Městská divadla pražská [Divadlo ABC]

Pupek Paříže

Premiéra: 25.11.2022 | 1:30x
Dramaturgie: Barbora Hančilová. Scéna: David Marek. Kostýmy: Sylva Zimula Hanáková. Hudba: Darek Král a citace. Texty písní: Xindl X, Maxime Mededa. Pohybová spolupráce: Martin Šimek. Režie: David Drábek.
Klasická francouzská situační komedie v netradičním pojetí. V hotelu Eden se potkají stavitel, jeho milenka, podváděný manžel, koktavý advokát, jeho vnučky a pár dalších. Hotel totiž poskytuje azyl a diskrétnost každému, kdo zaplatí. Vyhledávají ho proto nejrůznější existence včetně těch z vyšší společnosti. Stavitel Adalbert například věří, že v tomhle zaplivaném podniku nikoho známého jistě nepotká. Nemohl se ale více mýlit. Zdá se, že celé jeho okolí mělo podobný nápad. A tak se z hotelu nízké kvality opravdu stává Pupek Paříže. Romantická noc s milenkou se pro Adalberta promění spíš v očistec. Záměny, nehody a náhody vytvoří z místa přespání fantasmagorický bdělý sen. Nebo noční můru? Jen jedno je jasné. Z téhle noci nikdo nevyjde stejný...
Městská divadla pražská
Hodnocení inscenace
Redakce
47 %
Uživatelé
59 %
kontroverzní inscenace (3.)
59231000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 50 %
Iva Bryndová 50 %
Michal Novák 40 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
15.2.St19:00 vstupenky
22.2.St19:00 vstupenky
13.3.Po19:00 vstupenky
24.3.19:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (26)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  50 %
20.1.2023 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
45%. Feydeauovu hru „Noc v Edenu“ D. Drábek výrazně upravil, resp. přepsal. Modernizované východisko s obohacením zápletky abstraktními prvky budí sice jisté sympatie, ale dotáhnout se jej nepodařilo. Vznikl sled nesourodých výstupů, jehož směr a smysl je těžké nalézt, návaznost v celku je odbytá. Závěrečná píseň, byť s efektní hudbou D. Krále, už vyznívá jen jako bezradné gesto. Mezi nevyrovnanými hereckými výkony někteří jedinci sice zaujmou, ale to na výsledných rozpacích mnoho nezmění. Na inscenaci bylo žádoucí ještě pracovat, v této podobě neměla být prezentována.
Iva Bryndová  50 %
30.12.2022 | 397 hodnocení
+ souhlasím
Pupek Paříže v MDP funguje po režijní stránce jako přesvědčivá barevná taškařice tam, kde se inscenace drží dvou manželských párů, synovce, služebné a jejich milostných dobrodružství. Jakmile se do příběhu začala zamotávat navíc linka s příšerou z temnot a dalšími linkami spojenými s hotelem, jsem se v Drábkově inscenaci (opět) ztratila - metaforu, ani myšlenku tyto prvky vysvětlující jsem nenašla / nepochopila. Mezi herci nejvýrazněji přesvědčil Radim Kalvoda a zaujali i Eva Leinweberová, Renáta Matějíčková a Denis Šafařík, ostatní za nimi poněkud pokulhávají.
Michal Novák  40 %
28.12.2022 | 1114 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Inscenovat tuto méně známou situační feydeauovskou hříčku o noci v hotelu Eden jako zběsilou vykloubenou fantasmagorii? Proč ne! Je to tak trochu i náhled na Belle Époque a co procházelo na jejím pozadí. Ono to není až tak nepodobné dnešku. Razance Davida Drábka je však už taková, že marně jsem hledal (v grimasách a zakroucených hlasech, výtvarné hyperbolizaci, podivuhodných postavách vstupujících do děje…) smysl toho všeho a něco, co by mě vlastně bavilo a napomohlo naladit se na eskapádu metafor. Nebo ještě jinak, na toto potřebujete pro žánr disponované herce. Jako je třeba Radim Kalvoda. A o čem třeba vůbec nepřesvědčil Vojtěch Dvořák.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Tvidatko  30 %
25.1.2023 | 64 hodnocení
+ souhlasím
Mělo by být ilegální takovéto hry inscenovat i někým jiným než amatérskými soubory. Každopádně vizuálně to bylo nápadité a bavilo mě se na to dívat. Kdybych zvládla úplně vytěsnit, že tam někdo taky něco hraje, možná bych dala % o trochu více.
