Profil uživatele

Makaluzo1

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Lukáš Dubský: 13 % (11)
Michal Novák: 15 % (6)
Helena Grégrová: 17 % (6)
Jan Pařízek: 20 % (8)
Pavel Širmer: 23 % (10)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 23.10.2021)
Divadelní adaptace se drží filmové předlohy, což je patrné na první pohled.Jednotlivé obrazy jsou zpracovány filmově (včetně dotáček), o barevnosti a různorodosti kostýmů jsme si ve zlatých šedesátkách však mohli nechat jen zdát. Také Smičkova choreografie je filmem ovlivněna.Hudební nastudování M.Kumžáka odpovídá původním verzím písní, které jsou dodnes dokladem kvality naší tehdejší kultury.Herecky i pěvecky se s nimi vyrovnal jen R.Tomeš jako Šimon,krásu tehdejšího popu zastíní pěvecky nepovedené Nechte zvony znít,Mně se líbí Bob a Brána milenců.Nepamětníci to ale nepoznají.
(zadáno: 14.10.2021)
Tvůrcům se nepodařilo vytvořit jednotný útvar. Rozpor je dán na jedné straně vynikajícími pěveckými výkony I.Marešové,M.Tomešové,D.Bambase,M.Lambory i hereckým uměním T.Pavelky, na druhé straně hororovými kostýmy bosorek a šedí všech ostatních.Přílišný akcent na bicí nesluší "folklórní" Štědroňově hudbě.Přesto lze řící, že současná podoba hry vyniká nad dosud uváděnými verzemi.
(zadáno: 6.10.2021)
V současné době nemá mezi původními českými muzikály konkurenci. Pamatuji premiéru 13.10.1995 a nutno říci, že od té doby uzrál Dracula jako dobré víno.Součaná verze nadchne výkony D.Hůlky,E.Burešové,T.Trapla.Nadčasová hudba K.Svobody a Borovcovy texty jsou zaručená kvalita.Orchestr šlape,hudební nastudování je perfektní.Jen někteří členové a členky company díky vyššímu věku a nadbytečné hmotnosti své role neudýchají a působí komicky, což je na závadu.
(zadáno: 2.10.2021)
Do vcelku vyumělkovaného příběhu stvořili V.Drahokoupil a O.Bábor skutečné živoucí postavy navdory hopkirkovskému hendikepu. Jejich výkony herecké i pěvecké čněly vysoko nad ostatními.Nejen že se dokázali vyrovnat s Matuškovými písněmi,ale píseň z filmu V pravé poledne v Báborově podání snese srovnání nejen s Matuškou, ale i s Cortésem. Smekám. Ze zamilované duchařské muzikálové komedie dokázali vytvořit umělecké dílko, což žel neplatí pro alterace.
(zadáno: 2.10.2021)
Na tomto dílku je nutno pochválit především velkolepou výpravu, dobové kostýmy a nápaditou akční scénu. Mírně pokulhává děj, obohacený o řadu rádoby vtípků. Muzikál doprovází živý orchestr, jehož žestě často přehluší zpěv.Přestože mnohé hudební motivy mouhou působit povědomě, žádná melodie diváku neutkví v paměti.
(zadáno: 30.9.2021)
Dnes již klasické komorní drama se na obrovské scéně divadla ztrácí.Krásný příběh plný lidskosti se nekonal.Provedení působí jalově.Ani v první řadě na mne nedolehla žádná energie.Jakoby herci nezvládli prostor. S.Postlerovou nebylo slyšet,Z.Kronerová pojala svou Maud trochu jako homeless.M.Adamczyk to sám neutáhl. Publikum se nevhodně smálo tragickým momentům.
(zadáno: 29.9.2021)
Toto dílko se přiřadí k českým muzikálovým pokusům jako byl Švejk,Baron Prášil,Angelika či Kat Mydlář.Nezapamatujete si ani jednu melodii.Ani režijní postupy nepřekvapí, natož pěvecké či herecké výkony.
(zadáno: 29.9.2021)
Velmi hlasitá "hudební" složka k neposlouchání, navíc zpracování v duchu ostalgie působí kontraproduktivně a neuctivně k disentu.Vrátit se k filmu,který už v době premiéry byl propadákem, není nejšťastnější.Jinak nuda, není ani na co koukat a kus se vleče k nevydržení.
(zadáno: 26.7.2021)
Strniskova úsporná verze hry Na Zlatém jezeře nezapře v sobě zájezdové představení. Úspornost tkví jak ve výpravě (kulisy jakoby narychlo stlučené z prkének, šetrné kostýmy), tak i v hereckých projevech. Ethel S.Stašové nadchne převážně fanoušky jejího expresivního herectví, atˇ nikoho nenapade ji srovnávat s K.Hepburnovou. Chelsea M.Procházkové je poněkud plochá, J.Teplý jako Bill Ray vůbec nemá co hrát a souznění hlavních hrdinů nevykouzlí ani L.Frej.Generační problémy Američanů 70.let, jak je podává režisér, nejsou asi aktuální.
