Profil uživatele

Čiko

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Helena Grégrová: 10 % (352)
Jiří Landa: 10 % (567)
Lukáš Dubský: 11 % (232)
Pavel Širmer: 11 % (428)
Jan Pařízek: 12 % (256)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 16.5.2022)
65% Myslím, že Tomáš Čapek je opravdový herecký talent. Jeho Harlekýn je velmi rozmanitý, plný zvratů a proměn. Nejen osobnostně ve své postavě, ale i hereckým projevem T. Čapka. Ostatní velmi zdařile přihrávají a byť se může zdát, že se jedná o žánrovou roztříštěnost, vše se nakonec jeví poměrně kompaktně.
Myslím, že je velká odvaha inscenovat ještě v průběhu studia právě tuto hru, nicméně stojí za vidění.
(zadáno: 16.5.2022)
55% Mám trochu pocit, že režisér Miroslav Hanuš navalil všechno na estrogen a testosteron a na ostatní dění na jevišti tak trochu rezignoval. Výstupy těchto dvou hormonů (zejména pak Z. Kaliny) jsou velmi vtipné a osvěžující. Ale zbytek mě bohužel poměrně nudil. Ani mí oblíbení herci nepředvedli žádné větší výkony. Líbil se mi již zmíněný Z. Kalina, L. Molínová (která výborně pointuje) a L.Rous. M. Hanuš se s rolí (včetně zpěvu) dost minul a Z. Maryška, který tam má nejméně textu, stále jen dokola opakuje, že je homosexuál. Je to škoda, ta hra má větší potenciál.
(zadáno: 16.5.2022)
Musím se přiznat, že mě 90. léta téměř ničím neoslovila. Byla taková telecí. O to více jsem byl zvědavý na tento výlet do devadesátek. A ten se opravdu povedl. Sympatické mi je, že inscenace jako taková se nad nimi spíš pousmívá, a že nikoho konkrétního nedehonestuje. I samotná linka skupiny Lunetic je spíše dokumentární. Nejde jen o jistou nostalgii, ale nutí vás to i k zamyšlení nad fenoménem. Videodotáčky jsou příjemným příbalovým letákem. Je to živoucí a plné energie...
(zadáno: 4.5.2022)
Za poslední rok jsem na Kladně neviděl lepší inscenaci. Především oceňuji, že se na rozdíl od jiných verzí velmi drželi "montypythonovského" humoru. Scéna je sice trochu laciná, ale funkční, stejně tak kostýmy. Režie Jiřího Š. Hájka je velmi nápaditá. Celá inscenace je nabitá poměrně originálním humorem (v tomto případě jak jinak) a místy jsem měl pocit, že to velké množství gagů ani nestačím zpracovávat. Líbil se mi Zbyněk Fric, Tomáš V. Hron, nejvíce ale Barbora H. Vovsíková. Její pojetí Jezerní dámy je vtipné a originální. Šlo o derniéru, jinak bych inscenaci vřele doporučil...
(zadáno: 1.5.2022)
15% Můj oblíbený režisér a moje oblíbená herečka. Přesto doposud asi největší propadák této sezóny. Od D. Drábka opravdu danajský dar pro P. Tomicovou. Zaujal mě jen kostým D. Batulkové a místy hudební motivy. Výkon P. Tomicové snad ani nejde hodnotit, celou dobu si povídá s kolegy, diváky, nebo sama se sebou, nicméně nemá to hlavu ani patu, nemá to koncepci. Je to velmi slabá, místy nudná hra s laciným humorem. Drábkova královéhradecká éra byla mnohem zajímavější a nápaditější. Je to škoda, Pavla Tomicová by si zasloužila ke svému jubileu něco zajímavějšího, třeba i více ve stylu benefice.
(zadáno: 1.5.2022)
75% Opravdu podařený muzikál ve všech směrech. Bavilo mě samotné téma, velmi povedená scéna a kostýmy, vydařená režie. Líbila se mi i hudba. Na jevišti to celou dobu velmi žilo, na čemž má velký podíl i skvělá company, v úžasném kontrastu s baletním párem (jejich tanec Života a Smrti považuji za vrchol představení). Velmi mě bavili Kristian Pekar a Markéta Sedláčková. Tento výlet do MěDB vás osvěží a dobije, doporučuji...
(zadáno: 1.5.2022)
Zajímavá hra, jejíž téma je stále aktuální. Čekal jsem trochu velkolepější zpracování (s lepší scénou), ale o zklamání rozhodně nejde. Velmi dobrá volba obsadit do hlavní role Miroslava Donutila. Jeho dobré a ukázněné herectví dává inscenaci punc nadprůměrnosti. Líbil se mi také Viktor Dvořák. Martin Donutil mě svým výkonem úplně nepřesvědčil...
