Švandovo divadlo [velký sál]
William Shakespeare
Hamlet
Premiéra: 7.12.2013 | 2:30
Překlad: Jiří Josek. Dramaturgie: Lucie Kolouchová. Scéna: Iva Němcová. Kostýmy: Lucia Škandíková. Hudba: Petr Wajsar a citace. Úprava a režie: Daniel Špinar.
Poslední uvedení: říjen 2024.
Poslední uvedení: říjen 2024.
Patrik Děrgel, Kamil Halbich, Petra Hřebíčková / Klára Cibulková, Zuzana Onufráková / Martina Krátká / Denisa Barešová, Marek Pospíchal, Miroslav Hruška, Filip Čapka / Tomáš Červinek, Tomáš Kobr / Petr Kult / Marek Frňka, Jaroslav Šmíd / Jacob Erftemeijer...
Rodinné drama skandinávského ražení, tragédie velmi exponované, královské rodiny. Příběh chlapce, který ztratil otce a vlastně i matku, která se brzy po smrti manžela znovu provdala. V síních paláce, kde veškeré dění probíhá, je na všechny vidět, vše je vlastně zároveň veřejné. A mladý Hamlet svého otce miloval, miloval i krásnou a chytrou Ofélii, jenže pak se dozvěděl něco, s čím nelze dál žít. Nebo to jde, znát krutou pravdu a mlčet? A tak se může zdát, že se dánský princ zbláznil. V jeho šílenství je ale, jak říká královský komoří, metoda...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
77 %
Uživatelé
77 %
Hodnocení redakce
Pavla Haflantová 70 %
Iva Bryndová 90 %
Kateřina Jírová 80 %
Michal Novák 70 %
Veronika Steffanová 70 %
Anežka Kotoučová 80 %
Jiří Koula 70 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 80 %
Lukáš Dubský 70 %
Veronika Boušová 90 %
Pavel Širmer 70 %
Jan Pařízek 80 %
Tereza Szkatulová 80 %
Pavla Haflantová 70 %
Iva Bryndová 90 %
Kateřina Jírová 80 %
Michal Novák 70 %
Veronika Steffanová 70 %
Anežka Kotoučová 80 %
Jiří Koula 70 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 80 %
Lukáš Dubský 70 %
Veronika Boušová 90 %
Pavel Širmer 70 %
Jan Pařízek 80 %
Tereza Szkatulová 80 %
Volby
Hodnocení (237)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavla Haflantová 70 %
9.1.2015 | 356 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Vynikající šílenství Ofélie, skvělá druhá půlka, strhující závěrečná scéna. Vlastně mi tam téměř nic nevadilo, ale zároveň mě skoro nic nenadchlo.
Iva Bryndová 90 %
1.10.2014 | 590 hodnocení
+ souhlasím
Moderní pojetí klasiky, které dokonale funguje, a mnohé motivy jsou v něm ještě mnohem silnější, výraznější a víc vyniknou - jako Gertrudin poměr s Claudiem, Horacio, Hamletovo "šílenství".
Připomínek je málo - příliš mě nepřesvědčilo obsazení některých postav - (v podstatě jen) těch ženských. A zatímco Petra Hřebíčková přesvědčila, ačkoli mi na roli královny-matky nepřijde typově ideální, Zuzana Onufráková, ač herecky výborná, mi do role Ofelie typově prostě nesedla.
A některé výstupy už na mě byly i tak moc.
Připomínek je málo - příliš mě nepřesvědčilo obsazení některých postav - (v podstatě jen) těch ženských. A zatímco Petra Hřebíčková přesvědčila, ačkoli mi na roli královny-matky nepřijde typově ideální, Zuzana Onufráková, ač herecky výborná, mi do role Ofelie typově prostě nesedla.
A některé výstupy už na mě byly i tak moc.
Kateřina Jírová 80 %
13.9.2014 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Zdařilý přepis, výtečně výkony P. Děrgela a Z. Onufrákové, a dokonce i K. Halbich dokázal proměnit své krátké výstupy. Shlédnuto na Mezinárodním festivalu DIVADLO.
Michal Novák 70 %
3.4.2014 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Názorná ukázka toho, jak „modernizace“ nebo principy dekonstrukce mohou stvořit ze zaprášené klasiky živou, překvapující a iniciační podívanou. Špinarova kompozice je do detailu promyšlená, má potenciál přivést do divadla mladé diváky. To rozhodně není málo. Přesto některé prvky či postupy se mi zdály poněkud nadbytečné, rušily, snad proto, že sklouzávaly k povrchnosti. Patrik Děrgel výkonem v titulní roli konečně prodal, co v něm je. Perfektní též představitelé Ofélie, Klaudia, Gertrudy či Horacia.
Veronika Steffanová 70 %
3.4.2014 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Výborné trochu modernizované pojetí Hamleta. Vše se odehrává v jakémsi bezčasí, ve kterém se divák může soustředit jen na postavy a jejich nálady a pohnutky. Trochu mě zklamala druhá půlka, ve které se už v podstatě nic nestane a závěrečné ztvárnění hory mrtvol mě příliš neoslovilo. Herci jsou velmi vyrovnaní, všichni zapadli do režisérovy stylizace, i když ta není tak výrazná, jak bývá jinak u Špinara zvykem.
Anežka Kotoučová 80 %
28.3.2014 | 230 hodnocení
+ souhlasím
Výborné! Další originální Špinarova režie, ocenila jsem především skvělé nápady při scéně s duchem Hamletova otce a divadla na divadle.P.Děrgel je energický, ale možná by mohl přece jen trošičku ubrat na expresivitě.Zuzanu Onufrákovou mám ráda a její Ofélie je dost neortodoxní, přesto si nejsem jistá vhodností jejího obsazení.Zbytečné a nelogické mi přišly Oféliiny sexuální prvky v rámci šílené fáze,stejně tak jako Hamletův exhibicionismus ve vitríně.Opravdu skvělá je P.Hřebíčková i K.Halbich. Troufám si říci,že navzdory některým mouchám je to mnohem lepší,než kdejaké konzervativní zpracování.
Jiří Koula 70 %
17.3.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
74,99% Po Zkrocení zlé ženy se Daniel Špinar pustil do další modernizace Shakespeara. A nejde o žádné kosmetické úpravy, nýbrž pořádný kus práce s ohledem na cílové publikum - dnešní mládež. Výsledek? Funguje to a na své si místy přijdou i "divadelní snobi".
