Redakce

Iva Bryndová

souhrnná stránka redakce

Volby

Hodnocení (366)

Filtrování hodnocení:   
  

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 27.9.2022)
75% - Biograf láska je romantický a sladký tzv. "až to bolí", vedle toho jde však o velmi povedený kousek na repertoáru Divadla Kalich. Zdobí jej výborné výkony účinkujících, mezi nimiž výrazně zaujaly Kateřina Šildová Bohatová a Michaela Tomešová, povedená choreografie, kostýmy i scéna. Příběh příjemně plyne, písně Hany Zagorové jsou velmi povedeně zakomponované do děje, škoda, že Kalich nedisponuje živou hudbou a v příběhu není o něco víc humoru a nadsázky.
(zadáno: 25.9.2022)
Inscenace velmi trefně zobrazuje panoptikum všech možných nefunkčních mezilidských vztahů, jejichž dysfunkce výrazně vynikají v konfrontacích s Phoebe, cizí bytostí, jež slovům rozumí, a přesto zůstává ztracená. Absurdita a obludnost vyplouvá na povrch postupně, po první třetině naprostého bloudění zejm. v momentech, kdy poslouchá a učí se, i na konci, kdy naučené používá, aby se stejně znovu ocitla mimo celou společnost. Fantaskní existenciální závěr už toto trvalé odcizení jen zesiluje. Výrazné výkony A.Glässnerové, K.Jedličkové, B.A.Mikeshové a G.Maiella.
(zadáno: 25.9.2022)
65% Napjatě očekávaný muzikál Devět křížů zdobí výborná hudba, výborné texty písní i slibný příběh. Inscenaci doplňuje i sympatický dotek folklóru, bohužel však po emoční stránce nepůsobí zdaleka tak silně, jak by mohla. Nejsilnější je v davových vesnických scénách, v nichž bují nenávist a odpor ke všemu cizímu a neobvyklému, a jimiž výrazně připomíná tamní Divou Báru. Zásadní problém je bohužel obsazení: O. Studénka, jakkoli je jeho výkon herecky povedený a on typově odpovídá, roli (výrazně) neuzpívá a nepřesvědčila mě ani Kristýna Daňhelová, ani herecky, ani pěvecky.
(zadáno: 25.9.2022)
35% Tento "muzikál" se se mnou bohužel nepotkal. Hudba neurazí, nenadchne, pouze až příliš často připomíná jiné kusy českých muzikálů. Stejné je to, pokud jde o scénu, kostýmy, či slabší choreografii (v jejím případě zvlášť v porovnání s nedávným Biografem láska stejné choreografky). Bohužel příliš neoslní ani libreto a texty písní. Zaujme několik sólových výkonů: L.Korbel, L.Randák, T.Trapl (ačkoli ten je stejný jako v mnoha předchozích rolích), ovšem celkově jde o dílo vycházející z tradice pražských "muzikálů" typu Golem, Galileo (2019), Kat Mydlář, Mefisto atp. (za které je volně zaměnitelné), nenabízející vůbec nic nového.
(zadáno: 25.9.2022)
75% Inscenace Martina Čičváka efektně buduje napětí rodinného dramatu, pokud jde o Taťkovu nemoc a s ní související otázky dědictví jeho obrovského majetku a neuspokojivých rodinných vztahů. Bohužel se jí tolik nedaří vybudovat i onu hutnou, nesnesitelnou atmosféru rozpadajícího se, či již zničeného, vztahu ústředního manželského páru. Jakkoli všechny postavy zůstávají zahleděné do sebe a svých problémů, což vyvolává stále silnější konflikty, pocit dusné horké atmosféry a odporu vůči v podstatě všem postavám, který mám s touto hrou spojený, se nedostavil. Ve výsledku tak konec inscenace působil až podivně pozitivním a nadějným dojmem.
