Redakce

Jiří Koula

redakční zkratka: jko

souhrnná stránka redakceVolby

Hodnocení

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 1.5.2018)
Thelma a Selma - A studio Rubín: 80 %
84,99 % Sečteno a podtrženo, v Rubínu zase jednou vznikla inscenace, na niž se budu rád opakovaně vracet a jež právě tomuto prostoru dle mého sluší. A Dagmar Radové (no dobře, hlavně sobě) přeju, ať tento "Rubín s ženskou tváří" pokračuje, Thelma a Selma by mohla být začátkem... krásného přátelství. Více viz blog.
(zadáno: 30.4.2018)
Correspondence - Divadlo 6-16: 60 %
Sečteno a podtrženo, pokud vám při spojení typu "jevištní báseň" či rýmu inscenace - meditace nenaskakují pupínky, pak by se vám Correspondence mohla líbit (více než mně) už během představení, já ji vzal na milost spíše až při zpětném promýšlení. Více viz blog.
(zadáno: 30.4.2018)
Bull - Divadlo 6-16: 70 %
Sečteno a podtrženo, pokud jste zaměstnanci, pak Bull doporučuji ke zhlédnutí i kvůli obsahu, bez ohledu na váš pracovní poměr však stojí za návštěvu už proto, že je to prostě dobré divadlo. Více viz blog.
(zadáno: 8.4.2018)
Svatojánská noc - Divadlo D21: 70 %
Sečteno a podtrženo, Svatojánská noc je důstojnou nástupnicí Bakchantek - je to inscenace, z níž čiší promyšlenost všech složek, leč přesto je ve výsledku lehce šílená, po celou dobu diváka drží, na první dobrou se dá "tak nějak" pobrat, avšak odejít s pocitem "jo, všechno jasné" je pravděpodobně nemožné. Více viz blog.
(zadáno: 8.4.2018)
Utrpení mladého Werthera - Divadlo D21: 60 %
55 % Sečteno a podtrženo, Utrpení mladého Werthera je svým způsobem zdařilou inscenací, s níž se divák může tak či onak ztotožnit. Mně osobně se z ní ale vytratil Goethe. Více viz blog.
(zadáno: 8.4.2018)
Panna Orleánská - Divadlo D21: 80 %
84,99 % Sečteno a podtrženo, Panna Orleánská je plnokrevnou inscenací, jež zahltí všechny vaše smysly a sama má svůj smysl, pro mě jde o jeden z největších zážitků, jichž se mi v Divadle D21 dostalo. Více viz blog.
(zadáno: 8.4.2018)
Bakchantky - Divadlo D21: 60 %
Sečteno a podtrženo, našel jsem si v tom, co jsem si v tom našel, ale třeba to bylo myšleno jinak. Každopádně to byla jízda! Více viz blog.
(zadáno: 31.3.2018)
Lorca † Bernarda - Pidivadlo: 70 %
Sečteno a podtrženo, na inscenaci Lorca † Bernarda se rozhodně vyplatí zajít už jen kvůli Bernardě, jedná se o pozoruhodně čistou inscenaci Lorcova textu jdoucí bez zbytečných příkras přímo k jeho temnému jádru. A pokud netrpíte jako já utkvělou představou o tom, jaké by mělo divadlo být, třeba si užijete i Lorcu. Více viz blog.
(zadáno: 25.1.2018)
Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny - Studio Hrdinů: 50 %
Sečteno a podtrženo, skončím, kde jsem začal. Předchozí řádky se vztahovaly k Zábranskému - postavě. Nevím, kdo je David Zábranský - člověk, neznám ho, setkal jsem se s ním jen skrze jeho hru Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny, na základě této zkušenosti můžu říct maximálně to, že Zábranský - dramatik mě moc nebaví. Nebo naopak mě pouze baví, inscenace ve Studiu Hrdinů je zábavná, na čemž má rozhodně zásluhu i herec Stanislav Majer a možná režisérka Kamila Polívková, pokud Majera vedla. Co se ale skrývá za touto zábavností? Nevím, já nic nenašel. Více viz blog.
