Redakce

Jan Pařízek

redakční zkratka: jap

souhrnná stránka redakceVolby

Hodnocení

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 14.10.2018)
Kočky - Národní divadlo moravskoslezské: 80 %
Pro mě bezesporu vydařené zpracování výtečného muzikálu. Tvůrci i všichni účinkující se s nelehkým kusem poprali opravdu se ctí a výsledek stojí rozhodně za vidění. Kostýmy, pohyby, choreografie, vše parádní. Pokud něco vytknout tak snad trochu větší taneční zapojení v Kočičím bálu, kde je to dost znát, nicméně chápu, že je toto hodně náročná pasáž. Bravurní H. Fialová, při jejích Vzpomínkách rozhodně mrazilo a byl to vrchol představení tak jak má být. Dále skvělá dvojice A. Gabrišová a V. Prášil Gidová, potom též zaujali L. Hudec Šubrt, R. Dang Van a B. Onderková. Velká spokojenost. 85%
(zadáno: 24.9.2018)
Hraběnka, aneb Zámek v Čechách - Divadlo Palace: 80 %
Vtipné, ironické, ale zároveň dramatické a silně emočně působivé, tak kde je to třeba a tak aby to odpovídalo vážnosti dané situace a době, kde se to odehrává. Po všech stránkách tedy inscenace co dokáže zasáhnout a to hned na více frontách. Svoji nemalou zásluhu na tom má vynikající E. Balzerová, jenž roli hraběnky ztvárnila opravdu mistrovsky. Vedle ní též D. Novotný, který se v roli zbídačeného lokaje také neztratil a spolu jim to funguje více než dobře. K tomu jim zdatně sekundují v menších rolích M. Pechlát, D. Sitek nebo M. Etzler. Celkově myslím tato inscenace nemůže nijak zklamat.
(zadáno: 23.9.2018)
Návštěvníci - DEKKADANCERS: 80 %
Tři scény, každá od jiného autora s odlišným rukopisem, stylem a pojetím. Jedna vyniká mysteriozní atmosférou, druhá precizní choreografií a vytvořenou energií, třetí pak vtipnými momenty a originálním humorem. Všechny mají ale společné téma a hlavně výborné spojení pohybové a hudební složky, takže ani v tomto případě Dekkadancers rozhodně nezklamou. Za vyzdvižení pak stojí vynikající výkon v podání K. Kornové a K. Němečkové.
(zadáno: 18.9.2018)
Dobří chlapci - Divadlo Na zábradlí: 80 %
Působivá hra, jenž zajímavým způsobem zpracovává silné téma o střetu víry, viny a rodiny. Pro mě velmi pěkně pojato, s pomalejším tempem na začátku až k postupné eskalaci v závěru. Velmi výrazná a výborně doplňující hudební složka, která skvěle dotváří výslednou atmosféru. Též originální a nápaditá scéna a sehrané, vyrovnané herecké výkony. Jednoduše zde nevidím slabých míst. Opravdu povedená inscenace.
(zadáno: 5.9.2018)
Misery - Studio DVA divadlo: 70 %
Vydařená inscenace, jenž dobře čerpá z žánrově ne úplně typického spojení komediálního thrilleru. Dramatický příběh je dobře odlehčen vtipnými glosy a svéráznými charaktery obou postav, byť samozřejmě šílená obdivovatelka má v tomto jasně navrch. Její postava, ztvárněná velice věrohodně výtečnou Z. Adamovskou, je bezesporu hlavní tahoun této hry. Ale i P. Štěpánek nijak nezklame a společně jim funguje více než dobře. Z mého pohledu bych ale přeci jen ubral komediální roviny a zvýšil napětí. Trochu větší strach o osudy postav by přineslo, myslím, ještě silnější zážitek.
