Redakce

Jan Pařízek

redakční zkratka: jap

souhrnná stránka redakceVolby

Hodnocení

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 19.1.2019)
Sweeney Todd - Ďábelský lazebník z Fleet Street - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 80 %
Po všech stránkách dobře zpracovaný světový muzikál. Vydařený překlad H. Novákové, krásná scéna i kostýmy od D. Bensona a skvělý živý orchestr hned vedle jeviště. Dobře sehraný herecký soubor, kde prakticky není slabého článku a všichni společně se podílí na vytváření té správné atmosféry, jenž vás naprosto vtáhne do tohoto ďábelského příběhu. Vynikající výkon předvedla hlavně S. Topinková-Fořtová, ale nijak nezklamal ani správně charismatický J. Hruškoci. Z ostatních pak příjemně překvapili A. Rezner, K. Falcová a P. Klimenda. Celkově opravdu moc povedený počin. 85%
(zadáno: 14.1.2019)
Absolutno – kabaret o konci světa - Dejvické divadlo: 70 %
Stejně jako absolutno nebo konec světa jsou pojmy dosti těžce uchopitelné, tak i tento kabaret není jednoduché obsáhnout a popsat. Je třeba se tomu odevzdat a nechat to volně působit, neb energie kterou to vyzařuje je rozhodně nabíjející. Ve výsledku pak dost možná budete i nemálo ohromeni celkovým účinkem. A kdyby ne tak jistě potěší alespoň vydařená scéna, hudební složka a kvalitní herecké výkony. Zaujali hlavně A. Schmidtmajerová a J. Plesl.
(zadáno: 3.1.2019)
Netrpělivost srdce - Národní divadlo: 70 %
Moc pěkně zpracované téma milosrdné lži a přehnaného soucitu. Ve výsledku pak krásně ukázáno, že jen máloco je horší než falešná naděje. Sice nemohu tvrdit, že by mě to výrazně strhlo, vcelku dlouho jsem to pozoroval bez většího zaujetí. Nicméně rozhodně to má dobrou gradaci a závěr je pak správně emoční a působivý, což je podpořeno také přesvědčivými výkony ze strany R. Máchy a P. Štorkové. Celkově inscenace zanechaná dosti silný dojem. 75%
(zadáno: 30.12.2018)
Spamalot - Městské divadlo Brno: 80 %
Pro mě ve výsledku zdařilé zpracování. Některé skeče a scénky sice nevyzněly v českém pojetí tak vtipně jako v originále, ale většina se povedla a představení v sobě má onen Monty Pythonský humor dobře zakořeněný. Kdo nezná filmovou předlohu tak asi může být nemile překvapen, ale fanouška toto dílo jistě potěší. Plusem je též funkční zařazení lokálních prvků a skvělé narážky na místní scénu. Po hudební stránce se nejedná o žádný zázrak, ale i tak daná hudba k scénám dobře pasuje a určitě nijak neruší. Po herecké stránce výtečná hlavně H. Holišová a vedle ní pak také P. Štěpán a A. Slanina. 75%
(zadáno: 9.12.2018)
Malý princ - Studio DVA divadlo: 90 %
Podařilo se opravdu nádherně zachovat a přenést atmosféru a ducha knihy na divadelní prkna. Výborné zpracování včetně skvěle postavené scény, nápadité a efektní využití projekcí, her se světly a stíny. A k tomu naprosto podmanivá hudba s krásnými písněmi, které to celé úžasně dotvářejí. Jan Cina potom předvádí famózní výkon a Malý princ díky němu ožívá před vašima očima. Jste jednoduše pohlceni a naplno vtaženi do tohoto magického příběhu. Pro mě rozhodně divadelní zážitek!
(zadáno: 5.12.2018)
Relativita - Divadlo v Řeznické: 80 %
Dobře napsaná, zpracovaná a dramaturgicky vystavěná inscenace. Zajímavé a silné téma vnímání jedince, jeho způsobu života, nahlížení na jeho chování, hodnoty a také posuzování jeho odkazu. Je lepší ten kdo něčím přispěl společnosti nebo ten jemuž záleží hlavně na svých blízkých. Aneb pěkná ukázka toho, že nelze mít vše a obětování se jednomu cíli často vede k zanedbání něčeho jiného. Důležité však je ctít svou volbu a obstát před sebou samým. Výborná herecká spolupráce M. Táborského a L. Štěpánkové, jejich souhra je famózní, plná energie a naprosto vás dokáže pohltit. Výtečné!
