Profil uživatele

MartinB

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 12 % (38)
Helena Grégrová: 15 % (41)
Michal Novák: 16 % (40)
Iva Bryndová: 17 % (49)
Lukáš Dubský: 17 % (42)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6  >  >>
(zadáno: 19.6.2024)
Bizarní groteskní orámování temného legendárního příběhu se autorům podařilo skvěle. Každá rekvizita našla své uplatnění. Nasazení všech herců bylo velmi osvobozující i pro mě jako diváka. Byli báječní a ani vteřinu mi nezavdali příčinu se nudit. Oceňuju i temnější stránky představení. Tleskám.
(zadáno: 29.4.2024)
Atmosférická inscenace, které ale výrazně chybí tah. Představeni se, až na pár scén, neskutečně vleklo. Přitom začátek byl tak slibný. Bohužel odhalil i jednu celkem velkou příběhovou díru. Nerozumím Moranině kletbě, když se jí sama úplně nedrží, a tedy ani neustálé přítomnosti jejích dcer na jevišti. Po vizuální stránce je však kus podařený - kostýmy doplňovala jednoduchá, ale velmi efektivní scéna. RAZAM v čele s Ivou Marešovou odvedli po hudební stránce taky skvělou práci. Mezi nejvýraznější výkony řadím Lamboru, Rýmského a Bambase. Císařová dobrá. Marešová je jako Morana zajímavá, ale tam už se podepisuje výše zmíněné. Lepší průměr.
(zadáno: 17.3.2024)
Největší problém je text, který vůbec netěží z atraktivního tématu ani konceptu. Hra nedává smysl, témata se nakousávají jedno za druhým a ani jedno není dopovězené - hromada informací, kterých se dalo chytit neměla žádný smysl a význam. Nechybí vyústění ve stylu "Bůh ze stroje". Jana Krausová měla před sebou nelehký úkol vytvořit něco z textu, který je o ničem. Některá místa byla sympaticky ztvárněná, ale skoro celou hru mi připadalo, že se sama sebe ptá, co tam vlastně dělá. Tohle se těžce nepovedlo.
(zadáno: 23.2.2024)
Představení je sice hezké, ale působí strašně natahovaně, především v závěru. Roman Tomeš nemá problém skvělým způsobem utáhnout titulní role v jiných projektech, ale Freddie mezi ně nepatří. Byl velmi dobrý, ale nikoli takový tahoun, jako je u něj zvykem. Při zpěvu mi přišlo, že moc tlačí na pilu. Při vší úctě, do své role se Romana Goščíková nehodí a uhrát ji nedokáže. Ve vedlejších rolích byli naprosto báječní Strenáčik, Steinerová a Halíček. Obsazení však naprosto exceloval Přemysl Pálek v roli zmetka Prentera. Přiznané přestavby při pološeru jsou sice docela dobré, ale je jich sakra moc.
(zadáno: 17.2.2024)
Promrhaná příležitost. Režie téměř nulová. Že i v Bídních je možné vytvořit příběhovou díru, jsem nevěděl. Chybí hromada motivací a logika - ať už v jednáních postav nebo u jejich smrtí. Představení se strašně táhne, např. z Hlavy mazané bylo jedno z nejnudnějších čísel. Ze sólistů jednoznačně musím vypíchnout trio Prokešová, Grossová, Randák - byli naprosto báječní, z rozporuplné company pak Valentu jako biskupa. Obsazení Kotiše je omyl. Líčení Thenardiérů na svatbu je těžce Il Muto z Fantoma říznutý T.Burtonem. Proč? Projekce při Prázdný stůl - bazén?! To vážně?! Orchestr byl vážně špatný. Bídníky mám moc rád, ale tohle akceptovat nejde.
(zadáno: 29.10.2023)
15 % Tak půl stopáže slyšíme skladby z Ledeckého předešlých kusů (fakt velký množství) a žasnu nad použitím skladby Pro Elišku. Scénář drží při sobě jediná linka týkající se jediné postavy. 3/4 je vata. U jedné z postav s přízvukem mám problém, že v některých scénách přízvuk nemá vůbec, v jiných extrémně (a ještě špatně). Až na světlé výjimky postavy nemají žádný charakter. Jedna, dvě hezké scény se taky najdou. Obdivuju účinkující, že tomuhle braku dávají tolik energie. Díky za vzpomínku na Iaga s Novotným. Na zbytek bych rád zapomněl. Úpravy by jednoznačně pomohly.
(zadáno: 25.10.2023)
Mrazivý text, ale nepříliš mrazivá inscenace. Atmosféra mě prakticky minula. Když se k ní schylovalo, do vteřiny byla pryč. Dámské obsazení se se mnou moc nesešlo, především Krausová a Režnarová, přitom obě v daných úlohách mohly být tak zajímavé. Geniální čtyřlístek Holý, Bambas, Dastlík, Javořík doplňují výborní Procházka, Benedikt a Satoranský. Zajímavý vizuál. Mrzí mě jak moc je nevyužitý potenciál kombinace výrazného kusu, zajímavého obsazení a scény. Škoda useknutého konce.