(zadáno: 25.4.2022)
65% Je to poměrně dobře čitelná inscenace a příjemná zábava. Jiří Š. Hájek by se snad na postavu Hercula Poirota i hodil (má patřičnou vizáž a charisma), kdyby ji neničil častými přeřeky, výpadky textu a skákáním do replik ostatním hercům. Z nich se mi nejvíce líbil Ondřej Lechnýř.
Znám finanční možnosti některých oblastních divadel, proto mi přišlo zajímavé i nápadité řešení scény. Viděno na kladenské derniéře.
(zadáno: 24.4.2022)
Další regionální téma ve Zlínském divadle. Je to chvályhodný způsob, jak seznámit veřejnost se zajímavými lidmi dané oblasti. Už to je pro mě velká deviza této inscenace. Toto je navíc velmi zajímavý příběh rodu Jelínků, jejichž slivovici zná dnes velká část světa.
Jde o ansáblovou inscenaci, která působí velkolepě a je poctivě udělaná. Chvílemi až 30 lidí na jevišti, krásné kostýmy a vždy vystihují danou dobu, šikovná scéna a zdařilá hudba. Pěkné herecké výkony, vyzdvihl bych Marka Příkazkého a Zdeňka Lamboru.
(zadáno: 24.4.2022)
U autora Srpnu v zemi indiánů mě poněkud překvapil místy až fádní humor a sexistické dialogy. Jinak celkem pěkný profil muže s krizí středního věku. Herecký výkon Vasila Fridricha sice chvílemi na hraně, ale za mě celkově obstál. V menší roli se mi velmi líbila Lucie Žáčková. Pak tu máme nekonečící nešvar ČK, D.Gondíka (který opravdu skoro šeptá) a O.Malý mluví tak potichu, že musíte chytat každé jejich slovo (pán vedle mě s rukou u ucha), a když náhodou zakašle divák, přijdete o celou větu. Mně to bohužel pokazilo celkový dojem. Některé scény by snesly zkrácení.
(zadáno: 24.4.2022)
Měl jsem možnost zhlédnout 3 inscenace a v porovnání s Libercem a Vosto5 je tato inscenace slabší. MDMB ji hraje na velkém jevišti, protože se asi dá očekávat divácký zájem. Dobře, ale pak bych čekal jiné prostorové řešení. Líbili se mi Lucie Matoušková a Ondřej Lechnýř i správně komisní Eva Reiterová. S Vlastníky se v divadlech roztrhl pytel a je to pochopitelné. Diváky si asi najdou všude. Je to typ hry, kterou lze vidět i několikrát po sobě, ale zřejmě už bez větších očekávání.
(zadáno: 24.4.2022)
I od Petra Pana jsem čekal trochu více. Málo poetické i pohádkové, rezervu měly i kostýmy (zejména Petr Pan), scéna se povedla. Ale dětskému divákovi se to líbilo (zvolil bych klidně více interakce) a já jako dospělák jsem se nenudil. Herecky se mi líbili K.Krhovják, K.M.Fialová a F.Březina. Povedené byly scény s piráty.
(zadáno: 24.4.2022)
55% Je to takový umírněný Drábek. Jen drobná režijní invence, která ale ve výsledku nijak nenarušuje koncepci klasického díla. Neboli Revizor v ABC vás ničím nepřekvapí. Ba chvílemi i trochu nudí. Většina hereckých výkonů byla průměrná, pobavily zejména Pavla Tomicová a Eva Leinweberová, z jejich výstupů se podařilo udělat příjemnou komediální linku.
(zadáno: 11.4.2022)
Více se dočtete na mém blogu... (více v článku na blogu)
(zadáno: 10.4.2022)
Zuzana Stivínová se snaží jako Vassa Železnovová udržet firmu a rodinu za každou cenu. Je distingovaná, až komisní, vše probíhá ve velké křeči... a to právě proto, že ví, že kdyby ukázala svoje slabiny, vše by se zhroutilo jako domeček z karet. Drží si svou fazónu a ostatní se často snaží o totéž. Ale ona je ta nejsilnější...
Jde evidentně o kus pro náročnějšího diváka. První polovina je dosti statická, ale potom začne být inscenace živější a herci postupně přecházejí od stylizací do civilnějších poloh.
Výborní jsou hlavně Z.Stivínová a P.Vančura. Doporučuji navštívit Stavovské divadlo.