(zadáno: 25.9.2022)
85% - Neuvěřitelně energická záležitost určená primárně pro generaci těch, kteří devadesátky prožili se skupinou Lunetic a dalšími fenomény této doby, a starší. Pro mladší diváky může fungovat jako příjemné a vtipné poučení o historii. Oceňuji jednak neuvěřitelnou a nepovolující energii, výborné taneční výkony ve všech choreografiích i vtip a nadhled, které inscenaci utváří.
(zadáno: 25.9.2022)
75% Spolupráce Divadla na Vinohradech se skupinou RAZAM mě potěšila již u Balady pro banditu a baví i nadále, hudební složka je i v inscenaci Dům Bernardy Alby skvělá, výrazně španělské, vášnivé tóny vytváří působivý kontrast k upjaté postavě Bernardy a jejímu domu svázanému přísnou, až směšnou a pochybnou asketickou morálkou. Napětí pracuje, vzrůstá k jednoznačně očekávanému tragickému konci, z nějž vlastně většina postav vyjde až nečekaně lacino. Inscenaci by nicméně rozhodně prospělo zkrácení (v 1.polovině) a trochu víc oné potlačování španělské vášně zaznívající v hudbě. Kvituji herecké výkony S.Rojkové, R.Rázlové, A.Černé i K.Jedličkové.
(zadáno: 25.9.2022)
75% Linda Vista je výborně napsaná i Ondřejem Sokolem režírovaná hra. Příběh muže prožívajícího krizi středního věku, který hledá nové štěstí a v podstatě za všechno nepříjemné, co se mu děje, si může sám, a přeci to nenudí, nedeptá, neuráží, naopak baví. Inscenace příjemně plyne, i přes značnou délku. Objevují se momenty vtipné, trapné i dojemné, baví i celé obsazení, všichni jsou výborně sehraní a podávají přesvědčivé výkony.
(zadáno: 25.9.2022)
Vděčná komedie, která si jistě najde své místo a sklidí úspěchy publika. Divácky atraktivní téma střetu umělce s miliardářem nabízí navíc vděčný náhled tzv. za oponu, do zákulisí uměleckého života, při němž potěší, že autor jej zjevně zná. Bohužel místy se ztrácí v tom, co všechno chce ještě sdělit, a na můj vkus rovněž místy příliš tlačí na pilu stran rozehrání konkrétních humorných scén. Vladimír Polívka a Hynek Čermák jsou však herecky oba velmi přesvědčiví a výborně sehraní.
(zadáno: 30.8.2022)
Povedená adaptace a aktualizace románu Mary Shelley z per Michaela Sodomky a Michala Zetela vrací na jeviště Viktora Frankensteina i jeho monstrum v dnešní době a v dnešním kabátu a velmi efektně nastoluje otázku, kdo je vlastně monstrum a co dělá člověka člověkem. Vít Hofmann v roli mladého Frankensteina celé představení táhne, ostatní obsazení mu zdatně sekundují, přičemž nejvýraznější jsou Adam Joura jako monstrum a Jan Hönig coby otec.
(zadáno: 30.8.2022)
65%
Příjemná inscenace, která sází především na velmi dobré herecké výkony ústřední dvojice, bohužel víc nevyužívá zbývajících herců a různorodých postaviček a plně tedy ani potenciálu, který text nabízí.
(zadáno: 20.8.2022)
75% Velmi intenzivní růžový parfém, skvělé české texty písní, tři "stejné" postavy Edith a Jana Zenáhlíková jako vzpomínající hvězda na samém sklonku života; zejména její fascinující výkon, který je silný po stránce herecké, nejsilnější však v pěveckých výstupech; přesně taková je Smrt v růžovém. Nabízí silný herecký i pěvecký výkon hlavní představitelky, kterou hudebně provází výborní Tomáš Alferi jako Editin poslední muž a Veronika Svojtková, jež současně představuje všechny ostatní postavy. Ta je výborná v roli sv. Terezy, v ostatních bych ocenila větší herecké rozlišení.
