Profil uživatele

Vladimír Rogalewicz

Vladimír Rogalewicz
Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 14 % (238)
Pavla Haflantová: 14 % (75)
Anežka Hrebiková: 15 % (93)
Helena Grégrová: 15 % (287)
Michal Novák: 15 % (198)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 24.5.2019)
Teď mě zabij - Městské divadlo Mladá Boleslav: 90 %
Všechny komentáře jsou pravdivé. Nejzajímavější na tom je vlastní hra, která otvírá aktuální témata, jež bývají často tabu. Střídmá režie pak dává vyniknout herectví zejména pánské části souboru. Bravo!
(zadáno: 23.4.2019)
Hamlet - Švandovo divadlo: 90 %
Konečně jsem splatil dluh a viděl Hamleta, který přispěl ke Špinarovu i Děrgelovu angažmá v ND. A přes velká očekávání jsem nadšen. V tomto případě je moderní háv natolik strhující, že člověk odpustí i některé detaily (zejména nadměrnou expresivitu). Takto si představuju moderní divadlo!
(zadáno: 3.4.2019)
Amerika - Divadlo Husa na provázku: 70 %
Vzhledem k množství naprosto pochvalných hodnocení spíš zklamání. Herci hrají jako o život, režie důsledně drží zvolenou koncepci. Představení dobře zobrazuje náladu a vyznění knihy. Tolik pozitiva. Přesto bylo přijetí vcelku chladné. Celý děj je zobrazen jako vyloženě dekadentní; taková je současná doba, ale nikoli Kavkův román! Konec je strašně nastavovaný a zcela ztrácí tempo, kladu si navíc otázku, zda použití dalších (nejen) Kavkových textů bylo ku prospěchu. A tradiční povzdech nakonec: proč tolik (nefunkční) ošklivosti, nepořádku na scéně, nechutných scén.(Divadlo Archa,Praha,3.4.2019)
(zadáno: 27.3.2019)
Znovusjednocení Korejí - Městská divadla pražská: 60 %
Neskutečné množství naskládaných minipříběhů, které docela baví, ale pravděpodobně budou brzo zapomenuty. Nejblíže to má k "minutovým hrám", které Český rozhlas vysílal několik let v nedávné historii. Herci zvládli náročný formát znamenitě, režie a scéna mě neoslovily.
(zadáno: 17.3.2019)
Poslední trik Georgese Mélièse - Divadlo Drak: 80 %
85 %. Své hodnocení složím z komentářů redakce: "Jeden z vrcholů divadelní imaginace J. Havelky. Pocta filmu, kouzlům, eskamotérům, snílkům... Režisérovi a výtvarníkovi nechybí pořádná dávka imaginace, která dělá z inscenace velmi příjemnou podívanou. Téma člověka na konci života, snažícího se jen tak nevzdat blížící se smrti, je přes smutnou podstatu podáno hravě. A v duchu osobnosti G. Méliése i s optimismem, s nímž vlastně nad "zubatou" svým způsobem vyhraje."
(zadáno: 14.3.2019)
Romance pro křídlovku - Městské divadlo Kladno: 80 %
Pozitivní překvapení. Všechny složky jsou v rovnováze - úprava textu, režie, lighting, hudba, výprava, herecké provedení. Mimořádně poetické představení.
(zadáno: 12.3.2019)
ADHD - Cirk La Putyka: 80 %
Série víceméně jednotlivých artistických vystoupení, ovšem nádherně ukazuje, jaké je to mít doma dítě s ADHD, a to jak z pohledu rodiče, tak z pohledu samotného dítěte. Ke konci už trochu nastavovaná kaše.
(zadáno: 8.3.2019)
Milostný dopis ženě, kterou nemilujeme - Depresivní děti touží po penězích: 80 %
Z poměrně pubertálního nápadu a omezeného množství sebraného "výzkumného" materiálu se režisérovi i hercům podařilo sestavit mimořádně zábavné představení, které v druhém plánu nastavuje zrcadlo (nevyzrálé a tápající) generaci mileniálů. Účinkující na sebe znamenitě slyší a to se odráží i v přesně uměřené míře milé improvizace. Doporučuju!