(zadáno: 27.6.2021)
Obchodník s deštěm na Vinohradech se jednoznačně povedl.A to díky skvělému překladu J.Joska i režii J.Deáka.Hudba O.Brouska v country stylu dokresluje atmosféru.Herci mají co hrát,čehož využijí T.Paveka jako Fil,A.Petráš jako Noe,I.Bareš jako rančer Curry, Z.Vejvodová jako Líza,M.Lambora jako Bill i J. Roskot jako Jim.Herecký koncert.Na Vinohradech navázali úspěšně na tradici vedoucí až k D.Medřické a R.Lukavkému.Snad se neurazí ani B.Lancaster a K.Hepburnová.
(zadáno: 22.6.2021)
Tvůrci této galantní komedie museli počítat s tím,že se nevyhnou srovnání s dnes již klasickým filmem O.Lipského.Zpočátku to vypadlo,že se s nelehkým úkolem dobře popasují.Stylová hudba O.Brouska navozuje atmosféru místa i doby a zároveň tvoří rámec celé hry.Úvodní promyšleně vtipná oblékací scéna sluhy Felixe v podání O.Krause slibovala,že se dílo podaří.Žel následovala rozvleklá první část frašky.Dynamiku hře má dodat svatební průvod,nahluchlý strýc a šišlavá opatrovnice.Humor nobstará ani dortová bitva na konci prvního aktu.Snad si komedie po dalších reprízách sedne,ač na film nemá.
(zadáno: 5.9.2020)
Nelehkého úkolu převést slavný film na divadelní prkna se brněnští tvůrci zhostili na výbornou.Nadchne skvělá scéna,perfektně zahraná hudba,kostýmy,choreografie,pěvecké i herecké výkony.Nutno vyzdvihnout režijní postupy, světelný design i střídání obrazů téměř filmovým způsobem.
Grand Hotel rozhodně stojí za to vidět.
(zadáno: 5.9.2020)
Slyšet Otčenáš v ruštině,opilecké písně bojarů v ordinérních trikách,sledovat jejich zvrhlé zábavy,uvidět masérky ze swinger klubu s plnovousem a mnoho jiných zážitků poskytuje Tolstého klasika v ABC.Tvůrci pojali dílo jako pingpongovou hru na rozkládacím stole.V nepřeberném množství uměleckých prostředků se ztrácí nejen děj, ale i jednotlivé postavy a dokonce samotné poslání díla.Škoda.
(zadáno: 14.2.2020)
Sloní fantazie staví vedle sebe osoby, které se mohly setkat opravd jen ve fantazii. J.Rozparovače,M.Gándhího,sestry Blažkovy,J.Merricka spojuje snad jen doba Viktoriánské Anglie a obrazotvornost tvůrců.Na vkusné scéně P. Vítka se odvíjí romantický příběh sloního muže.Vroucí herecký výkon jeho představitele T.Havlínka kontrastuje s poněkud sterilním dr.Trevesem T.Kluse.Doslova rušivě působí umístění zahaleného sedmičleného sboru pod forbínou.Odpudivě nepůsobí ani tak panoptikum jako např. porod na scéně plný zkrvavených plen či nevkusné slovní vtípky (Lilly Putová,Masturba Gándhí).
(zadáno: 14.2.2020)
Molierův žárlivec v podání Tomáše Pavelky předčil očekávání. To nejen díky skvělému překladu Jiřího Žáka, citlivé režii J.Deáka, vtipným kostýmům J.Hauskrechtové, ale hlavně díky výkonu T.Pavelky. Dal svému Arnolfovi daleko víc, než by se od komediální klasiky čekalo. Hloubku lidské osobnosti.Představení je v jeho rukou. Komedie sluší M.Holému, mile překvapila S.Postlerová.Na Vinohradech lze vidět klasiku vytvořenou moderním způsobem, přitom vkusně.