(zadáno: 20.8.2022)
Můj už zřejmě obvyklý problém s inscenacemi Petra Kolečka, první polovina je celkem sympaticky zvrhlý kousek se sympaticky ujetým humorem, ta druhá se však zvrhává v něco, co už mě opravdu nebavilo a úplně mi nedávalo smysl.
(zadáno: 15.7.2022)
Recitál k 80. narozeninám Marty Kubišové je příjemnou letní záležitostí, kterou na vyšší úroveň povyšuje skvělý herecký i pěvecký výkon Hany Holišové a rovněž skvělý nápad obsadit kapelu zajišťující živou hudbu herci. Všichni zhlédnutí byli výborní! Představitelé V. Neckáře zaujali oba, z představitelek H. Vondráčkové zejména herecky výrazně víc Zuzana Stavná. Rozdíl v náladě i pojetí mezi 1. a 2. polovinou je pochopitelný (s ohledem k ději), ale na mě až příliš horentní a bohužel mě úplně neuspokojil závěr a vlastně i k výběru hudby/písní Marty bych měla výhrady. Škoda i malého množství nápaditě rozehraných scén, prostor by pro ně byl.
(zadáno: 15.7.2022)
55% - Klasická konverzačka, která se pro mě zařadila do kategorie "neurazí, nenadchne a nepřekvapí", což je z mého pohledu zásadní chybou zejména textu, který kopíruje již mnohokrát využitý model a zklamal svou předvídatelností, s níž režie nedokázala nic udělat. Spokojené diváky si inscenace jistě najde, se mnou se bohužel nepotkala.
(zadáno: 1.7.2022)
85% - První polovina Kouzelné flétny v Dlouhé funguje téměř stoprocentně: zdobená svěží hravou nadsázkou, výbornými hereckými a pěveckými výkony, živou hudbou; to vše v tradičně výrazné a nápadité výpravě.
Druhá polovina za tou první, ač stále zdobená stejnými klady, trochu kulhá, příběh ztrácí na lehkosti a tempu. Zamrzí v ní navíc doslovné opakování některých již dříve použitých scénických nápadů, jakkoli zajímavých. (Proč?!)
Výborní jsou Ondřej Rychlý, Sára Venclovská, Martin Zavičár a Jan Sklenář.
(zadáno: 1.7.2022)
65% - Inscenace Švandova divadla přináší na jeviště znovu příběh vraždy Alexandra Litviněnka, tentokrát s ještě naléhavějším poselstvím. Inscenaci by v první řadě prospěl dramaturgický zásah a svižnější tempo, podařilo se nicméně velmi efektně zvládnout práci s živými dotáčkami a výborné jsou i herecké výkony, zejm. Anny Stropnické, Tomáše Červinka a Petra Lněničky. (více v článku na blogu)
(zadáno: 1.7.2022)
85% - V podstatě velmi děsivá studie toho, jak se "projekt" (slovy programu) či přání nebo touha pod tikotem biologických hodin mění v zoufalství a posedlost a hroutí se pod nimi vše ostatní. Atmosféra, zprvu hravá a uvolněná, houstne společně s tím, jak se prostor jeviště zaplňuje jednotlivými mobilními záhonky evokujícími inkubátory a jak se mezi hlavními postavami vytrácí původní, snad až přílišná upřímnost. Inscenaci zdobí řada výborných hereckých výkonů, velmi efektní je i jednoduchá scéna a práce se světly.
(zadáno: 30.6.2022)
Rušivé zvuky v pozadí evokující rozpadající dům, ač se před diváky rozkládá dnešní hala, vedení promluv přímo do hlediště namísto toho, aby se jimi postavy obracely na sebe a interagovaly, moderní stylizace téměř prázdné rozsáhlé scény; to vše zdůrazňuje chlad na jevišti a odcizené vztahy mezi postavami, které se téměř nikdy neobracejí na sebe, a ač si šeptají tajemství, díky mikroportům je všichni slyší. Vztahy jsou rozbité, hodnoty se vytrácejí, rodina rozpadá. To vše provázené mnoha inscenačními nápady, jejichž významy mohou diváci hledat. Neříkám, že se mi to vždy "správně" povedlo, ale inscenace mi nabídla velmi intenzivní zážitek.