(zadáno: 5.1.2018)
Talentovaný pan Ripley - Divadlo J.K.Tyla Plzeň: 70 %
65 % Na rovinu, inscenaci jsem zhlédl před deseti měsíci, poznamenal si procenta a dal ji do složky blogy. Po čase jsem se k ní vrátil a už mi nebylo jasné, proč jsem o ní chtěl napsat blog, přesunul jsem ji proto do složky komentáře. A včera jsem zjistil, že už si z ní vybavím jen scénu Lukáše Kuchinky a na ní Pavla Neškudlu coby představitele titulní role. Nebudu se tvářit, že k ní mám dnes co dalšího říct, prostě nevím, omlouvám se všem angažovaným a Marii Špalové zvlášť. Nicméně bezprostředně po zhlédnutí mě něčím oslovila, proto na ni vyražte a zjistěte, co to bude pro vás.
(zadáno: 4.1.2018)
Hledá se padouch - OLDstars: 70 %
Myšlenka inscenace je obsažena už v názvu - jakou šanci ukázat, co v něm skutečně je, má superhrdina v malém poklidném městě? Ale superhrdina si umí poradit. One-man show Jana Šípala je nejen zábavná, ale pod kostýmem superhrdiny se schovává odkaz k dosti podstatnému aspektu dnešní doby v té naší zaprděné kotlince, totiž k nespokojenosti plynoucí z kontrastu mezi vnitřní touhou člověka něco zažít, něco dokázat, být součástí něčeho významného, a vnějšími podmínkami, jež jsou právě teď a tady tak nějak šedé, průměrné, nudné.
(zadáno: 4.1.2018)
Médeia - OLDstars: 50 %
54,99 % Ne, tento text prostě nemám rád, pro mě příliš mnoho zbytečných slov. Ovšem úvodní scéna s vozíkem (plně realizovatelná asi právě jen na roudnickém festivalu), kulisy cílové destinace a pozornosti hodný výkon Evy Sinkovičové, to jsou kvality, jež mi chvílemi daly na mou nechuť k textu zapomenout. A to není málo.
(zadáno: 4.1.2018)
Překrásný výhled - OLDstars: 60 %
Pozitiva - text (díky Kryštofu Lepšíkovi za výběr) a potenciál obou hereček (díky Natálii Novákové a Karin Vápeníčkové), typově rozdílné, zajímavý kontrast plně v intencích textu. Negativa - režie ("díky" Kryštofu Lepšíkovi), herečky očividně neměly úplně jasno v tom, co přesně v které scéně hrát. Něco mezi - překlad (opět Kryštof Lepšík), zachování původní lokace s vtípky aktualizovanými pro české prostředí, zvláštní napětí.
(zadáno: 4.1.2018)
Pozvání - Pomezí: 40 %
Long story short: Nejsem večírkový typ, nebaví mě předstírat aktivní zájem o někoho, koho jsem dosud neviděl a už ho ani nikdy neuvidím (zvlášť když je smyšlený), pointy dvou tří postav, jež jsem vyslechl, mi přišly slabé ve srovnání s délkou čekání na ně. To celé umocněno zmarem nad tím, že skutečnými VIP pro mě byli herci, kteří ale byli schováni za své postavy.
(zadáno: 4.1.2018)
Patent na oko - Divadlo X10: 50 %
54,99 % Petr Maška sepsal přesně ten text, který nemusím - pokud nevíte, o kom se hraje, dostane se vám útržků, které si stejně tak docela neposkládáte, pokud máte nastudováno, už nepotřebujete takovouto koláž. Inscenace je na to, že jde o "site-specific v prázdných místnostech", vizuálně zajímavá, herci pod vedením režisérky Lucie Ferenzové se snaží, ale u mě uhráli maximálně lepší remízu.
(zadáno: 4.1.2018)
Tschick - OLDstars: 80 %
84,99 % Od předlohy přes dramatizaci a chudou leč bohatě využitou scénu až k hereckým výkonům, v této inscenaci je prostě všechno dobře; ne nutně výjimečné či unikátní, ale rozhodně nadprůměrné. A navíc to všechno dohromady prostě funguje. Hledáte-li inscenaci pro puberťáky či ty z nás dospělejších, kteří nejsou přehnaně dospělí, pak vřele doporučuji, viděl jsem obě premiéry v H2O, viděl jsem reprízy na festivalech v Roudnici nad Labem i v Celetné... A těším se na další setkání.
