HaDivadlo

divadlo s bezbariérovým přístupem - obvykle nutná asistence personálu nebo doprovodu lze platit platební kartou online rezervace, eVstupenka poskytovány slevy pro studenty zvýhodněné předplatné stránka divadla na Facebooku
Adresa: Poštovská 8d, Brno [zobrazit na mapě]
[tram 1-2-4-11 Malinovského nám., 4-9 Zelný trh / Náměstí Svobody]
Pokladna: po-pá 10-18
Předprodej: od 10. dne v měsíci na měsíc následující
Začátky: 19.30
Ceny vstupenek:
380-220 Kč
Poznámky a upozornění:
  • Premiéra inscenace Prezidentky byla z důvodu onemocnění v hereckém souboru ve finální části zkoušení přesunuta z 1.6.2019 na 6.9.2019.
  • Předplatné: sezonní volné v ceně 1500 Kč (900 Kč pro studenty) s kreditem šesti vstupenek (libovolné využití).
  • Rezervované vstupenky je nutné vyzvednout nejpozději pět dní před termínem představení. (V určitých případech lze po telefonické dohodě domluvit vyzvednutí půl hodiny před začátkem představení.)
  • Cena programu: 20 Kč.

Repertoár

Doktorand Jan Faust - Jana Uhýrková, Jan Lepšík, Cyril Drozda  (studio)
Premiéra: 28.9.2019. Podle textů lidových loutkářů. Dramaturgie: Jana Uhýrková. Scéna: Jakub Stejskal. Kostýmy: Anna Chmelařová. Hudba: Michal Grombiřík. Režie: Jan Lepšík.
Amatérští profesionálové a profesionální amatéři bádají nad touto otázkou vědy v příběhu doktora Fausta, stylem metodologicky neukotveným, s prvky lidové loutkové rozpustilosti. Doktorandské studium jako divadlo světa. Existuje duše? A co skutečně chce? Doktorand Faust se vydává na cestu světem vedený svým padlým školitelem...
Prezidentky - Werner Schwab
Premiéra: 6.9.2019. Překlad: Josef Balvín. Dramaturgie: Viktorie Knotková, Matěj Nytra. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Anna Chrtková. Hudba: Ivan Acher. Režie: Kamila Polívková.
Slavná debutová komedie rakouského bouřliváka. Obraz odstrkované vrstvy společnosti, interiér domácí defektní demokracie. Důchodkyně Greta, Erna a jejich služebnice Marjánka na konci svých propracovaných životů. Seschlá těla u stolu a jediná svobodná činnost, kterou lze provozovat bez omezení: mluvení. Dialog se mění v monolog a soucit byl kolektivně spláchnut do záchodu. Jak se zabavit? Kam se pohnout? Je vůbec potřeba někam chodit? Každý má právo na svou smrdutou historku...
14!  
Woyzeck - Georg Büchner, Miroslav Bambušek
Premiéra: 12.3.2019. Překlad předlohy: Wolfgang Spitzbardt, Jaroslav Achab Haidler. Dramaturgie: Matěj Nytra. Výprava: Jana Preková. Hudba: Tomáš Vtípil. Pohybová spolupráce: Zuzana Sýkorová. Režie: Miroslav Bambušek.
„Schizofrenní opera.“ Česko-německá připomínka nadčasového Büchnerova dramatického fragmentu. „Symbol Woyzeck jako moderní tragédie světa, který je cynický a jeho tlak nezná mezí. Roztrojený člověk a hranice práce. Nic se nezměnilo. Dvě stě let zpátky! Tempo Woyzeck: Ze služby na nákupy. Nástup, nácvik. K cirkusu. Holit. Od hejtmana domů – k Marii. Dítě hladoví, Woyzeck se stará. Tělo Woyzeck v kleštích lékařského experimentu potrácí sílu (hrachová dieta!). Je šance odtud zmizet? Někam jinam – za okraj tuhé reality? Halucinace nebo smrt! Nebo vykoupení? Stihneme si vůbec vybrat?“
15!  
