitek. Tomáš Havlínek konečně dostal pořádnou roli kde se skvěle projevil jeho komediální talent. Radim Kalvoda je tradičně svůj. A Tomáš Dalecký rozhodně nezůstal pozadu a vypadá to jako když v divadle hraje už léta.
Klara.fridrichova 100 %
30.10.2023 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Jedním slovem dokonalost. Zatím ve mně žádná inscenace nezanechala tak silné pocity jako právě Pan Polštář. Výkony všech herců byly naprosto úchvatné. Sarkastické dialogy Tomáše Havlínka a Radima Kalvody byly geniální, vtipné, místy až mrazivé. Stejně tak výkon Tomáše Daleckého, u kterého mi bylo líto, že ve druhé části neměl více prostoru. Ovšem zvlášť musím vypíchnout Aleše Bílíka v ústřední roli, který prakticky neslezl z jeviště. Každá jeho emoce byla tak moc uvěřitelná, že jsem na konci představení byla úplně psychicky rozložená. Celý tvůrčí tým odvedl báječnou práci a já se těším, až na Pana Polštáře znovu zajdu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.