(zadáno: 14.2.2020)
V GoJa Music Hall čaruje M.Pešková coby Elphaba v české verzi světového muzikálu Wicked. Skvěle zahraná magická hudba S.Schwartze jí v tom znamenitě pomáhá. Špičkové výkony předvádějí i P.Ryšavý jako Fiyero, M.Sommerová jako Nessarose, L.Randák jako Boq, či J.Štágr coby čaroděj. Naivitě Glindy v podání N.Ďuricové snadno lze uvěřit.Jedinou vadou na kráse jsou zbytky kulis z Fantoma, včetně pověstného lustru. Psáno z reprízy 15.9.2019
(zadáno: 14.2.2020)
Ostravské uvedení muzikálu Rebecca autorské dvojice M.Kunze-S.Levay, jenž měl premiéru v roce 2006, je velkým zklamáním. Snad proto, že hudebně Rebecca zestárla, snad proto, že to není muzikál superlativů, snad proto, že má vlastně jen jednu známou melodii. A ta se do omrzení opakuje. Režisérka v DJM položila důraz na davové scény company, leč bez nápadité choreografie. Filmové dotáčky dílku rovněž neprospěly. Muzikál koketuje s operetkou. Navíc hercům často není vůbec rozumět a ani výkony nepřesvědčí. Škoda. Psáno z reprízy 22.9.2019
(zadáno: 14.2.2020)
Muzikál Tarzan bubeníka Ph.Collinse není žádnou muzikálovou peckou.A to díky hudbě.Obsahuje totiž dvě či tři známé melodie.S tím nic nemohli udělat ani čeští tvůrci v čele s režisérem L.Vaculíkem.Pochvalu zaslouží živý orchestr pod vedením D.Kaprase.Příběh známý z animovaného filmu upoutal hlavně dětské publikum,zatímco davy postpubertálních divaček hltaly D.Gránského, že jim unikly herecké i pěvecké kreace výborného M.Šemíka a milé P.Vraspírové Vojtkové.Příjmený dojem z dílka kazí jen nepohodlí divadelních křesel. Psáno z reprízy 1,11,2019 60 %
(zadáno: 14.2.2020)
Zdálo by se, že Goldoniho Poprask na laguně, je už tak profláklá komedie, že nemůže ničím překvapit.Ne tak v rukou studentů DAMU pod vedením režiséra V.Nejedlého.Ač se mají ještě moc co učit,publikum jim jejich hru uvěřilo a skvěle se bavilo.Potlesk na otevřené scéně si právem vysloužil V.Kuzník jako patron Fortunato.Psáno z reprízy 3.12.2019 70 %
(zadáno: 14.2.2020)
Další staronový muzikál dvojice Levay-Kunze zachovává tradici autorů v jednom muzikálu jedna slavná melodie.Rovněž drží zvyk,že každé provedení je jiné.Přesto se českým tvůrcům v Plzni podařilo vytvořit špičkové představení.Ač se K.Marek ujal svého úkolu na jedničku,sborům často není rozumět.Pěvecky i herecky zastíní své kolegy P.Režný coby Smrt.Upoutají kostýmy R.Šolce,scéna O.Zichy se nepovedla.Závěsné chromované konstrukce na scéně doslova ruší a dlouhé bílé či rudé závěsy spíš překážejí.Psáno z reprízy 7.12.2019
(zadáno: 14.2.2020)
Tříaktovka Kdo se bojí...byla v době svého vzniku považována za absurdní drama,dnes se jeví spíš jako kritika americké společnosti 60.let a tradičních heterosexuálních vztahů,kterým E.F.Albee jako gay nerozuměl.Své postavy popisuje jako bezcharakterní, prospěchářské alkoholíky bez jakýchkoli morálních zábran.Režiséru P.Svojtkovi se podařilo vést herce tak, aby se svým postavám dostali pod povrch.V.Dvořák,V.Kubařová,A.Procházka i V.Gajerová tak předvádí herecký koncert, jaký nemá na současných pražských scénách obdoby.Skvostný je překlad.J.Joska.Psáno z reprízy 10.12.2019 80%
(zadáno: 14.2.2020)
"V strakatý háv mě odějte a volnost mi dejte pravdu říc..."tak v Saudkově podání opěvuje Jacques svobodu.Žak v moderním překladu M.Hilského připomněl i jiné často parafrázované metafory,navíc D.Bambas přiblížil své herecké umění vrcholu.Vzdává tak poctu nejen Shakespearovi,ale také M.Hilskému.To jsou dva pilíře, kvůli kterým stojí za to nové Deákovo nastudování na Vinohradech navštívit.Alžbětínská komedie v novém hávu mě potěšila i dojala.Psáno z reprízy 17.12.2019 80 %
(zadáno: 14.2.2020)
Uvést Jiráskovu hru byl v Mahenově divadle opravdu počin.Krásná čeština honosnému interiéru vskutku sluší.Na první pohled úsporná scéna P.Kamanové provokuje divákovu fantazii,dobové kostýmy podtrhují pohádkovost příběhu.Stejně tak i pohybové kreace skupinky víl.Smyčcový doprovod souzní s textem pohádky.Režisér Š.Pácl se svým hereckým ansámblem zůstal věrný tradici a stvořili milý kus,který potěší nejednoho milovníka klasického divadla.Psáno z reprízy 6,1,2020.
(zadáno: 14.2.2020)
Muzikál superlativů Billy.Elliot E.Johna a L.Halla na Nové scéně DJKT nezůstal nic dlužen své pověsti.
Může za to předně famózní hudba, skvostně nastudovaná D.Bártou.Divák zhlédne kompaktní dílo při perfektní součinnosti všech složek.Na první pohled zaujme nápaditá scéna D,Bensona,jenž je i tvůrcem kostýmů.Nutno pochválit i úžasnou pohybovou složku.Pozadu nezůstaly ani herecké a pěvecké výkony dětských i dospělých aktérů(M.Frýdl,J.Dezort,M.Davídek,I.Chýlková).Také díky režii L.Olšovského lze v Plzni spatřit to nejlepší, co současná muzikálová scéna u nás poskytuje.100 % 8.2.2020