Redakce

Jan Pařízek

souhrnná stránka redakce

Volby

Hodnocení (894)

Filtrování hodnocení:   
  

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 15.3.2024)
Byť jsem předlohu nečetl, tak si dovolím soudit, že bych s ní samotnou měl nejspíše trochu problém. Přijde mi, že to jde tak trochu na půl cesty. Buď bych to udělal více groteskní nebo naopak přidal na dramatičnosti a více zdůraznil samotný boj o moc. Tady díky tomu vzniká řada scén, jenž příliš nezasáhnou. Klíčovým prvkem pak zůstává primárně vykreslení a určitá karikatura jednotlivých postav, což se podařilo naopak velice dobře. A kvalitní herectví zdejšího souboru pak táhne celou inscenaci k vcelku dosti vydařenému závěru. Určitě potlesk pro J. Plesla, T. Jeřábka a též v menší roli pro V. Polívku. Silný zážitek se však nekonal. 65%
(zadáno: 8.3.2024)
Bohužel jsem se s touto Shepardovou hrou úplně nepotkal. Obsahuje příliš zdlouhavé dialogy, které se točí kolem očividného a brání se to pojmenovat, aby se udržel náznak tajemnosti. Také chování a motivace jednotlivých postav ne vždy dávají úplně smysl. K tomu několikero nelogičností (např. jedna z postav má sen zúčastnit se významné události, ale vůbec netuší v jakém ročním období se daná akce koná). Nicméně hra má i své dobré pasáže, prostor Jindřišské klubovny působí moc pěkně a zvýrazní řadu emočních scén. Po herecké stránce též není příliš výtek. Hlavně M. Pospíchal a E. Hanušová zaslouží potlesk. Celkově však spíše zklamání.
(zadáno: 7.3.2024)
Představení, které vám dodá notnou dávku pozitivní energie. Dobře napsané, s řadou opravdu vtipných situací a zdařilých dialogů. Správně odlehčeno, ale není to zase přehnané, laciné nebo parodující. Spíše naopak, hezky to akcentuje současná témata jako je manželství pro všechny nebo osvojení dětí homosexuálními páry. Primárně se však u toho dobře pobavíte. Na čemž má svůj velký podíl výtečný F. Rajmont, jenž svou postavu ztvárnil bravurně. Vedle něj patří velký potlesk 4 skvělým tanečnicím v podání J. Mansfelda, J. Tvrdíka, J. Grundmana a D. Punčocháře. Jejich travesti scény mají neskutečný náboj a dokáží strhnout. Celkově více než povedené.
(zadáno: 29.2.2024)
Povedené! Musím přiznat, že tady se u mě J. Mikulášek opět po čase dobře trefil. Moc se mi líbila celková poetika, kterou si tato inscenace v celém průběhu krásně drží. První část s uměleckou soutěží považuji za hodně vydařenou. Nádherná přehlídka rozličných postav, jejichž potenciál se povedlo vytěžit opravdu na maximum. Druhá část v hotelu pak má takový přízračný mysteriózní nádech ala Twin Peaks. Hra k tomu postupně dále rozvíjí osudy jednotlivých postav, což jako celek zdařile udržuje divákovu pozornost. Po herecké stránce rozhodně skvělá souhra všech aktérů. A nelze nepochválit i výtečnou hudbu a jednotlivé písně. Rád doporučuji. 75%
(zadáno: 14.2.2024)
Rozhodně povedené. Podařilo se přenést určité kouzlo a ducha filmu i sem na divadelní prkna. Přispěla k tomu určitě zdařilá scéna a kostýmy. Po hudební stránce se též nejedná o žádné zklamání, ba naopak, řada písní svým provedením opravdu potěší a umocňuje budovanou atmosféru. Snad jen samotný scénář se dosti striktně drží filmu, často slovo od slova. Obsahuje snad skoro všechny filmové scény a určité proškrtání by myslím prospělo. Po herecké stránce však výborný O. Rychlý, jemuž zdařile sekunduje M. Lambora. Tato dvojice zde funguje stejně dobře jako ve filmu. Z ostatních výtečná hlavně K. Daňhelová, která kraluje po pěvecké stránce. 75%
(zadáno: 7.2.2024)
Vtipné, hravé a v určitých momentech také dobře trefné. Jednotlivé scénky a postavy se mezi sebou krásně, plynule přelévají, až z toho vzniká výborná hra, jenž s postupem času více a více zaujme. Opravdu znamenitě napsáno, moc pěknou formou se zde upozorňuje na několikero rozličných společenských problémů. Samotní herci na sebe dobře slyší a jsou správně sehraní. Výtečný hlavně T. Dalecký, nicméně potlesk opravdu pro všechny. Jako krásná tečka pak působí závěrečná společná píseň. 75%
(zadáno: 1.2.2024)
Obyčejně neobyčejný příběh jedné ženy. Postupné objevování, rozkrývání, skládání...myšlenek, obrazů, pocitů. Vyrovnávání se se smrtí, vyrovnávání se sám se sebou. Inscenace co dokáže upoutat a vtáhnout, dobře využívá daný prostor a prostředků co nabízí. Výtečná I. Uhlířová se svým barvitým, přirozeným, sugestivním přednesem. P. Uhlík ji pak dobře doplňuje. V konečném důsledku určitě máte při odchodu o čem přemýšlet.
