Profil uživatele

V_M

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Lukáš Holubec: 10 % (2)
Pavel Širmer: 10 % (3)
Lukáš Dubský: 20 % (1)
Kateřina Jírová: 30 % (1)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 12.1.2022)
V mnoha momentech silné představení, ale krátce před zhlédnutím jsem četl knižní předlohu (vynikající!) a měl už jsem o zachycovaném světě, prožitcích, představách i postavě dost odlišnou představu, s níž se divadelní zpracování a konkretizace značně míjelo. Kupříkladu hlavní postava byla sice zahraná skvěle, ale herečka (jinak bezpochyby kvalitní) zkrátka byla úplně jiný typ (a osobnostně mnohem silnější) než křehký její knižní předobraz. Snad vinou tohoto takřka invazivního srovnávání s vlastním dourčením fikčního světa knihy jsem si představení neužil tolik jako jiní diváci, co ji nečetli.
(zadáno: 5.1.2022)
Zpočátku se zdálo, zda to nebude až příliš prvoplánové, ale mé obavy se záhy rozplynuly. Představení přerostlo v dobře promyšlený a napsaný mnohovrstevnatý kus, tematizující řadu palčivých problémů dneška a prostoupený leckdy až ztřeštěným humorem, z něhož ovšem nejednou zamrazí (plným skvělých aluzí), ale i určitým "nepatetickým patosem". Oceňuju i ukotvení v místním kontextu a paměti Plzeňska. A k tomu všemu kvalitně zahráno!
(zadáno: 7.12.2021)
Začátek a některé momenty sice poněkud rozpačité, nevyrovnané, ale zato druhá půlka velice působivá. Režisér skvěle pochopil a zprostředkoval jistou elementárnost, bazální sílu hodnot, vztahů a konfliktů Vesnického románu, herci pak v řadě chvil skvěle předávali zemitost, sukovitost znázorňovaného světa. Osobně jsem velkým příznivcem díla Karoliny Světlé a k Podještědí mám vřelý a blízký vztah, tedy jistě i to je jedním z důvodů, proč hodnotím tak vysoko (a činím to vědomě a rád).
(zadáno: 6.12.2021)
Zdařilá inscenace se silným, dojemným závěrem. Během sledování mě napadlo jen několik drobných výhrad: třebaže byl herecký výkon obou hlavních protagonistů jistě kvalitní, v úloze Jana Zahradníčka bych si představoval někoho křehčího, subtilnějšího, někoho zjevně životem stiženého, jakéhosi "padesátiletého studenta", zajíkavého, jakkoli s pevnou vírou a mravními zásadami kdesi v hloubi. A celé představení by mohlo být o něco delší, více a intenzivněji gradovat, nebál bych se pustit tam víc patosu. Celé to bylo na můj vkus až příliš civilní, normalizující, ale snad právě to bylo záměrem tvůrců.
(zadáno: 1.12.2021)
Síla! Obdivuhodný herecký výkon Saši Rašilova, skvělá scénografie, práce se světly, hudbou, s minimalistickými rekvizitami... Osobně bych možná jen lehce škrtal a krátil, aby bylo dosaženo intenzivnějšího účinku, ale to je jen drobná vada na "kráse". A díky autorům i hercům za připomenutí neprávem opomíjeného Wolfganga Borcherta, jehož dílo mám rád.
(zadáno: 30.11.2021)
Kvalitně sepsaná, připravená a zahraná podívaná, skvělé reflexivní momenty, ač vlastně jsem byl tak trochu zklamán, což je ovšem úděl skoro všech představení, filmů atp., o nichž před zhlédnutím čtu spousty pochvalných recenzí a ohlasů... Snad to tedy mohlo být ještě intenzivnější, drásavější, víc to člověkem otřásat. Ale možná se prostě jen, soustředěn na Patočkovy poslední měsíce, týdny, dny, míjím ve svých očekáváních s autorskými záměry a/nebo podstatou líčeného příběhu a myšlenky.
(zadáno: 30.11.2021)
Nesmírně povedená a zábavná adaptace Hrabalovy literární předlohy, navíc s pozoruhodným příběhem vzniku. Jedině doporučuju!
(zadáno: 30.11.2021)
(zadáno: 30.11.2021)
Představení jsem viděl už před delší dobou, ale zapůsobily na mě především silné herecké party Ondřeje Kolína a Veroniky Korytářové.
(zadáno: 30.11.2021)
Zdařilá aktualizace Ibsena podpořená spolehlivými výkony libereckých herců.
(zadáno: 30.11.2021)
Silná, působivá, komorní atmosféra pozoruhodně napsané hry. Kvalitní herecké výkony obou hlavních protagonistek.