Profil uživatele
RaB
VolbyHodnocení
Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 16 % (127)
Jiří Landa: 17 % (112)
Lukáš Dubský: 17 % (157)
Pavel Širmer: 17 % (190)
Helena Grégrová: 18 % (146)
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 7.3.2025)
Ach to tempo... jsou knihy, které na jeviště nepatří. Ani druhá dramatizace GG se dle mého názoru příliš nepovedla. Chybí tomu akce, dynamika. Zabití Myrtle tu dramatičnost mít mohlo... nekonalo se. M. Lambora je ale skvělý.
Nepříliš tomu pomáhá scéna, která se vůbec nemění.
V company naprosto září K. Knězů a paradoxně svým výkonem jasně zastínila takovou A. Krejčíkovou v hlavní roli (což je jen dobře - ani zde mě o svých jevištních hereckých kvalitách nepřesvědčila).
Nepříliš tomu pomáhá scéna, která se vůbec nemění.
V company naprosto září K. Knězů a paradoxně svým výkonem jasně zastínila takovou A. Krejčíkovou v hlavní roli (což je jen dobře - ani zde mě o svých jevištních hereckých kvalitách nepřesvědčila).
(zadáno: 27.2.2025)
Opětovné potvrzení, že jakmile se to líbí kritikům, tak to pro mě nebude...
Těšil jsem se na herectví M. K. Hochmana - dostal jsem ho málo (ale o to lepší) - kdyby dostal větší prostor, bylo by to určitě něco jiného. Skvělá též i M. Machová.
Výkon J. Čížka komentovat nebudu - to nebylo ani amatérské.
Zbytečná nahota, depilace zadku a další.
Epilog extrémně natahovaný a hlavně naprosto zbytečný - opravdu je potřeba 15 minut koukat, jak se herci kloužou?
Těšil jsem se na herectví M. K. Hochmana - dostal jsem ho málo (ale o to lepší) - kdyby dostal větší prostor, bylo by to určitě něco jiného. Skvělá též i M. Machová.
Výkon J. Čížka komentovat nebudu - to nebylo ani amatérské.
Zbytečná nahota, depilace zadku a další.
Epilog extrémně natahovaný a hlavně naprosto zbytečný - opravdu je potřeba 15 minut koukat, jak se herci kloužou?
(zadáno: 7.2.2025)
Naprosto dokonalá V. Příhodová, která si celé jeviště ovládla i během skupinových scén. Skvělá i E. Staškovičová, dobrá I. Korolová (bohužel typově na poslední Kateřinu nesedí). Na opačné straně pak N. Grossová (na to se nedalo koukat). S rolemi válčí i K. Chrenková a S. Hanzlíčková - pro obě to jsou značné protiúkoly, které místy zvládají, místy ne.
Režie je klasická Špinarová - je to poznat během prvních minut a nic nového už nenabízí (obrovská škoda, režie Olšovského by byla lepší). Nepovedla se choreografie, která má stále se opakující prvky (z dříve viděných muzikálů v DJKT).
Avšak geniálně napsané dílo a obrovská energie z jeviště.
Režie je klasická Špinarová - je to poznat během prvních minut a nic nového už nenabízí (obrovská škoda, režie Olšovského by byla lepší). Nepovedla se choreografie, která má stále se opakující prvky (z dříve viděných muzikálů v DJKT).
Avšak geniálně napsané dílo a obrovská energie z jeviště.
(zadáno: 2.2.2025)
O smrti, naději, přátelství, víře i důvěře v jednom nejmenovaném moravském městě s něčím velkým černým uprostřed. V tomto představení je naprosto vše. Vážné téma, během kterého se divák 2,5 hodiny směje a na konci brečí.
Velkou zásluhu na zdařilém proveden mají dokonalé herecké výkony všech na jevišti, zejména ústředních představitelů - S. Janotové, K. Šildové a L. Koláře.
Velkou zásluhu na zdařilém proveden mají dokonalé herecké výkony všech na jevišti, zejména ústředních představitelů - S. Janotové, K. Šildové a L. Koláře.
(zadáno: 31.1.2025)
Hana Holišová je skvělá... ale zde se mi ani trochu nelíbila - přehrávala až moc a na roli Edith se to nehodí. Avšak naprosto fenomenální Ivana Vaňková.
