Spitfire Company
Baletky >>
Miřenka Čechová, Petr Boháč
Antiwords
Premiéra: 5.11.2013 | 0:55x
předpremiéry od července 2013
předpremiéry od července 2013
Podle hry Václava Havla „Audience“ a dalších autorových děl. Masky: Paulina Skavova. Hudba: Sivan Eldar a citace. Režie: Petr Boháč.
Miřenka Čechová / Soňa Ferienčíková / Jindřiška Křivánková / Tereza Havlíčková / Lída Němečková / Michaela Hradecká / Klára Alexová / Eva Stará (vystupují vždy dvě z performerek)
Fyzické a výtvarné divadlo s prvky improvizované klauniády, ovlivněné dílem Václava Havla především jeho hrou „Audience“.
Termíny představení
11.11. | Po | 19:30 | Palác Akropolis | Velký sál | STAGIONA ► |
|
Volby
Hodnocení (22)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 80 %
27.12.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Tak toto je lahůdka! Pokud jde o formu, odkážu k anotaci (fyzické a výtvarné divadlo s prvky improvizované klauniády), ovšem obsah nabízí více, než by se na první pohled mohlo zdát. Ať už jde o opakování replik "do zblbnutí" názorně ukazující, že omílání frází vede leda k jejich vyprázdnění, či zaměnitelnost postav Havlovy Audience poukazující na to, že jeho "Nejsme jako oni." zabránivší jasnému vypořádání se s minulostí bylo milosrdnou lží, protože hranice mezi "my" a "oni" byla širší a mlhavější, než by si "rozhořčení spravedliví" přáli.
Veronika Boušová 70 %
11.10.2013 | 277 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Česká pivní filozofie včetně nonverbálně vyjádřených stesků po starých časech jako pohybové divadlo, postavené na chronicky známém textu Havlovy Audience, ze které tu zbyly dokola opakované nejznámější a stále obecně platné hlášky. Dvě obrovské stejné hlavy s masarykovským čelem a spíše ženskými ústy nečiní rozdílu ani ve výši IQ postav, ani mezi pohlavími. Nicméně dámská jízda odpovídá současnému trendu žen-pivařek.
Michal Novák 70 %
11.10.2013 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Více než inscenace happening, který s pietou rozhodně nepočítá. Přesto je v této Audienci tak nějak pocitově všechno z duelu Sládka a Vaňka. Výtvarný nápad (masky hlavounů) zas odkazuje na kreatury minulosti (jež se vrací?), v zacyklení gest nacházíme ironii vůči ustavičnému čecháčkovskému blábolení a že se performerky před očima diváků smetou pivem? Když výsledkem je sugestivní pandán naší vyprahlosti či kocovině, podpořený nablblým úsměvem, divadelní smysl to dává, ...i když skončit to mělo asi nejen chichotáním...
Kateřina Jírová 80 %
10.10.2013 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Dokonalé profesionální mísení protikladů, ženského s mužským, něžného s hrubým, slova s němým pohybem, dokonalé. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fekete 80 %
6.5.2024 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Videno 6.5.2024, Spitfire Co v Akropoli, 2 rada, 50 min.
Dve mlade holky (M. Cechova a E. Stara) a dve velke nasazovaci hlavy. Stejne kecky, kalhoty, bila tilka a saka. Stul, dve skolni zidle, dva kbeliky na zbytky piva a prazdne lahve, basa plzenskych piv a dva pullitry.
Pusobive otevirani prvniho lahvoveho piva sevreneho mezi nohama. Jak ale potom ze zeme sebrat pullitr aby se pivo nevylilo ? Vetsina predstaveni se odehrava za stolem s pullitrem v ruce, vetsina piv strika proudem, mensi cast holky vypiji. Krasne hlazeni hlavy rukou a prasknuti kalhot.
Velmi mile nastudovani, 80 - 90 %. Dekuji a tleskam, rad prijdu opet
Date si pivo ?
Dve mlade holky (M. Cechova a E. Stara) a dve velke nasazovaci hlavy. Stejne kecky, kalhoty, bila tilka a saka. Stul, dve skolni zidle, dva kbeliky na zbytky piva a prazdne lahve, basa plzenskych piv a dva pullitry.
Pusobive otevirani prvniho lahvoveho piva sevreneho mezi nohama. Jak ale potom ze zeme sebrat pullitr aby se pivo nevylilo ? Vetsina predstaveni se odehrava za stolem s pullitrem v ruce, vetsina piv strika proudem, mensi cast holky vypiji. Krasne hlazeni hlavy rukou a prasknuti kalhot.
Velmi mile nastudovani, 80 - 90 %. Dekuji a tleskam, rad prijdu opet
Date si pivo ?
DavidWark 100 %
1.12.2018 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Morální devastace české společnosti z Havlovy nejslavnější aktovky zobrazená fyzickou devastací křehkých hereček na pódiu, kde každá z nich během necelé hodiny exne deset dvanáctek plzní. Laurie Anderson by byla nadšená z tohoto minimalistického ztvárnění notoricky známého textu. Souhlasím s Jiřím Koulou, že inscenace převrací ústřední listopadový slogan do mrazivého, ale přesného "Nejsme jako my". Viděl jsem předstacení s Terezou Havlíčkovou a Klárou Alexovou v Jeruzalémě 25. října 2015.
Furciferka 80 %
23.9.2014 | 262 hodnocení
+ souhlasím
Představení vychází z toho, že je Audience notoricky známou hrou a pracuje pouze s nejznámějšími replikama, které rozehrává v klauniádě téměř beze slov. Společné uvedení s Audiencí od Bezručů (23.9. v Akropoli) byl nápad takřka geniální, zážitek z obou představení byl o to větší.
Snad jen malá výhrada: uznávám, že masky hlavounů jsou dost efektní a bez nich by inscenace asi ani nemohla fungovat, ale vzhledem k tomu, že toto je třetí inscenace od Spitfire Company, kterou jsem viděla, a zároveň třetí, ve které byly použity jako hlavní rekvizita, říkám si, jestli by to už nechtělo nějakou změnu.
Snad jen malá výhrada: uznávám, že masky hlavounů jsou dost efektní a bez nich by inscenace asi ani nemohla fungovat, ale vzhledem k tomu, že toto je třetí inscenace od Spitfire Company, kterou jsem viděla, a zároveň třetí, ve které byly použity jako hlavní rekvizita, říkám si, jestli by to už nechtělo nějakou změnu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.