Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]

Neviditelný

Premiéra: 6.4.2019. Dramaturgie: Marie Nováková. Výprava: Eva Jiřikovská. Hudba: David Smečka a citace. Režie: Martin Františák.
3:15


První divadelní adaptace románu klasika české psychologické prózy o touze po moci, rodinné anamnéze a neviditelném strýci. Je počátek 20. století a v továrníkově vile na maloměstě se chystá svatba. Novomanžel Petr Švajcar, inteligentní mladík z bídných poměrů, zná jen jednu radost, radost z moci, bohatství a splnění vytýčených cílů za každou cenu. Odmítá přikládat váhu zjištění, že rodina Hajnů, do které se přiženil, je zatížena duševní nemocí. Svou cestu ze dna na vrchol společenského žebříčku si prokousává bezohledně, krutě a cynicky. Jenže osud, či Bůh, neviditelná síla, ho v podobě rodinného prokletí sráží zpět na kolena...
14!
Anketa 2019
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od prosince 2018 do listopadu 2019, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě. Uzávěrka ankety je 29. února.
Volby

Hodnocení (33)

HODNOCENÍ REDAKCE:
Iva Bryndová 90 %
(zadáno: 24.11.2019, počet hodnocení: 252)
přínosný / zajímavý komentář
85% - Silný a skvělý příběh, výborně zpracovaný (s jedinou chybou – působí až příliš jednostranně ve prospěch hlavního hrdiny) – ve velmi působivé scéně, které by prospělo vyladění zvuku ze skleněné kostky ve středu.
Výborné herecké výkony – Petra Konáše, Petry Tenorové, Marie Málkové i Milana Kačmarčíka.
Pavel Širmer 80 %
(zadáno: 29.4.2019, počet hodnocení: 1569)
přínosný / zajímavý komentář
(+2)
85%. První dramatizace Havlíčkova románu se podařila a Městská divadla pražská se mohou pochlubit nejen prvenstvím v uvedení, ale i podařeným nastudováním. Přestože stopáž inscenace M. Františáka přesahuje tři hodiny, neztrácí sílu ani dech, v přijatelném tempu se daří udržet, resp. gradovat napětí. Ústřední herecká dvojice Petra Tenorová & Petr Konáš více než obstála. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Vladimír Rogalewicz 70 %
(zadáno: 20.1.2020, počet hodnocení: 518)
přínosný / zajímavý komentář
Ano, poctivé divadlo. Expresionistický styl německého divadla. Představení by si zasloužilo ještě více zhutnit, jeho délka byla už za hranou. Navíc dochází k významovému posunu ve prospěch Petra Švajcara, který by měl být chladným strůjcem vší té hrůzy, nikoli obětí. Skvělá scéna se skleněnou kostkou a skvěle využitým zrcadlením. Petra Tenorová, Marie Málková, Miloslav Mejzlík a Milan Kačmarčík ve skvělé formě. (O část bodů představení přišlo, protože já prostě tento hrubý a ukřičený styl nemám v oblibě.)
Michal1982 90 %
(zadáno: 20.1.2020, počet hodnocení: 57)
přínosný / zajímavý komentář
Petr Konáš a Petra Tenorová excelovali, dovolím si tvrdit, v této české "klasice". Vůbec mi nevadila otočná plexi krychle, na tyto prvky jsem dost vysazený,právě naopak! Užíval jsem si jak první tak i druhou půlku. Pro mě výborná a tak trochu mrazivá hudební kulisa.. A jako třešnička na dortu-skvělý strýček Cyril! Bravo! Psychologický román v divadelní adaptaci se vším všudy! Bravoooo!
Margaret 80 %
(zadáno: 1.1.2020, počet hodnocení: 85)
přínosný / zajímavý komentář
75 % - Poctivé divadlo, možná by mohla být inscenace maličko kratší.
