Profil uživatele

Guildenstern

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Michal Novák: 13 % (138)
Pavel Širmer: 13 % (251)
Helena Grégrová: 14 % (196)
Jan Pařízek: 14 % (178)
Lukáš Dubský: 14 % (123)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>
(zadáno: 29.1.2023)
Opravdu výborná, mrazivá dramatizace románu mého oblíbeného autora. Já si i myslím, že ta (mnohými kritizovaná) délka je potřeba, aby bylo možné vykreslit všechny odstíny jednotlivých charakterů a nuance bezútěšného světa, ve kterém jsou uvězněny. Komplexnost, se kterou se to autorům daří, je opravdu dechberoucí a postavy neobyčejně plastické, bavilo mě to až do konce. Výborný soustředěný výkon P. Konáše, herectví P. Tenorové asi nikdy nedocením, přijde mi, že těch použitých výrazových prostředků je až příliš. Škoda zřídkavého uvádění, kvůli kterému si herci skáčou do replik a souhra není dokonalá. Jinak tleskám!
(zadáno: 28.1.2023)
Jsem si jistý, že J. Slánský po režijní a R. Říčař po hudební stránce vytáhli z této předlohy opravdu maximum, povedená je i vkusná scéna a krásné kostýmy, nicméně, omlouvám se, opravdu nemohu dát víc. Kvůli libretu, které ostentativně rezignuje na jakýkoli dramatický potenciál legendy a stává se bezbřehým tlacháním a přetahováním nebe a pekla, zbojníků a pandurů o Jánošíka a o způsob jeho narození a umírání, jsem po chvíli propadl bezbřehé nudě a apatii. Herecky a pěvecky slušné, vyniká zejména R. Říčař a J. Zenáhlíková. Jen zvukař a osvětlovač by mohli být opravdu pohotovější.
(zadáno: 28.1.2023)
55%. Bergerová, Mach, Křížová, Janota, Janotová, Gazdíková...
Druhá Mary Poppins se zkrátka nekoná.
Krásná scéna, přesvědčivé výkony, pěkná hudba. Bohužel samotný příběh mi přišel zdlouhavý, vyprázdněný, bez poselství, bez atmosféry. Místo postav jsem sledoval figurky bez vývoje. Zbytečný a uřvaný "ruský dovětek" pak můj pocit ještě potvrdil.
Nutno ovšem podotknout, že muzikál je i tak stále servírován v profesionálním balení, které v Brně naštěstí prostě umí. (více v článku na blogu)
(zadáno: 16.1.2023)
Spousta krásných obrazů, divadelních nápadů i působivých scénických řešení. Bohužel inscenace jako by si nedokázala vybrat, zda chce být plnohodnotným alternativním divadlem nebo naučnou přednáškou z fyziky pro školy, která by se hodila možná spíše do Techmanie než do Komedie. Tento rozpor mi nedovolil si představení plně užít. Navíc bohužel přes veškerý potenciál a autorský vklad - při přesouvání rekvizit tomu notně padá řemen a představení se pocitově zdá být mnohem delší, než je. Chování žáků na dopolední repríze 16/1 šílené. Bylo mi herců opravdu líto...
(zadáno: 11.1.2023)
Nádherný vrstevnatý text v okouzlujícím scénickém podání vytváří opravdu silný a koncentrovaný zážitek. Snad jen styly herectví trojice protagonistů jsou poněkud nesourodé. Jinak musím opravdu pochválit MDP za zajímavou a přínosnou dramaturgii, díky za tento objevený poklad.
(zadáno: 10.1.2023)
65%
Stejně jako M. Krobot v NDB ani SKUTři svoji koncepci v tomto případě zcela nedotáhli. Možná to v případě problematického libreta ani nejde, možná to ani nebylo jejich cílem. Spousta fajn nápadů, dobře zvolená míra nadsázky, ale nemohu se ubránit pocitu, že si s předlohou šlo pohrát ještě mnohem více, zejména ve druhé půlce tomu trochu dochází dech. S. Venclovská a O. Rychlý jsou výborně pojatým ústředním párem, Zavičárův Papageno mohl být zábavnější a intonačně přesnější. Potěší sehraná a sezpívaná trojice bulev. Kreace J. Sklenáře úžasná, i když ruku na srdce, milá redakce portálu, vážně jde o Nejlepší mužský herecký výkon sezony?