Libreto mi ze mnou viděných představení na téma Edith a Marlene přišlo nejslabší - mnohdy až příliš vulgární, ukazovalo to Edith vlastně jen v negativním úhlu pohledu.
Libreto mi ze mnou viděných představení na téma Edith a Marlene přišlo nejslabší - mnohdy až příliš vulgární, ukazovalo to Edith vlastně jen v negativním úhlu pohledu.
(zadáno: 15.1.2025)
Hra je opravdu stará a chtělo to o dost větší dramaturgické vedení a alespoň částečnou aktualizaci.
Nicméně co se týče hereckých výkonů - velice kvalitní práce - zejména pak A. Černá a K. Knězů (včetně zbytku dam - mimo T. Bebarovou, u které je vedle těchto skvělých hereček vidět, jak špatnou je divadelní herečkou + jevištní mluva - nebylo ji slyšet ani do 8. řady a artikulace se také nekonala). Z pánů zaujal J. Maryško, zklamání pak z K. Krhovjáka (umí líp - velké jeviště mu nesedlo).
Nicméně co se týče hereckých výkonů - velice kvalitní práce - zejména pak A. Černá a K. Knězů (včetně zbytku dam - mimo T. Bebarovou, u které je vedle těchto skvělých hereček vidět, jak špatnou je divadelní herečkou + jevištní mluva - nebylo ji slyšet ani do 8. řady a artikulace se také nekonala). Z pánů zaujal J. Maryško, zklamání pak z K. Krhovjáka (umí líp - velké jeviště mu nesedlo).
(zadáno: 14.1.2025)
Tohle si činohra DJKT nezasloužila - a to jak titul, tak režii - níž už klesnout nemohla. Humor stylu "nasadím si kondom na hlavu a tak budu vypadat jak ču***". Nejvtipnější byly improvizace M. Stránského. Zároveň bylo na většině herců vidět, jak se jim to nehraje dobře (a že to jsou skvělí herci - Stránský, Štěrba).
Nechápu proč company tvoří klasičtí herci - zmaření jejich potenciálu - jen přijdou v růžovém, dělají blbosti a odejdou (to mohli klidně dělat technici nebo uvaděči divadla).
Omlouvám se, ale tohle ne - na takové představení se chodí do zájezdových divadel, nikoliv na stálou divadelní scénu. Komedie jdou dělat i chytře.
Nechápu proč company tvoří klasičtí herci - zmaření jejich potenciálu - jen přijdou v růžovém, dělají blbosti a odejdou (to mohli klidně dělat technici nebo uvaděči divadla).
Omlouvám se, ale tohle ne - na takové představení se chodí do zájezdových divadel, nikoliv na stálou divadelní scénu. Komedie jdou dělat i chytře.
(zadáno: 14.1.2025)
Geniální Bernstein.
Bohužel to, co je na jevišti, je vše - jen ne geniální - jak kdyby se bývalý šéf opery chtěl režií pomstít za to, že je to částečně muzikál a naopak současný šéf muzikálu to zahrál a zazpíval tak (doplňte si sami...), protože je to i opereta.
Anglicky doufám umím. Ale tomuhle jsem nerozuměl vůbec. Hlavně když se podíváte na titulky a poté posloucháte, co zpívají - chybějící nebo úplně jiná slova.
Výborné Godorská a Dvořáková.
Bohužel to, co je na jevišti, je vše - jen ne geniální - jak kdyby se bývalý šéf opery chtěl režií pomstít za to, že je to částečně muzikál a naopak současný šéf muzikálu to zahrál a zazpíval tak (doplňte si sami...), protože je to i opereta.
Anglicky doufám umím. Ale tomuhle jsem nerozuměl vůbec. Hlavně když se podíváte na titulky a poté posloucháte, co zpívají - chybějící nebo úplně jiná slova.
Výborné Godorská a Dvořáková.
(zadáno: 29.12.2024)
(zadáno: 23.12.2024)
Nevyhnu se srovnání - v Plzni to bylo výborné, v Ostravě se to nepovedlo - kvůli divadelním složkám - scéna, režie a choreografie.
Scéna se po celou dobu představení nezmění - takže vlastně nevíte, zdali jste v Bad Ischlu, v blázinci nebo v císařském paláci. Neskutečné množství wtf momentů, u kterých jsem měl tendenci se smát/brečet - režijní průser.
