Profil uživatele

MartinB

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 12 % (34)
Helena Grégrová: 15 % (35)
Michal Novák: 15 % (37)
Pavla Haflantová: 15 % (11)
Lukáš Dubský: 16 % (34)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 22.9.2023)
Mrzí mě, že jsem viděl tenhle kus až těsně před derniérou. Jane je po všech stránkách velice povedená. Výprava zaujme na první dobrou - dobové kostýmy a krásná scéna jsou parádní. Navíc přestavby neruší děj. Velmi zajímavá forma převyprávění příběhu, ačkoli spousta toho z knihy chybí. Drtivá většina výkonů je fantastická. Nominaci Daňhelové na Thálii se nedivím, ale u geniálního Janoty se divím, že ji nedostal. V menších rolích úžasní Vaňková, Musilová, Rozsochatecký a Šimberová. Pěvecky zajímavé Peškové její Blanche herecky naprosto nesedla. Druhá půlka proti první trochu slabší, ale celkově se jedná o hodně poctivou muzikálovou práci.
(zadáno: 22.9.2023)
Slušná výprava. Některé skladby mají fajn text, ale hudba je děsně nezajímavá. V hlavě zůstala jediná melodie, zato asi ta nejotravnější. Pár scének povedených bylo, ale část byla tak nudná a zdlouhavá, že to nezachrání ani výkony účinkujících. A že ty byly opravdu skvělé. Naprosto přesní Skálová a Rymeš tvoří dvojku, které jsem strašně chtěl fandit. Vitázek byl k sežrání, ale měl jsem problém mu rozumět, co vlastně zpívá. V dalších vícerolích výborní Janotová, Matušovová, Pekar a Slanina. Malé osobní plus za dvojici Pekar/Vitázek. Inscenaci velice často padá tempo a osvětlovač, který zaspává světelné změny při štronzu tomu moc nepomáhá.
(zadáno: 15.9.2023)
65 %. Revizor Evy Holubové se odehrává v takovém zvláštním bezčasí s neméně zvláštní výpravou. S herci však měla Holubová ruku o mnoho šťastnější, přičemž většinu nechala v jejich polohách a je tak na divácích, jestli uvěří tomu, že představení vůbec mělo režiséra. V roli Chlestakova je naprosto přesný Hádek. Anna Andrejevna Sabině Remundové sedla, totéž se dá říct o její dceři Máše - Andree Holé. Drtivá většina pánů předvedla taky skvělý výkon (Liška, Štabrňák, Ployhar, Slaný, Madeja, Pěknic). Proti tomu v malých rolích opravdu hrozní Carda a Šalomounová. Klepl byl Kleplem s humorem založeným na vulgaritách. Strašné přestavby.
(zadáno: 13.9.2023)
(zadáno: 13.9.2023)
Velice povedené divadlo na divadle na druhou. Herci pod vedením Ondřeje Sokola dokázali spolehlivě odlišit svoje postavy a jejich role. Občas ale působí poněkud těžkopádným dojmem. Možná proto mě o dost více než hlavní postavy herců bavilo sledovat postavy inscenačního týmu - A. Rusevovou, V. Jílka, V. Lišku a P. Štěpánka. Výprava je velmi slušná - efektivní scéna a skutečně krásné kostýmy (ještě o třídu výš je ten, který obléká postava L. Pernetové). Pobavily jedinečné medailonky v programu a fakt, že profil Katchka_Theatro_official na instagramu skutečně existuje. :)
(zadáno: 1.9.2023)
55 % Spíše úsměvné představení, kde text nenadchne ani neurazí. Řada vtipů je téměř lidová a opakovaný vtip není vtipem, ale inscenace alespoň dobře ubíhá (navzdory fakt dlouhým zatmívačkám). Herecké výkony jsou více méně vyrovnané, nicméně v dobrém vynikají R. Štabrňák a F. Blažek. Scéna hezká, ale s několika zbytečnými prvky.
