Profil uživatele

Mandevillek

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jiří Landa: 14 % (9)
Veronika Boušová: 14 % (7)
Helena Grégrová: 16 % (8)
Jan Pařízek: 19 % (15)
Lukáš Dubský: 19 % (29)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 2.12.2018)
Dánská občanská válka 2018-24 - Divadlo Na zábradlí: 100 %
Už dlouho mě žádné divadlo tak mocně nezasáhlo.
(zadáno: 2.2.2018)
Anti-gone: Blackout - A studio Rubín: 90 %
Vynikající věc, možná jen trochu zdlouhavá. Ale zasazení do jakéhosi neurčitého času, zpovědi u mikrofonu, které jsou ale hned veřejné, propojení s vesmírem, to vše na mě velmi zapůsobilo.
(zadáno: 2.2.2018)
Synáčci - Tygr v tísni: 80 %
Podruhé už mě to tolik nezasáhlo, ale je to skvělá věc a stojí za vidění. Dobrá práce s detaily. Podání velkých myšlenek je místy trochu násilné, ale vývoj situace určitě zaujme a celkové vyznění ve spojitosti s komorností prostoru je až nepříjemné (v dobrém slova smyslu).
(zadáno: 30.1.2018)
Sen noci svatojánské - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 30 %
Lepší Český les. Plus: hudba a přestavby, zajímavý nápad na spojení děl, ale po chvíli se vyčerpá. Je fakt, že samotný Sen byl skvěle proškrtán. Až tak, že hlavní čtveřice je spíš v pozadí, ale velmi jsem si ji užíval. Jinak zas platí, že malé role (herci-dělníci) jsou zcela zbytné a estrádově (ne)vtipné. Klidně škrtnout, ale pak už by byla zbytná i Titánie. N. Holíková připomíná myšku z Lesa. Doktor Puckman zase až moc kněze z R a J. Scéna se skvělým králíkem bez pointy. Tak nevím: velmi nevyrovnané; ambiciózní, ale nezvládnuté. Avatarová scéna: už se jen odstředit na planetu Blahoslavia :-)
(zadáno: 8.12.2017)
Fragmenty milostných obrazů - Spitfire Company: 30 %
Hodnocení je za pohyb herců a hudbu, které jsou famózní. Ale jinak? Obávám se, že jde jen o jakési pseudoartové pseudointelektuálno, typ, proti kterému se nesmí nic říct, protože pak nerozumíte umění a nejste intelektuál. A nejsem si jistý, jestli tohle všechno tvůrci vědí a jen si dělají legraci. Vystavená díla: neoriginální, nezajímavá, nepřinášející nic, co byste neviděli už jinde. Někdy úplně banální. Ztvárnění: tak hlavně aby tam byla nahota, nekorespondující audio a záběry (brouci), dlouhé video, jak někdo dělá něco všedního, černý čtverec (x let po Malevičovi) atp. Chtěl jsem odejít.
(zadáno: 8.12.2017)
Pan Theodor Mundstock - Studio Hrdinů: 80 %
Poměrně jiné vyznění, než má předloha, ale myslím si, že to není na škodu. Rozhodně působivá scéna a herecké výkony. Možná příliš doslovné dýmající válce. Moc pěkná scéna s rabínem.
(zadáno: 8.12.2017)
Spybox - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 40 %
Blbůstka, ale svižnější než Kutloch.
(zadáno: 8.12.2017)
Osm žen - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 70 %
Vtipná detektivka. nejlepší je asi napoprvé, když nevíte, kdo je vrah, ale díky humoru se na ni vyplatí jít i vícekrát. skvěle zvládnuté role. Líbila se mi i scéna, jen jsem moc nepochopil plastové pásy za dveřmi. Vtipná je i určitá stylizace (jdete do chumelenice ve dvou kusech zimního oděvu). Druhá polovina je možná už trochu dlouhá, ale co bych vytkl především, jsou texty písní. Samotná hudba je dobrá a písně dobře charakterizují postavy, ale rýmy a větná spojení jsou někdy příšerným způsobem banální. Pointa možná překvapí, ale co jiného od Thomase čekat.
(zadáno: 14.11.2017)
Macbeth – Too Much Blood - Divadlo Na zábradlí: 100 %
Asi nemám, co ybch vytknul. Zajímavá scéna, zajímavé, osobité anglické pojetí. Změny charakterů postav. Dvě čarodějnice vyměněné za dva čaroděje? proč ne, za mě to funguje :) Přes stylizaci do amerického Jihu zároveň abstraktní a mrazivé.
