Profil uživatele

Vladimír Rogalewicz

Vladimír Rogalewicz
Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 14 % (242)
Pavla Haflantová: 14 % (76)
Anežka Hrebiková: 15 % (95)
Helena Grégrová: 15 % (291)
Lukáš Dubský: 15 % (164)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 12.9.2019)
Kvidoule IV. - Cabaret Calembour: 70 %
Stejně skvělé a zábavné jako všechny předchozí díly. Je zřejmé, že to zúčastněné i po 10 letech stále baví. Vzali si ale těžký úkol: naplnit vždy nově stejnou strukturu. To nefunguje napořád a i skalní fanoušek CC přemýšlí a srovnává. Do příště už bude nutné dát hravému stylu CC pevnější (a zajímavější) obsah.
(zadáno: 8.9.2019)
Za krásu - Národní divadlo: 80 %
Viz hodnocení Heleny Grégrové, je přesné. Hilarovo a současně Špinarovo krédo. To že Hilar napsal před sto lety?
Upozornění: představení rozhodně není vhodné pro diváky, kteří by si představovali nostalgické velebení éry Karla Hilara a velkých herců z jeho doby. A takových byla dnes na Nové scéně dobrá polovina.
(zadáno: 13.8.2019)
Meda - ostatní činoherní produkce: 60 %
Skvělá Tatiana Dyková a obdiv k tomu, co Meda Mládková za svůj život dokázala (a co známe asi lépe mimo toto představení), udělaly z představení snesitelnou podívanou. Jinak bych se musel dost kriticky vyslovit jak k dramatizaci (zejména první polovina byla hodně nepovedená), tak k režii.
(zadáno: 28.6.2019)
Starci na chmelu - Studio DVA divadlo: 70 %
Představení nezklamalo, splnilo, co jsem čekal: milé retro pro letní večery pod širým nebem, pro pamětníky srdeční záležitost. Malé aktualizace - jak textové, tak hudební - bohužel působí rušivě a posouvají představení blíže k laciné zábavě. Ivan Lupták i Jan Meduna jsou uvěřitelní, Zlata Adamovská a částečně i Berenika Kohoutová přehrávají. Všechny předčí Andrea Holá. 65 %, z nostalgie dávám o 5 % víc.
(zadáno: 26.6.2019)
Žítkovské bohyně - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
První polovina je hodně mystická, (skoro nesnesitelně) ezoterická, velice nepřehledná. O to silnější je druhá polovina, která překvapivě celý příběh zpřehlední a vysvětlí. Znamenitý příspěvek ke komplikované historii střední Evropy ve 20. století a k rozmazání hranic mezi bílou a černou.
(zadáno: 17.6.2019)
Máma říkala, že bych neměla - Komorní činohra: 100 %
Skvělá čtveřice mladých hereček ve skvělé hře. Malý zázrak.
(zadáno: 14.6.2019)
Interview - Dejvické divadlo: 70 %
Jak píše Lukáš Dubský: "Interview je celkem tuctová hra, kterou do nadprůměru vytahují herecké výkony J.Plesla a V. Khek Kubařové." Ano, bulvár, jak zde několikrát zaznělo. Myslím, že i Dejvické divadlo si takový titul může občas dovolit. Mělo by mu ale věnovat stejnou pozornost, jako ostatnímu repertoáru. Z tohoto představení dělala bulvár zajména scénografie a lighting. Mimořádně mě také zklamal program s minimální informační hodnotou. Pokud tento titul neuvidíte, nic se nestane. Bodové ohodnocení patří oběma hercům.
(zadáno: 9.6.2019)
Vítejte v Thébách - Národní divadlo: 80 %
Viz velice trefné hodnocení Lukáše Dubského. Snad jen dodám: nedívá se na to příjemně.
(zadáno: 6.6.2019)
Rok na vsi - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
Skvělý kolektivní výkon slibného souboru DpP. Tak si představuju velice dobrý standard pražských divadel.
