Profil uživatele

Čiko

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Helena Grégrová: 10 % (436)
Jiří Landa: 10 % (629)
Lukáš Dubský: 10 % (343)
Iva Bryndová: 11 % (286)
Jan Pařízek: 11 % (319)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 14.3.2024)
65%
Antické drama ve velmi moderním pojetí. Pravda - nejeden divák odešel. Zřejmě čekali, že to bude méně dekadentní a více antické. Ale příliš mnoho antiky uspává a dekadentní pojetí někdy dodá puls, tep.
Jan Frič našel klíč k inscenování - má to tempo, je to živé, děj se dobře posouvá, zpěv Bakchantek je krásný, nahota není prvoplánová, líbila se mi scénografie. Co mě vyloženě iritovalo, byla hudba. Některé skladby byly jak od Dua Yamaha nebo Evy a Vaška - to se opravdu nedalo poslouchat. Ale to mi zkazilo dojem jen trochu, celkově jsem spokojený.
(zadáno: 14.3.2024)
75%
Autor David Hare je po úspěchu Skleněného stropu sázkou na jistotu a nedivím se, že sáhl Ungelt po další jeho hře. Navíc, i když tomu tak není, v případě hry Nadechnout se života se jen těžko věří tomu, že nebyly role psány herečkám přímo na tělo.
Jitce Smutné velmi sluší poněkud drsnější skořápka, zatímco Tereza Brodská je uzlíček velmi křehkých vláken. Obě herečky podávají velmi slušné výkony.
Pěkná inscenace a třeba i možnost vidět T.Brodskou po více jak 20 letech (ke škodě nás všech) na jevišti, jistě přiláká do Ungeltu nejednoho diváka.
(zadáno: 9.3.2024)
65%
Poněkud mrazivé téma, obstojně zapracované do žánru komedie.
Dobrý je Karel Heřmánek ml., výborný je Jiří Hána.
Je to vlastně i poučné, hlavní výtkou by asi bylo na některých místech pokulhávající tempo.
(zadáno: 9.3.2024)
Zajímavé, i když pro mě už trochu okoukané téma.
Na jedné straně až zoufale manipulující bulvární novinář, na straně druhé Hitlerova blízká spolupracovnice v poválečném období. A jejich konfrontace.
V.Hlaváčková dobře rozehrává svou osobní zpověď a obhajobu. Je z ní cítit, že sama tápe v tom, jestli její jednání bylo nebo nebylo amorální. Proto také z podobných rozhovorů často ani jeden nevyjde jako vítěz. Navíc vás obvykle zpovídá někdo, kdo danou dobu nezažil.
Znal jsem téma a čekal jsem na nějakou přidanou hodnotu, ale ta se nedostavila. Samotná hra i herecké výkony mi přišly lehce nadprůměrné, potenciál je větší.
(zadáno: 28.2.2024)
75%
Simpatico je syrová hra, která mi trochu připomíná stylem McDonagha. A já mám tenhle typ her rád. Navíc se toto komorní provedení náramně hodí do Klubovny v Jindřišské ulici.
Líbily se mi výkony všech herců, zejména ale Jana Jankovského, který je k podobným rolím tak trochu předurčen. Jeho Vinnie je chvíli sympatický a chvíli nesympatický a vlastně nikam nepatří. Příběh outsidera, který si ale sám staví překážky do cesty.
Vážnější téma, ale velmi zdařilá inscenace.
(zadáno: 27.2.2024)
Od Zlého jelena jsem čekal trochu víc.
Neoslovil mě hlavně režijní - pro mě zbytečně moc chaotický - výklad. Myslím, že v té inscenaci nemuselo být za každou cenu úplně všechno, a že mohla být trochu "ukázněnější". Genderově také zbytečně přehnané, to mě jako diváka bavilo jen chvíli. Také bych asi krátil a snažil bych se více se soustředit na herce (žádný z výkonů mě více nezaujal, protože se až příliš ztráceli ve stylizaci a režijní koncepci, možná až v režijním exhibicionismu). I já jsem viděl od J.Čermáka lepší věci...
