Redakce
Jan Pařízek
souhrnná stránka redakceVolby
Hodnocení (868)
Filtrování hodnocení:
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 11.9.2023)
Již klasická komedie divadla na divadle, která i zde funguje velice dobře. První část je tedy trochu těžkopádnější, neuškodilo by jí více lehkosti a hravosti. Také více akcentovat vztahy mezi jednotlivými postavami, na kterých v další části stojí hodně zápletek. Sice si lze hodně domyslet, přesto větší důraz na tuto oblast by hře jen prospěl a diváky více vtáhl a spojil se samotnými charaktery. I tak je však druhá polovina velmi vydařená. Hra opravdu dobře vytěžuje všechny situace, jenž zdejší zápletka nabízí a drží si výborné tempo, které v závěru zdárně graduje. I po herecké stránce je to hlavně v poslední třetině moc pěkná jízda.
(zadáno: 9.9.2023)
Dobře namíchaný koktejl humoru, napětí, strašidelnosti a dramatu. Atmosféra houstne tím správným tempem a samotný závěr přinesl moc pěkné vyvrcholení. Jednotlivé charaktery jsou hezky rozdílné, sami o sobě zajímavé a postupné odhalování jejich minulosti a vzájemných vztahů dokáže více než dobře udržet divákovu pozornost. Po herecké stránce též příjemná souhra všech aktérů, výborný především J. Hájek. Celé to pak doplňuje vynikající scéna, která se zde opravdu nadmíru povedla. V součtu tedy rozhodně inscenace, jenž nijak nenudí, zaujme a zůstane v hlavě i nějakou dobu po skončení. To není vůbec málo a mile rád doporučuji. 75%
(zadáno: 6.9.2023)
Pro mě bohužel až příliš filozofické a hluboké, hlavně samotný závěr, který sem už úplně nevstřebal. Co jsem ale vstřebal byl vynikají výkon M. Königa, který i zde předvedl své herecké mistrovství. A k zamyšlení si odnáším otázku kam až lze zajít ve vykoupení vlastních hříchů minulosti, co vše udělat pro ono odpuštění? Dosáhnout tím vlastního sebezničení a následně doufat ve vzkříšení? Bezesporu určitě inscenace vyvolávající nelehké otázky a pokud budete v souznění tak jistě i silný zážitek. U mě se tento však nedostavil. 65%
(zadáno: 17.8.2023)
Zvolený formát rychlejších střihů bohužel inscenaci příliš neprospívá. Hlavně v první polovině je díky nim dosti těžké vytvořit si k postavám nějaký větší vztah, neb se o nich příliš nedozvíme. A byť mezi nimi k určitému vývoji dojde, tak je to pro mě zoufale málo. Pocitově se pak hra dosti vleče a i přes kratší stopáž působí trochu nekonečně. Druhá část naštěstí nabídne větší prohloubení vztahů a odkrytí emocí. Přesto celkový dojem zůstává více než rozpačitý. Neubráním se pocitu, že by si hra samotná zasloužila přepracování. Po herecké stránce však nemám výtek. Jak A. Mihulová tak D. Gondík si svůj potlesk určitě zaslouží. 45%
(zadáno: 2.8.2023)
Ve výsledku trochu rozpačité dojmy. První část velice zdařilá komedie, kde se povedlo opravdu velmi dobře využít situační hry, které zdejší zápletka přináší. Má dobré tempo, žádná hluchá místa a člověk si ji může dosti užít. Druhá část bohužel již více drhne, asi i ve snaze najít nějaký smysluplný závěr přibývá více nelogických situací. A samotná poslední třetina se pak změní v až příliš velkou one man show A. Hámy, který sice hraje celou hru jako o život a dává do toho opravdu vše. Nicméně v závěru to jde za mě již na úkor samotné inscenace a byť je to třeba komické a diváci to chtějí, tak výsledný dojem to u mě spíše zhoršilo.
(zadáno: 25.7.2023)
Dobře kompaktní, ucelený, vtipný průlet českou historií. Dobře napsáno, s nadhledem a řadou trefných dialogů. K tomu velmi dobře využité možnosti otáčivého hlediště a jeho okolí. Herci si příliš neoddychnou a velmi dobře zvládají rychlé změny postav a časových období. Tvůrčí duo J. Lesák a N. Preslová i zde dokazuje, že umí dělat opravdu výborné, originální, zábavné a poučné inscenace. Lze jen doporučit.