(zadáno: 27.5.2019)
Muzikál třetího věku - BodyVoiceBand: 60 %
BodyVoiceBand jsou stále technicky dokonalí - skvělá souhra, rytmika, zajímavé choreografické nápady. Celkově ale tentokrát chybí dostatečně nosná myšlenka. Písně Jana Buriana ani v podání BVB nezaujmou. Škoda.
(zadáno: 24.5.2019)
Teď mě zabij - Městské divadlo Mladá Boleslav: 90 %
Všechny komentáře jsou pravdivé. Nejzajímavější na tom je vlastní hra, která otvírá aktuální témata, jež bývají často tabu. Střídmá režie pak dává vyniknout herectví zejména pánské části souboru. Bravo!
(zadáno: 23.4.2019)
Hamlet - Švandovo divadlo: 90 %
Konečně jsem splatil dluh a viděl Hamleta, který přispěl ke Špinarovu i Děrgelovu angažmá v ND. A přes velká očekávání jsem nadšen. V tomto případě je moderní háv natolik strhující, že člověk odpustí i některé detaily (zejména nadměrnou expresivitu). Takto si představuju moderní divadlo!
(zadáno: 3.4.2019)
Amerika - Divadlo Husa na provázku: 70 %
Vzhledem k množství naprosto pochvalných hodnocení spíš zklamání. Herci hrají jako o život, režie důsledně drží zvolenou koncepci. Představení dobře zobrazuje náladu a vyznění knihy. Tolik pozitiva. Přesto bylo přijetí vcelku chladné. Celý děj je zobrazen jako vyloženě dekadentní; taková je současná doba, ale nikoli Kavkův román! Konec je strašně nastavovaný a zcela ztrácí tempo, kladu si navíc otázku, zda použití dalších (nejen) Kavkových textů bylo ku prospěchu. A tradiční povzdech nakonec: proč tolik (nefunkční) ošklivosti, nepořádku na scéně, nechutných scén.(Divadlo Archa,Praha,3.4.2019)
(zadáno: 27.3.2019)
Znovusjednocení Korejí - Městská divadla pražská: 60 %
Neskutečné množství naskládaných minipříběhů, které docela baví, ale pravděpodobně budou brzo zapomenuty. Nejblíže to má k "minutovým hrám", které Český rozhlas vysílal několik let v nedávné historii. Herci zvládli náročný formát znamenitě, režie a scéna mě neoslovily.
(zadáno: 17.3.2019)
Poslední trik Georgese Mélièse - Divadlo Drak: 80 %
85 %. Své hodnocení složím z komentářů redakce: "Jeden z vrcholů divadelní imaginace J. Havelky. Pocta filmu, kouzlům, eskamotérům, snílkům... Režisérovi a výtvarníkovi nechybí pořádná dávka imaginace, která dělá z inscenace velmi příjemnou podívanou. Téma člověka na konci života, snažícího se jen tak nevzdat blížící se smrti, je přes smutnou podstatu podáno hravě. A v duchu osobnosti G. Méliése i s optimismem, s nímž vlastně nad "zubatou" svým způsobem vyhraje."
(zadáno: 14.3.2019)
Romance pro křídlovku - Městské divadlo Kladno: 80 %
Pozitivní překvapení. Všechny složky jsou v rovnováze - úprava textu, režie, lighting, hudba, výprava, herecké provedení. Mimořádně poetické představení.
(zadáno: 12.3.2019)
ADHD - Cirk La Putyka: 80 %
Série víceméně jednotlivých artistických vystoupení, ovšem nádherně ukazuje, jaké je to mít doma dítě s ADHD, a to jak z pohledu rodiče, tak z pohledu samotného dítěte. Ke konci už trochu nastavovaná kaše.
(zadáno: 8.3.2019)
Milostný dopis ženě, kterou nemilujeme - Depresivní děti touží po penězích: 80 %
Z poměrně pubertálního nápadu a omezeného množství sebraného "výzkumného" materiálu se režisérovi i hercům podařilo sestavit mimořádně zábavné představení, které v druhém plánu nastavuje zrcadlo (nevyzrálé a tápající) generaci mileniálů. Účinkující na sebe znamenitě slyší a to se odráží i v přesně uměřené míře milé improvizace. Doporučuju!