(zadáno: 27.2.2024)
65%
Pokud se chcete jen pobavit a nechat se vézt na vlně příjemného, ale ne hloupého humoru, je komedie Mě nezadusíš právě pro vás. Nejde o žádný brilantní text, ale z inscenace, kde nikdo herecky příliš nevyčnívá, čiší kolektivní pohoda a ta správná energie. Druhá polovina je pak ještě o něco zajímavější (s nástupem P.Čtvrtníčka), než ta první.
Po náročném dni nebo týdnu ideální odpočinek.
(zadáno: 27.2.2024)
Ital Roberto Zucco je skutečná postava a svými činy inspiroval široký kulturní svět. MDP tento titul umístila do divadla Komedie, takže se dalo předpokládat (v rámci koncepce jednotlivých scén), že nepůjde o klasickou činohru. Ta se zde prolíná převážně s tancem a pohybem a společně s výběrem hudby a velmi dobře propracovanou scénou tvoří mimořádnou inscenaci režiséra Attily Vidnyánszy ml.
Zdeněk Piškula je zde výborný nejen herecky, ale i pohybově a s Kateřinou M.Fialovou na sebe na jevišti velmi dobře slyší. Zaujal také A.Bilík a M.Kačmarčík.
Nejde o klasickou činohru, ale i tak se jedná o strhující podívanou.
(zadáno: 16.2.2024)
85%
Jsem jednoznačně obdivovatel Karla Čapka.
Český román O.Scheinpflugové je z velké části životopisný a velmi dobře vám K.Čapka přiblíží. A to způsobem, který je stravitelný jak pro dítě školou povinné, tak pro staršího diváka. Kniha byla přirozeně v nelibosti minulého režimu a trochu mě mrzí, že ani s její divadelní adaptací se nepotkáme na českých jevištích častěji, což by si zasloužila.
Z výborného tria jeho manželek se mi přeci jen o něco více líbila A.Elsnerová. Jan Šťastný hraje Čapka velmi křehce a přesvědčivě - je to jeden z jeho nejlepších výkonů poslední doby.
Inscenace, která mě jednoznačně vtáhla. Doporučuji.
(zadáno: 13.2.2024)
Pusťte z pásky hudbu (včetně 30 let starého hitu M.Penka), na panely pusťte projekce a před ně postavte tři herce a máte muzikál:-)
Za klady lze snad považovat místy zajímavou a melodickou muziku a kostýmy. Projekce dotváří pozadí a atmosféru celkem věrohodně, škoda jen, že jsou po celou dobu do paraboly a až na konci se s nimi pracuje i v prostoru.
Herecky i pěvecky je to obstojné, slabší a na roli se nehodící je V.Drahokoupil.
(zadáno: 12.2.2024)
65%
Přečtení knihy Bílá voda mě teprve čeká a těším se na ni. Román má 688 stran a tomu odpovídá i délka divadelní dramatizace.
Téma jako takové mě velmi bavilo, samotná inscenace má ale několik slabin. Jedna z nich - "honí příliš mnoho zajíců". Já bych se více soustředil na hlavní dějovou linku. Takové té "vaty" je tam až příliš a nezbývá už čas na její rozehrání. Také mi s ubíhajícím časem přišlo stereotypní (hlavně ve druhé půli to nabouralo temporytmus) neustálé střídání dialogů a monologů (monology v téměř dokumentární formě).
L.Janíková mě bohužel nijak zvlášť nezaujala, líbila se mi M.Sedláčková, R.Coufalová a D.Hofmanová.
(zadáno: 7.2.2024)
Přiznám se, že jsem čekal mnohem víc, než tento prázdný a nic neříkající výklad. Na začátku se vám Hamlet představí jako naprosto znuděný floutek s tabletem v ruce, ale to je bohužel všechno. Nijak se to neposouvá a nevyvíjí, dál už jen sledujete notoricky známý příběh, v němž jsem postrádal jakékoliv emoce. Neboli znudění (vinou koncepce) se mi zdáli všichni. Vražedné činy flegmatického Hamleta tak pro mě byly na hranici logiky jeho jednání. Těžko proto hodnotit jednotlivé herecké výkony. Viděl jsem již mnoho Hamletů, tento (inscenace jako celek, nikoliv konkrétně J.Trojan) mě bavil asi nejméně...
