Profil uživatele

Honzy

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavla Haflantová: 10 % (24)
Jiří Koula: 15 % (48)
Jiří Landa: 15 % (141)
Michal Novák: 16 % (102)
Helena Grégrová: 17 % (101)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 14.2.2020)
Na pozadí představení PRODANÉ NEVĚSTY se diváci stanou svědky několika zastavení v našich dějinách a to od roku 1868 až prakticky do současnosti.Vybrané události jsou originálním a neotřelým způsobem zakomponovány do děje opery.Jsou též sondou do povahy českého národa.Součásti představení se stávají i diváci.Herci,mimochodem absolventi Akademie múzických umění,skvěle ztvárnili svoje role a ukázali nový pohled na současné divadlo.Nyní jejich absolventské představení lze vidět v divadle Komedie v rámci obnovené premiéry.13.2.2020 Hodnocení 60%.
(zadáno: 6.2.2020)
ZMOUDŘENÍ DONA QUIJOTA v Divadle na Vinohradech má mnoho slabin.Především se nepovedla V.Dykovi divadelní úprava krásného Cervantova románu na jeviště Divadla na Vinohradech.Marný boj Dona Quijota se Sanchou Panzou o společné dobro a zlo s vysněnou postavu krásné Dulciney postrádá dramatickou hloubku,ač se herci snaží o to víc,tak jim nepomáhá nepovedená scénografie plná nafukovacích balonů i zvířat,včetně nejednotných kostýmů.Přidáme-li nevhodnou hudbu O. Brouska,i s úryvkem naší hymny,máme před sebou zmatečný obraz nepovedené hry.Z hereckých výkonů lze vyzdvihnout T.Pavelku.7.2.2020.Hodn.20%
(zadáno: 1.2.2020)
Původní český muzikál ELEFANTAZIE uvedený v divadle ABC staví na zajímavém libretu,výborné scénografii,kostýmech,světelné režii ale zejména na dobrých hereckých výkonech.To především platí o hlavním představiteli Tomáši Havĺínkovi,který si tak trochu představení "ukradl" pro sebe.Jeho Jos.Merrick nepostrádá dojímavou lidskost,i když má roli ztíženou kvůli svojí masce.I ostatní herci hrají s chutí a je to znát na celkovém vyznění příběhu.Škoda jen,že hudební složka pokulhává za tou činoherní.Přesto se tvůrcům muzikál povedl a určitě si najde spokojené diváky.Psáno z předpr.dne 31.1.20 Hodn.80%.
(zadáno: 23.1.2020)
Dostojevského BRATŘI KARAMAZOVI v Disku hrají v klasické úpravě E.Schorma a nutno dodat, že úspěšně.Jde zde o vyvážené herecké výkonu, především pánské části obsazení.(dámy jsou zde trochu jen "do počtu") Největší pozornost na sebe upoutává Pavel Čeněk Vaculík v roli starého otce.Vypadá to, že nám vyrůstá nový herecký talent.K vyznění hry přispívá i funkční scénografie a v neposlední řadě i živá hudba.Hraje se bez přestávky,drama má spád a stojí za shlédnutí.Psáno z předpremiéry 22.1.2020 Hodnocení 70%.
(zadáno: 17.1.2020)
Světová premiéra jevištního přepisu románu D.Ebershoffa DÁNSKÁ DÍVKA v divadle Na Fidlovačce staví na vynikajících hereckých výkonech hlavních protagonistů Daniela Krejčíka a Petry Horváthové.Jejich ztvárnění manželského páru je velmi přesvědčivé a nepostrádá emoce.Bohužel o ostatních rolích se to již říct nedá.Velmi diskutabilní bylo obsazení Jiřího Korna.Jeho songy moc nezapadají do této inscenace,jde o vyjádření velmi intimního života Einara a Gréty a hudební"show"nepřispívá k celkovému vyznění složitého Einarova nitra a prodlužuje 3h.stopáž hry.Přesto hra přináší silný zážitek.Repr.16.1.20
(zadáno: 7.1.2020)
Uvedení Jiráskovy pohádkové LUCERNY v Mahenově divadle v Brně je dobrým skutkem.Potvrdilo se, že divadlo nepotřebuje žádné experimenty, stačí střídmou režii nechat prostřednictvím postav hry znít krásnou češtinu, podtrženou dobovými kostýmy i působivou scénografií.K dobrému výsledku lze přičíst i začlenění smyčcového sextetu.Pokud máte rádi klasickou činohru, tak Lucerna je pravou volbou.Psáno z reprízy 6.1.2020 Hodnocení 70%.