(zadáno: 10.4.2022)
Absolvent je inscenace, na kterou může být DNF hrdé. Hra sama o sobě je velmi dobře napsaná. Je zde patrná i velmi citlivá režie Natálie Deákové. Až na "mumlajícího" Daniela Rouse se mi všichni líbili i herecky. Jitka Schneiderová se skvěle typově hodí na paní Robinsonovou. Její znuděná manželka pracháče je velmi uvěřitelná. O generaci mladší Daniel Krejčík rovněž mile překvapil. Viděl jsem ho už v mnoha rolích, tady je opravdu úžasný, dle mého názoru překonal i Dánskou dívku. Zárukou kvality a úspěchu inscenace se tedy zdá být právě výborně vybraná ústřední dvojice. Bravo!
(zadáno: 10.4.2022)
75% Utrpení mladého Werthera je náročnější, ale velmi dobrá inscenace. (to se samozřejmě nevylučuje) Tahounem inscenace je představitel hlavní role, Michal Kraus. A je výborný. Na malém prostoru dokáže s nevelkým množstvím rekvizit rozehrát úžasný koktejl emocí, jemuž dominuje nešťastná láska a utrpení. Režisér Jakub čermák navíc posunul hru do současnosti, čímž ji divákovi ještě více přiblížil. Výlet do Jihlavy, který se vyplatil..
(zadáno: 10.4.2022)
Pohádkový muzikál pro celou rodinu. Asi tak 10 pohádek v 1. Setkáte se zde s Červenou Karkulkou, Pinocchiem, kocourem Mikešem, Sněhurkou... Takže se může zdát, že je to dost slátanina, ale na dětského diváka to velmi dobře funguje. Přes stopáž 2:55 děti vydržely do konce a ani nedutaly. Vlastně v několika interaktivních částech ano. Komunikace herců s dětským obecenstvem byla úžasná. Takže účel splněn a výhrady tentokrát odsouvám na druhou kolej.
Příliš mě nezaujal Libor Matouš jako Florián, naopak výborní byli Aleš Slanina a Andrea Zelová.
(zadáno: 8.4.2022)
Velmi silné představení. Zajímavé, v současné době rezonující téma, které nutí k zamyšlení. Jsem rád, že 3.ročník DAMU předvádí tak pěkné herecké výkony. Bude to dobrý ročník:-))
(zadáno: 8.4.2022)
Tato inscenace mě opravdu minula, stejně tak humor. Já jsem ho v ní vlastně téměř nenašel. Ani ten černý, kamenný, sarkasmus, prostě nic. Taková trochu uječená domácnost, která se rozhádá a snaží se to napravit. Pro mě nic víc, občas průměr, občas nuda...
(zadáno: 8.4.2022)
Dobrých komedií postavených na vážném tématu je pomálu. Tohle je jedna z nich a myslím si, že je dobře cílená jak na náročnějšího diváka, tak na diváka, který se chce jen pobavit. Navíc je v tom vidět ta naše česká povaha a občasné komplexy z ní plynoucí.
Herecky mě bavili především Martin Sitta a Nela Boudová. Naopak trochu dopilovat svoji roli by měl představitel hlavní role, Daniel Šváb..
(zadáno: 8.4.2022)
Dlouho jsem tento muzikál odkládal, ale nakonec je to docela milé překvapení, vyčnívající z pražského muzikálového průměru. Po trochu těžkopádném začátku se děj krásně rozjede s příchodem Petera Pechy, který je opravdu dobrým a uvěřitelným Tarzanem. Vyloženě bavit jsem se začal s prvním obrazem pro mě dosud neznámé Kláry Jelínkové, která mě ve své roli naprosto uchvátila.
Líbily se mi kostýmy, scéna, choreografie i akrobatické kousky.
Jediný, kdo mě nebavil a kazil mi celkový dojem, byl Marian Vojtko.
(zadáno: 8.4.2022)
Byť si teď Divadlo na Vinohradech v dlouhých inscenacích libuje, tato mi ubíhala poměrně dobře. Ondřej Kraus je Miláčkem, který si se svou postavou pěkně pohrává. Jen jeho proměna ve druhé půli inscenace by mohla být trochu výraznější. Když už je to tu porovnáváno, mně se to naopak líbilo o něco více, než Špinarova kladenská inscenace...
(zadáno: 8.4.2022)
Po úvodním houslovém sólu Jakuba Žáčka jsem nabyl dojmu, že půjde o úplně jiný typ inscenace, než jaký jsem myslel. Bylo to vlastně to jediné, co se mi na jevišti líbilo. Ten kontrast s dalším dějem. Spoluautor hry Jan Mikulášek ji zároveň režíroval a já jsem měl z mnoha momentů na jevišti pocit, že jí on sám příliš nevěří. Líbilo by se mi pojetí "čistšího" příběhu. Neboli pro mě tam bylo až příliš mnoho zcizováků, afektu a stylizace, přičemž samotné téma je velmi nosné. Zhruba od poloviny mě to vlastně nudilo. Za mě průměr.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>