(zadáno: 16.8.2023)
Ačkoli Macbeth Marka Němce občas působí spíš jako Hamlet, byl výborný a sklouznutí do humorné polohy vypointoval. Kdykoli mluvil, hlediště mu viselo na rtech. Proti němu L. Krobotová lehce nechala (díky občasému přehrávání a falešným intonacím) za očekáváním. Výborní byli ve svých úlohách Vašák, Měcháček, Kaňkovský a Issová. Zvlášť ponechávám fantastického Vondráčka, který si s rolí opravdu vyhrál. Absolutně zbytečná je figura K. Zimy. Čarodějky mají můj obdiv za hudební doprovod. Nicméně jejich vizuální vzezření působí jak pěst na oko a nekoresponduje s náladou představení, jakkoli je tento výklad zajímavý. Místy nejasné režijní kroky.
(zadáno: 9.8.2023)
Příjemnému hodinovému představení občas trochu padalo tempo. Zajímavé prolínání dvou dějových linek docela rozbila rádoby vtipná vložka z rozhlasu v nemocnici, kterou jsme v kontextu hry s ostatními diváky úplně nepochopili. Režisérka poměrně umně pracovala se všemi podlažími vily. Herci byli tradičně velmi dobří a přesvědčiví (u některých by to ale chtělo aspoň trochu přidat na hlase). Výborně fungovala dvojka Salieri / Mozart (O. Král / P. Kolman).
(zadáno: 5.8.2023)
Jde o divákům velmi dobře prezentovaný příběh, který má jasně rozdělené vrstvy. Mladí autoři se nebojí mluvit o palčivých tématech. Jednoznačně musím vyzdvihnout J. Mauera, M. Matouška a T. Bílkovou, kteří naprosto excelují a potenciál své postavy využívají na maximum. Závěrečná píseň je velmi solidní tečkou. K. Průšová se uvedla jako velmi schopná autorka i režisérka. Ve velmi skromné scéně herce spolehlivě vede, ale ona sama je jako herečka znatelně pozadu za téměř všemi ostatními (ostatně jako i v jiných kusech, kde hraje). Existuje málo umělců, kteří si mohou dovolit režírovat sami sebe. Herecky mizerná Průšová mezi ně ale vážně nepatří.
(zadáno: 22.7.2023)
85 % Velice vkusně zmodernizovaná klasika, kde každá úprava má smysl. Až na výjimky v podobě pár scén výborná práce s textem a motivacemi postav. Hamlet velkou měrou stojí na excelentním výkonu L'uba Kostelného. Jeho Hamlet má naprosto všechno a ještě něco navíc. Tereza Kostková především ve druhé půlce znamenitá Gertruda, ve vypjatých scénách byla fantastická. V dalších rolích výrazně zaujali Marek Majeský (Claudius) a Adam Jančina (Laertes). Zajímavě řešená scéna má drobná úskalí, ale nic výrazně neruší. Velmi povedené jsou kostýmy, které hrají jak na klasickou, tak moderní notu.
(zadáno: 8.6.2023)
Věstonická nevěsta i Opera Streptokok jsou pro mě osobně malé legendy. Poutavé minipříběhy doplněné o chytlavé písničky a neskutečnou energii všech přítomných - v obou si zároveň dovolím vyzdvihnout příjemnou Kristýnu Farag a Lucii Polišenskou jejíž Pulcinella Hrušková ve streptokokovi fakt válí. Jediné, s čím jsem měl docela problém, bylo sledování filmového záznamu Kudlič se vrací. Ačkoli i tam byly skvělé vtípky, nenadchl mě tolik jako další dva zmiňované kousky. I proto, že strávit značnou část divadelního představení koukáním na minifilm mě moc nevzalo.
(zadáno: 8.6.2023)
CC představil svou několikátou kvidouli a zas to byla zábava. Opět nevídané hraní se slovy a bylo výtečným pojítkem obou částí představení. Přiznaná recyklace některých starších nápadů budiž pánům ke cti (druhý díl Igelitek je super!). Byla místa, která energii a tempo neudržela a řetěz trochu padal. Výtečná je variace na Máj a písničky Bejvávalo nebo Turbanstory. Pokud nejste suchaři a umíte si udělat radost i sami ze sebe, žertování o tom, o čem se už žertovat nesmí čeká v prostorách PalmOff. :)
(zadáno: 5.6.2023)
Představení už v prvních minutách nastolí přesnou atmosféru. Jak postupuje děj, je hutnější a hutnější. Bohužel z toho občas uhýbá. A. Víchová je jako Dolores opravdová. Ve scénách, kdy hovoří se svými mrtvými, je nebývale niterná a přesně víte, co cítí. Neméně precizní je geniální D. Roneš, který je Richardem v každém nádechu. Výrazně fantastické výkony odvádějí i A. Růžičková (především její dialog s Víchovou v závěru je výtečný) a A. Petrovka. M. Kleček je herecky velmi dobrý, bohužel mu není dobře rozumět. Postava Doloresina otce mi přišla děsně utahaná, až zbytečná. Po společném dialogu ale Víchová dokázala inscenaci vrátit tempo.
