OLDstars [HarOLD]
Mattias Brunn
Po Fredrikovi
Premiéra: 3.9.2017 | prostor HarOLD | 2:15
Švédské monodrama. Johan právě ukončil střední školu a definitivně zjistil, že s holkama se bude jen kamarádit. V den, kdy potká Fredrika, začíná nejkrásnější a zároveň nejtragičtější kapitola jeho života. Zamilovaný příběh dvou mužů se hroutí jako domeček z karet. Hledání svého místa ve světě vstříc nelítostné smrti...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
85 %
Uživatelé
90 %
Hodnocení redakce
Jan Pařízek 90 %
Pavel Širmer 80 %
Jiří Landa 80 %
Lukáš Holubec 90 %
Jiří Koula 80 %
Pavla Haflantová 90 %
Jan Pařízek 90 %
Pavel Širmer 80 %
Jiří Landa 80 %
Lukáš Holubec 90 %
Jiří Koula 80 %
Pavla Haflantová 90 %
Volby
Hodnocení (34)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 90 %
27.4.2018 | 940 hodnocení
+ souhlasím
Silná hra s parádním hereckým výkonem. M. Řezníček dokázal prakticky z ničeho, přímo vedle vás, vytvořit krásný, dojemný a strhující životní příběh. Čisté, obnažené herectví v té nejlepší možné podobě. Konečným výsledkem je potom nádherný divadelní zážitek.
Pavel Širmer 80 %
10.1.2018 | 2072 hodnocení
+ souhlasím
75%. Matyáš Řezníček se pohybuje (a sedí) mezi diváky a vypráví jim příběh Johana. Do postavy otiskl i kus sebe a provádí diváky s citem, pochopením a s prožitkem, na němž není ani z těsné blízkosti znát faleš. Některé nejednoznačné situace, zvláště ke konci, umožňují více variant ztvárnění; část diváků by mohla preferovat jiné řešení. Sledovat, resp. sdílet hercův projev a jeho mimořádné nasazení je však každopádně zážitek. Návštěvy s velkou pravděpodobností nezalituje ani divák, který měl možnost vidět první české nastudování s I. Luptákem.
Jiří Landa 80 %
20.9.2017 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
To, co se T. Staňkovi podařilo s E. Maximovou v Natašině snu, nyní zopakoval s M. Řezníčkem v monodramatu Po Fredrikovi. I tentokrát se jedná o emočně vypjatou inscenaci, která po celou dobu dvou hodin nenechává diváka vydechnout, přičemž nepostrádá ani zdařile pointované humorné situace. M. Řezníčkovi vlastně nelze nic vytknout, stejně jako celé inscenaci s nebývale přesným citem pro timing (snad vyjma závěru, který by si zasloužil nějaký hudební podkres, aby došlo k intenzivnějšímu prožitku). Nastudování s mnoha zajímavými a smysluplnými režijními nápady je zejména nebývale herecky naplněné.
Lukáš Holubec 90 %
12.9.2017 | 758 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ani nemusím porovnávat s inscenací Divadla Letí. Tady jsem byl na dvě hodiny uzavřen v bílém světě Frederika a nevnímal nic než něžně odzbrojující první lásku, jejíž křišťálová čistota byla draze vykoupena zdrcujícím zklamáním. Viděl jsem, jak by ona křehká duše obětovala raději život, než aby přišla o intenzivní doteky štěstí... Život je krutý... ale je hned snesitelnější, když vám slzy do očí nad osudovým zklamáním nezkaženého chlapce vžene takový jedinečný umělecký zážitek, jehož dva hlavní strůjce musím ocenit hlubokou poklonou. Pánové Staňku a Řezníčku, děkuji. Dopřejte radost i dalším.
Jiří Koula 80 %
8.9.2017 | 1602 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
84,99 % Sečteno a podtrženo, Po Fredrikovi od OLDstars považuji za mimořádně zdařilou inscenaci, dvě hodiny čistého času odplynou, ani nebudete vědět kam. A Matyáš Řezníček patří do Národního divadla. A do OLDstars. A vlastně kamkoliv. Nicméně aktuálně si na něj zajděte do HarOLDu, neváhejte, zatím jsou plánované jen tři reprízy od 22. do 24. září. Ale moc bych si přál, aby to nebylo vše, Ivan Lupták hrál Johana čtyři roky, to není špatná meta, což? Více viz blog.