(zadáno: 4.9.2018)
Konec Faidry / Prosebnice - Divadlo Letí: 60 %
Zajímavé modernější pojetí této antické klasiky, které ve zdejším zpracování stojí určitě za vidění. Moc pěkně se zde využilo venkovního prostředí ostrova kolem vily Štvanice a i toto dodává inscenaci hodně poutavou atmosféru, zvláště v kombinaci s povedenou hudbou i scénou a kostýmy. Co mi přišlo trochu nešťastné je vcelku násilné napasování scén s tiskovým mluvčím a uprchlíky, jenž pro mě byly dost mimo kontext a i jejich pojetí lehce laciné vzhledem ke kvalitě okolního textu, zvláště skvělých dialogů Faidry a Thesea. Opravdu vynikající výkon T. Vilišové a vedle ní též skvělý V. Vašák. 65%
(zadáno: 29.8.2018)
Vzduchem - Losers Cirque Company: 70 %
Losers i nadále drží laťku svých vystoupení dosti vysoko. Další velmi povedený kus, ve kterém hraje hlavní prim velmi dobrá choreografie. Výtečná pohybová složka jenž se i zde skvěle sladila s podmanivě harmonickou hudbou. Vedle toho také pochvala za nápadité využití scény (vynikající tyče!) a její efektivní přestavbu v průběhu vystoupení. Pokud něco vytknout pak je to přeci jen trochu slabší závěr, kterému chyběl nějaký silnější moment jako vyvrcholení. Stále však krásná podívaná. 75%
(zadáno: 27.8.2018)
Skleněný strop - Divadlo Ungelt: 70 %
Příjemná konverzační hra, jenž nijak nenudí. První půlka spíše nenáročný úvod do děje a představení postav, druhá část výrazně svižnější a zajímavější. Několik velmi pěkných dialogových výměn, které dokázaly správně strhnout pozornost a povedená závěrečná pasáž. Větší přesah v tom sice nevidím, nicméně jako pestrá přestřelka názorů dvou (ne)rozešlých milenců to funguje více než dobře. Herecké výkony vyrovnané, v první části mě více přesvědčila T. Vilhelmová, v druhé pak J. Langmajer. Oba nijak nezklamali a vzájemně se hezky doplňují. Vedle nich se pak neztratil ani V. Pokorný. 75%
(zadáno: 11.7.2018)
Brouk v hlavě - Studio DVA divadlo: 70 %
Příjemná nenáročná komedie, která dostojí tomu co se od ní očekává. Samotná hra je dobře napsaná a dává příležitost pro řadu vtipných momentů. Nakonec to ani nebylo tak "crazy" jak jsem se obával a většina situací pobaví i bez zbytečného eskalování trapností či jiného zesměšňování. Zdejší zpracování ničím neurazilo a hra utekla bez větších hluchých míst. Vynikající R. Štabrňák je hlavním tahounem, jenž zastíní i jinak též velmi dobrého F. Blažka. Z ostatních zaujali ještě L. Pernetová a M. Slaný. Určité rezervy bych viděl u L. Krále či J. Ployhara z jejichž rolí se dalo vytěžit myslím i více.
(zadáno: 10.7.2018)
Dobrý konec všechno spraví - Letní shakespearovské slavnosti: 60 %
Z mého pohledu vcelku vydařená nenáročná komedie, která nijak výrazně nevybočuje z nastaveného standardu premiér LSS posledních let. Inscenaci by myslím pomohla trochu silnější zápletka a také výraznější záporný hrdina, takto to bylo vše až příliš přímočaré a jednoduché. Ale jinak to utíkalo slušně, nijak jsem se nenudil a určitě by se našla i řada povedených scén. Dosti pomáhá také velmi dobrý výkon A. Fialové, M. Dejdara či O. Pavelky. Naopak M. Siničák mě, přiznám, svým projevem spíše zklamal. Celkově však myslím příjemný letní večer v hradních zahradách.
(zadáno: 13.6.2018)
Úklady a láska - Švandovo divadlo: 40 %
Bohužel s touto inscenací jsem se hodně minul. Z mého pohledu je to celé příliš expresivní, spousta křiku, deklamací, výrazných gest i dikce. Pokud v tom byl obsažen nějaký milostný cit či jiné emoce, tak na mě nijak nedolehly. Osud ústřední dvojice mi byl potom veskrze lhostejný a stejně tak i jednání většiny postav. Také zvolené téma zakázané lásky nepovažuji za příliš originální. Nechci nijak hanit Schillerův originál, ale dnešní inscenaci považuji spíše za špatnou verzi Romea a Julie. Pochvala alespoň pro D. Barešovou a K. Cibulkovou, jež na mě svým nasazením nejvíce zapůsobily.
(zadáno: 12.6.2018)
Vítejte v Thébách - Národní divadlo: 70 %
Rozhodně velmi zajímavé spojení antiky se současným světem, které se povedlo moc pěkně skloubit dohromady. Díky tomu vzniká řada unikátních obrazů, replik a narážek, jenž jsou hlavní devízou této inscenace. Zároveň, paradoxně, mi toto částečně bránilo k nějakému silnějšímu prožitku, neb jsem to bral hlavně jako fikci a nenašel si k tomu osobnější vazbu. Mísí se tady jak satira, tak antické drama a syrový obraz aktuální světové politiky, ale vlastně to není pořádně ani jedno. Přesto všechno ale platí, že to dokáže zaujmout a vyvolat otázky. Navíc musím pochválit výbornou doprovodnou hudbu.