(zadáno: 1.3.2019)
Amerikánka - Jatka78: 80 %
Neskutečný zážitek.Je zřejmé, že celý inscenační tým to představení intenzivně prožívá. Syrové, upřímné, emotivní, pravdivé; dokáže udržet maximální pozornost po celých 100 minut bez přestávky. Tereza Voříšková i Eliška Křenková jsou skvělé. Mne osobně rušilo scénické řešení; v průběhu představení jsem však ani nedýchal.
(zadáno: 27.2.2019)
Bang - Divadlo Letí: 40 %
S hodnocením mám problém. Inscenace zachází příliš daleko do oblasti kýče a lidové zábavy. Je to jenom parodie? Uvědomuju si ale, že neznám tu kulturu, na níž je tato incenace postavena, chybí mi kontext. Bohužel ale ani netoužím tu mezeru zacelit, v tomto případě rád zůstanu v nevědomosti. Vnímám a hodnotím pozitivně, že inscenace trefně paroduje znevěrohodnění všeho, tedy fenomén, s kterým se v současnosti všude setkáváme. Stačí to ale?
(zadáno: 26.2.2019)
Čarodějky ze Salemu - Divadlo na Vinohradech: 80 %
Důstojná inscenace skvělého dramatu. Trefa do černého!
(zadáno: 21.2.2019)
Élektra - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Formálně dokonalé. Spíš obraz než divadlo, a navíc geniálně doplněný Alešem Březinou hudební (nebo spíš zvukovou) složkou. Herecky zejména úžasný chór, Eva Hacurová i Petra Špalková jako obvykle skvělé. Vše ale hodnotím akademicky, představení zůstává chladné (i přes maximální snahu dua Otčenášek-Burešová). Ten příběh je nám dnes vzdálený a citově těžko zasáhne.
(zadáno: 19.2.2019)
Zamilovaný Shakespeare - Divadlo pod Palmovkou: 60 %
V podstatě zklamání, možná kvůli mému většímu očekávání. Nenáročná hra bez velkých ambicí cokoli sdělit. Vhodné do hlavního vysílacího času komerčních televizí. Palmovka jako periferní (v podstatě oblastní) divadlo občas takovou dramaturgii asi musí zařadit. Skvělí ale jsou oba hlavní představitelé, Tomáš Dianiška jako Shakespeare a Kamila Trnková jako Viola. Ostatní herci jsou nezapamatovatelní.
(zadáno: 16.2.2019)
Krvavá svatba - Národní divadlo: 20 %
Lukáš Dubský píše: "SKUTR...stvořili vizuálně zajímavou podívanou, ...obrazová a zvuková stránka opět hrají větší roli než samotný text ...hlavně v první polovině se inscenace dost vleče. Děj se zdá utopený v přemíře různých symbolů a ornamentů." Dodávám: Moravský folklór vadil, celá hudební stránka se zdála samoúčelnou. SKUTR vytvořili představení, které nejvíce připomíná režie E.F.Buriana z 50.let nebo "umělecky zpracované" folklórní písně, které se od rána do večera linuly z rádia, aby nahradily buržoazní kulturu. Silný Lorkův text v interpretaci SKUTRů nudí a diváka nezasáhne.
(zadáno: 13.2.2019)
Sedmé nebe - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
V první polovině autorka drsně zbavuje britskou koloniální minulost veškerých zbytků oslavné nostalgie. Po skvělé první polovině následuje výrazně slabší druhá část zobrazující naprosté uvolnění morálky v současné době. Přesto toto nerovné spojení nese silnou výpověď o dnešní době, kdy absence dříve svazujících konvencí nepřináší automaticky štěstí a spokojenost. Režie využívá značnou stylizaci, která při dokonalé vzájemné souhře všech herců působí mimořádně svěže.
