Redakce

Jan Pařízek

souhrnná stránka redakce

Volby

Hodnocení (839)

Filtrování hodnocení:   
  

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 4.2.2023)
Rozhodně zdařilá interpretace knižní předlohy. Samotný příběh je opravdu dobře napsaný a i přes větší délku nijak nenudí a celé to uteče až nečekaně rychle. První část ještě tolik nezasáhne a spíše hlavně připraví půdu pro tu druhou, kde do sebe vše až příliš krutě zapadá. I když člověk nečeká nic pěkného tak i přes to ho ty všechny rány osudu docela slušně rozloží. Dramatizace zde funguje na jedničku, samotný závěr a celé vyústění musí zasáhnout každého. Opravdu vynikající výkon P. Lorencové jako Hany. Vedle ní určitě též zaujali T. Groszmannová a E. Trčková. Pochvalu zaslouží také samotná scéna, jenž fungovala více než dobře.
(zadáno: 29.1.2023)
Očekávání byla bohužel o něco vyšší. První polovina na mě působila nevýrazným dojmem. Jako povedené hodnotím hlavně pasáže s věštcem, jehož opravdu výborně ztvárnil L. Ondruš. Jinak to bylo ale dosti roztahané, samotný příběh mě až tolik nezaujal a ústřední dvojice bohužel též. Spousta písní spíše průměrných. Druhá část naštěstí fungovala lépe, chytlavější písně i několikero povedených narážek na jiné muzikály. Z obsazení dále pochvala pro S. Hanzlíčkovou Borkovou a P. Klimendu. Rozhodně též krásně výpravná scéna a kostýmy. A nijak nezklamala company, hromadné scény zde určitě fungovaly. Jako celek neurazilo, ale nijak více nenadchlo. 65%
(zadáno: 27.1.2023)
Písně H. Zagorové jsem nikdy nijak více neposlouchal, ale i tak musím říct, že jsem si toto představení náležitě užil. Přesto začátek a víceméně celá první třetina na mě působila dosti těžkopádně. Písně vkládané docela na sílu, dialogy až trochu moc šroubované, aby to nějak pasovalo. Chyběla tomu určitá lehkost. Ale naštěstí má hra vzestupnou tendenci a prakticky celá druhá polovina je opravdu vydařená. Samotný příběh nakonec mile překvapil a funguje dosti solidně. Hodně se povedla většina sólových písní, na čemž má velkou zásluhu skvěle hrající ústřední trojice M. Křížová, E. Ochmanová a M. Tomešová. Ve výsledku tedy určitě spokojenost. 75%
(zadáno: 18.1.2023)
Hodně zajímavá inscenace, jenž ve mě v konečném důsledku zanechává nemalý dojem. Forma kabaretu je zde dosti chytlavá a pokud člověk úplně neřeší jistou absurditu celého začátku, kdy není příliš jasné, jaký mají dané scény vlastně význam, tak ho to nakonec určitě zasáhne. Povedlo se zde opravdu moc pěkně připomenout a oživit onu nelehkou dobu a celý proces s přesunem dětí. Už jen za to jsem moc rád, ale navíc k tomu se ještě hodně povedla celá hudebně-pěvecko-pohybová složka, jenž výsledný zážitek o to prohlubuje. Ze všech aktérů pak vyzdvihuji hlavně výborný výkon M. Hanuše, který do toho dává hodně a je to vidět. 75%
(zadáno: 14.1.2023)
Povedená a vtipná hra, jenž nejen dobře pobaví, ale též nechá nahlédnout do nejedněch nelehkých otázek související s těhotenstvím a mateřstvím. Z mého čistě mužského bezdětného pohledu to hodnotím jako moc dobře napsané. Prakticky od začátku to má výbornou energii, tempo, neměl jsem snad hluchého místa. Jednotlivé rodící páry jsou hezky kontrastní a ona chemie mezi nimi správně funguje. Povedlo se též obsazení, vynikající je především J. Burýšek, vedle něj pak také skvělá L. Žáčková a s ní J. Hájek. Mile rád rozhodně doporučuji.
