Profil uživatele

Honzy

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavla Haflantová: 11 % (20)
Jiří Koula: 15 % (46)
Jiří Landa: 15 % (138)
Michal Novák: 16 % (95)
Iva Bryndová: 17 % (81)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

(zadáno: 8.12.2019)
V ČR premiérové uvedení ELISABETH v DJKT lze označit jako great success. Kvalitní nastudování v režii L.Olšovského, choreografie, překrásné kostýmy, funkční střízlivá scéna s využitím jevištní moderní techniky.Vynikající výkony S.Hanzlíčkové Borkové, P.Režného, J.Hruškociho s podporou výborně hrajícího orchestru,pod vedením K.Marka, umocňují silný zážitek z tohoto muzikálu.Dobrý je i překlad M.Prostějovského. Plzeň má další muzikál,za který se nemusí stydět a určitě si najde oblibu u širokého publika.Pokud chcete vidět kompaktní dílo,vyrazte do Plzně.Psáno z reprízy 7.12.19 Hodnocení 90%.
(zadáno: 6.12.2019)
Hudební příběh podle filmu Dívka na koštěti SAXANA ve Studiu Dva je určen hlavně dětem. I když některé děti příběh moc nezaujal,tak aspoň kouzla je bavila. Hereckou stránku nelze hodnotit, neboť není vcelku co hrát.Herci se většinou jen pitvoří. Přesto lze konstatovat, že adaptace má spád, zvládnutá kouzla i taneční složku a hlavně připomněla, dnes již kultovní film Václava Vorlíčka. Psáno z reprízy 6.12.2019 Hodnocení 50 %.
(zadáno: 5.12.2019)
V historické budově ND by měla činohra uvádět klasické inscenace a ne samé experimenty jako je poslední antické drama KRÁL OIDIPÚS.Proč režisér J.Frič inscenuje takové divadelní postupy,mimochodem mockrát již viděné.Např. postupné rozsvěcování a zhasínaní v hledišti,ohlušující výstřel,dialogy na mikrofon,obsazení mužských rolí herečkami,cca 10min. dialog pronášený do úplné tmy celého divadla....Hudební živý doprovod hrozný!Často se ozýval smích v hledišti z důvodu nepochopení inscenování.Hraje se bez přestávky,nejspíše z obavy, aby diváci neodešli.Psáno z předpremiéry 4.12.2019 Hodnocení 10%.
(zadáno: 4.12.2019)
Známá komedie Carla Goldoniho POPRASK NA LAGUNĚ ANEB KDYŽ VYPUKNOU SVÁRY v divadle DISK hrají s mladistvým elánem studenti převážně 4.ročníku divadelní katedry činohry DAMU.Diváci se baví, leč celkové umělecké sdělení má své zápory.Zvláště u ženské části souboru.Velkým talentem a také leaderem představení se stal Viktor Kuzník v roli Fortunáta. Pokud chcete vidět klasickou inscenaci známé komedie, jděte se do Disku podívat.Psáno z reprízy 3.12.2019 Hodnocení 50 %.