Michal1982  50 %
19.1.2023 | 129 hodnocení
+ souhlasím
Taková excentrická mnohobarevná taškařice, na kterou jsem byl jakžtakž nalazen, avšak k pochopení všech metafor, to nestačilo. Jak mě Drábek bavil v Klicperově divadle, tak tady má sestupující tendenci. Zaujali zejména herci z ústřední čtveřice, kteří mě, a to se přiznám, občas i rozesmáli. Působilo to vše na mě jako bláznivý animák, jen v živém provedení, Kačer Donald však chyběl, howgh.
Hufulek  100 %
5.1.2023 | 9 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Naprostá spokojenost .
V dnešní depresivní době je to velice milé představení .
Hra splnila mé očekávání -odcházeli jsme rozesmátí, pozitivně naladění a nabití energií do dalších dní.
Proč budu platit za tragédii na divadle , když ji je všude kolem nás více než dost ????.
Nerozumím hodnocení 0%- příště si pusťte večerní zprávy a nezabírejte místo v divadle !
RaB  10 %
30.12.2022 | 280 hodnocení
+ souhlasím
Proč něco takového muselo vzniknout na půdě městem zřizovaného divadla? A ještě na velké scéně?
Trapnost, přehrávání, afektovanost - přehlídka nevkusu, během které diváci odcházejí v průběhu představení (sám jsem odešel po zoofilní scéně).

Drábek už opravdu své nejlepší předvedl a je čas, aby své místo v MDP přenechal někomu jinému, kdo bude tvořit hry, které alespoň herci budou chtít hrát.

10 % za začátek Niny Horákové, poté začíná mordor.
JáraTym  100 %
29.12.2022 | 16 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Někteří uživatelé tvrdí, že Drábek má své nejlepší období za sebou a jeho nové hry jsou jen ubohé frašky bez špetky vkusu. Po shlédnutí dnešní reprízy naprosto šíleně geniálního Pupku Paříže, musím oponovat že díky němu Městská divadla Pražská zažívají jednu ze svých nejlepších etap. Na hodinu a půl vás hra naprosto odřízne z reality a vy sledujete pohybující se, a mluvící barevná individua, posloucháte hudbu, o které byste normálně řekli že za moc nestojí, ale tady ji akceptujete a ještě vám do toho perfektně zapadá. Necháte se zcela obklopit světem ze kterého lezou monstra a makronkové ženy, a který si nechává říkat Hotel EDEN-Eden divadla.
Michalmusek  0 %
29.12.2022 | 274 hodnocení
+ souhlasím
Jedním slovem: Proč?
Makaluzo1  0 %
7.12.2022 | 65 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nejstrašnější divadlo, co jsem kdy viděl.Pravda,ve Feydeauových fraškách žádné moudro nikdo nehledá, leč takovýto paskvil je přes míru.Stejná hudba D.Krále už zazněla v minulých Drábkových inscenacích.Štafle na scéně taky nic nového.A kostýmy - nevkus.Lituji herce,že utápějí svůj talent v takovémto kuse.Takto pojaté divadlo patří na soukromá prkna, nikoli do kulturní instituce patřící hlavnímu městu.Myslím,že pan režisér už dostatečně předvedl,co umí.Úroveň jeho inscenací má silně sestupou tendenci.