(zadáno: 27.1.2024)
Neapolské opus magnum. Už jen fakt, že i přes svoji výraznější délku tato inscenace nijak nenudí a udrží prakticky po celou dobu bez problémů divákovu pozornost dokazuje, jak dobře se povedlo toto dílo zpracovat. Moc pěkně vykreslený obraz poválečné Itálie na osudech několika rodin, se vším co k dané době patřilo. Výtečné charaktery obou hlavních hrdinek, jenž se navzájem dobře doplňují a jejichž vztah je vlastně ten jediný stabilní prvek v jejich jinak ne zcela jednoduchých životech. Skvělé herecké výkony v podání N. Horákové a R. Matějíčkové. Vedle nich též výborná E. Salzmannová a celkově dobře fungující zbytek souboru. Rozhodně zážitek.
(zadáno: 24.1.2024)
Moc pěkné skloubení dejvického humoru s lehkostí a hravostí, jenž umí velmi dobře dodat J. Havelka. Oceňuji též formu zpracování, výborné především pasáže se zkoušením na začátku a debata s diváky v závěru. Ta opravdu pěkně upozorňuje na různé aspekty Hugovy hry a trefně poukazuje na jejich kontrast s dnešní dobou. Následné ztvárnění Hernaniho je samo o sobě povedené, výtečný je již původní překlad a texty této hry. Kvituji též zapojení studentů z DAMU, což hezky zvýrazňuje střet dvou generací a umocňuje tento aspekt hry. Po herecké stránce pak pochvala pro všechny aktéry, výteční především V. Polívka a L. Krobotová. Povedený počin. 75%
(zadáno: 18.1.2024)
Opravdu silná hra s několikero silnými tématy. A bohužel dnes ještě s výraznějším dopadem než by tomu bylo dříve. Obsahově je však hra velmi dobře vystavěna. V první třetině se moc pěkně vytěží postupné odhalování společné minulosti, ve druhé třetině se pak velmi dobře pracuje s prohlubováním odhaleného vztahu. Snad jen poslední třetinu bych o něco zkrátil, krom citové náročnosti pro mě již mnoho nepřinesla. Nicméně samotný závěr je opět brilantní a krásně dojemný. Po herecké stránce zde excelují oba aktéři a potlesk ve stoje si jak D. Krejčík, tak J. Čvančarová, právem zaslouží. Nemalý divácký zážitek. 85%
(zadáno: 14.1.2024)
Samotné téma "hledání životního partnera" není příliš originální, nicméně zdejší pojetí zaměřené více na vztah hrdiny k nejbližším přátelům, přináší dostatek zajímavých scén a myšlenek. Od samotného začátku má inscenace dobrou energii, zaujme a často též dobře pobaví. Opravdu velkou zásluhu na tom má geniální výkon J. Burýška, jenž se své role zhostil nadmíru skvěle. Všechny 3 dámy mu pak velmi zdatně sekundují. Snad jen samotný závěr mohl přijít o něco dříve, zbytečně to ke konci ztrácí energii. A bohužel scény s babičkou, takto ztvárněné, na mě působily spíše rušivě. Naopak ještě pochvala pro doprovodnou hudbu. Celkově povedený počin. 75%
(zadáno: 14.12.2023)
Po obsahové stránce mi často nebylo úplně jasné, co má daná scéna sdělovat nebo jaká je její zamýšlená interpretace. Nicméně po stránce pohybové je to rozhodně velmi dobré. Moc krásně napojeno na doprovodnou hudbu, jenž sama o sobě dokáže zapůsobit. A k tomu opravdu vynikající akrobatické pasáže, které často svým provedením naprosto strhnou. Pokud se tedy necháte unést nastolenou poetickou dynamikou, tak určitě nebudete nijak zklamáni. 75%
(zadáno: 11.12.2023)
Rozhodně zvláštní pojetí, po kterém ve mě zůstávají značně smíšené pocity. Je to taková Prodaná nevěsta jakoby viděna z rychlíku. Uteče, nenudí, obsahuje řadu krásných pěveckých pasáží a také vtipných momentů. Často tedy hlavou běží i to, zda je to myšleno jako parodie či nikoli, ale budiž. Nicméně v té rychlosti ani není prostor vytvořit si k postavám jakýkoli větší vztah a vybudovat nějaké silnější emoce. V závěru toho tedy příliš nezůstává. Přesto pochvala za pěkné kostýmy a též zajímavé projekce. Potlesk zaslouží také dobré herecké výkony, hlavně u B. Kubátové, P. Gajdošíkové a J. Blažka.
