Profil uživatele
Janis
VolbyHodnocení
Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Lukáš Dubský: 11 % (115)
Jiří Landa: 12 % (166)
Michal Novák: 12 % (96)
Pavel Širmer: 12 % (150)
Helena Grégrová: 13 % (106)
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 21.2.2023)
Vynikající předloha J. Křižana je na české poměry mimořádně kvalitní a Františákova dramatizace povedená, takže hra už nyní patří k těm nejlepším českým dramatům. Je tady totiž o čem hrát, a to se počítá.
Vinohradské zpracování se vydařilo, oceňuji silnou atmosféru, výborná byla i trojice hl. představitelů (J. Baran, páter Flóra, Sekal). O něco víc mě chytlo zpracování brněnského NdB (možná i kvůli další mimořádně podané postavě Záprtka od D. Hřebíčka), které naštěstí zachytila ČT, ale vinohradská realizace je srovnatelná.
Takže děkuji celému zdejšímu souboru za vydařený večer!
Vinohradské zpracování se vydařilo, oceňuji silnou atmosféru, výborná byla i trojice hl. představitelů (J. Baran, páter Flóra, Sekal). O něco víc mě chytlo zpracování brněnského NdB (možná i kvůli další mimořádně podané postavě Záprtka od D. Hřebíčka), které naštěstí zachytila ČT, ale vinohradská realizace je srovnatelná.
Takže děkuji celému zdejšímu souboru za vydařený večer!
(zadáno: 13.2.2023)
Oddechová komedie, která stojí na situačním humoru a výborných hereckých výkonech (viděli jsme obsazení s T. Groszmannovou) včetně nečekaně skvělé Petry Staňkové. Ta dokázala zazářit i v nejmenší roli. Jak to, že s takovým potenciálem ještě nehostuje na nějakém významném jevišti?
(zadáno: 27.1.2023)
95%
Pro mě největší divadelní překvapení za poslední dobu, tleskám!
Zpočátku se hra odvíjí jako absurdní, černá komedie z banálního koutku světa. I když se pořád dobře bavíte, autoři postupně víc a silněji obnažují sociálně-kritický rozměr, divákovu přijetí napomáhají mnoha zcizovacími prvky (vystupováním herců z rolí, prohozením rolí mužů a žen, starých a mladých, dočasné přisouzení nejbrutálnějších lidských osudů hmyzu).
Vážně působivé! Výborně napsáno, kompaktní režie i dramaturgie, silné emoce, vyrovnané, autentické herectví. Mahence tohle angažované drama nesmírně sluší! I přesto nebo právě proto, že hra nebude pro většinové publikum.
Pro mě největší divadelní překvapení za poslední dobu, tleskám!
Zpočátku se hra odvíjí jako absurdní, černá komedie z banálního koutku světa. I když se pořád dobře bavíte, autoři postupně víc a silněji obnažují sociálně-kritický rozměr, divákovu přijetí napomáhají mnoha zcizovacími prvky (vystupováním herců z rolí, prohozením rolí mužů a žen, starých a mladých, dočasné přisouzení nejbrutálnějších lidských osudů hmyzu).
Vážně působivé! Výborně napsáno, kompaktní režie i dramaturgie, silné emoce, vyrovnané, autentické herectví. Mahence tohle angažované drama nesmírně sluší! I přesto nebo právě proto, že hra nebude pro většinové publikum.
(zadáno: 22.1.2023)
75%
Velmi dobře napsaná hra, kterou herci na pódiu dokázali naplnit emocemi, jež postupně gradují tak, že se v klíčových pasážích dá atmosféra vážně skoro krájet. Velmi intenzivní zážitek, připojuji se ale k upozornění na horší srozumitelnost (herci často mluví otočeni k sobě a divákovi zády, na jevištní řeč také není vždy úplně dbáno, vyjma tedy M. Slámy).
Výborný hudební doprovod.
Velmi dobře napsaná hra, kterou herci na pódiu dokázali naplnit emocemi, jež postupně gradují tak, že se v klíčových pasážích dá atmosféra vážně skoro krájet. Velmi intenzivní zážitek, připojuji se ale k upozornění na horší srozumitelnost (herci často mluví otočeni k sobě a divákovi zády, na jevištní řeč také není vždy úplně dbáno, vyjma tedy M. Slámy).
Výborný hudební doprovod.
(zadáno: 17.1.2023)
Dramatizace připomněla slavnou novelu, která dnes už asi vypadla z povinné četby.
Ale díky za to, že se k ní DvD vrátilo a ukázalo, jak může jednoduchý příběh vystavěný na principu antické tragédie zasáhnout znovu i současného diváka, a to nejen silou emocí nebo nevyhnutelností děsivého osudu, ale i autenticitou zpracování.