Bohužel pro mě A. Bartošová ztvárnila Sisi ve strašně nepříjemné poloze - afektovaně, nepříjemně. A. Gabrišová je skvělá, ale na Sofii mladá (další přešlap ostravského nastudování).
Excelentní P. Vyskočil a R. Bierski (nemohli by to přejmenovat na Smrt a Rudolf a vše ostatní vynechat?)
Scéna se po celou dobu představení nezmění - takže vlastně nevíte, zdali jste v Bad Ischlu, v blázinci nebo v císařském paláci. Neskutečné množství wtf momentů, u kterých jsem měl tendenci se smát/brečet - režijní průser.
Bohužel pro mě A. Bartošová ztvárnila Sisi ve strašně nepříjemné poloze - afektovaně, nepříjemně. A. Gabrišová je skvělá, ale na Sofii mladá (další přešlap ostravského nastudování).
Excelentní P. Vyskočil a R. Bierski (nemohli by to přejmenovat na Smrt a Rudolf a vše ostatní vynechat?)
(zadáno: 23.12.2024)
Skvělá výprava a orchestr. Herecky obrovské rezervy snad u všech (buď nehráli nebo přehrávali - zejména ústřední dvojce hlavně přehrávala).
Nevyužitá company, kdy například A. Rezner jen seděl u stolků a tvářil se znuděně.
Největší dojem udělala A. Vostřejžová a menší roli.
Nevyužitá company, kdy například A. Rezner jen seděl u stolků a tvářil se znuděně.
Největší dojem udělala A. Vostřejžová a menší roli.
(zadáno: 23.12.2024)
Úžasně milé představení, herecky skvělé, přesné dle filmu.
Jedině mě trochu mrzelo, že si P. Janečková nepohrála více s Dorotou a místo toho přesně kopírovala J. Kretschmerovou. Výborný Š. Pospíšil!
Jedině mě trochu mrzelo, že si P. Janečková nepohrála více s Dorotou a místo toho přesně kopírovala J. Kretschmerovou. Výborný Š. Pospíšil!
(zadáno: 8.12.2024)
O Ježkovi bez Ježka.
Většinou mi vadí přílišná délka - zde bych alespoň hodinu přidal. Příliš zkratkovité, herci nemají čas se rozehrát, chybějí důležité milníky.
Herecky úžasní R. Melša a N. Horáková (i na malém prostoru) - kéž by hra byla zejména o jejich vztahu. Naopak mi vadily scény V+W, kde si pánové nedokázali sžít se svými rolemi a bylo to vidět - jako kdyby na premiéře stále hledali správnou polohu.
Většinou mi vadí přílišná délka - zde bych alespoň hodinu přidal. Příliš zkratkovité, herci nemají čas se rozehrát, chybějí důležité milníky.
Herecky úžasní R. Melša a N. Horáková (i na malém prostoru) - kéž by hra byla zejména o jejich vztahu. Naopak mi vadily scény V+W, kde si pánové nedokázali sžít se svými rolemi a bylo to vidět - jako kdyby na premiéře stále hledali správnou polohu.
(zadáno: 8.12.2024)
Naprosto dokonalé scény střídá odpad. Nicméně to první převažuje.
MOC dokonalá H. Briešťanská. A. Polívková si s rolí D. Špinar pohrála a baví (klidně bych jí ale nechal ještě o dost větší prostor).
Na Redutu dobrý!
MOC dokonalá H. Briešťanská. A. Polívková si s rolí D. Špinar pohrála a baví (klidně bych jí ale nechal ještě o dost větší prostor).
Na Redutu dobrý!
(zadáno: 8.12.2024)
Přesný opis knihy, chybějící dramatizace i výprava. Mnoho scén (většina) se táhne.
Výborní L. Matouš (žádné překvapení), M. Hurák (obrovské překvapení) a M. Isteník (nebýt jeho, nemá to vůbec žádné oživení).
Naopak B. Remišová typově nevhodná a na jevišti se mi ani trochu nelíbila.
Výborní L. Matouš (žádné překvapení), M. Hurák (obrovské překvapení) a M. Isteník (nebýt jeho, nemá to vůbec žádné oživení).
