Profil uživatele
MartinB
VolbyHodnocení
Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 13 % (45)
Helena Grégrová: 15 % (46)
Iva Bryndová: 17 % (54)
Michal Novák: 17 % (43)
Jiří Landa: 18 % (52)
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 10.1.2025)
Milé zpracování příběhu, který s nadhledem a na mnoha místech hodně trefným a úderným humorem vypráví o osudu tři pacientek v léčebných lázních. Příběh je chytře rozprostřený, aby pořád bylo, co o postavách zjistit. Občas se trochu tříští, ale výsledku to vlastně moc neškodí. Děj tedy veskrze plynule pluje vpřed. Výkony všech tří hereček - Půčková, Cibulková a Hudečková - byly sympaticky vyrovnané.
(zadáno: 29.11.2024)
Velmi dobře zpracovaný příběh, ačkoli na pár místech trochu utahaný a rozvláčný. Všechny scény mají naprosto přesnou atmosféru. Dobrý Jan Révai, ovšem naprosto excelentní Vanda Hybnerová, která hraje skutečně celou svojí bytostí a jejíž Francescy je plný sál. Pochválit musím i skvělou hudební složku. Až na výjimky jsou povedené i projekce. Některé by neškodilo pozměnit či nahradit (zejména ke konci první poloviny, zde jsou i stroboskopické efekty nadbytečné).
(zadáno: 13.11.2024)
Dokonalá výprava. Scéna i kostýmy jsou jednoznačnou dominantou představení, M. Hořejší a D. Benson odvedli nadmíru dobrou práci. Otřesný zvuk, což ovšem ve velkém sále HDK není nic nezvyklého, je to naprostá ostuda. Špatná Ines Ben Ahmed v hlavní roli. Dobrý Jan Sklenář, fantastický Marek Lambora, skvělá Viktorie Tandlerová.
(zadáno: 31.10.2024)
(zadáno: 27.10.2024)
Skvělá hudba, neustálý příval energie a příběh, který nepotřebuje stupidní humor k tomu, aby byl vtipný. Excelentní Lola Lukáše Adama je naprosto dokonalou ukázkou toho, jak dělat podobně výrazné role, aniž by se v rámci tématu sklouzávalo k parodii. Byl vtipný, niterný, výrazný a naprosto přirozený. Opravdu skvělý byl i Tomáš Krpec jako Charlie. V menších úlohách rozhodně zaujali výborní Harok a Školout, zapomenout nesmím na výborné Angels (Ludva, Bagin, Buranda, Cedidla, Juřík, Blahuta). Příliš mě nepřesvědčila V. Gidová, které Lauren nesedla a ač některé hlášky vyšly, snaha o humor působila násilně. Pochvalu zaslouží velmi dobrá scéna.
(zadáno: 27.10.2024)
Hodně povedená atmosférická inscenace. Ač byl začátek poměrně rozvleklý, tempo, které se posléze podařilo nastavit, bylo příjemné. Překvapilo mě, jak moc byla inscenace humorná a že vtipy byly skutečně vesměs velice povedené. Oceňuji vyrovnané výkony v celkem specifických charakterech. I když mi hned na začátku druhé půlky došlo, jak celý příběh dopadne, v posledních minutách jsem i tak měl husí kůži.
(zadáno: 16.10.2024)
Fenomenální výkon Jakuba Burýška, který dokázal naprosto geniálně vystavět svůj charakter. Zdárně mu sekundují všechny tři představitelky jeho nejbližších - Rusevová, Černodrinská, Dancingerová. Výteční ve svých vícerolích pak byli Šanda a Zavadil. Bohužel, ačkoli má babička v inscenaci jistě své místo, působily výstupy této postavy neobyčejně rušivě. Výklad hry byl skvělý, bylo možné ji zřetelně číst a hledat v postavách. Tempo občas upadalo a v závěru představení to bylo trochu patrnější. Ale i tak se dá kus, ve kterém se spousta z nás zákonitě najde, vřele doporučit.