(zadáno: 9.1.2023)
Tohle jsem vskutku protrpěl. Inscenace je úplně vyčpělá a rozbořená. Kdy tohle viděl naposledy režisér? Mnohé herecké výkony jak ze srazu ochotníků, ani I. Dejmal to bohužel neutáhne. Díky alespoň V. Polákovi a J. Čiernikovi za občasný závan svěžího humoru a V. Forejtové za snahu o herecký výkon. Jinak bohužel naprosto neadekvátní stopáž, nulové pointování gagů, písně, které se tloukly se zvolenou stylizací a dále retardovaly už tak retardovaný děj. Převedení do ostrav(ak)štiny sice zajímavý nápad, ale kvůli špatnému zvuku mnohé repliky zapadly. Pardon, ale pokud to nebyla jen nepovedená repríza, tak za mě opravdu zralé na derniéru.
(zadáno: 9.1.2023)
Viděno v květnu 2017 a lednu 2023. Inscenace si stále drží svou vysokou úroveň, davové scény mají díky výtečné company štávu a "gule". Režijní koncepce je zajímavá, bohužel ale trochu nedotažená. Peter Cmorík zpívá jako Bůh, poněkud ale postrádá charisma a herecky je nejistý. L. Adam je plastický a výrazově si s rolí krásně hraje, ačkoli ne každý tón je úplně čistý. H. Fialová i M. Horká skvěle vystihly postavu Máří. J. Lekeš se za ta léta naučil pracovat s fistulí a démonický J. Čiernik je tím správným kořením celé inscenace. Ostravského Jesuse mohu všem s klidným srdcem doporučit!
(zadáno: 9.1.2023)
55%
Zaokrouhluji nahoru díky skvělému výkonu T. Savky, kterému (na rozdíl od Tonyho ve WSS) postava Maxe Bialystocka sedí "jak prdel na hrnec" a pohrává si s ní opravdu bravurně. Společně s R. Melšou tvoří sympatickou a zábavnou dvojici. Nepřijde mi, že by role M. Horké vyloženě nesedla, zvolenou stylizaci udržela, spíš jako by nevěděla, kterým rejstříkem má vlastně zpívat. Hlavním problémem inscenace je přepálená stopáž (údajně kvůli licenci krátit více nešlo) a slabší vystavění a vypointování scén, zejména ve druhé polovině. Mám pocit, že režisérka se s žánrem zcela nepotkala. A asi jsem se s tímto kusem úplně nepotkal ani já jako divák.
(zadáno: 28.12.2022)
Slušná inscenace, ale tato dramatizace prvního dílu Prašiny není bohužel příliš zdařilá. Co unese papír, jeví se na jevišti dosti překotně a zmateně, takže zejména druhá polovina sklouzává v samoúčelné objevování se postav na náhodných místech, spousta scén vyznívá nějak do ztracena a dialogy jsou mnohdy banální. Pochválit musím režijní nápady, scénu, hudbu, choreografii a hutnou, temnou atmosféru. (Nejsem prudérní, ale zajímalo by mě, jak to vnímaly ty desetileté holčičky vedle mě, osobně bych doporučil dětem 14+, na jevišti se kouří a explicitně násilných scén není málo).
(zadáno: 22.12.2022)
Přijde mi, že shakespearovský fastfood se v Chebu úplně nepotkal s prostorem (v komornějším sále by to vyznělo daleko lépe) ani s režií (inscenovat první půlku jako taškařici a druhou navážno opravdu není dobrý nápad), řešení scény mi také nepřišlo nejšťastnější. Naopak výprava a kostýmy myslím dobře ladí s duchem předlohy. Celé představení navíc táhle sympatická trojice průvodců, z nichž nejvíce vychází komické situace P. Némethovi. Celkově se pánové zvládli za dobu hraní dobře sladit a je vidět, že na sebe slyší. Pokud ale měli být typově více odlišeni, pak se s jejich charakteristikou nepracovalo důsledně. Příjemný nenáročný večer.
(zadáno: 11.12.2022)
U. Donátová umí napsat slušné a nosné libreto, bohužel se nevyvarovala většího množství sentimentu, přesladké představení příznačně lemované růžovými LED portály jen místy zpestří vítaný závan humoru nebo nadsázky. Plusem je výborná interpretace písní (Horáková, Bohatová(!), Nesvačilová, Tenkrát), bohužel R. Tomeš to opravdu přehání s patosem. Hodně diskutabilní je míra zapojení taneční company. Celkově myslím, že jde o povedené a v rámci mantinelů divadla Kalich (pořád to bude holt trochu karaoke s tanečky ve vratkých kulisách) poctivé představení, které má potenciál diváky potěšit a připomenout krásné písničky HZ.