Maloměšťáci - Maxim Gorkij  (1:55x)
Premiéra: 13.12.2018. Překlad: Bohumil Mathesius. Dramaturgie: Matěj Nytra. Scéna: Lenka Jabůrková. Kostýmy: Kateřina Marai. Režie: Ivan Buraj.
Ikonický text ruského realistického dramatu. Útulný interiér z přelomu 19. a 20. století jako symbol zlatého věku rodiny. Slušní lidé a čajový servis. Život s jasnými hranicemi mezi tím, co je venku a co vevnitř. Práce jako ochrana těchto hranic. Otec rodiny – Vasil Vasilijevič Bezsemenov pronajímá byty mladým lidem. Nemá rád dlužníky, dobrodruhy ani židy. Petr by chtěl dostudovat práva a mít práci. Taťána by chtěla, aby jí Nil naslouchal a také aby ji miloval. Nil chce, aby přišel nový a spravedlivější svět. Polja chce jít do divadla...
Čevengur - Andrej Platonov
Premiéra: 25.9.2018. Scéna: Matěj Sýkora. Kostýmy: Bio Masha. Režie: Jan Kačena.
Inscenace podle románu zapomenutého představitele ruské meziválečné literatury. Rok 1917 – mladý Saša Dvanov je pověřen, aby prozkoumal, jak se komunismus usazuje na ruském venkově. Pouť mladého komisaře nám otevírá katalog postav ubohého lidství...
v průběhu představení se na jevišti kouří
’68 - Matěj Nytra & kol.  (1:30x)
Premiéra: 12.9.2018. Dramaturgie: Matěj Nytra. Scéna: Milan Nytra. Kostýmy: Hynek Petrželka, Anna Chrtková. Režie: Jan Antonín Pitínský.
předpremiéry od května 2018
„Pařížský máj, 1968. Laboratoř domácího samostudia i samolibosti. Kulisy bytové komunity a za nimi nepopsaný prostor divadelní scény – budoucnosti na rozcestí. Co zvítězí? Status quo anebo rána dlažební kostkou? Co jsou úkoly mládeže? A kdo je uděluje? Studenti squattují v bytě, rodiče odjeli na prázdniny. Buržousti prodaní, sluní se na Côte d'Azur, nedaleko Cannes. Obsadíme Cannes! Hurá na Sorbonnu! Požadujeme reformní pohyb, pěstí proti pasti! Střih, demontáž...“
Eyolf - Henrik Ibsen  (2:10)
Premiéra: 16.11.2017. Překlad: František Fröhlich. Dramaturgie: Matěj Nytra. Výprava: Antonín Šilar, Ivan Buraj. Hudební spolupráce: Pavel V. Boika. Režie: Ivan Buraj.
Jedno z posledních dramat norského dramatika jako zkoumání cesty ven ze vzájemného konzumování se. Allmers se vrátil k manželce po dlouhém výletu v horách (nordfinder). Chtěl si promyslet svůj život a taky napsat knihu o odpovědnosti. Peněz má dost. Ale odteď už nebude nikdy psát. Konec tvorby, jenom rodina, jenom syn Eyolf, nic z venku. Eyolf si jde hrát ven. Náhlá tragédie, Eyolf umírá. Co říct? Mezery realismu. Může být deprese aktivizující? Není na čase vidět víc? Jak uvidět druhého? Jak být s druhým? Čas je třeba zpomalit...
v inscenaci je použito stroboskopických nebo jiných silně zábleskových efektů
Macocha - Petra Hůlová, Kamila Polívková  (1:45x)
Premiéra: 8.6.2017. Dramaturgie: Matěj Nytra. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Zuzana Formánková. Hudba: Ivan Acher. Režie: Kamila Polívková.
Koprodukční projekt HaDivadla a Studia Hrdinů.