(zadáno: 7.10.2024)
Upřímně mě nadchli excelentní Vojtěch Rak a Michal Toman v tanečních sólech! Pozadu nezůstávají ani houslistka Martina Bačová v čele několikačlenné živé kapely a geniální Bára Šampalíková. Komiksová projekce byla docela zajímavá a její dabing slušný. Mimořádně nádherná a působivá vizuální stránka! Jen ten příběh se kolem Muchy točí spíš jen úplnou náhodou a 'zaklínat se' jeho jménem je trochu nadnesené. Úskalím byly i celkem dlouhé zatmívačky a téměř neustálé sjíždění a najíždění opon, které zážitek brzdí.
(zadáno: 16.9.2024)
Excelentní Petra Špalková naprosto kralovala jevišti! Potlesk na otevřené scéně budiž důkazem. Její nepřítomnost ve druhé půlce byla znatelná, i díky textu, který najednou začal řešit mnohem víc závažných témat, ale nebylo kam je eskalovat. Pak musela opět přijít právě její postava v efektu Deux Ex Machina, ačkoli byl scénograficky velmi dobře provedený. Celkově bylo obsazení silné, jen Matěj Votoček ve své roli nebyl úplně dobrou volbou a role Billyho tak zůstala v nějakém podivném vakuu ničeho.
(zadáno: 15.9.2024)
Nové nastudování muzikálu má grády! Změny ve scénáři daly ději ucelenější smysl, než původní scénář. Je sympatické, že Vondráčková i Vaňková každá svou Elišku pojaly trochu jinak. I přes občasné herecké slabiny obě spolehlivě vedly diváky k dojemnému finále. V dalších rolích excelují zejména Chybová, Nesvačilová, Fric a Böhm. V company a menších rolích se našlo hned několik zajímavých výkonů. Ve svěřených postavách mi neseděli mj Brázdil, Landová, Korbel. Šiška v roli Temného je zvláštní (tady hraje roli i rušivý vizuální prvek - líčení alá Krvinka z Draculy). Kvituju, že až na pár scén představení výrazně neustupuje z nastolené atmosféry.
(zadáno: 10.9.2024)
Viděna openair verze na Lochotíně. Diskutabilní kostýmní výprava, kde lacinost čpí už z fotografií, byla nejmenší problém. Část sólistů ten večer předvedla výkon hluboce pod svým standardem. Režie, ačkoli přišla se zajímavými novými motivacemi, hercům stejně ubližovala svou bezradností. Snad žádná postava nebyla dostatečně vykreslena, z čehož nelze vinit herce, ovšem, nýbrž právě režii. Neklamně nejlépe na tom byly výborné nymfy Hanzlíčková, Staškovičová, Herčíková, Steven Klimenda a skvěle sezpívaný sbor. Doufám, že se v někom hnulo svědomí a řada průšvihů z Lochotína v divadle byla odbourána. Za openair verzi nemůžu hodnotit jinak.
(zadáno: 12.8.2024)
Poměrně vkusně zmodernizované nastudování. Výtvarná stránka byla celkem rozporuplná, od kostýmů až po scénu. S citem se však šlo po smyslu textu a upřímně kvituji s povděkem odvrácenou a temnou stranu happyendu. Nejpřesvědčivěji svou úlohu rozehrála Petra Špalková v roli Hermiony, která mne asi nikdy při čtení této hry nebavila, až obohacená jejím výkonem. Výborná práce! Výteční byli i Radim Madeja coby Camillo, Saša Rašilov a Aleš Bilík coby český král a jeho syn a Evellyn Pacoláková. Leontes Martina Hofmanna mne v mnohém překvapil. Dobrý výběr! Cyrilu Drozdovi sedla role Antigona (pastýř nikoli), Aleně Mihulové především druhá půlka.