J.S. 60 %
(zadáno: 14.12.2019, počet hodnocení: 115)
přínosný / zajímavý komentář
(+1)
Adaptace vynikajícího psychologického románu o projevech zla v člověku narazila na mantinely ambiciozní režie. Hlavním kamenem úrazu je stylová nejednotnost (podtržená zrušením iluzivní scény ve druhé části) a proměna realistického přístupu v expresionistický. I když záměr je zjevný (boření iluzí), výsledkem je jen oslabení věrohodnosti a snížení účinnosti druhé části. Z divadla se stává performance a z tajemného napětí ukřičená nuda. Nevhodně pojatá je navíc postava Petra, namísto strůjce zla se zde jeví jako oběť šílené rodiny. Hlavní postavou inscenace je tak Soňa výborné P. Tenorové.
JirkaS 90 %
(zadáno: 25.11.2019, počet hodnocení: 225)
přínosný / zajímavý komentář
Kolik zvratů se vejde do jednoho večera, do jedné inscenace, do jednoho života? Od představení svého nastávajícího rodině, přes sžívání se, svatbu, těhotenství, šílenství, po konec, který ve své naléhavosti působí velice tísnivě. Pan režisér Františák mi naservíroval poctivé drama s krásně houstnoucí a vygradovanou atmosférou sázející především na herecké výkony a ve své složitosti na jednoduchou a funkční scénografii. Herecky vynikají P. Tenorová a P. Konáš, kterým jsem věřil naprosto vše, a ve své odpudivosti i M. Kačmarčík. Já si užíval každý moment! Tohle je poctivé divadlo! /23.11.2019/
Fr2709 50 %
(zadáno: 24.11.2019, počet hodnocení: 155)
přínosný / zajímavý komentář
(+1)
Asi už jsem příliš starý a klasické pojetí inscenace je pro mě to pravé. Za mě by ubrání modernosti režie přispělo ke zkvalitnění hry. Takto je snaha o novodobý projev dána na úkor lepšího ztvárnění charakteru postav. A tím trpí i celkové vyznění. Odcházel jsem z divadla a žádný hluboký zážitek ve mně nezůstal..... Jednodušeji řečeno, určitě by jsem nikomu ze svého okolí neřekl, na to jdi. to stojí za to....
Martina123 70 %
(zadáno: 6.11.2019, počet hodnocení: 67)
přínosný / zajímavý komentář
75%
Anna NNN 80 %
(zadáno: 29.9.2019, počet hodnocení: 8)
přínosný / zajímavý komentář
Moc povedená hra s vynalézavou scénou a skvělými hereckými výkony. Přidávám se k názoru, že konec byl trošku rozplizlý, ale pořád jsem si hru užívala.
Honzy 60 %
(zadáno: 4.6.2019, počet hodnocení: 207)
přínosný / zajímavý komentář
(+1)
Nastudování divadelní adaptace románu J.Havlíčka NEVIDITELNÝ v divadle Rokoko má své plusy ale i mínusy.K plusúm patří dobré celkové vykreslení psycho atmosféry adaptace románu,velmi dobré výkony hlavních představitelů P.Konáše,P.Tenorové,M.Málkové i M.Kačmarčíka.K nevýhodám této inscenace patří především velmi dlouhá stopáž (zvláště poslední půlhodina se neskutečně vleče),některé scénické postupy známé z jiných divadel.(skleněná,pohyblivá výloha,používání mikrofonů)Pokud máte rádi ponurou atmosféru a nevadí Vám délka představení,tak Neviditelný je tipem pro Vás.Repríza 3.6.2019 Hodnocení 60%.