(zadáno: 16.5.2022)
Silný text v Divadle v Řeznické ještě umocňují výrazné a velmi povedené herecké výkony všech tří obsazených dam, které přitom nejsou přepjaté a právě svou civilností dodávají představení na síle. Každý z jejich pohledů je jiný a z každého je diváku úzko. Zajímavé je i scénické řešení, které by si však zasloužilo i výraznější využití - přímo k tomu vybízí.
(zadáno: 16.5.2022)
75% - Stále stejná a zoufale nezajímavá a utahaná Eva Režnarová a příliš početný a k tomu příliš statický sbor místních sedláků, z nichž mnozí působí skutečně jen jako němý sbor, jsou v podstatě jediná zásadní negativa inscenace. Jinak se Pavlu Khekovi velmi dobře a efektně daří v klasické inscenací budovat dusivou atmosféru. Výrazně k tomu napomáhá sólo na cello, a vůbec hudba. Matek Holý, Tomáš Dastlík a Daniel Bambas pak kralují hereckému obsazení, v němž vedle nich zaujmou i Aleš Procházka, Svatopluk Skopal a Jaroslav Satoranský. A pocit hnusu a odporu vůči všem (velmi správně) v průběhu představení vzrůstá a vzrůstá.
(zadáno: 16.5.2022)
Výrazná hudební a v tomto případě zejména výtvarná stylizace, společně se zkráceními a zjednodušeními textu, jak je již v případě SKUTRu obvyklé, mají své nezastupitelné místo i v inscenaci Richarda III. Jejich (SKUTRů) režijní styl si navíc s Dejvickým divadlem skutečně sedl. Inscenace je tak plná symbolů a režijních nápadů (svlékání a oblékání kostýmů, šípy, sekáček atp.), objevuje se zcizení typické pro Dejvice a stejně tak výrazné herecké výkony. Za mě nejvýraznější Lukáše Příkazského, Václava Neužila, Tomáše Havlínka a všech čtyř dam.
(zadáno: 16.5.2022)
Plzeňská inscenace muzikálu je naprosto klasická. Po výpravné (k tomu účelu zcela adekvátní a povedené) stránce i po stránce hudebního nastudování. Milovníkům naprosté klasiky tak jistě přijde vhod a na scéně velkého regionálního divadla najde své místo. Z hereckých výkonů jednoznačně nejvíce vyniká profesor Higgins Lumíra Olšovského, přesvědčí i Roman Krebs jako Plukovník Pickering. Inscenaci by nicméně rozhodně prospělo zkrácení. Zejména první polovina první poloviny se opravdu táhne a potřebovala by výrazně rychlejší tempo.
(zadáno: 16.5.2022)
Něco shnilého není úplně nejvhodnější volbou pro českého diváka, který není tak znalý světového muzikálu, do nějž se dílo strefuje. Mnohé vtipy nevyzní, jak by měly. Spoustu dalších pak utopí sama inscenace, která není řádně vypointovaná, a zbytek špatný zvuk. V některých částech sálu (minimálně) není hercům rozumět. Jakkoli tedy inscenaci zdobí povedená výprava a velmi dobrý výkon company, nefunguje. Z herců v konkrétních rolích je nejpřesvědčivější L.Ondruš, ostatní splývají s celou nepříliš povedenou inscenací. Konkrétní představení ozvláštnil zajímavý nápad s náhradníkem, V.Koptou, vedeným přiznanou nápovědou režie.
(zadáno: 6.5.2022)
75 % - Zajímavá a efektní výprava i využití živé hudby a zpěvu, vedle toho výrazné a podařené herecké výkony a především Millerova skvělá a nestárnoucí hra - společně vytvářejí velmi dobrou kombinaci, která rozhodně činí z této inscenace záležitost, jež stojí za vidění. (více v článku na blogu)
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>