Profil uživatele

Guildenstern

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Michal Novák: 13 % (128)
Pavel Širmer: 13 % (243)
Helena Grégrová: 14 % (192)
Jan Pařízek: 14 % (171)
Lukáš Dubský: 14 % (115)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 7.7.2022)
Zajímavé a zneklidňující představení, které, pokud vás nenadchne, rozhodně vás nenechá lhostejnými. Režisérka opravdu nejde divákovi na ruku, není tedy vždy jasné, o čem se hraje, nicméně hraje se moc dobře, z jeviště proudí kvanta energie a když se povznesete nad "děj" a "obsah" a ideálně přestanete čekat na titulky (které pokrývají zhruba polovinu výstupů), myslím, že máte možnost si inscenaci užít stejně jako já. Vynikající Kryštof Krhovják, Nina Horáková a Carmela Delgado hrající na bandoneon. Pěkná scéna a kostýmy. Rozhodně chci vidět ještě jednou!
(zadáno: 16.6.2022)
(15/6/22 Holišová/Cina/Sandeva/Stach/Orozovič/Šváb/Havelka). Příjemný program na letní večer s hezkými písněmi MK v přesvědčivé interpretaci Hany Holišové, která je Martou, když zpívá, ale Hanou Holišovou, když hraje. Rozhodně dobrý nápad se zapojením herců-muzikantů v jedné osobě, kteří přesvědčivě zastanou různé role. Bohužel představení nemá úplně tah na branku, hlavně první polovina by snesla krácení, ve druhé už se z logiky věci méně zpívá a bohužel není tolik o čem hrát. Libreto považuji za průměrné. Své příznivce si toto představení najde a není to bohapustá komerce. Sedět před pódiem, možná bych dal více, z míst na bocích trochu nuda.
(zadáno: 16.6.2022)
Chtěl jsem ještě tuto ceněnou inscenaci vidět, klikal jsem jako o závod, abych sehnal lístky, ale upřímně řečeno raději jsem si ji měl nechat ujít. Za mě je zralá na derniéru. Jako ano, kdysi to jistě musela být úžasná věc, ale já už prostě tu revoltu 47letému Pleslovi nevěřím a 35leté Kubařové, že je Racek, už vůbec ne. Nemluvě o Kláře Melíškové, která mě svým projevem vyloženě iritovala. Nechte, dejvičtí, už racka rackem a jděte zase dál, tohle je už jen vyčpělá inscenace v hezkých kulisách viděná v extrémně nepohodlném divadle v přepálené stopáži.
(zadáno: 27.5.2022)
Papírově má tento muzikál vše potřebné - propracovanou choreografii, atraktivní scénu a kostýmy, dobrý light design, živý orchestr, mnou viděnému obsazení (Gránský, Korolová, Vojtek, Hořínková, Šemík, Trapl, Kubík, Smička) také není co vytknout. Přesto to bohužel kolem mě tak nějak prošumělo a silnější dojem nezanechalo. Domnívám se, že na vině bude slabé libreto, kostrbaté přebásnění do češtiny a nevzrušivá hudba, které zkrátka nedokáží vyvolat ty správné emoce a atmosféru divoké džungle, milostné vzplanutí dvou odlišných bytostí zde vyznívá jako unylá poučná selanka, určená spíše pro děti.
(zadáno: 23.5.2022)
Klus:Svěrák 30:0. Pestrá a zajímavá hudba, dobré aranže a živá kapela, texty povedené s neotřelými obraty, příjemné civilní herectví a i toho afektovaného hýkání ve zpěvu je tu méně než v rádiu. Bylo by to slušné album. Co ale naplat, když představení "technicky" sráží dementní libreto s "technicky" šílenými dialogy, neživotnými postavami, "technicky" amatérská režie naprosto nehodná držitele oscara, "technicky" chudá výprava a produkce neschopná "technicky" ani zveřejnit obsazení. Než dáte za lístek litra, posuďte, jakou zde má který hodnotící historii a co je jen PR divadla. Jdu si uklidit:)
(zadáno: 20.5.2022)
Velkým kladem inscenace je krásná hudba T. Berana. Představitelé Kapesky a Katese mají prostor předvést sílu a rozsah svého hlasu, pak je zde dost melodií, které se ihned vryjí do paměti ("máme rádi přestávky", "já mám babu, ty máš babu") i díky zapamatovatelným a vkusným textům. Kéž by se více zpívalo a méně mluvilo. Škoda slabého libreta, které by sneslo zkrácení, proškrtání množství postav a lepší pointování situací. Přijde mi, že herci se pak nedostatky textu snaží zakrýt přehráváním a pitvořením. Inscenace může působit výpravně, ale pro mě osobně scéna a kostýmy spíše laciné.