(zadáno: 7.2.2024)
85%
Viděl jsem obě alternace a abych hodnotil takto vysoko, musím prostě tu slabší ignorovat. P.Klimenda se na roli Ježíše opravdu nehodí. Nejen pro svůj chlapecký vzhled, tento náročný part prostě neuzpívá a na jevišti jsem z něj cítil nejistotu. P.Režný je mu opakem a ještě jsem ho asi neviděl v lepší roli. Výborný zpěv, charisma a energie potřebné pro roli Ježíše a jevišti zkrátka kraloval. V dalších rolích zaujali L.Ondruš a P.Klečka.
Velmi zajímavá scéna i kostýmy. Příběh se odehrává v moderní postapokalyptické době a velmi dobře to funguje (i když pak se může jevit bičování Ježíše jako anachronismus). Zrušil bych auto na jevišti.
(zadáno: 7.2.2024)
75%
Téma poukazující na lidskou touhu po dokonalosti těch, kteří se jí chtějí nadevše dotknout. Přitom netuší zda a jak moc jsou v danou chvíli vzdáleni realitě. Gorkij asi pojem Maloměšťáctví nevymyslel, ale lépe už jej sotva kdy někdo vystihne.
Velmi vydařená inscenace. Skvěle hrající (si) soubor v prostoru, který vás vtáhne do daného časového období.
Strávit s touto znuděnou rodinou plnou individualit v podobě egocentriků jeden večer v jejich obýváku mě velmi bavilo...
(zadáno: 2.2.2024)
65%
Marius von Mayenburg je poměrně plodný autor, který je na českých jevištích velmi oblíbený. Noční krajina je pátá hra, kterou jsem od něj viděl. Asi se mi líbila o něco méně než hry předchozí, ale sám autor si nasadil hned zpočátku velmi vysokou laťku. Režijně obstojné a herecky vyrovnané, přesto mi tam chybí něco, pro co bych inscenaci doporučil navštívit.
(zadáno: 2.2.2024)
Vítejte na Návštěvě, která akcentuje stav současné společnosti. Antidepresiva s sebou. Protože až tady si uvědomíte realitu...
Kvituji odvahu dramaturgie ND uvést toto (poměrně abstraktní) Haklovo dílo. Chápu nadšence této inscenace (někteří diváci se výtečně bavili) i ty, jež ji zatracují (paní vedle mě se soustředila na tyčinky a chlebíčky a jiný divačka ostentativně předstoupila, rozloučila se s herci - i oni s ní - a odešla). Já jsem někde na pomezí. Nemyslím si, že je to směr, kterým by se NS měla vydat (za mě spíše představení typu Poe), ale takovýto výlet (či exkurze s diváky) - proč ne. Skvělé herecké obsazení.
(zadáno: 2.2.2024)
Poměrně krutá, mimořádně temná (ale takový je Martin McDonagh), ale mimořádně povedená inscenace. Myslím, že autor by si tleskal. Režisér Tomáš Ráliš se nebál jít do toho naplno, byť se to někomu může zdát až neúnosně kruté. Z té reality, kterou máte v divadle Rokoko téměř na dosah, mrazí.
Aleš Bilík, Tomáš Havlínek a Radim Kalvoda jsou "výborně sehranou" trojicí. A.Bilík podává velmi uvěřitelný herecký výkon, skvěle pointované jsou slovní přestřelky mezi oběma vyšetřovateli. Tomáš Dalecký za nimi trochu zaostává.
Inscenaci velmi prospívá dobře postavená scéna od Jakuba Perutha a precizní režie.
(zadáno: 31.1.2024)
65%
Divadlo na Vinohradech v posledních letech komediální žánr trochu opomíjelo. Allenova hra Nepijte tu vodu malinko prorazila ledy a vypadá to, že to byla dobrá volba. Navíc zde dostává opět velkou příležitost herec Václav Vydra, který se v komediálním žánru pohybuje jako ryba ve vodě. Dobře mu sekunduje Andrea Černá a za zmínku stojí i pěkný výkon Viktora Javoříka.
Vtipné jsou kostýmy J.Hauskrechtové, trochu slabší je scéna K.Čapka.
Bavila mě místy groteskní stylizace, dobré pointování a vlastně i téma jako takové.
Pokud si chcete jen odpočinout a zasmát se, je to ta správná volba.
(zadáno: 13.1.2024)
Dobrých komedií není mnoho, ale Blbec k večeři je jednou z nich. A na Kladně se tato inscenace v režii Petra Mikesky opravdu povedla.