Jiří Landa 80 %
28.1.2014 | 3035 hodnocení
+ souhlasím
75% Originální režijní pohled na starou dobrou známou klasiku, který však neopovrhuje původním textem, "jen" ho obohacuje o další rozměry a pohledy. Promyšlená koncepce, v níž žádné scény nepůsobí křečovitě, moderní háv inscenace je naprosto přirozený (včetně odkazů na klasická nastudování Hamletů v podobě muzeálních vitrín), stejně tak jako promyšlené přeskupení replik, které přebírají jiné postavy (hrobníci, herci aj). Nejvíce zaujmou zejména P. Děrgel, který zde podává zatím svůj nejlepší herecký výkon, dále pak P. Hřebíčková (přestože věkově není zcela adekvátně obsazena) a Z. Onufráková.
Helena Grégrová 80 %
25.1.2014 | 1709 hodnocení
+ souhlasím
75%. Moderní, efektní, vkusné, zábavné, pulsující.
Lukáš Dubský 70 %
18.1.2014 | 1182 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ve Švandově divadle hrají Hamleta jako akční psychothriller, dějovými posuny ho přibližují mladému publiku. Expresivně laděná inscenace má co nabídnout, ačkoliv pečlivě vystavěné mizanscény místy trochu upozaďují téma hry. Některé aktualizace vyšly na výbornou (třeba scéna divadle na divadle), jindy už to tak skvěle nevyšlo. Špinar hodně akcentuje komediální rovinu hry, hudbu tentokrát využívá až morávkovským způsobem (tzn. až uši zaléhají). Vydařené jsou herecké výkony všech hlavních představitelů, osobně se mi nejvíc líbil Kamil Halbich. (více v článku na blogu)
Pavel Širmer 70 %
13.12.2013 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
75%. Tragédie byla pro inscenaci zkrácena. Na výrazné interpretaci D. Špinara mohou rušit některé zbytné povrchnější prvky, ale je přijatelným a celkově nenásilným výkladem, jež si zasluhuje pozornost. Přesun doby děje do současnosti dotažený a smysluplný. Zaujmou, možná i ohromí některé nápady, zejména objevná koncepce scény s herci či scénický nápad s muzeální vitrínou. Kdo není s tragédií obeznámen, může mít problém přijmout víceznačné vyznění konce. Souhlasím s názorem, že zpracování má potenciál oslovit mladé diváky. Vedle P. Děrgela, podávajícího vzhledem k mládí vynikající výkon, zaujme i zbytek ansámblu.
Jan Pařízek 80 %
10.12.2013 | 920 hodnocení
+ souhlasím
Povedlo se. Toto netradiční a moderní zpracování věčné klasiky řadím bez špetky pochybností mezi ty opravdu zdařilé. Byť hra obsahuje řadu scén, které mě výrazněji nezasáhly nebo jsem se s nimy příliš neztotožnil, tak inscenace jako celek působí silně a zanechala velmi pozitivní dojem. Skvělé zpracování divadelní pasáže, naopak závěr je malinko nejasný a pro někoho může být i matoucí (existuje-li vůbec někdo kdo nezná tento příběh). Po herecké stránce prakticky od všech velmi dobrý výkon. Výtečný především P. Děrgel, pak též Z. Onufráková a P. Hřebíčková.
Tereza Szkatulová 80 %
27.1.2014 | 28 hodnocení
Moc dobré! S citem pojatá úprava a modernizace klasiky, kterou zná snad opravdu každý, se mi moc líbila. Na scéně zaujmou inovativní prvky, vitríny z muzea i koncepčně skvěle zvládnuté představení při představení. Hra má tempo hned od začátku a ani v druhé polovině ho neztrácí, ba právě naopak. K dobrému dojmu intenzivně napomáhají herecké výkony celého souboru, a tak i přes pár slabších momentů, mezi které řadím především zvláštně pojatý konec představení, při vzpomínce na úctyhodně šílenou Z. Onufrákovou a vynikajícího P. Děrgela tleskám.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fekete 70 %
1.10.2024 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Videno 1.10.2024 ve Svandove divadle, derniera, 1 rada, 140 min vcetne prestavky.
V uvodu reditel divadla podekoval vsem pritomnym a zhodnotil hru v case. Predstaveni aktualizovane na soucasnou dobu, proto take mezi divaky znacne mnozstvi 15-20 lete mladeze. Scena jednoducha. Soubor ve stalem slozeni princ Hamlet / P. Dergel, kral Claudius / K. Halbich, plus kralovna Gertruda matka Hamleta / P. Hrebickova a Ofelie / Z. Zlatohlavkova. Covid deklasoval J. Erftemeiera a tak M. Frnka musel hrat dvojroli Rosencrantze a Guildensterna. Po zaveru aplaus celeho hlediste vestoje.
Pusobive secviceni hry Past na mysi.
V uvodu reditel divadla podekoval vsem pritomnym a zhodnotil hru v case. Predstaveni aktualizovane na soucasnou dobu, proto take mezi divaky znacne mnozstvi 15-20 lete mladeze. Scena jednoducha. Soubor ve stalem slozeni princ Hamlet / P. Dergel, kral Claudius / K. Halbich, plus kralovna Gertruda matka Hamleta / P. Hrebickova a Ofelie / Z. Zlatohlavkova. Covid deklasoval J. Erftemeiera a tak M. Frnka musel hrat dvojroli Rosencrantze a Guildensterna. Po zaveru aplaus celeho hlediste vestoje.
Pusobive secviceni hry Past na mysi.
Petr Husar 60 %
13.6.2024 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Režijně opulentní varianta Hamleta. Až příliš nápadů, inscenačních i hereckých. Text ustupuje trochu do pozadí. Děrgel je výtečný, mohl by být ještě lepší.
Pan Kolpert 50 %
14.3.2024 | 124 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace možná už po víc než 10 letech trochu "unavená". Děj působí příliš zjednodušeně, situace ani postavy mě emocionálně nezasáhly. Je skoro nemožné s některou z postav sympatizovat nebo soucítit. Pozitivně vnímám scénografii. A výborně udělaná je scéna "divadla na divadle".
Screamingsun 70 %
10.3.2024 | 37 hodnocení
+ souhlasím
Výborné moderní zpracování, bez znalosti děje jste však ke konci ztraceni. Po přestávce tempo zběsile zrychlí a od smrti Ofélie je už vše jen ve zkratce. Škoda - scéna, herecké výkony i režie je bezvadná, vydržel bych klidně i další hodinu.
PavelakK 80 %
22.10.2023 | 37 hodnocení
+ souhlasím
Moderní zpracování mi na divadle nejsou úplně blízká. Lístky jsem ale dostal darem, tak jsem šel Hamleta zkusit.- Dobře jsem udělal.
