Redakce

Jan Pařízek

souhrnná stránka redakce

Volby

Hodnocení (933)

Filtrování hodnocení:   
  

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 9.1.2025)
Cesta do nitra své, možná i trochu temné, duše s cílem najít sebe sama a pochopit svoje činy. Rozhodně zajímavý námět, který se povedlo i velmi slušně zpracovat. Inscenace nabízí řadu povedených momentů a určitě nijak nenudí. Po herecké stránce opět výtečné, krásné výkony od všech aktérů. Mile rád vyzdvihuji skvělou A. Fialovou, scény s ní patřily k nejlepším. Jakýkoli lepší dojem ale kazí nepříliš povedený závěr, který se hodně vleče a promarní několik dobrých momentů k zakončení. Zbytečné vysvětlování pak ubírá ději na síle a napjatá atmosféra, jež se pracně vybudovala, se tím značně rozmělní. Zde bohužel platí, že méně je někdy více. 65%
(zadáno: 8.1.2025)
Příjemná a veskrze dobře napsaná hra. Moc hezky znázorněný vývoj partnerského vztahu od rozhodnutí mít potomka a dál. Civilní a přirozené, věřím, že leckdo se v tom alespoň částečně najde. Po herecké stránce pěkná souhra obou aktérů, krásně se doplňují a společně jim to funguje jak má. Komorní prostor Klubovny tomu svědčí a zdařile dotváří intimnější atmosféru. Samotný závěr je pak už jen takové milé pohlazení na duši a člověk pak odchází z divadla více než dobře naladěn.
(zadáno: 18.12.2024)
Nemůžu tvrdit, že by mě tento počin nějak více zasáhl nebo jsem v tom nalezl nějaký větší smysl. Nicméně jako experiment určitě zajímavé a jsou pasáže, kdy to dokáže zaujmout i překvapit. Jako povedenou hodnotím hlavně druhou část, kde je výtečná souhra V. Vašáka s A. Kubátovou a celá tato scéna má moc pěknou atmosféru. Líbila se mi i doprovodná hudba složená pomocí AI. V součtu tedy výsledek, jenž určitě neurazí a přinese další pohled na tvorbu s umělou inteligencí. 55%
(zadáno: 9.12.2024)
Povedená inscenace, jež dokázala využít svůj potenciál a umí emočně zasáhnout. Začátek sice mírně rozpačitý, ale postupně se daří správně stupňovat tempo i gradovat atmosféru a krásně tak vtáhnout diváka do hry. Hodně velkou zásluhu na tom má výborná T. Dočkalová, která opět dokazuje, že umí skvěle zahrát takovéto silné a vnitřně rozervané charaktery. V dětské roli pak velmi příjemně překvapila E. Teplá. Z ostatních výtečná hlavně H. Seidlová a v menší roli se moc pěkně blýskl L. Frej. Ale funguje zde dobře souhra všech aktérů a na výsledku je to znát. Vydařila se též scéna a doprovodná hudba. Celkově určitě počin co mile rád doporučuji. 75%
(zadáno: 8.12.2024)
Muzikál s velmi dobrou hudební složkou a několika vydařenými písněmi. Slabší částí je samotný příběh, primárně pak jeho vyústění. A vedle toho také nevyvážené výkony v obsazení. Hlavně již zmiňovaná A. Landová, která nestačí jak po herecké tak i pěvecké stránce. Musím přiznat, že její obsazení příliš nechápu. Vedle toho naopak příjemně překvapila skvělá D. Nesvačilová, které však bohužel nemá příliš prostoru. Samotná L. Vondráčková je ve své roli jistá a přesvědčivá a krásně celou hru táhne. Velmi dobře jí pak sekunduje J. Böhm. Celkově výtečná company, díky níž má většina hudebních scén skvělou energii. V součtu tedy neurazí, nenadchne. 55%
(zadáno: 20.11.2024)
Silná hra, která i přes větší délku vcelku bez problémů upoutá, zasáhne a zanechá nemalý dojem. Je rozhodně radost něco takového opět ve Stavovském divadle vidět. Dobře vystavěný děj, výtečná doprovodná hudba a krásné kostýmy i scéna. K tomu řada témat, jenž jsou stále aktuální a dokáží rezonovat i v dnešní společnosti. Od nenaplněných snů a tužeb po život v osamělosti a zlaté kleci. To vše v podání fantasticky hrající D. Barešové, již skvěle sekunduje R. Mácha a z ostatních hlavně R. Mikluš. V roli tchýně pak výtečná M. Preissová. K ještě výraznějšímu dopadu chybí snad jen o něco silnější závěr. Přesto i tak výborný počin.