(zadáno: 23.12.2019)
VÁNOČNÍ KOLEDA ve Studiu Dva je postavena na výborném hereckém výkonu Karla Rodena v hlavní roli, též na zpěvu Václava Bárty-Noida, Athiny Langoské a výborně hrajícímu orchestru pod vedenim Kryštofa Marka.Pomineme-li slabou výpravu i scénu, kostýmy, tak k zápornému vizuálnímu vyznění Vánoční koledy přispívá i
nevhodné obsazeni Mariny Vyskvorkiny, neboť vadí její operní zpěv i značný akcent.Její účinkování přispělo ke špatnému celkovému dojmu z celého představení.Psáno z odpolední reprízy 23.12.2019 Hodnocení 40%.
(zadáno: 21.12.2019)
Hudební insc.podle filmu ŠAKALÍ LÉTA v divadle Na Fidlovačce vyznívá velice rozpačitě.Jde o muzikál,nejde o muzikál,jde o hudební hru?Tvůrcům se nepodařilo přenést na jeviště příběh z 50.let,tak aby šlo o přesvědčivý obraz pražských Dejvic z doby již minulé.I díky chybám ve scénáři,řadou nechvalných hereckých výkonů až k technickým problémům.(hercům je špatně rozumět,zvuk přímo úděsný)Na nijak zajímavé scéně,v nehezkých kostýmech,nepřesné choreografii lze konstatovat,že se Šakalí léta na nuselské scéně nepovedla.Nepomůže jim ani sebelepší výkon Lukáše Adama v roli Bejbyho.Psáno z repr.21.12.19
(zadáno: 17.12.2019)
Nejnovější nastudování Shakespearovy komedie JAK SE VÁM LÍBÍ se povedlo a divákům se "líbí".Jde o u nás méně uváděné dílo s poněkud spletitým dějem.Střídmá režie J.Deáka podtrhuje vyznění velmi dobrého překladu Martina Hilského.K tomu přispívá i dobrá scénografie,kostýmy a v neposlední řadě i hudební část,kterou složil P.Malásek.Z hereckých výkonů je třeba pochválit fungující dvojici Marka Adamczyka a Šárku Vaculíkovou.Z dalších herců byli dobří Dan.Bambas a Jar.Satoranský.Pokud máte rádi komedii o lásce a o svobodě,tak je tato hra správnou volbou.Psáno z reprízy 17.12.19
(zadáno: 13.12.2019)
Americké drama SMRT OBCHODNÍHO CESTUJÍCÍHO v divadle Abc v réžii M.Dočekala je postaveno především na výborných hereckých výkonech.Ty se týkají hlavně otce a syna Donutilových,Z.Kronerové a V.Dvořáka.Škoda, že se nenaplnily ambice vytvořit 100% činoherní divadlo.Jde o to, že se nepodařilo diváka více zapojit do děje a přenést emoce.Místy hra ztrácí tempo, zvláště v hojných retrospektivách.Celkově i závěr dramatu není bohužel vrcholem inscenace.Moderní scénografie nepůsobí vždy funkčně.Přesto tato hra patří k lepším kusům uváděných v Mdp.Psáno z předpremiéry 13.12.2019 Hodnocení 70%.
(zadáno: 11.12.2019)
Obnovit uvádění hry KDO SE BOJÍ VIRGINIE VOOLFOVÉ? v divadle Rokoko byla dobrá volba.Jde o velice povedenou adaptaci americké hry ze 60.let.Režiséru P.Svojtkovi se povedlo přenést klasickou činohru a též velmi dobré herecké výkony čtyř protagonistů.Jejich herecké umění je uvěřitelné a jde o herecký koncert.Na pěkné funkční scéně sledujeme jedním dechem složité mezilidské vztahy na večírku dvou manželských párů.Přestože si někteří, především mladší diváci, pletou tuto hru s komedií,tak pro většinu jde o silné drama plné vášní a emocí.Psáno z reprízy 10.12.2019 Hodnocení 80%.
(zadáno: 8.12.2019)
V ČR premiérové uvedení ELISABETH v DJKT lze označit jako great success. Kvalitní nastudování v režii L.Olšovského, choreografie, překrásné kostýmy, funkční střízlivá scéna s využitím jevištní moderní techniky.Vynikající výkony S.Hanzlíčkové Borkové, P.Režného, J.Hruškociho s podporou výborně hrajícího orchestru,pod vedením K.Marka, umocňují silný zážitek z tohoto muzikálu.Dobrý je i překlad M.Prostějovského. Plzeň má další muzikál,za který se nemusí stydět a určitě si najde oblibu u širokého publika.Pokud chcete vidět kompaktní dílo,vyrazte do Plzně.Psáno z reprízy 7.12.19 Hodnocení 90%.
