Profil uživatele

Janis

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jiří Landa: 12 % (161)
Kateřina Jírová: 12 % (34)
Lukáš Dubský: 12 % (95)
Michal Novák: 12 % (84)
Pavel Širmer: 12 % (133)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

(zadáno: 21.11.2018)
Život s krajtou - Divadlo Verze: 80 %
Hra o hlubokém lidském osamění, se kterou není snadné se ztotožnit a která zanechává až trochu bolestnou emoci.
Moc se mi líbilo spojení s autorskou Fajtovou hudbou.
(zadáno: 10.10.2018)
Dotkni se vesmíru a pokračuj - Městské divadlo Brno: 40 %
První půlka velmi slušná, ve druhé obrovský propad kvality a představení rázem připomíná amatérské divadlo. Měli jsme pocit, že režisérka po secvičení první části odjela domů a ponechala přípravu druhé půlky svému osudu.... Chyba ale asi nebyla tak úplně na její straně.
Každopádně velmi dobrý herecký výkon Aleny Antalové a Igora Ondříčka.
(zadáno: 8.10.2018)
Maryša - Divadlo Petra Bezruče: 80 %
85%
Velmi kvalitní a vyrovnané představení, a to nejen herecky. Ačkoli režie pojala dílo spíš klasicky, nepochybně bude patřit k nejzajímavějším premiérám sezóny. Celkem neobvykle působící postava Lízala v podání Norberta Lichého. Vynikající hudba, skvěle souznící s dramatem, působící tradičně a přesto velice moderní. Tleskám.
(zadáno: 9.9.2018)
Vzkříšení - Dejvické divadlo: 60 %
Každý z herců tady hraje tak trochu sám sebe...ok, další z takových představení v DD.
A taky nechybí hned zkraje pořádná p.ča, ku.va a tak podobně - ujištění divákům, že dneska se vážně nudit nebudou, jsou totiž v Dejvickém.
Jasně, díky za upozornění, ale nebylo ho třeba.

(hodnoceno na základě tv záznamu)
(zadáno: 23.8.2018)
Lev v zimě - Divadlo na Vinohradech: 70 %
Taková středověká a mnohem poklidnější verze Války Roseových. Velmi slušně herecky zvládnuto v celkem komorním obsazení, přičemž herectví je to, na čem tahle inscenace stojí. Určitě lze doporučit, zejména tradičnějšímu divákovi. Zcela souhlasím s Morou (viz názor níže), že jde o inteligentní předlohu, vkusnou inscenaci a příjemně strávené 2 hodiny v divadle.
(zadáno: 23.6.2018)
Mnoho povyku pro nic - Slovácké divadlo Uherské Hradiště: 90 %
Velký divadelní kus s velkým obsazením, dobře dramaturgicky zpracováno, režijně zdatné - tenhle Shakespeare neměl hluchá místa, povedla se i hudba nebo kostýmy. Herecky taky velmi vyrovnané (přestože upozorním jen na výkon Zd. Trčálka nebo P. Hromádky).
Takže divadelní zážitek.
(zadáno: 21.6.2018)
Pankrác ´45 - Švandovo divadlo: 70 %
(zadáno: 19.6.2018)
Tajný deník Adriana Molea ve věku 13 a ¾ - Divadlo v Dlouhé: 40 %
45%
Zájezdová revue pro nenáročné publikum...s předlohou nemá mnoho společného, snad jen schematickou dějovou kostru, úroveň humoru je ale zcela jiná.
A představení taky není pro děti, ty by se dost nudily...
(zadáno: 29.5.2018)
Vyrozumění - Komorní scéna Aréna: 90 %
Vynikající ztvárnění Havlovy inscenace, zpočátku sice jakoby kostrbaté (takže nápadně připomene svého autora a jeho způsob projevu), později zapadající do sebe a skládající před našima očima poměrně plastický otisk starých (?) časů.
Opravdu vydařená, poctivá práce celého souboru - díky Vám za večer!
(zadáno: 27.5.2018)
Trójanky (Trojánky, Hekabé, Andromaché) - Městské divadlo Zlín: 50 %
První část stojí na herecké práci zejména H. Čermákové, která svým výkonem utváří celé představení, což je patrné zejména po přestávce, kdy se hra (bez její převažující účasti) propadá do frašky a později snad i trochu do chaosu.