P.Děrgel je v roli medvěda, pardon Hamleta opravdu skvělý.
Někdy možná až moc ulítaný, ale dobře se na něj divá.
Vztah s Ofélií mi trochu připomíná dnešní vztahy.
Zmíním ještě P.Hřebíčkovou a její matku, která se mi líbila moc.
Opravdu skvělé nápady (s otcem duchem...), scéna funguje víc než dobře.
P.Děrgel je v roli medvěda, pardon Hamleta opravdu skvělý.
Někdy možná až moc ulítaný, ale dobře se na něj divá.
Vztah s Ofélií mi trochu připomíná dnešní vztahy.
Zmíním ještě P.Hřebíčkovou a její matku, která se mi líbila moc.
Opravdu skvělé nápady (s otcem duchem...), scéna funguje víc než dobře.
Mau 70 %
28.9.2023 | 112 hodnocení
+ souhlasím
Moc se mi líbil P.Děrgel a Denisa Barešová. Naopak od zpracovaní jsem čekala trochu víc.
Poulet 80 %
28.9.2023 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Moc pěkně udělaný, to jsem od Daniely Špinar čekala, a proto jsem na to šla. Někdy mívám problém s moderními pojetími, tady mě to vůbec nerušilo, Patrik Děrgel skvělý, ostatní většinou také dobří.
InkaR 80 %
19.6.2022 | 37 hodnocení
+ souhlasím
Snad jediná Špinarova hra, která se mi líbila na víc jak 50 %. Skvělý Patrik Děrgel a velmi vtipně a svěže podáno, takže se líbí i mladé generaci. Tu nahou scénu na konci bych asi vynechala, je to dnes nějaké až moc módní, mě to přijde zbytečné.
Radarrius 70 %
16.4.2022 | 73 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé moderní pojetí. Pečlivě promyšlené, ale nikoliv přeumělkované. Patrik Děrgel vytvořil Hamleta, se kterým může divák soucítit. Milostný vztah Hamleta a Ofelie byl jak ze současnosti. Což kvitovali i mladí diváci kolem. Vlastně celé to bylo jako rodinná tragedie. Čtení Pasti na myši členy královské rodiny tento pocit dobře umocnilo. Snad jen režijní nápad s pohazováním imaginární lebkou byl zbytečný. O Jorikovi z úst tohoto Hamleta by rád člověk slyšel více.
Slamajak 90 %
10.12.2021 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Nejlepší česká inscenace Hamleta, kterou jsem viděl. Celkově to fungovalo, modernizace skvělá; oceňuju vtipnost, která ale nebyla trapná, jak to je třeba na Shakespearovkách. P. Děrgel mi poprvý přišel fakt boží, Ofélie a Gertruda mě nejdřív vyděsily, ale P. Hřebíčková a Z. Onufráková si to nakonec daly taky na jedničku. Jediná věc, co pro mě nefungovala, byl závěr: sice oceňuju, ehm ehm, kompletní odhalení Hamleta, ale nějak to pro mě nevyznělo, jak mohlo, vlastně jsem pak už ani moc nedokázal vnímat, co postavy říkaly, a nějak to prostě nebylo ono. Celkově ale super, snad ještě stihnu znova.
RaB 70 %
24.10.2021 | 383 hodnocení
+ souhlasím
Daniel Špinar si z Hamleta udělal trhací kalendář a nechal jen základ.
Nicméně to funguje! Ale jedná se o úplně jinou hru, než je Hamlet - moderní pojetí, mnoho (většinou laciných) vtipů, hodně řevu, hudby. Patrik Děrgel v hlavní roli perfektní - na jevišti nechává úplně vše. Výborné též šílenství Ofelie (D. Barešová) a K. Cibulková.
Tedy pokud půjdete na Hamleta, tak se toho moc nedočkáte. Pokud půjdete na fajn drama, tak budete spokojeni.
Nicméně to funguje! Ale jedná se o úplně jinou hru, než je Hamlet - moderní pojetí, mnoho (většinou laciných) vtipů, hodně řevu, hudby. Patrik Děrgel v hlavní roli perfektní - na jevišti nechává úplně vše. Výborné též šílenství Ofelie (D. Barešová) a K. Cibulková.
Tedy pokud půjdete na Hamleta, tak se toho moc nedočkáte. Pokud půjdete na fajn drama, tak budete spokojeni.
Mamaria 90 %
24.10.2021 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Pozdě, ale přece. Děkuji Danielu Špinarovi, Patrikovi Děrgelovi i všem ostatním. Skvělé představení!
Lucy1905 80 %
4.3.2020 | 51 hodnocení
+ souhlasím
Viděno podruhé a myslím, že to na mě působilo ještě víc než při první zhlédnutí. Patrik Děrgel do role dává veškerou svou energii po celou dobu představení. Moderní pojetí mi v tomto případě nevadilo a přišlo mi spíš ku prospěchu celé inscenace.
Denisa H. 80 %
13.1.2020 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Nápadité, moderní, přesto klasické, ale především výborně odehrané.
Studený Čumáček 80 %
22.10.2019 | 422 hodnocení
+ souhlasím
únor 2014. Zjevení.
Spousta škrtů a ten "druhý" překlad. No, aspoň že ne Lukeš :-(. A nesnáším herce v krabicích. Tedy...herce ano, krabice ne. Fóbie, no. Nádech, výdech, nádech.
leden 2015 a květen 2015. Jak to kruci Špinar dělá a proč?
Březen 2016. Analýza použitých prostředků. Něco chápu a přijmu. Něco ne. Jiná královna.
Duben 2017. Proč to funguje i rozebrané? Dá se mulč vyčesat, nebo se to prostě umyje?
2018 Jiná Ofélie. A taky modřiny. + detailní pitva.
2019. Studovat divadelní vědu, dopisuju diplomku. A furt koza a petržel. Asi v tom bude ta metoda, jak povídal Polonius...
Spousta škrtů a ten "druhý" překlad. No, aspoň že ne Lukeš :-(. A nesnáším herce v krabicích. Tedy...herce ano, krabice ne. Fóbie, no. Nádech, výdech, nádech.
leden 2015 a květen 2015. Jak to kruci Špinar dělá a proč?
Březen 2016. Analýza použitých prostředků. Něco chápu a přijmu. Něco ne. Jiná královna.
Duben 2017. Proč to funguje i rozebrané? Dá se mulč vyčesat, nebo se to prostě umyje?