Výborná inscenace s vynikajícími hereckými výkony. Velmi silné byly ty od M. Poulové a P. Neškudly v hl. rolích, ale i další např. od J. Meduny, T. Turka a především M. Hanuše.
Ale díky za to, že se k ní DvD vrátilo a ukázalo, jak může jednoduchý příběh vystavěný na principu antické tragédie zasáhnout znovu i současného diváka, a to nejen silou emocí nebo nevyhnutelností děsivého osudu, ale i autenticitou zpracování.
Výborná inscenace s vynikajícími hereckými výkony. Velmi silné byly ty od M. Poulové a P. Neškudly v hl. rolích, ale i další např. od J. Meduny, T. Turka a především M. Hanuše.
(zadáno: 8.1.2023)
Téma hry předem lákalo, ale eklektická scéna jako první z úvodních vjemů trochu překvapila (nejvíc asi plyš, který tak kontrastuje s tématem války). Ale nakonec ji beru, barevnost je originální a využití zástěny pro zobrazení vzdálených scén války nápadité a velmi působivé.
Vlastní dramatizace není jednoduchá, v první části ani nedrží moc při sobě. Pilíři hry jsou herecké výkony starších mužských bardů (včetně nejvýraznějšího T. Šulaje), zaujala mě ale i postava Hostivíta v podání H. Drozdové.
Na scéně ovšem bylo i dost hereckých deklamací namísto přesvědčivého projevu, jejich aktérům to moc nevěřím. A i to pro mě ubírá hře na zásahu.
Vlastní dramatizace není jednoduchá, v první části ani nedrží moc při sobě. Pilíři hry jsou herecké výkony starších mužských bardů (včetně nejvýraznějšího T. Šulaje), zaujala mě ale i postava Hostivíta v podání H. Drozdové.
Na scéně ovšem bylo i dost hereckých deklamací namísto přesvědčivého projevu, jejich aktérům to moc nevěřím. A i to pro mě ubírá hře na zásahu.
(zadáno: 2.12.2022)
Výborné zpracování NDB povýšilo Havlovu hru na současný, absurdně zábavný kus. Určitá přepjatost a humorná nadsázka textu je velmi srozumitelná pro mladé publikum, a odráží se i v hereckých projevech a v expresivně pojaté scéně (která se dobou vzniku jen inspirovala, protože dobovou realitu úplně věrně odrážejí snad jen hrnečky na kafe a držák na ubrousky, ó ano, a ještě tchynin jazyk). Havel také do textu vložil (formou monologů autora) mnohé své zásadní myšlenky.
Každopádně velmi mile zpracováno, příjemně strávený večer. Představení považuji za jeden z nejlepších činoherních kusů NdB poslední doby.
Každopádně velmi mile zpracováno, příjemně strávený večer. Představení považuji za jeden z nejlepších činoherních kusů NdB poslední doby.
(zadáno: 18.11.2022)
Protože mám v paměti dávné uvedení Matky pražského ND s Janou Štěpánkovou, které bylo spíš pateticky zpracované, překvapilo a potěšilo mě velmi civilní a místy i odlehčené brněnské zpracování, a to už od prvních momentů. Scéna již tradičně výborná, stejně jako T. Groszmannová, která roste s každou další rolí. Herecky vůbec velmi vyrovnané, přesto chci zmínit ještě výkon T. Šulaje ve vedlejší roli otce, který ho zvládl jaksi nenápadně, ale o to brilantněji.
Hra se právem těší velkému zájmu diváků, nelze než doporučit.
75%
Hra se právem těší velkému zájmu diváků, nelze než doporučit.
75%
(zadáno: 18.10.2022)
Vynikající scénografie (která má v poslední době v NdB setrvale vysokou úroveň), vyrovnané herecké výkony, zajímavá režie.
Z herců mně zaujala Tereza Richtrová a Jiří Suchý z Tábora (jejich dialog po přestávce pro mě patřil k vrcholům představení), nebo Eliška Zbranková.
Z herců mně zaujala Tereza Richtrová a Jiří Suchý z Tábora (jejich dialog po přestávce pro mě patřil k vrcholům představení), nebo Eliška Zbranková.
(zadáno: 18.10.2022)
Obrovské herecké nasazení, které se tak často nevidí... skvělá inscenace.
(zadáno: 20.9.2022)
75%
Opravdu jsme se těšili na práci M. Dočekala v NDB. A "jeho" inscenace nás velmi zaujala, nejen režijně, i dramaturgicky, výborná byla scéna a výtvarné zpracování včetně použité metaforiky... Skvělé bylo i zapojení černých barmanů - dík za to. Celkově pro nás velmi dobrý divadelní počin.
