Městské divadlo Brno [Hudební scéna]
Grand Hotel >>
libreto: Petr Štěpán, Miroslav Ondra
hudba: Robin Schenk
Devět křížů
Premiéra: 24.9.2022 | 3:00
předpremiéry od dubna 2022
předpremiéry od dubna 2022
Dramaturgie: Klára Latzková, Miroslav Ondra. Scéna: Emil Konečný. Kostýmy: Eliška Ondráčková Lupačová. Choreografie: Hana Kubinová. Dirigenti: Dan Kalousek, Ema Mikešková. Režie: Petr Gazdík.
Svetlana Janotová / Kristýna Daňhelová, Libor Matouš / Ondřej Studénka, Jiří Mach / Petr Štěpán, Rastislav Gajdoš / Milan Němec, Alena Antalová / Lenka Bartolšicová, Johana Gazdíková / Marta Matějová, Jonáš Florián / Ondřej Halámek, Elena Juráčková / Sofie Škarková (understudy), Jan Apolenář / Oldřich Smysl, Tomáš Sagher / Jiří Daniel, Karel Mišurec, Marek Hurák / Radek Novotný, Marek Kolář / Robert Rozsochatecký, Miloslav Čížek / Josef Jurásek, Petra Šimberová / Alžbeta Janíčková, Michaela Hasalová / Zuzana Holbeinová, Daniel Rymeš / Adam Kaňák, Luboš Goby / Robin Schenk / Miroslav Ondra, Eva Jedličková / Monika Světnicová / Tamara Dikyová / Michaela Hasalová / Klára Jelínková / Linda Milotová / Dana Jaceková / Zuzana Kasová / Tereza Kachlířová, Patrik Földeši / Petr Drábek / Jakub Liška / Jan Ludva / Bohumil Vitula / Ondřej Komínek...
Původní historický muzikál vyprávějící starou moravskou legendu o ukrutném činu, který dodnes připomíná impozantní memento – devět dřevěných křížů poblíž dálnice. Silný lidský příběh, jehož autoři se zamýšlejí nad lidskou zaslepeností, nenávistí k neznámému nebo strachem z jinakosti. Statkář z Hlubokého při své cestě z trhu domů najde bezvládné tělo muže a mladý cizinec – uherský koňský handlíř – se za nějaký čas zotaví. Zamiluje se do statkářovy dcery Elišky, avšak otec nechce o vdavkách ani slyšet. Cizinec zaváže Elišku slibem věrnosti a odjíždí, aby v Uhrách prodal své statky. Čas však plyne a Luka se nevrací. Eliška podlehne naléhání otce a ostatních, aby se provdala za mlynářova syna. Ve svatební den se vrací Luka z Uher a brzy se dozví o chystané veselce...
14! Termíny představení
25.2. | So | 19:00 | vstupenky | ||
26.2. | Ne | 14:00 | vstupenky | ||
26.2. | Ne | 18:00 | vstupenky | ||
27.2. | Po | 19:00 | vstupenky | ||
28.2. | Út | 18:00 | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 80 % 

8.10.2022 | 1114 hodnocení
+ souhlasím
Studénka-Daňhelová-Halámek-Štěpán-Gajdoš-Antalová-Juráčková… Memento z dávných věků dalo vzniknout uhrančivé muzikálové inscenaci. S motivy krajové legendy tvůrci nakládají volně, aby dramatická síla příběhu byla jevištně funkční a přes historizující rámec varovně promluvila ke každé xenofobní a předsudky ovládané společnosti. Žádná z postav přitom nedostala černobílý rozměr. Inscenaci zdobí texty. Hudební stránka je neméně pestrá a nápaditá, symfonické plochy se mísí s folklórními motivy, nechybí lyrická intermezza. Pro vyprávění hudebně-dramatické básně má soubor MdB velice disponované herce, jen více posílené by mohlo být charisma Luky.