2018 Jiná Ofélie. A taky modřiny. + detailní pitva.
2019. Studovat divadelní vědu, dopisuju diplomku. A furt koza a petržel. Asi v tom bude ta metoda, jak povídal Polonius...
Katteřina 60 %
3.5.2019 | 57 hodnocení
+ souhlasím
Násilná modernizace a plno zbytečných laciných vtipů, které boří emotivní momenty. Tak vysoké hodnocení dávám za herecké výkony, scénografii a spásnou druhou půlku.
Marta Dusza 60 %
30.4.2019 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace se svým zevnějškem a převedením do současnosti tváří jako moderní zpracování Hamleta, nicméně interpretačně je pojata celkem klasicky. Všechno se zdá tak na půl cesty k nějaké alternativě. Ofélie je prezentována jako ?hloupá blondýna?, která se ke konci zblázní podivně hororovým způsobem. Nejuvěřitelnější a nejsilnější byl ve své hereckém výkonu Patrik Děrgel, který představuje Hamleta. Zajímavě je pojatá scéna ?divadla na divadle?, protože představení režíruje přímo Hamlet a obsadí do něj ostatní členy rodiny.
Vladimír Rogalewicz 90 %
23.4.2019 | 816 hodnocení
+ souhlasím
Konečně jsem splatil dluh a viděl Hamleta, který přispěl ke Špinarovu i Děrgelovu angažmá v ND. A přes velká očekávání jsem nadšen. V tomto případě je moderní háv natolik strhující, že člověk odpustí i některé detaily (zejména nadměrnou expresivitu). Takto si představuju moderní divadlo!
R.JELEN.21 50 %
23.4.2019 | 251 hodnocení
+ souhlasím
Mě to prostě neoslovilo. Možná je to i tím, že jsem Hamleta poprvé viděla ze záznamu ND s panem F. Němcem (fenomenální výkon). Následně o dost méně přesvědčivě v podání Janka Ledeckého (muzikálu prostě ledacos odpustíte, důležité je že to zní). Tady to prostě nějak neumím uchopit, neříkám má to pár scén, kdy to pro mě aspoň trochu funguje. Jinak se spíše nechytám, po dvou výborných hrách v prostoru studia Švandova divadla, je tohle spíše zklamání.
Janinka123 90 %
25.3.2019 | 169 hodnocení
+ souhlasím
Nikdy bych nevěřila, že se do tohoto moderního pojetí Hamleta tak zakoukám. Skvělé výkony hlavně Patrika Děrgela a Petry Hřebíčkové.
Avlis 70 %
27.1.2019 | 168 hodnocení
+ souhlasím
Patrik Děrgel hrál skvěle. Ale toto moderní pojetí Hamleta nebyl zrovna můj šálek čaje...
Antonio 100 %
26.1.2019 | 128 hodnocení
+ souhlasím
Patrik Děrgel super výkon . Ofélie překvapila moc fajn kulturní zážitek všichni pochvala 25.1. Ostrava díky.
Irena 60 %
26.1.2019 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Skvělý Patrik Děrgel, který dokáže nádherně a přirozeně říkat verše - což tato inscenace moc nevyužívá a výborný Kamil Halbich. Líbil se mi zpomalený pohřeb Ofélie i její skleněný hrob. Nebyl špatný nápad s divadlem. Příběh mi přišel hodně roztříštěný a neustále ho rozbíjela uřvaná hudba a rychlé přechody herců. Vůbec jsem neměla čas do příběhu ponořit. Méně je někdy více. Pan Špinar dle mého příliš tlačí na pilu. Chvílemi jsem měla pocit, že jsou tam blázni úplně všichni.
David Strang 70 %
23.1.2019 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Druhý Lohniský a tím myslím Pan Herec "menších rolí' je pro mne Kamil Halbich!!
RenoPil 60 %
15.3.2018 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Těšil jsem se na toto představení hodně a čekal až to přijde... a ono to nepřišlo.
2mig1 100 %
28.2.2018 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé pojetí, kterému zkrácení původního textu neuškodilo. Originální variace scény divadelního představení, drásající šílenství Ofélie, působivý minimalisticky pojatý souboj. Jedna z nejlepších inscenací, které jsem kdy viděl.
Sebachleba 90 %
31.1.2018 | 12 hodnocení
+ souhlasím
Modernizace inscenace dodala představení svěžest a všem jistě známý Hamlet je tak mnohem koukatelnější pro diváky, kteří viděli Hamleta již nesčetněkrát. Výborný výkon Martiny Krátké (Ofelie) a Patrika Děrgela (Hamleta) a velice zajímavá scénografie. Vřele doporučuji!
Tynyton 80 %
24.10.2017 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Výborné zmodernizované pojetí klasické tragédie. Za mne naprosto ohromující výkon Děrgela.
Anah 80 %
11.10.2017 | 184 hodnocení
+ souhlasím
jedno z mála moderních pojetí klasiky které se mi líbilo.Jinak režii pana Špinara moc nemusím ale tohle se mu povedlo.Pro mě tedy zbytečná svlékací závěrečná scéna ale pro mladé fanynky Patrika Děrgla budiž.
Janis 40 %
3.10.2017 | 293 hodnocení
+ souhlasím
"Modernizace" WS určená pro FCB generaci, bez sdělení a užšího vztahu k předloze. Většina postav se dřív či později projeví jako regulérní psychopati, v čele s Hamletem a Ofélií. Hamlet bez mrknutí oka přechází z hysterických do zcela klidových scén, zjevně postrádá skutečné emoce, nerespektuje nikoho a nic, nemá zábrany, vraždí, ač totéž tvrdí (zde bez důkazů) o jiných. Jako kladní hrdinové tak nakonec vyšli Polonius a Claudius (oba herecky nejlepší), tomu jsme s postupujícím dějem děkovali za rozhodnutí Hamleta zabít a zbavit se té stvůrky.
Nahý závěr, snad bonbónek pro režiséra, unavuje.
Nahý závěr, snad bonbónek pro režiséra, unavuje.
Král bramborových lidí 60 %
8.9.2017 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Musím říct, že mi tato verze Hamleta nesedla.Jinak senzační Patrik Děrgel mi v roli podivným způsobem vadil..
