Profil uživatele

Vladimír Rogalewicz

Vladimír Rogalewicz
Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 14 % (279)
Pavla Haflantová: 14 % (82)
Helena Grégrová: 15 % (337)
Lukáš Dubský: 15 % (213)
Michal Novák: 15 % (235)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 13.7.2021)
Jak již mnohokrát předvedl, Ondřej Havelka dokáže zcela intuitivně najít dokonalé hudební aranžmá, choreografii i režii pro hudební kousky svého orchestru. Z těch jsou pak malé perly. Úspěch jeho swingových inscenací ale hodně závisí na kvalitě spojovacího textu, a ten je tentokrát (na rozdíl od V rytmu swingu buší srdce mé v Národním divadle) velká bída. Asi byl příběh Jiřího Traxlera mnohem nosnější než příběh swingové kavárny U Vítězných praporů. Výsledkem je koncert Melody Makers, kde jsou písně pospojované podprůměrným kabaretem. Herecky i pěvecky velmi zdařilé.
(zadáno: 28.6.2021)
Velké zklamání. Tvrdě undergroundová inscenace. Nic snad není životu a dílu Jana Patočky vzdálenější. Režie navíc nenechala diváky, aby se na Patočkovy názory soustředili, akce na scéně (často bez vztahu k prof. Patočkovi) přebila vše. Skvělá živá hudba Vladimíra Franze.
(zadáno: 21.6.2021)
I v současné post-postmoderní době lze uspět s velmi, ale velmi tradicionalistickým pojetím divadla. Stačí k tomu skvělí herci a dobrý režisér. V Dejvickém divadle do sebe navíc zapadá i vše ostatní - scéna, kostýmy i hudba (a po dlouhém půstu i naladění diváků).
(zadáno: 20.6.2021)
Skvělé. Děkuju F.G. za knihu, Slováckému divadlu za její oživení a DRAMOXu za možnost vidět představení, o němž jsem před léty četl. Vřele doporučuju (mimo jiné v současné české předvolební hysterii). Volání po dialogu je záslužné a nutné (a bohužel se zdá být čím dál víc nevyslyšené). Představení pravděpodobně narazilo na možnosti Slováckého divadla a jeho diváků (a na očekávání, která jsou na jeho představení kladena). Je ale otázkou, kde jinde může ředitel Slováckého divadla tyto problémy nastolit, pokud se k nim chce vyjádřit. Děkuju, M.S., za Vaši odvahu. (Ze záznamu, DRAMOX.)
(zadáno: 18.6.2021)
Totální slepenec, naivní a aktivistická splácanina nejrůznějších a nejbizarnějších informací, názorů a zavádějících teorií, s nimiž jsme se mohli v posledních letech setkat. S každým budou některé z nich rezonovat. Jako takové to nenudí, má to jistou dramatickou linku a dramatické vyvrcholení. Vespod je ale cítit záměrně jednostranný, totálně nevyvážený výběr fakt, který má fanaticky environmentální podtext. Nejsem si jist, jestli taková agitka podprahově neškodí. (Ze záznamu, DRAMOX)
(zadáno: 26.5.2021)
Je to odvaha uvádět tuto hru pod jménem Augusta Strindberga. Hodně prázdný text, se kterým se zcela míjím. nevím, proč něco takového sdělovat a proč něco takového sledovat. Herecky velice kvalitní, nějaký režijní záměr však divák sotva postřehne. (online premiéra v květnu 2021 v rámci festivalu Divadelní svět) (více v článku na blogu)
(zadáno: 26.5.2021)
Od září 2020 poprvé v divadle. Přesilovka: 11 herců a 18 diváků. Přesto super zážitek - obě strany dávaly najevo uspokojení :-)
A ke hře? Mnohokrát jsem měl chuť vykřiknout: "Úplně jako u nás doma, maminko!" Námět dobře odpozorovaný - zjevně to na maloměstech chodí stejně v USA i v Čechách. Hra je ale v zásadě průměrná, potřebovala by výrazně proškrtat (samotným autorem!). Filipu Nuckollsovi se toto představení mimořádně vydařilo, jeho zásluhou se divák nenudí a hra působí aktuálně.
(zadáno: 23.5.2021)
Staří dobří Buchty a loutky. Hravé, poetické a havlovské. (Ze záznamu.)
(zadáno: 16.5.2021)
Tohle rozhodně není můj šálek kávy, téma je zcela mimo můj kulturní obzor. Proto jsem nedokázal ani ocenit kulturní odkazy - prostě proto, že jsem je neznal. Jeden z textů, které se Tomáši Dianiškovi vymkly z rukou a v nichž postrádám autorský kritický pohled. Nicméně herecky je představení velmi zdařilé a v poslední třetině to z toho neskutečného zmatku začíná dostávat srozumitelné a apelativní obrysy. (Ze záznamu.)
(zadáno: 11.5.2021)
Skvěle vystavěné představení založené na herectví a důrazu na Ibsenově textu. Dokonalý dojem narušovala pouze scéna, která jakoby k té hře vůbec nepatřila. Herci ale byli natolik přesvědčiví, že ta scéna byla vlastně nadbytečná a divák ji nevnímal. (Ze záznamu, mimochodem velice kvalitního.)
(zadáno: 9.5.2021)
Pokud by Kytici takto ztvárnili venkovští ochotníci, setkali by se s velikým uznáním. Od profesionálního divadla čekám mnohem více. Příběhy ztratily kouzlo částečným převedením do prózy a krácením i doplňováním děje. Pro koho to bylo určené? S životem mladých neměla pseudolidová výprava nic společného. A my starší bychom rádi očekávali nějakou aktualizaci nebo nový výklad, nikoli jen pouhou ilustraci. Tak mé hodnocení jde pouze za herci - ti si zaslouží potlesk. (Ze záznamu.)
