Redakce

Iva Bryndová

redakční zkratka: ib

souhrnná stránka redakceVolby

Hodnocení

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 24.11.2019)
65% - Milá a laskavá inscenace, v sympatickém režijním provedení, s velmi dobrými výkony – zejména Charlotte Režné.
(zadáno: 24.11.2019)
85% - Silný a skvělý příběh, výborně zpracovaný (s jedinou chybou – působí až příliš jednostranně ve prospěch hlavního hrdiny) – ve velmi působivé scéně, které by prospělo vyladění zvuku ze skleněné kostky ve středu.
Výborné herecké výkony – Petra Konáše, Petry Tenorové, Marie Málkové i Milana Kačmarčíka.
(zadáno: 24.11.2019)
Esteticky a výtvarně velmi povedená inscenace s výbornými (byť ne zcela vyrovnanými) hereckými výkony, která však z předchozí tvůrčí praxe SKUTRů nijak zvlášť nevyčnívá a nepřináší nic příliš nového a objevného.
(zadáno: 17.11.2019)
V Dánské dívce pro mě prostě modernizace, ač smysluplná s ohledem na to, že téma rezonuje dodnes, nefunguje. Téma snad, ale Dánská dívka je prostě příběh té jedné konkrétní ženy, jež žila před sto lety a jako jedna z prvních si připustila, že se narodila v nesprávném těle a jala se tento problém řešit. Tahle její jedinečnost se z inscenace na Fidlovačce onou modernizací vytrácí. Mnohé hudební a taneční vstupy rozmělňují to, co zbývá. Pro komorní příběh, v němž by vyniklo herectví D.Krejčíka a P.Horváthové, Fidlovačka není vhodný prostor a navíc ony (až zbytečné) hudební vsuvky a modernizace ten lidský příběh přebíjí.
(zadáno: 17.11.2019)
75% - Není divu, že se Grillparzerova hra na česká jeviště v českém jazyce dostala až nyní – z historie si bere jen postavy a základní události, na něž nahlíží jednostranně, volně a leckdy velmi nepřesně. Možnost hrát ji „vážně“ se tak dnes vlastně nenabízí a Michal Hába se o to ani nesnaží. Jeho inscenace v Divadle Komedie je jedna velká show, hravá, plná nadhledu, ironie, hudby. Byť je místy až příliš ukřičená a v několika částech trochu ztrácí tempo, mě fraška o touze po moci, pádu a různých způsobech vládnutí bavila. Skvěle ji podtrhují herecké výkony, zejména Martina Pechláta v titulní roli.
(zadáno: 17.11.2019)
85% - Velmi silný příběh a jeho výborné jevištní ztvárnění silné svou jednoduchostí, ať po stránce výtvarné – prostá scéna skvěle slouží inscenaci (na rozdíl od úvodních a průvodních projekcí, které na mě způsobem provedení působily spíš rušivě) – tak po stránce hudební – obecně skvělá hudba, navíc při výběru prostého klavírního doprovodu o to výraznější – a režijní. Skvělé herecké výkony obou představitelů (Lukáše Adama a Richarda Pekárka) jsou příjemnou třešničkou na dortu.
(zadáno: 17.11.2019)
Fascinující příběh, velmi sympaticky a působivě inscenovaný – výborné žánrové uchopení, které při převyprávění životního osudu výrazně pracuje s humorem (leckdy značně černým), ale nejen s ním, i působivá, ve své podstatě jednoduchá scéna. Výborné herecké výkony v čele s Jakubem Albrechtem, skvělým nejen s ohledem na fyzický výkon, který předvádí.
(zadáno: 25.10.2019)
O tři a půl roku starší sourozenec Posledního důvodu, a dost mu podobný. Sled jednotlivých obrazů, scének a vtipů s podobnými náměty a v podstatě stejné herecké obsazení, které tu podobnost ještě zvyšuje. Jen v tomto případě to na mě nezapůsobilo tak vtipně, trefně a působivě jako onen Poslední důvod. Spojuji to i s méně jednotnou linkou všechny scény propojující.
(zadáno: 25.10.2019)
Sled jednotlivých vzpomínek ohraničený jednotným rámcem, zajímavým a nápaditým. Působivé využití hudby, tentokrát s menším množstvím choreografií a pohybové složky než bývá u Skutrů obvyklé, výborné herecké výkony. Ale ač tam nějaká původní a průvodní myšlenka je, z celé hry ve výsledku zůstává spíš pocit, než právě ona - byť příjemný.
