Profil uživatele
Guildenstern
VolbyHodnocení
Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavel Širmer: 13 % (287)
Helena Grégrová: 14 % (212)
Lukáš Dubský: 14 % (179)
Michal Novák: 14 % (160)
Pavla Haflantová: 14 % (71)
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 9.2.2025)
Ale tak jo, je to sranda, inscenace není špatná, taková oddechovka s příjemnou hudbou, hezkou scénou a kostýmy. Mám ale jednu zásadní výtku ohledně zařazení do repertoáru - hra nabízí reálně pouze 3 kloudné herecké příležitosti a ani jeden z představitelů není členem muzikálového souboru DJKT. Navíc opravdu dobře z nich intonuje pouze sympaticky civilní Petr Plašil, Olšovský i Písařík to mají se zpěvem hodně na hraně a hereckým pojetím spíš za hranou. Členové souboru zůstávají trestuhodně nevyužiti jako úplně zbytečná statická company, která sice pomáhá stírat hranice mezi jevištěm a hledištěm, ale tři hodiny posedávání...? Uff, chudáci.
(zadáno: 9.2.2025)
Ač jde vlastně "jen" o 90minutový popový koncert, přesto plzeňské Six zaujme vybroušeným překladem, dobrým zvukem i light designem. Královny na sebe dobře slyší a myslím, že je fajn, že se téhle látky chopila právě Daniela Špinar. Je to prostě našlápnutá jízda, která asi žádného diváka nenechá chladným. Myslím, že pokud to licence jen trochu umožňuje, tak u původně avizovaného omezeného počtu repríz nezůstane, protože tohle je zkrátka jasný hit. A podezírám plzeňské muzikálové "ultras", že budou chtít vidět všech 64 možných kombinací svých šesti královen.
(zadáno: 9.2.2025)
Diana Šoltýsová orámovala svoji boleslavskou Kytici štědrovečerní hostinou, ke které se schází členové jedné rodiny. Je to jistě zajímavý nápad a minimalistická scénografie zaujme svým originálním využitím, přesto tento koncept dává smysl jen částečně (aneb to by musela být povedená famílie, aby mezi aktéry všech 7 balad zapadlo). Nasazení herců je příkladné, trochu slabší mi přišel P. Mikeska. Škoda jen, že se postarší publikum na mnou viděné repríze příliš nebavilo a zůstalo dosti chladné. Doporučuji místa v první řadě vzadu za stolem, kde máte vše z první ruky.
(zadáno: 9.2.2025)
Inscenační historie Jesuse v ČR i ve světě je bohatá, přijít s nějakým originálním smysluplným výkladem je hodně těžké, takže L. Olšovskému nijak nevyčítám spíše načrtnutý postapokalyptický svět. Pavel Režný do toho šlape, své falzetové polohy dovedl k dokonalosti, ale stále je to "jen" falzet a ne velký rockový hlas. Pavel Klimenda to má trochu nadoraz, ale také podává dobrý výkon. Překvapivě nevýrazní a pěvecky přiškrcení jsou oba Jidášové. Inscenaci táhnou nahoru výborné výkony ve vedlejších rolích: Režná, Klečka (wow!), Franc, Flender, Fraus. Přesto je to pro mě asi aktuálně nejnudnější JCHS v ČR.
(zadáno: 8.2.2025)
Dokázal bych si představit, že to bude mít úplně jinou energii a drive. Už úvodní pecka "All that jazz" je v podání (jindy skvělé) M. Vlčkové nezajímavá a unylá, zdá se, že jí role nesedí. V. Prášil-Gidové se daří o něco více, zejména po herecké stránce. Lukáši Vlčkovi bych osobně Thálii neudělil, mám pocit, že na něm začíná být znát únava z náročného angažmá. Opět jde o starší muzikál, kterému by prospěly škrty, v téhle podobě jde o solidní nastudování, ale v Ostravě to umí rozjet mnohem více. Je možné, že druhá alternace má větší nasazení, a tak na rovinu to není úplně moje srdcová věc...