(zadáno: 2.12.2018)
Letní vosy nás štípou už i v listopadu - Jihočeské divadlo Č. Budějovice: 70 %
Příjemně absurdní hra, ve které není lehké se nějak více zorientovat a něco smysluplného si z ní odnést. Vlastně spíše otevírá dosti otázek a neklade mnoho odpovědí, přesto působí jako zajímavá disputace o tom co je vlastně pravda, jak se jí lze dobrat, jak to může ovlivnit naše víra (v boha, lásku, přátelství) a jak lze sám sebe vlastně spasit? Nic lehkého a jednoduchého na strávení, ale zvolený formát je rozhodně vtipní a nemá daleko k nějaké zvláštní grotesce, takže se nudit rozhodně nebudete. Po herecké stránce potom velmi pěkný výkon všech aktérů.
(zadáno: 28.11.2018)
Sedmé nebe - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
Z mého pohledu velmi dobře pojatá a trefně vystižená problematika vztahu jedince vůči společnosti, rodině a blízkému okolí. Výborná obzvláště první polovina popisující všemožné předsudky, přetvářky a svazující role na pozadí viktoriánské Afriky. V ostrém kontrastu s ní je potom část druhá, na které je dobře vidět, že ani příliš volnosti a rovnosti nezpůsobí samo o sobě lepší společnost. Celé je to zabaleno do výtečného formátu jakési absurdní komedie, která tomu dodává ten správný rozměr. Nelze také pominout skvělý herecký výkon všech aktérů, zvláště výteční M. Mikulčík a K. Trnková. Bravo!
(zadáno: 26.11.2018)
Žítkovské bohyně - Divadlo pod Palmovkou: 70 %
Nemohu se ubránit menšímu srovnání s verzí ze Zlína, která je svým pojetím odlišná a zasáhla mě ještě výrazněji. Přijde mi, že ve zdejším zpracování se akcentuje více ona syrová vražednost celého příběhu a též detektivní odkrývání stop minulosti, na úkor určité větší mystičnosti síly daného kraje i samotných bohyň. Byť i ta je zde samozřejmě zachována. Rozhodně to ale i tomto poměru funguje více než dobře a umí to správně zasáhnout. Všemu pak vévodí výtečná T. Dočkalová, která táhne strmě nahoru mnoho působivých scén. Hodně udělá též velmi povedená hudba, zpěvy a dobrá práce s chórem. 75%
(zadáno: 5.11.2018)
Mýcení - Divadlo Na zábradlí: 70 %
Opravdu moc krásná přehlídka arogance, namyšlenosti, sebestřednosti, předstírané lítosti, povrchnosti, malosti a dalších milých vlastností. Velmi zdařile vykresleno vše podstatné, místy snad až přehnaně kruté a cynické, ale rozhodně trefné a nijak nešetřící. Je však horší ten kdo je takový nebo ten kdo to vnitřně odsuzuje a navenek s tím souhlasí? Aneb nic není černobílé. Po všech stránkách dobře zpracováno, byť v určité chvíli jsem měl pocit, že to nic nového nepřináší, tak samotný závěr rozhodně nezklamal. Velmi silný kolektivní herecký výkon všech zúčastněných. 75%
(zadáno: 3.11.2018)
Elegance molekuly - Dejvické divadlo: 80 %
Opravdu nadmíru vydařený počin. Jeden úžasný životní příběh se podařilo úspěšně převést do velmi povedené divadelní podoby. Ač hrozilo, že to bude mít příliš dokumentární formu, tak zvolené retrospektivní pojetí a s ním spojené dramatické vsuvky působí více než dobře. Výsledkem je nejen velmi poučná, ale také silná a působivá, přitom přiměřeně odlehčená, inscenace. Svůj podíl na tom mají také skvělé herecké výkony, ať už v podání I. Trojana nebo M. Myšičky, ale též výtečné V. Khek Kubařové či E. Maximové. Rozhodně po všech stránkách důstojný odkaz práce A. Holého. 85%
(zadáno: 31.10.2018)
Kanibalky: Soumrak samců - Městská divadla pražská: 70 %
Ve výsledku přeci jen vydařený počin. Je to vtipné, servilní, trefné, na paškál si toho ze současné společnosti bere opravdu hodně a máloco je ušetřeno. První část mi však přišla až zbytečně chaotická, ve snaze dostat tam co nejvíce odkazů na všechno možné se trochu vytrácí nějaká stavba samotného děje. V druhé půli je to pak přeci jen výrazně kompaktnější a také daleko lépe zacílené. Přesto u mě převládají spíše jednotlivé povedené scény a narážky nad sourodým vyzněním inscenace jako celku. Po herecké stránce potom výtečný J. Hána a též skvělá hudba D. Krále spolu s výbornou ústřední písní.