(zadáno: 14.11.2017)
Jméno - Divadlo Verze: 80 %
Téma velmi podobné filmu Naprostí cizinci, možná trochu dlouhé, ale vtipné, a to nikoli hloupě. Obzvlášť se mi líbilo, že hra chtěla vzbudit narážkami určitý dojem, aniž by se cokoli otevřeně řeklo, ale ve výsledku se věci měly úplně jinak. Sourozenecké vazby, partnerské vazby atd., to vše hodnotím velmi kladně.
(zadáno: 14.11.2017)
Tanec bláznů - Činoherní klub: 60 %
Skvělé téma (a zajímavý kontext vzniku hry - vyplatí se koupit si program), ale ne vždy úplně dobře uchopené. Revolucionáři a pan Zindulka super, panNárožný super, tajmeník super, pan vetchý trochu divný, ale originální :D, ale co ta postava švagrové? Proč tam byla? Aby mohla dělat naprosto banální sexuální narážky? Nevím. Jako komedie ovšem dobré.
(zadáno: 10.10.2017)
Náměsíčníci (imitace a tušení) - HaDivadlo: 100 %
Prostě dokonalá věc, bez ohledu na rozdíly v první a druhé polovině. Přesně tohle je sebeironizující intelektuálno v praxi. Vtipné i expresionistické!
(zadáno: 10.10.2017)
Přízraky - Divadlo X10: 80 %
skvělá věc, mrazivá. Nejlepší je kněz! Ale i paní Alvingová je úžasná. škoda jen efektů s krví, u nichž je jasné, že přijdou, a rčité doslovnosti, co se týče rohů.
(zadáno: 10.10.2017)
Racek - Divadlo v Dlouhé: 50 %
Skutři vyvařují sami sebe. Škoda. Strom už je zde zcela zbytný. Jen reminiscence na Labutí jezero (pírka a zrcadla), Evžena Oněgina (rychlá hra na balalajku, když chce být někdo jiný sám, gesto mrtvoly, že je vše tip-ťop, a divně se kroutící Marie Poulová) a Pěnu dní(divně se kroutící Marie Poulová). Osobně taky dost nesnáším přítomnost zcela zbytných spotřebičů na jevišti (skartovačka a fén). Pro mě inscenaci zachránil pan doktor a paní správcová, Máša a racci.
(zadáno: 27.5.2017)
Báby - Divadlo Na zábradlí: 90 %
Charmse miluju. Předtím bych neřekl, že se dá na divadle zvládnout. Zůstalo v něm i něco mrazivého (holčička, kterou báby mění v kopii sebe sama). Scéna moc zajímavá. Nejgeniálnější mi ovšem přišlo, že jsem měl jít na Doktora Živaga a Báby byly náhradní představení. Divadlo plné načančaných seniorů. Smál jsem se téměř jen já s přáteli. Při odchodu z divadla geniální přehlídka pohoršených a znechucených obličejů. Možná se poznali?
(zadáno: 26.5.2017)
Čtyřlístek! - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 70 %
Povedená hra, nehodnotím víc, protože je na mě přeci jen moc dětská. Skvělý nápad s projekcí, skvělá Marie Poulová, nejen hereckým projevem, ale i tím, že si poradí se všemi rekvizitami. Skryté obrázky, roztroušené pop-kulturní narážky z osmdesátek pro rodiče, to nemělo chybu, jen Menšíka jsem moc nepochopil. Yetti vypadá skvěle. Skvělí jsou Pinďa a Bobík, i co se týče slovních hříček atd., Fifinka by nemusela tak zdrobňovat (ani v komiksu to nedělá), Myšpulín bohužel nejméně výrazný. Skautky super. Sexuální dvojsmysly jsou zbytné, ale ne tak hrozné, jak jsem slyšel předem od jiných diváků.
