Redakce

Jiří Koula

redakční zkratka: jko

souhrnná stránka redakceVolby

Hodnocení

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 31.12.2018)
Lorca - 3D Company: 70 %
Sečteno a podtrženo, Lorca pod 3D Company je nyní již uceleným pohledem do jedné výjimečné duše a skrze ni i na dobu, jež ji sice zformovala, ale též zahubila a připravila o možnost naplnit svůj potenciál. Více viz blog.
(zadáno: 31.12.2018)
Rituální vražda Gorge Mastromase - Pidivadlo: 70 %
Sečteno a podtrženo, inscenace Rituální vražda Gorge Mastromase v Pidivadle sice nejspíše nezíská žádnou cenu a její herci nepůjdou ze školy rovnou do divadel zvučných jmen, nicméně za návštěvu určitě stojí, pro mě osobně je ze tří letošních zhlédnutých tou nejpodařenější. Více viz blog.
(zadáno: 31.12.2018)
Prachy? Prachy! - Pidivadlo: 60 %
64,99 % Sečteno a podtrženo, Prachy? Prachy! jsou poměrně zdařilým studentským divadlem, jež kopíruje vzestupy a pády samotného textu, i tak ale ukazuje, že skupinu OkaKlam by mohlo stát za to nadále sledovat. Více viz blog.
(zadáno: 31.12.2018)
Žranice - Divadlo Disk: 70 %
Inscenace balancující na hraně snesitelnosti, z níž však pro mě osobně nespadla. Bylo to crazy a přitom vypovídající, zdařilý studentský počin.
(zadáno: 31.12.2018)
Zpráva pro Akademii - Studio Hrdinů: 40 %
Pokus přetavit krátkou povídku v na její možnosti příliš dlouhou inscenaci. Režisérka Katharina Schmitt se scénografem Pavlem Svobodou se snaží, nasazení Zuzany Stivínové je obdivuhodné... Ale prostě to nestačí.
(zadáno: 31.12.2018)
Zabiják Joe - Pidivadlo: 80 %
75 % Sečteno a podtrženo, Zabijáka Joea v Pidivadle můžu z celého srdce doporučit, je to jízda, jež stojí za to. Více viz blog.
(zadáno: 31.12.2018)
Thunder. Enter the three witches. - Divadlo Disk: 40 %
Tak se alternativci vyblbli... Tedy některé dílčí nápady byly zajímavé, ale... No ne, no.
(zadáno: 31.12.2018)
Superpozice - Divadlo X10: 40 %
35 % Přiznávám, tohle jsem prostě vůbec nepochopil, nenaladil se, nic to ve mně nevyvolalo... Jen se na to docela dobře koukalo. Scénická úvaha? Hm, tak jo.
(zadáno: 31.12.2018)
Sen noci svatojánské - Divadlo Na Fidlovačce: 50 %
45 % Rozkolísaná inscenace, jež perfektně funguje v mytologické rovině, ztvárnění magického lesa je scénou i choreografií prostě nádherné. Naproti tomu světská činoherní složka nabízí divadlo, jež by se na zdejších jevištích už fakt nemělo vyskytovat ani v rámci povinných školních představení, ať už co do režie či bohužel u některých i hereckého řemesla.
(zadáno: 31.12.2018)
Pusťte Donnu k maturitě! - Divadlo pod Palmovkou: 80 %
Jasné must see pro každého, kdo sledoval Beverly Hills 90210. A též pro každého, kdo už byl v té době o pár let starší, ale žil tu. Propojení seriálového světa s českou realitou "devadesátek" je prostě trefa do černého!
(zadáno: 31.12.2018)
Pohřeb až zítra - Švandovo divadlo: 70 %
74,99 % Komedie, jež je zdařilou kombinací rodinného a společenského dramatu, pro mě osobně cenná především málokdy viděným střízlivým pohledem na migrační otázku, Natálie Kocábová tak nechává diváka vyslechnout i hlas, který se ve vypjatém pořvávání obou extrémních táborů obvykle ztrácí.
(zadáno: 31.12.2018)
Pod kontrolou - Divadlo X10: 60 %
Dystopická vize světa, v němž už není třeba Velkého bratra, stačí jen tušení možnosti jeho existence a z toho plynoucí sebekontrola. A taky nedůvěra a nemožnost navázání autentického vztahu k druhému. Syrovost prostoru DUP39 s odlidštěností líčené reality souzní, pravdou ale je, že po půl roce už ve mně z inscenace zůstal jen mlhavý pocit, byť bezprostředně po jejím zhlédnutí jsem uvažoval i o blogu.
(zadáno: 31.12.2018)
Něco za něco - Divadlo pod Palmovkou: 50 %
Záměrem této inscenace jistě bylo vyvolat emoce... U mě vyvolala především pocit nudy. Kníže, který má vše pod palcem a chce dostat Isabelu, jo, Jan Vlasák a Tereza Dočkalová mají co hrát a jde jim to opravdu dobře. Jenže všechny ostatní postavy jsou figurkami, které naprosto netuší, která bije, sledují jen své bezprostřední zájmy... A to je pro mě prostě fakt o ničem bez ohledu na to, jak se to režie pokouší zakrýt.
(zadáno: 31.12.2018)
Měsíční sonáta č. 11 - Experimentální prostor NoD: 50 %