(zadáno: 6.12.2019)
Hudební příběh podle filmu Dívka na koštěti SAXANA ve Studiu Dva je určen hlavně dětem. I když některé děti příběh moc nezaujal,tak aspoň kouzla je bavila. Hereckou stránku nelze hodnotit, neboť není vcelku co hrát.Herci se většinou jen pitvoří. Přesto lze konstatovat, že adaptace má spád, zvládnutá kouzla i taneční složku a hlavně připomněla, dnes již kultovní film Václava Vorlíčka. Psáno z reprízy 6.12.2019 Hodnocení 50 %.
(zadáno: 5.12.2019)
V historické budově ND by měla činohra uvádět klasické inscenace a ne samé experimenty jako je poslední antické drama KRÁL OIDIPÚS.Proč režisér J.Frič inscenuje takové divadelní postupy,mimochodem mockrát již viděné.Např. postupné rozsvěcování a zhasínaní v hledišti,ohlušující výstřel,dialogy na mikrofon,obsazení mužských rolí herečkami,cca 10min. dialog pronášený do úplné tmy celého divadla....Hudební živý doprovod hrozný!Často se ozýval smích v hledišti z důvodu nepochopení inscenování.Hraje se bez přestávky,nejspíše z obavy, aby diváci neodešli.Psáno z předpremiéry 4.12.2019 Hodnocení 10%.
(zadáno: 4.12.2019)
Známá komedie Carla Goldoniho POPRASK NA LAGUNĚ ANEB KDYŽ VYPUKNOU SVÁRY v divadle DISK hrají s mladistvým elánem studenti převážně 4.ročníku divadelní katedry činohry DAMU.Diváci se baví, leč celkové umělecké sdělení má své zápory.Zvláště u ženské části souboru.Velkým talentem a také leaderem představení se stal Viktor Kuzník v roli Fortunáta. Pokud chcete vidět klasickou inscenaci známé komedie, jděte se do Disku podívat.Psáno z reprízy 3.12.2019 Hodnocení 50 %.
(zadáno: 30.11.2019)
Inscenace v Divadle ABC "I LOVE MAMMA" má největší nedostatek již ve scénáři. Autorka Hadar Garlon vidí problematiku žen jednostranně, příliš žensky a především ve vykreslení postav mužského protějšku nemá pravdu. Nicméně divačky se baví, neboť hra má spád a krátkými výstupy jednotlivých postav žene děj kupředu.Herecky svoje role zvládli všichni dobře (výborná Zuzana Kajnarová). Ve hře zazní i živá židovská hudba. Psáno z derniéry 29.11.2019
(zadáno: 15.11.2019)
Obnovená premiéra hry P.Kohouta HAŠLER v Divadle Na Vinohradech je dramaturgicky velice nevyrovnaná, režisér T.Töpfer uplatňuje zastaralé postupy.Herci role nežijí, ale bezradně svoje postavy pouze předvádějí.(Rychlý, Brožová, Satoranský, Zahálka) Přidáme-li nevýraznou choreografii,kostýmy a celkovou scénografii, dostaví se 3 hodiny nudy.Vše působí jako jedna velká politická agitka, doplněná písničkami K.Hašlera.Bohužel, tato hra se vůbec nepovedla.Jde o obrovský kýč, který si Hašler nezaslouží.Psáno z dopolední reprízy 14.11.2019
(zadáno: 8.11.2019)
Největší slabinou inscenace v divadle ROKOKO Jakuba Nvoty BEZ HANY je režisérův původní scénář.Jde o málo atraktivní vyprávění,se zbytečnými vulgarismy,zkrátka diváka nudí.A rozhodně ho neudržuje ve velké pozornosti.Přidáme-li k tomu některé slabší herecké výkony(T.Petřík,D.Marková),tak zjistíme,že sledujeme nezáživný sled vyprávění mezi songy Hany Hegerové.Představení zachraňuje živá kapela a pěvecké výkony jednotlivých představitelů.(E.Stárková)Nutno ovšem dodat,že jsou na hony vzdáleny originálnímu projevu Hany Hegerové.Pokud tento kus vznikl jako pocta HH,tak se příliš nepovedl.7.11.2019
(zadáno: 2.11.2019)
Muzikál P.Collinse TARZAN uváděný v div. Hybernia je příjemný spektákl určený dětem,tak i dospělým.Režisérovi L.Vaculíkovi se podařilo skloubit všechny složky muzikál. atributů do atraktivní podívané.Jde o vkusnou a nápaditou scénu,kostýmy,světelný design.Důležitou složkou je dobře hrající orchestr pod vedením D.Kaprase. S výběrem herců je třeba souhlasit,všichni se svých rolí zhostili bez chyb.(Gránský,Vojtková,Šemík,Hořínková)I když se avizovaná akrobacie nekoná a diváci za drahé vstupné musí sedět ve velice nepohodlných sedadlech(kdy dojde k výměně?),lze tento muzikál doporučit.Repr.1.11.19