Ale závěrečných asi 15 minut nás emocionálně nezasáhlo a tak trochu už jsme byli mimo inscenaci... Nevím, něco tomu chybělo, co náš dojem z celku trochu oslabilo, snad přesvědčivost hereckého projevu... Každopádně budeme se těšit na příští Dočekalovu režii v Brně, snad naváže na spolupráci se zdejším souborem!
Opravdu jsme se těšili na práci M. Dočekala v NDB. A "jeho" inscenace nás velmi zaujala, nejen režijně, i dramaturgicky, výborná byla scéna a výtvarné zpracování včetně použité metaforiky... Skvělé bylo i zapojení černých barmanů - dík za to. Celkově pro nás velmi dobrý divadelní počin.
Ale závěrečných asi 15 minut nás emocionálně nezasáhlo a tak trochu už jsme byli mimo inscenaci... Nevím, něco tomu chybělo, co náš dojem z celku trochu oslabilo, snad přesvědčivost hereckého projevu... Každopádně budeme se těšit na příští Dočekalovu režii v Brně, snad naváže na spolupráci se zdejším souborem!
(zadáno: 15.9.2022)
(zadáno: 4.9.2022)
Tohle se opravdu povedlo. Výborné představení, díky za něj. Velmi aktuální téma, herci hrají s obrovským nasazením - všichni bez výjimky. Skvělá je i scéna, režijně též dobře zvládnuté... Představení jsme viděli zkraje sezóny, takže drobné výhrady promíjím a můžu dát nadstandardní hodnocení a těšit se, že se bude inscenace líbit těm, kterým ji budu s potěšením doporučovat.
85%
85%
(zadáno: 19.6.2022)
Rozevláté představení s atmosférou flower power a s vynikající a velice autentickou Jazmínou Piktorovou.
(zadáno: 12.6.2022)
Velmi osobitý muzikál, jehož hudba v českém prostředí vyčnívá. Scéna je také mimořádně zajímavá, herecky ale při našem uvedení (hostování v MD Brno) občas nejisté. Škoda, že jsme neviděli obsazení s I. Orozovičem a E. Stárkovou, protože výkony této sestavy byly někdy nepřesné a představení působilo nekompaktně. Možná i kvůli zvuku, když sólové party byly v tišších polohách překryty doprovodem. Přesto velice oceňuji pěvecký projev N. Horákové a L. Libjakové, byl o třídu výš nad ostatními (snad je MD Brno někdy obsadí do svých muzikálů), velmi zaujal i P. Smolárik jako poťouchlý démon Valentino, i jeho pěvecký projev byl výrazný. Díky za večer!
(zadáno: 29.5.2022)
V inscenaci vystupují vlastně jen figury bez emocí (což zesiluje tichý projev, mikroporty), neschopné vzájemné komunikace, které se jen vzájemně využívají a škodolibě si ubližují. Tak kompletní sestava psychopatů ale v reálu nemůže existovat.
A tak jako nejsou postavy schopny komunikovat mezi sebou, nedokáže bohužel jeviště navázat spojení s hledištěm. Náznak propojení snad probleskne skrz "fórky," na které reagují hl. mileniáloví odkojení lety, jež se tvůrci snaží nasvítit kriticky.
Ale jako celek to prostě nefunguje, snad i proto, že nelze brát vážně kritiku toho, z čeho nohy tvůrců vyrůstají a z čeho jejich celé dílo vědomě téží.
A tak jako nejsou postavy schopny komunikovat mezi sebou, nedokáže bohužel jeviště navázat spojení s hledištěm. Náznak propojení snad probleskne skrz "fórky," na které reagují hl. mileniáloví odkojení lety, jež se tvůrci snaží nasvítit kriticky.
Ale jako celek to prostě nefunguje, snad i proto, že nelze brát vážně kritiku toho, z čeho nohy tvůrců vyrůstají a z čeho jejich celé dílo vědomě téží.
(zadáno: 28.5.2022)
Vynikající inscenace s velkou mírou improvizace, která působí hned zkraje představení velmi spontánně až neobvykle, a to i díky tomu, že text je nenaučený a tudíž pronášený přirozeným tónem.
Slovácké divadlo v nejlepší formě, výborná režie, kus bude určitě aspirovat na nejlepší počin roku. Byl to senzační večer - díky!
Viděno na hostování v Brně.
Slovácké divadlo v nejlepší formě, výborná režie, kus bude určitě aspirovat na nejlepší počin roku. Byl to senzační večer - díky!
Viděno na hostování v Brně.