(zadáno: 30.11.2019)
Inscenace v Divadle ABC "I LOVE MAMMA" má největší nedostatek již ve scénáři. Autorka Hadar Garlon vidí problematiku žen jednostranně, příliš žensky a především ve vykreslení postav mužského protějšku nemá pravdu. Nicméně divačky se baví, neboť hra má spád a krátkými výstupy jednotlivých postav žene děj kupředu.Herecky svoje role zvládli všichni dobře (výborná Zuzana Kajnarová). Ve hře zazní i živá židovská hudba. Psáno z derniéry 29.11.2019
(zadáno: 15.11.2019)
Obnovená premiéra hry P.Kohouta HAŠLER v Divadle Na Vinohradech je dramaturgicky velice nevyrovnaná, režisér T.Töpfer uplatňuje zastaralé postupy.Herci role nežijí, ale bezradně svoje postavy pouze předvádějí.(Rychlý, Brožová, Satoranský, Zahálka) Přidáme-li nevýraznou choreografii,kostýmy a celkovou scénografii, dostaví se 3 hodiny nudy.Vše působí jako jedna velká politická agitka, doplněná písničkami K.Hašlera.Bohužel, tato hra se vůbec nepovedla.Jde o obrovský kýč, který si Hašler nezaslouží.Psáno z dopolední reprízy 14.11.2019
(zadáno: 8.11.2019)
Největší slabinou inscenace v divadle ROKOKO Jakuba Nvoty BEZ HANY je režisérův původní scénář.Jde o málo atraktivní vyprávění,se zbytečnými vulgarismy,zkrátka diváka nudí.A rozhodně ho neudržuje ve velké pozornosti.Přidáme-li k tomu některé slabší herecké výkony(T.Petřík,D.Marková),tak zjistíme,že sledujeme nezáživný sled vyprávění mezi songy Hany Hegerové.Představení zachraňuje živá kapela a pěvecké výkony jednotlivých představitelů.(E.Stárková)Nutno ovšem dodat,že jsou na hony vzdáleny originálnímu projevu Hany Hegerové.Pokud tento kus vznikl jako pocta HH,tak se příliš nepovedl.7.11.2019
(zadáno: 2.11.2019)
Muzikál P.Collinse TARZAN uváděný v div. Hybernia je příjemný spektákl určený dětem,tak i dospělým.Režisérovi L.Vaculíkovi se podařilo skloubit všechny složky muzikál. atributů do atraktivní podívané.Jde o vkusnou a nápaditou scénu,kostýmy,světelný design.Důležitou složkou je dobře hrající orchestr pod vedením D.Kaprase. S výběrem herců je třeba souhlasit,všichni se svých rolí zhostili bez chyb.(Gránský,Vojtková,Šemík,Hořínková)I když se avizovaná akrobacie nekoná a diváci za drahé vstupné musí sedět ve velice nepohodlných sedadlech(kdy dojde k výměně?),lze tento muzikál doporučit.Repr.1.11.19
(zadáno: 31.10.2019)
Nové nastudování hry Václava Havla ŽEBRÁCKÁ OPERA v pražském divadle ABC je jedna velká nuda a zase nuda.Stále se mluví a mluví, ovšem bez jakéhokoliv diváckého vzrušení.Počínaje scénou s vytahanou oponou, kterou neustále otvírají a zase zavírají, hraje se prakticky bez kulis, s nevýraznými kostýmy.Když přidáme slabé herecké výkony (Marečková, Salzmannová,Donutil,Kačmarčík,Bor) včetně nenápadité režie, tak nakonec zjistíme,že návštěva tohoto kusu je pouze ztrátou našeho drahocenného času.Psáno z reprízy 31.10.2019
(zadáno: 31.10.2019)
Obnovené uvádění Puškinova EVŽENA ONĚGINA v divadle ABC v hlavní roli s Jiřím Hánou.Jeho Oněgin je zpočátku vlažný,nedává najevo svoji složitou povahu.Postupem času sledujeme změnu jeho herectví až k tragickému konci. Jeho protihráč Aleš Bílík,exceloval v roli zamilovaného Lenského.Jeho podání bylo uvěřitelné a nepostrádalo emoce.V dalších rolích J. Smutná,N.Horáková,M.Vykus se zhostili rolí se ctí.Pochválit je třeba veršovaný český překlad,lahodící uchu.Slabší složkou byla scénografie,neustálá manipulace s přidanou velkou stěnou rušila,včetně časté přestavby scény.Repríza 30.10.2019
(zadáno: 28.10.2019)
Pěkné hudební provedení i nové aranžmá,slibné pěvecké výkony,upravené texty písní,funkční scéna,světla i zvuk to nabízí uvedení megahitu MAMMA MIA! V HDB.Velkým problémem je obsazení jednotlivých rolí.Většině hercům (Remišová,Schenk,Coufalová,Sagher) přidělená role vůbec nesedí a působí i komicky.(výškový rozdíl I.Ondříčka a B.Remišové)I choreografie není zvládnuta tak, jak se patří,nemluvě o kostýmech (m.j.u pánů nepůsobí na scéně hezky vytahané a zmačkané kalhoty i saka)Bohužel ne všichni zvládli svoje role na jedničku a tak celkově působí Mamma Mia! jako ze "Zelňáku".Škoda.27.10.2019 odpol.
