A studio Rubín
<< Agónie a extáze Steva Jobse | Až zaprší >>
Sofoklés, Lucie Ferenzová & kol.
Anti-gone: Blackout
Premiéra: 16.12.2016 | 1:20x
Dramaturgie: Lucie Ferenzová. Výprava: Pavla Kamanová. Hudební spolupráce: Michal Cáb. Režie: Jan Frič.
Poslední uvedení: rok 2019.
Poslední uvedení: rok 2019.
Moderní hra inspirovaná klasickou antickou tragédií. „21. století, po válce, po volbách. Antigona pohřbívá bratra. Nad ránem v temnotě jeskyně plné stínů tvoří mystérium o bohu, životě po smrti, elektřině a lásce: Člověk není svůj, je obklopen silami, které už od antiky křičí všemi ústy: poznej sám sebe! Jenže novému králi jde přece o obec, která chce žít v míru! Máme přece rozum, ne?! Takže: poznej sám sebe...“
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
62 %
Uživatelé
66 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 80 %
Veronika Boušová 60 %
Lukáš Holubec 60 %
Pavel Širmer 50 %
Anežka Kotoučová 60 %
Jiří Koula 80 %
Veronika Boušová 60 %
Lukáš Holubec 60 %
Pavel Širmer 50 %
Anežka Kotoučová 60 %
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 80 %
7.12.2018 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Touha, milí kolegové, tohle je touha! Touha po absolutnu, tak jako se antická Antigona vzepřela nahodilým zákonům své doby ve prospěch vyššího řádu, Ferenzové/Fričova/Štorkové Antigona hledá skrze dráty nabité elektřinou Pravdu, ostatním postavám a jejich pinožení navzdory, je esencí lidského ducha, který technikou propojil celý svět, dostal nás osobně na Měsíc a zprostředkovaně až za hranici sluneční soustavy... A taky na pokraj několikeré zkázy tady na Zemi.
Lukáš Holubec 60 %
7.3.2017 | 745 hodnocení
+ souhlasím
Přesná Pavlína Štorková v titulní roli obklopena elektrikou a v marném boji proti populistickému Kreónovi podává další ze svých precizních výkonů. Pokud k tomu připočtu poměrně věrohodné zasazení děje do neurčité doby, ze které cítím určitý závan dystopie, a povedené zobrazení strachu ze smrti, vychází z toho lehce nadprůměrná inscenace. Kdyby postupem času text neztratil na naléhavosti, a naopak se upravil, aby místo klasických Fričových hrátek a výkřiků zůstal konzistentní, mohla mít hra zajímavou výpovědní hodnotu. Jistě by pak po zhlédnutí zůstal zásadnější dojem, než jen "pěkně udělané".
Pavel Širmer 50 %
6.3.2017 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Nelze se ubránit srovnání s trilogií „kauz“, v nichž P. Kolečko přenesl ženské hrdinky do současnosti a zdařile či obstojně vyhmátl odlišné problémy, s nimiž by se mohly potýkat dnes. Prazáklad aktualizace Antigony měl být asi obdobný, ovšem L. Ferenzové se nepodařilo na tématu a čtveřici charakterů najít zdaleka tolik současného, zůstalo spíše u několika drobností. Zřejmě byla snaha o zakomponování motivů z Elektry; pokud ano, bylo tak učiněno nepříliš srozumitelně a s nedostatečně zřetelně vyjádřeným smyslem. Režisér si s úskalími textu neporadil, adekvátní herecké ztvárnění.
Anežka Kotoučová 60 %
10.1.2017 | 230 hodnocení
+ souhlasím
Tvůrci využili Sofoklův opus k vytvoření moderní textové koláže o odvaze čelit nespravedlnosti a snaze činit správné skutky i za cenu oběti. Nápad propojení příběhu s Antigoninou zálibou v elektrikářství je zajímavý a do jisté míry nosný, ale například ke konci způsobuje určité znepřehlednění a rozmělnění dobře rozjeté inscenace. Kdyby měla rubínovská Antigona více sevřenější a kompaktnější tvar, určitě bych šla s hodnocením i výše, neboť po herecké stránce je to bez výhrad.
64%
64%
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Mandevillek 90 %
2.2.2018 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající věc, možná jen trochu zdlouhavá. Ale zasazení do jakéhosi neurčitého času, zpovědi u mikrofonu, které jsou ale hned veřejné, propojení s vesmírem, to vše na mě velmi zapůsobilo.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.