(zadáno: 24.4.2021)
Studený Čumáček stihl napsat úplně všechno. Taková pohádková představení mám rád - plná imaginace a s netriviálními linkami pro děti i pro dospělé. (Ze záznamu.)
(zadáno: 23.4.2021)
Buchty a loutky si se svým dospělým publikem hrají, a nejinak je tomu v tomto titulu. Představení začne jako pravé divadlo marionet, ale v jeho průběhu čeká řada překvapení. Každé setkání s tímto souborem je rozhodně milé. (Ze záznamu.)
(zadáno: 22.4.2021)
35 %. Mně vzdálená estetika. Představa biomatky o edukativní zábavě pro své děti. Pseudolidovost, podbízení, pohrdání inteligencí dětí, pitvoření, prvoplánové vtipy. V zásadě nudné. (Z titulků: Vyrobila Agentura Recese s.r.o. - možná se jedná o dobrou firmu, ale její jméno vyvolává přesně ten dojem, jaké bylo představení.) (Ze záznamu; podle starších hodnocení záznam představení asi dost ublížil, nepřiblížil popisované propojení hlediště a jeviště.)
(zadáno: 18.4.2021)
Není mi jasné, pro koho by představení mělo být určeno. Neznám knížku Petra Síse - při jejím čtení si ale děti mohou o všem povídat s rodiči, knížka může sloužit jen jako podnět k rozhovorům. To při představení není možné, a sled obrazů a událostí nedává mladým sám o sobě smysl. Není ani jasné, co z toho má být vnímáno pozitivně, a co negativně. Pro dospělé je představení příliš triviální. (Ze záznamu.)
(zadáno: 16.4.2021)
Poctivý a vcelku sympatický pokus o hrabalovské představení, které ale končí, jak je tomu u Hrabala často, trochu nudným blábolením. Jak to Jiří Menzel dělal, že vždy dokázal inscenovat Hrabala zajímavě, netriviálně a s přesahem? Toto představení ukázalo, že to vůbec není jednoduché. (Ze záznamu.)
(zadáno: 10.4.2021)
Skvělé. Před 12 lety to byla má první režie Jana Mikuláška a první výprava Marka Cpina. Byl jsem okouzlen. Dnes jsem byl zvědavý, jaké to bude po létech. A přidávám dalších 10 % do plného hodnocení. Oněgin přišel v době, kdy byl soubor DPB nejsilnější. Sešel se s krásným překladem. A v dramatizaci velkých děl světové literatury je Mikuláškova největší síla. Není, co dodat. Krásné, dojemné, a zcela současné. (březen 2009 - hostování DPB v Praze; duben 2021 - z TV záznamu, DRAMOX)
(zadáno: 4.4.2021)
Spíš cvičná etuda (nebo jejich řada) než plnohodnotné představení. Mnohé nedořečené - možná ku škodě vyznění. (Ze záznamu.)
(zadáno: 4.4.2021)
Skvělá adaptace české klasiky, která rozhodně potěší děti i jejich rodiče (pravda, zasažené notnou dávkou nostalgie). A navrch krásné loutky vlků - až je jich člověku líto :-) (Ze záznamu.)
(zadáno: 3.4.2021)
Na můj vkus příliš edukativní (i když ve škole by takový praktický výklad děti asi hltaly). (Ze záznamu.)
(zadáno: 2.4.2021)
Příjemné představení pro nejmenší děti, které je vkusné a zábavné. A navíc se pojí se zajímavým příběhem, který by nám měl být sympatický.
(zadáno: 28.3.2021)
Díky lockdownu a záznamům zjišťuju, že mezi pokleslými inscenacemi plnými šmíry vzniká na Vinohradech i řada poměrně kvalitních představení, i když - nazvěme to třeba - pro konzervativnější (Vinohradské?) publikum. František Langer na Vinohrady patří. Martinu Hubovi se podařilo vytvořit zajímavou dobovou atmosféru, nenašel ale inscenační klíč, aby hra promluvila k dnešku, a tak z toho vznikl takový trochu muzeální kousek. Také se to neskutečně táhne, v současnosti žijeme v jiném rytmu než před sto léty. Skvělí Bareš a Kotrbatá, Markovi Lamborovi nelze tu roli uvěřit. (Ze záznamu.)
(zadáno: 27.3.2021)
Ze všeho nejvíc to připomíná videoklip.Místo kouzla neopakovatelného okamžiku,radosti z bezprostřednosti a unikátního osobního setkání v divadle představení nabízí přetechnizovanou,zmechanizovanou a na efekt zaměřenou prefabrikovanou show,kde je každá milisekunda předem předprogramovaná.To platí i o Janu Cinovi,jemuž lze sice závidět kondici,ale není to nevinný a zvídavý Malý princ,spíš akční postava z nějaké pubertální gamesy.Inscenátoři po divákovi nežádají,aby filozofoval s Malým princem,ale aby obdivoval,co dalšího v každé vteřině vymysleli.Představení překročilo hranici kýče.(Ze záznamu.)
(zadáno: 26.3.2021)
Silný inscenační tým vytvořil symbolistické představení, kterému se formálně nedá nic vytknout. Působí ale chladně, vykonstruovaně a nedokáže vzbudit vášně. Nejsilnější je hudba Vladivojny La Chiary skvěle interpretovaná Natálií Tichánkovou. (Ze záznamu.)
(zadáno: 13.3.2021)
Ne každý nápad je vhodné realizovat. (Ze záznamu.)
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>