(zadáno: 14.11.2024)
Dobře zvolený formát, v němž se postupně nahlíží na příběhy a poslední okamžiky jednotlivých postav. Střídaná herců, poloh a pohledů na ně. Daří se budování atmosféry a postupné, čím dál intenzivnější, vtahování diváka do jednotlivých osudů. Líbilo se mi propojení s jednotlivými songy a jejich různé ztvárnění. Hudební složka výtečná a správně dopomáhá budování potřebné intenzity a hloubky. Snad jen škoda, že inscenace není o něco kratší, neb v závěru se přeci jen již malinko vyčerpala. Nicméně po herecké stránce krásná souhra všech aktérů, jež se navzájem velmi dobře doplňují. 75%
(zadáno: 11.11.2024)
Přiznám, že jsem čekal i ještě větší aktualizaci a úpravu. Ale nakonec sem rád za drobnější zásahy, neb samotný původní text je dostatečně silný a působivý. A zdejší zpracování ho již jen krásně akcentuje a zdůrazňuje na potřebných místech. Inscenace má dobrou atmosféru, drží pohromadě a dokáže bez větších problémů upoutat pozornost. Pěkně udělaná scéna, krásné kostýmy a jako bonus živá cimbálovka. Slabších momentů jsem měl minimum. Neuvěřitelně to táhne výtečná A. Šťastná a skvěle jí sekunduje M. K. Hochman. Mezi oběma to funguje na jedničku. Dále též výborná A. Buršová, jež je ve své roli ďábelsky přesná. Závěrečná scéna pak emočně zasáhne.
(zadáno: 4.11.2024)
Silný lidský příběh podaný s určitou formou nadsázky a humoru, tak jak to T. Dianiška umí. I v tomto případě se mu povedlo namíchat tento koktejl tak, aby se divák místy pobavil či byl i trochu šokován ztvárněním některých scén, ale primárně nakonec odcházel emočně zasažen a obohacen o skutky a činy, jenž by mu jinak zůstaly utajeny. Inscenace dokáže vtáhnout do děje a nijak nenudí. K tomu jednodušší, funkční scéna a dobře zvolená doprovodná hudba, jenž umocňuje na potřebných místech. Herecky vynikající N. Holíková podává velmi přesvědčivý výkon, ostatní ji pak zdatně doplňují. Drobné výtky by se našly, celkově však stojí rozhodně za vidění.
(zadáno: 25.10.2024)
Nebyl to přiznám úplně můj šálek čaje. Hlavně první část mi přišla místy až příliš sterilní a tak trochu bez emocí, čemuž mohlo napomoci i zvolené moderní zpracování. Také ztvárnění a pojetí Alžběty se u mě nepotkalo s kladným ohlasem, byť její závěrečná scéna stála za to. Též mě trochu nemile překvapilo množství odklonů od historických skutečností, ale to jde za autorem hry. I přesto všechno však jde stále o dílo, jenž i přes větší délku nijak nenudilo a mělo několikero dobrých momentů. K nim patřil rozhodně výborný výkon M. Holcové v titulní roli. Z ostatních pak zaujali hlavně L. Melník a V. Hofmann. Úplný závěr bych ale klidně vynechal.
(zadáno: 24.10.2024)
Inscenace, jenž rozhodně zanechá dojem. Moc pěkná série obrazů, které jsou doplněny trefně zvolenou hudbou a společně vytváří veskrze zajímavý příběh. Stačí se do toho ponořit a nechat se tím unášet. Vše se podařilo vystavět tak, že to dokáže zaujmout a místy i zdařile překvapit. Snad jen škoda slov v závěru, zapůsobilo by to na mě ještě o něco více bez nich. Celkově však opravdu povedené. 75%
(zadáno: 16.10.2024)
Na rovinu přiznávám, že mě to nijak nestrhlo. Spousta až příliš očekávaných a  jednodušších vtipů a řada klišé, jež jsou zde asi schválně, nicméně daný efekt to nepřináší. Míst, kde jsem se pořádně zasmál bylo jen několik. A ani po dějové stránce se nejedná o hru, jež bez problémů drží pozornost. Určité zkrácení by prospělo, neb pocit čekání na konec není úplně žádoucí. Přesto oceňuji hlavně hudební složku a samotné texty písní, jež se opravdu povedly. V tomto směru má hra řadu pěkných pasáží. Po herecké a pěvecké stránce pak zaujala skvělá K. Baranová. Vedle ní též nijak nezklamal J. Teplý. Celkově však vyšší očekávání naplněna nebyla. 55%
(zadáno: 10.10.2024)
