Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
<< Stanice: Tančírna | Teror >>
Rainer Werner Fassbinder, Petr KlariN Klár, Jan Frič
Strach jíst duši
Premiéra: 13.4.2017
Překlad: Martin Sládeček. Dramaturgie: Martin Kubran, Petr KlariN Klár. Výprava: Jan Štěpánek. Režie: Jan Frič.
Poslední uvedení: listopad 2021.
Poslední uvedení: listopad 2021.
Ivana Hloužková, Roman Blumaier, Michaela Rykrová, Isabela Smečková Bencová, Petr Bláha, Jan Grundman, Dominik Teleky, Monika Maláčová, Gabriela Štefanová, Patrik Földeši / Filip Biró / Lukáš Hlavatý / Libor Matouš / Daniel Mišák / Tadeáš Horehleď
V kabaretní romanci s pohádkovými rysy, jejímž základním východiskem je původní scénář legendárního filmového tvůrce Rainera Wernera Fassbindera, ožívá něžně brutální motiv milostného setkání dvou diametrálně odlišných světů. Příběh o Popelce za zenitem a ze servisu šejk. O love story navzdory. O překážkách, jež pod kopyta milenců pokládá nepřející společnost, a nezřídka i oni sami. I o lásce, jež horory přináší...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (27)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 70 %
29.12.2017 | 1599 hodnocení
+ souhlasím
Sečteno a podtrženo, blog je dopsán a já zůstávám vnitřně rozpolcený. Ano, je to řemeslně po všech stránkách vydařená inscenace, leč skrývá se pod tím vším něco víc než jen sofistikované "vysmívání se náckům"? Nevím, zajděte si na ni a utvořte si vlastní názor. Více viz blog.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jan456 70 %
4.10.2021 | 210 hodnocení
+ souhlasím
Jako proč ne. Příjemný příběh zasazený do příjemného kabaretního prostředí.
Annikka 90 %
5.10.2020 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Občas už je ta absurdita a komediálnost trochu přehnaná, nicméně v téhle komedii se smí všechno. Rasisti, náckové a lidé, co neumí používat selský rozum, tu dostávají značnou režijní nakládačku, Hloužková je neuvěřitelná a láska prostě hory přenáší. Rozhodně je třeba vidět, ale musíte přijít s otevřeným přístupem.
V roce 2017 chvíli po premiéře se mi ta hra napoprvé nelíbila ? v roce 2021 jsem seděla na derniéře a málem jsem to obrečela. Strach bude chybět.
V roce 2017 chvíli po premiéře se mi ta hra napoprvé nelíbila ? v roce 2021 jsem seděla na derniéře a málem jsem to obrečela. Strach bude chybět.
PajaM 70 %
30.6.2018 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Představitelé hlavních hrdinů byli báječní, ale občas jsem se ztrácela v záplavě odkazů a symbolů.
Monulinka 70 %
17.5.2018 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Těžké hodnocení. Některé momenty a nápady byly geniální, některé trochu WTF :D Vtipná práce s hudbou. Na mé repríze 17.2. mi přišla I. Hloužková trochu nesoustředěná, resp. možná ji rozptylovaly poněkud hysterické divačky v první řadě. Ač z jiné doby, velmi aktuální téma.
Adam.dvoracek 60 %
19.2.2018 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Vulgarita nebo grotesknost jako forma by byla naprosto v pořádku, pokud by zesilovala účinek sdělení, které autor do díla vložil. Zde však působí kontraproduktivně a odvádí pozornost jak od hlubokého osobního prožitky hrdinky, která se v pokročilém věku zamiluje do mladého muže, tak od xenofobních postojů lidí kolem nás. I přes dobré herecké výkony a vtipný hudební podkres musím souhlasit s JANIS, cituji: /Stěží lze uvěřit, že autoři v čele s režisérem fakticky sdílí Fassbinderův odsudek maloměšťáctví, konzumerismu, popkultury, když sami využívají právě ty prostředky, kterými RWF pohrdal./
Eva123 50 %
19.2.2018 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Byla jsem na "Strach jíst duši" zvědavá, ale představení moderní pohádky, či kabaretu mě zklamalo. Byl to nesourodý pel-mel z německých reálií 70. let a českých reálií současnosti i doby minulé. Inscenátoři přece museli počítat s tím, že každý divák bude znát (neznat) něco jiného (já třeba neznám Disneyho Sněhurku). Kdo zná východoněmeckého Večerníčka (Sandmännchen), nemohl si ho v žádném případě ztotožnit s postavou hranou Petrem Bláhou, mně připomínal spíš irského skřítka Ogga z Divotvorného hrnce a byla jsem zvědavá jak se zmenší, když rozházel tolik zlatých konfet, ale nezmenšil se, ...
Janis 40 %
21.1.2018 | 269 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Uuuh.
Obskurní kabaret, co si dělá prču z provokativní a ostré Fassbinderovy předlohy. Stěží lze uvěřit, že autoři v čele s režisérem fakticky sdílí Fassbinderův odsudek maloměšťáctví, konzumerismu, popkultury, když sami využívají právě ty prostředky, kterými RWF pohrdal. A když to, co chtěl RWF osvobodit (zprostředkovaně i ústřední dvojici) cíleně zesměšňují, čímž téma nejenže marginalizují, ale předsudky a primitivní maloměšťáctví produkují a utužují, přičemž se ještě skvěle baví.
Demonstrují tak především to, že oni sami hodnoty, za které se RWF s rizikem stavěl, rozhodně nesdílí.
Obskurní kabaret, co si dělá prču z provokativní a ostré Fassbinderovy předlohy. Stěží lze uvěřit, že autoři v čele s režisérem fakticky sdílí Fassbinderův odsudek maloměšťáctví, konzumerismu, popkultury, když sami využívají právě ty prostředky, kterými RWF pohrdal. A když to, co chtěl RWF osvobodit (zprostředkovaně i ústřední dvojici) cíleně zesměšňují, čímž téma nejenže marginalizují, ale předsudky a primitivní maloměšťáctví produkují a utužují, přičemž se ještě skvěle baví.
Demonstrují tak především to, že oni sami hodnoty, za které se RWF s rizikem stavěl, rozhodně nesdílí.
Michvon 90 %
13.12.2017 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle Brnu závidím. Podle staré předlohy, ale tak moc aktuální! Velmi závažné téma, ale je to vtipné, svěží, moderní a zábavné. Scéna, kostýmy!!!! hudba, vše super. Geniální výkon Ivany Hloužkové. Jeden z top zážitků sezóny.
Anah 90 %
25.11.2017 | 184 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé, moderní, aktuální, bizarní, vtipné představení s vynikající Ivanou Hloužkovou. Výborný nápad se zapracováním hudebních hitů, to jsem se opravdu hodně nasmála a přitom to bylo vcelku vážné téma. Viděla jsem v Praze ale určitě se zajedu do Brna ještě na něco podívat. Lidé jděte na to stojí to za to.
Podusak 100 %
23.11.2017 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Prostě dokonalé. Vážné aktuální téma zpracované s perfektní nadsázkou.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.