(zadáno: 13.1.2023)
Povedená hra, jenž vtipně a trefně nahlíží do bulvárního světa. Byť většina první části na mě byla možná až příliš nekonfliktní, místy spíše jen popisná. Postavy se vymezovaly hlavně vůči někomu kdo ve hře nevystupuje a nedocházelo u nich k žádnému dramatickému vývoji. Nicméně konec první půle a následně celá druhá část nabere již výrazně lepší tempo a samotný závěr je pak, vzhledem k předchozímu ději, až nečekaně příjemně katarzní. Po herecké stránce výborný J. Plesl a vedle něj E. Maximová. Zaujme také R. Štabrnák a K. Hádek. Určitě též pochvala za dobře udělanou scénu a její účelné a vtipné využití. Celkově ve výsledku spokojenost.
(zadáno: 15.12.2022)
Inscenaci beru i jako určitou zpověď Daniely Špinar a také další rozšíření tématiky transgender. V tomto směru to má rozhodně svůj význam. Po divadelní stránce vnímám nejvíce pozitivně výborné audiovizuální zpracování pasáží z Rusalky. Výtečná práce s mikrofony, světly a hudbou, jenž přináší opravdu působivé momenty. Samotné následné transgender téma mi tam přišlo ale až příliš vložené na sílu a byť je to samozřejmě o něm a má tam svůj smysl, tak to na mě nepůsobilo nějak uvěřitelně. Nicméně musím ještě ocenit moc pěkný pozitivní závěr. Ten se rozhodně povedl. A též potlesk pro všechny aktéry, zvláště pak Z. Onufrákovou. 65%
(zadáno: 12.12.2022)
Je to trochu banální příběh, to ano. Ale zároveň i takový pěkně lidsky uvěřitelný. Musím přiznat, že mi při jeho sledování několikrát naskočila paralela s inscenací Linda Vista, hrané v Činoherním klubu. Podobné téma, příběh i celkové vyústění. A i zde jsem odcházel podobně spokojen. Místy to tedy bylo na mě až moc odlehčené, nicméně jsem se bavil více než dobře. P. Zelenkovi se povedla řada opravdu hodně trefných narážek. Po herecké stránce rozhodně skvělá souhra všech aktérů, kterým kraluje vynikající I. Trojan. Vedle něj pochvala pro D. Barešovou a V. Khek Kubařovou. Povedla se též krásná scéna i doprovodná hudba. Mile rád doporučuji.
(zadáno: 9.12.2022)
Způsob zpracování, který myslím nikoho neurazí, ale nejsem si jist jak moc dokáže zasáhnout. U mě to bohužel příliš nefungovalo. Zvolená délka tomu nepomáhá, v první části jsem měl několik míst, kde bylo těžší udržet pozornost a nezavírat oči. S tím jak postupuje vyšetřování tento faktor naštěstí odpadá, nicméně i tak u mě zůstala určitá odtažitost. K žádné postavě jsem si nevytvořil větší vztah a jejich osud mi byl víceméně lhostejný. Samotný závěr potom sice nezklamal, ale větší odezvu ve mě díky tomu nevyvolal. I po herecké stránce nemohu nikoho více vyzdvihnout. Celkově myslím opravdu neurazí, nenadchne.
(zadáno: 4.12.2022)
Krásné prostředí, poutavý příběh a zajímavé postavy. Další skvostný počin od Pomezí, který zanechá nemalý zážitek. Už samotná Winternitzova vila stojí za prohlídku a mít možnost si ji užít v rámci divadelního představení je pak o to působivější. Ale i samotný děj dokáže hodně zaujmout, jednotlivé postavy jsou hezky rozmanité a nebudete se nijak nudit, až už budete sledovat kteroukoli z nich. Rozhodně pochvala všem hercům za jejich přesvědčivé výkony, zvláště pak zaujali V. Bartoš a M. Čížková. Nemohu jinak než mile rád doporučit.