(zadáno: 31.10.2019)
Nové nastudování hry Václava Havla ŽEBRÁCKÁ OPERA v pražském divadle ABC je jedna velká nuda a zase nuda.Stále se mluví a mluví, ovšem bez jakéhokoliv diváckého vzrušení.Počínaje scénou s vytahanou oponou, kterou neustále otvírají a zase zavírají, hraje se prakticky bez kulis, s nevýraznými kostýmy.Když přidáme slabé herecké výkony (Marečková, Salzmannová,Donutil,Kačmarčík,Bor) včetně nenápadité režie, tak nakonec zjistíme,že návštěva tohoto kusu je pouze ztrátou našeho drahocenného času.Psáno z reprízy 31.10.2019
(zadáno: 31.10.2019)
Obnovené uvádění Puškinova EVŽENA ONĚGINA v divadle ABC v hlavní roli s Jiřím Hánou.Jeho Oněgin je zpočátku vlažný,nedává najevo svoji složitou povahu.Postupem času sledujeme změnu jeho herectví až k tragickému konci. Jeho protihráč Aleš Bílík,exceloval v roli zamilovaného Lenského.Jeho podání bylo uvěřitelné a nepostrádalo emoce.V dalších rolích J. Smutná,N.Horáková,M.Vykus se zhostili rolí se ctí.Pochválit je třeba veršovaný český překlad,lahodící uchu.Slabší složkou byla scénografie,neustálá manipulace s přidanou velkou stěnou rušila,včetně časté přestavby scény.Repríza 30.10.2019
(zadáno: 28.10.2019)
Pěkné hudební provedení i nové aranžmá,slibné pěvecké výkony,upravené texty písní,funkční scéna,světla i zvuk to nabízí uvedení megahitu MAMMA MIA! v MdB.Velkým problémem je obsazení jednotlivých rolí.Většině hercům (Remišová,Schenk,Coufalová,Sagher) přidělená role vůbec nesedí a působí i komicky.(výškový rozdíl I.Ondříčka a B.Remišové)I choreografie není zvládnuta tak, jak se patří,nemluvě o kostýmech (m.j.u pánů nepůsobí na scéně hezky vytahané a zmačkané kalhoty i saka)Bohužel ne všichni zvládli svoje role na jedničku a tak celkově působí Mamma Mia! jako ze "Zelňáku".Škoda.27.10.2019 odpol.
(zadáno: 25.10.2019)
Choreografie,scénografie,kostýmy,hudební složka včetně živé kapely,herecké i pěvecké výkony překvapivě do sebe zapadají a u nás premierově uvedeného muzikálu D.Bowieho LAZARUS v divadle KOMEDIE lze konstatovat,že se povedl.Rozhodně nejde o klasický muzikál,ale o dílo s velkým poselstvím o svobodě a naději.Pokud se necháte vnést hudbou i libretem do děje,čeká Vás zajímavý,velký divadelní zážitek.Pochválit je třeba všechny účinkující v čele s I.Orozovičem,E.Stárkovou a N.Horákovou.Pro mě vrcholem muzikálu byla píseń Absolute Beginners.Mám radost,že se toto dílo u nás hraje.Repríza 24.10.2019
(zadáno: 13.10.2019)
Muzikál VODA (A KREV)NAD VODOU je druhým dílem s hudbou Elánu.Hlavním mínusem je nudné libreto,posunuté nefunkčně do dnešní doby.Hrabě Monte Christo v současnosti zkrátka nefunguje.Děj se vleče i kvůli neúnosné stopáži 3,5hod.Pochválit lze jen R.Pekárka,T.Löbl i Z.Fric zbytečně tlačí na pilu a náročnější party nevyzpívají.Nejednotný výkon podává i company,především v taneční složce.Zajímavá je scéna i kostýmy.Hudební playback je velmi hlasitý a zpěváci mají problém ho přezpívat.Nutno říci,že bohužel druhý počin Vody... nedosahuje kvalit Osmého světadílu,který je vyváženější.Psáno z repr.12.10.
(zadáno: 26.9.2019)
Divadelní hra uváděná v divadle ROKOKO NOC BLÁZNU má několik nedostatků.Hlavním z nich je absence dramaturgie.Představení je nevyvážené,místy zdlouhavé.Herci se sice snaží ale jakoby neměli o čem hrát.Vcelku chudá výprava také diváka neoslní,tak zbývají herecké výkony.Ke ctí své herecké práce možno připomenout výkon Oldřicha Víznera,Veroniky Gajerové a také herecké mládí Michaela Vykuse a Aleše Bilíka.Psáno z reprízy 25.9.2019 Hodnocení 50%.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>