(zadáno: 25.10.2019)
Choreografie,scénografie,kostýmy,hudební složka včetně živé kapely,herecké i pěvecké výkony překvapivě do sebe zapadají a u nás premierově uvedeného muzikálu D.Bowieho LAZARUS v divadle KOMEDIE lze konstatovat,že se povedl.Rozhodně nejde o klasický muzikál,ale o dílo s velkým poselstvím o svobodě a naději.Pokud se necháte vnést hudbou i libretem do děje,čeká Vás zajímavý,velký divadelní zážitek.Pochválit je třeba všechny účinkující v čele s I.Orozovičem,E.Stárkovou a N.Horákovou.Pro mě vrcholem muzikálu byla píseń Absolute Beginners.Mám radost,že se toto dílo se u nás hraje.Repríza 24.10.2019
(zadáno: 13.10.2019)
Muzikál VODA (A KREV)NAD VODOU je druhým dílem s hudbou Elánu.Hlavním mínusem je nudné libreto,posunuté nefunkčně do dnešní doby.Hrabě Monte Christo v současnosti zkrátka nefunguje.Děj se vleče i kvůli neúnosné stopáži 3,5hod.Pochválit lze jen R.Pekárka,T.Löbl i Z.Fric zbytečně tlačí na pilu a náročnější party nevyzpívají.Nejednotný výkon podává i company,především v taneční složce.Zajímavá je scéna i kostýmy.Hudební playback je velmi hlasitý a zpěváci mají problém ho přezpívat.Nutno říci,že bohužel druhý počin Vody... nedosahuje kvalit Osmého světadílu,který je vyváženější.Psáno z repr.12.10.
(zadáno: 26.9.2019)
Divadelní hra uváděná v divadle ROKOKO NOC BLÁZNU má několik nedostatků.Hlavním z nich je absence dramaturgie.Představení je nevyvážené,místy zdlouhavé.Herci se sice snaží ale jakoby neměli o čem hrát.Vcelku chudá výprava také diváka neoslní,tak zbývají herecké výkony.Ke ctí své herecké práce možno připomenout výkon Oldřicha Víznera,Veroniky Gajerové a také herecké mládí Michaela Vykuse a Aleše Bilíka.Psáno z reprízy 25.9.2019 Hodnocení 50%.
