Studio Hrdinů
<< Mileniny recepty | Mlčky křičet >>
Ivana Uhlířová, Vojtěch Mašek
Mimo zápis
Premiéra: 7.4.2017 | 0:55x
Podle deníkových zápisů Paula Klee. Dramaturgie: Eva Prchalová. Výprava: Antonín Šilar. Hudba: Aid Kid (Ondřej Mikula), Veronika Linhartová. Režie: Ivana Uhlířová.
Poslední uvedení: říjen 2021.
Poslední uvedení: říjen 2021.
Scénická koláž z textů a fragmentů deníkových zápisů Paula Klee. Hra zabývající se složitým tématem tvorby, vzniku uměleckého díla, identity, autorství, aktu tvoření, filozofickými otázkami, absurditou a paradoxem lidské existence. Mikrokosmos dvou hrdinů uvězněných ve svých rolích, úkolech, posláních i povoláních. Jejich každodenním údělem je rekonstrukce skutečnosti. Už nevědí, jak dlouho to dělají. Ve chvíli, kdy se vzdávají své snahy, kdy se osvobodí od otroctví každodenních zápisů, pocítí euforii i závrať, součástí jejich experimentu je experiment ukončit...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
70 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Pavla Haflantová 70 %
Jan Pařízek 70 %
Pavel Širmer 60 %
Lukáš Holubec 70 %
Veronika Boušová 90 %
Jiří Koula 60 %
Pavla Haflantová 70 %
Jan Pařízek 70 %
Pavel Širmer 60 %
Lukáš Holubec 70 %
Veronika Boušová 90 %
Volby
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
7.12.2018 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle je přesně to divadlo, které mi moc neříká... A nebude náhoda, že se objevilo právě ve Studiu Hrdinů. Oceňuji formu i nasazení Ivany Uhlířové a Michala Kerna, jenže co obsah? Vnitřního přemítání mám dost ve své hlavě, na jevišti chci vidět výsledek, ne proces.
Pavla Haflantová 70 %
13.3.2018 | 356 hodnocení
+ souhlasím
Až vám budou vnitřní dialogy přerůstat přes hlavu, zkuste si psát deník. Nepomůže to.
Duo Uhlířová+Kern předvádí úžasný výkon a výborně na sebe reagují. Rozhodně další zajímavá inscenace ve Studiu Hrdinů.
Duo Uhlířová+Kern předvádí úžasný výkon a výborně na sebe reagují. Rozhodně další zajímavá inscenace ve Studiu Hrdinů.
Jan Pařízek 70 %
12.3.2018 | 920 hodnocení
+ souhlasím
Byť trochu zvláštní, v každém případě však nemálo zajímavý, rozbor zapisování vlastního deníku. Moc hezky znázorněný střet dvou lidských rovin, emocionální a racionální, intuice vs. rozum. K tomu též i strach a úzkost o bezpečí deníku a rozkol jaké informace a v jaké míře deníku sdělovat. Vše je podáno skrz výborné herectví I. Uhlířové a M. Kerna, jenž mají oba velkou zásluhu na mém celkově pozitivním divadelním zážitku.
Pavel Širmer 60 %
6.10.2017 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
Ve scénáři jsou použity spíše fragmenty zápisů Paula Klee, jinak je text jeho dílem spíše inspirován. Celou hodinu sledujeme vlastně totéž – neuchopitelnost reality, kde si nemůžeme být jisti ani zdánlivě nenapadnutelnými všedními úkony. Herci texty velmi živě rozehrávají, slovy i výrazným a propracovaným pohybem. Příliš toho sděleno není, ne každého tato poetika zaujme, některé zcela mine. Inscenace však vznikla jako experiment pro dvě uvedení s tím, že se pak rozhodne o dalším reprízování. Nezvyklý tvar si však pozornost rozhodně zaslouží.
Lukáš Holubec 70 %
4.5.2017 | 744 hodnocení
+ souhlasím
Na každém slově, pohybu, výrazu je nádherně vidět, že Ivana Uhlířová fragmenty deníků Paula Klee převzala nesmírně citlivě a režisérsky obdivuhodně precizně zpracovala myšlenky provázející vznik tvorby pomocí dvou částí jedné osobnosti. Společně s též perfektním a přesným Michalem Kernem nabídla divákům, kteří doufám ocení jedinečnost této inscenace, minimalisticky pojatou, těžko uchopitelnou, avšak závažnou cestu do hlavy výtvarného umělce. Studio Hrdinů uvedlo experiment, jenž do jeho prostoru zapadl jako ulitý. Byl bych neskonale rád, kdyby podobná díla byla opět základem tamní dramaturgie.
Veronika Boušová 90 %
29.4.2017 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Několik fragmentů deníkových zápisků malíře Paula Kleeho je inscenováno jako koláž myšlenek, utvářených podle určitých vzorců, které definují Kleeho tvorbu. Surrealistický sen, dadaistické textové koláže, přestavba scény v kubistických liniích, abstrakce jednoho vnitřního vesmíru atd. Jde o formu pohybového divadla na základě rytmizovaného textu. Komické situace vycházejí z úvah rozdvojené osobnosti, resp. dvou vnitřních hlasů. Interakce a synchronizace Ivany Uhlířové a Michala Kerna je perfektní a celek krásně zapadá do výtvarně-dramatické dramaturgické linie Studia Hrdinů.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jerman 30 %
21.3.2020 | 130 hodnocení
+ souhlasím
Není to v pravém smyslu divadelní představení ale spíše hodinová dadaistická hříčka pro dva herce a jednoho v závěru letmo se objevícího statistu. Jsem obdivovatelem Paul Klee a doufal jsem, že se o něm něco nového dovím, souvislost inscenace s jeho tvorbou je však v mém chápání nulová. Úzkému publiku chodícímu pravidelně k Hrdinům asi tento typ málo sdělného divadla vyhovuje (soudě podle vysokých procent většiny hodnocení), mně to tedy nic neříká.
Johkuhbaz 70 %
27.6.2017 | 9 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající Ivana Uhlířová, zajímavý M. Kern, který mě na jevišti pozitivně překvapil. Z počátku příjemně minimalistické, ale byla jsem naladěná dozvědět se více o P. Klee, a to inscenace nesplňuje. Záleží tedy na divákovi, s čím do divadla přichází.
Máša 70 %
26.5.2017 | 22 hodnocení
+ souhlasím
čisté, jednoduché, herci vynikající. inscenace rychle přijde, rychle odvane. odchod s lehkým pocitem hladu, ještě by se do diváka něco vešlo
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.