Iva Bryndová 60 %
25.9.2022 | 399 hodnocení
+ souhlasím
65% Napjatě očekávaný muzikál Devět křížů zdobí výborná hudba, výborné texty písní i slibný příběh. Inscenaci doplňuje i sympatický dotek folklóru, bohužel však po emoční stránce nepůsobí zdaleka tak silně, jak by mohla. Nejsilnější je v davových vesnických scénách, v nichž bují nenávist a odpor ke všemu cizímu a neobvyklému, a jimiž výrazně připomíná tamní Divou Báru. Zásadní problém je bohužel obsazení: O. Studénka, jakkoli je jeho výkon herecky povedený a on typově odpovídá, roli (výrazně) neuzpívá a nepřesvědčila mě ani Kristýna Daňhelová, ani herecky, ani pěvecky.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Guildenstern 60 %
14.11.2022 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Přiznám se, že jsem v Devíti křížích čekal o trochu více hudby. Ta, když zazní, je moc krásná. Neobsahuje tolik exponovaných árií a sól, často zní vícehlasy, sborové písně a rytmizované recitativy. Písňové texty jsou možná nejlepší od dob Borovcova Draculy, Libor Matouš hraje a zpívá jako o život. Přesto mě to nějak více emocionálně nezasáhlo. Možná bude na vině kolísavý temporytmus inscenace, nefungující chemie mezi hlavními postavami a poněkud subtilní, pietní nazvučení. Skoro bych ani nepoznal, že to hraje živý orchestr, klidně bych trochu přidal na hlasitosti. Na nový původní muzikál je to ovšem sukces sezóny a MDB je opět na vrcholu!
Klára Tesařová 70 %
28.10.2022 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Štěpán a Ondra texty navlékají hravými a dravými způsoby do podoby vkusného náhrdelníku, akorát scénu si dovedu představit v bohatším hávu. Dva kameny ? ten Eliščin Světlany Janotové a Lukův Libora Matouše ? o sebe křesají a vzniká hojně hereckých i pěveckých jisker. Hajný Kudla Jiřího Macha představuje stěžejní a poctivou zápalnou šňůru celé inscenace. Jeho výkon graduje a záporáctví z něj čiší na všechny strany? Já mu jámu klidně vykopu! Ba dokonce pomník mu u ní do kamene vytesám?. Jemné plamínky veselosti a bodrosti Adléty Lenky Bartošilcové pak vnášejí potřebný ženský prvek.
MartinB 100 %
14.10.2022 | 92 hodnocení
+ souhlasím
95 %. Vesměs vyrovnaně báječné výkony, krásná scéna a výprava obecně, poetické texty a především neskutečně krásná hudba Robina Schenka. Krásně vybudovaný příběh tajemné legendy, kde je pořád o čem hrát, se navíc nebojí otvírat poměrně zajímavé a ožehavé lidské otázky. Pár procent dolů jen za šíleně dlouhé přestavby a zatmívačky. To je u tříhodinového představení, co by jinak mělo o to lepší spád, neuvěřitelný přešlap.
Ostravacka 100 %
3.10.2022 | 60 hodnocení
+ souhlasím
Perfektní muzikál. Na prvním místě bych zmínka krásnou hudbou a dokonalé písně. Zaujaly mě také kostýmy a vzhled scény. Líbily se mi výkony všech herců, nejvíce však ústřední dvojice K. Daňhelové a O. Studénky společně s E. Juráčkovou. Výborná byla také A. Antalová. K nejzajímavějším postavám patřily role v podání P. Štěpána a M. Němce, těm věříte vše. Myslím si, že muzikál má rozhodně čím oslovit. Autorům velký klobouk dolů. Doporučuji!
DivadelniFan 90 %
2.10.2022 | 282 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jsem nadšený! Procenta ubírám pouze za delší přestavby, které narušují děj (a vesměs zbytečně), a pomalejší rozjezd (možná to dělal i zvuk, který byl tichý, mdlý). Nejvíce mě dostalo dílo hudebně (bravo, Robine Schenku!). Tolik hravých, originálních a neotřelých motivů - těšil jsem se na každou další píseň. Výkony vesměs výborné - nejvíce mě bavili Milan Němec s Alenou Antalovou, energií překypoval charismatický Libor Matouš, herecky mě pak bavili Petr Štěpán a Jonáš Florián. Kristýna Daňhelová byla, zdálo se mi, v první půlce bez energie, jiskry, ve druhé už byla zajímavější. Emotivní závěr a znázornění křížů - bomba! MDB udělalo velkou věc!