(zadáno: 20.5.2022)
Divadelní magie. I když jsem neměl velká očekávání, nakonec byla pro mě derniéra jedním z nejsilnějších zážitků poslední doby. Nutno poznamenat, že text sám o sobě velkým skvostem není. Velké množství faktografických údajů až trochu wikipedickým stylem popisuje Martinů život a mohlo by se z něj snadno stát směšné figurkaření. Díky režii Dodo Gombára ovšem sledujeme pečlivě vedené herce, skvělý timing, silně vystavěné scény, kontrasty; živá hudba účelně pomáhá vytvářet náladu. Jakub Škrdla se blýskl úžasně soustředěným(!) výkonem, skvěle zahrály i S. Venclovská a T. Dikyová. Bravo do Jihlavy!
(zadáno: 11.5.2022)
Na Sekalovi se zvolna zahnívající soubor DnV i režisér P. Khek slušně vysekali. Inscenace postrádá tempo, je příliš doslovná a přímočaře moralizující, herečtí "bardi" v rolích statkářů jakoby soutěžili o nejrutinnější výkon roku. Míra, se kterou prýští z jeviště hrdelně zabarvená slova "parchant" a "luterán" se stává nesnesitelnou. Výkon(?!) E. Režnarové je na hraně parodie, ani T. Dastlík se s postavou Jury Barana nepotkal. 10% jde zda D. Bambasem a 20% za výborným M. Holým, který zachraňuje, co se dá. Na Vinohradech by to chtělo změnit vedení a trochu tam ten zatuchlý vzduch vyvětrat.
(zadáno: 3.5.2022)
Pokud chcete v oblastním divadle uvést "broadwayský" muzikál a nemáte moc peněz na scénu, kostýmy, kapelu a potažmo ani umělce, zvolte tento titul, protože z toho můžete udělat nakonec přednost a místy trochu ochotnický ráz se snese. Dílo není po hudební stránce žádný klenot, blýsknout se zde může prakticky jen Jezerní dáma, což se Barbaře H. Vovsíkové vskutku podařilo. Ostatní figurky se v trochu nepřehledné změti na jevišti snaží uhrát, co se dá, a vypointovat co nejvíce gagů, což se na mnou viděné repríze dařilo více v druhé polovině, zaujal hlavně P. Strenáčik a V. Zavadil.
(zadáno: 24.4.2022)
Obdivuhodný výkon Petra Cibulky a jeho nasazení je asi hlavní devizou této povedené studentské inscenace letošní Činohry. Režisérce se povedlo vytvořit zajímavou atmosféru a po pozvolném rozjezdu a expozici postupně gradující tempo inscenace. Nepochopil jsem ovšem líčení některých postav. Nelze mluvit o skupinové souhře ročníku, každý ze studentů uchopil svoji postavu po svém a vykreslil ji jinými prostředky, ne vždy ve vzájemném souladu. Projev B. Vagnerové mě nejprve spíše iritoval, ale nakonec i jí se podařilo přesvědčivě vyklenout oblouk své postavy. Rozhodně stojí za vidění.
(zadáno: 5.3.2022)
Další malý muzikálový poklad na Malé scéně plný velkých výkonů malých i velkých herců!