(zadáno: 9.6.2018)
Děsnej pátek - Městské divadlo Brno: 80 %
Povedená muzikálová komedie. Je zde velmi dobře využitý potenciál příběhu se záměnou těl, spousta vtipných a humorných scén, ale není to nijak bezúčelné nebo laciné. Za tím vším je přeci jen podstatná myšlenka hlubšího vztahu matky a dcery, jenž tomu dává moc pěkný rozměr. Po hudební i pěvecké stránce nemám příliš výtek, sice nic co by výrazně chytlo, ale vše se to poslouchalo moc hezky. Hlavním tahounem celé inscenace je pak ústřední dvojice, v mém případě K. M. Fialová a I. Vaňková, jenž obě zahrály své role naprosto perfektně a mají hlavní podíl na velmi pozitivním zážitku. 75%
(zadáno: 8.6.2018)
Sen v červeném domě - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Příjemně snové a tak trochu i hezky poetické. Není lehké to nějak specifikovat, ale popsal bych to jako takovou cestu do hlubin nenarozené duše a její pohled na své budoucí já ze světa tam za zrcadlem. Má to své specifické kouzlo a pokud se podaří naladit na tu správnou notu, tak i dobře pohlcující atmosféru. Ale hrozí i opak. Kdo je už před začátkem unaven, tak tohle ho rozhodně neprobere, spíše naopak. Určité soustředění je zde potřeba neb většina obrazů je spíše uspávací. Co se nejvíce povedlo je myslím hudební složka, jež je hodně působivá. Jinak dost záleží jak to komu sedne. 65%
(zadáno: 4.6.2018)
Poutníci do Lhasy - Činoherní klub: 60 %
Pro mě ve výsledku spíše rozporuplné dojmy. Nenudil jsem se, svoji náležitou pozornost si hra dokázala docela dobře udržet, v závěru se pak podařilo vytvořit, i za přispění vhodně zvolené doprovodné hudby, velmi silnou atmosféru. Ale i tak za tím vším stále hlodá myšlenka "Proč to všechno?", význam a smysl tohoto sdělení mi bohužel trochu unikl. Obsahově je to vše zajímavě absurdní, to ano a možná ani více není třeba hledat. V každém případě jsou zde dobře napsané a ještě lépe zahrané charaktery všech postav. Asi nejvíce pak zaujme menší, ale o to výraznější, role I. Uhlířové. 65%
(zadáno: 15.5.2018)
Pusťte Donnu k maturitě! - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
Vtipná a zábavná, občas trochu zběsilá, jízda do poloviny devadesátých let. Sice to bylo na můj vkus místy, zvláště ke konci, až příliš chaotické a některé momenty byly pro mě jen o tom dostat do hry ještě nějaký další symbol dané doby. Ale zase o těch odkazech na ně to je a většina byla opravdu povedená, často i se slušně vážným či smutným podtextem. K tomu všemu nelze nepochválit skvěle zvolený playlist doprovodných písní, jenž celkové atmosféře hodně pomáhají. Celkově lze říci, že pokud jste vyrůstali na Beverly Hills, pak vás tahle inscenace nemůže nijak zklamat.
(zadáno: 14.5.2018)
Snímek 51 - Divadelní spolek Kašpar: 80 %
Moc pěkné zpracování jednoho dosti působivého životního příběhu, jenž vás dozajista zasáhne. Je zde krásně propojena složitost struktury života se složitostí struktury mezilidských vztahů. A hezky poukázáno, že bez nových objevů v této oblasti, se náš život nikam neposune. Po divadelní stránce oceňuji povedenou scénu a s ní i dobře využité projekce. K tomu velmi sympatické herecké výkony všech aktérů v čele s přesvědčivou E. Elsnerovou. Za mě rozhodně vydařená inscenace, která zanechá nemalý dojem.
(zadáno: 9.5.2018)
Obraz Doriana Graye - Švandovo divadlo: 50 %
Ze všeho nejvíce mě zaujala hudební složka, jenž asi jako jediná ve mě vyvolala nějaké větší emoce. Po obsahové stránce mě bohužel tento počin spíše minul. Většina scén je zajímavá hlavně svoji obrazovou hodnotou, ale samotný příběh, jednání a motivace postav, to jsou prvky, které se mi v tom všem poněkud ztrácely. Není to tak, že by se herci nesnažili, ale prostě jsem necítil nějaké silnější napojení na osud titulního hrdiny i jeho tragický rozměr. Pro mě tedy přeci jen nevyužitý potenciál.