Jevištní podoba románu Petry Hůlové, která se v něm sebereflexivně obrací ke své vlastní masce autorky – analytičky. Revize feministické touhy po nezávislosti, po individuálním právu organizovat si svůj životní monolog, ovšem bez zábran a vědomí následků? Vypravěčka (jako Elfriede Jelinek červené knihovny) stojí v noci na balkóně a shlíží dolů na lidi. Vzpomínky jí unikají a roubují se navzájem. Na dně které lahve se ztratilo dítě, kde vyprchala láska k muži? Jeden Jarda, mlčky stínující v obrazech z minulosti, a před ním pět hereckých hlasů – pět fází života rozpité identity...
Náměsíčníci (imitace a tušení) - Hermann Broch, Ivan Buraj  (2:30)
Premiéra: 11.11.2016. Dramaturgie: Matěj Nytra. Výprava: Jana Boháčková, Lenka Jabůrková. Režie: Ivan Buraj.
Radikální adaptace legendárního románu evropského modernisty. Na scéně vyvstává náměsíčný bar U Brocha, kde je na vše už pozdě, a přitom stále není konec. Štamgasti tvoří katalog doby, která zoufale čeká na svého vykupitele. Jak ale rozeznat Krista a Antikrista?
v průběhu představení se na jevišti kouří
Vernisáž - Václav Havel  (0:50x)
Premiéra: 5.10.2016. Výprava: Juliána Kvíčalová. Režie: Ivan Buraj.
„Vernisáž“ našeho ideálního domácího soužití. Michal přivezl do kvartýru spoustu desek ze Švajcu – a dokonce elektrický loupač mandlí! A co ty? Píšeš ty vůbec ještě? Bedřich (zachmuřený a vyhaslý) neví. Čeká. A čas protéká – třicet minut jako tři dny. Jak žít (s) pravdou, jak dál tvořit, když to vypadá, že adresát chybí?
Strýček Váňa - Anton Pavlovič Čechov  (2:30x)
Premiéra: 6.4.2016. Překlad: Leoš Suchařípa. Dramaturgie: Dagmar Radová, Matěj Nytra. Výprava: Jana Boháčková, Lenka Jabůrková. Režie: Ivan Buraj.
Hra slavného ruského dramatika. V domě na ruském venkově se schází společnost. Profesor Serebrjakov dovršil svoji práci, odchází na důchod. Vlastní totiž dům. Vrací se z města zpět na venkov. Celý život se zabýval uměním, realismem. A Váňa pracoval celý život pro Serebrjakova, obětoval se. Teď je čas konečně tomu všemu porozumět, čas být konečně spolu. Všichni by dům chtěli chápat jako domov, jenomže všichni trpí a každý zoufale hledá ve světě těl a jazyků svoji pravdu a i ta ztrácí na věrohodnosti. Jakákoliv jistota se roztéká. Všechno obaluje cynismus – jazyk ztracených...
Vyhnání Gerty Schnirch - Kateřina Tučková, Marián Amsler  (2:55)
Premiéra: 28.10.2014. Dramaturgie: Marie Špalová. Hudba: Ivan Acher. Výprava a režie: Marián Amsler.
Dramatizace románu mladé české prozaičky o jednom osudu zlomeném dějinami, o vině Čechů a Němců, o tom, zda je možno odpustit a porozumět. Gerta Schnirch, matka několikaměsíční dcerky, je jen s osobními věcmi „odsunuta“ společně s ostatními brněnskými Němci směrem na Vídeň. Jako jedna z mála přežije vyčerpávající pochod a zachrání se při nucených pracích na jižní Moravě, kde setrvají i po ukončení transportů. Po znovuzískání československého občanství se Gerta vrací do Brna, v němž prožívá další bouřlivé události druhé poloviny dvacátého století...
14!  