Problém této hry vidím hlavně v tom, že je až příliš o penězích. Jako divákovi je mi vcelku jedno, kdo získá větší podíl a více vydělá. Jde mi hlavně o charaktery, vztahy a emoce. A ano, ty peníze jsou jen prostředek jak toto objevit a rozehrát. Nicméně zde se to neděje v dostatečné míře, aby mě to více zaujalo a zanechalo nějaký silnější dojem. Závěrečná scéna je sice působivá, přesto nevyvolala větší emoce. I tak oceňuji kvalitní herecké výkony, hlavně od I. Uhlířové, T. Pavelky a N. Horákové. Také moc pěkné a působivé jsou doprovodné zpěvy mezi jednotlivými akty. Celkově však, když toto neuvidíte, tak o mnoho nepřijdete. 55%
(zadáno: 26.9.2024)
Pokud se tato hra nevidí poprvé, tak to ztrácí určité kouzlo. Nicméně i tak se u ní lze stále dobře pobavit. Je to tak trochu jako známá Černá díra. Sice jinak uchopeno, ale princip je podobný. V této verzi Činoherního studia se s tím popasovali velmi dobře, hra rozhodně nenudí a i když se ono téma v průběhu hry postupně vyčerpá, tak se to podařilo dobře oživit a samotný závěr je za mě výborný. Po herecké stránce krásná souhra všech aktérů. Jako bonus potěšil J. Černý a jeho sugestivní monolog o herectví. Ke všemu ještě pochvala za povedenou scénu a kostýmy. Ve výsledku vydařený počin. 75%
(zadáno: 23.9.2024)
Výtečně napsaná hra, dost možná ta nejlepší z McDonaghovi Connemarské trilogie. Zde se ji povedlo realizovat a vytěžit na jedničku. Prostor klubovny tomu svědčí a samotný přispívá k vykreslení té krásně hutné atmosféry, jenž tuto hru zdobí. Bezvýchodné osudy obou hlavních hrdinek velmi dobře ztvárnily M. Steinmasslová a I. Kristeková. Společně předvádí skvěle sehraný herecký koncert. Rozhodně lahůdka toto sledovat.
(zadáno: 22.9.2024)
Začátek na mě působil trochu rozpačitým, těžkopádným dojmem, jako by to nebylo úplně doladěné. Ale naštěstí měl vývoj zlepšující se tendenci a třetí část již byla výtečná, dokázala místy i správně strhnout. J. Hruškoci úplně nezklamal a ve své roli obstál. Nicméně přál bych si jeho pojetí více démoničtější. Naopak romantické polohy a pasáže zvládl skvěle. Výtečná Ch. Režná, která působila správně charismaticky a ve svých scénách ovládla jeviště. Dále zaujali také L. Pragerová a M. Holec. Krom nich pak skvěle sehraná trojice nymf a také krásné, vznášející se, krvinky. V součtu nakonec vcelku povedená adaptace, co myslím stojí za vidění.
(zadáno: 12.9.2024)
Rozhodně zajímavý námět, jenž se podařilo i dosti poutavě zpracovat. Osudy jednotlivých účastníků dokáží zaujmout a pěkně se povedlo vykreslit jejich vývoj během celé doby pobytu ve Vegas. Opět, jak je zde již dobrým zvykem, se jedná o sled scén a obrazů, jež mají svou specifickou poetiku a druh humoru. Některé oceníte a pochopíte více, jiné méně. Místy je to však až trochu moc zdlouhavé a natahované. Všechny obrazy pak spojuje krásně vystavěná scéna, jež hýří opravdu pestrými barvami. Po herecké stránce též není výtek. Výteční především V. Vondráček, K. Císařová a V. Vašák. Počin co jistě nějakou dobu zůstane v hlavě. 65%
(zadáno: 8.9.2024)
U této hry se člověk určitému srovnání jen těžko vyhýbá a musím přiznat, že mě toto zpracování nezasáhlo tolik jako některé jiné. Oceňuji určitě snahu se odlišit a udělat to trochu jinak. Líbilo se mi přenesení do bližší současnosti, viděl jsem v tom docela hezky divoká 90. léta. Ale místy mi přišlo, že se až moc tlačí na pilu, jde se do přílišné komičnosti a absurda a mizí z toho ona krása hry, kdy podvodník podvede podvodníka. O. Rychlý ale jinak nezklamal, moc se mi líbili jeho břichomluvecké scény ala monology s kartami. A veskrze je to herecky dobře vyrovnané. Celkově neurazí, ale více nenadchne. Nicméně ještě krásná závěrečná scéna. 65%
(zadáno: 21.8.2024)
Milý, intimní a emoční rozhovor dvou dam, které obě spojuje společná minulost s jedním mužem. Obě jsou svým způsobem osamělé a tak trochu ztracené ve svých životech. Společným sdílením svých vzpomínek a pocitů k sobě najdou určitou cestu a dodají si sílu znovu se nadechnout. Rozdílné povahy obou postav vytvářejí příležitosti k silnějším scénám, jenž hlavně ve druhé polovině dokáží strhnout a upoutat pozornost. Moc pěkné herecké výkony a sladěnost od obou aktérek. Ale přeci jen o něco větší potlesk pro J. Smutnou za její skvěle přirozený projev. Celkově příjemná hra, která věřím vyzní ještě o něco lépe na kamenné komorní scéně.