Vendula Hegerová 90 %
30.9.2022 | 20 hodnocení
+ souhlasím
Nemám zrovna muzikály v lásce, ale toto představení mě nadchlo. Skvělá hudba a libreto - netušila jsem, že celé představení hraje skrytý orchestr vše naživo. Každá postava naprosto uvěřitelně zahraná, bezchybně zazpívaná. Ústřední dvojici věříte lásku i zklamání, Alena Antalová má v roli Adléty šmrnc, humor i dojetí. Rychtář Milan Němec a Kudla - Jiří Mach mají prostě ,,říz". Libor Matouš mě překvapil, jeho ,,Uherské koně" mi znějí v hlavě stále. Opravdu se vyplatí zajet si do Brna a nechat se unést příběhem Devíti křížů.
Leopold 100 %
26.9.2022 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé, skvělé, skvělé!
Strhující příběh, úžasná hudba, výborné libreto a texty písní, parádní obsazení!
Muzikál, který si na nic nehraje, není podbízivý a je dokonalý!
Strhující příběh, úžasná hudba, výborné libreto a texty písní, parádní obsazení!
Muzikál, který si na nic nehraje, není podbízivý a je dokonalý!
Johanka17 100 %
26.9.2022 | 41 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jednoznačně událost této sezóny! Fantastická hudba Robina Schenka a výborné libreto dvojice Štěpán/Ondra. Skvělý základ, na kterém vystavěli dechberoucí příběh hlavní představitelé - Libor Matouš se Svetlanou Janotovou a spolu s nimi Jiří Mach. Všichni uvěřitelní, emotivní a skvěle zpívající. Neskutečná energie a profesionalita i u ostatních rolí už je v tomto divadle standard. Opravdu zážitek, který ve vás doznívá ještě dlouho po odchodu z divadla - doporučuji!
RaB 70 %
23.9.2022 | 281 hodnocení
+ souhlasím
Opět naprosto excelentní Kristýna Daňhelová - v naprosto jiné herecké i pěvecké poloze a i přesto opět skvělá. Další suverénní výkon předvádí L. Bartolšicová - ačkoliv není hlavní postavou dle programu, ve skutečnosti tomu tak je (má největší prostor). O. Studénka vedle dam opravdu hodně zaniká. Z company vynikají Z. Holbeinová a R. Novotný.
Nepovedla se scéna - přestavby trvají poměrně dlouho, na takový muzikál by to chtělo něco propracovanějšího. Dalším negativem byla absence wow efektu - muzikál hezký, ale třeba scéna uherské koně mohla být dynamičtější (namísto sado maso kostýmů).
Nepovedla se scéna - přestavby trvají poměrně dlouho, na takový muzikál by to chtělo něco propracovanějšího. Dalším negativem byla absence wow efektu - muzikál hezký, ale třeba scéna uherské koně mohla být dynamičtější (namísto sado maso kostýmů).
Rejpalka 70 %
26.4.2022 | 158 hodnocení
+ souhlasím
Prostě skvělé! Velmi povedený původní český muzikál, vynikající Kristýna Daňhelová v hlavní úloze. Půjdu v září znovu a pokud se odstraní drobné neduhy a zkrátí se délka (zatím kolem 3 hodin), očekávám procenta nahoru. SÓLOVKU PRO ELIŠKU!
Jan Novak 30 %
13.11.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
V krátkosti : "Hrůza" ... Bežně chodíme na operu, a pro změnu jsme zkusili tento "muzikál". No co tam pěvecky předváděli herci se ani nedá popsat. Vůbec nechápu proč do muzikálu obsazují někoho kdo vůbec neumí zpívat. Ze začátku falešný, a na konci už nemohli a bylo to zas vyřvany. Herci by si měli zopakovat základy zpěvu. Ten kdo tam chce jít kvůli hudbě , NEDOPORUČUJI !
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.