(zadáno: 7.10.2021)
75%
Skvělé drama zlínského rodáka Toma Stopparda má velký potenciál (i pro většinové publikum) a doufám, že se stane tahákem repertoáru MD.
Bohužel musím reagovat na hodnocení od Ester_L (10%), které je podle mě trochu mimo a zbytečně poškozuje inscenaci a scénu, která si dala s volbou i zpracováním tohoto kusu zjevně slušnou práci.
Skvělé drama zlínského rodáka Toma Stopparda má velký potenciál (i pro většinové publikum) a doufám, že se stane tahákem repertoáru MD.
Bohužel musím reagovat na hodnocení od Ester_L (10%), které je podle mě trochu mimo a zbytečně poškozuje inscenaci a scénu, která si dala s volbou i zpracováním tohoto kusu zjevně slušnou práci.
(zadáno: 4.9.2021)
65%
Oceňuji prostor, který byl dán mén známé režisérce a také její schopnost vyjádřit v přestavení velmi dobře emoce.
Zajímavá inscenace, určitě stojí za vidění.
Oceňuji prostor, který byl dán mén známé režisérce a také její schopnost vyjádřit v přestavení velmi dobře emoce.
Zajímavá inscenace, určitě stojí za vidění.
(zadáno: 4.9.2021)
(zadáno: 3.7.2021)
Brilantní hra, překvapivě aktuální. Skvělé herecké i režijní a další tvůrčí výkony včetně hudby, která evokuje americká filmová dramata...velmi kompaktní práce celého souboru. Miroslav Donutil v hl. roli nasvěcuje témata životního bilancování, která člověk po 50ce začíná řešit, nemilosrdnou ztrátu pozic na společenském žebříčku, kterou nelze zvrátit a která jen akceleruje pozvolnou osobnostní degradaci.... nebo neschopnost pochopení mezi generacemi... Dokonale zobrazeno. Vynikající inscenace.
(zadáno: 5.6.2021)
77%
Velmi dobré obsazení a vyrovnané, koncentrované výkony všech, stejně jako citlivě vyjádřené emoce, to jsou hlavní devizy tohoto muzikálu MDB. Lukáš Vlček byl velmi autentickým Rochesterem, a to jak po herecké, tak po pěvecké stránce, a snad mu jeho suverenita přinese víc významnějších rolí. Výborná byla i A. Antalová, O. Studénka nebo třeba Petra Šimberová v roli Helen, ale i všichni další včetně vynikající company.
Tento muzikál vystavěný na klasickém literárním bestseleru má ambici být jedním z hlavních taháků budoucí sezony.
Velmi dobré obsazení a vyrovnané, koncentrované výkony všech, stejně jako citlivě vyjádřené emoce, to jsou hlavní devizy tohoto muzikálu MDB. Lukáš Vlček byl velmi autentickým Rochesterem, a to jak po herecké, tak po pěvecké stránce, a snad mu jeho suverenita přinese víc významnějších rolí. Výborná byla i A. Antalová, O. Studénka nebo třeba Petra Šimberová v roli Helen, ale i všichni další včetně vynikající company.
Tento muzikál vystavěný na klasickém literárním bestseleru má ambici být jedním z hlavních taháků budoucí sezony.
(zadáno: 4.10.2020)
Moderně a nezvykle transformovaný příběh stojí zejména na společné recitaci herců, kteří musí diváka zaujmout buď touto skupinovou a těžko dramatizovatelnou deklamací, anebo v krátkých individuálních partech, na velmi malém prostoru. I přes složitější formu, která asi není úplně pro každého, považuji tuto inscenaci za jednu z nejlepších v NDB z poslední doby a zatím nejlepší Páclův zdejší kus. Trochu mi připomněl náročná divadelní hledání K. Polívkové v HaDi. Z herců mě zaujal P. Kubes a Hana T.B. Velmi přitažlivé bylo představení i po výtvarné stránce, a myslím, že ho chci vidět znova.
(zadáno: 20.9.2020)
Dobré herecké výkony, opravdu vydařená scénografie a myslím, že i režie.... ale ten kus šel absolutně mimo mě a vůbec mě nezaujal a nebavil...
Takže nízké hodnocení tentokrát vůbec nejde za zpracováním, ale za autorem, mně osobně to připadalo - jak už napsal někdo přede mnou - jako slátanina.
Takže nízké hodnocení tentokrát vůbec nejde za zpracováním, ale za autorem, mně osobně to připadalo - jak už napsal někdo přede mnou - jako slátanina.
(zadáno: 5.9.2020)
Velmi pěkná výprava a poetické dílko, ale nějak to pro mě nemělo šťávu.