JirkaS 100 %
4.5.2017 | 371 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Mé první setkání s Hamletem. Poprvé jsem viděl na jevišti Patrika Děrgela. Poprvé jsem se setkal s režijní tvorbou pana Špinara. A poprvé jsem navštívil Švandovo divadlo. A všechna tato čtyři moje poprvé se proměnila v ryzí divadelní zážitek. Famózní herecký výkon P. Děrgela je umocněn zajímavou úpravou textu, stejně jako zajímavým inscenačním pojetím. Je to moderní, je to líbivé, je to srozumitelné, a přitom vše na jevišti (v jednu chvíli i pod jevištěm) dává smysl. Odnesl jsem si nezapomenutelný zážitek a P. Děrgela chci někdy někde vidět znovu. /viděno 26. dubna 2017 ve Švandově divadle/
Domi.Mac 80 %
21.4.2017 | 88 hodnocení
+ souhlasím
Mám ráda Děrgela, severský styl a Shakespeara. Děrgelova neskutečná soustředěnost, lehkost se kterou se z jedné scény přehrává do druhé je pozoruhodná. Přenádherná scéna a kostýmy. Je to nejlépe udělaný Hamlet v celé Praze. Scéna s Ofélií v hrobu mě i teď pronásleduje. Jen Cibulková nedosahuje kvalit Hřebíčkové, ale Krátká Onufrákovou v Ofélii o dost předčila.
Michkyse 100 %
17.2.2017 | 100 hodnocení
+ souhlasím
Přesně takhle by měla vypadat moderní verze Shakespearovy klasiky. Představení mě dostalo od začátku do konce, asi zatím největší divadelní zážitek (minimálně ze Shakespeara). Vtipné, zbavené patosu, na správných místech proškrtané představení plnící svůj účel. Humor na hraně, ze kterého hned v následujícím okamžiku mrazí. Druhou půlku a samotný vygradovaný závěr ještě dlouho nedostanete z hlavy. Fantastický Patrik Děrgel v titulní roli - fenomenální výkon, bravurně zvládnutý balanc mezi tragédií, komedií a šílenstvím. Z ostatních herců byly skvělé také Petra Hřebíčková a Martina Krátká.
Emamele 100 %
17.2.2017 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Modernizovaná verze Shakespeara, která se fakt povedla. Všechno bylo skvělé od začátku do konce, spousta vynikajících a funkčních nápadů. Famózní Patrik Děrgel a Petra Hřebíčková. Jediná drobnost: moc mi neseděla Ofélie Zuzana Onufráková, ale spíš jen typově.
Nick 80 %
27.12.2016 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Velmi dobré, ne však uchvacující. Nadčasový text v přiměřeně moderní úpravě, režijně celkem dobře zvládnuté. Výborný Děrgel, zbytek obsazení bez připomínek. Skvělý závěr! Celkově není moc co vytknout, na druhou stranu se ale určitě nejedná o nadpozemský zážitek.
BaTerka45 90 %
26.11.2016 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Patrik Děrgel se blýsknul. Všechno bylo tak věrohodné, že člověk vše prožíval a trpěl s ním.
Greetchen 80 %
22.11.2016 | 80 hodnocení
+ souhlasím
(27.9.2016) Krásný důkaz toho, že i modernizace nemusí klasickému dílu uškodit. Velmi přesvědčivé, současné, zábavné a chytlavé. Patrik Děrgel v ústřední roli velmi příjemně překvapil.
Varan 70 %
20.5.2016 | 118 hodnocení
+ souhlasím
Mé druhé představení ve Švandově divadle (po dvakrát zhlédnutých fantastických Idiotech) a opět velká spokojenost. Líbilo se mi moderní pojetí této tragédie, velmi dobře řešená scéna (mikrofon, působivé poslední dějství se skleněnou vitrínou) a mrazivý hudební podkres. Vyzdvihnout si především zaslouží výborný výkon Patrika Děrgela (nominace na cenu Thálie je zcela zasloužená), jemuž ale skvěle sekundovali i ostatní (za mě především Krátká, Hřebíčková a Červinek).
Maxim de Winter 70 %
18.5.2016 | 91 hodnocení
+ souhlasím
Mám problém s hrou samotnou. Hamleta osobně považuji za to nejhorší, co Shakespeare vyplodil. Bohužel. Ale protože je kritiky považován za jeho vrcholný a nejlepší kousek, chodím stále na různé adaptace v naději, že mě hra i přes svou táhlost a nudnost různých monologů nějak osloví. Zpracování Švanďáku považuji asi za nejlepšího Hamleta, co jsem kdy viděl, a to i přes to, že neholduji moderním verzím klasiky. Zkrácení monologů opravdu prospělo a konečně vynikl příběh a podstata hry samotné. Vnitřní vzrušení ze hry samotné se sice nedostavilo, ale Patrik Děrgel byl skutečně famózní.
Marsed 80 %
22.4.2016 | 161 hodnocení
+ souhlasím
Výborně zahraná inscenace, P. Děrgel podal úžasný výkon. D.Špinar má neuvěřitelný cit k režírování klasiky v moderním hávu. Opravdu hra stojí za zhlédnutí.
Teufel 90 %
18.4.2016 | 78 hodnocení
+ souhlasím
Ten moderní střih vyšel velice přirozeně, snad díky těm muzeálním vitrínám a tomu, že na severu mají dodnes monarchie se staré s novým prolnulo tak dokonale, že to pro mě nemá chybu. Herci úžasní, Petra Hřebíčková (Gertruda) byla dokonalá. Líbí se mi i uměřeně komediální rovina. Konec trochu mrzí. Patrik Děrgel vypadal podle prvních vět, že bude poněkud umělý a patetický, kteréžto podezření se pak vůbec nepotvrdilo a chvála za jeho výkon je rozhodně zasloužená. U někoho opravdu může vzniknout pocit, že je to představení uřvané, minimálně v jedné scéně to rušivé bylo, ale jinak je to organické.
J_V 80 %
18.3.2016 | 47 hodnocení
+ souhlasím
Výborná aktualizace Hamleta se zachováním původního smyslu. Nesedlo mi jen Děrgelovo lavírování mezi civilní a knižní řečí, mezi současným floutkovstvím a antikvárním přehráváním (zřejmě se jedná o záměr režiséra).
Kateřina Vodáková 100 %
24.2.2016 | 240 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto srdcová záležitost!!! Byla jsem 3x a ne naposledy. Nejlepší inscenace Švandova divadla. V Hamletovi se zrodila hvězda P. Děrgela, který je dle mého názoru jedním z největších hereckých talentů za posledních 10 let. Zasloužená Cena Thálie a přestup do ND. Kromě něj jsou na vysoké úrovni i další herecké výkony. V alternovaných rolích jsou dle mě o třídu lepší P. Hřebíčková a F. Čapka. V této hře mi oproti jiným nevadí ani Z. Onufráková, do role Ofélie bych z hereckého souboru nevybrala lépe. Hudba i scéna na jedničku. V Hamletovi mě začal bavit Špinar jako režisér a zatím nepřestal :)
Magieee 70 %
21.2.2016 | 29 hodnocení
+ souhlasím
V celku povedená inscenace, s mnoha prvky, které mi vadily. Scéna a kostýmy povedené. Pro mě ústřední problém inscenace je samotný Hamlet (Patrik Děrgel). Bohužel mi jeho herectví prostě nesedí. By příliš dětinský. Skvěle narežírovaná Ofélie, ale bohužel v podání Onufrákové to nedopadlo.