(zadáno: 29.10.2018)
Prodaná nevěsta v letech 1868 až 2018 - Divadlo Disk: 70 %
Výborný koncept, skvělá myšlenka i zdařilé zpracování. Vzniklo tak funkční a úderné propojení Prodané nevěsty s významnými okamžiky naší historie i našeho divadla. Vkusně odlehčené, ale nijak zlehčující a s několika silnými momenty. Za mě rozhodně díky za tuto poučnou a originální produkci. 75%
(zadáno: 28.10.2018)
Zítra to spustíme aneb Kdo je tady gentleman - Dejvické divadlo: 80 %
Nejedná se o klasickou divadelní hru, takže možná není patřičné nějak více hodnotit. Přesto z mého pohledu je to od Dejvického divadla velmi povedený počin a oceňuji, že s tímto přišlo. Scénické čtení je uděláno velmi vkusně, s patřičnou dávkou nadhledu a vtipu, nicméně zachovávající si úctu a vážnost k daným událostem. Moc pěkné bylo i doplnění o zpěvy a písně, jež tomu dodalo další rozměr. Věřím, že by stálo za to takovýto zajímavý večer zopakovat i v budoucnu při nějaké jiné příležitosti, neb se jedná o téma, které bychom si měli i nadále připomínat.
(zadáno: 14.10.2018)
Kočky - Národní divadlo moravskoslezské: 80 %
Pro mě bezesporu vydařené zpracování výtečného muzikálu. Tvůrci i všichni účinkující se s nelehkým kusem poprali opravdu se ctí a výsledek stojí rozhodně za vidění. Kostýmy, pohyby, choreografie, vše parádní. Pokud něco vytknout tak snad trochu větší taneční zapojení v Kočičím bálu, kde je to dost znát, nicméně chápu, že je toto hodně náročná pasáž. Bravurní H. Fialová, při jejích Vzpomínkách rozhodně mrazilo a byl to vrchol představení tak jak má být. Dále skvělá dvojice A. Gabrišová a V. Prášil Gidová, potom též zaujali L. Hudec Šubrt, R. Dang Van a B. Onderková. Velká spokojenost. 85%
(zadáno: 24.9.2018)
Hraběnka, aneb Zámek v Čechách - Divadlo Palace: 80 %
Vtipné, ironické, ale zároveň dramatické a silně emočně působivé, tak kde je to třeba a tak aby to odpovídalo vážnosti dané situace a době, kde se to odehrává. Po všech stránkách tedy inscenace co dokáže zasáhnout a to hned na více frontách. Svoji nemalou zásluhu na tom má vynikající E. Balzerová, jenž roli hraběnky ztvárnila opravdu mistrovsky. Vedle ní též D. Novotný, který se v roli zbídačeného lokaje také neztratil a spolu jim to funguje více než dobře. K tomu jim zdatně sekundují v menších rolích M. Pechlát, D. Sitek nebo M. Etzler. Celkově myslím tato inscenace nemůže nijak zklamat.
(zadáno: 23.9.2018)
Návštěvníci - DEKKADANCERS: 80 %
Tři scény, každá od jiného autora s odlišným rukopisem, stylem a pojetím. Jedna vyniká mysteriozní atmosférou, druhá precizní choreografií a vytvořenou energií, třetí pak vtipnými momenty a originálním humorem. Všechny mají ale společné téma a hlavně výborné spojení pohybové a hudební složky, takže ani v tomto případě Dekkadancers rozhodně nezklamou. Za vyzdvižení pak stojí vynikající výkon v podání K. Kornové a K. Němečkové.
(zadáno: 18.9.2018)
Dobří chlapci - Divadlo Na zábradlí: 80 %
Působivá hra, jenž zajímavým způsobem zpracovává silné téma o střetu víry, viny a rodiny. Pro mě velmi pěkně pojato, s pomalejším tempem na začátku až k postupné eskalaci v závěru. Velmi výrazná a výborně doplňující hudební složka, která skvěle dotváří výslednou atmosféru. Též originální a nápaditá scéna a sehrané, vyrovnané herecké výkony. Jednoduše zde nevidím slabých míst. Opravdu povedená inscenace.
(zadáno: 5.9.2018)
Misery - Studio DVA divadlo: 70 %
Vydařená inscenace, jenž dobře čerpá z žánrově ne úplně typického spojení komediálního thrilleru. Dramatický příběh je dobře odlehčen vtipnými glosy a svéráznými charaktery obou postav, byť samozřejmě šílená obdivovatelka má v tomto jasně navrch. Její postava, ztvárněná velice věrohodně výtečnou Z. Adamovskou, je bezesporu hlavní tahoun této hry. Ale i P. Štěpánek nijak nezklame a společně jim funguje více než dobře. Z mého pohledu bych ale přeci jen ubral komediální roviny a zvýšil napětí. Trochu větší strach o osudy postav by přineslo, myslím, ještě silnější zážitek.