(zadáno: 9.12.2023)
Forma zdejšího zpracování se mnou opravdu moc pěkně rezonovala. Výborná scéna i kostýmy, zasazení do jakéhosi industriálně digitálního postapo světa se povedlo a fungovalo za mě na jedničku. Z účinkujících jsem měl trio Režný, Ondruš, Režná a nikdo z nich nezklamal. Naopak P. Režný předvedl vynikající výkon a byl jasným tahounem celého představení. Stejně tak výborná Ch. Režná, které své party zvládla krásně. Z ostatních výtečný hlavně Pilát v podání P. Klečky a skvělý též Kaifáš J. Frause. Dále nelze nepochválit parádně sehranou company. Moc se mi líbilo i pojetí samotného závěru, příjemně to zasáhlo. V součtu tedy nadmíru povedený Jesus.
(zadáno: 8.12.2023)
Hamlet v podání režijního dua SKUTR nijak nepostrádá jejich příznačnou poetiku, která je mi určitě blízká. Líbilo se mi uchopení scény a volba doprovodné hudby. Kombinace těchto faktorů dala vzniknout řadě krásných obrazů. I díky tomu bylo vtažení do děje více než snadné a inscenace rozhodně nijak nenudila. Přesto bych se nebránil přidat více na dramatičnosti, zvláště v druhé polovině, kdy má tato hra myslím určitě větší potenciál emočně zasáhnout. Nic to ale neubírá na kvalitě hereckých výkonů, včele s výbornou B. A. Mikeschovou. Z ostatních potlesk hlavně pro I. Orozoviče i P. Neškudlu. A potěšilo pojetí dua Rosencrantz a Guildenstern.
(zadáno: 1.12.2023)
Rozhodně ne úplně lehká hra, plná absurdit, trochu depresivní, ne úplně čitelné vyznění a poselství. Přesto se s ní zde popasovali opravdu se ctí. Inscenace dokáže dobře vtáhnout do sebe, nijak nenudí, nabízí plejádu zajímavých postav a nakonec i docela dává smysl. Popis špatně vydařené párty tvého života, ze které nelze odejít, je zde vcelku přesný. Po herecké stránce jsou zde moc pěkné výkony prakticky všech aktérů. Hodně povedená je doprovodná hudba a též se vydařila krásně jednoduchá a účelná scéna. Ve výsledku člověk odchází s pozitivním divadelním zážitkem.
(zadáno: 27.11.2023)
Veskrze zajímavá výměna názorů s trochou toho filozofování o věcech různě (ne)důležitých. Nemůžu říct, že bych si odnášel nějaké velké myšlenky, nicméně i tak to byla velmi příjemná podívaná. Značný podíl na tom má výtečná souhra M. Königa a V. Vašáka, funguje to mezi nimi znamenitě a oba předvádí krásné herecké výkony. Druhá pochvala je za výbornou scénu a její po všech stránkách rozmanité využití, které v několika momentech dokáže velmi mile překvapit. Dohromady to tvoří funkční celek, u kterého jsem se nijak nenudil a odcházel pozitivně naladěn. 75%
(zadáno: 22.11.2023)
Mnohovrstvé! Ale opravdu. Tohle T. Dianiška opravdu umí a dělá to velmi dobře. Moc pěkná sonda a reflexe života mladé ženy, čerstvé matky a vůbec vydařený pohled do páru na začátku mateřství. Všechny ty kritiky a filmy tomu dělají pouze kulisu, byť rozhodně velmi zábavnou. V žádném případě nenudí, má to dobré tempo a až na několik málo slabších míst kolem poloviny to funguje v zásadě na jedničku. Po herecké stránce výtečná B. Kubátová, zdařile jí pak sekunduje J. Albrecht. Potěší, pobaví, pohladí. 75%
(zadáno: 20.11.2023)
S hrami, kde vás míjí jejich vyznění, účel a obsah, to není úplně jednoduché. Příliš si z daného představení pak neodnesete. Netvrdím, že není chyba u mě, dost možná jsem jen špatně četl mezi řádky, nebo si měl více přečíst program či jít na besedu s tvůrci. Určitě platí, že hry B. Brechta nejsou často úplně lehce stravitelné, ale musím přiznat, že jsem již viděl o dost lepší zpracování jeho děl. A to třeba i zde v Dlouhé, kde šlo o Hovory na útěku. Z této inscenace chválím hlavně výbornou hudbu a pak herecké výkony J. Sklenáře a S. Tomana. Jinak ale mnoho jiných důvodů pro návštěvu nevidím.