(zadáno: 4.1.2018)
Synáčci - Tygr v tísni: 60 %
Oceňuji obohacení Musila o další autory, dobrý nápad, který funguje. Scéna naladí a do ní vhodně zasazenou stylizaci herci precizně dodržují. Jenže se mi i zde přihodilo to, co se mi u inscenací Tygra v tísni stává - časem onen výrazný a vymazlený vizuál přehlušil vše ostatní a já měl pocit, že sleduji živý obraz a ne divadlo, jedna složka vyhrála nad celkem.
(zadáno: 4.1.2018)
To nemá chybu - OLDstars: 70 %
74,99 % Když si čtu své hodnocení inscenace tohoto textu Divadla v Celetné, říkám si, zda vůbec šlo o stejnou hru. Ale nejspíš ano, to, co pro mě nefungovalo ve Špalkově režii mezi Lukešovou a Jastrabanem, naopak ve Staňkově režii mezi Kauckou a Tylem šlapalo jako pověstné švýcarské hodinky, bravo.
(zadáno: 4.1.2018)
Na milost - OLDstars: 60 %
55 % Tuctová romance okořeněná událostmi jedenáctého září. Bohužel však jde skutečně jen o kulisy, děj by se dal přesadit do jiných a zůstal by stejně nezajímavý. Karolína Vaňková i Kryštof Lepšík sice byli přesvědčiví a bavilo mě je sledovat, ale co naplat, když není o čem hrát, tak prostě není.
(zadáno: 4.1.2018)
Traktát o stepním vlku (autodráha) - A studio Rubín: 50 %
54,99 % Vnitřně koláž textů zaobírajících se vlkem v člověku, vnějškově sbírka toho, co se našlo na půdě. Změť nahodilých asociací a parciálních významů, jež s přibývajícím časem sice získává pevnější obrysy, i tak na mě ale celek působil jako kaleidoskop; je zábavné si s ním chvíli hrát, ale když jej odložíte, není důvod se k oné zkušenosti v myšlenkách vracet, co jste předtím nevykoukali, to už nedoženete.
(zadáno: 4.1.2018)
Eigengrau - Divadlo Kolowrat: 70 %
Výtky kolegů chápu, ale vem je čert (tedy ty výtky), mě to prostě bavilo. A z Šárky Vaculíkové mě vyloženě mrazilo, její šílené oči už z hlavy nejspíš nedostanu.
(zadáno: 4.1.2018)
Fraška o Dušanově duši - Divadlo Spektákl: 80 %
Vtipné a propracované jarmareční divadlo pro čtyři herce a jeden žebřiňák, jež ale vyznělo i na scéně Činoherního klubu.
(zadáno: 4.1.2018)
Tučňáci na arše - OLDstars: 80 %
84,99 % Viděl jsem dosud tři inscenace tohoto textu. Sám o sobě je dobrý, ovšem Jan Horák ho svou interpretací posouvá na zcela novou úroveň, budete-li mít možnost tento malý klenot někdy někde navštívit, rozhodně neváhejte.
(zadáno: 4.1.2018)
Život s krajtou - La Fabrika: 50 %
Základní problém této inscenace vidím v to, že předloha už dnes nemá sílu oslovit, osamocenost člověka v davu velkoměsta je sice téma nadmíru aktuální, leč způsob jejího líčení se mi zdá poněkud nešťastný. David Prachař tak bojuje pro mě předem prohraný zápas a celek táhnou vzhůru především hudební vsuvky Pavla Fajta a Jakuba Prachaře, z nichž některé si právem vysloužily potlesk na otevřené scéně.
(zadáno: 4.1.2018)
Závislosti navzdory - Švandovo divadlo: 60 %
55 % Ano, ve Švandově divadle alkoholu a závislosti na něm rozumějí. Pokud si však divák z představení odnese jen několikanásobný pocit marnosti, není to málo?

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>