Fingee 80 %
1.2.2016 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Viděla jsem dvakrát. Poprvé, když jsem viděla K.Cibulkovou nebylo to úplně ono, ale pravděpodobně to bylo její první nebo druhé představení. Před měsícem už mi přišla výborná. Skvělé zpracování monologů u mikrofonu. Nápaditá režie, moc dobré kostýmy, hudba, vynikající Patrik Děrgel, Marek Pospíchal a vlastně i všichni ostatní. Jediný, kdo mi nesedl byla Zuzana Onufráková.
JaNaD 70 %
19.1.2016 | 76 hodnocení
+ souhlasím
Moderní pojetí mě nejdříve zaskočilo, potom jsem si zvykla a ve finále musím přiznat, že po tomto shlédnutí by mě klasika už nebavila. Jen vidím rozdíl mezi první a druhou polovinou. První skvělá, druhá trochu slabší. Z hereckých výkonů jsem byla celkem nadšená (hlavně Hamlet P.Děrgela a jeho matka K. Cibulkové), naopak Ofélie Z. Onufrákové mě nepřišla moc věrohodná.
Michvon 100 %
5.1.2016 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Jeden z největších divadelních zážitků, především díky Patrikovi Děrgelovi. V roli Hamleta je absolutně věrohodný a přesvědčivý, jeho finále mě dohnalo k slzám. Nezapomenutelný zážitek, který si určitě hodlám zopakovat!
Po druhém zhlédnutí: zážitek stejně silný. Děrgel Hamletem žije. Hřebíčková geniální, skutečně. M. Krátká lepší než Onufráková. Přišlo mi, že došlo ke krácení, např. u šílenství Ofélie. Rozplakalo mě to i tentokrát. Scény divadlo na divadle, pohřbívání Ofélie, "šermířský" závěr berou dech. Chci vidět znovu.
Edit po 3. zhlédnutí: milují tuhle hru. A M. Krátká excelentní!
Po druhém zhlédnutí: zážitek stejně silný. Děrgel Hamletem žije. Hřebíčková geniální, skutečně. M. Krátká lepší než Onufráková. Přišlo mi, že došlo ke krácení, např. u šílenství Ofélie. Rozplakalo mě to i tentokrát. Scény divadlo na divadle, pohřbívání Ofélie, "šermířský" závěr berou dech. Chci vidět znovu.
Edit po 3. zhlédnutí: milují tuhle hru. A M. Krátká excelentní!
Jindři 30 %
20.12.2015 | 8 hodnocení
+ souhlasím
První polovina skvělá - tak 90%.... ALE druhá polovina úplný odpad, zdlouhavé, těžké k vydržení, uřvané, přehnaně šílené postavy, Hamlet se neustále svlékající a nechutný; "zabité" závěrečné vyvrcholení jen hloupým přeříkáním...
Říkala jsem si, zda jsem ve svých 28 letech na tento způsob stará, ale přišli za mnou i moji studenti, kteří byli stejně znechuceni z druhé části jako já.
Možná je to tím, že si knihu přečetli a věděli, co tam má být.
Anglické titulky místy špatně přeložené.
Říkala jsem si, zda jsem ve svých 28 letech na tento způsob stará, ale přišli za mnou i moji studenti, kteří byli stejně znechuceni z druhé části jako já.
Možná je to tím, že si knihu přečetli a věděli, co tam má být.
Anglické titulky místy špatně přeložené.
Margaret 80 %
19.12.2015 | 134 hodnocení
+ souhlasím
Výborné představení. Nápaditá režie, skvělý P. Děrgel.
Studentice 80 %
13.12.2015 | 77 hodnocení
+ souhlasím
Hra se mi líbila. Příjemně mě překvapilo, že hra byla sice temně mrazivá, ale byly zde i střípky humoru. Vyzdvihla bych především výkon Patrika Děrgela a "ulítlost" pojetí klasiky. Hra je zdomernizovaná, ale neztrací nic na svém základním poslání. Na druhou stranu bych čekala, že se mě závěr hry více dotkne. Nicméně se pomalu do pojetí her Švandova divadla zamilovávám:).
Tomáš Molík 100 %
11.12.2015 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Patrik Děrgel je úžasný, nesmírně talentovaný herec,který předvedl dokonale vyzrálé herectví,jeho Hamlet je plný citu,touhy,odvahy,strachu,lásky.D. Špinar, svojí geniální režií, opět prokázal, že patří k předním osobnostem souč. čes. divadla. Výborné jsou kostýmy, kontrast okázalosti Gertrudy ve třpytivých robách s beznadějí Hamleta, který vystupuje, prakticky celé představení, v roztrhaném propoceném prádle. Úplně mě rozsekal závěr, je to Shekespeare, ale závěr je tak jednoduchý, přitom čistý a šokující, že vás všude mrazí a pomyslíte si že, tohle snad není ani možné na divadle předvést.
Maranta 80 %
30.6.2015 | 61 hodnocení
+ souhlasím
Ano, Shakespeare nám stále má co říct, zvlášť když se podaří předložit divákovi to podstatné - vášně, oddanost, morální (či nemorální) zásady. To vše si dosaďte do libovolné doby a sledujte hrdiny, jejichž osudy znáte, a přesto vás stále uchvacují. Jen pojetí Ofélie (i když skvěle zahrané) se výrazně rozchází s mou (a asi i tradiční) představou křehké, tragické, ale stále důstojné oběti, a přímo mě bolelo sledovat její zmalované a obscénní šílenství.
Johnny 90 %
27.5.2015 | 54 hodnocení
+ souhlasím
Pro mne velký divácký zážitek, především první polovina velmi vydařená. Výborný výkon P. Děrgela, K. Cibulkové a Z. Onufrákové. Působivá hudba a kostýmy.
Lucilla 80 %
15.4.2015 | 214 hodnocení
+ souhlasím
85%
Moderne pojata klasika, proc ne? Ja mam tyhle novoty rada, vetsinou mi sednou, stejne tak Hamlet ve Svandovi. Tradicne chvalim hudbu (jeste se mi snad nestalo, ze by se ve Svandaku nevyvedla hudba k predstaveni) a scenu. Z hercu se mi moc libil zivelny P.Dergel, P.Hrebickova, Z.Onufrakova. Nektere sceny bych osobne vypustila (treba zaverecnou), ale jinak spokojenost.
