Profil uživatele

Vladimír Rogalewicz

Vladimír Rogalewicz
Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 14 % (246)
Pavla Haflantová: 14 % (76)
Anežka Hrebiková: 15 % (95)
Helena Grégrová: 15 % (298)
Michal Novák: 15 % (205)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 12.11.2019)
Promyšlená a do detailu dotažená režie Hany Burešové, které se podařilo vytvořit hororové prostředí starého činžáku u Karlova náměstí z doby heydrichiády. Herce vede ve vysoce stylizovaném projevu, jehož hlavním rysem je strojová choreografie, která neumožní vložit do postav ani zrnko citu. Toto těžké představení zvládají herci DvD skvěle. Ke kladům patří znamenitá práce s hudbou a využití autentického rozhlasového vysílání, které děj člení a posouvá. Po formální stránce je představení dokonalé, mě ale neuspokojilo. Nijak se mě nedotklo, zůstal jsem vnějším nezúčastněným pozorovatelem.
(zadáno: 7.11.2019)
Soubor se s absurdní předlohou minul.
(zadáno: 30.10.2019)
Beznaděj, bezvýchodnost, hluboká deprese... Skvělá dramatizace Jakuba Nvoty. Další herecký koncert Norberta Lichého (hrál on vůbec? on tam jen tak přirozeně pobýval!), skvěle sekundovala Magdaléna Tkačíková. (Praha, Divadlo v Celetné, 30.10.2019)
(zadáno: 16.10.2019)
První polovina je hodně didaktická a vcelku nepřesvědčivá. Tvoří ale úvod do druhé části, mnohem dramatičtější, apelativnější. Ano, není to nezaujatý obraz, autoři vyjadřují skrz postavu Čapka svůj jasný názor. Povedly se i nenásilné paralely se současností. Kdyby tu hru napsal Karel Čapek, napsal by to asi přesně takto. Toto představení mluvilo i za mne.
(zadáno: 15.10.2019)
Zajímavě zvolený projekt, spousta zajímavých jednotlivých nápadů, ale nějak to nedrží dohromady. Body jsou pro pětici zajímavých, sehraných a nadšených mladých herců.
(zadáno: 7.10.2019)
Úlet, bizár, esence surrealismu. Opět znamenité herecky, text i forma značně neuspořádané (asi záměrně). Pro koho je to určeno? A co mu to má říct? Nevím. (Již třetí představení na Nové scéně, které se celé odehrává na jevišti. Činohře ND zjevně chybí intimní variabilní prostor (náhrada Kolowratu). Nicméně Nové scény je pro taková představení škoda, je to krásné divadlo (alespoň z diváckého pohledu...).
(zadáno: 4.10.2019)
Funguje to, Martin Čičvák napsal zábavný text, který udrží divákovu pozornost. O super souhře hereček zde již bylo napsáno mnoho (dnes, resp. v současnosti v kombinaci Skopalová - Uhlířová - Žáčková). Škoda jen konce, byl zbytečně natahovaný a zbytečně aktivistický.
(zadáno: 23.9.2019)
Zajímavé zpestření repertoáru bohužel zůstalo na vinohradském průměru. Představení pohřbila zejména chybějící tužka v ruce dramaturgyně (neúnosná stopáž a nastavovaný konec) a eklektická superkonzervativní nezajímavá režie (jak si možná žádá vinohradské publikum nebo principál?). Síla představení tak stojí na hercích, kteří se svých rolí zmocnili nadprůměrně. neurazí, nenadchne.
(zadáno: 20.9.2019)
Rozpaky. Nepochopení.
(zadáno: 18.9.2019)
Řemeslně dokonalé. Téměř dvě hodiny bez přestávky udrží maximální pozornost, a to často při dlouhých monolozích. Nesourodá směs textů dobře ukazuje současnou dekadenci, úpadek hodnot a netečnost společnosti k tomu. Postmoderní představení, které asi souzní s životními postoji mileniálů. Mně se ale silně vtírala otázka, proč jsem s tím měl trávit celý večer? K čemu to?
(zadáno: 12.9.2019)
Stejně skvělé a zábavné jako všechny předchozí díly. Je zřejmé, že to zúčastněné i po 10 letech stále baví. Vzali si ale těžký úkol: naplnit vždy nově stejnou strukturu. To nefunguje napořád a i skalní fanoušek CC přemýšlí a srovnává. Do příště už bude nutné dát hravému stylu CC pevnější (a zajímavější) obsah.
(zadáno: 8.9.2019)
Viz hodnocení Heleny Grégrové, je přesné. Hilarovo a současně Špinarovo krédo. To že Hilar napsal před sto lety?
Upozornění: představení rozhodně není vhodné pro diváky, kteří by si představovali nostalgické velebení éry Karla Hilara a velkých herců z jeho doby. A takových byla dnes na Nové scéně dobrá polovina.
(zadáno: 13.8.2019)