Takto vzácně vyrovnané obsazení už jsem dlouho neviděl. Zajímavé téma, dobrá hudba, kvalitní přebásnění a uvěřitelné emoce všech účinkujících pod pečlivou dirigentskou i režijní taktovkou jsou hlavní devizy tohoto nového "must see" pro všechny muzikálové fanoušky. (více v článku na blogu)
(zadáno: 27.2.2022)
Pozitivní dojmy z premiéry převažují. Je to zejména dobře vybraným prostorem, kvalitní produkcí, živou kapelou, dobrým zvukem a hlavně energií, která z jeviště proudí. Výborná V. Příhodová a také Roman Tomeš, na jehož bedrech to celé stojí. I když tato role pro něj byla spíše protiúkol (jistě by se našlo mnoho "příhodnějších" interpretů), pere se s tím se ctí, pěvecky není co vytknout. Myslím, že si ale tvůrci měli ujasnit, kým vlastně má Hedwig být, jak ji chtějí vykreslit, co má publiku dnes sdělit. Filmové pojetí J.C.Mitchella je mnohem komplexnější a vlastně nedostižné. (více v článku na blogu)
(zadáno: 23.2.2022)
Upřímně řečeno čekal jsem více (nápadů, druhů vizuálních efektů, akce...). Hodinové představení mě zkrátka nevtáhlo, nepřesvědčilo. Voice over komentáře mi přišel trochu plytké a vůbec scénář představení příliš novátorských postřehů k (zprofanovanému) tématu člověk-robot nepřináší. Emoce hlavní postavy jsou načrtnuté, ale příliš hluboko do jejího nitra jsem se nedostal, motivace jednání nerozklíčoval. Z představení není příliš jasné, zda je vše opravdu interaktivní nebo se Radim Vizváry "strefuje" to připravených projekcí. Největším zážitkem pro mě byl hudební doprovod M. Pavlíčka.
(zadáno: 18.2.2022)
Této inscenaci něco zkrátka chybí a troufnu si říci na všech frontách. Weberova hudba kromě dvou hitů obsahuje povážlivě mnoho motivů z jeho předchozích děl, přebásnění M. Prostějovského není zrovna nejzpěvnější a bohužel ani hercům role příliš nesedly. P. Režný skvěle zpívá a dobře se na něj kouká, tak velký prostor ale herecky zkrátka ještě neutáhne. Pro S. Topinkovou to byl spíše danajský dar k jubileu. Kýčovitá scéna a kostýmy a operetní stylizace jsou sice samozřejmě záměr, ale nekouká se na to úplně dobře. Nicméně leckomu může podoba výpravného "velkého" muzikálu stačit na hezký večer.
(zadáno: 12.2.2022)
Výborný text hry! I přes maximálně působivý, propracovaný a soustředěný výkon J. Vlasáka se ale wow efekt nedostavil. Myslím, že je to zejména tím, že nenašel rovnocenné spoluhráče a že režisér častými přestavbami rozsekal tempo a gradaci hry. Ačkoli to smysl mělo a scéna byla postavena na dobrém nápadu, myslím, že by se to dalo vymyslet i lépe.
(zadáno: 7.2.2022)
Ač tuto lovestory, o jejíž kvalitách by se dalo dlouze polemizovat, hrají v Národním divadle čtyřicátníci, herecky obsáhli své postavy velice přesvědčivě. Poprvé mi v ND přišla M. Borová opravdu dobrá, potěší i tradičně skvělý F. Rajmont, D. Prachař nebo L. Juřičková ve vděčných úlohách. Klasická Špinarova režie a dramatizace, která poněkud zaprášenou látku slušně rozhýbe (a místy i roztančí). Po všech stránkách poctivá inscenace, kterou za mě trochu sráží rozpačitý závěr.
(zadáno: 22.1.2022)
Pro mě zatím první setkání s tímto souborem a jeho poetikou. Nejzajímavější deviza celého cca hodinového představení se objeví už na začátku, pak přes nespornou energii, nasazení všech účinkujících a obdivuhodně zvládnutou pohybovou složku mě inscenace inspirovaná postupy komedie dell'arte zanechala poněkud chladným. Myslím, že za to může především text hry, který zůstal tématu střetu geniálního umělce s pravidly fungování běžného světa něco dlužen. Přiznám se, že jsem moc nepochopil název hry (parafráze jména jednoho z Brandlových obrazů).
(zadáno: 16.1.2022)
Je vidět, že pro herce a zpěváky z DJKT je muzikál opravdu vášní, je až neuvěřitelné, s jakým gustem a energií se zhostili svých rolí a jak promyšleně je vystavěli. Velmi dobrý překlad, bohatá výprava, slušná swingující hudební složka, ale celkově mi tento počin připomíná barevnou sladkost, kterou blaženě cumláte tři hodiny v puse, zůstane vám úsměv na tváři, ale druhý den už moc nevíte, že jste ji vlastně měli...
(zadáno: 12.12.2021)
Veselé, hravé, vtipné. Toto představení pro malé i velké by se mohlo stát populárním adventním pilířem Fidlovačky na dalších pár sezón. Skvělý Martin Überall a jeho "Já z abecedy naučil se zatím jenom Í a Á" :-)) Potěší i přiměřená délka a výše vstupného.