(zadáno: 29.11.2022)
Hodně silné a emočně dosti vypjaté. Původní text se podařilo zdařile aktualizovat a přenést do dnešní doby, aniž by to na něm bylo jakkoli poznat. Inscenace velmi dobře postupně graduje až k samotnému závěru, který jen těžko někoho nezasáhne. Zároveň to ale není nijak přehnané, naopak to působí velmi přirozeně a uvěřitelně. Hlavní podíl na tom má bezesporu vynikající výkon N. Horákové, vedle ní však zaslouží potlesk též velmi dobrý V. Dvořák. Společně jim to funguje náramně. Mimo to potěší i jednoduchá a funkční scéna, ve které daný děj dobře rezonuje. Celkově počin, jenž určitě nezapadne.
(zadáno: 28.11.2022)
Vtáhlo mě to a nepustilo. Skvěle napsané dialogy, které dávají smysl a dokáží zaujmout. Samotné postavy jsou dobře rozmanité, zajímavé a v neposlední řadě moc dobře zahrané. Výtečné jsou samotné lokace, které jsou opravdu pestré a nestačíte se divit na co vše v domě narazíte. Celkově má představení výbornou atmosféru, k níž nemalou měrou přispívá i dokreslující hudba a zpívané písně. K tomu jako fanouška Twin Peaks mě potěšilo několikero odkazů a určité scény na mě zapůsobily o to více. Odcházel jsem příjemně zamyšlen a naplněn dojmy. Rozhodně mile rád doporučuji. 85%
(zadáno: 21.11.2022)
Poutavý, úsměvný, lidský příběh jednoho padesátníka, který není černobílý, dá se pochopit a třeba se s ním i, alespoň částečně, ztotožnit. Tím v konečném důsledku dokáže i více zasáhnout. Místy je hra možná až moc natahovaná a trochu překvapí svou délkou, přesto nijak nenudí, obsahuje dobře napsané dialogy a řadu trefných, vtipných narážek a odlehčených situací. Celé to velmi solidně drží pohromadě, má to svoji hloubku i svůj osobitý humor. Po herecké stránce výtečný V. Fridrich, z ostatních pak velmi mile překvapila M. Sawa. Svým dílem přispěla i jednoduchá scéna, dobře vyřešené projekce a hudební aranžmá u střídání jednotlivých scén. 75%
(zadáno: 10.11.2022)
Takové trochu historky ala Pulp Fiction. Jen v severském hávu, výrazně syrovější, lehce depresivnější, ale také o dost poetičtější. Nijak jsem ani neřešil zda se v tom skrývá nějaký větší smysl či poselství. Nejlépe je vypnout a ponořit se do toho bizarního světa se zvrácenou harmonií. Často opravdu vybroušený černý humor a povedené dialogy. K tomu výborná doprovodná hudba, která u mě hodně přidala na výsledném pozitivním dojmu. Herecky není výtek, skvělé od všech aktérů. Těžko říct jak to komu sedne, ale za mě doporučuji. 75%
(zadáno: 3.11.2022)
Silný, inspirující příběh, jenž asi jen těžko někoho nezasáhne. Je moc pěkné, že díky této hře Bezruký Frantík nezapadne v prachu dějin a spousta lidí má možnost si jeho život takto připomenout. Z divadelního hlediska mám trochu smíšené pocity, řada povedených scén, ale také ty jenž mě nijak výrazněji nezasáhly a kde to táhl hlavně samotný příběh. Po herecké stránce výborné duo B. Kubátová a P. Gajdošíková. V. Fülep určitě nezklamal, ale tak nějak věřím, že s J. Albrechtem by to bylo o chlup silnější. Ve výsledku jsem rád, že jsem hru viděl, nicméně očekávání bylo ještě přeci jen o trochu vyšší.