Skvělá Tatiana Dyková a obdiv k tomu, co Meda Mládková za svůj život dokázala (a co známe asi lépe mimo toto představení), udělaly z představení snesitelnou podívanou. Jinak bych se musel dost kriticky vyslovit jak k dramatizaci (zejména první polovina byla hodně nepovedená), tak k režii.
(zadáno: 28.6.2019)
Představení nezklamalo, splnilo, co jsem čekal: milé retro pro letní večery pod širým nebem, pro pamětníky srdeční záležitost. Malé aktualizace - jak textové, tak hudební - bohužel působí rušivě a posouvají představení blíže k laciné zábavě. Ivan Lupták i Jan Meduna jsou uvěřitelní, Zlata Adamovská a částečně i Berenika Kohoutová přehrávají. Všechny předčí Andrea Holá. 65 %, z nostalgie dávám o 5 % víc.
(zadáno: 26.6.2019)
První polovina je hodně mystická, (skoro nesnesitelně) ezoterická, velice nepřehledná. O to silnější je druhá polovina, která překvapivě celý příběh zpřehlední a vysvětlí. Znamenitý příspěvek ke komplikované historii střední Evropy ve 20. století a k rozmazání hranic mezi bílou a černou.
(zadáno: 17.6.2019)
Skvělá čtveřice mladých hereček ve skvělé hře. Malý zázrak.
(zadáno: 14.6.2019)
Jak píše Lukáš Dubský: "Interview je celkem tuctová hra, kterou do nadprůměru vytahují herecké výkony J.Plesla a V. Khek Kubařové." Ano, bulvár, jak zde několikrát zaznělo. Myslím, že i Dejvické divadlo si takový titul může občas dovolit. Mělo by mu ale věnovat stejnou pozornost, jako ostatnímu repertoáru. Z tohoto představení dělala bulvár zajména scénografie a lighting. Mimořádně mě také zklamal program s minimální informační hodnotou. Pokud tento titul neuvidíte, nic se nestane. Bodové ohodnocení patří oběma hercům.
(zadáno: 9.6.2019)
Viz velice trefné hodnocení Lukáše Dubského. Snad jen dodám: nedívá se na to příjemně.
(zadáno: 6.6.2019)
Skvělý kolektivní výkon slibného souboru DpP. Tak si představuju velice dobrý standard pražských divadel.
(zadáno: 27.5.2019)
BodyVoiceBand jsou stále technicky dokonalí - skvělá souhra, rytmika, zajímavé choreografické nápady. Celkově ale tentokrát chybí dostatečně nosná myšlenka. Písně Jana Buriana ani v podání BVB nezaujmou. Škoda.
(zadáno: 24.5.2019)
Všechny komentáře jsou pravdivé. Nejzajímavější na tom je vlastní hra, která otvírá aktuální témata, jež bývají často tabu. Střídmá režie pak dává vyniknout herectví zejména pánské části souboru. Bravo!
(zadáno: 23.4.2019)
Konečně jsem splatil dluh a viděl Hamleta, který přispěl ke Špinarovu i Děrgelovu angažmá v ND. A přes velká očekávání jsem nadšen. V tomto případě je moderní háv natolik strhující, že člověk odpustí i některé detaily (zejména nadměrnou expresivitu). Takto si představuju moderní divadlo!
(zadáno: 3.4.2019)
Vzhledem k množství naprosto pochvalných hodnocení spíš zklamání. Herci hrají jako o život, režie důsledně drží zvolenou koncepci. Představení dobře zobrazuje náladu a vyznění knihy. Tolik pozitiva. Přesto bylo přijetí vcelku chladné. Celý děj je zobrazen jako vyloženě dekadentní; taková je současná doba, ale nikoli Kavkův román! Konec je strašně nastavovaný a zcela ztrácí tempo, kladu si navíc otázku, zda použití dalších (nejen) Kavkových textů bylo ku prospěchu. A tradiční povzdech nakonec: proč tolik (nefunkční) ošklivosti, nepořádku na scéně, nechutných scén.(Divadlo Archa,Praha,3.4.2019)
(zadáno: 27.3.2019)
Neskutečné množství naskládaných minipříběhů, které docela baví, ale pravděpodobně budou brzo zapomenuty. Nejblíže to má k "minutovým hrám", které Český rozhlas vysílal několik let v nedávné historii. Herci zvládli náročný formát znamenitě, režie a scéna mě neoslovily.
(zadáno: 17.3.2019)
85 %. Své hodnocení složím z komentářů redakce: "Jeden z vrcholů divadelní imaginace J. Havelky. Pocta filmu, kouzlům, eskamotérům, snílkům... Režisérovi a výtvarníkovi nechybí pořádná dávka imaginace, která dělá z inscenace velmi příjemnou podívanou. Téma člověka na konci života, snažícího se jen tak nevzdat blížící se smrti, je přes smutnou podstatu podáno hravě. A v duchu osobnosti G. Méliése i s optimismem, s nímž vlastně nad "zubatou" svým způsobem vyhraje."

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>