Každopádně velmi silné Euripídovo téma s úpravami zlínských inscenátorů - ty už nám tak nesedly.
Líbilo se mi i ztvárnění role T. Kotrbovou, naopak mužské party mě ničím nezaujaly. Hudební výběr byl pro nás dokonce velkým zklamáním, když neměl jakoukoli souvztažnost k hrané složce. Kostýmy nás rovněž nezaujaly...
(zadáno: 27.5.2018)
Poslední večeře - DEKKADANCERS: 60 %
(zadáno: 23.5.2018)
Deadtown - Divadlo bratří Formanů: 100 %
(zadáno: 10.5.2018)
Rozmarné léto - Národní divadlo Brno: 60 %
Trochu jiné Rozmarné léto, než bylo Menclovo, i když to zdejší se jím inspiruje. Jde ale spíš o volné cirkusové představení, prokládané klaunskými výstupy, což zejména v začátku překvapí. Klauni však předvádějí nejlepší herecké výkony večera, podle mého hodné ocenění, spolu s nimi je zřetelný i M. Bumbálek v roli Majora. Ten má ale nejvíc prostoru na začátku, poté už jsou jeho herecké vstupy rozsahem omezené. Pěkné je i ztvárnění postavy Kateřiny (včetně akrobatických čísel) a také hudební složka.
Jen ten popcorn za 100 Kč bez dokladu (ač jsme o něj žádali) nás překvapil vskutku nemile.
(zadáno: 14.4.2018)
Mindgame - Líbezné vyhlídky - StageArtCz: 80 %
75%
Velmi dobré herecké výkony, v prvé řadě M. Etzlera, který dostal nejvíc prostoru a který se skutečně dokázal velmi uvěřitelně přiblížit typologiím postav-y. Hra má velký potenciál, oceňuji i množství tragikomických momentů, anebo dokonalý a nečekaný závěrečný zvrat, po kterém se i mě na chvíli zmocnil pocit ztráty kontaktu s realitou...
Škoda slabší scénografie, inscenace mohla bodovat ještě výš.
Každopádně jako celek jde o výborný počin a Etzlerovo ztvárnění role bude letos zřejmě patřit k tomu nejlepšímu, co se urodí.
(zadáno: 30.3.2018)
Romance pro křídlovku - Městské divadlo Kladno: 70 %
Poetické až trochu snové představení s velmi dobře zvolenými typy hlavních představitelů (Vojta, Terina). Sympatické herecké výkony, vydařená režie, vyrovnané spojení jednotl. složek (hudba, scéna, režie, herectví..) - pro mě milé překvapení.
72%
(zadáno: 27.2.2018)
Pan Theodor Mundstock - Studio Hrdinů: 50 %
(zadáno: 9.2.2018)
Vražda krále Gonzaga - Dejvické divadlo: 80 %
První část se hodně inspirovala Holíčkovými Kmeny z brněnské Reduty. Vnímám ji ale i jako úlitbu Dejvických, jakousi sebezpytnou očistu, která umožňuje proponentům mainstreamové zábavy uvádět politické téma ve druhé půlce. A ta byla silná a přesně zahraná.
Přesto bylo od herců před přestávkou cítit, že jen "hrají" (civilně působil především T. Jeřábek a snad i M. Myšička) a že - jak ostatně sami připomněli - jim nelze všechno věřit. Což zanechalo šmouhu neupřímnosti na celém představení. Přesto nás druhá půle svým tematem, politickým přesahem a ztvárněním silně zasáhla.
Vstupné 700 Kč.
(zadáno: 21.1.2018)
Strach jíst duši - Národní divadlo Brno: 40 %
Uuuh.
Obskurní kabaret, co si dělá prču z provokativní a ostré Fassbinderovy předlohy. Stěží lze uvěřit, že autoři v čele s režisérem fakticky sdílí Fassbinderův odsudek maloměšťáctví, konzumerismu, popkultury, když sami využívají právě ty prostředky, kterými RWF pohrdal. A když to, co chtěl RWF osvobodit (zprostředkovaně i ústřední dvojici) cíleně zesměšňují, čímž téma nejenže marginalizují, ale předsudky a primitivní maloměšťáctví produkují a utužují, přičemž se ještě skvěle baví.