(zadáno: 23.10.2022)
Hodně mi sedla zvolená forma zpracování, typ ala rozhlasové hry. Skvěle vynikly jednotlivé dialogy, motivace, vztahy mezi postavami. Dobře odvedená práce také na pohybové složce a využití prostoru jeviště. K tomu výborná doprovodná hudba, jež místy dotvářela opravdu krásně bizarní scény. V neposlední řadě pak výtečné po herecké stránce. Všichni aktéři zaslouží potlesk, mile rád pak vyzdvihuji Z. Stivínovou, P. Beretovou a R. Mikluše. Určitě to nesedne každému, ale za mě povedené. 75%
(zadáno: 7.9.2022)
Příjemná a dosti vydařená konverzačka, která nijak nenudí, má správné tempo a postupně dobře graduje. Potenciál by nejspíše byl na ještě o něco silnější dopad a mrazivější zážitek, ale i tak hra přináší řadu silných témat, které šikovně rozehrává a jenž myslím budou u diváků rezonovat. A to ať už jde o sebeúctu, přiznání si vlastních chyb, touhu po úspěchu, vypořádání se s vlastní minulostí či některá další. Po herecké stránce zdařile obsazeno, chemie mezi herci funguje jak má a celá skupina podává velmi dobrý výkon. Nejvíce mě zaujal Š. Krupa a vedle něj také O. Malý. Celkově za mě inscenace co stojí za vidění. 75%
(zadáno: 30.8.2022)
I zde opět velmi dobře funguje poetika dua SKUTR dohromady s hravostí zdejšího souboru. Řada krásných scén na které se moc pěkně kouká. Smysl některých z nich, nebo jejich prvků, mi však místy bohužel trochu unikal. Ale na tom má, nepopírám, i svůj podíl moje neznalost samotného díla. Též ale nepopírám pocit jisté lacinosti při opětovném použití jednoho scénického prvku, aneb zbytečné vykrádání sama sebe. Jako celek jsem si to však opravdu příjemně užil, a to určitě díky velmi dobrým hereckým i pěveckým výkonům prakticky od všech aktérů a krásné živé hudbě. Hlavně mile rád vyzdvihuji skvělého J. Sklenáře a vedle něj také M. Zavičára. 75%
(zadáno: 19.7.2022)
Za mě opravdu povedené. V první řadě dobře napsané a zpracované, má to správnou energii, dokáže to strhnout. Určitě to nijak nenudí, pěvecké pasáže spolu s živou hudbou fungují na jedničku a dramatičtější linie v druhé polovině též nijak nezapadá a docela i zapůsobí. Herecky potom celkově moc dobře obsazené, žádný slabší článek. B. Kohoutová rozhodně vynikající, její zpěv to je fantazie. Potěšil též D. Šafařík jako Vašek a z ostatních bych ještě rád vyzdvihl P. Vrška a J. Medunu. Velmi příjemné představení, jež mile rád všem doporučuji.