(zadáno: 27.6.2023)
Snaha skloubit hravost a dramatičnost příběhu zde skončila jakýmsi kompromisem kdy pořádně nevyniká ani jedno. Inscenace má rozhodně řadu vtipných momentů a povedených scén, ale ve výsledku to ve mě bohužel nezanechalo nějaký silnější dojem či větší nadšení. Rozhodně však oceňuji nádherné kostýmy a celkové herecké ztvárnění všech plyšáků. To se myslím povedlo opravdu na jedničku a herci si s tím vyhráli znamenitě. Za všechny pak mile rád vyzdvihuji skvělého J. Vondráčka aka Vránu a vedle něj též S. Tomana aka Gazelu, kteří oba přinášeli nejlepší scény. Též krásná živá hudba, jen trochu škoda, že jí nebylo o něco více. 65%
(zadáno: 21.6.2023)
Bezesporu zajímavé a neotřelé zpracování, zejména díky využití projekcí, jenž opravdu specifickým způsobem navozují dojem onoho kouzelného a snového světa. Místy je to sice možná až moc "creapy a bizarre", ale veskrze to často vytváří opravdu působivé scény. A v těch několika hudebních to výborně funguje jako slušný videoklip. Když přičteme povedené kostýmy i samotnou scénu, tak máme krásný vizuální zážitek. Z hlediska děje též dobře zpracováno, jen bych snad trochu zkrátil závěrečnou frašku, jenž pro mě až moc přebíjela výsledný dojem. Herecky zaujali hlavně J. Blažek, P. Gajdošíková a J. Teplý. A samozřejmě nádherný Hilského překlad.
(zadáno: 14.6.2023)
Climax - Pomezí 90 % 

Moc pěkná sonda jak do klubového světa, tak do životů dvacetiletých, jenž v daném světě žijí. Jako je již dobrým zvykem, i zde se jedná o výbornou scénografii. Vytvořené prostředí nemá chybu a když k němu přičteme ještě krásně rezonující hudbu, tak máme navozenu opravdu vynikající atmosféru. Samotné postavy jsou rozhodně dobře vykreslené a vztahově mezi sebou zajímavě propojené. Jejich životní příběhy vás dokážou vtáhnout a se zájmem budete sledovat jejich postupný vývoj. Moc pěkná práce též s flashbacky do minulosti, které leccos dovysvětlí. Herecky výborné hlavně duo M. Machová a J. Dudziaková. Celkově od Pomezí další skvělý počin. 85%
(zadáno: 7.6.2023)
Není to klasická inscenace, takže se to o to hůře hodnotí. Nicméně pro mě moc pěkná prohlídka Anežského kláštera s několika symbolickými zastaveními po cestě a se závěrečnou vynikající skupinovou performance. Jednotlivá vystoupení jsou dost povedená po pohybové stránce a často doplněny o krásné zpěvy a působivou hudbu, jenž v oněch prostorách má své nepochybné kouzlo. Pokud se tomu aspoň trochu poddáte a necháte na sebe působit všudypřítomnou sakrální složku, tak výsledný dojem bude o to silnější. Celkově tedy určitě zajímavý počin, jenž stojí za pozornost.
(zadáno: 2.6.2023)
Za mě opravdu dobře napsaná hra, která pokud se jen trochu slušně zpracuje, tak umí zasáhnout. A zde se to povedlo určitě i více než slušně. Začátek možná ještě trochu rozpačitý, ale postupně si to hezky sedlo a nabralo to správné tempo, chytlo vaši pozornost a již ji nepustilo. Moc krásná práce s gradací napětí a jeho postupným dávkováním směrem k výbornému závěru, jenž dokáže strhnout. A herecky rozhodně výtečná souhra obou aktérů, bez níž by to celé nebylo možné. Slyší na sebe, je tam ta správná chemie a oba si zaslouží beze sporu svůj potlesk. Po všech stránkách tedy inscenace co mile rád doporučuji.