(zadáno: 23.9.2019)
Napínavý krimimuzikál S.Levaye a M.Kunzeho REBECCA uváděný v NDMS svým zpracováním i provedením se řadí k úspěšným dílům uváděných v Ostravě,ovšem u Rebeky je největším nedostatkem hudební složka.(tak jak S.Levay složil hudbu,kde se prolíná více hudebních žánrů,až místy sklouzává k operetce)bohužel snižuje celkový dojem.Největší umělecký výkon podává M.Horká v roli komorné,která si zaslouží pochvalu.U ostatních herců již špičkové výkony nevidíme (Harok,Šnytová,Novotný)Muzikálu hlavně chybí emoce,které by mnohem silněji vtáhly diváka do děje.Přesto lze Rebeku určitě doporučit.Repríza 22.9.2019
(zadáno: 18.9.2019)
Záříjová premiéra hry F.Dürrenmatta NÁVŠTĚVA STARÉ DÁMY v DIVADLE NA VINOHRADECH nijak nenadchla.Prezentace hry na velkém jevišti je statická,režijní(ne)nápady jsme již viděli v jiných divadlech(minimum kulis,děj se odehrává na ošuntělých sedadlech starého kina,hra se vleče a neuvěřitelně nudí,vidíme různé typy postav,které jsou spíše pouze do počtu.I nápad s videokamerou s projekcí a pozvanými tv komentátory.(alt.Písařovicová/Železný) není novým nápadem.Zbývá herectví D.Havlové a T.Töpfera,kteří bohužel nijak neoslnili a u diváků neprobudili žádné emoce.Škoda promarněné příležitosti.17.9.2019
(zadáno: 16.9.2019)
První repríza po premiéře muzikálu WICKED(Čarodějka)v Goja Music Hall se povedla.Především díky vynikajícím výkonům hlavních představitelů Markéty Peškové,Nikoly Ďuricové a Petra Ryšavého.Pochválit je třeba živý orchestr a hudební aranžmá,proto zvukový sound,i díky velkému pěveckému sboru za scénou,je velmi dobrý.Škoda,že scéna neodpovídá originální produkci,problém je,že sledujete Čarodějku částečně v kulisách Fantoma opery i s původním lustrem uprostřed hlediště.Bohužel se "šetřilo" i na kostýmech.Nutno dodat,že hlavně po umělecké stránce je tento super muzikál velmi okouzlující.Repr.15.9.19
(zadáno: 15.9.2019)
Pokud máte rádi Moliéra jděte do DIVADLA NA VINOHRADECH na komedii ŠKOLA ŽEN.Pobaví Vás vtipně veršovaný český překlad J.Žáka,herecké výkony především hlavní pětky T.Pavelky, T.Terberové, D.Benedikta, M.Holého a S.Postlerové.Hlavním tahounem hry je T.Pavelka,který prakticky neopustí jeviště a především mu role stárnoucího muže opravdu sedí.Pochválit je třeba i hudbu O.Brouska, funkční scénu i kostýmy.Moderní herecké prvky jsou do komedie včleněny vkusně a nenásilně.Takže pobavit se Školou žen máte možnost v Praze na Vinohradech.Repríza 14.9.2019 Hodnocení 70%.
(zadáno: 26.6.2019)
Hudební pásmo v divadle Abc PROČ MUŽI NEPOSLOUCHAJÍ a.. má hlavně za úkol diváky bavit.To se sice daří,ale umělecké ambice jdou stranou.Jde o jednotlivé estrádní výstupy,které jsme již v minulosti viděli.Nutno však přiřadit i nesourodé herecké výkony,místy hraničící s amatérským divadlem.Jde i o hudební složku,hraje live kapela.Bohužel jednotlivé hudební výstupy poněkud tahají z uši.I když jde o herecké zpívání,je s podivem,že po více jak tříletém uvádění hry,jsou pěvecké výkony tak tristní.(Smutná,Pernetová..)Pokud se chcete nenáročně bavit,tak tato hra je zde pro Vás.Repríza 25.6.19 Hodn.30%
(zadáno: 20.6.2019)
Milé představení klasiky Shakespeareova ROMEA A JULIE MdB uvádí v Brně na Biskupském dvoře.Na scéně je minimum kulis, o to více vynikne krásný Shakespearový text, v překladu Jiřího Joseka. Představení jako celek působí kompaktně a nutno pochválit všechny protagonisty.Neměli to 19.6. na Biskupském dvoře lehké, neboť povětrnostní vlivy(silný vítr,prudký déšť)ztěžovaly jak hercům,tak i divákům klidné sledování této slavné tragédie.Z hereckých výkonů velmi dobří T.Dalecký, E.Mertová, D.Vitázek, O.Studénka i K.Pekar.Psáno z reprízy 19.6.2019 Hodnocení 60%.