(zadáno: 26.5.2023)
Zkrácení místy dávalo smysl, místy ne. Třeba oznamování jednotlivých obrazů - když byla vypuštěna většina, proč zmiňovat ten zbytek. Pěvecké nastudování mi taky občas bylo záhadou. Z účinkujících musím jednoznačně vyzdvihnout Jáchyma Šímu, který byl vynikající jako Cornwell, Vortinger i Lancelot. V závěsu za ním i Samuel Gonda jako Uther a Artuš. Dámské osazenstvo za pány pokulhávalo. Hezké pasáže ale měla V. Machková jako Ginevra. Nepochopil jsem, proč představitelka Merlina (velmi dobrý zpěv!) hraje čaroděje jako afektovanou ženu lehkých mravů. Posunutí příběhu do postapokalyptické doby mělo docela grády.
(zadáno: 13.5.2023)
V divadle se občas děsím "davových" scén. Je výzva, aby měl každý co hrát a zároveň se netloukli herci mezi sebou. Adéla Víchová patří rozhodně mezi ty režiséry, kteří tohle umí ukočírovat. Vidět Pavilon 13 byla naprostá radost. Její vedení herců je vynikající. Moc mi nesedly delší zatmívačky, ale herecké výkony... ty byly excelentní. Dominik Roneš je neuvěřitelný talent, ať jako herec nebo autor hudby. Je fenomenální. Fantastická je v roli Ratchedové Aneta Růžičková. Dojal mě Urbanec. Představení až na některé zatmívačky rozhodně neztrácí nastavené tempo. Jestli máte rádi Přelet nad kukaččím hnízdem, tohle uvedení musíte vidět!
(zadáno: 24.3.2023)
Vynikající Hynek Čermák a spolu s ním po herecké stránce i všichni další muži (Genzer, Kaňkovský/Sklenář, Ratajský, Nečas). Velmi dobrá je v hlavní úloze E. Burešová, nicméně očekávaný wow efekt nepřišel ani na premiéře, ani půl roku po ní. Snad se někdy v budoucnu dočkám u Maškové. Dasha je dokonalá zpěvačka, ale po herecké stránce je v roli Nicki k nevydržení špatná. Dashu i Burešovou zastínila Dashina alternace, fantastická N. Hatalová, která je ve své roli opravdová. Jinak se za mě jedná o slušnou, i když často strašně vleklou, podívanou. Až na krkolomný překlad A. Nováka, který snad není třeba více komentovat.
(zadáno: 19.3.2023)
Super! Skvěle napsaný původní dílo - libreto, hudba, texty... Všechno funguje. Ani vteřinu jsem se nenudil, příběh má spád, nemá žádné hluché místo a nepůsobí jako klišé. Vtipné pasáže jsou skutečně vtipné a ne trapné (což je u původních českých muzikálů něco jako fata morgana - prostě nevěříte, že to je možný). Skvělé je zapojení živé kapely. Nápadité choreografie na jednoduché scéně krásně fungují. Jevišti naprosto kraluje báječný Radim Plocek. Výborný výkon předvádí i Jakub G. Rajnoch. Zbytečná je přítomnost kulisáka na jevišti. Rozhodně je potřeba vychytat zvuk a ozvučit činoherní scény (nebýt dobře slyšet ani do 2. řady není dobrý).
(zadáno: 28.2.2023)
Elis Ochmanová a Vendula Příhodová jako Yitzhak naprosto dokonalé. Občas jsem se přistihl, že jejich herecké prostředky mě během dlouhých monologů Tomeše, který ovšem výborně interpretuje ne úplně sympaťandu Hedwig, baví sledovat víc než hlavní hvězdu večera. Obdobně skvěle je na tom živá kapela. Moc mě baví překlady Petra Soukupa.