(zadáno: 8.2.2025)
Jako divák neznalý předlohy jsem tuto formu dramatizace vlastně docela přivítal a příběh mě dokázal udržet v pozornosti, ale chápu, že některým divákům může inscenace přijít hodně popisná a rozdrobená ve snaze obsáhnout vše. Soubor MDB mě překvapil sehraností a kvalitními činoherními výkony (a činohru sem běžně nejezdím), nejvíce mě zaujala R. Coufalová. Dokázal bych si představit jinak zpracovaný a méně doslovný závěr i za cenu odchýlení se od knihy...
(zadáno: 23.12.2024)
Bohužel kvůli přepálené a vzájemně neladící scénografii (čeho je moc, toho je příliš) a kvůli mnoha nesourodým režijním nápadům působí ostravská Elisabeth poněkud rozháraně, necelistvě. Je velký kontrast mezi vřelou N. Podškubkovou a nesympaticky a arogantně působící A. Bartošovou (která je jinak ale pěvecky přesná) - možná režijní záměr? Skvělý smrťák P. Vyskočil obdařil svoji postavu zvláštním charismatem, které za mě skvěle funguje. Také nechápu mladé Sofie (proč ne Fialová nebo Jungová?), Savka hraje svůj standard, Harok bohužel na tuto roli nemá. Na druhé premiéře nebylo vše úplně sehrané a sezpívané, snad si to časem ještě sedne.
(zadáno: 23.12.2024)
Tento muzikál mě příliš nezaujal ani při svém prvním uvedení, hudebně je to nuda, nuda, šeď, šeď. Mnohem radši bych viděl k příležitosti jubilea hudební scény znovuuvedení Papežky nebo Pokrevních bratrů. Nicméně provedení je kvalitní, Petr Gazdík si svého svůdníka opravdu užívá, ani trojici "čarodějek" (Vaňková, Navrátilová, Zelová) není co vytknout. Hodně mě bavila L. Bergerová. Bohužel i řešení přestaveb zůstalo kdesi v minulosti, což je s podivem v kontrastu s povedenými triky.
(zadáno: 19.11.2024)
Karlín se pro jednou plácl přes kapsu a výprava hodně vylepšuje výsledný dojem. U muzikálových Thálií je u mužů pro příští rok víceméně rozhodnuto, geniální výkon J. Sklenáře je největší devízou tohoto muzikálu. Ahmed mi herecky nevadila, ale bohužel její hlas zní příjemně jen v nižších polohách, moc nechápu její nasazení bez alternací. Velmi dobré výkony Dashy, Vaňka, Lambory i Burešové. Je fajn, že to překládal O. Brzobohatý a ne A. Novák, bohužel opravdu jde reálně rozumět tak 50% zpívaného textu, ozvučení je tragické. Spolu s překotným vývojem děje ve druhé půlce to vytváří spíše chaotický dojem z celého kusu.
(zadáno: 18.11.2024)
Velmi osvěžující pohled na Jesuse. Dodo Gombár servíruje poměrně decentní, ale promyšlený jevištní tvar se spoustou milých nápadů. Pěvecky je to sice občas trochu na hraně, ale na činoherní soubor s několika málo hosty je to pecka. Např. Getsemane Tomáše Davida má obrovský náboj i v této verzi. Klobouk dolů před Slováckým divadlem, že se takového počinu nezalekli a myslím, že by s tímto kusem mohli směle vyrazit na tour po republice.
(zadáno: 18.11.2024)
Když toto dílo vyjmete z muzikálové škatulky, vzdáte se očekávání jakéhokoli děje a necháte na sebe působit jen krásný vizuál, podmanivou hudbu a skvělé výkony účinkujících (Vitázek, Vaňková, Mertová, Jandová a další), myslím, že budete spokojeni. Mně se podařilo na Bastarda napojit a večer jsem si užil.
(zadáno: 9.11.2024)
Landovo Tajemství disponuje poměrně zajímavým romantickým příběhem, silnými melodickými písněmi, bohužel ale mluvené pasáže často šustí papírem, na což doplácí zejména dvojice Moravcová/Kolman. Škoda, že dílo neoprášil dramaturg, který by dokázal banální dialogy o víře trochu proškrtat. Šárka Vaňková občas trochu moc tlačí na pilu, jinak ale podává soustředěný výkon plný emocí, kterým bez problému utáhne celé představení. Výkony J. Böhma, T. Trapla a D. Nesvačilové bez námitek, zaujali mě i R. Dobiáš a P. Šudoma. Velmi solidní company (Bílková, Mauer, Tlustá). Oceňuju, že Kalich nesází stále dokola na stejné tváře a že se posouvá dál.