Demonstrují tak především to, že oni sami hodnoty, za které se RWF s rizikem stavěl, rozhodně nesdílí.
(zadáno: 9.12.2017)
U Kočičí bažiny - Národní divadlo Brno: 70 %
Velmi dobře napsaný příběh se rozjíždí trochu nepřesvědčivě, postupně ale nabývá na dramatičnosti, zvlášť po přestávce. Hra je spíš komorní, s menším obsazením, přesto silou svých emocí dokáže ovládnout prostor velkého jeviště. Zaujal mě výkon T. Davida, který byl do role Carthaga dobře obsazen. Přesvědčivý byl též I. Bareš, líbila se mi i T. Groszmannová, H.T. Briešťanská, překvapila mě A. Stropnická (také dobře obsazená), vynikající byla dětská role A.M. Havířové. Zato stylizovaná bílá scéna byla dle mého příliš neosobní a setrvale umenšovala hloubku dramatu a jeho emocí.
(zadáno: 29.11.2017)
Lucerna - Divadlo v Dlouhé: 70 %
Tradičně slušné zpracování Dlouhé, s ohledem na zdejší vysoká hodnocení jsme čekali událost sezóny. Bohužel příběh je vyprávěn roztržitě, Burešová se snažila udělat z něj taškařici pro "lid" se spoustou ironických citací z pamětnických filmů, což ve spojení s převážně smetanovskou hudbou z Prodanky, symfonií... vychází bizarně. Možná se inspirovala i Nebeského ztvárněním Nory (DpP), zde jsou ale citace odlehčující a svěží. Uznávám, Jirásek je z dnešního pohledu propagandistický až směšný, ale tato dramatizace je spíš průměrná. HB se poslední dobou tak směje jiným, až jí někdy dochází dech.
(zadáno: 21.11.2017)
Shylock - Divadlo Na Jezerce: 70 %
Velmi zajímavý text, který mě svým tematem i zpracováním oslovil. Ano, souhlasím s názory, že při důraznějším režijním vedení mohl ještě více vyniknout, čemuž nasvědčuje snad i to, že jsme probírali, jak by ho v porovnání s M. Kňažkem zvládl třeba Trojan, Preiss atp.
Ale určitě dobrá volby a silný (a nesporně velmi náročný) herecký výkon.
(zadáno: 14.11.2017)
Něco za něco - Národní divadlo Brno: 50 %
55%
Hodně se mi líbila scéna a výrazné byly i výkony ženských představitelek - T. Groszmannové, K. Apolenářové a samozřejmě H. Briešťanské. Zklamalo mě ale proškrtání hry, které ji sice zkrátilo na příjemných 1:35h, bohužel ale značně poničilo její strukturu, ubralo jí dějovost i zábavnost. A i ta mravní linka se nakonec stala jednosměrnou a šablonovitou. Takže i když na režie M. Glasera vždy s chutí zajdu, toto zpracování hodnotím jako rozpačité.
(zadáno: 14.11.2017)
Gedeonův uzel - SpoluHra: 70 %
Hra stojí na profesionálním herectví V. Cibulkové, které zakrylo i režijní nejistoty. Musím přiznat, že mě herečka dohnala k slzám a sdílela jsem s ní v nejvypjatější scéně její bol jako se skutečnou postavou. Výstupy K. Hrachovcové byly protipólem, bohužel mnohdy těžko slyšitelné, a některé monology působily dojmem, že zapomněla text (ač si to nemyslím). Vsuvky jí na tělo (s kočkou) mi přišly zbytečné.
Jinak ale jedna ze zajímavých premiér sezóny, jen myslím, že misty málo dotažené některé dílčí katarze (např. odhalení homosexuality), zatímco jiné (ta s kočkou) až přepjaté.
(zadáno: 25.10.2017)
Želary (srdce mé) - Národní divadlo Brno: 40 %
Na tomhle kusu byla asi nejlepší předloha, kterou všichni znali a z jejíž kvality dramatizace NDB těží. Přesto, že herecké výkony byly kvalitní, se mi bohužel nelíbila ani struktura této dramatizace, ani režijní zpracování. První půle ještě přijatelná, po přestávce už dost nudné. Legátové pevní a svébytní horalé se tady změnili vesměs v primitivy a opilce, trpící své ploché životy na podivné a mentálně izolované periferii... No, škoda.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>