Divadelní studio Továrna
Vladimir Sorokin, Karel Steigerwald
Třicátá Marinina láska
Premiéra: 28.1.2011. Překlad románu: Libor Dvořák. Dramaturgie: Matěj Samec. Výprava: Marjetka Kürner Kalous. Hudba: Petr Haas a citace. Úprava a režie: Viktorie Čermáková.
2:00x | Poslední uvedení: květen 2011.
2:00x | Poslední uvedení: květen 2011.
Jana Pidrmanová, Jiří Štrébl, Vladimír Marek / Tomáš Jeřábek, Miloslav König, Jan Unger, Anna Hrnečková, Lucie Roznětínská, Marie Štípková, Jindřiška Křivánková, Halka Třešňáková, Matěj Samec, Alena Bazalová, Vanda Drozdová, Kateřina Dudová, Jana Kozubková, Anita Krausová, Kristýna Kudrnáčová, Lucie Málková, Andrea Marečková, Ludmila Němečková, Anežka Rusevová, Tereza Tauerová, Ondřej Lipovský, Lukáš Macháček, členové akrobatické skupiny Chebejet...
Scénická freska propojující moskevský soc-art Vladimira Sorokina a publicisticko-dramatický komentář Karla Steigerwalda. Moskva - Lesbos, Sovětský svaz před rozpadem. Pianistka Marina hledá lásku, identitu, orgasmus. Má mnoho milenek, muži ji neuspokojují, lesbické vztahy také ne. V nekonečném blátě Brežněvovy říše bojuje o svou vnitřní svobodu. Co Marina najde, vyrazí nám dech...
18! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (8)
HODNOCENÍ REDAKCE:
Pavel Širmer 20 %
(zadáno: 16.3.2011, počet hodnocení: 1639)
přínosný / zajímavý komentář
Občas jsem zachytil zajímavou myšlenku a poznal, že i totalitní režim v Rusku má se současností něco společného (pocity ničivé prázdnoty a beznaděje, neschopnost či nemožnost lásky atd.). Myslím, že téma by šlo dobře vztáhnout k dnešku. Režisérce V. Čermákové se to však nepovedlo, její uchopení bylo od základu špatné. Měl jsem pocit, že se ani nesnažila o to, aby se divák zorientoval, chyby byly někdy až školácké. Nepřehledné a těžce srozumitelné dění na jevišti. Osobitě ztvárněné výjevy se k tématu v zásadě hodily, ale v chaotickém zpracování jejich smysl nevyzníval. Navíc únavné a nezáživné.
Jiří Landa 10 %
(zadáno: 1.2.2011, počet hodnocení: 2895)
přínosný / zajímavý komentář
Neskutečný režijní blábol, jímž V. Čermáková naprosto zabila jakékoli zajímavé myšlenky textu. Trapno střídalo trapno, naprosto nesmyslné využití nahoty - pouze pro efekt. Právě tyto scény patřily k těm nejtrapnějším v představení. Podobná produkce neměla vůbec spatřit světlo světa - vysloveně se jednalo o trápení diváků. Inscenace u mne aspiruje na propadák roku.
Johana Hovorková 70 %
(zadáno: 28.5.2013, počet hodnocení: 87)
Třicátá Marinina láska rozhodně nemůže oslovit diváky, kteří neznají knižní předlohu Vladimíra Sorokina. Pokud ano, stává se celek mnohem zajímavější, pochopitelnější a režisérova schopnost přesně na jeviště přenést atmosféru knihy je obdivuhodná.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.