(zadáno: 9.11.2024)
Dramatizace, svižná režie, povedená scéna i živelný výkon K. Dvořáčka společně utváří divácky vděčnou "feel-good" inscenaci, která má drajv a tah na branku. I L. Pečenka zvolil pro svého Philippa dobrou stylizaci, kterou dokázal po celou udržet. Můj jediný problém s tímto kusem (už u filmu) je, že vše líčí až příliš optimisticky a bezproblémově, chybí zde reálný konflikt.
(zadáno: 9.11.2024)
Buď už je inscenace trochu vyčichlá nebo jsem se na ni nedokázal správně naladit. Přijde mi, že se vložené písně tlučou s rozehráváním příběhu. Na parodie nejsou dostatečně vtipné, nelze je ale brát ani úplně vážně; jejich interpretace mě až na pár čestných výjimek (E. Hacurová) příliš nezaujala. Mám pocit, že soubor DvD má na víc, takovýto počin by dokázalo předvést leckteré oblastní divadlo. Na druhou stranu: herce to evidentně stále baví, potlesk byl dlouhý a publikum se zdálo být spokojené.
(zadáno: 9.11.2024)
"Já, Secese" od stejného týmu mě příjemně překvapilo. Disponovalo ale silným příběhem a svébytným výtvarným komiksovým pojetím. Vivaldianno na tak pevných základech nestojí a vedle slabšího libreta trpí jistou repetitivností |:hudební číslo - projekce s dabingem - výrazový tanec:|, která mě brzy začala nudit. Úvodní loading projekce je k nepřečkání.
Spíše než o divadelní představení jde o koncert - Vivaldiho hudba v artrockové úpravě efektně přizpůsobené pro masy návštěvníků.
Spíše než o divadelní představení jde o koncert - Vivaldiho hudba v artrockové úpravě efektně přizpůsobené pro masy návštěvníků.
(zadáno: 28.10.2024)
Díky NDM, že na Kinky boots nešetřilo a uvedlo ho ve výpravné verzi a velkém stylu. Divím se ale, že nikomu z hodnotících zatím nevadila totální nablblost a schematičnost druhé poloviny, kterou se překladatelům ani režisérům nepodařilo zmírnit. Výborný L. Adam si vedle zařazení do běžných alternací říká i o nominaci na Thálii, škoda jen, že se úvodní nekorektní humor a ironie Loly vytratí a už se nevrátí. Ke vší úctě k Tomáši Krpcovi, role je pro něj spíš protiúkol a při deklamaci krkolomně přeložených textů není bohužel přesvědčivý. Zaujala mě S. Jungová a M. Školout. Btw. mít tak přívětivé a rozjásané publikum, to je opravdu velká deviza.
(zadáno: 10.10.2024)
Neuměl jsem si moc představit, jak lze z této látky udělat muzikál, ale byl jsem příjemně překvapen. Tak jasně, má to sice spoustu much, ale zároveň velké kouzlo, převažuje pozitivní dojem. Tahouny představení jsou jednoznačně J. Švec a D. Mišák, kteří skvěle kombinují pěveckou i činoherní složku, P. Janiššovou mám rád, ale zde ve výškách nestačí. Skvělá hudba, která hezky šlape, texty jsou občas trochu prosté rýmovačky, místy ovšem překvapí dobrým nápadem. Mám pocit, že tohle by nemuselo končit chebskou derniérou, byl by to vděčný titul i pro další oblastní divadla.
(zadáno: 10.10.2024)
(1:30x) A hele, v Hybernii se konečně objevilo něco, co dává smysl a tomuto problematickému prostoru ukazuje dobrý směr pro další využití. Na české poměry překvapivě výborná výtvarná a technická složka, animace jsou zdařilé, všechno šlape a funguje, jak má, příběh je dobře vymyšlený. Jen je to tedy na rovinu minimálně z půlky čistě jen projekce s dabingem, zbytek tvoří taneční složka s prvky akrobacie a několik písní, činohru zde nečekejte. Je to věc pro masy a ne pro kunsthistoriky a znalce secese, což se ale dalo očekávat. Za mě příjemné překvapení.