(zadáno: 15.11.2023)
Moc pěkně se tu sešlo hned několik věcí. V první řadě dobře napsaná hra, jež zajímavým způsobem prolíná Trójskou válku se současností. Znázorněný pohled na postavení žen je zde myslím opravdu výstižný. V druhé řadě povedená scénografie, hlavně výborné využití světel. A v neposlední řadě výtečné herecké výkony všech aktérů, ze kterých mile rád vyzdvihuji M. Štípkovou. V součtu opravdu silný a krásný divadelní zážitek.
(zadáno: 8.11.2023)
Převedení známé činoherní hry do její taneční podoby se zde povedlo nadmíru dobře. Krásně sladěné jednotlivé složky - pohybová, hudební a vizuální. Aneb precizní choreografie, nádherný jazz a nápaditá scénografie. Samotná příběh byl též vyobrazen naprosto srozumitelně a přinášel řadu působivých obrazů. Ze samotných tanečníků mile rád vyzdvihuji K. Jelínkovou, T. Kučerovou a V .Konvalinku, nicméně všichni aktéři předvedli skvělé výkony. Po všech stránkách tedy moc pěkný počin co stojí určitě za vidění.
(zadáno: 6.11.2023)
Dílo, které určitě není lehké na zpracování a ve Švandově divadle se s tím rozhodně popasovali se ctí. Inscenace dokáže zaujmout a i přes svoji délku vyloženě nijak nenudí. Nicméně na druhou stranu jsme si onu délku dobře uvědomoval a několikrát se přistihl jak trochu ztrácím pozornost. Místy to z mého pohledu je zdlouhavé a není lehké to celé takto vstřebat. Pomáhá však povedená scéna s pěknou variací příjezdů a odjezdů. Hlavní devízou je pak výtečný herecký výkon H. Briešťanské v titulní roli, který dokáže strhnout a zaslouží si velký potlesk. Samotný závěr je v jejím podání opravdu silný. 65%
(zadáno: 30.10.2023)
Jedna z nejlepších her M. McDonagha, ne-li vůbec ta nejlepší. Přiznám, že se jen těžko ubráním srovnání s pro mě geniálním zpracováním Činoherního klubu. Ale i to zdejší rozhodně obstálo a opět vtáhne diváky do tohoto úžasného příběhu. K větší dokonalosti by myslím prospělo určité zkrácení, neb jsou tam pasáže, kde se až moc mluví a ztrácí to na atmosféře. Nebál bych se též použít více hudby na zdůraznění těch klíčových míst. Rozhodně jde však stále o silný divácký zážitek, kterému napomáhají výtečné herecké výkony A. Bílíka a T. Havlínka. Mile rád doporučuji, inscenace co zanechá nemalý dojem.
(zadáno: 26.10.2023)
Nepochybuji, že to pro někoho bude určitě zajímavý a snad i silný zážitek. Z mého pohledu jde hlavně o absurdní frašku, ve které se objevuje velká řada problémů současné společnosti a ano, je na ně tímto trefně poukázáno. A díky dobře zvolené absurditě s kombinací černého humoru se v řadě míst i slušně pobavíte. Přesto takto smícháno vše dohromady to pro mě rozhodně nepřinášelo nic silného, co by ve mně zůstalo. Spíše jsem se neustále ptal, proč to celé? Opravdu nevidím velký přínos v návštěvě této inscenace. Aneb parafráze konečného vyznění: Na světe přeci jen není až tak zle, pokud jste měli to štěstí nevidět tento počin.
(zadáno: 18.10.2023)
Dosti slušně napsaná hra o jednom milostném a životním trojúhelníku, ve kterém jsou si všichni hodně blízko, ale zároveň jsou hlavně sami. Nikdo není zvlášť šťastný a každý to do svého života promítá jiným způsobem. Dialogy jsou zde chytlavé, jednotlivé scény nijak nenudí a vývoj vzájemných vztahů dobře udržuje pozornost. Jediné co bych vytknul je trochu zdlouhavý závěr, který se za mě až moc hledá a celé se to zbytečně natahuje. Poslední scéna, ať povedená, je již myslím trochu navíc a konec při té předchozí mohl být o něco silnější. Po herecké stránce však určitě výborné. Výtečný hlavně M. Němec a vedle něj ve dvojroli V. Khek Kubařová.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>