(zadáno: 17.7.2024)
Ač mi tato hra přijde slabší dějově a chybí ji nějaká výraznější zápletka, tak naopak vyniká po textové stránce. Obsahuje opravdu řadu krásných slovních hříček a vybroušených dialogů. Ubral bych však množství sexuálních dvojsmyslů v podání postavy J. Maryšky. A též trochu navíc působí postavy L. Nohy a P. Čtvrtníčka. Scény s nimi patřily k těm nejslabším a přijde mi, že by inscenace fungovala velmi dobře i bez nich. Po herecké stránce naopak výtečná dvojice A. Kameníková a L. Příkazký. Z ostatních pak potlesk pro L. Polišenskou a její krásný zpěv. K tomu všemu nádherné kostýmy a dobře využitá scéna. Ve výsledku příjemný letní Shakespear. 65%
(zadáno: 15.7.2024)
Převyprávění života této osobnosti se víceméně zdařile povedlo. Byť to má své silnější a slabší momenty. Hlavně první část obsahuje řadu scén, které spíše jen prolétnou před očima a nezanechají větší stopu. V té druhé se již pozornost drží o mnoho lépe. Některé kabaretní výstupy jsou možná až nezáměrně komické, ale obecně se zde hudební pasáže dosti povedly. Moc pěkně na mě zapůsobila též zvolená choreografie i využití scény. Samotný P. Děrgel si se svojí rolí poradil rozhodně dobře a jeho Forman je velmi uvěřitelný. Z ostatních zaujali hlavně M. Kocek, K. Jedličková a B. Kubátová. Celkově určitě příjemné představení na letní večer.
(zadáno: 20.6.2024)
Krásný, dojemný, lidský příběh, jenž umí zasáhnout a vyvolat příslušné emoce. K tomu výborný D. Krejčík, který brilantně střídá jednotlivé polohy, přitom působí zcela přirozeně a nenuceně. Samotný komorní prostor vše velmi dobře umocňuje. Zapojení diváků je navíc milé a dodává tomu všemu takový uvěřitelný, blízký nádech. Rozhodně představení, které zanechá nemalý dojem. 85%
(zadáno: 17.6.2024)
Docela povedená variace na moderního Don Juana, tak trochu říznutého Cyranem. Jen místo našeptávání zpoza plotu je to zde do mikroportu od AI. Obecně téma umělé inteligence je zde moc pěkně využito a hozeno do zajímavých rovin. Stejně tak oceňuji i vykreslení IT kanceláře a jednotlivých charakterů. Samotný rozjezd a první část velmi dobrá energie, závěr však už bohužel slabší, více ve stylu laciných zápletek. Nicméně zase v duchu tématu AI to vcelku odpovídá. Herecky výtečný M. Isteník, správně charismatický a naprosto přesvědčivý. Má tam několikero opravdu nádherných monologů. Celkově tedy sice nic hlubšího, ale účel pobavit to určitě splní.
(zadáno: 10.6.2024)
Tato inscenace je již spíše jakousi zážitkovou hrou. V každém případě, pokud dané podmínky přijmete, poddáte se tomu a necháte se vést proudem událostí, tak se vám dostane jedinečného zážitku a okusíte na vlastní kůži, aspoň takto zprostředkovaně, jaké by to bylo zažít rozpad civilizace a nejistotu přežití. Není třeba se však nijak bát nějakého většího nekomfortu nebo stresových situací, vše se odehrává v bezpečném prostředí a s ohledem na diváka. Samotná slepota pak přináší silné sluchové a hmatové prožitky a inscenace je v tomto směru výborně vystavěna. Mohu jen doporučit si toto zažít. 85%
(zadáno: 6.6.2024)
Životní příběh, který stojí za to vyprávět a jenž dokáže emočně zasáhnout. Moc se mi líbila hlavně první část, kde sem byl do něj opravdu naplno vtažen. Po určitém předělu, jehož umístění mi sice dává jasný smysl a má bezpochyby svůj význam, jsem se pak již bohužel nedokázal napojit v té intenzitě jako před ním. Nicméně není to samotný příběh co zde zasáhne, ale především vynikající výkon T. Dočkalové, jenž mu vdechla život. Její herecký projev dokáže strhnout a hlavně kvůli ní stojí na tuto inscenaci zajít.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>