(zadáno: 15.6.2019)
Domníváte-li se,že uvidíte v divadle ABC klasického Gogolova REVIZORA,jste na omylu.To by nesměl hru režírovat D.Drábek.Nejenže Revizora pojal po svém,ale celou hru i "náležitě" upravil.Při sledování první části se i docela zasmějete různým gagům á la tv show.Bohužel obsazení P.Tomicové,V.Kopty tomu nahrává.Jejich výkony jsou téměř na bázi amatérského divadla.Totéž lze říct i o mladém T.Havlínkovi,který v hlavní roli Chlestakova značně přehrává.Opakující se prostředky v činohře např.porty,ale i pokus o muzikálovou vložku,divadlu zbytečně ubírá na věrohodnosti a naléhavějšímu poslání.14.6.2019
(zadáno: 4.6.2019)
Nastudování divadelní adaptace románu J.Havlíčka NEVIDITELNÝ v divadle Rokoko má své plusy ale i mínusy.K plusúm patří dobré celkové vykreslení psycho atmosféry adaptace románu,velmi dobré výkony hlavních představitelů P.Konáše,P.Tenorové,M.Málkové i M.Kačmarčíka.K nevýhodám této inscenace patří především velmi dlouhá stopáž (zvláště poslední půlhodina se neskutečně vleče),některé scénické postupy známé z jiných divadel.(skleněná,pohyblivá výloha,používání mikrofonů)Pokud máte rádi ponurou atmosféru a nevadí Vám délka představení,tak Neviditelný je tipem pro Vás.Repríza 3.6.2019 Hodnocení 60%.
(zadáno: 25.5.2019)
Režisér M.Dočekal by měl mít více pokory a myslet na diváka.Jeho inscenování krásného dramatu ROMEO A JULIE s vynikajícím překladem M.Hilského v div.ABC svým přístupem doslova zabil.Za prvé špatná živá kapela,nehodící se do příběhu.Za druhé ubohá scénografie,kostýmy.Za třetí příšerná,slabá,neatraktivní,falešně zpívající Julie,nechápu režijní záměr?Proč např.S.Remundová alias I.Janžurová hraje dvojroli?(chůvu a knížete)Nebýt dobrých hereckých výkonů.Z.Piškuly,F.Březiny,D.Batulkové,M.Vykuse,M.Donutila,tak by se celá inscenace mohla uvádět na experimentální komorní scéně pro tucet diváků.24.5.19.
(zadáno: 25.5.2019)
Absolutorium pro režiséra L.Olšovského.Má největší zásluhu na výborném českém ztvárnění náročného muzikálu BILLY ELLIOT.Srovnání s londýnskou inscenací vychází rovnocenně.Velké superlativy nutno přičíst i scénografii,kostýmům,překladu M.Prostějovského,choreografii i živému orchestru divadla.Výborné company.Velké uznání dětským představitelům Š.Fikarovi,J.Dezortovi.Klobouk dolů před výkony těchto 13letých kluků.Potažmo nutno pochválit i L.Ondruše,I,Chýlkovou,M.Švábovou,M.Stránského.Přeji tomuto emotivnímu dílu dlouhé uvádění,hodně spokojených a nadšených diváků.Psáno z reprízy 25.5.19 Hod.100%
(zadáno: 20.5.2019)
Inscenace AHOJ, KRÁSKO v Divadle na Vinohradech se vůbec nepovedla.
Jde o nezáživnou, plytkou komorní hru, která řeší osobní problémy ženy po padesátce.Bohužel slabé herecké výkony většiny hereckých představitelů, včetně Kateřiny Brožové a hlavně Petra Rychlého, Vás nevtáhnou do děje a vše zůstává jen na povrchu.K tomu přispívá i chudičká scénografie a výprava.Nevidím důvod,
proč dramaturgie uvádí toto dílo zcela se nehodící k uvedeni na velké scéně Vinohradského divadla.Diváka totiž čekají 2h.nudy.Psáno z předpremiéry 16.5.2019 Hodnocení 20%.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>