Honzy  0 %
6.12.2022 | 263 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Bohužel musím konstatovat,že jde o největší fantasmagorii,kterou jsem kdy v divadle viděl.PUPEK PAŘÍŽE v divadle ABC má nulovou scénografii nepočítám dvoje vysoké štafle na předscéně,nehezké kostýmy,prazvláštní herecké výkony,herce,kteří neustále přehrávají,strašnou režii,nevhodnou hudbu,absenci humoru,zkrátka trapnost nad trapnost,jednoduše děs,běs!!!Divím se,že stále režisér David Drábek dostává možnost režírovat takové inscenace v divadle podporovaném pražským magistrátem a pro jakého diváka je vlastně určeno? Představení se hraje bez přestávky,asi proto,aby diváci v polovině neodcházeli?Hodnocení 0%.
Barbora  80 %
6.12.2022 | 18 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Upřesnila bych hodnocení divačky přede mnou - bylo to fenomentální. Silně nadsazené, ať už herecky,kostýmově nebo scénicky obecně. Ale divadlo si to může dovolit. Je to zážitek, aktuální emoce. Ať už radost, zděšení, pohoršení, překvapení. Tohle všechno tam bylo, a proto chodím na Drábka. Kostým recepčního korýše byl naprosto geniální.
Viktorie  50 %
25.11.2022 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Až na pár momentů neurazí, až na pár momentů nenadchne. Postava detektiva působila zbytečně, mohlo se s ní více pracovat. Monstrum (obecně konec představení) bylo dost nepochopitelně provedené. Velmi se mi líbila scénografie.
Karel Toman  0 %
25.11.2022 | 44 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Co dodat? Inscenace bez vkusu i humoru.
Jana.janka  100 %
24.11.2022 | 64 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Fenomenální
Michaela Moudrá  100 %
18.1.2023 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Mimořádně zábavné a okázale barevné představení, s nádhernou scénou a bravůrními hereckými výkony. Jakýpak Vinohrady!
Em_Prousek  100 %
18.1.2023 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Celé představení jsem se náramně bavil.
Hood  100 %
30.12.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Pokud chcete jít do divadla na konvenčně vyprávěný příběh, zůstaňte raději doma! Tohle není činohra, tohle je metafora! Prožijte hotel Eden jako místo, kde se z člověka sloupává jeho společenské pozlátko, kde se šedavé divadlo civilizace mění v barevné exploze emocí. Eden jako místo, kde se probouzí nejtajnější obavy a sny, až hrozí, že se probudí obluda, která odedávna v člověku dřímá. Surreálně komiksové vize působí jako nesouvislý sen, hrozící změnit se v noční můru a na poslední chvíli zachráněný důvěrou ve vzdělání a uvědomělou vášeň. Očistný zážitek, takové má být umění.
Flopasovaksiltovla  100 %
6.12.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
stunning. lovely. opravdu geniální záležitost. klokan opravdu překvapil. upíří lollipops nezklamaly. dávalo to dost watermelon sugar high vibe od Harryho Stylese, což spousta Harries ocení (mimochodem, tato písnička vyhrála Grammy, takže je to opravdu vysoká liga a laťka na které tancuje toto představení je opravdu ale fakticky vysoko)
ale teď seriózně - doporučujeme. scéna okouzlující stejně tak jako efekty a kostýmy, děj se nám ještě nepodařilo vstřebat, ale zanechalo to v nás jen pozitivní energii. děkujeme tvůrcům i hercům za krásný zážitek <3
Honza (Honza368)  100 %
6.12.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Cítím se, jako bych si šňupnul metrický cent.
Leova.qa  60 %
27.1.2023 | 8 hodnocení
Vladimír10  40 %
26.1.2023 | 524 hodnocení
Applejuice  70 %
7.1.2023 | 295 hodnocení
Marek a Marie  50 %
10.12.2022 | 60 hodnocení
LavinieCamui  20 %
10.12.2022 | 645 hodnocení
JosefLapka  100 %
30.12.2022 | 4 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.