Jihočeské divadlo Č. Budějovice [Na Půdě]
Marius von Mayenburg
Perplex
Premiéra: 8.10.2021 | 1:30x
premiéra bez diváků v únoru 2021
premiéra bez diváků v únoru 2021
Překlad: Kateřina Bohadlová. Dramaturgie: Marie Špalová. Scéna: Lukáš Kuchinka. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Jakub Kudláč. Pohybová spolupráce: Pavol Seriš. Režie: Natália Deáková.
Absurdní komedie. Co se to děje? Z běžného návratu manželů domů po dovolené se stává noční můra. Přátelé, kteří měli zalévat kytky, obsadili byt a ničím už si nemůžete být jisti, natož sami sebou. Běžná realita, normální situace a vztahy se vymkly kontrole. Je to důvod podlehnout panice nebo se tím bavit...?
14! Termíny představení
5.10. | Čt | 19:30 |
|
Volby
Hodnocení (7)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
27.3.2023 | 1919 hodnocení
+ souhlasím
Autor navázal na klasiky absurdního divadla. Děj hry záměrně zdánlivě nedává smysl, což má vést k hledání myšlenek existenciálního rázu. Opodstatnění Mayenburgových postupů a jejich úspěšnost v experimentálním dramatu je věcí názoru. Každopádně hra poskytuje tvůrcům a hercům nespočet možností. Režisérka N. Deáková komedii inscenovala s lehkostí, přišla s řadou nápadů, které s pomocí svého týmu dobře rozvinula. Nelze nezmínit volnější naložení s koncem, které původní text nezanedbatelně obohatilo, aniž by jej popřelo. Dobře vedení herci se v nesnadném tvaru zorientovali a obstáli.
Iva Bryndová 80 % 

7.3.2023 | 441 hodnocení
+ souhlasím
75% Natália Deáková v inscenaci Mayenburgovy hry s citem pro vtip a pointu nechává rozehrát jednotlivé scénky. Jedna absurdní situace střídá druhou a stejně tak herci přecházejí z jedné postavy do druhé místy tak rychle a plynule, že divák sotva stačí změny včas zaznamenat. Vedle velmi podařené komedie přitom inscenace neopomíná existenciální otázky a myšlenky a smysl absurdní komedie se tak vyjevuje postupně a v plné míře krystalizuje v poslední scéně.
Helena Grégrová 80 % 

6.3.2023 | 1575 hodnocení
+ souhlasím
Otázky mířící k podstatě lidské existence, smyslu našeho bytí a smysluplnosti našeho počínání autor pokládá skrze zdařilou paralelu s procesem tvorby divadelní inscenace. Shoduje se skutečná realita s našimi vjemy? A má to vůbec všechno nějakého režiséra? Vtipné situace vycházející z absurdnosti světa běhu se proměňují v rychlých střizích, všichni čtyři herci je rozehrávají naplno, s citem pro gag a pointu. A při tom všem se boří konvence, čtvrtá stěna a ve finále i... ...ale ne, víc neprozradím, na to se již zajděte podívat sami. Doporučuji vřele!
Jiří Landa 80 % 

12.7.2022 | 2975 hodnocení
+ souhlasím
Režisérka N. Deáková Mayenburgovu hru nevnímá pouze jako třeskutou absurdní zábavu, dívá se na ni mnohem komplexněji a snaží se odhalovat její mnohé skryté významy a podvýznamy. Jistě i za zdatného přispění dramaturgyně M. Špalové je Na Půdě k vidění zběsilá jízda výsostně sehrané čtveřice herců, která vede přesně natimovanou cestou až k závěrečnému velmi invenčně zpracovanému finále.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
MMK 80 %
6.3.2023 | 149 hodnocení
+ souhlasím
Výborný humor na úrovni, žádné laciné podbízení typu Tele tele. Jednoznačná volba pro ty, kdo se chtějí výborně pobavit a pročistit si hlavu.
Miysak 80 %
5.3.2023 | 44 hodnocení
+ souhlasím
Českobudějovická činohra představila podívanou příjemně provokativní a při jemném připomenutí nesnadných existenciálních témat také velmi zábavnou.
RaB 70 %
5.3.2023 | 314 hodnocení
+ souhlasím
Po delší době nepřehnaná režie N. Deáková, kde dává možnost vyniknout textu a hercům.
Paradoxně oceňovaný T. Kobr mi přišel z obsazení nejslabší - velice často přehrával a nepůsobilo to autenticky tak, jako u ostatních. Zcela nahé scény byly, dle mého názoru, nadbytečně dlouhé - ze sprchy může vyjít člověk i v pyžamu.
Paradoxně oceňovaný T. Kobr mi přišel z obsazení nejslabší - velice často přehrával a nepůsobilo to autenticky tak, jako u ostatních. Zcela nahé scény byly, dle mého názoru, nadbytečně dlouhé - ze sprchy může vyjít člověk i v pyžamu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.