(zadáno: 24.10.2023)
(zadáno: 23.10.2023)
45 % Endeho předloha je dostatečně laskavá, aby dobře fungovala i na divadle jako rodinné představení. Ocenit musím celkem hezkou výtvarnou složku, která dětské diváky zaujme. Místy chybí vyprávění příběhu logika. Výkony zvířat docela sympatické, zvlášť když komunikují s dětmi. I. Sedláčkové role čarodějky moc nesedí. M. Kříž v hlavní roli zlého čaroděje je nejslabším článkem. Nejhorší části přichází ve chvílích, kdy Kříž začíná improvizovat a mezi tím uráží menšiny, komentuje aktuální stav české i světové politiky a vlastně obecně dehonestuje předlohu.
(zadáno: 23.10.2023)
Tak se na to pojďme podívat trochu realisticky. Scénář je naprostá katastrofa. Nerealistické dialogy popírají mimo logiky i psychologii samotných postav. Řada WTF momentů, např.: existuje občanka (malý tip pro roli paní ze sociálky). Jména vedlejších postav, písně nebo taneční výstupy radši nebudu komentovat. Takový bizár, že to je nepřijatelné i jako parodie. M.Kříž není schopný autor, režisér, ani herec. R.Perkner také není dobrý. Procenta přidávám pouze za K.Vetešníka a J.G.Rajnocha, kteří se snažili tenhle kardinální průšvih aspoň trochu zachránit.
(zadáno: 16.10.2023)
Pokud na nějakém představení chcete naučit děti chodit do divadla, Operky jsou určitě ideální volba pro dětskou cílovou skupinu. Známé hudební pohádky dua Uhlíř a Svěrák v podání výtečných herců Radosti doplňuje velmi zajímavá vizuální strana, přičemž každá ze čtyř pohádek má své vlastní výtvarné ztvárnění. Mě osobně nejvíc zaujal vizuál Dvanácti měsíčků. Přecházení mezi pohádkami bylo přirozené. To, v jakých postavách se herci nachází mimo pohádky, si může každý vysvětlit po svém a i to dětem může pomoci s rozvíjením fantazie nad pohádkami. Představení má pro ně i příjemnou délku, takže se dospělý doprovod nemusí obávat dětského ošívání se.
(zadáno: 14.10.2023)
Kvůli zvuku fakt nemůžu dát víc. Co to sakra bylo?! Na státem dotované divadlo to je naprosto příšerný stav. Představení se se mnou bohužel taky trochu minulo. Melodii si v hlavě neodnáším žádnou a texty 1. půlky hodnotit prakticky nemůžu (to je tak, když si jako berličku berete anglické titulky, skoro nikomu z herců i přes jejich snahu vinou zvuku nebylo rozumět). Libreto hezky pojí dvě roviny, ale strašně utahaně. Dialogy jsou vtipné, bourání 4. stěny funguje. Herecké nasazení zúčastněných bylo velice slušné. Zapamatovatelná a skutečně krásná a velkolepá je výprava. V hlavě mi výrazně utkvělo jen, jak je postavená sólo scéna Irene/Luisy.
(zadáno: 5.10.2023)
(zadáno: 29.9.2023)
45 % Procházka Bílou buď režírovat nechce, neumí nebo nemůže. Postava Annie chodí jako Lucie, má hlášky a gesta jako Lucie, dějem Vás provází jako Lucie pořadem Lucie na bílo. To vše umocněné o ubohou agitku hlasování na Slavíky, kterou Bílá uvedla celý večer. Muzikál je zoufale nudný a téměř o ničem. Pár scén je fajn, ale většinou ději nic nedají. Ten prakticky začíná 10 minut před přestávkou. Konec pak přichází úplně odnikud a najednou. To dvouhodinové téměř nic zachraňují aspoň úsměvné vícerole. V téměř všech rolích byli dobří Poulíčková, Pecha a Fečo. Zvláště výborní byli Hálová a Jícha v roli Stevea. Slušná vizuální stránka.
(zadáno: 22.9.2023)
Mrzí mě, že jsem viděl tenhle kus až těsně před derniérou. Jane je po všech stránkách velice povedená. Výprava zaujme na první dobrou - dobové kostýmy a krásná scéna jsou parádní. Navíc přestavby neruší děj. Velmi zajímavá forma převyprávění příběhu, ačkoli spousta toho z knihy chybí. Drtivá většina výkonů je fantastická. Nominaci Daňhelové na Thálii se nedivím, ale u geniálního Janoty se divím, že ji nedostal. V menších rolích úžasní Vaňková, Musilová, Rozsochatecký a Šimberová. Pěvecky zajímavé Peškové její Blanche herecky naprosto nesedla. Druhá půlka proti první trochu slabší, ale celkově se jedná o hodně poctivou muzikálovou práci.
