Profil uživatele

Eva123

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jiří Landa: 10 % (41)
Lukáš Dubský: 11 % (30)
Michal Novák: 13 % (21)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 > >>

(zadáno: 15.4.2019)
Hledání ztraceného času - Národní divadlo Brno: 60 %
V divadelní adaptaci románu Hledání ztraceného času bylo zdůrazněno, že čas plyne, ale lidé zůstávají stále stejní; zdůrazněna byla vzájemná přitažlivost žen (mužů) mezi sebou, i to že se tomu titíž u jiných snobsky vysmívají. Inscenace byla nějak neobvykle nasvícená, takže hercům nebylo pořádně vidět do obličeje.
(zadáno: 4.3.2019)
Anna Karenina - Městské divadlo Brno: 60 %
Režisér Petr Gazdík zdůraznil ve 3 a čtvrt-hodinové inscenaci filozofování o smyslu života a sám zde velmi dobře ztvárnil autorovo alter ego, Konstantina Levina.
(zadáno: 25.2.2019)
Poslední loď - Městské divadlo Brno: 60 %
Muzikál "Poslední loď" mi hodně připomínal operetu, kterou teď v Brně, bohužel, nedávají. Inscenace se mi líbila, měla pěkně udělanou scénu a z herců mě nejvíce zaujali Stanislav Slovák, Viktória Matušovová a Zdeněk Junák.
(zadáno: 5.11.2018)
BIG - Městské divadlo Brno: 60 %
Muzikál Big mě neoslovil. První polovina mi připadala taková "umělá",
nevyhovovala mi "rázová" hudba (nevím jak se jí správně říká), přestože nemám hudební sluch a taky mi dost vadily šedivé kostýmy úředníků za stoly (i když to tam asi bylo kvůli kontrastu). Před přestávkou jsem si nějak zvykla, asi díky dobře hrajícím hercům, z nichž mě nejvíce zaujali Jonáš Florián, Viktória Matušovová a Zdeněk Junák.
(zadáno: 31.10.2018)
Zítra to spustíme (historická meditace o pěti dějstvích) - Divadlo na Orlí: 70 %
Představení Zítra to spustíme bylo velice povedené, herci byli šikovní (včetně studentů prvních ročníků) a byť to bylo vedeno jako činohra, studenti zpívali hodně písní, od Hašlera (Kampak na nás, Bolševíci!), přes Wericha až po Suchého (ani jsem netušila že píseň o Salvadoru Dalim, který posvačil na bříšku plavovlasé dívky je tak dlouhá).
(zadáno: 26.10.2018)
Milenci nebes - Národní divadlo Brno: 60 %
Inscenace byla hodně složitá a asi bylo dobře, že byla poměrně dlouhá, protože mi dlouho trvalo, než jsem pochopila o co jde. V programu tvrdili, že "Děti ráje" byli diváci sedící na bidýlku, ale o nich to zjevně nebylo. Druhá polovina mně už byla pochopitelnější. Z herců mě zaujali Eva Novotná a Martin Siničák.
(zadáno: 25.6.2018)
Mnoho povyku pro nic - Slovácké divadlo Uherské Hradiště: 60 %
Bylo to pěkné představení (a byl to opak představení v Janáčkově divadle 1973, které mi tenkrát jako "začínajícímu divákovi" připadalo strašně komplikované), na scéně bylo většinou málo herců, kteří za chvíli odešli a po nich přišli další na jinou scénu, takže děj byl maximálně srozumitelný. Kostýmy byly hodně "různorodé". Z herců mě nejvíce zaujal Jiří Hejcman v roli Benedika.
(zadáno: 18.6.2018)
Marie Stuartovna - Národní divadlo Brno: 60 %
Marie Stuartovna je pěkná inscenace s dobrými hereckými výkony, nejvíce mě zaujal Tomáš David v roli Mortimera. - V programu k inscenaci jsem se nedočetla nic o historickém pozadí hry, ani o jejích brněnských inscenacích.