Naopak B. Remišová typově nevhodná a na jevišti se mi ani trochu nelíbila.
(zadáno: 25.11.2024)
(zadáno: 15.11.2024)
Takovou činoherní inscenaci si Stavovské zasloužilo a už jí dlouho potřebovalo (taková nová Audience). Vizuálně nádherné, režijně přesné, vhodně zvolená doprovodná hudba a hlavně - výkon D. Barešové. To, že je skvělá víme už hodně dlouho. Ale neslézt 3 hodiny z jeviště a být skvělá každou jedinou vteřinu umí jen ty nejlepší. Během závěrečné scény husina. Neméně dobrý je i R. Mácha, který povahu K. Bovaryho vystihl do detailu.
Vynechal bych jen nedobře vypadající paruky a chtělo to více režijně vést P. Vančuru (přišlo mi to jako dost improvizace - což je možná záměr).
Vynechal bych jen nedobře vypadající paruky a chtělo to více režijně vést P. Vančuru (přišlo mi to jako dost improvizace - což je možná záměr).
(zadáno: 12.11.2024)
Dokonalá scéna, skvělé skupinové scény, excelentní M. Lambora (herecky i pěvecky strčil všechny do kapsy). Potenciál a predispozice měl tento muzikál obrovské.
Ale ty dámy... I. B. Ahmed pěvecky neskutečně nestačí a je vidět, jak se trápí. Navíc když si poslechnete broadwayský originál, tak je to poznat už v první sloce. Bohužel ani nehraje. Dalším přešlapem je I. Pazderková - z jejích pokusů o zpěv nás bude bolet hlava ještě dlouho (to se nedalo poslouchat).
Chytnout v obsazení Dashu a přeobsadit I. B. Ahmed a hned by to bylo jiný kafe.
Ale ty dámy... I. B. Ahmed pěvecky neskutečně nestačí a je vidět, jak se trápí. Navíc když si poslechnete broadwayský originál, tak je to poznat už v první sloce. Bohužel ani nehraje. Dalším přešlapem je I. Pazderková - z jejích pokusů o zpěv nás bude bolet hlava ještě dlouho (to se nedalo poslouchat).
Chytnout v obsazení Dashu a přeobsadit I. B. Ahmed a hned by to bylo jiný kafe.
(zadáno: 12.11.2024)
Muzikál DJKT si vzal další legendární muzikál a bohužel ani tentokrát se svým předchozím kvalitám nevyrovnává.
P. Hruškoci je výborný v jemných polohách, ty dramatické mu ani trochu nejdou. Pěvecká technika skvělá, ale je to málo. L. Pragerová i N. Dvořáková - ještě příliš mladé, herecké rezervy (ale věřím, že za pár let po získání dostatku zkušeností nám vytřou zrak). Super E. Staškovičová!
O scéně se nedá příliš hovořit - evidentně se šetřilo.
Největší katastrofou byl záskokový výkon L. Olšovského - na to se nedalo ani koukat (to už snad nebylo ani přehrávání), natož poslouchat.
P. Hruškoci je výborný v jemných polohách, ty dramatické mu ani trochu nejdou. Pěvecká technika skvělá, ale je to málo. L. Pragerová i N. Dvořáková - ještě příliš mladé, herecké rezervy (ale věřím, že za pár let po získání dostatku zkušeností nám vytřou zrak). Super E. Staškovičová!
O scéně se nedá příliš hovořit - evidentně se šetřilo.
Největší katastrofou byl záskokový výkon L. Olšovského - na to se nedalo ani koukat (to už snad nebylo ani přehrávání), natož poslouchat.
(zadáno: 12.11.2024)
Kdyby to byl prostý koncert bez toho dost trapného vyprávění, dopadlo by to lépe.
Vizuální stránka nefunguje, slibované velkolepé projekce se také nekonají a co víc - sólisté - Fanta, Kateřina Marie Fialová pěvecky extrémně nedostateční, jiní (kteří jsou běžně skvělí), tak jsou v jim nepřirozené poloze (třeba taková B. Fialová, která umí zpívat sakra dobře, ale Skyfall nebylo ono).
Výborný M. Skořepa, excelentní pánská taneční company (Panský, Koller).