(zadáno: 5.12.2022)
Na jednu stranu vlastně - proč ne - kvantitativně všechno v pořádku - stopáž, počet lidí na jevišti, chumel roztomilých dětiček, rozličné kostýmy, barevná světýlka, spousta témat, o kterých se hraje, a mix hudebních žánrů.
Na druhou stranu - proč ano?! Chtělo by to cca o hodinu zkrátit a angažovat opravdového dramaturga, který by autorům pomohl z tohoto námětu vytvořit funkční jevištní tvar. Pro koho a o čem že se to vlastně hraje? Na nostalgickou hru se zpěvy v nějakém oblastním divadle by to asi stačilo, na jedinou premiéru muzikálového souboru DJKT v této sezóně je to tedy žalostně málo, demarkační čáro...
(zadáno: 23.11.2022)
Ten kus samotný je opravdu slušný kočkopes a nemusí sednout každému, v Liberci ho ale pojali poctivě, zábavně a hlavně s chutí a nasazením. Bohatá výprava, pěkná scéna, přesná režie a timing, vynikající zvuk a samozřejmě živý orchestr jsou hlavními klady inscenace, společně s výborným překladem do češtiny. Bohužel mu občas není rozumět v ansámblech a ve scénách se záměrným přízvukem. Vhodnou stylizací zaujali hlavně T. Tóbisz a N. Ďuricová, J. Kříž podává standardně spolehlivý výkon, rezervy se najdou ve zpěvu M. Polácha a L. Sass. Celkově hodnotím jako povedený přírůstek do žánru muzikálové komedie.
(zadáno: 21.11.2022)
Tohle je za mě ukázka divadelní poctivosti. Počet účinkujících, jejich nasazení, výprava, kostýmy, živý klavírní doprovod... Inscenační tým se opravdu vyřádil a nezůstal dětskému divákovi nic dlužen, pobaví se i rodiče. Inscenace nemá nějakou jednotící linku a čistě pohádkovou poetiku, spíše je to opravu takový originální gejzír nápadů a pestrý mix nejrůznějších postav v celkem zběsilém tempu. Myslím, že si děti a rodiče mají cestou z divadla ještě hodně o čem povídat a dlouho vstřebávat dojmy...
(zadáno: 21.11.2022)
WSS bezesporu představuje jistý inscenační oříšek. V Brně a v Plzni se jej podařilo rozlousknout, v Ostravě bohužel nikoli. Statická nevyužitá scéna, podivné kostýmy a paruky, typově nevhodný T. Savka (ačkoli zpívá úžasně!), málo chlapská company. Zvláštně utopené "Somewhere" zpívané bůhvíkým a poté nelogicky a rušivě zařazená "Gee, Officer Krupke". Celkově unylé, neautentické a málo uvěřitelné. Musím ale zmínit výbornou K. Levkovou a V. Gidovou. Jejich společná scéna byla opravdu vrcholem večera! Dovolím si možná trochu kacířsky zmínit, že překlad jinak skvělého J. Joska se mi nezdá zrovna povedený.
(zadáno: 14.11.2022)
Přiznám se, že jsem v Devíti křížích čekal o trochu více hudby. Ta, když zazní, je moc krásná. Neobsahuje tolik exponovaných árií a sól, často zní vícehlasy, sborové písně a rytmizované recitativy. Písňové texty jsou možná nejlepší od dob Borovcova Draculy, Libor Matouš hraje a zpívá jako o život. Přesto mě to nějak více emocionálně nezasáhlo. Možná bude na vině kolísavý temporytmus inscenace, nefungující chemie mezi hlavními postavami a poněkud subtilní, pietní nazvučení. Skoro bych ani nepoznal, že to hraje živý orchestr, klidně bych trochu přidal na hlasitosti. Na nový původní muzikál je to ovšem sukces sezóny a MDB je opět na vrcholu!
(zadáno: 12.11.2022)
Ján Ďurovčík je podle mého názoru velmi zručný režisér a choreograf, dokáže rozpohybovat dění na jevišti, má cit pro komiku, timing situací, dokáže vytáhnout z interpretů to nejlepší. Co ale naplat, momenty "WOW" střídají momenty "WTF" kvůli libretu, pod kterým je spolupodepsán. Doslovné, užvaněné, oslími můstky poslepované scény; zejména "činoherní" závěr přímo zoufale volá po předělání a některé zbytečné písně po vyškrtnutí. Charaktery postav se mění mávnutím kouzelného proutku, jak je zrovna potřeba. Obsazení Fric, Löbl, Polyáková, Procházková, Pekárek se jeví jako ideální a všichni potí krev, co ale naplat, když základ je na vodě...