(zadáno: 7.5.2018)
Spamalot - Městské divadlo Brno: 50 %
Montypythons Spamalot nebyl ani tak muzikál, jako spíš revue, ke které by toho diváci museli mít strašně moc nastudovaného dopředu, aby pochopili co a proč inscenace obsahuje. Představení mělo velmi nákladnou (a místy vtipnou) výpravu, tanečníci byli oblečení na každé číslo jinak, v jednom čísle měli detvanský kroj s holými břichy (a v pozadí se objevil slovenský znak) a člověk nevěděl proč (jistěže v MDB hraje hodně Slováků, ale v repríze kterou jsem viděla hrál jen jeden hodně naturalizovaný Slovák), možná protože inscenaci režíroval Stanislav Slovák?
(zadáno: 19.2.2018)
Strach jíst duši - Národní divadlo Brno: 50 %
Byla jsem na "Strach jíst duši" zvědavá, ale představení moderní pohádky, či kabaretu mě zklamalo. Byl to nesourodý pel-mel z německých reálií 70. let a českých reálií současnosti i doby minulé. Inscenátoři přece museli počítat s tím, že každý divák bude znát (neznat) něco jiného (já třeba neznám Disneyho Sněhurku). Kdo zná východoněmeckého Večerníčka (Sandmännchen), nemohl si ho v žádném případě ztotožnit s postavou hranou Petrem Bláhou, mně připomínal spíš irského skřítka Ogga z Divotvorného hrnce a byla jsem zvědavá jak se zmenší, když rozházel tolik zlatých konfet, ale nezmenšil se, ...
(zadáno: 14.2.2018)
Tajný deník Adriana Molea - Divadlo na Orlí: 70 %
Muzikál, či hudební komedie Tajný deník Adriana Molea se mi moc líbil. Na diváky z něj přímo vyzařovala příjemná atmosféra, hudba byla také příjemná a mladí herci hráli velice dobře. Nejvíce se mi líbil Libor Matouš coby Adrian Mole.
(zadáno: 29.1.2018)
Horečka sobotní noci - Městské divadlo Brno: 60 %
Horečka sobotní noci v Městském divadle Brno byla nová verze muzikálu, více sociálně zaměřená, škoda jen že zpívali anglicky. Bylo to pěkné. Marco Salvadori byl dobrý Tony Manero, z ostatních mě nejvíce zaujal Daniel Rymeš v roli Bobbyho, který neunesl zodpovědnost za budoucí rodinu
a v závěru hry skočil z mostu.
(zadáno: 8.1.2018)
Hoří v sadě rodném květ - Národní divadlo Brno: 60 %
Představení se skládalo z pěti částí. Vedle loutkového divadla o přestávce se mi nejvíce líbily Paměti Alžběty Babrajové a herečky Marie Durnová, Klára Apolenářová a Elena Trčková. V první části Pod okny TGM bylo nejen nejvíce sprostých slov, ale také nejvíce rozmanitých historických (někdy i ahistorických) paralel z českých dějin. V inscenaci se dala najít různá vtipná řešení nejen po textové stránce, ale i pokud jde o výpravu (představení dopadlo docela jednolitě). Nejvíce mi vadilo příliš hlasité bubnování v závěru představení.
(zadáno: 27.11.2017)
Odyssea - Národní divadlo Brno: 60 %
Odyssea hráli tři herci a čtyři herečky, na začátku byli celí v černém s bílými podkolenkami a postupně se svlékali. Jednalo se o hromadnou recitaci v oblacích dýmu s rytmickou hudbou. Občas bylo špatně slyšet, asi šlo o technický problém, herci měli mikrofony. Herci hráli pěkně, přesto se mi to nelíbilo (Bertoltu Brechtovi by se to asi líbilo).
(zadáno: 13.11.2017)
Dotkni se vesmíru a pokračuj - Městské divadlo Brno: 60 %
Inscenace Dotkni se vesmíru a pokračuj byla o vědcích, o genetice, o mutacích a o možnosti zneužití vědy. Některé postavy byly hrány v nadsázce (dopadly jako ve stavu beztížném) a měly kostýmy, které odkazovaly spíše do dřívějších dob. Hlavního hrdinu ztvárnil velmi dobře Petr Štěpán.
(zadáno: 4.11.2017)
Teror - Národní divadlo Brno: 60 %
Představení Teror bylo na mě příliš filozofické, či idealistické, ale bylo dobře zahrané. Z herců mě nejvíce zaujali Dušan Hřebíček v roli svědka Lauterbacha a Zdeněk Dvořák v roli Soudce.