(zadáno: 4.9.2018)
Konec Faidry / Prosebnice - Divadlo Letí: 60 %
Zajímavé modernější pojetí této antické klasiky, které ve zdejším zpracování stojí určitě za vidění. Moc pěkně se zde využilo venkovního prostředí ostrova kolem vily Štvanice a i toto dodává inscenaci hodně poutavou atmosféru, zvláště v kombinaci s povedenou hudbou i scénou a kostýmy. Co mi přišlo trochu nešťastné je vcelku násilné napasování scén s tiskovým mluvčím a uprchlíky, jenž pro mě byly dost mimo kontext a i jejich pojetí lehce laciné vzhledem ke kvalitě okolního textu, zvláště skvělých dialogů Faidry a Thesea. Opravdu vynikající výkon T. Vilišové a vedle ní též skvělý V. Vašák. 65%
(zadáno: 29.8.2018)
Vzduchem - Losers Cirque Company: 70 %
Losers i nadále drží laťku svých vystoupení dosti vysoko. Další velmi povedený kus, ve kterém hraje hlavní prim velmi dobrá choreografie. Výtečná pohybová složka jenž se i zde skvěle sladila s podmanivě harmonickou hudbou. Vedle toho také pochvala za nápadité využití scény (vynikající tyče!) a její efektivní přestavbu v průběhu vystoupení. Pokud něco vytknout pak je to přeci jen trochu slabší závěr, kterému chyběl nějaký silnější moment jako vyvrcholení. Stále však krásná podívaná. 75%
(zadáno: 27.8.2018)
Skleněný strop - Divadlo Ungelt: 70 %
Příjemná konverzační hra, jenž nijak nenudí. První půlka spíše nenáročný úvod do děje a představení postav, druhá část výrazně svižnější a zajímavější. Několik velmi pěkných dialogových výměn, které dokázaly správně strhnout pozornost a povedená závěrečná pasáž. Větší přesah v tom sice nevidím, nicméně jako pestrá přestřelka názorů dvou (ne)rozešlých milenců to funguje více než dobře. Herecké výkony vyrovnané, v první části mě více přesvědčila T. Vilhelmová, v druhé pak J. Langmajer. Oba nijak nezklamali a vzájemně se hezky doplňují. Vedle nich se pak neztratil ani V. Pokorný. 75%
(zadáno: 11.7.2018)
Brouk v hlavě - Studio DVA divadlo: 70 %
Příjemná nenáročná komedie, která dostojí tomu co se od ní očekává. Samotná hra je dobře napsaná a dává příležitost pro řadu vtipných momentů. Nakonec to ani nebylo tak "crazy" jak jsem se obával a většina situací pobaví i bez zbytečného eskalování trapností či jiného zesměšňování. Zdejší zpracování ničím neurazilo a hra utekla bez větších hluchých míst. Vynikající R. Štabrňák je hlavním tahounem, jenž zastíní i jinak též velmi dobrého F. Blažka. Z ostatních zaujali ještě L. Pernetová a M. Slaný. Určité rezervy bych viděl u L. Krále či J. Ployhara z jejichž rolí se dalo vytěžit myslím i více.
(zadáno: 10.7.2018)
Dobrý konec všechno spraví - Letní shakespearovské slavnosti: 60 %
Z mého pohledu vcelku vydařená nenáročná komedie, která nijak výrazně nevybočuje z nastaveného standardu premiér LSS posledních let. Inscenaci by myslím pomohla trochu silnější zápletka a také výraznější záporný hrdina, takto to bylo vše až příliš přímočaré a jednoduché. Ale jinak to utíkalo slušně, nijak jsem se nenudil a určitě by se našla i řada povedených scén. Dosti pomáhá také velmi dobrý výkon A. Fialové, M. Dejdara či O. Pavelky. Naopak M. Siničák mě, přiznám, svým projevem spíše zklamal. Celkově však myslím příjemný letní večer v hradních zahradách.
(zadáno: 13.6.2018)
Úklady a láska - Švandovo divadlo: 40 %
Bohužel s touto inscenací jsem se hodně minul. Z mého pohledu je to celé příliš expresivní, spousta křiku, deklamací, výrazných gest i dikce. Pokud v tom byl obsažen nějaký milostný cit či jiné emoce, tak na mě nijak nedolehly. Osud ústřední dvojice mi byl potom veskrze lhostejný a stejně tak i jednání většiny postav. Také zvolené téma zakázané lásky nepovažuji za příliš originální. Nechci nijak hanit Schillerův originál, ale dnešní inscenaci považuji spíše za špatnou verzi Romea a Julie. Pochvala alespoň pro D. Barešovou a K. Cibulkovou, jež na mě svým nasazením nejvíce zapůsobily.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>