Studio Hrdinů

Marguerite Durasová, Jan Horák, Ladislav Babuščák

Bolest

Premiéra: 29.5.2018. Překlad novely: Anna Kareninová. Dramaturgie: Jan Horák. Kostýmy: Tereza Hrzánová. Hudba: Natálie Pleváková. Pohybová spolupráce: Markéta Vacovská. Režie: Ladislav Babuščák.
0:55x


Monodramatická adaptace novely známé francouzské spisovatelky, která nutí člověka přehodnotit pojem lidskosti a přes jednoduché, ale silné dramatické vyprávění podává svědectví o důležitosti determinace, empatie a souvztažnosti v časech, kdy je zla tolik, že za ním přestávame vidět konkrétní tváře lidských bytostí stejných jako jsme my. Stylisticky strohý, nepatetický denníkový zápis o čekání na návrat muže z koncentračního tábora, zrcadlí archetypální drama a zároveň nabízí výjimečně citlivě vykreslený portrét individuální ženy, která v masovém šílenství konce války zachraňuje lidstvo v podobě snahy o záchranu jednoho člověka...
Anketa 2018
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od prosince 2017 do listopadu 2018, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě. Uzávěrka ankety je 28. února.
Studio Hrdinů
Hodnocení inscenace
Redakce
55 %
Uživatelé
60 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 40 %
Lukáš Holubec 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 40 %
(zadáno: 3.6.2018, počet hodnocení: 1542)
přínosný / zajímavý komentář
44,99 % Sečteno a podtrženo... První řada, sedmé sedadlo zprava. Pro to byla inscenace vytvořena a z něj třeba i funguje, takže pokud se na ni chystáte, zkuste urvat to nebo nějaké kolem. Více viz blog.
Lukáš Holubec 70 %
(zadáno: 31.5.2018, počet hodnocení: 569)
přínosný / zajímavý komentář
Je všudypřítomná, cítíte ji skrze tmu, promlouvá k vám strohým, věcným, odcizeným tónem jazyka, v němž je patrný poslední záchvěv naděje i definitivní rezignace. Je to bolest. Marguerite Duras ji na dlouhá léta zamkla v paměti, ale deníky, jimž lidé vždy svěřují nejniternější trápení a úzkosti, mají ohromnou cenu tyto pocity zachovat. A tak oproštěni od světla, v souznění s betonovými schody, můžeme znovu prožít skličující okamžiky doby, kdy Evropa plakala. Senzitivní výkon Anity Krausové naplno ocení jen diváci s vhodným výběrem místa. Nebýt této nepochopitelnosti, hodnotil bych ještě výše.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Zdeněk Malinský 70 %
(zadáno: 10.1.2019, počet hodnocení: 34)
přínosný / zajímavý komentář
Studené obří prostory SH i v parném létě (premiéra) moc vřelosti nepřidají. A pokud nesedíte v 1.řadě, asi vám dost textu uteče. Utáhnout sama celé pŕedstavení, je pro A.K. těžký úkol a scéna bez rekvizit a dekorace ji v tom tedy vůbec nepomáhá. V závěru už se pak člověk musí až moc soustředit na text. Opět bych krapíček krátil. Bez toho by bylo hodnocení vyšši.
MarekLinhart 50 %
(zadáno: 2.10.2018, počet hodnocení: 152)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.