(zadáno: 1.11.2017)
Woodstock - Divadlo na Orlí: 60 %
Muzikál Woodstock byl dobře napsaný a dobře zahraný studenty muzikálového herectví JAMU. Hlavními hrdiny byli dva rozdílní chlapci, pěkně ztvárnění Patrikem Földešim a Tadeášem Horehleděm, kteří spolu jeli na festival ve Woodstocku, ale protože každý vyznával jiné hodnoty (co je důležitější: láska nebo poctivost?), vrátil se domů jen jeden z nich.
(zadáno: 30.10.2017)
Děsnej pátek - Městské divadlo Brno: 70 %
Děsnej pátek je chytře napsaný a dobře zahraný muzikál, v kterém si matka s dcerou vymění svá těla. Matku s dcerou hrály výborně Alena Antalová a Kateřina Marie Fialová. Velmi dobrý byl též Jonáš Florián v roli Adama (škoda že tam vzadu nahoře nebyl tak dobře vidět). Potěšilo mě, že jsem po delší době mohla opět vidět Hanu Horkou v roli babičky.
(zadáno: 30.10.2017)
Komedie o umučení - Studio Marta: 60 %
Inscenace Komedie o umučení byla pěkná, též se v ní zpívalo, mladí herci byli dobře secvičení a dobře to hráli, nejvíce se mi líbil Mark Kristián Hochman v roli Čerta. Inscenaci uváděl pedagog Lukáš Rieger starodávným způsobem v roli Opovědníka, začal už před představením, což se mi velice líbilo a o to více je mi líto že se v Brně téměř nedávají staré české hry od Tyla, Klicpery a dalších autorů.
(zadáno: 25.9.2017)
U Kočičí bažiny - Národní divadlo Brno: 60 %
Inscenace se mi líbila, i když na novodobou Médeiu mi připadala příliš civilní. Líbila se mi Tereza Groszmannová v roli Hester, ale i dětská představitelka její dcery Josie Anna Marie Havířová.
(zadáno: 24.6.2017)
Něco za něco - Národní divadlo Brno: 60 %
Inscenace byla zajímavá (nevím zda jsem ji už někdy viděla), odehrávala se na pěkné klasické scéně Pavla Boráka, byla hrána bez přestávky a měla poněkud neočekávaný konec. Z herců mě nejvíce zaujala Hana Briešťanská.
(zadáno: 19.6.2017)
Kouzelný vrch - Národní divadlo Brno: 60 %
Inscenace byla pěkná a herci hráli dobře, i když jsem nepochopila, proč chtěl hlavní hrdina v sanatoriu nejprve zůstat a pak z něj odejít. Zřejmě je těžké zdramatizovat tlustý román do zhruba dvouhodinové inscenace tak, aby ji pochopili i lidé, kteří román nečetli. (Viděla jsem reprízu 3/4 roku po premiéře, s jiným obsazením role Klavdije Chauchatové.)
(zadáno: 29.5.2017)
Žítkovské bohyně (krev je krev) - Městské divadlo Brno: 50 %
Inscenace na mě působila příliš experimentálně (a klec na jevišti mi připomínala někdejší Křižník Potěmkin, i když vypadala jinak). Líbily se mi obě představitelky hlavní hrdinky - Svetlana Janotová a Nikol Wetterová, ale nepochopila jsem, jestli hlavní hrdinka v závěru hry umírá?
V současnosti, na prokletí?
(zadáno: 15.5.2017)
Nepřítel lidu (Síla interpretace) - Slovácké divadlo Uherské Hradiště: 60 %
Inscenace se mi líbila, měla svého komentátora a dvě scény proběhly dvakrát se stejným textem, ale různě zahrané. Z herců mě nejvíce zaujal Pavel Hromádka v roli Petra Stockmanna, bratra hlavního hrdiny (připomínal mi zda Josefa Langmilera v mladších letech).
(zadáno: 9.5.2017)
Viki kráčí za štěstím - Městské divadlo Brno: 60 %
Muzikál Viki kráčí za štěstím měl vzadu otáčecí kulisu, na jedné straně byl interiér a na druhé straně stěna paneláku se zpívajícími herečkami ve všech oknech, což člověku připomnělo Poprask na laguně, byť moderně pojatý. - Líbil se mi Jakub Przebinda jako Papoušek i nositel Papouška
a taky Lucie Bergrová v titulní roli Ludviky Bouzkové.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 > >>