Kombinace koncertu trochu zvláštní hudby a jemně inscenovaného přepisu komunikace mise Apolla 11. A k tomu celkem vtipné vsuvky, které tomu aspoň dávají šmrnc. Podivný slepenec, který se sice navenek tváří jednotně, ale vnitřně pro mě prostě nefungoval.
(zadáno: 31.12.2018)
Maryša - Pidivadlo: 60 %
55 % Sečteno a podtrženo, Maryša v Pidivadle je dobře udělané studentské divadlo mimořádné ve své spektakulárnosti, pokud netrpíte alergií na český venkov, mohlo by stát za návštěvu. Více viz blog.
(zadáno: 31.12.2018)
Lonely Horny Only - A studio Rubín: 50 %
Program k této inscenaci slibuje celkem zajímavý zážitek. Škoda, že se nedostavil, inscenace je sledem scén tvrdošíjně odmítajících jít pod povrch. Režisér Ondřej Štefaňák ukazuje, že má rukávy plné nápadů, Anita Krausová s Vojtěchem Hrabákem mu pilně vycházejí vstříc, přiznávám, že jsem se první půlhodinu dobře bavil... Jenže co je to platné, když chybí podstata, sdělení? Ale možná je to záměr, že je inscenace ve výsledku stejně prázdná jako tinderové "vztahy", jež tematizuje.
(zadáno: 31.12.2018)
Královna duchů - Studio Rote: 40 %
44,99 % Obvykle u inscenací textů Elfride Jelinek píšu něco jako "Tohle bych si rád přečetl.", ovšem v tomto případě nemohu říct ani to. Jasně, rozpolcenost mezi soukromým a veřejným životem, schopnost "vodit" si publikum a užívat si tak slávy navzdory všemu... Jako je to tam, jenže přesazení do českých reálií prostě nefunguje, zdejší lid svým zasloužilým umělcům odpustí naprosto cokoliv, takže o čem se to vlastně hraje?
(zadáno: 31.12.2018)
Jasno lepo podstín zhyna - MeetFactory: 60 %
55 % Souboj skvělé Evy Salzmannové s pro mě ne zrovna zajímavým textem, během mé reprízy navíc umocněný selháním techniky v první půlce. Sice se mi tak dostalo jedinečné možnosti nahlédnout, jak důležitá může být zvuková složka inscenace, ovšem celkový dojem tím byl výrazně oslaben, fungující závěr už mě nedokázal správně naladit.
(zadáno: 31.12.2018)
Game of Ties (Hra kravat) - Pidivadlo: 70 %
65 % Obstojná inscenace mimořádného textu, vlastně mě mrzí, že byla uváděna tak krátce.
(zadáno: 31.12.2018)
Divoké historky - Divadlo Tramtarie: 50 %
54,99 % Což o to, téma, že každý máme svou mez, za níž prostě vybouchneme, má jistě solidní potenciál. Herci do toho jdou naplno, super. Jenže proti tomu stojí nevyváženost jednotlivých historek a hlavně pro mě poněkud nestravitelná kombinace komunální satiry a tarantinovské stylizace, přišlo mi, že je to převážně příliš mnoho povyku pro nic. Asi jsem moc velký kliďas na to, abych se v tom našel a docenil to.
(zadáno: 31.12.2018)
Děkujeme, že zde kouříte - Činoherní studio Ústí nad Labem: 70 %
74,99 % Podařená inscenace, jež přišla ve vhodný čas, navíc disponující Janem Plouharem v hlavní roli, to je prostě ústecký poklad.
(zadáno: 31.12.2018)
Dáma na kolejích - Divadlo A.Dvořáka Příbram: 50 %
OK, vyrazit na tuto inscenaci byl fakt špatný nápad. Písně povětšinou vycpávky, jež děj nikam neposouvají, samotný příběh poněkud prostoduchý, k tomu emancipace v rámci starého dobrého pivního sexismu a navrch divná herecká stylizace... Prostě na mě nejspíš až příliš retro, pohled zpět do dob, které se snad z vícero důvodů už nevrátí. Ale abych byl fér, aspoň je to konzistentní a přiznávám, že jsem se párkrát upřímně zasmál.
(zadáno: 31.12.2018)
Až na dřeň - Divadlo X10: 80 %
Viděl jsem původní scénické čtení, v inscenaci je zachováno vše, čím mě text oslovil, oblečeno ve slušivý vizuální kabátek. Tohle je skutečná pohádka pro celou rodinu, děti okouzlí a rodiče si v ní najdou též to své.
(zadáno: 30.12.2018)
Téměř dokonalá láska - Jihočeské divadlo Č. Budějovice: 80 %
84,99 % Sečteno a podtrženo, Téměř dokonalá láska je inscenací, za níž se vyplatí si do Českých Budějovic udělat výlet. A doufám, že sama bude naopak objíždět zájezdy a festivaly. Více viz blog.
(zadáno: 30.12.2018)
451 stupňů Fahrenheita - Činoherní studio Ústí nad Labem: 70 %
Sečteno a podtrženo, to, že budoucnost vidím jinak, je dost slabý důvod k odmítnutí této jinak zdařilé inscenace, takže se na ni vydejte a konfrontujte se s ní sami. Více viz blog.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>