Studio Hrdinů

Mlčky křičet

Premiéra: 15.12.2014 | 1:30x
Koprodukční projekt Studia Hrdinů a Studia Damúza.
Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Jan Nebeský, Petra Vlachynská. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Emil Viklický. Texty písní: Robert Geisler. Režie: Jan Nebeský.
Poslední uvedení: březen 2018 (ve Studiu Hrdinů), říjen 2018 (v jiných prostorách).
Inscenace inspirovaná osobností Simone Weilové (1909-1943), francouzské filosofky, anarchistky, odborářky, učitelky, dělnice, mystičky, židovky bez tóry, marxistky bez partaje, Ježíšovy učednice bez církve. Zapojila se do španělské občanské války, po onemocnění tuberkulózou se v exilu odmítla léčit a jíst, chtěla se podílet na utrpení Francouzů. Byla neklasifikovatelná, nezařaditelná do nějakého systému či církve a přitom jednotná v myšlení a jednání a naprosto autentická touhou po smyslu a hledání pravdy...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Studio Hrdinů
Hodnocení inscenace
Redakce
67 %
Uživatelé
54 %
kontroverzní inscenace (414.)
5481000

Volby

Hodnocení (14)

HODNOCENÍ REDAKCE
Veronika Boušová  70 %
29.4.2017 | 277 hodnocení
+ souhlasím
65%
Jiří Koula  70 %
29.12.2016 | 1599 hodnocení
+ souhlasím
Sečteno a podtrženo, při sledování inscenace Studia Hrdinů se sice můžeme pousmát nad marným snažením Simone Weilové najít své místo, můžeme s ní soucítit jako s konkrétní ženou v konkrétní době na konkrétním místě, oboje jsou však příliš slabé závoje, než aby zakryly, nakolik se nás její příběh (do)týká. Více viz blog.
Lukáš Holubec  60 %
21.9.2015 | 715 hodnocení
Jiří Landa  70 %
18.2.2015 | 2964 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace hodná pozornosti už díky úsilí tvůrčího týmu, který se snaží kontinuálně "objevovat" zajímavé osobnosti a v konfrontaci s jejich osudy pohlížet na jejich dílo. Režisér J. Nebeský projekt o S. Weilové zarámoval do podoby kabaretu a diváky tak nápaditou formou provedl životní cestou této svérázné filozofky. Velký obdiv si zaslouží oba hlavní protagonisté L. Trmíková a zejména pak S. Rašilov (během představení se převtělí do nespočtu postav), kteří dokázali sugestivně ztvárnit různorodé proměny sledované osobnosti a situace, do nichž se během let dostala. Perfektní hudba E. Viklického!
Helena Grégrová  70 %
17.2.2015 | 1534 hodnocení
+ souhlasím
65 %. „Každá bytost mlčky křičí, aby byla čtena jinak.“ Tak trochu dekadentní kabaret v rytmu „život je klišé“ provázející diváka v náčrtech a bez soudu svéráznými myšlenkami a postoji Simone Weilové. Vynikající hudba Emila Viklického!
Pavel Širmer  60 %
12.1.2015 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
65%. Osobnost Simone Weilové stojí za to, aby se o ní mluvilo. Už jen pro nadčasovost paradoxů, která je s jejími osudy spojena. Výstižný začátek s pohřbíváním předznamená téma inscenace. Následují kabaretně zpracované, částečně zpívané rozmanité výstupy. Některé z nich vycházejí, vyznění jiných se však nemusí jevit vždy přesvědčivé. Ale nejpodstatnější je, že obraz Weilové se nakonec poskládá. Pro snadnější pochopení se může vyplatit zjistit si základní životní fakta o SW. Hudba E. Viklického zaujme, výkony L. Trmíkové a S. Rašilova rovněž.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
DD81  50 %
24.10.2017 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Tak půl na půl. Moc mě to nezaujalo, ale představitelé hlavních rolí byli věrohodní a dobří.
Jaroslava Šimáková  0 %
10.4.2016 | 139 hodnocení
+ souhlasím
odpad
Anex  50 %
4.6.2015 | 111 hodnocení
+ souhlasím
Rašilov válel, ale ani tak to nebyl můj šálek kávy...
Divačka  100 %
11.1.2015 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Nejsem kritik, ale hodnotím pocitově. Kabaret o životě Simone Weilové mne bavil. Lucie Trmíková i Saša Rašilov proplouvají jednotlivými kapitolami ze života Simone lehce a poutavě.
Tůsa  60 %
16.7.2019 | 16 hodnocení
Blumarik  70 %
14.1.2018 | 239 hodnocení
Národosolsobě  40 %
14.10.2015 | 309 hodnocení
Marcela  60 %
7.5.2015 | 412 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.