Celé to stojí hlavně na excelentním výkonu Lukáše Pečenky v roli Francoise, který netuší, že se stal obětí humoru a jeho rozehraná naivita je odzbrojující. Tedy až do kýženého okamžiku, v němž všechno praskne. Dobře zahraný je také Pierre Jiřího Š. Hájka.
Účelová a jednoduchá (s jednou malou extravagancí) je scéna M.Syrového.
Vydařená komedie, která by nejednoho diváka mohla pobavit...
(zadáno: 12.1.2024)
55%
Tak nějak jsem čekal od Ledňáčka víc. Inscenace se trochu táhne. Také by mohla více zatlačit na komediální žánr. Vtipný byl vlastně jen Jaromír Dulava (a pohyb postav a kočky na schodišti). Miroslav Hanuš také herecky obstál, jeho umíněná touha dohnat všechna ta ztracená léta je poměrně uvěřitelná. Eliška Balzerová mě bohužel bavila nejméně, mám pocit, že posledních několik let hraje vše úplně stejně.
Očekávání byla rozhodně větší.
(zadáno: 1.1.2024)
55%
Tuto Čapkovu hru jsem viděl poprvé a řekl bych, že napsal zajímavější kusy. I když téma je to nosné. Jeden z problémů vidím v obsazení.
Miroslav Donutil je rozhodně přesvědčivější jako doktor Galén, než jako Maršál. Ale celkově mám pocit, že se mi v žádné inscenaci nelíbil méně než v této. Naopak velmi dobře se své postavy zhostil Milan Kačmarčík.
Bílá nemoc se hraje na českých jevištích poměrně málo, přesto doufám, že ji v budoucnu budou inscenovat i jinde, abych měl srovnání...
(zadáno: 1.1.2024)
35%
Málokdy si o inscenaci, na kterou jdu poprvé (myslím tím v české nebo světové premiéře) něco zjišťuji dopředu. Před Krajinou se sklady jsem to udělal a doporučil bych to i ostatním divákům, neboť samotný děj je bez jistých vysvětlivek dost zmatečný. I tak mi to přišlo velmi nudné a nezáživné. Chápu, že pro daný region to může být citlivé a zajímavé téma, mě ale tato hra minula...
(zadáno: 1.1.2024)
"Moje hra" od téhož autora mě příliš nenadchla a to samé mohu říci o Blázinci Božím. Vlastně mě ani moc nenapadá, proč v dnešní době takovou hru uvádět.
Inscenace je rozhodně zajímavá vizuálně. Pěkná scéna Ivo Žídka i kostýmy Romana Šolce a trefná je i hudba Ondřeje Soukupa.
Co mě ale nezaujalo, byly herecké výkony a samotné téma. Kromě toho se začátek až příliš utápí ve tmě.
Taková ta inscenace, na kterou rychle zapomenete, aniž byste sami chtěli...
(zadáno: 1.1.2024)
85%
Jestli na divadle něco opravdu miluju, pak jsou to hry s postupným rozuzlováním děje, tak jak to umí třeba É.-E.Schmitt. Mark St.Germain se mu se svou Relativitou velmi přiblížil. Fikce mají tu výhodu, že můžete popustit uzdu fantazie. A tady se to velmi dobře povedlo.
Miroslav Táborský a Lucie Štěpánková rozjíždějí herecký koncert "par excellence" a vysokou laťku si drží až do konce. Navíc je na obou protagonistech vidět, že je to opravdu baví. Vážné téma s mnoha komickými situacemi a dramatickými zvraty udrží lehce vaši pozornost po celých 85 minut.
Velmi osvěžující...
(zadáno: 13.12.2023)
55%
Kulový blesk je největší akce v dějinách stěhování. Inscenace začíná (stejně jako filmová verze) setkáním všech účastníků "devítisměny". A je to poměrně vtipné. Film si dál drží atmosféru, ale divadelní adaptaci se to už daří o něco hůře. Mně osobně se stalo, že jsem nechal děj plynout a už jsem jenom čekal na další slavné hlášky (kterých je nemálo), ale z celkového vyznění jsem byl trochu rozpačitý.
V každém případě vím, že když někdo v budoucnu řekne "Kulový blesk", vybavím si film a někde v mlze možná i tuto inscenaci.
Herecky se mi nejvíce líbil František Maňák.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>