NinadeL 100 %
(zadáno: 1.6.2019, počet hodnocení: 109)
přínosný / zajímavý komentář
Havlíčkův Neviditelný je skvělá látka. Román z roku 1937 se již dočkal zdařilých adaptací pro televizi, film i rozhlas. Nové nastudování v MDP opět strhává pozornost na dílo tohoto vynikajícího autora. Z výsledné inscenace jsem nadšená, scéna je chytrá, práce s hudbou a celkově s atmosférou je jedinečná. Prokreslení jednotlivých postav je báječné, herci hrají velmi dobře. Konáš a Tenorová jsou ideálními představiteli páru, který je zničen rodovým zatížením. Skutečným démonem je Málková jako pokrytecká tetinka, ze strýčka Cyrila v podání Kačmarčíka jde skutečný strach, výborný je doktor Kerna.
Kateřina Vodáková 90 %
(zadáno: 1.6.2019, počet hodnocení: 95)
přínosný / zajímavý komentář
Fatální psycho, z divadla jsem odcházela a bylo mi nedobře. Velmi na mě dolehla úzkost a nános bahna. P. Konáš ztvárňuje elegantního a inteligentního despotu strhujícím způsobem, z P. Tenorové tryská šílenství každým coulem. Obsazení ústředního páru nešlo zvolit lépe! Zrcadlová kostka funguje nadmíru skvěle stejně jako moderní hudba, klasické melodie mě spíše rušily. M. Kačmarčík mi zde nesedl, slizu bylo příliš, v tolika hrách v MDP bych jej fakt nemusela. S. Affašová je zatím více prvoplánová kráska než herečka, ale potenciál má. Hra je opravdu silná, herecky úchvatná a stojí za vidění.
R.JELEN.21 60 %
(zadáno: 31.5.2019, počet hodnocení: 103)
přínosný / zajímavý komentář
(+1)
Já se strašně snažím tu hru mít ráda, protože scéna je krásná, zahrané je to krásně, ale chybí mi tam to TO, které měl Čapek, Želary, Otec a Kdo se bojí VW.
Především výkon Petry Tenorové a Milana Kačmarčíka jsem si zamilovala asi mám slabost pro blázny.
V druhé části už mi poslední půlhodina přišla dlouhá a nekonečná.
Jsem ráda, že jsem viděla ale prostě mi to nesedlo.
Čiko 80 %
(zadáno: 25.5.2019, počet hodnocení: 688)
přínosný / zajímavý komentář
Skvělé téma. Měl jsem strach z délky, ale věřil jsem Martinu Františákovi (přestože jeho starší režie se mi líbily více). Petr Konáš zatím v nejlepší roli, ve které jsem ho viděl. Petra Tenorová výborná.
LavinieCamui 80 %
(zadáno: 25.5.2019, počet hodnocení: 310)
přínosný / zajímavý komentář
Trochu dlouhé, zejména druhá polovina, ale jinak vynikající.
Alcha 80 %
(zadáno: 11.5.2019, počet hodnocení: 99)
přínosný / zajímavý komentář
Výkon Petry Tenorové mi bral až dech a celé jeviště patřilo jí. Petr Konáš není špatný, ale možná se až moc snaží být dobrý, že je někdy křečovitý. Ostatní herci myslím podali dobrý výkon, příjemný a odpovídal jejich postavám, pro mě překvapení M. Kačmarčík, kterému postava Cyrila prostě sedí. Scéna velmi pěkná, zajímavá.
Ale jen díky P. Tenorové jsem měla pocit, že sleduji tragédii rodinného prokletí. Hra je sice delší, ale nemyslím, že by byla potřeba něco zkrátit.
Eviik 90 %
(zadáno: 27.4.2019, počet hodnocení: 288)
přínosný / zajímavý komentář
Za mě asi (zatím) nejlepší inscenace v MDP v této sezóně (a jejich nové éře). Dokázala mě vtáhnout do děje od samého začátku. Konec byl možná příliš dlouhý, i v jiných pasážích by se dalo krátit, ale jinak asi nemám příliš co vytknout. Z herců bych vyzdvihla Petru Tenorovou, její výkon zvlášť v druhé polovině byl úchvatný. Petr Konáš místy trochu příliš tlačí na pilu, ale v zásadních momentech je přesvědčivý. Příjemně překvapil i Milan Kačmarčík.