(zadáno: 28.2.2023)
Inscenace příjemně plyne. V krásných kulisách a kostýmech se postupně rozvíjí laskavý příběh plný touhy pochopit. Z výborného obsazení vynikají pánové Halberstadt a Halámek.
(zadáno: 12.2.2023)
Inscenace, která postrádá tempo. Strašně dlouhé zatmívačky, promlky, přestavby,... naprosto neefektivní pracování s časem. Nemůžu ale režii upřít přesvědčivé vedení herců. Urbanovi Cosmo Brown padne jako ulitý. Je výborný. Sympatické výkony Bohatové (zfleku by mohla dabovat Lisu Simpsonovou) a Křížové. Skvělí Hořínková a Vydra. ...a koho proboha napadlo obsadit Poštu do této role? Otřesné, pardon. ...a sice se jednalo o veřejnou generálku, ale byly časté přeřeky či záměny jmen. Hezké kostýmy. A s povděkem kvituji drobnou vzpomínku na Vladimíra Marka.
(zadáno: 23.1.2023)
Zdařilá inscenace stojí na několika vrstvách velice nosného tématu. S hudební složkou jsem se místy nepotkal, stejně s některými režijními kroky. Krásné texty, velmi dobré výkony.
(zadáno: 26.12.2022)
75 % Naprosto fantastická Denisa Nesvačilová si svým příjemně civilním herectvím a velice slušným zpěvem a tancem zadělala na muzikálový debut jak má být! Byla radost vidět a slyšet. Zdatně jí sekundovaly Bohatová a Horáková. Z mužů nejvíce zaujal charismatický Pálek. Fric a Prokešová předvedli svůj výborný standard. Děti byly super. ALE! Bořek Slezáček je vážně ostudný. To, že se mu smála během poměrně dojemné scény při jeho pěveckých partech část hlediště mluví za vše. A zatmívaček taky jak na...filmováno... Slušné libreto ale drží pohromadě. Efektivní choreografie! Celkem diskutabilní přítomnost company na jevišti v některých scénách.
(zadáno: 20.12.2022)
65 % Lucie Vondráčková si pro svůj návrat na divadelní prkna nemohla přát lepšího spoluhráče. Tam, kde v komických částech sklouzává k přehrávání a afektu, zůstává Hynek Čermák pořád uvěřitelným a vtipným. Byl dokonalý. Nutno však uznat, že Vondráčková ve vážnějších polohách své role, tedy především v druhé půlce, naprosto bez výhrad. Scéně ani kostýmům není co vytknout. Hra jako taková není jen bezduchou komedií (ačkoli se do ní na některých místech neskutečně násilně tlačí), ale má i příjemný přesah. I když dostanete ránu přímo do tváře, pořád můžete být šťastní.
(zadáno: 15.12.2022)
Místy zlobil zvuk, místy nebylo rozumět (tomu, že chybí titulkovací zařízení však naprosto rozumím - zbytečně by odvádělo pozornost od dění na jevišti), občas děj trochu stagnoval. Proti těmto mínusům stojí nádherný, ač jednoduchý příběh, krásná hudba a silné výkony všech zúčastněných uskupení. Extra bych rád vyzdvihl ústřední dvojici - Simonu Machovičovou a Jindřicha Panského. Výborná byla v pěvecké poloze i Michaela Jonczy a v některých částech mě dostal Petr Jeništa. Pokud chcete vidět, co všechno se stane, když se zamiluje strážný anděl, vyrazte se podívat.
(zadáno: 12.12.2022)
11/12 v 15h - 65 % Nalejme si čistého vína - scénář zázrak skutečně není. Hromada zatmívaček, děr v příběhu - tím podivné jednání postav a jedna těžce zbytečná baletka. Co ale uznat musím, písničky tu nepůsobí jako násilně použité. Sympatickým výkonům téměř všech v hlavních rolích kraloval Ondřej Bábor v roli arogantního developera. Zmínit musím i výbornou Natálii Grossovou. Proti tomu - chlapec v roli Tomáše neskutečně uřvaný a špatně uvěřitelný. A škoda, že company v mnoha scénách nevyužívá svůj prostor a jen "je" na jevišti. Minimálně na mnou viděné repríze šlo ze strany company o hodně špatnou hru na křoví.