Pavla Haflantová 90 %
4.9.2017 | 358 hodnocení
+ souhlasím
85%
Že monodrama stojí a padá s výkonem představitele je zřejmé. Když jsem se dozvěděla, že Johana bude hrát Matyáš Řezníček, potěšilo mě to a řekla jsem si "ano, ten by to mohl uhrát." Zpětně se mu musím omluvit, on to neuhrál, on byl Johanem. Překypoval energií a dokázal skutečně udržet diváka po celou dobu v napětí a očekávání. Přesvědčivý ve všech polohách, ve všech emocích, ve všech postavách. Pro mě naprosto dechberoucí výkon.
Kvůli všem divákům doufám, že nakonec bude možné odehrát mnohem více představení, než je v tuto chvíli naplánováno.
Že monodrama stojí a padá s výkonem představitele je zřejmé. Když jsem se dozvěděla, že Johana bude hrát Matyáš Řezníček, potěšilo mě to a řekla jsem si "ano, ten by to mohl uhrát." Zpětně se mu musím omluvit, on to neuhrál, on byl Johanem. Překypoval energií a dokázal skutečně udržet diváka po celou dobu v napětí a očekávání. Přesvědčivý ve všech polohách, ve všech emocích, ve všech postavách. Pro mě naprosto dechberoucí výkon.
Kvůli všem divákům doufám, že nakonec bude možné odehrát mnohem více představení, než je v tuto chvíli naplánováno.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Monulinka 90 %
19.9.2018 | 391 hodnocení
+ souhlasím
M. Řezníček neskutečný, přesvědčivý a opravdový i pod takovým drobnohledem. Ten text je hutný sám o sobě, velká síla této inscenace spočívá ve velmi blízkém sepjetí s diváky, zpovídání se jim do očí. Moc se mi líbilo také vyřešení hudby. Když už bych měla porovnávat s Divadlem Letí, OLDstars vyhrává. Velmi intenzivní divadelní zážitek. Doporučuji!
Michal1982 90 %
30.8.2018 | 174 hodnocení
+ souhlasím
Po celé dvě hodiny mě Matyáš Řezníček nenechal ani na minutu vyklouznout zpět do reality z Johanova světa! Klobouk dolů, pane Herec... A to finále... Slzy na krajíčku...ještě jednou, klobouk dolů!
Marsden 90 %
24.5.2018 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Velka zkouska pro stydlivejsi povahy. Nemluvim o textu, ale o atmosfere, scene a prostredi hry.
Mimoradny zazitek.
Mimoradny zazitek.
JirkaS 100 %
29.4.2018 | 388 hodnocení
+ souhlasím
Dokonalé! Zde se sešlo vše ve vzájemné symbióze a celek je tak dokonalý, jak jen může být. Velmi zajímavý text je interpretován na velmi malém prostoru s takovou intenzitou, jednoduchostí a místy i hravostí, že je to až téměř neskutečné. Ale co by byl dobrý text bez dobrého herce? Matyáš Řezníček ovládl celý prostor a věřil jsem mu vše, co řekl nebo udělal. Když seděl přímo vedle mě, dlouze jsme si hleděli do očí a on ke mně mluvil jako ke svému Fredrikovi, já se ztrácel v jeho očích a viděl jsem v nich všechnu Johanovu lásku i bolest. Tohle je dokonalost! Tohle je poctivé divadlo! /27.4.2018/
Vaklav 80 %
28.4.2018 | 288 hodnocení
+ souhlasím
75% - Velmi vydařené představení, příjemná atmosféra.
Souhlasím, že M. Řezníček svou postavu žije a věřil jsem mu každé slovo, navázal kontakt s každým divákem a v jeho očích jsem četl pouze upřímnost a prožitek z jeho postavy.
Myslím, že se z příběhu dalo vyždímat o něco více emocí, na druhou stranu by to hrozilo limonádou, nicméně se domnívám, že hrany emocí nebylo dosaženo a dalo se - třeba hudbou - dosáhnout o fous více.
Možná to ale potřebuje jen ten správný večer a naladění všech (i mé).