(zadáno: 31.5.2023)
Dosti povedený začátek, pěkná jednoduchá scéna a k tomu dobře fungující hudební vstupy. Ale v průběhu první poloviny se dobré tempo vytrácí a inscenace se stává více ubíjející. Pokud bylo záměrem navodit takto zdlouhavost soudních procesů, tak pak ano, pocity jsou věrohodné. Přesto nutná snaha o udržení pozornosti není myslím ideální. Druhá část přeci jen v tomto směru lepší a došlo i na působivý závěr. Nicméně větší dopad to na mě už bohužel nemělo a zůstává hlavně pocit, že toto Kafkovo dílo má větší potenciál. Přesto herecky opravdu vynikající J. Kučera, jehož skvělý výkon zapůsobí věřím na každého. 65%
(zadáno: 24.5.2023)
Povedená inscenace, většinu času jsem se dobře bavil, to mile rád přiznávám. Jen si nemohu pomoci, ale vidím zatím možná až moc určité schvalování výraznějšího pití. Leckdo si z toho může odnést i to, že když má člověk životní krizi, tak je alkohol velmi dobrým prostředkem k jejímu řešení. V rámci druhé poloviny jsem v tomto směru čekal nějakou větší katarzi, což mě trochu mrzí, že jí tam tolik nebylo. Přesto i tak závěr veskrze povedený. Po herecké stránce moc pěkná souhra všech aktérů. Výborný hlavně P. Stach, nejen pro fámózní závěrečnou tečku, a s ním R. Jašków. Není lehké zahrát dobře opilého a zde se to vesměs opravdu dařilo. 65%
(zadáno: 17.5.2023)
Příjemně hořkosladký pohled na stáří. Byť místy mi to přišlo až příliš přehnané či karikující a zvolené tempo občas trochu ubíjející, tak musím uznat, že tato inscenace má svůj význam a zároveň i určitou poetiku. Trefně se podařilo vystihnout řadu věcí, které člověk dobře zná, ať už ze svého života nebo z života svých blízkých. Dobře namixovány úsměvné situace s těmi co brnknou na vážnější notu. Po herecké stránce je to moc pěkná souhra obou aktérů, přičemž mile rád vyzdvihuji skvělá gesta a pohyby L. Veselého. Za pozornost jistě stojí i povedená scéna. Ve výsledku převládají určitě pozitivní dojmy. 65%
(zadáno: 4.5.2023)
I přes řadu pozitivních dojmů převládají spíše smíšené pocity. A větší délka tomu zde bohužel příliš nepomáhá. Inscenace sice nijak nenudila, nicméně v druhé polovině se u mě částečně dostavilo čekání na konec. Závěr má svoji určitou sílu, ale rozhodně mě nijak nestrhl ani více nezasáhl. Herecky ovšem vynikající S. Rašilov, jenž to celé neuvěřitelně táhne. Vedle něj výtečná J. Pidrmanová, jejich společné scény patří k nejlepším v celé inscenaci. Hodně zaujala též D. Barešová a nijak nezklamal ani Z. Piškula. Líbila se mi otočná scéna a s ní výborná práce s barvami a světly. Též moc pěkný živý klavírní doprovod. Celkově určitě neurazilo. 65%
(zadáno: 1.5.2023)
Opravdu příjemná, dobře napsaná, jednoaktovka. Pohled na nelehkou dobu očima jedné, vcelku prostší, dívky, která neřeší politiku, není hrdinka a chce prostě jen žít pokud možno pohodlný spokojený život. Trochu nečekaně hodně vtipné, dobře odlehčené. Až sem si říkal, zda dojde i na vážnější notu, ale naštěstí došlo a bylo to dobře uchopeno, vtip se neztratil a krutost dané doby trefně dotváří samotný příběh. Velmi dobrá E. Hacurová, jíž moc pěkně sekunduje neméně skvělá B. A. Mikeschová. To vše v doprovodu krásné živé hudby na klavír hrajícího O. Rychlého. Určitě dobře strávený večer.
(zadáno: 27.4.2023)
Poučný a i trochu neotřelý pohled na postavu E. Beneše, od budování republiky až po únorový převrat. Myslím, že se zde opravdu moc hezky podařilo vykreslit jeho vztah k vlasti a též rozšířit povědomí o, pro mě, neznámém plánu na výrazně jiné vyústění Mnichovské dohody. Vedle toho dramaturgicky velmi funkčně zpracovaná postava J. Nečase skrze jeho promluvy jakoby ze záhrobí, což opravdu výborně zahrál O. Pavelka. Celkově není inscenace zbytečně natahována, nijak nenudí a přivede určitě k zamyšlení. Rozhodně vydařený počin.
(zadáno: 26.4.2023)
Velice zdařilá dramatizace tohoto Čapkova dramatu. Inscenace funguje více než dobře, neztrácí tempo, drží si energii i divákovu pozornost, neměl sem žádná slabší místa. Povedená a funkční scéna, výtečná hudební složka i samotné zpěvné pasáže. Trefné převedení hlavní role do dvojrole, neb se dá hezky vnímat jako 2 stránky téže mince a dost těžko říct, která je ta horší. V každém případně žádná nás jako lidstvo nevykoupí. Celkově hra pěkně drží tu správnou dávku šílenosti a utopie, takže to krásně rezonuje, obzvláště v dnešní době. Herecky dobrý M. Donutil, též pak E. Salzmannová a hodně zaujal K. Krhovják. Rozhodně stojí za pozornost. 75%
(zadáno: 29.3.2023)
Ač se jedná z mého pohledu o velmi zajímavý námět a samotný začátek hry působí dosti zajímavě a nadějně, tak s postupem času se hra více a více rozmělňuje, natahuje a působí dosti nerealisticky. Samotná druhá polovina mi přišla s prominutím tak trochu jako nějaké divně ujeté vztahové Beverly hills. Dílčí motivace a chování jednotlivých postav hodně přitažené a hozené až moc do extrému. Což je škoda, neb jsou zde rozhodně silná témata a důležité myšlenky. Nicméně nepřijde mi to prostě dobře napsáno a hlavní dojem je takový, že ta hra jednoduše zabíjí sebe samu. Závěr už pro mě bylo takové trochu nekonečné čekání na konec...