(zadáno: 12.7.2022)
Bohužel pro mě většina scén vyzněla spíše do prázdna. Žádný větší náboj či zaujetí se zde nedostavilo. Oceňuji herecký výkon M. Němce, jenž nijak nezklamal. Herecké pojetí L. Krobotové mi však příliš nesedlo. Přišlo mi to místy až příliš afektované, byl bych raději za více zlomyslnosti a podlosti. Pochvala pak pro sluhu V. Vondráčka, který velmi příjemně překvapil a přinesl svěží nádech do řady scén. A v každém případě ani zde nezklamaly čarodějky. Snad nejlepší část celé inscenace. Výborné skloubení se správně dynamickou hudbou, to se opravdu povedlo. Jako celek však maximálně lehce lepší průměr, určitě jsou na LSS lepší počiny. 55%
(zadáno: 20.6.2022)
Osobně bych to spíše inzeroval jako pohybově-taneční gospelový muzikál, aby to pak nevyvolávalo falešná očekávání. Akrobacie spíše lehčí a určitě ne zde to hlavní. Stejně tak i jednoduší příběh, který hraje spíše až třetí housle a kdyby žádný nebyl, nijak by mě to nevadilo. V každém případě je zde ale výtečná hudba, která dokáže opravdu strhnout. K tomu naprosto vynikající sborový zpěv a též několikero opravdu vydařených pohybových pasáží. Pěvecky skvělá M. Jonczy, herecky nezklamal P. Jeništa a pohybově výtečná S. Machovičová. Snad jen dělat ze sboru místy muzikálovou company nepůsobí vždy úplně nejlepším dojmem.
(zadáno: 10.6.2022)
Nádherná pocta jedné výjimečné ženě. Od T. Dianišky moc pěkně napsáno, bez nějakého přikrášlení a s citem. I přes trochu delší stopáž to dobře drží pohromadě, nijak to nenudí a má to své silné momenty. Byť ano, uznávám, že konec je trochu na sílu, ale emocionálně funguje opravdu dobře. Některé momenty pak mohly jít více do hloubky, přesto i takto za mě spokojenost. Ale těžko by to zanechalo tak výrazný dojem, nebýt výborného výkonu M. Matulové, jenž paní Špinarovou zvárnila opravdu neskutečně. Z ostatních zaujali též J. Burýšek, J. Goetzová a J. Kučera. Celkově krásný počin, který myslím jen málokoho nezasáhne.
(zadáno: 30.5.2022)
Tento počin je hlavně zážitek. Jedná se spíše tak trochu o LARP, kombinovaný s příjemnou procházkou na jedné pěkné pražské čtvrti. Do hry jste v každém případě aktivně zapojeni a je jen na vás kolik do toho ze sebe dáte. Čím více, tím větší zážitek se vám dostane. Příběh je opravdu pěkný, docela překvapivý s několika hezkými zvraty. Všechny interakce s herci i dalšími hráči jsou kořením této hry a přinesou vám ty nejsilnější momenty. Nebojte se do toho jít naplno a užít si to. Jen si ale opravdu raději dopředu zjistěte o jaký formát jde, neb když pak hru nedokončíte, tak tím můžete ovlivnit i ostatní hráče.
(zadáno: 11.5.2022)
Dobře zpracovaná klasika s řadou výtečných scén a obrazů, které dokáží strhnout a silně zasáhnout. Od samého začátku inscenace dokáže zaujmout a nikterak v tom nepoleví prakticky až do konce. Napomáhají tomu i za mě výborné kostýmy a též zvolená dokreslující hudba. Líbili se mi i některé scénické prvky jako odcházení zemřelých a využití trofejí z nich či symbolika šípů. Po herecké stránce neuvěřitelně dobře sladěno a rozhodně potlesk pro všechny. Mile rád však vyzdvihnu L. Příkazkého, M. Issovou, V. Neužila, D. Barešovou a V. Polívku. Další inscenace ve zdejším repertoáru, jenž stojí jistě za vidění. 75%
(zadáno: 2.5.2022)
Vtipná, chytrá, dobře napsaná hra. Hezké zamyšlení nad životem a smrtí, nad přijmutím odpovědnosti a nevyhnutelného, ale též nad tím najít si radost ze života a uvědomit si co je důležité. Moc pěkná herecká souhra všech tří aktérů, primárně pak hlavně dua P. Liška a J. Dulava, kterým to společně funguje více než dobře. V první části se mi obzvláště líbilo skvělé vytěžení hry "my víme, postava neví". Vše pak bez jakéhokoli laciného zlehčování, mile a s citem. Za mě rozhodně spokojenost a mile rád doporučuji.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>