Koukám, že jsem byl až skoro negativní, tak to ne! Je to každopádně výborné!
Souhlasím, že M. Řezníček svou postavu žije a věřil jsem mu každé slovo, navázal kontakt s každým divákem a v jeho očích jsem četl pouze upřímnost a prožitek z jeho postavy.
Myslím, že se z příběhu dalo vyždímat o něco více emocí, na druhou stranu by to hrozilo limonádou, nicméně se domnívám, že hrany emocí nebylo dosaženo a dalo se - třeba hudbou - dosáhnout o fous více.
Možná to ale potřebuje jen ten správný večer a naladění všech (i mé).
Koukám, že jsem byl až skoro negativní, tak to ne! Je to každopádně výborné!
Tůsa 90 %
21.3.2018 | 16 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá inscenace. Apelativní, momenty díky nimž si zapamatujete přesně nejen atmosféru, váš pocit, ale i celý dej, psychologii postav, ale třeba i přesně vety, které během monologu Matyáš Řezníček říká. Čtrnáct dní poté a mne pořád mrazí.
Hejbl a Spurvínek 100 %
6.3.2018 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Dlouho jsem z divadla neodcházel takto ohromen (v dobrém slova smyslu). Vše se odehrává v malé místnosti, která je jak hledištěm, tak jevištěm. Představení je apelativní do takové míry, že jsem měl pocit, že jsem příběh prožil na vlastní kůži a byl tak trochu jeho součástí. Také nesmím opomenout výkon herce Matyáše Řezníčka. B-o-r-e-c.
Tomas22 80 %
5.3.2018 | 92 hodnocení
+ souhlasím
Pro mne velmi zajímavá změna v konceptu divadla. Toto monodrama se silnym zivotnim pribehem je uvedeno v prostoru, ktery je jevistem a zaroven hledistem. Divak je zde tak intenzivne vtahovan primo do deje a celeho pribehu. Z teto formy apelativniho divadla jsem nadseny a zaroven obdivuji vydrz a energicke nasazeni Matyase Reznicka, ktery dve hodiny hraje na prostoru 2x3 metru.
Vladimír Hořký 90 %
5.3.2018 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Představení, ze kterého si odnesete silný zážitek. Matyáš mě dokázal vtáhnout do svého vyprávění a 2 hodiny utekly jako nic. Rozhodně doporučuji!
Mimouch 90 %
4.3.2018 | 50 hodnocení
+ souhlasím
Johanův příběh je silný a vynikající M. Řezníček jím diváky provádí s citem a něžností. Minimalistický prostor mezi diváky využil naplno. V každé poloze je přirozený a uvěřitelný. První polovina představení má skvělý spád, příběh graduje a divák dychtivě čeká na každé další Johanovo slovo. Po přestávce se tempo trochu zarazí, v textu je mnoho balastu, který sice dává M. Řezníčkovi vyniknout, ale v příběhu nehraje významnější roli. Po chvíli naštěstí příběh opět nabere tempo a nezadržitelně se řítí do velmi silného finále. 85%.
Lenka Vodrážková 90 %
19.2.2018 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé představení - Matyášovi jako Johanovi jsem věřila každé slovo. Upřímný, krásný výkon. Díky!
Mispule 100 %
25.9.2017 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Hra se mi moc líbila, Matyáš byl úžasný. Celé dvě hodiny napjatě posloucháte jeho příběh, který mě opravdu dojal a donutil přemýšlet o tom, co já sama bych dělala v jeho kůži.
Představení opravdu stojí za to. Pokud máte možnost, tak neváhejte a běžte se na to podívat :)
Představení opravdu stojí za to. Pokud máte možnost, tak neváhejte a běžte se na to podívat :)
Alantis12 80 %
4.9.2017 | 56 hodnocení
+ souhlasím
Úžasný výkon Matyáše Řezníčka. Udržet divákovu pozornost ve hře, která má dvě hodiny a v níž stojí na jevišti úplně sám, není nic jednoduchého, ale on to zvládl na výbornou.
LucieSykorova 100 %
3.9.2017 | 167 hodnocení
+ souhlasím
Matyáš je nejlepší. Silný příběh, uhrančivý herecký výkon!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.