(zadáno: 7.5.2018)
Thelma a Selma - A studio Rubín: 80 %
Hra o vztazích a životě, jak z pohledu dnešní generace, tak té předchozí. Je lepší mít ve dvaceti děti a ve čtyřiceti rozvod nebo být ve čtyřiceti sám a bezdětný? Máme svobodu, volnost, kariéru, cestování, emancipaci...ale jsme spokojenější? Nastoluje se zde spousta trefných a podnětných témat a též řada pěkných myšlenek. Nechybí dobré tempo, zajímavý vývoj i vtip a humor. Některé scény jsou sice složitější na pobrání a délka je tak trochu na hraně, přesto celkový dojem je rozhodně velmi pozitivní. A jako třešnička jeden geniální monolog v podání vynikající P. Štorkové. Rubín strikes back!
(zadáno: 27.4.2018)
Po Fredrikovi - OLDstars: 90 %
Silná hra s parádním hereckým výkonem. M. Řezníček dokázal prakticky z ničeho, přímo vedle vás, vytvořit krásný, dojemný a strhující životní příběh. Čisté, obnažené herectví v té nejlepší možné podobě. Konečným výsledkem je potom nádherný divadelní zážitek.
(zadáno: 25.4.2018)
Den závislosti - Divadlo Letí: 70 %
Povedené spojení života a díla Philipa K. Dicka do jednoho funkčního příběhu s celou řadou odkazů na slavné sci-fi filmy a také na spoustu kultovních věcí z 80. let. Je to zajímavé, vtipné i dojemné. Jen, alespoň pro mě, též trochu natahované a místy překombinované. Občas se střídají skvělé a slabší momenty a byť mě to celkově zaujalo, nemohu tvrdit, že by mě to zcela strhlo. Jinak potěší hudební doprovod a z hereckého hlediska výborná K. Trnková, v několika menších rolích pak také R. Fiala. Myslím, že kdokoli, jenž má alespoň trochu rád dílo tohoto autora, nebude zklamán.
(zadáno: 23.4.2018)
Žranice - Divadlo Disk: 60 %
Povedený kus, zvláště celá první polovina, ve které se podařilo skvěle vybudovat atmosféru určité post-apokalyptické společnosti a i dějově to velmi dobře vtáhlo a upoutalo moji pozornost. Po přestávce to již více a více směřovalo do absurdna, což není nutně špatně a jiných cest ani moc nebylo, ale již se to začalo tak nějak samo bortit a postrádat jakýkoli koncept, závěr potom dobře šílený, nicméně z mého pohledu až příliš v křeči a bez nějakého zajímavého vyústění. Herecky zaujali hlavně K. Bartoš, J. Dudziaková a V. Vodochodský. 65%
(zadáno: 15.4.2018)
Élektra - Divadlo v Dlouhé: 90 %
Byť samotný Sofoklésův text mi nepřijde sám o sobě nějak geniální, tak musím přiznat, že toto zpracování mě opravdu zasáhlo. Jednoduchá syrová scéna, výborná zvuková kulisa, skvěle sladěný ženský chór v podání K. Sedláčkové-Oltové, M. Turkové a M. Zimové. A nad tím vším potom excelentní výkon E. Hacurové v titulní roli. To vše z toho pro mě učinilo velice působivou inscenaci a doslova mě to pohltilo od začátku do konce. Po delší době jsem opět zažil intenzivní divadelní zážitek. Děkuji a tleskám.
(zadáno: 12.4.2018)
Faust - Národní divadlo: 70 %
Nelehký kus, který ale dokáže zapůsobit. Byť nejsem znalec tohoto díla, tak si dokážu představit, že od "klasického Fausta" je toto zpracování poněkud vzdálené a leckdo může být trochu v šoku z toho co se mu dostalo. Místy je to opravdu pekelná jízda, zvláště v první polovině. Často přes různé symboliky trochu zaniká obsah a není lehké udržet si alespoň nějakou orientaci v ději. Nicméně jsou tam silná místa, i přes větší délku to nijak nenudí a z hlediska scénografie je to bezpochyby hodně zajímavý počin. V neposlední řadě pak také výtečně démonický S. Rašilov. 66%
(zadáno: 4.4.2018)
Život podle Jonesových - Divadlo Ungelt: 50 %
Dobře rozdílné postavy, každá s jinou zvýrazněnou charakterovou vlastností, jenž by dohromady mohly tvořit různé nálady jedné plnohodnotné osobnosti. Bylo pěkné sledovat jejich interakce a tu hezky rozehranou hru se slovy a o slovech. Nicméně zvolené tempo na mě bylo místy až příliš uspávací, obsah některých konverzací vyžaduje značné soustředění a pozornost, přičemž nejsou jasné motivy jednotlivých postav nebo jakékoli směřování hry jako celku. Je pak těžké získat k nim nějaký vztah a lépe probíhající scény vnímat a pochopit. Celkově jistě zajímavé, ale pro mě hůře stravitelné.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>