Luckaprague 80 %
(zadáno: 15.4.2019, počet hodnocení: 54)
přínosný / zajímavý komentář
(+1)
Rokoko po sedivem obdobi zacina byt zajimave. trosku slabsi konec, ale skvele zahrane, vcetne Cyrila!
J.anek 70 %
(zadáno: 15.4.2019, počet hodnocení: 286)
přínosný / zajímavý komentář
A zase je mi líto, že se inženýr Petr dostal mezi samé magory. A zase jsem byl na jeho straně. A stejně jako v Disku mě i tady moc bavila Sára Affašová. Tu zlomyslnost se zánětem mozkových blan Havlíčkovi nikdy neodpustím.
Je to dobrá inscenace s poněkud rozplizlým koncem.
Jana.janka 90 %
(zadáno: 8.4.2019, počet hodnocení: 44)
přínosný / zajímavý komentář
100% první polovina, druhá trochu slabší, ale celkový dojem = úchvatné!!!
Vaklav 70 %
(zadáno: 7.4.2019, počet hodnocení: 237)
přínosný / zajímavý komentář
74,99% - Peklo se konalo, nebylo to sice to úplně nejvytopenější, nejstrašnější soužení, ale i před spaním mi ještě nebylo nic moc...
Věřím v potenciál hry a určitě mohou vyladit svůj výkon i mladí hlavní představitelé. Někdy ubrat, někdy přidat, někdy jinak..., chápu, že co člověk, to názor, za mě ubrat řevu, dosáhnout napětí se dá i klidnějším projevem, řekl bych.
Hudba: moderní byla vybrána, podle mého názoru, skvěle, klasická mi atmosféru spíše rušila (až kazila).
Každopádně hra rozhodně stojí za zhlédnutí. Délka nevadí, i když netvrdím, že je každá vteřina naplněna.
Zma 80 %
(zadáno: 7.4.2019, počet hodnocení: 23)
přínosný / zajímavý komentář
Výborná scéna, zrcadlová kostka - skvělý nápad, představení mohlo ale být i kratší, zbytečné dramatické pauzy, Petru Konášovi nebylo místy rozumět, postava Katy byla v první polovině divně pojatá, Petra Tenorová jako Soňa byla ve druhé polovině vynikající
Ivo Železný 100 %
(zadáno: 5.4.2019, počet hodnocení: 176)
přínosný / zajímavý komentář
Po Demlově Zapomenutém světle včera balšám, zdroj všech superlativů, sbírka pé kam se pozornost vrtne. Především díky všem zúčastněným od divadelního fochu. Herci potili přes tři hodiny krev, režisér udržel fantastický spád, spoluautor zachoval autorův autentický jazyk, který nikdy nerušil.
Divadelní delikatesa po ponižujícím trapasu s Kanibalkami. MDP se díky Martinu Františákovi vracejí mezi dívadla, kam má smysl a je radost chodit.
Unionboy 90 %
(zadáno: 23.11.2019, počet hodnocení: 174)
Snekac 80 %
(zadáno: 23.11.2019, počet hodnocení: 76)
Kosan 80 %
(zadáno: 23.11.2019, počet hodnocení: 177)
Xcepek 80 %
(zadáno: 23.11.2019, počet hodnocení: 499)
Dajcik 80 %
(zadáno: 23.11.2019, počet hodnocení: 186)
Michalmusek 100 %
(zadáno: 25.4.2019, počet hodnocení: 205)
Petr.trep 70 %
(zadáno: 16.4.2019, počet hodnocení: 152)
Blumarik 80 %
(zadáno: 10.4.2019, počet hodnocení: 233)
Suzana 50 %
(zadáno: 7.4.2019, počet hodnocení: 266)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.