Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]

Teror

Premiéra: 13.10.2017
Překlad: Ondřej Šebesta. Dramaturgie: Lucie Němečková. Scéna: Pavel Borák. Kostýmy: Markéta Oslzlá-Sládečková. Režie: Martin Glaser.
Poslední uvedení: rok 2020.
Strhující morální drama ze soudní síně a s aktivní účastí diváků, které je současným divadelním hitem. Let společnosti Lufthansa z Berlína do Mnichova. Na palubě 164 cestujících. Letadlo je uneseno teroristy a míří proti Allianz Aréně, kde v té chvíli sleduje fotbalový zápas 70 000 fanoušků. Životy lidí stojí proti sobě. Čas běží. Je třeba se rychle a správně rozhodnout. Jaké jsou rozkazy? A jaká rozhodnutí? Vojenský pilot major Lars Koch jedná a za své činy se musí následně zodpovídat před soudem...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo Brno
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
70 %
70251000
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 60 %
Volby

Hodnocení (26)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský  60 %
24.10.2017 | 1123 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Inscenace je atraktivní tím, že umožňuje divákovi zapojit se do rozhodování o vině či nevině obžalovaného. Celé je to koncipováno jako soudní proces, drobné detaily přidávají Teroru na realističnosti a přibližují ho dokumentárnímu dramatu. Divák je de facto nucen přemýšlet o nadhozených otázkách po ceně lidského života a osobních imperativech morálky. Z tohoto hlediska je inscenace velice cenná, jelikož je apelativní, ale divákovi ponechává svobodu volby, na kterou stranu se přiklonit, ale ani nezahání pochyby, že dobrá volba nejspíš neexistuje. Divadelně už to ale tak působivé není.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Annikka  80 %
31.10.2020 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Velmi silná studie toho, kde je vlastně morálka, jestli je možné vyčíslit cenu lidského života a jestli ti nahoře musí vždycky vědět, co dělají. Viděno původní obsazení se skvělým Janem Grundmanem.
Čiko  80 %
26.3.2020 | 1079 hodnocení
+ souhlasím
Především výborná předloha, jejíž autor je - jak jinak - právník. Možná méně divadelní, o to více technické, autentické... člověk by až věřil, že jsou na jevišti obhájci a soudci, nikoliv herci. Skvělá rekonstrukce příběhu, ukázka naučených manipulativních postupů v oboru soudnictví, stoupající napětí... A na závěr rozhodne divák. Což není lehké. Jako jin a jang. Nic není černobílé. Z herců bych vyzdvihl Martina Siničáka a Evu Novotnou.
Cindy.92  100 %
1.5.2018 | 314 hodnocení
+ souhlasím
Teror je inscenace, které nemám co bych vytknula. Od perfektně napsané předlohy, přes autentičnost, skvělé herecké výkony po aktuálnost tématu/obsahu afunkčnosti formátu. Jak tu zmínili recenzenti předemnou, inscenace apeluje na diváky, aby přemýšleli nad hodnotou života a díky možnosti volby o vině a nevině, je hra chytře interaktivní a donutí člověka nad problematikou přemýšlet, i když si neumím představit nikoho, kdo by se i bez toho do bádání nad výsledlkem neponořil. Líbí se mi efektivní sčítání a možnost srovnání s verdikty ostatních divadel po celém světě.
Klára Tesařová  80 %
20.1.2018 | 120 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Interaktivní hra. Má zejména kouzlo, pokud nevíte, o jaký případ se jedná. Iluze soudu dokonalá, ač vážná. Sice by diváci měli posuzovat ryze objektivně, ale myslím, že se do jejich rozhodnutí promítá hodně charismata herců, kteří ztvárňují obhájce a obhájkyni, zejména M. Siničák. Je fajn, že se Reduta vydala mravním a filozofickým směrem. Že z přemýšlení nad hodnotou lidského života vytvořila inscenaci, která donutí člověka opravdu se zamyslet. A taky nás učí o toleranci, že i když většina sálu hlasuje jinak než vy, neznamená to, že jsou o nic horší či lepší lidé. Teror je prostě povedl.
Eva123  60 %
4.11.2017 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Představení Teror bylo na mě příliš filozofické, či idealistické, ale bylo dobře zahrané. Z herců mě nejvíce zaujali Dušan Hřebíček v roli svědka Lauterbacha a Zdeněk Dvořák v roli Soudce.
Janis  60 %
15.10.2017 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Dovedu si představit, že příběh velmi dobře funguje na plátně, tady byla první půle trochu suchopárná a úplný závěr (po hlasování) trochu useknutý nebo možná málo emotivně vygradovaný....
Rozhodně ale dík za nové a zas trochu jiné téma, které nabízí krátký vhled do toho, jak fungují soudy a právo a vyvolává důležité otázky, které Vás nenechají lhostejnými.
Naprosto vynikající byla tentokrát Eva Novotná, překvapila mě i Klára Apolenářová, která v NDB nedostává příliš příležitostí, což je zjevně škoda.
Jan456  50 %
13.10.2017 | 222 hodnocení
+ souhlasím
Jsem rád (byl bych rád), kdyby se brněnská Reduta konečně vymanila ze skořápky další brněnské avandgardní scény. Od toho tu máme Husu nebo Hadivadlo a šlo cestou, jakou jde s touto premiérou. Prostě hrálo klasickou komorní činohru bez jeviště zaneseného odpadky, mikrofonů, umělé krve (protože to prostě děláme nově a moderně) a to vše pro pár diváků v sále. Musím uznat, že tomuto napínanému příběhu jistá jiskra chyběla. Výborná byla zejména Eva Novotná, Martin Siničák a v menší roli Klára Apolenářová. Jen tak dál Reduto!
Markyd  70 %
29.1.2023 | 20 hodnocení
SBN  40 %
23.6.2022 | 172 hodnocení
Milovnicedivadla  70 %
29.9.2020 | 10 hodnocení
Matyno  70 %
22.9.2020 | 10 hodnocení
Raszkulce  70 %
11.9.2020 | 17 hodnocení
Kamčari  60 %
10.9.2020 | 71 hodnocení
Metro  90 %
7.9.2020 | 24 hodnocení
Ivushka.1  80 %
19.1.2020 | 15 hodnocení
L.enik.c  100 %
22.10.2019 | 19 hodnocení
Ge.or.ge  70 %
1.8.2019 | 74 hodnocení
Lenka1211  70 %
3.3.2019 | 24 hodnocení
Petikakika  70 %
13.2.2019 | 90 hodnocení
Unionboy  70 %
26.10.2018 | 437 hodnocení
JSimple  60 %
25.3.2018 | 28 hodnocení
Gagi  70 %
30.11.2017 | 50 hodnocení
Paya888  70 %
4.11.2017 | 310 hodnocení
Alidgy  70 %
20.10.2017 | 19 hodnocení
Kaťka chichi  50 %
17.10.2017 | 85 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.