(zadáno: 22.9.2023)
Slušná výprava. Některé skladby mají fajn text, ale hudba je děsně nezajímavá. V hlavě zůstala jediná melodie, zato asi ta nejotravnější. Pár scének povedených bylo, ale část byla tak nudná a zdlouhavá, že to nezachrání ani výkony účinkujících. A že ty byly opravdu skvělé. Naprosto přesní Skálová a Rymeš tvoří dvojku, které jsem strašně chtěl fandit. Vitázek byl k sežrání, ale měl jsem problém mu rozumět, co vlastně zpívá. V dalších vícerolích výborní Janotová, Matušovová, Pekar a Slanina. Malé osobní plus za dvojici Pekar/Vitázek. Inscenaci velice často padá tempo a osvětlovač, který zaspává světelné změny při štronzu tomu moc nepomáhá.
(zadáno: 15.9.2023)
45 %. Revizor Evy Holubové se odehrává v takovém zvláštním bezčasí s neméně zvláštní výpravou. S herci však měla Holubová ruku o mnoho šťastnější, přičemž většinu nechala v jejich polohách a je tak na divácích, jestli uvěří tomu, že představení vůbec mělo režiséra. V roli Chlestakova je naprosto přesný Hádek. Anna Andrejevna Sabině Remundové sedla, totéž se dá říct o její dceři Máše - Andree Holé. Drtivá většina pánů předvedla taky skvělý výkon (Liška, Štabrňák, Ployhar, Slaný, Madeja, Pěknic). Proti tomu v malých rolích opravdu hrozní Carda a Šalomounová. Klepl byl Kleplem s humorem založeným na vulgaritách. Strašné přestavby.
(zadáno: 13.9.2023)
(zadáno: 13.9.2023)
Velice povedené divadlo na divadle na druhou. Herci pod vedením Ondřeje Sokola dokázali spolehlivě odlišit svoje postavy a jejich role. Občas ale působí poněkud těžkopádným dojmem. Možná proto mě o dost více než hlavní postavy herců bavilo sledovat postavy inscenačního týmu - A. Rusevovou, V. Jílka, V. Lišku a P. Štěpánka. Výprava je velmi slušná - efektivní scéna a skutečně krásné kostýmy (ještě o třídu výš je ten, který obléká postava L. Pernetové). Pobavily jedinečné medailonky v programu a fakt, že profil Katchka_Theatro_official na instagramu skutečně existuje. :)
(zadáno: 1.9.2023)
55 % Spíše úsměvné představení, kde text nenadchne ani neurazí. Řada vtipů je téměř lidová a opakovaný vtip není vtipem, ale inscenace alespoň dobře ubíhá (navzdory fakt dlouhým zatmívačkám). Herecké výkony jsou více méně vyrovnané, nicméně v dobrém vynikají R. Štabrňák a F. Blažek. Scéna hezká, ale s několika zbytečnými prvky.
(zadáno: 16.8.2023)
Ačkoli Macbeth Marka Němce občas působí spíš jako Hamlet, byl výborný a sklouznutí do humorné polohy vypointoval. Kdykoli mluvil, hlediště mu viselo na rtech. Proti němu L. Krobotová lehce nechala (díky občasému přehrávání a falešným intonacím) za očekáváním. Výborní byli ve svých úlohách Vašák, Měcháček, Kaňkovský a Issová. Zvlášť ponechávám fantastického Vondráčka, který si s rolí opravdu vyhrál. Absolutně zbytečná je figura K. Zimy. Čarodějky mají můj obdiv za hudební doprovod. Nicméně jejich vizuální vzezření působí jak pěst na oko a nekoresponduje s náladou představení, jakkoli je tento výklad zajímavý. Místy nejasné režijní kroky.
(zadáno: 9.8.2023)
Příjemnému hodinovému představení občas trochu padalo tempo. Zajímavé prolínání dvou dějových linek docela rozbila rádoby vtipná vložka z rozhlasu v nemocnici, kterou jsme v kontextu hry s ostatními diváky úplně nepochopili. Režisérka poměrně umně pracovala se všemi podlažími vily. Herci byli tradičně velmi dobří a přesvědčiví (u některých by to ale chtělo aspoň trochu přidat na hlase). Výborně fungovala dvojka Salieri / Mozart (O. Král / P. Kolman).
(zadáno: 5.8.2023)
Jde o divákům velmi dobře prezentovaný příběh, který má jasně rozdělené vrstvy. Mladí autoři se nebojí mluvit o palčivých tématech. Jednoznačně musím vyzdvihnout J. Mauera, M. Matouška a T. Bílkovou, kteří naprosto excelují a potenciál své postavy využívají na maximum. Závěrečná píseň je velmi solidní tečkou. K. Průšová se uvedla jako velmi schopná autorka i režisérka. Ve velmi skromné scéně herce spolehlivě vede, ale ona sama je jako herečka znatelně pozadu za téměř všemi ostatními (ostatně jako i v jiných kusech, kde hraje). Existuje málo umělců, kteří si mohou dovolit režírovat sami sebe. Herecky mizerná Průšová mezi ně ale vážně nepatří.
1 2 3 4 5 6  >  >>