(zadáno: 9.2.2019)
Cvidoule di Campo - Cabaret Calembour: 70 %
Reinkarnovaná kalemburská prvotina má ještě řadu neduhů školních představení. Přesto vysoce nadprůměrná zábava s příslibem budoucího...
(zadáno: 6.2.2019)
Netrpělivost srdce - Národní divadlo: 80 %
Není to divadelní bomba, ale rozhodně se jedná o vysoce nadprůměrné řemeslo ozdobené celou řadou skvělých hereckých kreací. Špinarovy režie mě baví. Zde je začátek trochu nudný ve snaze rychle uvést diváka do děje i za cenu deklamativních vložek, ale následně se ukáže, že celá stylizace je vysoce funkční a představení báječně graduje.
(zadáno: 2.2.2019)
Honey - Cirk La Putyka: 70 %
Smekám před oběma soubory, jak se vyrovnaly s oblastí vlastní tomu druhému z nich. I když jde v podstatě o řadu skečů, celkový příběh to má. Pro mne ale spíš jednorázová kuriozita.
(zadáno: 28.1.2019)
Irská kletba - Komorní činohra: 90 %
Vděčné představení popisující schůzku milé terapeutické skupiny řešící klučičí problém velikosti je inscenováno mimořádně vkusně a s obrovským nadhledem. Představení stojí na vyrovnané pětici hereckých výkonů.
(zadáno: 26.1.2019)
Thelma a Selma - A studio Rubín: 70 %
Viz komentář Pavla Širmera. Přidávám 10 % za bezchybný výkon obou dam - ten by si zasloužil absolutorium, ale řada problematických míst v textu hry včetně konce jakoby přilepého odjinud tomu brání.
(zadáno: 19.1.2019)
Dopisy Olze - Divadlo v Dlouhé: 90 %
Režijnímu duu se podařil téměř zázrak. Abstraktně pojaté představení se na jedné straně vyhnulo sentimentu i přehnané úctě, není ani trochu patetické, na druhé straně netlačí na pilu v politické rovině. Výsledkem je velice působivá výpověď o zrůdnostech totality. (V publiku bohužel zasednou výhradně ti, kteří s vyzněním již předem souzní; ti, kteří by to vidět měli, nepřijdou.)
(zadáno: 13.1.2019)
Kolaps - Losers Cirque Company: 70 %
74 %. Po Walls and Handbags jsem měl asi vysoké očekávání. Technické představení. Vrcholná akrobacie, skvělá souhra, znamenitý (živý!) hudební doprovod, málokdy vídaný světelný design. Mně tam ale chyběl příběh, sdělení. Na Letní Letné mezi novocirkusovým publikem to bylo asi skvělé, v běžném repertoáru chci víc než řemeslo.
(zadáno: 9.1.2019)
Podivuhodný případ pana Holmese - Divadlo Na zábradlí: 70 %
65 %. Vše již bylo napsáno. Dokonalá scéna, skvělí herci a herečky. Dokonale vykreslená nálada. Ale sdělovaný obsah se mě jaksi nedotknul. Překombinované.
(zadáno: 6.1.2019)
Vítězné svině - Buchty a loutky: 100 %
Je nutné přistoupit na hru.
Potom představení nemá chybu.
Jednak se jedná o poctu Ladislavu Klímovi,
jednak o exkurzi do možností a metod loutkového divadla.
Po delší době opět stoprocentní představení v poetice B+L.
(zadáno: 29.12.2018)
Spamalot - Městské divadlo Brno: 20 %
Je strašně blízko od chytrého humoru (např. Divadla Sklep) k rádobyvtipnému blábolení, kde vše je prvoplánové, dořečené a trapné (napadá mě třeba Luděk Sobota). Tento posun se bohužel "podařil" realizačnímu týmu v MěD v Brně v případě muzikálu Spamalot. Byli jsme svědky silvestrovské taškařice televize Nova z nějakého roku, kdy se silvestrovský program navíc moc nepovedl. Své k tomu dodala (jinde vychvalovaná) strašně podbízivá a kýčovitá hudba plná hudebních klišé a v nemalé míře také režie Stanislava Slováka.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>