Profil uživatele

Vorisek

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Helena Grégrová: 10 % (54)
Michal Novák: 10 % (35)
Anežka Kotoučová: 11 % (25)
Jan Pařízek: 11 % (43)
Jiří Landa: 12 % (60)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 18.3.2024)
Hra měla skvělé tempo. Druhá polovina mě do dění na jevišti vtáhla více než první a skvěle vyvážila bezstarostnou jízdu hlavních hrdinů v první půlce.

Jakub Burýšek je pro mě zjevení. Jak mohl režisér akceptovat pojetí babičky Janou Břežkovou absolutně nechápu. Její postava byla důležitá a mohla hru posunout ještě o něco výš.
(zadáno: 16.3.2024)
(zadáno: 23.2.2024)
Představení má takové kouzlo, že člověk jen civí na jeviště s permanentním úsměvem na rtech. Vlastně se špatně popisuje, co ten pozitivní zážitek způsobuje. Asi celý ten příběh divadla Semafor a jejího principála, který už pětašedesátou sezónu udržuje stále stejnou poetiku, humor a lidskou moudrost.
(zadáno: 21.2.2024)
65 %.
První půle se trochu vlekla. Výkony Jolany Smyčkové či Tomáše Novotného mi přišly lehce prkenné. Druhá půle a vypointování představení ale nakonec přineslo zajímavý zážitek. Také díky Igorovi Šebovi, který do kabaretu přinesl trochu mraziva.

Kapitolou samou pro sebe je obdiv k výkonu samotného autora. V této hře si naložil poměrně hodně textu a fyzicky náročných scén, a zvládl je skvěle. Vlastně jsem ho dlouho neviděl v takové formě.
(zadáno: 19.1.2024)
Zajímavý koncept, který mi nedržel pohromadě. Jednotlivé scénky jen mechanicky plynuly po sobě a většinou byly plytké a nezábavné.

Viděno v Dlouhé v rámci festivalu 13+, kam hra podle mě vůbec nepatří a pro děti, byť pubertální, není vůbec vhodná.
(zadáno: 6.12.2023)
Nemohl jsem se zbavit potřeby porovnání s Faidrou a oproti ní mi chyběly vyvážené výkony všech herců (tehdejší výkony Dvořákové, Černé, Táborského či Dyka mám dodnes hluboko v sobě). Pavel Neškudla, Marie Poulová či Petra Špalková hráli až příliš civilně a vybočovali z antického étosu, který nastavila výborná Eva Hacurová či dámy z chóru.
V Dlouhé mnoho inscenací herecké výkony povyšují, tady jsem to cítil naopak.
(zadáno: 4.12.2023)
Ač teprve šlo teprve o druhou reprízu, hlediště bylo hodně prořídlé, a paradoxně i tento fakt mi pomohl napojit se na temnou a tajemnou atmosféru na jevišti.

Vnímat smysl některých dialogů, či charaktery a motivace postav, jsem se během hry nějak zvlášť nesnažil, vše přišlo postupně samo, a člověk odcházel s mnohem těžší hlavou, než měl na začátku.
(zadáno: 13.10.2023)
Neumím si moc představit, jak lépe přiblížit toto Čapkovo dílo mladé generaci, a vyvolat v nich spoustu otázek, ke kterým dnešní doba přímo vybízí.

Hra drží tempo, neruší ani scéna, ani operní vložky, ani záměny pohlaví herců a postav, ani starý bard Donutil.
(zadáno: 23.6.2023)
Nečetl jsem, přesto jsem rychle zapadl do atmosféry i vztahů osob na jevišti. Hra nenudila ani vteřinu.

Speciální radost mi udělal výkon Marie Málková.
(zadáno: 16.6.2023)
Komorně pojatý poměrně silný dramatický příběh se skvělou Evou Hacurovou a Berenikou Mikeschovou.

Nicméně nemohu si pomoci, ale na konci padesátiminutového představení jsem byl trochu divácky nedopečený. Příběh i nápady zkušené režisérky si zasloužily robustnější pojetí.
(zadáno: 19.5.2023)
Krásně vystavěná hra, která některé události československých dějin dvacátého století dostane divákovi pod kůži skvělými hereckými výkony, skvělou scénou i hudbou (píseň Jiřího Bulise mě dostane vždy).
(zadáno: 19.11.2022)
Skromné kulisy, Jiří Suchý čtoucí text kdesi ve hvězdách, přesto z představení člověk odchází naprosto naplněn semaforskou poetikou.
(zadáno: 23.4.2019)
Na mě až příliš satiry na úkor emocí, ale jinak velmi krásné představení, které potěší děti i dospělé.
(zadáno: 22.11.2018)
(zadáno: 3.11.2012)
Skutečně mám chuť objednat salónek a pozvat všechny nadšence této hry na večeři, aby mi vysvětlili, čím je ta hra oslovila. Tohle přeci nemůže být směr dobrého divadla. Ani mi tolik nevadí burácivý smích celého divadla při každém sprostém slově, které kdyby bylo nahrazeno nesprostým, tak si všichni zívnou, ale vadila mi naprostá bezobsažnost textu. Naprosto chybělo téma. Takhle po povrchu to ani nestojí za řeč. V dialozích se neustále mluvilo o tom samém. Nápaditá nebyla ani scéna, ani kostýmy, neviděl jsem žádný režijní nápad. Bez obsahu, bez sdělení. (více v článku na blogu)
(zadáno: 27.8.2012)
Hodnotím z pozice "otáčivého nováčka". Překvapilo mě, jak málo "divadla" představení nabídlo. V podstatě jsem si připadal jako při sledování nedělní pohádky ČT.
(zadáno: 13.6.2012)
Opravdu téměř dokonale zpracovaná Tramvaj.
(zadáno: 29.2.2012)
Očekávání nebyla veliká, za to šok z vlastní realizace ano. Hodnocení redakce nechápu ani s přimhouřením očí. Uff, to bylo něco.
(zadáno: 6.12.2011)
Tak nahý jsem jako divák před herci v divadle ještě nebyl. Úžasně působivé. Hra nejde popsat, musí se prožít. HD hraje opravu fullHD. Marek Němec mi trochu svým útrpným výrazem, který nasadil od první vteřiny hry, vadil, ale zvykl jsem si a musel smeknout i před ním.
(zadáno: 17.1.2011)
Přes veškeré proklamace, že Furianti jsou stále aktuální, jsem si potvrdil, že ve své hlavní myšlence možná ano, ale to na moderní, strhující představení nestačí. Představení mi navíc přišlo trochu odfláklé a jen v poslední čtvrtině jsem viděl náznaky nějaké koncepce a vůbec kolektivního divadla, na které jsem v Dlouhé zvyklý. Jinak to byla hodně uřvaná, chvílemi rušivá inscenace na příšerné scéně s minimem invence. I jindy skvělá hudební čísla působila tentokrát unile a nadbytečně. Potěšila mě jen dvojka Bláha, Habršperk.
(zadáno: 13.1.2011)
Hodnotím hlavně první hru. Téma je silné samo o sobě, samotný text mu ovšem nepřidal (konstatovat historii není umění) a díky tomu, že ani samotná realizace tohoto scénického čtení nepřinesla žádné skvostné nápady, zůstalo to pouze a pouze na popisu hrůz padesátých let. Poté, co jsem kdysi viděl dokument s Hedou Margoliovou-Kovályovou, mi opravdu tento text nic nepřinesl. Režisérka do toho měla jít naplno v plnohodnotné inscenaci, takhle si člověk pouze oprášil některé historické souvislosti.
(zadáno: 28.12.2010)