Moderne pojata klasika, proc ne? Ja mam tyhle novoty rada, vetsinou mi sednou, stejne tak Hamlet ve Svandovi. Tradicne chvalim hudbu (jeste se mi snad nestalo, ze by se ve Svandaku nevyvedla hudba k predstaveni) a scenu. Z hercu se mi moc libil zivelny P.Dergel, P.Hrebickova, Z.Onufrakova. Nektere sceny bych osobne vypustila (treba zaverecnou), ale jinak spokojenost.
Sherly 90 %
24.3.2015 | 63 hodnocení
+ souhlasím
K dokonalosti stačilo jen málo... Skvělá scéna, hudba, zpracování, Petra... doporučuju!
Eviik 90 %
24.3.2015 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Netradiční zpracování klasiky. Hra je zasazena do moderní doby, takže postavy používají mobilní telefon či mp3 přehrávač. Asi ne každý divák to zkousne. Každopádně originalita se inscenaci upřít nedá. Patrik Děrgel v hlavní roli je opravdu vynikající, ale ani ostatní herci nezaostávají (zejména Petra Hřebíčková, Kamil Halbich či Zuzana Onufráková). Jediná vada na kráse pro mě byla záverečná scéna (i když podkresová píseň mě pobavila).
Cechoslovak 80 %
12.2.2015 | 101 hodnocení
+ souhlasím
Od začátku to byla vizuálně i zvukově nepříjemná inscenace. Ale to je asi u Hamleta žádoucí, vyniknou herecké výkony i samotný text. Z moderních rekvizit mi vadil snad jedině mikrofon. V první polovině divák přemýšlí, jak asi ta zlatá mládež jakési banánové republiky (vlastně království) vytáhne na konci ty meče a vzájemně se povraždí. A na konci to ohromeně sleduje a říká si: aha, tak takhle se to dá taky udělat.
Ryhop 60 %
28.12.2014 | 145 hodnocení
+ souhlasím
Prvním a silným dojmem je uřvanost, reprezentovaná mj. mně nesympatickým Děrgelem. Klidně bych si vystačil s Cimrmanovým Hamletem bez Hamleta, kde by víc prostoru dostali ostatní. Velmi dobrá a nenásilná aktualizace klasiky, scéna a její využití, výborná Ofélie Onufráková.
Godot 100 %
22.12.2014 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Přiznám se, že inscenaci jsem viděl téměř milionkrát, abych si dosytosti užil všech úžasných detailů. Bál jsem se moderního zpracování, ale tady vše krásně funogovalo pospolu. Rodiné drama moderní královské rodiny umocněné skvělými hereckými výkony. Patrik Děrgel jako Hamlet je naprosto přesný a občas se musí divák ujistit, že to jen hraje a že to není skutečnost. Ani jednu vteřinu představení se nenudíte. Příběh Hamleta je sice docela známý, ale já jsem až dokonce doufal v happyend. Poslední scéna ve vytríně je vrcholem představení.
Ideální 100 %
22.12.2014 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Neuvěřitelné. Zřejmě ten nejsilnější divácký zážitek, jaký jsem kdy prožila. Napětí od začátku do konce, silné pocity, touha vyběhnout na jeviště, obejmout Hamleta a říct: "to bude dobrý, to se vyřeší."
Děkuji režiséru Špinarovi za to, jak se mu podařilo Hamleta rozebrat a ukázat divákovi, co všechno v sobě skrývá toto nadčasové dílo.
Děkuji Patrikovi Děrgelovi za herecký výkon (ne neprávem získal Radoka), stejně tak Petře Hřebíčkové.
Pokud chcete zhlédnout skutečné divadlo, rozhodně běžte ke Švandům na Hamleta. Stojí to za to.
Děkuji režiséru Špinarovi za to, jak se mu podařilo Hamleta rozebrat a ukázat divákovi, co všechno v sobě skrývá toto nadčasové dílo.
Děkuji Patrikovi Děrgelovi za herecký výkon (ne neprávem získal Radoka), stejně tak Petře Hřebíčkové.
Pokud chcete zhlédnout skutečné divadlo, rozhodně běžte ke Švandům na Hamleta. Stojí to za to.
J.anek 90 %
14.12.2014 | 506 hodnocení
+ souhlasím
Viděno mnohokrát - dnes na derniéře. Obdivuhodná a chytrá inscenace se skvělým Hamletem.
Hannah21 70 %
22.10.2014 | 159 hodnocení
+ souhlasím
Nemyslím si, že je za každou cenu nutné modernizovat klasické hry, ale tato modernizace je provedená velmi důsledně a vše skvěle funguje. Herecky výborné, Děrgel mě překvapil, je skvělý. První půlka si zaslouží 100 %, ale v druhé byly dva momenty, které mé hodnocení výrazně snížily. Nepochopila jsem, proč příliš rozebírat Oféliino šílenství (a ještě ho navíc takto sexuálně ztvárňovat). Horší ale byla chaotická a uspěchaná závěrečná scéna. Pokud bych Hamleta viděla poprvé, pochybuji, že bych z toho pochopila, co se přesně stalo. Takto jsem z divadla odcházela s pocitem, že jsem neviděla konec.
Katerian 90 %
22.6.2014 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Zaver s nahatou zadnici bych vynechala, jinak nasazeni a prozivani role Patrika Dergela bylo obdivuhodne a silne!
Kuba_r 80 %
19.6.2014 | 100 hodnocení
+ souhlasím
Jeden z velký zážitků poměrně jalové divadelní sezóny!
Srna 90 %
11.6.2014 | 94 hodnocení
+ souhlasím
Nejlepší Hamlet, jakého jsem kdy viděla. P. Děrgelovi za něj děkuji. Potlesk vestoje si opravdu zasloužil.
Byla jsem i na derniéře 1.10.2024, Patrik Děrgel zmužněl, ale pořád je skvělý a s ním i celá inscenace. Dlouhý potlesk ve stoje zase byl a zase zaslouženě.
Byla jsem i na derniéře 1.10.2024, Patrik Děrgel zmužněl, ale pořád je skvělý a s ním i celá inscenace. Dlouhý potlesk ve stoje zase byl a zase zaslouženě.