(zadáno: 7.8.2024)
(zadáno: 19.6.2024)
Bizarní groteskní orámování temného legendárního příběhu se autorům podařilo skvěle. Každá rekvizita našla své uplatnění. Nasazení všech herců bylo velmi osvobozující i pro mě jako diváka. Byli báječní a ani vteřinu mi nezavdali příčinu se nudit. Oceňuju i temnější stránky představení. Tleskám.
(zadáno: 29.4.2024)
Atmosférická inscenace, které ale výrazně chybí tah. Představeni se, až na pár scén, neskutečně vleklo. Přitom začátek byl tak slibný. Bohužel odhalil i jednu celkem velkou příběhovou díru. Nerozumím Moranině kletbě, když se jí sama úplně nedrží, a tedy ani neustálé přítomnosti jejích dcer na jevišti. Po vizuální stránce je však kus podařený - kostýmy doplňovala jednoduchá, ale velmi efektivní scéna. RAZAM v čele s Ivou Marešovou odvedli po hudební stránce taky skvělou práci. Mezi nejvýraznější výkony řadím Lamboru, Rýmského a Bambase. Císařová dobrá. Marešová je jako Morana zajímavá, ale tam už se podepisuje výše zmíněné. Lepší průměr.
(zadáno: 17.3.2024)
Největší problém je text, který vůbec netěží z atraktivního tématu ani konceptu. Hra nedává smysl, témata se nakousávají jedno za druhým a ani jedno není dopovězené - hromada informací, kterých se dalo chytit neměla žádný smysl a význam. Nechybí vyústění ve stylu "Bůh ze stroje". Jana Krausová měla před sebou nelehký úkol vytvořit něco z textu, který je o ničem. Některá místa byla sympaticky ztvárněná, ale skoro celou hru mi připadalo, že se sama sebe ptá, co tam vlastně dělá. Tohle se těžce nepovedlo.
(zadáno: 23.2.2024)
Představení je sice hezké, ale působí strašně natahovaně, především v závěru. Roman Tomeš nemá problém skvělým způsobem utáhnout titulní role v jiných projektech, ale Freddie mezi ně nepatří. Byl velmi dobrý, ale nikoli takový tahoun, jako je u něj zvykem. Při zpěvu mi přišlo, že moc tlačí na pilu. Při vší úctě, do své role se Romana Goščíková nehodí a uhrát ji nedokáže. Ve vedlejších rolích byli naprosto báječní Strenáčik, Steinerová a Halíček. Obsazení však naprosto exceloval Přemysl Pálek v roli zmetka Prentera. Přiznané přestavby při pološeru jsou sice docela dobré, ale je jich sakra moc.
(zadáno: 17.2.2024)
Promrhaná příležitost. Režie téměř nulová. Že i v Bídních je možné vytvořit příběhovou díru, jsem nevěděl. Chybí hromada motivací a logika - ať už v jednáních postav nebo u jejich smrtí. Představení se strašně táhne, např. z Hlavy mazané bylo jedno z nejnudnějších čísel. Ze sólistů jednoznačně musím vypíchnout trio Prokešová, Grossová, Randák - byli naprosto báječní, z rozporuplné company pak Valentu jako biskupa. Obsazení Kotiše je omyl. Líčení Thenardiérů na svatbu je těžce Il Muto z Fantoma říznutý T.Burtonem. Proč? Projekce při Prázdný stůl - bazén?! To vážně?! Orchestr byl vážně špatný. Bídníky mám moc rád, ale tohle akceptovat nejde.
(zadáno: 29.10.2023)
15 % Tak půl stopáže slyšíme skladby z Ledeckého předešlých kusů (fakt velký množství) a žasnu nad použitím skladby Pro Elišku. Scénář drží při sobě jediná linka týkající se jediné postavy. 3/4 je vata. U jedné z postav s přízvukem mám problém, že v některých scénách přízvuk nemá vůbec, v jiných extrémně (a ještě špatně). Až na světlé výjimky postavy nemají žádný charakter. Jedna, dvě hezké scény se taky najdou. Obdivuju účinkující, že tomuhle braku dávají tolik energie. Díky za vzpomínku na Iaga s Novotným. Na zbytek bych rád zapomněl. Úpravy by jednoznačně pomohly.