(zadáno: 26.5.2017)
Modrý pták - Národní divadlo: 60 %
Až tak mě to neuchvátilo. Celá pohádka působila velmi chladně a poloprázdně, poučení se trochu utopilo, ale líbila se mi např. duše cukru a stromy. Nelíbila se mi kočka a digitální ptáci. Scéna rozhodně zajímavá. Zapůsobilo na mne několik mrazivých okamžiků (bratříček přijde a odejde a je vidět, že jeho sourozenci to nepobírají). Děcka v sále se bavila, tak je asi vše v pořádku :)
(zadáno: 26.5.2017)
Krvavá svatba - Národní divadlo: 70 %
Dobrá záležitost, ale začínám mít pocit, že mě SKUTR už ničím nepřekvapí (což je škoda, protože se chystám na Racka a bojím se) - recyklují se zde prvky, které již známe, tj. mrtví zůstávají na scéně (i když mi to přišlo velmi vhodné, takové "španělské" :)), jsou zde fragmenty stromů, zrcadla... Skvělé ženské výkony (paní Červená, paní Medvecká, role děvčátka... kdyby mi někdo říkal, že tam bude píseň od Madonny, tak bych se hrozil, ale velmi se to tam hodilo. Perlička: den před tím jsem byl v Hradci na Figarově svatbě, také svatba, odehrává se ve Španělsku... a v hlavní roli P. Štorková :)
(zadáno: 26.5.2017)
Hlas Anne Frankové - Spitfire Company: 80 %
Viděno v češtině v Pardubicích. Vůbec jsem nevěděl, na co jdu, bylo to spontánní rozhodnutí. A byl jsem nadšen. Některé jevištní prvky (práce s bílou látkou) nejsou moc originální, ale paní Čechová se skutečně famózně pohybuje. Působivé bylo, jak se prvních cca 15 minut ani neotočila k divákovi obličejem... napadlo mě, že tak by to klidně mohlo zůstat celou dobu, protože to vytvářelo zajímavé napětí a pohyb byl k vyjádření emocí zcela dostačující.
(zadáno: 25.4.2017)
Úplné zatmění - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 70 %
Hodně ukecané, ale skvěle to vypadá :) Moc se mi líbil příběh a kulisy s kostýmy jsou boží, ale hlavně druhá polovina by si zasloužila trochu proškrtat. Z her režisérky pro mě zatím nejslabší, co jsem v Klicperáku viděl.
(zadáno: 25.4.2017)
Kati - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 80 %
Hra mi přijde dobrá, jen místy trochu rozvláčná a videu není z některých míst moc rozumět. Scéna vypadá moc dobře. Pointa je sice trochu podobná Poručíkovi z Inishmooru, ale to asi nevadí :)
(zadáno: 25.4.2017)
Vincenc - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 100 %
Prostě super. Trochu jako Bůh masakru, ale dovedeno dál.
(zadáno: 21.1.2017)
Tři sestry - Národní divadlo: 90 %
Myslím, že to byl přesně Čechov - komedie, která je zároveň smutná a trapná. Lidé, co se navzájem neposlouchají, sevření ve svých nemožných nudných životech se svými láskami, z nichž ani jedna není opětovaná. Scéna skvělá. Kostýmy rovněž. Hudba trošičku nijaká, ale nevadila. Pěkný nápad s promítačkou. Za mě osobně skvělá Olga, Veršinin, Nataša, Andrej, doktor a úplně nejvíc Máša a Solený (který se na mě zle podíval, když jsem se v první řadě zasmál). Ale i ostatní postavy byly dobře vybrané a z malých rolí udělaly významné úhelné kameny (pan Němec nebo Mášin manžel).
(zadáno: 21.1.2017)
Unisex - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 80 %
Konečně nějaký hodně vážný Drábek. Moc se mi líbí scéna, hudba, kostýmy a téma. Četl jsem scénář, takže určitý problém mám se samotnou křivkou děje, kdy mi není jasné, proč vůbec chodit do té doby ledové, a celkem mi vadí, že byla vyškrtnuta pro mě celkem zásadní scéna s mořskou pannou. Taky mě rozptyluje, jak mluví Safir, což ze scénáře nevyplývalo a dost to tahá za uši. Jinak vypadá dobře.
(zadáno: 21.1.2017)
Vítězný únor - Klicperovo divadlo Hradec Králové: 90 %
Možná dávám těch procent o něco víc, ale je to proto, že snad nikomu, s kým jsem zatím mluvil, se to tolik nelíbilo jako mně. A argumenty jsem většinou moc nechápal. Je fakt, že kombinace symboliky, místy až biblické, a detailní dějepisné faktografie nemůže sedět každému, ale mě to zatím pokaždé silně zasáhlo. Závěr rozhodně nemá chybu. Masaryk taky ne. Scéna mi nevadí, písek, vůči kterému se mnozí vymezují, myslím není žádný problém. Jediné, co bych vytkl, je velmi pozvolný rozjezd.

Další stránky hodnocení: 1 2 >