(zadáno: 10.10.2024)
Díky patří S. Mošovi, že tuto poněkud ukňouranou a kýčovitou americkou záležitost dokázal převést na česká prkna s únosnou mírou patosu a docela svěžím způsobem. Viděno s M. Salvadorim, který si (i přes intonanční problémy) k roli našel sympatickou cestu, což se bohužel nedá říci o A. Antalové, která hraje jako by byla na tripu (a právě se vrátila z rychlokurzu češtiny pro slovenské herečky). Velmi kvalitní a přesné výkony ve vedlejších rolích, hvězdou večera je Dagmar Křížová. Povedl se i překlad. Nepochopil jsem ten nesmyslný počet předpremiér.
(zadáno: 5.10.2024)
Úžasná kreace K. Baranové, přesný J. Teplý, roztomilá I. Wojtylová. Rapový muzikál je to pouze v první půlce, druhá už je klasická (a poměrně utahaná) činohra s nikterak originální zápletkou. Představení je spíše takovou "dianiškovskou" blbinou, která místy slušně pobaví, než kusem, který by se výrazněji vryl do divákovy paměti.
(zadáno: 12.9.2024)
Další záslužně edukativní inscenace z dílny T. Dianišky, která diváka nutí dohledat si další informace o této pozapomenuté, leč zajímavé osobnosti. Divadelně pestrý mix a dobrá režie, nicméně přišlo mi to opravdu hodně klipovité a prošumělo to kolem mě bez nějakého výraznějšího zásahu (který se dostavil třeba ve 294 statečných). V. Füllep přesvědčivý, bez námitek, J. Blažek a P. Gajdošíková zvládli množství vedlejších postav vystřihnout se ctí, trochu mě iritovala přehrávající T. Dočkalová, J. Albrecht byl asi dobrý v původním obsazení jako Frantík, ale jako doktor Bakule mě příliš nepřesvědčil.
(zadáno: 12.9.2024)
Viděno 31/8 na Pražském hradě. I další letošní premiéra LSS, tentokrát v ostravské produkci, je trefou do černého. V. Štěpánek zde s citem dávkuje humor a inscenace obdivuhodně drží tempo a drajv, žádná dějová linka se nezdá být navíc a na obtíž. Výborní S. Erlebachová, P. Panzenberger, V. Polák a J. Sedláček, který je zároveň autorem povedené hudební složky. Na malém prostoru dokázal zaujmout R. Melša. Naopak herectví K. Janovičové a K. Leichtové mě vážně nebavilo. Díky za fajn letní večer.
(zadáno: 12.9.2024)
Malvína - Pomezí
50 %
50 %
Mám pocit, že tady si divadelní soubor Pomezí vybral trochu slabší chvilku a zůstal úžasnému prostředí Volmanovy vily a její zahrady dosti dlužen. Tentokrát hodně úsporná stopáž i počet účinkujících - proč? Inscenace přináší minimálně dva velmi působivé obrazy, především ten závěrečný je opravdu krásný. Překvapilo mě, jak velká část diváků velmi rychle rezignovala na jakékoli sledování příběhu.
(zadáno: 12.9.2024)
Viděna předpremiéra v Plzni v rámci festivalu "Na scénu". Je poměrně zvláštní tah vybrat absolventům muzikálového ročníku představení z autorské dílny Švandova divadla, které stále zůstává spíše činohrou (každý z účinkujících má vlastně jen jednu sólovou píseň). Nicméně je třeba říci, že se studenti popasovali s nástrahami činohry opravdu se ctí - nejvíce se mi líbila Lesana Krausková. Mám ovšem pochybnosti u samotného textu hry - nejsem si jist, jestli zrovna ten potřeboval takto znovu křísit. Přijde mi poněkud banální.
(zadáno: 5.8.2024)
Takhle příjemně čerstvý vítr nefouká na shakespearovkách každý rok... Jistě, postava J. Maryška je kontroverzní a už může být na někoho "moc", nicméně celkově jde o dobře opečovanou a svižně zrežírovanou inscenaci, která by se stejně dobře mohla stát (a mnohokrát stala) rozvleklou nudou. K úspěchu nemalou měrou přispívá skvělá ústřední čtveřice Fialová, Březina, Kameníková, Příkazský. A ještě musím pochválit moc krásné kostýmy!