(zadáno: 25.10.2019)
75% - Ač v podstatě všechny složky pracují naplno a skvěle fungují, dohromady ve mně Lazarus v Komedii nevyvolal pocity, jaké jsem očekávala. Oceňuji už muzikál jako takový - hudbu, příběh. Výkony - O.Rumla, E.Stárkové, N.Horákové i P.Smolárika - byly skvělé, stejně jako je výborná živá (byť tvrdší a příliš jednotně působící) hudba a kapela. Expresivní kostýmy "jako z klipů D.Bowieho" jsou sympatický nápad. Rozumím i použití strohé prosté scény, ale právě ta mi nesedla a ještě umocnila ten zásadní pocit - ne nepodobný Andělům v Americe - a sice, že to je tvrdé a nevyvolává emoce, jak by mělo.
(zadáno: 25.10.2019)
75% - Skvělé herecké výkony - zejména S.Rašilova a vedle něj i M.Pechláta, P.Štorkové, J.Dudziakové a J.Suchého -, velmi výrazná, nápaditá a působivá scénografie. Modernizace a režijní pojetí v první polovině jsou sice lehce psychedelické, ale stále účinné, v druhé polovině pak převládá hlavně ta psychedeličnost - v některých momentech velmi působivá, jinde až přílišná a příliš zdlouhavá.
(zadáno: 25.10.2019)
Celkem povedená rodinná podívaná - pohádka. S působivou scénou a projekcemi P.Hlouška, vcelku podařenými kostýmy, zejména pokud jde o gorily a další zvířata, velmi dobrými výkony P.Pechy, P.Vojtkové, M.Šemíka, a po pěvecké stránce výborné (byť herecky slabší) M.Gemrotové. Ubližuje mu nezajímavá choreografie, malé množství slibované akrobacie, panenka suplující miminko a naprostá karikatura herectví, kterou předvádí M.Vojtko. Navíc se z animované verze do divadelní formy nepodařilo funkčně převést ani původní příběh (chybí i napětí), ani působivou hudbu, které jej společně změnily v klasiku.
(zadáno: 15.9.2019)
Viděno už v upravené verzi v podobě v podstatě jakéhosi scénického čtení, nezbývá než říct, že bych ráda někdy viděla zase plnou verzi. Protože je to skvělý příběh a výborné výkony obou obsazených hereček, i v té verzi scénického čtení.
(zadáno: 15.9.2019)
75%
(zadáno: 15.9.2019)
75%
(zadáno: 15.9.2019)
(zadáno: 15.9.2019)
(zadáno: 15.9.2019)
55%
(zadáno: 15.9.2019)
(zadáno: 24.3.2019)
Velmi působivé jevištní zpracování, a to zejména pokud jde o zvuk - hudba, ruchy, to vše vytváří dohromady s klipovitým podáním celého příběhu skvělou iluzi autistického vnímání světa. K tomu skvělý herecký výkon Simony Babčákové, ale i Jaroslava Plesla, Davida Novotného a Veroniky Kubařové.
(zadáno: 20.3.2019)
55% - stáří té inscenace už je na ní prostě znát. Jakkoli téma je nosné a zajímavé a herecký výkon Jana Potměšila výborný, nezapůsobilo na mě tak, jak jsem očekávala. Celý příběh a vývoj hlavního hrdiny je vlastně jen naznačen a převyprávěn jím samým. Na prosté scéně a s minimem kontaktu s dalšími postavy mi to přišlo všechno zoufale nevyužité a "nedohrané"... Až příliš se dle mého názoru projevilo, že je ta inscenace dělaná prostě J. Potměšila (jako jeho one-man-show) a všichni ostatní mu jen sekundují - s prostorem, na němž téměř ani nevynikne, že tam vůbec jsou, i kdyby byli sebelepší.
(zadáno: 13.3.2019)
Od inscenace označované za jeden ze sukcesů sezóny jsem očekávala víc. Hra je skvělá, herecké výkony výborné, ale scénické provedení mě nezaujalo zdaleka tak, jak jsem čekala. - Čekala jsem výtvarně zajímavější výpravu i scény halucinací a zjevení. (Ty na mě působily až chudě a nezajímavě, což považuji za škodu.) Čekala jsem i zajímavější režijní pojetí. - Takže ve výsledku oceňuji odvahu uvést takhle dlouhou hru (která uteče skutečně velmi rychle, vázne až úplný závěr) a v podstatě klasické provedení.
(zadáno: 13.3.2019)
Nesmírně zajímavé téma a příběh. Skvěle sepsaná i zinscenovaná hra a výborné výkony.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>