(zadáno: 1.3.2019)
Amerikánka - Jatka78: 80 %
Neskutečný zážitek.Je zřejmé, že celý inscenační tým to představení intenzivně prožívá. Syrové, upřímné, emotivní, pravdivé; dokáže udržet maximální pozornost po celých 100 minut bez přestávky. Tereza Voříšková i Eliška Křenková jsou skvělé. Mne osobně rušilo scénické řešení; v průběhu představení jsem však ani nedýchal.
(zadáno: 27.2.2019)
Bang - Divadlo Letí: 40 %
S hodnocením mám problém. Inscenace zachází příliš daleko do oblasti kýče a lidové zábavy. Je to jenom parodie? Uvědomuju si ale, že neznám tu kulturu, na níž je tato incenace postavena, chybí mi kontext. Bohužel ale ani netoužím tu mezeru zacelit, v tomto případě rád zůstanu v nevědomosti. Vnímám a hodnotím pozitivně, že inscenace trefně paroduje znevěrohodnění všeho, tedy fenomén, s kterým se v současnosti všude setkáváme. Stačí to ale?
(zadáno: 26.2.2019)
Čarodějky ze Salemu - Divadlo na Vinohradech: 80 %
Důstojná inscenace skvělého dramatu. Trefa do černého!
(zadáno: 21.2.2019)
Élektra - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Formálně dokonalé. Spíš obraz než divadlo, a navíc geniálně doplněný Alešem Březinou hudební (nebo spíš zvukovou) složkou. Herecky zejména úžasný chór, Eva Hacurová i Petra Špalková jako obvykle skvělé. Vše ale hodnotím akademicky, představení zůstává chladné (i přes maximální snahu dua Otčenášek-Burešová). Ten příběh je nám dnes vzdálený a citově těžko zasáhne.
(zadáno: 19.2.2019)
Zamilovaný Shakespeare - Divadlo pod Palmovkou: 60 %
V podstatě zklamání, možná kvůli mému většímu očekávání. Nenáročná hra bez velkých ambicí cokoli sdělit. Vhodné do hlavního vysílacího času komerčních televizí. Palmovka jako periferní (v podstatě oblastní) divadlo občas takovou dramaturgii asi musí zařadit. Skvělí ale jsou oba hlavní představitelé, Tomáš Dianiška jako Shakespeare a Kamila Trnková jako Viola. Ostatní herci jsou nezapamatovatelní.
(zadáno: 16.2.2019)
Krvavá svatba - Národní divadlo: 20 %
Lukáš Dubský píše: "SKUTR...stvořili vizuálně zajímavou podívanou, ...obrazová a zvuková stránka opět hrají větší roli než samotný text ...hlavně v první polovině se inscenace dost vleče. Děj se zdá utopený v přemíře různých symbolů a ornamentů." Dodávám: Moravský folklór vadil, celá hudební stránka se zdála samoúčelnou. SKUTR vytvořili představení, které nejvíce připomíná režie E.F.Buriana z 50.let nebo "umělecky zpracované" folklórní písně, které se od rána do večera linuly z rádia, aby nahradily buržoazní kulturu. Silný Lorkův text v interpretaci SKUTRů nudí a diváka nezasáhne.
(zadáno: 13.2.2019)
Sedmé nebe - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
V první polovině autorka drsně zbavuje britskou koloniální minulost veškerých zbytků oslavné nostalgie. Po skvělé první polovině následuje výrazně slabší druhá část zobrazující naprosté uvolnění morálky v současné době. Přesto toto nerovné spojení nese silnou výpověď o dnešní době, kdy absence dříve svazujících konvencí nepřináší automaticky štěstí a spokojenost. Režie využívá značnou stylizaci, která při dokonalé vzájemné souhře všech herců působí mimořádně svěže.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>