Vizuální stránka nefunguje, slibované velkolepé projekce se také nekonají a co víc - sólisté - Fanta, Kateřina Marie Fialová pěvecky extrémně nedostateční, jiní (kteří jsou běžně skvělí), tak jsou v jim nepřirozené poloze (třeba taková B. Fialová, která umí zpívat sakra dobře, ale Skyfall nebylo ono).
Výborný M. Skořepa, excelentní pánská taneční company (Panský, Koller).
(zadáno: 3.11.2024)
Jsou 2 možnosti - buď máte rádi humor stylu Kameňák, nevadí vám většina textu ve vulgarismech a nepotřebujete v divadle hraní nebo... to nějak přežijete.
Bohužel se děj nepodařilo ani trochu vystihnout vlivem režie. Nasazení děvčat je, ale mně spíš připomínalo nadšení nežli hraní.
Nejlíp to zvládla vybalancovat I. Korolová, naopak taková B. Suchánková.. na to nemám slov.
Bohužel se děj nepodařilo ani trochu vystihnout vlivem režie. Nasazení děvčat je, ale mně spíš připomínalo nadšení nežli hraní.
Nejlíp to zvládla vybalancovat I. Korolová, naopak taková B. Suchánková.. na to nemám slov.
(zadáno: 31.10.2024)
Typická zájezdovka.
Neuvěřitelně stupidní text, který má za cíl jen pobavit prostřednictvím vulgarismů a nahoty.
Neuvěřitelně stupidní text, který má za cíl jen pobavit prostřednictvím vulgarismů a nahoty.
(zadáno: 27.10.2024)
Excelentní V. Franců v hlavní roli - jsem rád, že MDP našla obrovský talent a snad si jej nechají (potřebují to).
Bohužel krásný příběh zabila strašná režie a dramatizace... snaha o modernizaci se ani trochu nepovedla. Režie je mnohdy za hranicí trapnosti. Nefungují hudební a taneční složky, herecké výkony většiny ostatních zůstaly jakoby bez povšimnutí režiséra (jen E. Salzmannová a T. Dalecký hrají, nejhůř na tom byl P. Smolárik).
Poměrně nudná první půlka, avšak je víc podobná Virginii. Druhá půlka s ní nemá společného téměř vůbec nic, ale je svižnější.
Bohužel krásný příběh zabila strašná režie a dramatizace... snaha o modernizaci se ani trochu nepovedla. Režie je mnohdy za hranicí trapnosti. Nefungují hudební a taneční složky, herecké výkony většiny ostatních zůstaly jakoby bez povšimnutí režiséra (jen E. Salzmannová a T. Dalecký hrají, nejhůř na tom byl P. Smolárik).
Poměrně nudná první půlka, avšak je víc podobná Virginii. Druhá půlka s ní nemá společného téměř vůbec nic, ale je svižnější.
(zadáno: 26.10.2024)
L. Pečenka má jedinečný talent vytvářet velice emotivní příběhy na malých scénách. I v případě Eleanor se to povedlo a zrodil se malý velký zázrak.
Máša Málková i Radka Fidlerová se vzájemně doplňují, souzní spolu a daří se jim příběh Eleanor představit jak v těch komičtějších částech, tak i těch vážných. Herecky excelentní (M. Málková snad ani nehraje, ta Eleanor žije).
Fungující scénografie i scéna.
Máša Málková i Radka Fidlerová se vzájemně doplňují, souzní spolu a daří se jim příběh Eleanor představit jak v těch komičtějších částech, tak i těch vážných. Herecky excelentní (M. Málková snad ani nehraje, ta Eleanor žije).
Fungující scénografie i scéna.
(zadáno: 26.10.2024)
Silné představení, velice vhodně zvolené místo.
K. Knězů vtělila své Terezce sebemenší detail - je radost sledovat takové výkony.
Závěrečné shledání s tatínkem má neuvěřitelnou sílu. Za zmínku stojí i velice přirozené a bezchybné herectví N. Konvalinkové.
Vinohradské divadlo našlo poklad a snad si jej zachová hodně dlouho.
K. Knězů vtělila své Terezce sebemenší detail - je radost sledovat takové výkony.
Závěrečné shledání s tatínkem má neuvěřitelnou sílu. Za zmínku stojí i velice přirozené a bezchybné herectví N. Konvalinkové.
Vinohradské divadlo našlo poklad a snad si jej zachová hodně dlouho.