Ba-jo 90 %
14.4.2014 | 242 hodnocení
+ souhlasím
Silné, nápadité a nekonzervativně pojaté představení o kterém jsem ještě dlouho přemýšlel a musel jsem na něj s odstupem jenoho roku zajít znovu. A znovu musím vyzdvihnout totéž: strhující výkon snad nejmladšího českého Hamleta - Patrika Děrgela, dojemně dojemnou a šíleně šílenou Ofélii - Zuzany Onufrákové, starostlivého Horacia - Marka Pospíchala, rozpolcenou Gertrudu - Petry Hřebíčkové a Kláry Cibulkové, skvělou scénu se Špinarovým oblíbeným plexisklem, které vynikne snad nejvíce v dechberoucí scéně Ofeliiny smrti, krásný překlad J. Joska a spoustu drobných nápadů,kvůli kterým se rád vrátím.
Burbot 30 %
28.3.2014 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Zjevně jsem byla na jiném představení nebo už jsem na tato pojetí moc stará. Minimálně první půlka zbytečně uřvaná, Hamlet naprosto vyšinutý a k tomu fetující Gertruda nápadně připomínající Dagmar Havlovou ve večerní róbě ...
L. Janáková 80 %
16.3.2014 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Toto pojetí mi opravdu sedlo, viděla jsem již za život pár Hamletů, ale tenhle mě zaujal, překvapil, dojal, nenechal na pochybách.
honzy 70 %
18.2.2014 | 284 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Špinarova inscenace HAMLETA určitě oslovuje svým moderním zpracováním široké spektrum diváků.Režie staví hlavně na hereckých výkonech a ty jsou ve většině rolí výborné.Především mladý Patrik Děrgel exceluje v roli Hamleta a věříte mu každé slovo i gesto.Nastudování Hamleta pro tak mladého herce je velkou příležitostí a té se zhostil bezchybně.O něco hůře působí Ofelie v podání Z.Onufrákové.Zde platí,že v hereckém výrazu méně znamená více.Za zmínku stojí též výborný překlad Jiřího Joska, i když by neuškodilo ,hlavně v první části hry, seškrtat více text.Hodnocení 70%.
Guildenstern 60 %
7.2.2014 | 457 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavá inscenace, stojí za vidění. Promyšlené novátorsky řešené některé scény (jen ten konec bych sám o sobě nominoval na výtvarný počin roku). Bohužel mi přišlo, že většina postav byla typově špatně obsazena, vzhledem k trošku přepálené intenzitě Hamletova a Oféliina šílení mi přišly Gertruda a Claudius (civilně hrající Halbich) jako vcelku sympatické postavy. Nejsem si jist, jestli posuny v chování postav (Hamlet místy jako lehkovážný floutek, sexuální pudy Ofélie, Polonius jako domácí tyran) úplně přispěly ke kompaktnosti a uvěřitelnosti inscenace.
Lentilie 60 %
31.1.2014 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Druhé setkání s režií D. Špinara vyznělo trochu rozpačitě. O Hamletovi se říká, že herec v titulní roli ve výsledku stojí na jevišti sám za sebe a to se podle mého soudu jinak velmi dobrému Patriku Děrgelovi zcela nepodařilo. Celá hra měla několik velmi silných momentů - (past na myši, hrobníci, smrt Polonia)na druhou stranu mi přišlo, že pojetí ignoruje organický humor v textu a nahrazuje ho zbytečnými gagy. Nadužívanému mikrofonu jsem velmi přála jeho hořký konec z Ofeliiných rukou a Kamilu Halbichovi bych přála více prostoru na jevišti. Krásný překlad Jiřího Joska ale ledacos spravil.
Martin21 80 %
22.1.2014 | 466 hodnocení
+ souhlasím
Moderní a živý Hamlet. Představení se mi líbilo, jen bych ale trochu zkrátil některé scény, abych se nezačínal nudit. Nicméně výkony herců parádní a režie také fajn. Za mě 75 %.
Jirkan 90 %
16.1.2014 | 564 hodnocení
+ souhlasím
15.1., 27.12. 2014: Velmi promyšlená režijní koncepce a dramaturgická úprava, která dává smysl a v některých místech více podtrhuje význam textu. Psychologická tragikomedie s trochou hororu. V první části jsou ironické a kritické momenty, kterým se zasmějete, v druhé pak už tuhne úsměv. Bez patosu, vše přirozeně, sehraně. Povedených nápadů je tam mnoho, povídat bych mohl dlouze. Za pozornost stojí herecké výkony. Mnozí velmi příjemně překvapují, především Patrik Děrgel a Petra Hřebíčková! Než o tom dlouze vyprávět, tak raději říkám: BĚŽTE na Hamleta do Švanďáku, nebojte se "klasiky", nenudí!
Meresanch 80 %
29.12.2013 | 146 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavá úprava textu a slučování postav, výborná režie a scéna,výborný P. Děrgel. V první části občas dost hlasitá hudba s ozvěnou a ve druhé občas spousta dýmu...
Salisbury 90 %
10.12.2013 | 118 hodnocení
+ souhlasím
Hamlet v netradičním moderním pojetí Švandova divadla byl ukázkou toho, že ikdyž se boří tradičnost, tak s jistou mírou tolerance to jde brát velmi pozitivně. Ach má hříšná prázdnoto, duše má rozedrána jest v tisíce kusů i já pnu své ruce zbrocené krví dramatické vášně vstříc životu a s chvějivostí šepotu ptám se "Být či nebýt, to je to, oč tu běží".
Klempirova 90 %
2.3.2016 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající herecký výkon Patrika Děrgela. Dobrá práce se scénou. Šilenctví Hamleta v druhé půlce bylo opravdu strhující.
Milan123 10 %
27.12.2014 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Hamlet pro čtenáře Blesku, nebo diváky Novy. Otázka je, zda zrovna oni chodí do divadla. To, co se na Shakespearových textech cení je pryč. Brutální a nesmyslné krácení scén. Klišé kouření trávy a šňupání kokainu. Uřvaní herci. Inspirace Mikuláškovým Hamletem z Husy na provázku. Rosen... a Guilden... dostanou milost a tak se mohou kochat Hamletovým nahým popředím v předmoment jeho smrti. Obecenstvu zůstává k pohledu Hamletova nahá prdel. Prdel si udělal z obecenstva i režisér Špinar.
Mardzana 90 %
26.11.2014 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Výborné výkony herců, představení mělo spád. Trošku jsem se bála "modernizovaného" pojetí, ale musím uznat, že můj strach byl zbytečný. Některé scény na můj vkus až moc odvážné, ale nikoliv bez důvodu. Celkový dojem - skvělé představení, které s chutí navštívím ještě jednou.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.