(zadáno: 25.10.2023)
Mrazivý text, ale nepříliš mrazivá inscenace. Atmosféra mě prakticky minula. Když se k ní schylovalo, do vteřiny byla pryč. Dámské obsazení se se mnou moc nesešlo, především Krausová a Režnarová, přitom obě v daných úlohách mohly být tak zajímavé. Geniální čtyřlístek Holý, Bambas, Dastlík, Javořík doplňují výborní Procházka, Benedikt a Satoranský. Zajímavý vizuál. Mrzí mě jak moc je nevyužitý potenciál kombinace výrazného kusu, zajímavého obsazení a scény. Škoda useknutého konce.
(zadáno: 24.10.2023)
(zadáno: 23.10.2023)
45 % Endeho předloha je dostatečně laskavá, aby dobře fungovala i na divadle jako rodinné představení. Ocenit musím celkem hezkou výtvarnou složku, která dětské diváky zaujme. Místy chybí vyprávění příběhu logika. Výkony zvířat docela sympatické, zvlášť když komunikují s dětmi. I. Sedláčkové role čarodějky moc nesedí. M. Kříž v hlavní roli zlého čaroděje je nejslabším článkem. Nejhorší části přichází ve chvílích, kdy Kříž začíná improvizovat a mezi tím uráží menšiny, komentuje aktuální stav české i světové politiky a vlastně obecně dehonestuje předlohu.
(zadáno: 23.10.2023)
Tak se na to pojďme podívat trochu realisticky. Scénář je naprostá katastrofa. Nerealistické dialogy popírají mimo logiky i psychologii samotných postav. Řada WTF momentů, např.: existuje občanka (malý tip pro roli paní ze sociálky). Jména vedlejších postav, písně nebo taneční výstupy radši nebudu komentovat. Takový bizár, že to je nepřijatelné i jako parodie. M.Kříž není schopný autor, režisér, ani herec. R.Perkner také není dobrý. Procenta přidávám pouze za K.Vetešníka a J.G.Rajnocha, kteří se snažili tenhle kardinální průšvih aspoň trochu zachránit.
(zadáno: 16.10.2023)
Pokud na nějakém představení chcete naučit děti chodit do divadla, Operky jsou určitě ideální volba pro dětskou cílovou skupinu. Známé hudební pohádky dua Uhlíř a Svěrák v podání výtečných herců Radosti doplňuje velmi zajímavá vizuální strana, přičemž každá ze čtyř pohádek má své vlastní výtvarné ztvárnění. Mě osobně nejvíc zaujal vizuál Dvanácti měsíčků. Přecházení mezi pohádkami bylo přirozené. To, v jakých postavách se herci nachází mimo pohádky, si může každý vysvětlit po svém a i to dětem může pomoci s rozvíjením fantazie nad pohádkami. Představení má pro ně i příjemnou délku, takže se dospělý doprovod nemusí obávat dětského ošívání se.
(zadáno: 14.10.2023)
Kvůli zvuku fakt nemůžu dát víc. Co to sakra bylo?! Na státem dotované divadlo to je naprosto příšerný stav. Představení se se mnou bohužel taky trochu minulo. Melodii si v hlavě neodnáším žádnou a texty 1. půlky hodnotit prakticky nemůžu (to je tak, když si jako berličku berete anglické titulky, skoro nikomu z herců i přes jejich snahu vinou zvuku nebylo rozumět). Libreto hezky pojí dvě roviny, ale strašně utahaně. Dialogy jsou vtipné, bourání 4. stěny funguje. Herecké nasazení zúčastněných bylo velice slušné. Zapamatovatelná a skutečně krásná a velkolepá je výprava. V hlavě mi výrazně utkvělo jen, jak je postavená sólo scéna Irene/Luisy.