(zadáno: 22.3.2023)
T. Dianiška má rozhodně talent na to připomínat postavy, příběhy a události, které by neměly být zapomenuty a i zde odvádí velmi dobrou práci. Životní příběh Pravomila Reichla nemá o dramatické události nouze a je jen dobře, že si ho můžeme díky tomuto zpracování zprostředkovaně prožít. První polovina funguje velmi dobře, má skvělé tempo, nijak nenudí. Druhá část je bohužel místy trochu rozvleklejší a občas je dost těžké udržet pozornost. Vynikající složkou je však hudba, ať už ta živá nebo i reprodukovaná. Přináší krásné oživení a vykresluje ty nejlepší pasáže, které tím zanechají o to silnější dojem.
(zadáno: 20.3.2023)
Příjemná konverzačka, která má své lepší i slabší momenty, ve výsledku nijak nenudí a pěkně se na ní dívá. Pro výraznější zážitek by to však to myslím chtělo o něco více napětí, konfrontace nebo něco více šokujícího. Sice v závěru hra adekvátně graduje, ale i tak to na mě nemělo silnější dopad. Přesto dokáže určitě zaujmout a to i díky vyrovnaným hereckým výkonům v čele s výborným J. Vlasákem. 65%
(zadáno: 9.3.2023)
Na činohru pro mě i vcelku slušně alternativní. Ale to si nestěžuji, naopak mi to přišlo dosti povedené. Mimozemský pohled na mezilidské vztahy, spíše na tu temnější stránku. Sled výstupů a scén, jenž rozhodně dokáží upoutat. Místy více bizarní, místy trochu divné, ale nikdy ne nudné. Utkví to v paměti a dá o čem přemýšlet, což není málo. Herecky dobře vyrovnané, žádný slabší výkon tam nebyl, naopak řada z nich zaujme. Celkově počin co stojí za vidění.
(zadáno: 9.3.2023)
S touto českou klasikou, se zde Kašpaři popasovali rozhodně se ctí. Inscenace má dobré tempo, nikterak nenudí a osobně sem v ní neměl prakticky žádná hluchá místa. I přes větší míru postav se v nich dá bez větších problémů orientovat. Jednotlivé charaktery se povedlo dobře vystihnout a i samotné vztahy mezi nimi působí dosti věrohodně. Snad jen samotný závěr má z hlediska obsahu myslím větší potenciál, ale i tak to zanechalo svůj dojem. Z hereckého hlediska velmi dobrý kolektivní výkon celého souboru. Mile rád pak vyzdvihuji J. Jankovského, I. Kristekovou a T. Slámovou. Též oceňuji povedenou hudbu mezi přechody jednotlivých scén. 75%
(zadáno: 3.3.2023)
Opravdu nadčasová hra, která bude fungovat v jakékoli době, neb trefně vystihuje jací prostě jsme a svým způsobem vždycky budeme. Zdejší zpracování nejspíše nepřekvapí ani nijak nešokuje neočekávánými prvky, ale naopak zaujme samotným textem a jednotlivými dialogy. Velmi dobře drží pohromadě, neměl jsem žádné větší hlušší místo, bez větších problémů měli herci moji plnou pozornost od začátku do konce. Moc pěkně tomu napomáhá i zvolená hudba, ať už částečně živá v první polovině nebo reprodukovaná v té druhé. Zvláště v závěru silně dotváří potřebnou atmosféru. Herecky zaujali hlavně R. Mácha, O. Pavelka, Š. Krupa a P. Beretová. 75%
(zadáno: 28.2.2023)
Brilantní groteska o hledání pravdy, o tom, že pravda je vlastně relativní a často záleží na úhlu pohledu. Geniální především první polovina, která má neskutečné tempo, povedla se tam řada úžasných her, dialogů a výstupů. Hodně dlouho jsem něco takto skvěle sehraného opravdu neviděl. Oproti tomu bohužel druhá část již trochu ztrácí, částečně i z toho, že se řada věcí již vyčerpala. Přesto i tak jako celek stále vysoce nadprůměrné. Herecký koncert všech aktérů, kvalita tohoto souboru je zde krásně vidět. Vynikající hlavně J. Plesl, L. Krobotová, H. Čermák, K. Melíšková, V. Khek Kubařová a J. Holcová. Úžasná scéna a kostýmy. 85%