(zadáno: 7.11.2022)
Profesionální uvedení muzikálu, který o svých kvalitách přesvědčí hlavně v druhé polovině. Výpravná podívaná se strhující hudbou a výborným orchestrem; skvělé výkony E. Mertové, G. Čtveráčkové, D. Vitázka a I. Ondříčka. R. Pekárek není vůbec špatný, představení solidně táhne, ale oproti své partnerce přece jen poněkud strojený a výrazově plošší. Příběh je zajímavý a pro muzikál nosný, i když libreto se nevyhne jistým zjednodušením a naráží na mantinely žánru. Škoda, že překlad textů dbá spíše na dlouhé vokály, než na přirozený slovosled a uvěřitelné vyjadřování postav. Velice oceňuji S. Mošu za dlouhobě vysoký standard jeho režií!
(zadáno: 7.11.2022)
Zdá se, že se zrodil nový divadelní hit (nejen) pro pražskou gay komunitu, k čemuž tvůrcům upřímně gratuluji a jsem rád, že jejich snažení bylo na první repríze korunováno bouřlivým aplausem. Za sebe musím říci, že hru shledávám spíše problematickou, než výjimečnou. Závažné téma a ždímání emocí ve velkém ještě neznamená, že se jedná o kvalitní kus. Myslím si, že aby dění na jevišti bylo uvěřitelné a drsný závěr diváka opravdu zasáhl, bylo by třeba nekompromisního dramaturga, kvalitního režiséra a sehraný herecký soubor. 3Dcompany patří dík za odvahu, ale já jsem tomu bohužel nedokázal uvěřit a představení jsem spíše protrpěl.
(zadáno: 13.10.2022)
Viděli jsme reprízu po delší pauze, takže výkon početného sboru a company byl hodně rozpačitý, dirigent nevěřícně zíral na obrazovku, zda ho vůbec vidí (viděli). Stejně tak orchestr si na začátek nevybral zrovna nejsilnější okamžik, naštěstí se postupně souhra zlepšovala a závěrečný přídavek byl tím nejlepším z celého večera. Lukáš Adam podává objektivně velmi dobrý výkon, bohužel ta podobnost s jeho ostravským Jidášem je značná. M. Nosková rozhodně své hlasivky nešetří a zaslouží uznání. Režie ve snaze zalidnit dění na jevišti občas staví sólistům do cesty značné překážky a místy mi přijde toho hemžení zbytečně moc (proti atmosféře písní).
(zadáno: 7.10.2022)
Skvěle sehrané představení se sugestivní atmosférou a zajímavou formou na jedné straně; těžko stravitelný odtažitý text, který diváka tak trochu týrá (nejen délkou), na straně druhé. Je to otázka divácké chuti. Já osobně byl více fascinován, než unuděn, proto se přikláním k vyššímu hodnocení. Oceňuji, jak se režijnímu záměru dokázali herci přizpůsobit.
(zadáno: 7.10.2022)
Bravurní ztvárnění Věry M. Matulovou je neoddiskutovatelné a zasloužila by si za něj víc, než jen širší nominaci na Thálii. Bavilo mě to sledovat a 3 hodiny utekly jak voda... Kapele to dobře šlapalo, až mě trochu mrzelo, že tam nezaznělo více písní namísto už trochu ohraných a mnohokrát viděných "obrázků z dob socialismu". Ve chvíli, kdy kapela odešla z jeviště, jakoby představení spadl řetěz a konec byl za mě osobně opravdu už moc. Mám pocit, že je text napsán příliš na jistotu, cenu za nejlepší hru bych tentokrát T. Dianiškovi nedal...
(zadáno: 24.9.2022)
Když pejsek s kočičkou pekli dort, byli oproti D. Drábkovi ještě amatéři... Představení skládající se z mnoha dobrých ingrediencí jako celek divákově chuti opravdu nelahodí. Škoda zmařené energie mnoha zúčastněných...
(zadáno: 18.9.2022)
Tohle hodně bolelo. Ochotničina, nevkusná laciná scéna s LED světélky, nevyrovnaný zpěv, který místy nedozněl ani do druhé řady, zašumlaná slova, pokažený závěr. Opravdu mi bylo za účinkující trapně. Nutno zmínit, že orchestr hrál slušně a M. Bragagnolo svým přirozeným komickým talentem zachraňoval, co se dalo, potěšil i T. Brázda. Největší výkon večera ovšem podala nápověda. Bohužel těžká šmíra a s karlínským uvedením nesrovnatelná inscenace.
1 2 3 4 5 6 7 8 9  >  >>