(zadáno: 12.12.2021)
Po všech stránkách velmi poctivé muzikálové dílo mladých autorů a účinkujících. Náročnější téma ve svém libretu Filip Šinkner dobře zpracoval, příběh je nosný a zajímavý. Hudba dobře dokresluje atmosféru dění, dává průchod emocím postav. Nejedná se zde o rap, jak tu píší někteří uživatelé, spíše o rytmizované fráze (které nejsou ještě zcela sezpívané). Režie dobře pracuje s minimalistickou výpravou a po rozpačitějším rozjezdu herce dobře vede a tvoří silné obrazy. Pro výtečnou V. Karolovou doufám půjde o start kariéry. Běžte se podívat a podpořit český autorský muzikál, má to srdce!
(zadáno: 5.12.2021)
Je to jak s těmi opravdovými domácími mazlíčky - buď je milujete a hýčkáte si je, nebo nechápete, co na nich kdo vidí... Přiznám se, že nepovažuji toto lehce infantilní pásmo písní zrovna za klenot světového muzikálu a zajímalo by mě, zda by Kočky dosáhly takového věhlasu i bez hitu "Memory". Je ovšem pravdou, že jde o velkou výzvu a příležitost pro kostyméry, scénografy, režiséry a hlavně pro skvěle sezpívaný a sehraný soubor, který v Ostravě za těch 10 let vyrostl. Takže musím zatleskat všem za neskutečnou energii, vzácně vyrovnané výkony a obrovský zápal pro věc. Když už Kočky, tak v Ově!!!
(zadáno: 5.12.2021)
Spíše než o muzikál jde vlastně o takový poctivý komorní dvojkoncert. Monologická forma, skoro žádná interakce mezi postavami, to je poměrně odvážný koncept, který se mně osobně ale líbil. To, že jedna postava vypráví příběh od konce a druhá od začátku vytváří zajímavý kontrast mezi písněmi, i když pro některé diváky může být výsledek stále dost statický. Po všech stránkách suverénní Tomáš Savka a velice nadějná a talentovaná Klára Jelínková spolu tvoří kvalitní alternaci. Pěkná hudba, velmi dobré přebásnění.
(zadáno: 21.11.2021)
Poctivě udělané muzikálové řemeslo po všech stránkách. M. Gemrotová příjemně překvapila výrazovou plasticitou, i když její sykavky mě stále chytají za uši, (nenápadně) skvělý M. Holec z mého pohledu ovládá jeviště spíše než P. Režný, který má o něco atraktivnější prostor (a úžasný falzet). Stejně jako v Rebecce, i v Elisabeth bych krátil - zvláště ve druhé půli některé scény vyloženě retardují děj - díky za linku s P. Klimendou, jinak by to byla dost nuda. Jeho smrt je zajímavější než finále muzikálu, které může leckoho zklamat. Variabilita scény mě naopak v Plzni bavila. Doporučuji všem!
(zadáno: 15.11.2021)
Omlouvám se, ale tohle je velký hype. On to není moc muzikál, spíše hra se zpěvy a tanci. Když už má nějaká postava árii (bábi), nikam nevede a nerozvíjí děj, hudební složka nezaujme až na několik sborových čísel, která jsou dobře jevištně vystavěna. Z postav filmu se staly víceméně figurky, i když se M. Davídek i L. Ondruš snaží, děravé libreto jim nedává moc prostoru cokoliv uhrát. Navíc mám pocit, že režie a dramaturgie zůstala hodně dlužná pointování situací, ve druhé půli tomu povážlivě padá řetěz. Výkon Ondřeje Tolara bych označil jako průměrný, Matěj Hejduk má potenciál.
(zadáno: 28.9.2021)
Muzikál jako by už naplánovaný a napsaný podle příručky pro autory úspěšných muzikálů obsahuje všechny důležité ingredience, bohužel (zejména v první polovině) jich je až příliš mnoho, zkrácení by prospělo. V Ostravě se s Rebeccou potkali šťastně, dobře udělaná scéna, projekce dotvářející atmosféru, povedené přebásnění, výborné choreografie, profi company a vyrovnané výkony umělců. Kreace M. Horké je opravdu divácky atraktivní, ačkoli si říkám, zda udržet od začátku do konce jeden výraz a zazpívat třikrát stejnou melodii je až tak těžké a obdivuhodné :-)) Doporučuji všem.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>