Maryša - Alois Mrštík, Vilém Mrštík  (2:40)
Premiéra: 10.1.2014. Úprava: Lukáš Brutovský, Miro Dacho. Dramaturgie: Miro Dacho. Scéna: Lukáš Brutovský, Tomáš Komínek. Kostýmy: Zuzana Hudáková. Režie: Lukáš Brutovský.
Krojovaná revolta: od obětavé tvrdohlavosti k tvrdohlavé oběti. Maryša podléhá mechanizmům společnosti, ve které žije, a spoluvytváří je. Je obětí tvrdohlavosti a tvrdohlavě trvá na oběti. Je hrdinkou proti svojí vůli a z vůle boží vražedkyní. Je zarputilost, která ji ovládá, dědičná, nebo je výrazem silné osobnosti? A vražda, kterou dnes ráno spáchá, je logickým vyústěním okolností nebo morálním apelem pro další generace?
D10+  
Indián v ohrožení (Nová teorie vesmíru) - Jiří Havelka & kol.  (1:25x)
Premiéra: 9.1.2008. Scéna: Dáda Němeček. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Dominik Renč. Režie: Jiří Havelka.
Proměny 20. století v HaDivadle - hra druhá - Nový věk. Počátek nového věku - nová teorie vesmíru. Jestliže vše, co se pohybuje, neustále ovlivňuje všechny ostatní pohyby, celá věc se značně komplikuje.
náš tip!
Doma u Hitlerů aneb Historky z Hitlerovic kuchyně - Arnošt Goldflam  (1:20x)
Premiéra: 10.11.2007. Dramaturgie: Luboš Balák. Scéna: Luboš Balák, Marián Amsler, Miroslav Kumhala. Kostýmy: Kateřina Kumhalová. Režie: kol.
Šest aktovek, výjevů z Führerova života. Od jeho mladické touhy studovat na vídeňské akademii až po jeho pád Třetí říše. Groteskní perzifláž, kde všechno je možné. I to, aby se Hitler setkal na brněnském nádvoří se Stalinem a Taborim, i to, aby prožil poklidné stáří jako úspěšný malíř v Jižní Americe.
Psaní Ježíškovi - František hrabě Pocci
Premiéra: 18.12.2001. Režie: Ján Sedal.
Vánoční příběh o tom, jak děti najdou radost a dospělí se dočkají klidu na duši...
D6+  
K antropocénu - Vojtěch Bárta, Matěj Nytra  (studio 1:00x) (inscenace již byla stažena z repertoáru)
Premiéra: 2.3.2018. Dramaturgie: Matěj Nytra. Výprava: Matěj Sýkora. Hudební spolupráce: Ladislav Mirvald. Režie: Vojtěch Bárta.
Poslední uvedení: září 2019.
Studiová autorská „demence“ o krizi ekologie a umění. Naše společnost neví kudy kam, ale jedna z možných budoucností je blízko. Od kdy vývoj Země určuje člověk? A k čemu ona člověka určila? Co říct v roce 2050? Planeta se dnes, v interpretaci vědců i aktivistů, nachází ve své poslední etapě, věku antropocénu. Fagocén, polemocén, kapitalocén ‒ žraní, kybernetika a smrt (smyslu). Rewind the time! Zůstává legrace. Futuro-show. Exhibice. A mezitím tají. „This was the world!“ Bude navždy...?

ARCHIV INSCENACÍ


„x“ u časového údaje = představení je hráno bez přestávky
časový údaj o délce představení je pouze orientační
aktualizace údajů:
Snažíme se udržovat informace u každého divadla aktuální, zejména u divadel, která jsou našimi partnery. Ale je možné, že jsme na něco zapomněli nebo nějakou změnu či novinku přehlédli, a proto budeme rádi, když nás na takovou skutečnost upozorníte.
Pokud jste na této stránce nalezli neaktuální informaci nebo některé informace zde dokonce chybí, napište nám, prosím, na e-mail:
aktualizace{@}i-divadlo{.}cz. Předem Vám za tuto spolupráci děkujeme.


Poslední aktualizace: 12.11.2019